NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ماشي عوض بنتك بي شي مكمان اعمل طليقتك حاجه صداقه مثلنا و قرب مراتك من بنتك بس بتدريج وخليها تصفلها وتحبها وعيالك يقربوا برضوا من بنتك وربنا يسامحك ويغفرلك عشان انت مشترك في ذنبها وذنب امها متقنعش نفسك انك ضحيه وربنا يتولي قريبه طليقتك
بحاول اعمل الى اقدر عليه

بص
اهلا انا عمر عندى 35 سنة اتجوزت وانا عندى 21 سنة مهنندس تكنولوجيا اتجوزت مراتى ايمان وقعدنا سنتين مش بنخلفوروحنا وكشفنا واكتشفنا ان العيب منها والعلاج هياخد وقت وانا مكنش الموضوع فى دماغى ولكن ايمان كانت مصرة انى اتجوز عليها وانا قعدت اقنعها ان انا مش مستعجل على الخلفة خالص وانا بحبها وهى اصرت واتجوزت مى وبعد جوازنا ب 4 شهور اتفجاءت ان ايمان حامل وانا كنت ففرحان جدا وكنت بفكر اطلق مى ولكن ايمان حلفتنى انى معملش كدا فيها وبعد حمل ايمان بشهر اتفجاءت ان مى حامل بردو وكنت فرحان جدا وكان الموضوع حلو جدا بالنسبة ليا لان انا مهندس و بعد ما بخلص شغلى واكون فاضى بشتغل اوبر على عربيتى وعندى كذا قطعة ارض فى البلد الى اهلى منها بتتاجر وفلوسها بتيجى لا وحسابى البنكى وكدا يعنى فمكنتش شايل هم حاجة المهم بعد ما مراتاتى الاتنين بقو حوامل ولكن وانا فى الشغل فى يوم اتفجاءت برسالة من رقم مجهول فيها فديو من كاميرات البيت وكان فى واحد داخل وطلع وبعت كمان صور ليها معاه وفديوهات ولكن الجودة مكنتش كويسة انا شوفت الكلام الدم غلى فى عروقى ومخى اتلغى وجريت على البيت والراجل الى كان فى الصور شافنى طلع يجرى انا جريت وراه لكن ملحقتوش بالعربية فرجعت البيت ومسكت ايمان رنتها علقة وهى كانت مستغربة من الى انا عملته وطلقتها وطردتها وبعتلها حقوقها و شوية جالى خبر انها عملت عملية خطيرة و موتت الجنين بمزاجها و قالت عنى كلام مش كويس و وانا مزعلتش عليها وحولت حزنى لشغل بعدها بعدها اشتغلت فى الشركة كتير جدا مكنتش باخد اجازة وبعد ما مى ولدت (اكرم وكريم )ب 3 شهر جالى عرض فى دبى وسافرت على طول وقعدت سنتين هناك وكنت بنزل اجازة شهر كل سنة وبعدها جه ليا عرض تانى فى السعودية بقيمة اعلى بكتيير و وافقت وقعدت نفس المدة فى دبى وبعدها جالى عرض تالت 3 اضعاف الى فى السعودية فى المانيا بس قعدت 3 سنين بردو ورجعت من المانيا وانا كنت كونت ثروة كبيرة وعرفت انسى ايمان ورجعت لمراتى و اولادى اه انا خلفت ببعد (اكرم وكريم) ياسمين اصغر منهم بسنة بس المهم لما رجعت مصر قررت انى هشتغل بس تقضية وقت لانى مبحبش قعدة البين من يوم الى حصل وحالى ارتاح وكل ده وانا عندى 36 سنة بس لكن من فترة جالى اتصال دولى لما فتحت لقيت فى ست بتتكلم وقالت

