NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه ليها العلاقات خارج نطاق الزواج مختلفه

• حبيته
التفاعلات: Life Arch
  • حبيته
التفاعلات: (ₐₕₘₑD 𝆎ᵢDₐₙ) YₒYₒ ₐₗᵢₓ
كل علاقة اول ما يصبح السكس فيها طرف
لازم التعقيد يصبح جزء منها
جواز او لاء
لان خلاص انت وصلت ل اقصي العلاقة
و هي كسر كل الحواجز ف ماذا بعد
خالص علي فكره أنا في علاقات استمرت معايا سنين وكنا بنبقي مستمتعين جداً كل مره لأن نقعد فتره بدون علاقه
خروج سفر اي حاجه ونرجع نشتاق اكتر من الأول
صدقني الموضوع هو إزاي تعرف تدورها صح

• عجبني
كلامك جميل بس ما انك حللت الموضوع تقدر تقولي ازى الواحد يتلافي موضوع الزهق والروتين الزوجي
لو قولتلك علماء علم الجنس نفسه لسه مكتشفوش ده هكتشفه أنا
بس اعتقده نفسي بحت

• عجبني
التفاعلات: most.man
بالظبط كده

خالص علي فكره أنا في علاقات استمرت معايا سنين وكنا بنبقي مستمتعين جداً كل مره لأن نقعد فتره بدون علاقه
خروج سفر اي حاجه ونرجع نشتاق اكتر من الأول
صدقني الموضوع هو إزاي تعرف تدورها صح
بتبقي علي حسب الشخص الي معاك
تبتدي كل حاجه تبوظ
اول كا احد الطرفين يقرر يغير الإتفاق الضمني الغير منصوص علية
من علاقة هدفها واضح و محدد الامتاع
ك وقت مستقطع بين حوارات الحياة ل علاقة كاملة الاركان

و أخيرا علي راي مثل قالهولي صديق كبير خبره في اول حياتي

مية رفيقة و لا لزيقة

• بيضحكني
بتبقي علي حسب الشخص الي معاك
تبتدي كل حاجه تبوظ
اول كا احد الطرفين يقرر يغير الإتفاق الضمني الغير منصوص علية
من علاقة هدفها واضح و محدد الامتاع
ك وقت مستقطع بين حوارات الحياة ل علاقة كاملة الاركان
معاك طبعاً الا مكنش في علاقة فشلت وعلاقه نجحت

• أتفق
  • بيضحكني
معاك طبعاً الا مكنش في علاقة فشلت وعلاقه نجحت
بص انا عامة بقيت ماشي ب مبدأ حلو
سيصيبك كل ما شابه روحك بدون اي مجهود
او سيرحل رغم كل الجهود
و الي شبهك بيفهمك و يقهم أسبابك و مهما حصل بيكون وياك عشانك مش علشان انت بتعمله اية

