NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

طلب مشكلة مشكلة مع زوج محتاجة مساعدتكم

حاضر طلما في إجماع علي كدة
احيانا الظروف بتحكم على البال بعدم الراحة علشان المتطلبات الأسرية وهتفرج علينا كلنا وجوزك هيسعدك ويريحك انتى وأولادك قريب

مهو دا اللي بنقوله بنفسر الحالة اللي هو فيها
وانا فين بقى من كلامكم كلكم إجماع انه صح وانا مفترية

مفيش اهتمام مفيش هزار مفيش لعب مع العيال وقت طويل بيبقي سرحان دة غير قلة الكلام معايا عن الاول
هيا دى الحاله الى بكلمك فيها فقدان الشغف احسن حاجه من راى انك دايما وانتى بتتكلمى معاه تحسسيه انه بعمل الى عليه و زياده وابدائى انتى هزار وفرفشه و ضحك عشان يخرج من المود دا وقتها هيبقا و هو معاكى بينسي خنقته و زعله اصلا

لا طبعا مش مفتريه انتى لو كدا مكنتيش هتبقى عاوزه تعرفى دا مشكله منك ولا منه المشكله هنا مش من حد فيكوا دى الحياه الى فشخا الكل

يا ريت يا اخ يكون كدة ويرجع تاني زي الاول. ومتبقاش المشكلة في انا في البيت
لا متقلقيش
انتي بس وفري السكينة و الراحة و سيبيه لشتات مشاغله
لان ده حال اي راجل في حالات الأزمات

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
مش مفترية ولا حاجة هيجى وقت تهزر. انتى وأولادك وتلعبى كمان مع اولادك بس فى عامل خارجى من الظروف بيحكم واسال. أى حد ظروف مادية كويسة هتلاقى النفسية عال والضحك والهزار الركب كمان

دة اول موضوع ليا وعندي مشكلة محتاجة ليها حل لو سمحتوا .

انا متجوزة وعندي طفلين الحالة المادية مش اد كدة بس بقول الحمد لله علي كل حال .

بس في مشكلة جوزي دائم السفر ومهمل في حقوقي في الاهتمام منه وانا مش بقصد الجنس يا جماعة اقصد نفسة معايا في البيت انا والاولاد .

حتي لما بيكون معنا مبقاش زي الاول بيهتم بي ولا بتواجدي بالقرب منه زي الاول .

انا جربت كل الطرق وكل حاجة بيحبها عملتها وغيرت من نفسي علي اد ماقدر حتي اللبس وفرت من مصروف البيت واشتريت لبس بيتي جديد اه علي اد الحال بس برضة امكن يغير من نظرته ولهفته ويهتم بيا اكتر .وبرضة محصل نتيجة.

هو مش مقصر معايا في حقوقي الشرعية بس غيابة عن البيت مدة طويلة وكمان قلة الاهتمام بيا غير وقت الفراغ الطويل ليا. عمل معيا مشكلة ووصلني لعرض مشكلتي والدخول هنا معاكم .

معلش يا جماعة انا مش منتظرة علاقة ولا تجريح في شخصي انا محتاجة لو حد عندة راي يقول اغير به من نفسي واخلي جوزي حبيبي يرجع ليا زي الاول .

شكرا لكم
هوه حضرتك بتقولي انه مش مقصر معاكي في الناحية الشرعيه وده في حد ذاته كويس جدا بس معتش بيهتم بيكي زي الاول يعني مثلا الكلام الحلو الاهتمام الخ ده طبيعي مع سوء الاحوال الاقتصاديه وارتفاع المصاريف والضغوط الحياتيه الخ متقلقيش ده طبيعي بس حاولي تخرجي معاه بره البيت بس فيه سؤال مهم لما بيكون معاكي في السرير بتحسي انه معاكي فعلا ولا معاكي بجسمه بس وعقله وقلبه في حته تانيه لو معاكي بجوارحه في اللحظه دي يبقي متقلقيش من حاجه

اولا الف مبروك علي وجودك معانا ❤️❤️

ثانيا : ضغوطات الحياه يا حبيبتي بتعمل كتير وانتي شايفة حال البلد التمسي لية اعذار الحياة
ومن كلامك واضح أنه بيحبك وبتحبيه. بليز خلي بالك من جوزك ومعلش ممكن بسسب المادية يكون هو مضغوط شوي واكيد هيرجع جوزك حبيبك زي ما قولتي اخر البوست 🌹🌹

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: مثير زوجتي, رجل من زمن فات, مكيانيكي حريم و 3 آخرين
ط

بس في مشكلة جوزي دائم السفر ومهمل في حقوقي في الاهتمام منه وانا مش بقصد الجنس يا جماعة اقصد نفسة معايا في البيت انا والاولاد .