انا : الو مين معايا
الست : انا هدى
انا : حضرتك مين وعايزة منى ايه
هدى : حضرتك انا صدقة ايمان وكنت عايزة اوصل لحضرتك بنتك زى ما هى وصتنى
انا (بضحك): حضرتك مش فاهمة حاجة هدى دى خانتنى وبنتها اكيد مش بنتى بس انا عايزك تشكريها ليا انها حفزتنى بالى هى عملته ده
هدى : حضرتك ايمان اتوفت و وصتى انى اوصل البنت دى لابوها الى هو حضرتك
انا : اتوفت ...لله يرحمها ويسامحها بقا بس اكيد دى مش بنتى ... ايمان بعد ما طلقتها هى عملت عملية وموتت الجنين
هدى : حضرتك الى مش فاهم حاجة ... ايمان بعد ما طلقتها سافرت باريس وانا كنت بشتغل معاها فى تنضيف الشوارع وكنا قاعدين مع بعض فى السكن ومحكت ليا على كل حاجة و بعد ما خلصت شهور حملها ولدت وكانت بتعانى علشان تربى بنت وكمان تعبت جدا علشان تعلمها وانا وايمان كنا اكثر من الاخوات و مكنتش بتخبى عنى حاجة وقالت ليا انها عرت مين الى خلاك تعمل فيها كده لان الرقم الى اتصل عليك ده كانت قريبتها ولكن عرفت كده بعد ما قريبتها الى كانت بتحقد عليها والى انت كمان تعرفها تموت بعد ما انت طلقتها بشهر وعلشان كده سافرت وهى كمان قبل ما تموت وصتنى اوصل البنت ليك

(انا كنت عارف ان قريبتها دى حقودة وممكن تعمل اى حاجة ف علشن كده مش هتكلم عليها علشان دى حرمة ميت)

انا تقريبا صدقت كلمها ومعرفتش انام بعد ما خلصت كلامها وكنت حاسس ان انى ممكن اتشل لو كلامها ده طلع صح و حددت معاها معاد اقبلها فيه وقابلتها فعلا بعد يومين وخلتنى اشوف البت من بعيد وطلبت منى اعمل تحليل d n a علشان اتاكد وانا فعلا كنت هعمل كده علشان كانت دماغى ممكن تنفجر من كتر التفكير وروحت معمل التحاليلو النتيجة طلعت والصدمة انها طلعت بجد بنتى و طلع ان كلام الست دى صح وانا سعتها دخلت فى نوبة حزن واكتئاب وزعل زعل على الزوجة الى انا خسرتها وتعبت واتمرمتطط وانا كنت قاعد مرتاح زعلت على بنتى الى طلعت ملقتش ليها اب وزعل على الخدعة الى انا اتخدعتها وزعل على كل ثانية مفكرتش فيها ومفكرتش انها ممكن تكون مظلومة وكان ممكن يحصل ليا حاجة واخويا كان جاى يسال عليا ولما شفنى فى الحالة الى كنت فيها سال فى ايه ف اترميت فى حضنه وحكيت له على كل حاجة وهو بعدها قعد يهدينى ويوايسينى ويحضنى علشان اهدء و راح جاب البنت وخدها معاه البيت وفهمها ان انا ابوها وقال ليا انها هتفضل عنده لحد ما حالتى تتحسن ويجيبها ليا وانا مستحملتش استنى وروحت له على البيت وشوفت بنتى وكنت عايز اخودها فى حضنى لكن هى بعدت عنى بس اكرم قعد يقول ليا (اهدء دى لسه بنت صغيرة متكونش قاسى عليها انت دلوقتى بقيت ابوها وامها ولازم البنت ترتاح ليك وكمان البنت جنسيتها فرنسية ماشى وهى اسمها ليلى )انا اقتنعت بكلامه و خدت البت وحاولت اتكلم معاها ولكن هى مكنتش بترد غير على قد السؤال ولما وصلنا البيت بتاعى و وريتها اوضة الضيوف علشان تبات فيها مؤقتا وامى مراتى كانت تقريبا مضايقة منها ولكن مكنتش مبينة وبعدها البنت دخلت تنام واحنا كل واحد دخل ينام وكنا فى الشتا وسمعت صوت خبط قمت وروحت اطمن على الولاد و فتحت اوضة ليلى لقيت الشباك بتاع الاوضة كان مفتوح هى كانت بترتعش والاوضة مكنش فيها بطانية روحت جيبت بطانية من الى فى الدولاب و غطيتها وقفلت الشباك ونمت جنبها وحضنته وضميتها قريب منى وكنت فرحان قوى انها بداءت تطمن ليا وصحيت تانى اليوم وعرفتها على اخواتها وهى بداءت تتكلم وعدى يوم وتين وتلاتة وانا الى كنت بعمل ليها كل حاجة اكلها شربها هدومها وفى اليوم الرابع كنت قاعد معاهم وجالى اتصال وقمت رديت وقعدت شوية ولما رجعت لقيت ان كريم وياسمين بيضربو ليلى واكرم بيحوش ما بينهم انا شديت ليلى وزعقت ليهم ومراتى جت على الصوت واتخانقت معايا علشان بزعق لهم انا خدت البت وقعدت اهدى فيها و احضنها فى الاوضة وقلت لها وهى فى حضنى

