NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

دندوشه

Daemon mode is active
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
ثنائي الميل
ليه الافتراء اللى بقت الناس عايشه فيه ده؟ ليه الاذيه؟ ليه لما بنلاقى حد مش ملاوع وبيتكلم بحسن نيه ومش قاصد اى شر يبقى هو ده الشخص المثالى اللى نفترى عليه لكن الشخص الملاوع اللى بميه وش بتخافوا تزعلوه بكلمه ليقلب عليكم؟ ليه المجتمع بقى سادى اوى كده؟
ليه ؟
اسئله كتير اوى ومش عايزه ليها اجابات مكرره ولا محفوظه انا عايزه بس تاخدوا بالكم ان مهما ظلمنا وافترينا ودوسنا على بعض فى اللى بيسجل لينا كل ده والكل هيتحاسب و**** الكل هيتحاسب

• عجبني
  • محزن
التفاعلات: Aly1909, مدام دعاء, Life selector و 6 آخرين
الفكره ان كل اللي بنعمله بيترد مش شرط بنفس الطريقه بس بيترد

الفكره ان كل اللي بنعمله بيترد مش شرط بنفس الطريقه بس بيترد
وده العن على فكره تخيل كده حد بياذى وهو متاكد انه هيترد ليه لو فكر فى ثاينه واحده ان انه بياذى نفسه و اهله هل هيكمل فى الاذيه معتقدش بس خلاص المجتمع بقى عايش بمبدا لو افتريت دوس

الي بيفتري مش قوي ب العكس والي بيفتري عليه هيجي ويقت ويقلب ووقتها هيبقا زي اسد وانفك من القفص

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
وده العن على فكره تخيل كده حد بياذى وهو متاكد انه هيترد ليه لو فكر فى ثاينه واحده ان انه بياذى نفسه و اهله هل هيكمل فى الاذيه معتقدش بس خلاص المجتمع بقى عايش بمبدا لو افتريت دوس
الفكره ان في اوقات لازم الواحد يبقي مفتري و الا مش هيبقي ليه ولا قيمه ولا هيبه وسط الناس دي

الي بيفتري مش قوي ب العكس والي بيفتري عليه هيجي ويقت ويقلب ووقتها هيبقا زي اسد وانفك من القفص
ويبقى كده وصلنا للهدف وهو اننا بقينا عايشين فى غابه

ويبقى كده وصلنا للهدف وهو اننا بقينا عايشين فى غابه
بالظبط المفتري بقا بيفتري اكتر والضعيف بيحاول يبقا مفتري

الفكره ان في اوقات لازم الواحد يبقي مفتري و الا مش هيبقي ليه ولا قيمه ولا هيبه وسط الناس دي
للاسف لا

• محزن
التفاعلات: دندوشه
ليه الافتراء اللى بقت الناس عايشه فيه ده؟ ليه الاذيه؟ ليه لما بنلاقى حد مش ملاوع وبيتكلم بحسن نيه ومش قاصد اى شر يبقى هو ده الشخص المثالى اللى نفترى عليه لكن الشخص الملاوع اللى بميه وش بتخافوا تزعلوه بكلمه ليقلب عليكم؟ ليه المجتمع بقى سادى اوى كده؟
ليه ؟
اسئله كتير اوى ومش عايزه ليها اجابات مكرره ولا محفوظه انا عايزه بس تاخدوا بالكم ان مهما ظلمنا وافترينا ودوسنا على بعض فى اللى بيسجل لينا كل ده والكل هيتحاسب و**** الكل هيتحاسب
مالك بس يا اختي
ملعون اللي نتعامل معاة بطيبة وهو يفتكرنا ضعفاء
احنا بقينا في غابة القوى عايز ياكل الضعيف
لازم الناس تفهم ان الطيبة مش ضعف
لاكن متقلقيش كلو بيتسحل وكلو هايتردلو
ارمي ورا ضهرك ومتتعامليش مع حد مش كويس