انا جربت كل الطرق وكل حاجة بيحبها عملتها وغيرت من نفسي علي اد ماقدر حتي اللبس وفرت من مصروف البيت واشتريت لبس بيتي جديد اه علي اد الحال بس برضة امكن يغير من نظرته ولهفته ويهتم بيا اكتر .وبرضة محصل نتيجة.

هو مش مقصر معايا في حقوقي الشرعية بس غيابة عن البيت مدة طويلة وكمان قلة الاهتمام بيا غير وقت الفراغ الطويل ليا. عمل معيا مشكلة ووصلني لعرض مشكلتي والدخول هنا معاكم .

معلش يا جماعة انا مش منتظرة علاقة ولا تجريح في شخصي انا محتاجة لو حد عندة راي يقول اغير به من نفسي واخلي جوزي حبيبي يرجع ليا زي الاول .

شكرا لكم
ب م تجربي تقعدي معاه ف وقت يكون باله رايق وتتكلمي معاه لو هو ف حاجه مثلا مدايقاه او مزعلاه ف تغير عاوزك تعمليه ف نفسك
وربنا يصلح الاحوال بينكوا

اولا الف مبروك علي وجودك معانا ❤️❤️

ثانيا : ضغوطات الحياه يا حبيبتي بتعمل كتير وانتي شايفة حال البلد التمسي لية اعذار الحياة
ومن كلامك واضح أنه بيحبك وبتحبيه. بليز خلي بالك من جوزك ومعلش ممكن بسسب المادية يكون هو مضغوط شوي واكيد هيرجع جوزك حبيبك زي ما قولتي اخر البوست 🌹🌹
واحدة زيك يا مدام رودي بتتكلم عن الماديات زينا كدة ولما انتي بتدي حكم اطلقتي لية ممكن نعرف ايه الي وصله للخيانة امكن استفيد من خبرتك

• عجبني
  • ايه ده
التفاعلات: مكيانيكي حريم و مجنونة مطرقعة
ط

ب م تجربي تقعدي معاه ف وقت يكون باله رايق وتتكلمي معاه لو هو ف حاجه مثلا مدايقاه او مزعلاه ف تغير عاوزك تعمليه ف نفسك
وربنا يصلح الاحوال بينكوا
بحاول يا اخ وربنا

مش موضحه هل هو كان بيهتم وبعدين مبقاش مش مهتم؟
قصدك بانه مش مهتم بقا يتجنبك كتير ؟
كان بيحكي معك قبل كدا وبعدين مبقاش بيحكي؟
سفره لازم؟ ولو لازم بينزل كل كام يوم ؟
اتاكدي انه مش متجوز عليكى

شكرا لكم
يا سيدتي الوضع المادي للزوج وللأسرة بشكلٍ عام ووجود الديون، مما يقل كاهل الزوج، ويجعله يهمل زوجته نتيجة لتفكيره الدائم في المسؤوليات المالية المتراكمة عليه.
مواجهة الزوج لمشاكل عديدة في عمله، بشكل يبقيه منزعجًا ودائم التفكير بها، بطريقة تجعله يهمل زوجته ولا يهتم بها.
وجود مشاكل اجتماعية، أو صحية، أو أسرية، تُضعف علاقة الزوجين وتجعلها غير مهمة بالنسبة للزوج أو لكليهما، مما يؤدي إلى إهمالهما لبعضهما البعض وبالاخر اقولك **** يهدي سركم

بحاول يا اخ وربنا
م تولدي اولادك عند مامتك او اختك وقوليله تعالي ننزل من غير الولاد غيري ف حياتك قوليله احنا مبنخرجش افتحي كلام
مش لازم كل حياتكوا جوا نطاق 4 حيطان

واحدة زيك يا مدام رودي بتتكلم عن الماديات زينا كدة ولما انتي بتدي حكم اطلقتي لية ممكن نعرف ايه الي وصله للخيانة امكن استفيد من خبرتك
اية الكلام دة انت فاهمة بتقولي اية .....بجد اسفة اني علقت 🤐🤐🤐