انا : خلاص يا روحى متزعليش ...خلاص بقا انا هنا معاكى وحدش هيقدر يزعق ليكى
ليلى : انا عايزة اروح لطنط هدى
انا : ليه يا حبيبتى انا زعلتك فى حاجة
ليلى : انا خايفة
انا : لا اوعى تخافى وانتى فى حضن بابا
ليلى : انا عايزة ماما

هى قالت كده وانا كان قلبى بيتقطع عليها وقعدت اعيط لما سمعت كلامها وهى قعدت تطبط عليا ونمت انا وهى مع بعض وبعد كدا صحيت و كانت مى واقفة ليا وقالت ليا

مى : عمرو انا مش هقدر استحمل وجود البنت دى هنا
انا : انتى اتهبلتى ولا جرا فى مخك حاجة انتى هتعملى عقلك بعقل بنت صغيرة
مى : لا يا عمرو مش قادرة استحمل وجودها هنا وديها لاى حد من قاريب امها
انا : قاريب امها الى خلونى اطلق امها واكون سبب فى كل حاجة وحشة لها وبعدين بنتى قاعدة فى بيت ابوها زيها زى اخواتها انتى فاهمة
مى : طب انا قاعدة عند امى يا عمرو لحد ما تشوف حل ل بنتك دى
انا : مع السلامة
وقعدت يومين وابوها جه ليا وقال

ابوها : ايه يا عمرو يا بنى الى حصل
انا : شوف بنتك بقا يا عمى
ابوها : يا عمرو الموضوع مش سهل عليها وبعدين يا بنى هى من حقها تاخد راحتها فى بيتها
انا : هو ايه الى قل راحتها دى بنت صخيرة قد سن ولادها بنتى هتعمل ايه لبنتك يا عمى وبعدين بنتى دى امها كانت السبب انى اتجوز بنتك
ابوها : على العموم بنتى موافقة ترجع بس بشروط
انا : كمان وايه شروطها
ابوها :اقل حاجة انك تسجل لها البيت ده باسمها بس
انا : اه بس ... بص يا عمى بنتك عندك لحد ما تقتنع بقا ترجع ولا مترجعش مش مهم

ابوها بعدها مشى وبنتى خرجت من الاوضة وقالت ليا انها عايزة منى حاجة وقالت

ليلى : لو سمحت عايزة اطلب من حضرتك طلب
انا : فى بنت تقول ل باباها حضرتك قولى يا عمورى زى اختك
ليلى: حاضر يا عمورى
انا : يالهووى على العسل
وحضنتها بعدها و ياسمين كانت واقفة شاورت لها تيجى لكن هى مشيت

