NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مشكلة محتاج ارائكم فى مشكلة مع اهل خطيبتى

بكل بساطه انت شوف جوز اخت خطيبتك عامل ازاي

لو هو انسان طيب بس شديد شوية عشان كده بحبوه فانت اعمل كده

فلو هو سيئ كشخص و اخلاق

فهنا بقلك ان ملهمش في الطيب . و للاسف صحيح ان البنت هي المهمه بس مستقبلا انت ليك تعامل معاهم و مش حتعدي الامور على خير فهنا انت اشتري رحتك افضل خاصة لو انت شخص هادي و مش بناع مشاكل

فلو الي حصل صح انو حماتك يتستهزء بك و بتضحك عليك فمعتقدش ان في مكان للحوار و الاصلاح هنا

انا من الناس الي بتحب تلقى الحاجة حلوة من بدايتها فاما تلاقي مشكله احتقار زي كده فمعنديش وقت انو ابين او اصلح

اعمل نفسك مش واخد بالك وفي نفس الوقت خليك قليل الذوق شوية يمكن يتعدلوا
اتمنى ليك السعاده
صدقنى بكبر دماغى كتير عشان اعدى ايامى ومعرفش ابقى قليل الذوق لاسف

لو مش شايفين كوفئ لبنتهم بلاها يا بني بنات الناس كتير
المشكلة حتى الان مش عارفين يطلعوا اسباب للرفض

واضح انك مش مركز فى كلامى كويس دى لسه خطوبة امنع
سيبك من الموضوع نهائيا.
مش هتنفعك
وهتعيش بمشاكل كتير.
لان مشكله الزواج
في فتره الخطوبه...
وأكثرها اول سنه زواج.

انت واضح من شخصيتك.
انك قليل الحيله.
معي احترامي ليك.

بس لو انت وهيا بتحبوا بعض
يبقي امنع دخول أهلها بيتك
الابحساب وتحت امرك ووجودك
امنع اهلها من دخول البيت ازاى واحنا لسه مخطوبين يعنى انا مجبر على اهلها يعنى مضطر اكبر دماغى عشان الدنيا تعدى يا أما اكبر دماغى من الموضوع كله

بكل بساطه انت شوف جوز اخت خطيبتك عامل ازاي

لو هو انسان طيب بس شديد شوية عشان كده بحبوه فانت اعمل كده

فلو هو سيئ كشخص و اخلاق

فهنا بقلك ان ملهمش في الطيب . و للاسف صحيح ان البنت هي المهمه بس مستقبلا انت ليك تعامل معاهم و مش حتعدي الامور على خير فهنا انت اشتري رحتك افضل خاصة لو انت شخص هادي و مش بناع مشاكل

فلو الي حصل صح انو حماتك يتستهزء بك و بتضحك عليك فمعتقدش ان في مكان للحوار و الاصلاح هنا

انا من الناس الي بتحب تلقى الحاجة حلوة من بدايتها فاما تلاقي مشكله احتقار زي كده فمعنديش وقت انو ابين او اصلح
كلامك مقنع طبعا بس كل المشكلة تنحصر فى شخصية حماتى لانها شخصية غريبة جدا وجوز بنتها دول سبب المشاكل

بسيطة جدا اتكلم معها وقوله انتي ليه بتكرهني كدا و عرفه انك لا بقيت حبب انك تعشرهم ولا حبب تشوف منظرهم

• عجبني
التفاعلات: drsniper666
بسيطة جدا اتكلم معها وقوله انتي ليه بتكرهني كدا و عرفه انك لا بقيت حبب انك تعشرهم ولا حبب تشوف منظرهم
بالظبط ولو مش مقتنعة بيه يبقي بلاها خالص عشان دي شبكة العمر وحتبقي عيشة سودا والحكاية مش ناقصة

كلامك مقنع طبعا بس كل المشكلة تنحصر فى شخصية حماتى لانها شخصية غريبة جدا وجوز بنتها دول سبب المشاكل

