NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نقاش ليه السالب بيبقى كده

الحقيقة أن في أسباب كتير تخلي السالب يبقى كده ، بس من وجهة نظري اكتر سبب هو "امان "
لما راجل ياخذك في حضنه و يبوسك و هو بيقفش فيك
بتحس أن الدنيا جميلة و انك مرغوب فيك
بتحس أن مفيش مشكلة لو أنت متدايق من نفسك ، انت ما زلت مرغوب فيك و
بتحس براحة انك مش لازم تكون راجل و مقدم و عليك مسؤولية ، لا بالعكس

انت و انت تحت راجل تاني و حاسس قد ايه هو هيجان عليك و عاوزك
بتحس بخضوع و أن للدور ده و الهم ده مبقاش مطلوب منك
و ان في راجل قوي بيحتويك

و انت ايه رايك في الكلام ده ؟ شاركوني في الردود ؛)

• عجبني
  • انا سخنت كده ليه
التفاعلات: Nodybosy، Blake Rayan و The_Cuck
كلام حقيقى بس قليل اوى الى تقدر تحس معاه بالاحساس ده

• عجبني
التفاعلات: صعيدي هايج
لا اعتقد ان هذا هو السالب
هذا تفكير نمطي يمكن ينطبق على الي يفكر بهذا الاسلوب
انما لا وجود لهذا التفكير بين مثليين اثنين. حكاية الخظوع و التسلط هذه فقط كلام بيتقال لان التصور هكذا.. لكن ليس هناك احد يخضع احد هي علاقة جنسية و حب و اهتمام. لو عاوزين يلعبو خظوع و سيطرة ممكن يكون سالب و مسيطر و الموجب خاضع ايظا.. لان هذا مجرد لعب ادوار جنسية للتسخين لا غير
السالب ليس انثى، يمكن يكون هناك اشخاص عندهم احساس انثوي لاسباب او بدون اسباب لكن هذه ايست قاعدة تعمم

• أتفق
التفاعلات: إنفصام
كلامك صح يا حبيبي انا بحس الاحساس داه

اعتقد انه خلل بدأ من الطفولة ممكن تكون سوء معاملة الاهل ليه خليته يتجه للحنية بره او برضو ممكن تكون تجربه وجدان الواحد و تشكيله بيبتدى من سنوات الطفولة الأولى بعد كده بيكبر و بيستمر معاه احساسيه و مشاعره بتكبر معاه زى ما جسمه بيكبر

• عجبني
التفاعلات: عمور المنيوك
الحقيقة أن في أسباب كتير تخلي السالب يبقى كده ، بس من وجهة نظري اكتر سبب هو "امان "
لما راجل ياخذك في حضنه و يبوسك و هو بيقفش فيك
بتحس أن الدنيا جميلة و انك مرغوب فيك
بتحس أن مفيش مشكلة لو أنت متدايق من نفسك ، انت ما زلت مرغوب فيك و
بتحس براحة انك مش لازم تكون راجل و مقدم و عليك مسؤولية ، لا بالعكس

انت و انت تحت راجل تاني و حاسس قد ايه هو هيجان عليك و عاوزك
بتحس بخضوع و أن للدور ده و الهم ده مبقاش مطلوب منك
و ان في راجل قوي بيحتويك

و انت ايه رايك في الكلام ده ؟ شاركوني في الردود ؛)
احساس ان الانسان مرغوب فيه و مطلوب دا احساس يغنى عن اى احساس بالمهانه و كمان بيقضى على اى احساس بالوحده

• عجبني
التفاعلات: Sahar cross dresser
أنا أصلا شايف ان كل سالب مش حيقدر يوفي الموجب حقه، اللي رغم انك راجل عندك زبر وجمسك ورجولي ورغم كده بيحتويك وينيكك ويمتعك. ده جميل تفضل شايلهوله العمر كله

• حبيته
التفاعلات: body_222
أنا أصلا شايف ان كل سالب مش حيقدر يوفي الموجب حقه، اللي رغم انك راجل عندك زبر وجمسك ورجولي ورغم كده بيحتويك وينيكك ويمتعك. ده جميل تفضل شايلهوله العمر كله
تعالى خاص طيب

لا اعتقد ان هذا هو السالب
هذا تفكير نمطي يمكن ينطبق على الي يفكر بهذا الاسلوب
انما لا وجود لهذا التفكير بين مثليين اثنين. حكاية الخظوع و التسلط هذه فقط كلام بيتقال لان التصور هكذا.. لكن ليس هناك احد يخضع احد هي علاقة جنسية و حب و اهتمام. لو عاوزين يلعبو خظوع و سيطرة ممكن يكون سالب و مسيطر و الموجب خاضع ايظا.. لان هذا مجرد لعب ادوار جنسية للتسخين لا غير
السالب ليس انثى، يمكن يكون هناك اشخاص عندهم احساس انثوي لاسباب او بدون اسباب لكن هذه ايست قاعدة تعمم
كلام سليم جدل 👌🏻

لا خالص غالبا بيبقى تحرش او اغتصاب من الصغر او عدم اهتمام من اللي حواليه من الصغر برضه او ان رجولته قليلة

عشان طيزي بتكون محتاجه الزبر بتكون محتاجه اللبن بتاعه ف انا بكون مراته تحت منه يدلع طيزي

كسالب شعوري بدء من حبي للبنات والأنوثة لحد ما وصلت أن نفسي أكون بنت وتتمتع زيها وادور ع معاملتها

اكتر حاجة كانت بتجنني هي اني أتعامل كبنت واللي بعده كزوجة وكشرموطة وكذا حاجة

عزيزي النسوانجي مشاركات التعارف ممنوعه تماما بأقسام المنتدى مكانها قسم التعارف فقط طلب أي وسيلة تعارف خارجيه او ذكر ها في موضوعك او ردودك مخالف تماما ومن الممكن ان تعاقب إداريا بسبب ذلك ( هناك قسم كامل لغرض التعارف) فلا تكن عضو مصر على المخالفات

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%