دلوقتى ممكن محدش يكون مصدق ولا كلمة من ده ولكن ب اوكد ليكم ان كل كلمة فيه بجد دى مشكلة حقيقة وبطلب من كل واحد قبل ما يعلق او يحط نفسه مكان عمرو تخيلهو ممكن تعملو ايه وياريت الى مش مصدق ميقولش حاجة ويحترم ان عمرو هو الى هيرد بعدها ياريت حد ينصحه عمرو باى حل لانه دلوقتى المشاكل عنده بالكوم ظلم مراته الى ماتت و عنده بنت كانت بعيدة عنه 7 سنين واكتر
يا اخويا انت معندكش غير كل واحد اولا البنت دي لازم تكتبلها شقة مثلا ب اسمها او حاجة لانك بعد عمر طويل لو جرالك حاجة البنت دي هتتظلم و اوي مراتك التانية دي هتظلمها وانت حاول تحبب عيالك كلهم في بعض و اوي اوي تقربهم من بعض اوي و تخلي مراتك دي تعقل ولو معقلتش طلقها علشان الي تقسا علي عيلة صغيره كدا متبقاش ام واتجوز تاني عادي وانا بقولك اهو مراتك الي معاك دلوقتي دي طمعانه فيك وفي فلوسك ومش بتحبك وهي بتعامل البنت دي كدا علشان هي شايفه أن في حد غير عيالها هيورث معاهم وهي مش حابة كدا و طلع ربع فلوسك دي صدقة علي روح مراتك الي ماتت دي لانك ظلمتها وكل ما تجيلك فرصة تصدق علي روحها و اهم حاجة تحفظ حق البنت دي كويس علشان بجد هتتظلم علشان متبقاش ظلمتها في دنيتك و اخرتك و خلي عيالك يحبوا بعض يقربوا من بعض علي قد ما تقدر

• عجبني
التفاعلات: mrwan tawfik rabia
اوعا تكتب الشقه باسم مراتك خليها باسمك

• عجبني
بص

يا اخويا انت معندكش غير كل واحد اولا البنت دي لازم تكتبلها شقة مثلا ب اسمها او حاجة لانك بعد عمر طويل لو جرالك حاجة البنت دي هتتظلم و اوي مراتك التانية دي هتظلمها وانت حاول تحبب عيالك كلهم في بعض و اوي اوي تقربهم من بعض اوي و تخلي مراتك دي تعقل ولو معقلتش طلقها علشان الي تقسا علي عيلة صغيره كدا متبقاش ام واتجوز تاني عادي وانا بقولك اهو مراتك الي معاك دلوقتي دي طمعانه فيك وفي فلوسك ومش بتحبك وهي بتعامل البنت دي كدا علشان هي شايفه أن في حد غير عيالها هيورث معاهم وهي مش حابة كدا و طلع ربع فلوسك دي صدقة علي روح مراتك الي ماتت دي لانك ظلمتها وكل ما تجيلك فرصة تصدق علي روحها و اهم حاجة تحفظ حق البنت دي كويس علشان بجد هتتظلم علشان متبقاش ظلمتها في دنيتك و اخرتك و خلي عيالك يحبوا بعض يقربوا من بعض علي قد ما تقدر
انا فعلا حطيت ليها مبلغ كويس جدا باسمها فى البنك ومراتى متعرفش ده غير فى شقة كتبتها باسمها من غير ما مراتى تعرف وموضع مراتى القديمة ده خلاص نفذته اما موضوع احبب الولاد فى بعض مش عارف مفيش واحد من ولادى بيحب بنتى غير

انا فعلا حطيت ليها مبلغ كويس جدا باسمها فى البنك ومراتى متعرفش ده غير فى شقة كتبتها باسمها من غير ما مراتى تعرف وموضع مراتى القديمة ده خلاص نفذته اما موضوع احبب الولاد فى بعض مش عارف مفيش واحد من ولادى بيحب بنتى غير
بص شوف حد من أهلك يكون يعرف **** كويس أو يكون عنده شخصيه قويه وعرفه موضوع الشقة و الفلوس دول علشان يبقا يقف جنب البنت دي و موضوع مراتك القديمه دي زي ما قولتلك حاول كل ما تقدر تطلع صدقه تاني و لازم تخلي عيالك يحبوا بعض لازم تعمل اي حاجة خرجهم مع بعض كتير قعدهم مع بعض كتير متخليش مراتك تملأ دماغهم بحاجات وحشه عن البنت دي ومتخليهم يبقوا طماعين ولازم يحبوا بعض لأنهم في الاول وفي الاخر هنا سندها وهي سندهم

اول شي وزع صدقة جارية عن روح مراتك الاولى طول ماانتا عايش تاني شي اذا بدك تكتب الشقة لام ولادك اوكي كتبها بس اشترى شقة واكتبها باسم بنتك اليتمه وماتعرفش حد وخلي ليها وديعة ليها باسمها ولاخواتها عملوهن وادئع في البنك بس غير بنك اللي في وديعة بنتك منشان مايصير في غيرة بين الاخوات وحبب مراتك ببنتك واصبر عليها وذكره بقوله تعالى واما اليتيم فلا تقهر واصبر وتحمل وخلي اولادك يحبو بعض صحيح المسالة شاقة بس لاتنس انو انتا اللى بدات الحرب وصدقت كلام عن مراتك والنصر رح يكون حليفك اذا صبرت واستعنت ب**** على طول