مهم اساس الحوار كله

حماتك و جوز بنتها هما دول الي حتتعامل معاهم مستقبلا

فلو هم سيئين و بدون اخلاق فبلاش تحاول تبين او تصلح. ابعد احسن

صحيح هو طلم للبنت مش ذنبها . بس انت حتجيب وجع دماغ لنفسك

الا لو انت قادر بعد الجواز تقلها ان علاقتك مع عيلتك تنتهي و ده كمان ظلم ليها

انا خاطب من 4 شهور واول مرة اخطب فى حياتى فبالتالى مليش خبرات عندى 30 سنة المشكلة انى هادى بطبعى وقليل الكلام واهل خطيبتى للاسف شايفين ان ده ضعف شخصية بس طبعا محدش بيقول كده قدامى لكن بحس بكده اوقات وخصوصا جوز اخت خطيبتى الكبيرة بيكرهنى وبيغير منى جدا وكلامه مسموع عندهم فمصدقينه وبيحاول بطريقة غير مباشرة يطلع فيا اى عيوب عشان حماتى تفركش الخطوبة خصوصا انى ناجح فى شغلى جدا ووسيم جدا للاسف وبقول للاسف لان ده مخليه حاقد اكتر واكتر منى حاسس ان حماتى مش شايفة فيا الزوج المثالى لبنتها بالرغم ان بنتها بتحبنى حب شديد جدا وشايفة ان ابنتها هتكون المسيطرة عليا مع العلم اننى احاول بكل قوتى فرض السيطرة على خطيبتى من ناحية الاراء والاقتراحات عشان محدش يقول انها هى المسيطرة وكتير بسال خطيبتى هى امك بتحبنى كخطيب بنتها تقولى طبعا بتحبك كتير بس انا حاسس بغير كده بدليل حصل موقف امبارح اكدلى ده وهو انى كنت معاهم برا البيت يعنى مكان عام وقولت لحماتى وواحدة صاحبتها تشربوا ايه قالوا شكرا فقالتلى حماتى روح مع خطيبتك هاتولى طلب وتعالوا قولتلها ماشى بعد ما مشيت اتصل واحد عليا كان قاعد جنبهم وقالى بعد ما انت مشيت صاحبة حماتك فضلت تتريق عليك وعلى كلامك ومشيتك وحماتك فضلت تضحك طبعا انا حزين جدا المشكلة مش عارف اتصرف ازاى ومفيش حاجة بتحصل قدامى وعايز حل مكنتش اعرف ان الاحترام عند بعض الناس بيتشاف ضعف شخصية والمشكلة ان جوز بنتها الكبيرة ده بالمقارنة بيا انا صفر على الشمال ومع ذلك ليه احترامه ومكانته عندهم بس مشى دى المشكلة بالنسبالى لكن المشكلة هى انا فى عنيهم شكلى ايه ؟ مع العلم انى مش مقصر فى اى حاجة تجاههم وبحاول ارضائهم بكل الطرق ومع ذلك مفيش فايدة فى مواقف بتظهر زى كده بتبينلى ان حماتى دى مش بتحبنى اسف على الاطالة بس ملقتش مكان افضفض فيه غير هنا بجد محتاج رأيكم وشكرا
بص يسطا بيحبوك بيشقلبوك هما ميفرقوش معاك نصيحتى مدام انتا متاكد من حب خطيبتك طظ
اتعامل بطبيعتك وافرض ارائك والى انتا مقنع بيه ومتغيرش او تيجى ع نفسك عشان ترضى طرف تانى امشي ع الميداء دا هتبقى مكانتك اعلى منه جوز اخت خطيبتك كمان 😂

بص يسطا بيحبوك بيشقلبوك هما ميفرقوش معاك نصيحتى مدام انتا متاكد من حب خطيبتك طظ
اتعامل بطبيعتك وافرض ارائك والى انتا مقنع بيه ومتغيرش او تيجى ع نفسك عشان ترضى طرف تانى امشي ع الميداء دا هتبقى مكانتك اعلى منه جوز اخت خطيبتك كمان 😂
حبيبى صدقنى ده النظام اللى ماشى بيه ومش بحاول اغيره

مهم اساس الحوار كله

حماتك و جوز بنتها هما دول الي حتتعامل معاهم مستقبلا

فلو هم سيئين و بدون اخلاق فبلاش تحاول تبين او تصلح. ابعد احسن

صحيح هو طلم للبنت مش ذنبها . بس انت حتجيب وجع دماغ لنفسك

الا لو انت قادر بعد الجواز تقلها ان علاقتك مع عيلتك تنتهي و ده كمان ظلم ليها
بصراحة محتار وكمان البنت ملهاش ذنب واكيد برده بتحب اهلها مش عايز اكون سبب فى قطع علاقتها باهلها