• عجبني
التفاعلات: مكيانيكي حريم
  • عجبني
احنا بنحاول نشوف حل علشان الاحوال تتصلح
مشكلتك اساسها مشكلة عند جوزك فطبيعي علشان نحل مشكلتك لازم نشوف حل للمشكلة الاساسية
الا لو انتي داخلة تدوري علي حاجة تانية فاتمني لك التوفيق بقي وتلاقيها

م تولدي اولادك عند مامتك او اختك وقوليله تعالي ننزل من غير الولاد غيري ف حياتك قوليله احنا مبنخرجش افتحي كلام
مش لازم كل حياتكوا جوا نطاق 4 حيطان
عملت كدة كتير

• عجبني
التفاعلات: المهندس المشاغب
يا سيدتي الوضع المادي للزوج وللأسرة بشكلٍ عام ووجود الديون، مما يقل كاهل الزوج، ويجعله يهمل زوجته نتيجة لتفكيره الدائم في المسؤوليات المالية المتراكمة عليه.
مواجهة الزوج لمشاكل عديدة في عمله، بشكل يبقيه منزعجًا ودائم التفكير بها، بطريقة تجعله يهمل زوجته ولا يهتم بها.
وجود مشاكل اجتماعية، أو صحية، أو أسرية، تُضعف علاقة الزوجين وتجعلها غير مهمة بالنسبة للزوج أو لكليهما، مما يؤدي إلى إهمالهما لبعضهما البعض وبالاخر اقولك **** يهدي سركم
بردة المادية انا غلطانة اني قولتها

• عجبني

معلش يا جماعة انا مش منتظرة علاقة ولا تجريح في شخصي انا محتاجة لو حد عندة راي يقول اغير به من نفسي واخلي جوزي حبيبي يرجع ليا زي الاوك

عملت علي فكرة
بصي قبل اي حاجه كلامك مفهوم بس في عدة حاجات و جوانب في حياة الراجل بيحاول دائما يبعد بيته عنهم أهمهم شغله اللي هو ممكن يكون بيشوف الذل فيه بس ميقولش علشان حفاظا علي شكله قدام أهل بيته و كمان الضغط اللي بيشوفه رغم أنه ممكن يطلعه بالغضب أو الخناق مع اهل البيت لكن ده بيبقي لا ارادي نفسيا بيبقي اسمه الاسقاط أنه يطلع أن حد من الولاد او الزوجه هي اللي ضغطاه الموضوع محتاج ٣ حاجات الأولي انك تحاولي رغم كلامك انك حاولتي لكن انتي الجانب الوحيد الحنين في حياته و الجانب الوحيد اللي يفك عنه محاولاتك متقدره طبعا و تشكري علي اللي انتي عملتيه صح لكن متغفليش أن الضغط مبيروحش من يوم و ليله تاني حاجه حسسيه أنه وحشك مش شرط جنسيا بس ممكن عاطفيا انك تعملي كبايتين شاي و تقوليله نشرب الشاي في البلكونه و نتكلم تعملي اكله عشوايه حلوه و انتي و هو لوحدكم و تأكلوا سوا و بعدها تقعدزا تتفرجوا علي حاجه سوا و تتكلموا و انتي حاولي في الكلام و لحي مره و اتنين بس بالراحه علشان ميحسش أنه عايز يحكي كل حاجه ف ميعرفش يحكي و يتضغط و يسكت خالص و يتعصب كمان ساعتها هتزعلي اكتر ف خلي بالك تالت حاجه هتبان تافهه بس اقسم ب**** هتعرفي قيمتها تحضنيه احضنيه احضنيه احضنيه بسبب و بدون سبب المسي وشه ب ايدك كلميه و انتي في حضنه و المسي وشه و انتي بتكلميه صدقيني الرجاله رغم القسوه بس كلنا جوانا ***** بنهدي ب اقل حاجه حتي لو بيننا مره و اتنين أن دي حاجه تافهه بالنسبه لينا بس من جوانا بنبدأ نهدي زي تشبيه مختلف شويه الزباله لما تبقي فوق بعضها كتير و تبدأي تشيلي منها علشان تنظفي المكان منها ريحتها هتتعبك و تقرفي بس بتبقي نضفت شويه ف بيبقي لازم استمرار تنظيف علشان تقدري تخلي المكان ده انظف حاجه اتمني تكوني فهمتي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%