NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

يا صديقى انت كاتب مبدع
انا متأكد من جمال كتاباتك بس كلامى سببه انى بتمنى اشوف فيها الكمال اما كلامى ده فموجه ليك و لفرعون لان فيه تشابه كبير فى المبالغه و طبيعة الاخطاء و ده لانكم انتم الاتنين مبدعين و بتحبوا الخيال فى كتاباتكم
وانا بشكرك جدا ، بصراحة كلامك خلاني عاوز اتحسن اكتر

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ناقد بناء و Ehab Demian
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ناقد بناء، ⭐ الفرعون ⭐ و بيكو هانتر
وانا بشكرك جدا ، بصراحة كلامك خلاني عاوز اتحسن اكتر
يا صديقى انت من احسن الكتاب اللى موجودين فى المنتدى و دى شهادة حق

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ناقد بناء و بيكو هانتر
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ناقد بناء و Ehab Demian
انا عندي افكار في موضوع مسميات الطوائف وبحاول اطلع بصياغة مناسبة ، انا قولت انهم اختلفوا في تفسير جملة في كتاب انوار الروح ، بس فيه سبب اعمق ، بالنسبة للصراع فيما بينهم ده راجع لتغيير موقف الحكومة من الطوائف زيما وضحت في الجزء الاول وهيوضح اكتر بالتدريج انا ناوي ادي تلميح عن ده في القوس التاني ، بالنسبة لتعقيدات المصالح بينهم انا متردد اتعمق في الجانب ده ، بس عندهم نفس المرجعية للمعبد الاكبر وكل واحد بيحاول يفرض افكاره على التاني بخصوص تفسيراتهم للكتاب بتاعهم

شكرا ليك على المرور على قصتي واعطاها فرصة
كلام جيد ويدعو للتفائل.
مازلت اتابع القراءة .
ولأنستطيع فرض كلمة قصة على ما كتب لانها تعتبر رواية جميلة وممتعة وانت متأثر بالخيال وشكلك بتخب تحلم كتير بمستقبل افضل..
هناك روح موجودة في الرواية توحى بأنك حاضر فلم صراع الحضارات.
وسلسلة صراع العروش وملك الخواتم.
الى الان رواية ممتعة .
اخطاء املائية قليلة.
ترتيب جيد تسلسل واقعي
بطلك كان يتقدم ببطئ واصبح هو من يفرر ويبدع
وسأتابع مع كلما اتيحت لي فرصة

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: mor2010, ناقد بناء, بيكو هانتر و شخص آخر
انا قولتلك رأيى اكتر من مره يا صديقى
يمكن الملحوظه الكبيره اوى هو كثرة شخصيات القصه و تداخل الاحداث لدرجة انى توهت اكتر من مره
ملاحظات تانيه مهمه
انت شطحت بأحداث القصه فى فانتازيا مبالغ فيها وصلت لمرحلة اللامعقول
بعض الاخطاء فى ترتيب الاحداث بس مش كتير و تأثيرها محدود و نفس الكلام بالنسبه للاخطاء الاملائيه و ترنيب الحوار
تسلم يا ايهاب على كلامك الحلو ❤️❤️
وانا نزلت القصه هنا علشان اشوف ايه الغلطات اللي وقعت فيها علشان احاول اقللها في السلسله التالته

فلو هتعبك معايا وترتبهم 🙏

• عجبني
التفاعلات: mor2010 و ناقد بناء
انا مش بحب اقرا الخيال العلمي مش بستسيغة
انا اسفه
رأيك يحترم
بس القصه مفيهاش خيال لحد نص السلسله التانيه
وشكرا لوقتك 🙏

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
أدعو إدارة المنتدى و الناقدين الكرام ب نقد قصتي
،،عهد الدم،، لتوضيح اشياء من الممكن أن تكون غابت عن بالي و نقد القصة ب شكل عام لتلافي حدوث أخطاء مستقبلاً