ياريت تبين كرهها ليا فى وشى لانه طول ما هو من ورا ضهرى مش هعرف اتكلم معاها

بالظبط ولو مش مقتنعة بيه يبقي بلاها خالص عشان دي شبكة العمر وحتبقي عيشة سودا والحكاية مش ناقصة
ماهى لازم تبين ده قدامى عشان ميبقاش تلكيك منى انا

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بص حضرتك انت راجل وخاطب يعني داخل تبني عيله فانت اكيد هتتعامل معاهم بحكم انك هتاخد بنتهم فالو عايز تفرض سيطره تبقى تفرض عليهم هما مش البنت البنت ممكن على فكره تكون بتنضغط منك لما تحاول تسيطر عليها واكيد من اهلها طالما مش حابينك بس انت راجل والراجل ميزته في عقله حاول تشوف اي مخليهم كده واثبتلهم عكس كده ده لازم قبل الجواز عشان كده ممكن لقدر **** تحصل مشاكل كتير بعدين ممكن حماتك بالهدايا تشوف هي بتحب اي وتعمله عارف الي هوا بتريح دماغك منها و لو على انك مبتتكلمش فالراجل لو يتكلم في الحاجه الي تستاهل افضل من أنه يقعد يتكلم ع الفاضي وجوز اختها ده لو هوا اتعرضلك وحب يعمل منظر على حسابك قدامهم لازم تثبت انك مش ساكت خوف منه ده احترام وتقدير ليهم وانه مش مستواك بس ده رأيي
انا مع حضرتيك جدا فرص الشخصيه والسيطره علي اهلها مش علي البنت خليك فاكر انها نصك التاني
بص حضرتك انت راجل وخاطب يعني داخل تبني عيله فانت اكيد هتتعامل معاهم بحكم انك هتاخد بنتهم فالو عايز تفرض سيطره تبقى تفرض عليهم هما مش البنت البنت ممكن على فكره تكون بتنضغط منك لما تحاول تسيطر عليها واكيد من اهلها طالما مش حابينك بس انت راجل والراجل ميزته في عقله حاول تشوف اي مخليهم كده واثبتلهم عكس كده ده لازم قبل الجواز عشان كده ممكن لقدر **** تحصل مشاكل كتير بعدين ممكن حماتك بالهدايا تشوف هي بتحب اي وتعمله عارف الي هوا بتريح دماغك منها و لو على انك مبتتكلمش فالراجل لو يتكلم في الحاجه الي تستاهل افضل من أنه يقعد يتكلم ع الفاضي وجوز اختها ده لو هوا اتعرضلك وحب يعمل منظر على حسابك قدامهم لازم تثبت انك مش ساكت خوف منه ده احترام وتقدير ليهم وانه مش مستواك بس ده رأيي
اتمني تردي علي الخاص