انا شايفة انك كل مرة بتاخد مشكلات من النت و تحطهالنا هنا او تتخيلها. فمن المستحسن من رايي تبقى تلخص عالاقل لانك بتطول فالقصة. و تقول لقيت مشكلة عالنت عشان مش معقول حتكون كل مرة بسن و جنس مختلف

• معجبنيش
انا شايفة انك كل مرة بتاخد مشكلات من النت و تحطهالنا هنا او تتخيلها. فمن المستحسن من رايي تبقى تلخص عالاقل لانك بتطول فالقصة. و تقول لقيت مشكلة عالنت عشان مش معقول حتكون كل مرة بسن و جنس مختلف
حضرتك انا معرفش حاجة عن مشكلة الشخص الى فوق وانا مش صاحب الصفحة فيا ريت تخلى الكلام دهلما صاحب الصفحة يرجع وشكرا

حضرتك انا معرفش حاجة عن مشكلة الشخص الى فوق وانا مش صاحب الصفحة فيا ريت تخلى الكلام دهلما صاحب الصفحة يرجع وشكرا
صفحة ايه؟ تقصد المنتدى؟ ياخويا ولا بنفهم حاجة من الي بتقولو، عاوزة اساعد بس مش عارفة بنكلم مين و مش عاوزة اظيع وقتي فمشاكل خيالية عفاريتي
انستكو و شرفتكو

• عجبني
صفحة ايه؟ تقصد المنتدى؟ ياخويا ولا بنفهم حاجة من الي بتقولو، عاوزة اساعد بس مش عارفة بنكلم مين و مش عاوزة اظيع وقتي فمشاكل خيالية عفاريتي
انستكو و شرفتكو
حضرتك عايزة تساعده صاحب المشكلة الى فوق تكتبى له حل لمشكلته وهو اكيد هيشوفها وشكرا

حضرتك عايزة تساعده صاحب المشكلة الى فوق تكتبى له حل لمشكلته وهو اكيد هيشوفها وشكرا
انا ماليش حيل اقرا قصص طويلة الواحد يكتب المشكلة مختصرة و لو انت كيفك القصص دي حطها فركن القصص ياضنايا و العموم كل فولة وليها كيال

• عجبني
انا ماليش حيل اقرا قصص طويلة الواحد يكتب المشكلة مختصرة و لو انت كيفك القصص دي حطها فركن القصص ياضنايا و العموم كل فولة وليها كيال
و لله مش انا الى كاتب المشكلة دى انا مشكلتى كتبتها مختصرة صاحب المشكلة الى فوق الظاهر بيحب يطول و لو سمحتى متتريقيش على مشكلة حد لانك مش حاسة بيه

و لله مش انا الى كاتب المشكلة دى انا مشكلتى كتبتها مختصرة صاحب المشكلة الى فوق الظاهر بيحب يطول و لو سمحتى متتريقيش على مشكلة حد لانك مش حاسة بيه
مش بتريق بديلك راي ان القصص الي بتكتبها طويلة جدا فركن بسيط. اه احب ادي رايي لكن دي بحوارات يا مروان! انستكو و شرفتو

مش بتريق بديلك راي ان القصص الي بتكتبها طويلة جدا فركن بسيط. اه احب ادي رايي لكن دي بحوارات يا مروان! انستكو و شرفتو
رائيك على دماغى بس دى مش قصص و لله

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
هو مش غلطان في حاجه اه هو ظلم الزوجه الاولي بس خلاص اللي حصل حصل نخلينا في زوجه تانيه الست غيرانه ومضايقه من البت تولع هي لكن الصح ان هو ياعد مع بنتو احسن يعوضها لان ملهاش حد غير ابوها وبلاش يكتب حاجه باسم مراتو عشان هتطمع وكدا

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%