،،،، وشكرا ،،،،

• عجبني
التفاعلات: mor2010، ناقد بناء و BٍِASM17 اسطورة القصص
أدعو إدارة المنتدى و الناقدين الكرام ب نقد قصتي
،،عهد الدم،، لتوضيح اشياء من الممكن أن تكون غابت عن بالي و نقد القصة ب شكل عام لتلافي حدوث أخطاء مستقبلاً

،،،، وشكرا ،،،،

و أيضاً أطلب من الكاتب الكبير

إبداء رأيه في القصه و النقد عليها أيضاً

،،،،وشكراً،،،،

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء، Ehab Demian و Michael Magdy
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ناقد بناء، أركان شاهين و BٍِASM17 اسطورة القصص

و أيضاً أطلب من الكاتب الكبير

إبداء رأيه في القصه و النقد عليها أيضاً

،،،،وشكراً،،،،

نقد ايه بس دي قصه عظمتين علي عظماااااااااا ❤️
دا انا اعتزلت بسببك ياقاهر اقلام الكتاب ومعذب صفحاتهم

تصدق وتامن ب**** انا لو قصتي مش متجوزه كنت جوزتها لقصتك

هقولك حاجه صغننه تريحك من موضوع النقد دا ومتهزش ثقتك في نفسك نهائي ، زمان اول مابدات قصه مارفل مكنتش اعرف اساسا اني بعرف اكتب الي حد ما ، وكان كل لما حد يقولي علي حاجه (نقد ) اقوم عامل عكسها اللي هو في دماغي برضو ...... اضعف جزء كتبته كان الجزء اللي سمعت لاراء النقد فيه وكتبت علي مزاجهم ..... الملخص هتلاقي ناس بتحبك وناس بتنتقدك الاتنين حطهم علي راسك واحد فوق والتاني تحت وكمل عادي 😁

دا البشر اختلفوا علي رب الكون عايزهم يتفقوا علي كاتب معين 😂😂

دوس بنزين وافتح علي الرابع انت بتكتب علشان انت عايز تكتب وبتحب الكتابه او الناس عايزاك تكتب ، انما لو وصلت في يوم انك بتكتب علشان تراضي الناس فطريق السلامه انت ، وابقي افتكرني بعيش وحلاوه 🥺🥺❤️😅

• عجبني
  • بيضحكني
  • حبيته
التفاعلات: mor2010, ناقد بناء, الحالم10 و 3 آخرين

هقولك حاجه صغننه تريحك من موضوع النقد دا ومتهزش ثقتك في نفسك نهائي ، زمان اول مابدات قصه مارفل مكنتش اعرف اساسا اني بعرف اكتب الي حد ما ، وكان كل لما حد يقولي علي حاجه (نقد ) اقوم عامل عكسها اللي هو في دماغي برضو ...... اضعف جزء كتبته كان الجزء اللي سمعت لاراء النقد فيه وكتبت علي مزاجهم ..... الملخص هتلاقي ناس بتحبك وناس بتنتقدك الاتنين حطهم علي راسك واحد فوق والتاني تحت وكمل عادي 😁

دوس بنزين وافتح علي الرابع انت بتكتب علشان انت عايز تكتب وبتحب الكتابه او الناس عايزاك تكتب ، انما لو وصلت في يوم انك بتكتب علشان تراضي الناس فطريق السلامه انت ، وابقي افتكرني بعيش وحلاوه 🥺🥺❤️😅
نشكرك علي الأطراء للكاتب وقريبا سنزورك في الليمان بقروصون ولحم فالعيش والحلاوة موضة قديمة

• بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء، أركان شاهين و Michael Magdy
نشكرك علي الأطراء للكاتب وقريبا سنزورك في الليمان بقروصون ولحم فالعيش والحلاوة موضة قديمة
اي حاجه منك حلوه ياقمر انت ياعسل :love:

قروصون ايه وانتي هتحبسوني في فرنسا 😂

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و أركان شاهين
اي حاجه منك حلوه ياقمر انت ياعسل :love:

قروصون ايه وانتي هتحبسوني في فرنسا 😂
لا منتجع سجون نسوانجي السياحي

• عجبني
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء، أركان شاهين و BٍِASM17 اسطورة القصص

ايه يا مايكل انت بتقطع عيشنا ولا ايه

بس انا مؤيد لجزء و جزء عاوز انبه عنه

الثقة مطلوبة وايضا انت تكتب عشان نفسك بأسلوبك مش بأسلوب الناس

بس ال مشكلة كتاب بيسمعوا النصيحة ديه يتكبروا و يكابروا فى الخطأ بيكونوا كاتبين احداث او بيعملوا اخطاء واضحة مينفعش نتغاضى عنها تلاقيه بيقول انتوا اعداء النجاح المعادلة صعبة الصراحة

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: mor2010, ناقد بناء, أركان شاهين و 2 آخرين
ايه يا مايكل انت بتقطع عيشنا ولا ايه

بس انا مؤيد لجزء و جزء عاوز انبه عنه

الثقة مطلوبة وايضا انت تكتب عشان نفسك بأسلوبك مش بأسلوب الناس

بس ال مشكلة كتاب بيسمعوا النصيحة ديه يتكبروا و يكابروا فى الخطأ بيكونوا كاتبين احداث او بيعملوا اخطاء واضحة مينفعش نتغاضى عنها تلاقيه بيقول انتوا اعداء النجاح المعادلة صعبة الصراحة
وانا اقدر اقطع عليك وهو انا اطول ابقي شعره في زبك ياجدع 😂
في فرق بين ان مثلا كاتب بيكتب احداث خطا وكاتب بيمشي علي خطاه

يعني مثلا ميكنش في المشهد اللي فات واصف انه لابس شورت وتيشيرت نص كم ويجي في مشهد سكس بعده يقول ان بعد ماناك البطله اتغطوا باللحاف وناموا .... كدا دا كاتب اهبل 😂

انما مثلا كاتب مش عايز ينيك امه او اخته في القصه والمتابعيين عايزينه ينيكهم فكدا الكاتب يكمل علي هواه

بص حل المعدله الصعبه دي من وجهه نظري العدمانه انك هتخش تقوله انا شايف واحد اتنين تلاته ( خطا في الاحداث او الوصف او التسلسل والاقناع ) و**** سمع بنصيحتك كان به ، مسمعش بنصيحتك عادي كسمه اقري لكاتب غيره اصله مش شكسبير يعني 😂😂

• عجبني
وانا اقدر اقطع عليك وهو انا اطول ابقي شعره في زبك ياجدع 😂
في فرق بين ان مثلا كاتب بيكتب احداث خطا وكاتب بيمشي علي خطاه

يعني مثلا ميكنش في المشهد اللي فات واصف انه لابس شورت وتيشيرت نص كم ويجي في مشهد سكس بعده يقول ان بعد ماناك البطله اتغطوا باللحاف وناموا .... كدا دا كاتب اهبل 😂

انما مثلا كاتب مش عايز ينيك امه او اخته في القصه والمتابعيين عايزينه ينيكهم فكدا الكاتب يكمل علي هواه

بص حل المعدله الصعبه دي من وجهه نظري العدمانه انك هتخش تقوله انا شايف واحد اتنين تلاته ( خطا في الاحداث او الوصف او التسلسل والاقناع ) و**** سمع بنصيحتك كان به ، مسمعش بنصيحتك عادي كسمه اقري لكاتب غيره اصله مش شكسبير يعني 😂😂
الصراحة حل ممتاز 😁

حقيقى انا بحاول اعمل كده

المهم مبارك رجوعك يا عم مايكل

• عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: ناقد بناء، أركان شاهين و Michael Magdy
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الصراحة حل ممتاز 😁

حقيقى انا بحاول اعمل كده

المهم مبارك رجوعك يا عم مايكل
اخذلتم تواضعي ، هو تقريبا الحل دا معظم الناس بتتبعه يعني انا مضيفتش جديد 😅 😅

مبارك ؟ انت فلول