انا خاطب من 4 شهور واول مرة اخطب فى حياتى فبالتالى مليش خبرات عندى 30 سنة المشكلة انى هادى بطبعى وقليل الكلام واهل خطيبتى للاسف شايفين ان ده ضعف شخصية بس طبعا محدش بيقول كده قدامى لكن بحس بكده اوقات وخصوصا جوز اخت خطيبتى الكبيرة بيكرهنى وبيغير منى جدا وكلامه مسموع عندهم فمصدقينه وبيحاول بطريقة غير مباشرة يطلع فيا اى عيوب عشان حماتى تفركش الخطوبة خصوصا انى ناجح فى شغلى جدا ووسيم جدا للاسف وبقول للاسف لان ده مخليه حاقد اكتر واكتر منى حاسس ان حماتى مش شايفة فيا الزوج المثالى لبنتها بالرغم ان بنتها بتحبنى حب شديد جدا وشايفة ان ابنتها هتكون المسيطرة عليا مع العلم اننى احاول بكل قوتى فرض السيطرة على خطيبتى من ناحية الاراء والاقتراحات عشان محدش يقول انها هى المسيطرة وكتير بسال خطيبتى هى امك بتحبنى كخطيب بنتها تقولى طبعا بتحبك كتير بس انا حاسس بغير كده بدليل حصل موقف امبارح اكدلى ده وهو انى كنت معاهم برا البيت يعنى مكان عام وقولت لحماتى وواحدة صاحبتها تشربوا ايه قالوا شكرا فقالتلى حماتى روح مع خطيبتك هاتولى طلب وتعالوا قولتلها ماشى بعد ما مشيت اتصل واحد عليا كان قاعد جنبهم وقالى بعد ما انت مشيت صاحبة حماتك فضلت تتريق عليك وعلى كلامك ومشيتك وحماتك فضلت تضحك طبعا انا حزين جدا المشكلة مش عارف اتصرف ازاى ومفيش حاجة بتحصل قدامى وعايز حل مكنتش اعرف ان الاحترام عند بعض الناس بيتشاف ضعف شخصية والمشكلة ان جوز بنتها الكبيرة ده بالمقارنة بيا انا صفر على الشمال ومع ذلك ليه احترامه ومكانته عندهم بس مشى دى المشكلة بالنسبالى لكن المشكلة هى انا فى عنيهم شكلى ايه ؟ مع العلم انى مش مقصر فى اى حاجة تجاههم وبحاول ارضائهم بكل الطرق ومع ذلك مفيش فايدة فى مواقف بتظهر زى كده بتبينلى ان حماتى دى مش بتحبنى اسف على الاطالة بس ملقتش مكان افضفض فيه غير هنا بجد محتاج رأيكم وشكرا
بص حبيبى فى وقت للسكوت و فى للكلام المهم انى لما اتكلم بتكلم بحساب و بثقة . الحاجة الثانية عاوز تعرف اذا كانت مامة خطيبتك قبلاك ولا لا حتعرف ده من كلام خطيبتك معاك و تعاملها لو مامتها حبه تفكرش الجوازة كنت حتجدها حزينة و قلقانة و بتكلمك عن موعد الجواز عشان الكلام اللى بتسمعه. مشكلتك عدم ثقتك فى نفسك و عاوز الكل يشهد انه كويس مع انه اصول طول ما انا عارف انى كويس مش محتاج حد يشهد لى جميل انك تعامل الكل بمحبة و احترام - بس لو اللى قدامك مش فاهم افهمه و اعمل حدود - كمان مقارنتك بزوج اخت خطيبك مش مستحبه على اساس بتقارن - دخلك + وسمتك+ شخصيتك+ وضعك الاجتماعى ....... الخ ) بلاش مقارنات و عمل حورات داخل فكرك و ممكن تكون الحورات دية داخل فى انا بس - ثق فى نفس .. ثقك فى نفسك و ارد لما الكلام يتطلب ارد .. مش فى كل الاوقات الصمت حكمة - طول ما انا مش بغلط فى حد او بتكلم على حد فى عدم جودة يبقى اتكلم و **** معاك

انت محتاج تقرب من حماتك شويه وحاول كل ما تروح تخليها هى تيجى تقعد معاكم واتكلم معاها وافتح معاها مواضيع خليها تنطق وتتكلم معاك وحاول تصاحبها وده هقرب العلاقات بينكم وهى هتحبك

انت محتاج تقرب من حماتك شويه وحاول كل ما تروح تخليها هى تيجى تقعد معاكم واتكلم معاها وافتح معاها مواضيع خليها تنطق وتتكلم معاك وحاول تصاحبها وده هقرب العلاقات بينكم وهى هتحبك
صدقنى بحاول اعمل كده بالفعل بحاول اكسبها فى صفى واقرب منها بقدر المستطاع

نيك حماتك اتحرش بيها جامد قوى بقلة أدب و غازلها بفجور و انفرد بيها كثير وازنقها وامسك واعصر جسمها بقوة ياذكر لغاية ما هى تسيح وتنفعل معاك جنسيا كنتيجة طبيعية لمطاردتك ليها كذكر هايج عليها و اقسم لك اى انثى دائما تستجيب للمطاردة الجنسية و مفيش شىء حرام ولا حلال يمنعها عنك ابدا
قطع لها الكلوت بقوة وعنف وقسوة وافشخها بوحشية و نيكها مرة ... لو بكت او اعترضت نيكها ثانى وثالث وعاشر فورا الى ان تستسلم لك وتقول لك أحبك انت حياتى وعمرى وتجرى وراك
انا جربت ده وناجح جدا مع أهل زوجتى ونكت كل أخواتها البنات والأولاد و وصلت إلى انى نكت ابوها بالعافية فى المصيف وبقى خول زى فردة الجزمة قدامى

بص ا صاحبي إنت لسه ع البر و فيه غيرها كتير حتي لو هيا ف صفك دول أهلها و هتبقي ف يوم ف صفهم أبعد و ريح نفسك و أكيد **** شايلك الاحسن

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%