NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه نقاش ليه العلاقات الافتراضية

علشان بنقدر نظهر بالشكل اللي عايزينه و نقول حاجات من غير ما نقلق إن حد تاني يعرفها لإن شخصياتنا مش معروفة ميه في المية

سؤالي ياجماعة هو لييه؟ ليه يا جماعة احنا بنعمل كده؟ليه بنكون صداقات إفتراضية واللي دايما بتكون مرهقة لروحنا ولمشاعرنا

وبرغم معرفتنا بتكاليف العلاقات الافتراضية الا أن معرفتنا بيها ياعزيزي لا تغير شيئا أول ما بنشوف شخص أفتراضي مناسب بنجري عليه

ومش بس كدة لا بنحارب ونبذل مجهود ، مجهوود كبير علي عكس العلاقات الواقعية اللي الشخص ممكن يتطمن ليها من مجرد مقابلة

لكن هنا الأمور تختلف بالنسبة لينا يعني ممكن الشخص يكتب بحبك زي بكرهك عادي عشان كده بنضطر نضحي بحاجات كتيرة لمجرد عمل تواصل روحي بين اللي حبناه

ومع ذلك بنكون خايفين لأن العلاقات الافتراضية نهايتها معروفة ياما بلوك أو اختفاء مفاجيء أو ملل حتي يصبح الشخص غريب كما جاء في المرة الأولى

فبنبذل مجهود أكبر ومع ذلك أحنا عارفين كل ده كل ده معروف جدا ولكن اول ما بنشوف شخص مناسب بنتناسي

ليه يا جماعة؟
نقص او فراغ واحتياج لشخص معين يملا الفراغ ده بدون اي مخاوف او التبعيات اللي بتيجي من ورا العلاقات الواقعيه والأمان وحدود العلاقة ف شات فقط ملهاش اي تبعيات او مخاوف لو زهقتي هتعملي بلوك
إنما لو ليكي صاحبه زعلتو من بعض هتفضل معلمين ف حياه بعض طول العمر ف انتي بتاخدي ميزة انك تعيشي مع شخص افتراضي بدون اي تكلفة للمشاعر
او الأكثر انتشارا داخل ارسلي لغرض معين انا ف مشكلة مش عاوز حد يعرفني ويديني حل موضوعي يدون مااتحرج او اخاف انه هيعايرني بعد كده انا بتكلم ف العموم لكن انا شخصيا اموت بسري واكتم ف قلبي ولا ان شخص يحس فيا بذرة ضعف
كل واحد داخل لغرض معين ومش عاوز اكتر من كده ف مفيش تكلفة لدخول الشخص ده حياتك انتي بتاخدي مميزات الصداقة وبتتجنبي العيوب اللي هتقابلك م العلاقة الواقعيه
كفاية كده انا أخلاقي ضيقة وصوابعي بتوجعني م الكتابة

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
سؤالي ياجماعة هو لييه؟ ليه يا جماعة احنا بنعمل كده؟ليه بنكون صداقات إفتراضية واللي دايما بتكون مرهقة لروحنا ولمشاعرنا

وبرغم معرفتنا بتكاليف العلاقات الافتراضية الا أن معرفتنا بيها ياعزيزي لا تغير شيئا أول ما بنشوف شخص أفتراضي مناسب بنجري عليه

ومش بس كدة لا بنحارب ونبذل مجهود ، مجهوود كبير علي عكس العلاقات الواقعية اللي الشخص ممكن يتطمن ليها من مجرد مقابلة

لكن هنا الأمور تختلف بالنسبة لينا يعني ممكن الشخص يكتب بحبك زي بكرهك عادي عشان كده بنضطر نضحي بحاجات كتيرة لمجرد عمل تواصل روحي بين اللي حبناه

ومع ذلك بنكون خايفين لأن العلاقات الافتراضية نهايتها معروفة ياما بلوك أو اختفاء مفاجيء أو ملل حتي يصبح الشخص غريب كما جاء في المرة الأولى

فبنبذل مجهود أكبر ومع ذلك أحنا عارفين كل ده كل ده معروف جدا ولكن اول ما بنشوف شخص مناسب بنتناسي

ليه يا جماعة؟
ده بشوفه غباء مننا كبشر لاننا ليه نعمل كده ف بعض ليه منكملش ليه متنتهيش نهايه سعيده ليه تبقي حزن واكتئاب وتعب

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%