فى مشهد سريانى من قيلم ابراهيم الابيض لما عشرى كان بيقول
الصياعه انك تعور متموتش تشرط سطحي متغزش تكسر عين اللي قدام منك وتقلبه مره وتخليه ماشي في وسط الناس وعلى قورته توقيعك انما دول دول الزرازير
وكان بيلمح فيه انه افترى بالشكل البشع ده على الضعيف عشان ترضى غرورك بس اوعى تقرب من الزراير عشان ساعتها هتبقى انت الضعيف وفى كلتا الحالتين هيكون فى النهايه عندنا ظالم وضحيه تفتكروا هل المجتمع هيبقى صح لو كل واحد فكر بالطريقه دى انه يدور على الضعيف عشن بس يرضى غروره شويه
الزوج يبقى فى الشعل المدير بتاعه يتفترى عليه وميعرفش يرد يقوم مروح مطلع كل الافترا ده على مراته عشان عارف انها مش هتقدر ترد تقوم هيا مطلعه الافترا ده على الولاد عشان مش هيقدروا يردوا وفى النهايه وصلنا لكل اللى احنا شايفينه ده ........

• عجبني
التفاعلات: الـ مجتاو
تعرفي اني قفلت بابي على نفسي و ببص للسما من شباكي و ما بقتشي مستنية ابتسامة من حد ولا حتى صباح الخير من القريب قبل الغريب عشان احساسي اني بقيت عايشة فمستنقع كل الي فيه تماسيح!
لكني ديما بعمل باصلي و لو شفت حد مزنوق و اقدر امدلو ايدي بساعد و لكن بس فالضرورة و من دون ما اكون قريبة من حد ولا حد قريب مني
عشان انا ياما و ياما اتلسعت من ناس مدتلهم ايدي! و كنت بقول ده حظي الخباب وبس
لكن دلوقتي بعد العمر ده كلو بقولها صدق من قال اتقي شررررر الي احسنت اليه
اسفخص على دي خلفة دي بقت حاجة تسد النفس

ليه ؟
من كتر الكدب والخداع ومعرفه المصالح مبقاش في ثقه في حد

• أتفق
مالك بس يا اختي
ملعون اللي نتعامل معاة بطيبة وهو يفتكرنا ضعفاء
احنا بقينا في غابة القوى عايز ياكل الضعيف
لازم الناس تفهم ان الطيبة مش ضعف
لاكن متقلقيش كلو بيتسحل وكلو هايتردلو
ارمي ورا ضهرك ومتتعامليش مع حد مش كويس
ملعون الف مره

• أتفق
التفاعلات: محترف اربعيني (ابوالخير)
ليه ؟
⁦❤️⁩⁦❤️⁩

تعرفي اني قفلت بابي على نفسي و ببص للسما من شباكي و ما بقتشي مستنية ابتسامة من حد ولا حتى صباح الخير من القريب قبل الغريب عشان احساسي اني بقيت عايشة فمستنقع كل الي فيه تماسيح!
لكني ديما بعمل باصلي و لو شفت حد مزنوق و اقدر امدلو ايدي بساعد و لكن بس فالضرورة و من دون ما اكون قريبة من حد ولا حد قريب مني
عشان انا ياما و ياما اتلسعت من ناس مدتلهم ايدي! و كنت بقول ده حظي الخباب وبس
لكن دلوقتي بعد العمر ده كلو بقولها صدق من قال اتقي شررررر الي احسنت اليه
اسفخص على دي خلفة دي بقت حاجة تسد النفس
تخيلى بقى احنا وصلنا لمرحله اننا بنقول فيها اتقى شر من احسنت اليه تخيلى

تخيلى بقى احنا وصلنا لمرحله اننا بنقول فيها اتقى شر من احسنت اليه تخيلى
انا مش عارفة اعمل صاحبة
طب اخ
طب اهل
كلو يلا نفسي

• محزن
ده الواقع اللي بحاول اتأقلم عليه كسم ده زمن علي كسم الناس المؤذية دي

ليه ؟
للاسف هي دي الدنيا وهتفضل كدا وعمرها ما هتتغير بس ممكن نغير من نفسنا وتغير من الضعيف منخلهوش مفتري بس نخليه ناصح وقوي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%