• عجبني
  • بيضحكني
  • حبيته
التفاعلات: فاشخ حريمك ياديوث
  • عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
أولا ازيكم جميعاً أخواتي وإخواني الاعضاء وحشتوني أكيد كتير وغيبت عنكم كتير
والي أعرفه أن في ناس كتير هنا متعرفنيش بس مش مهم
( اخوكم احمد ذيدان )
ده من باب المعرفه مش اكتر عشان في ناس مبتعرفش تقرأ أسمي كويس
المهم موضوع النهارده أو فضفضة زي ما تحب تسميها
عن العلاقة خارج إطار الزواج أو خارج الإطار الشرعي بدون تجميل للكلام
هخرج طبعاً بين الصح والغلط لأن كلنا كبار وعارفين أن العلاقة خارج الإطار ده غلط جداً كمان وليها عواقب كبيره بس ده مش موضوعنا
موضوعنا هنا هو ليه العلاقات خارج نطاق الجواز ليها متعه خاصه وده ليه عده اسباب نفسي وجسدي
وهنا مش بتكلم عن الشراميط خالص بتكلم عن الست العاديه
أولا الست لما بتتعرف على حد سواء حبته أو اعجبت به أو حتي لهدف جنسي بيكون عندها شغف تكسر روتين معين اتعودت عليه والمجتمع فرضه عليها
يعني مثلا بعيد عن أول الجواز وحلاوه البدايات وكده بيحصل بعد كده فتور بين الزوجين بمعني الجو بيبقي معتاد على حاجات معينه يدخلو اوضه النوم بعيد عن العيال قميص نوم لعب شويه ومداعبة وتفريش بعد كده النيك المعتاد
وده مبيشبعش رغبه الزوجين يعني الست آخرها بعد فترة خبره مع جوزها بتمصله زبه يلحس كسها ترقص وده علي فترات بس
لكن مع العشيق تقدر تشرب سيجاره تقدر تقول كلام خارج في بتحب تشخر تشتم تتشتم تعمل اي حاجه في خيالها بدون خجل
اصلهم هيتكسفو من إيه مفيش مجال للكسوف اتنين أغراب قالعين ملط قصاد بعض إيه تاني ممكن يحصل عشان أخرج كل الي نفسي في
غير كده بيكون في نوع من أنواع الحاجات المرفوضة في المجتمع بين الزوجين زي مثلاً الخلفي زي مثلا في ستات بتحب تاخد اللبن في بوقها تبلعه صعب تعمل كده مع جوزها الا يشوفها شرموطه وعرفتي ده منين
وسين وجيم هيا في غني عنه
ونفس القصه للراجل بيحس أنه بيكسر القيود مع حد غريب بيعمل حاجات حرفياً الست في الزواج بترفضها حتي لو هيا عايزها لكن بتخاف من نظرته ليها لو سمعت كلامه
و النهاردة الستات غير زمان بقي في نت وجروبات وسوشيا والمعرفة والتجارب بقيت منتشرة فبالتالي العلاقه الزوجيه الطبيعية مفيهاش التجارب دي
مع طبعاً ضغوط الحياة للزوج بقي الي طول اليوم في الشغل راجع يعمل واجب عشان ينام
غير لما بيمارس بره بتحسه في رحله أو خروجه
علاوه على بند طبعاً الممنوع مرغوب
غير طبعاً اهم نقطه هيا تجميل الحرام من الشيطان
........
أنا طبعا مش هدفي ابرر أن العلاقة دي صح خالص أنا بس بحاول أقول بتحصل ليه وأسبابها إيه عشان فى ناس كتير بتستغرب ليه متجوزين وليه بيعملو علاقات خارجية
ده تحليل من وجهه نظري نختلف نتفق
أنت ممكن تكون صح وانا غلط مش هعاند معاك أكيد
أتمني اكون قدرت أشرح بس وجهه نظري ليك
تحياتي للجميع

واتمني النقاش ميخرجش بره إطار فكره الموضوع
اولا طريقة السرد ممتازة بدون خدش ، ولكن لى تعقيب ما اسمهاش علاقات خارج اطار الزواج اسمها زنا زنا بالفم المليان فاحشة وحد من حدود ****
ثانيا زنا المرأة اكثر ضرر من زنا الزوج ، الزوجة تزتى بترخص نفسها واولادها واهلها وجوزها الشقيان علشانها وفى الاخر حتى لو بتحب اللى بتزنى معاه مش هتعرف تخلى العلاقة رسمية ابدا ، لكن الرجل ممكن يتجوز اللى زنا معاها لو بتحبه او هو حبها وبيهين نفسه برضه ومش ببرر للراجل نهائي
ثالثا وهى الموضوع لازم الزوجين يكونوا واخدين على بعض واللى الزوجة بتزنى علشانه لازم تحاول تحصله فى جوزها حتى لو بالعلاج والتكلم فى الموضوع والرجل كذلك يحاول اللى هو عايزه مع اللي بيزنى معاها يحصله مع مراته ، ويقولوا لبعض عايزين ايه ، ويعملوه ويتجننوا ، ويخرجوا الحيوانات اللى جواهم فى اوضة النوم ويجددوا زى ما بيجددوا بره ، لكن اللى بتزنى واللى بيزنى هما عايزين كدا نفسيات رخيصة ، وربنا يسترها علينا

أولا ازيكم جميعاً أخواتي وإخواني الاعضاء وحشتوني أكيد كتير وغيبت عنكم كتير
والي أعرفه أن في ناس كتير هنا متعرفنيش بس مش مهم
( اخوكم احمد ذيدان )
ده من باب المعرفه مش اكتر عشان في ناس مبتعرفش تقرأ أسمي كويس
المهم موضوع النهارده أو فضفضة زي ما تحب تسميها
عن العلاقة خارج إطار الزواج أو خارج الإطار الشرعي بدون تجميل للكلام
هخرج طبعاً بين الصح والغلط لأن كلنا كبار وعارفين أن العلاقة خارج الإطار ده غلط جداً كمان وليها عواقب كبيره بس ده مش موضوعنا
موضوعنا هنا هو ليه العلاقات خارج نطاق الجواز ليها متعه خاصه وده ليه عده اسباب نفسي وجسدي
وهنا مش بتكلم عن الشراميط خالص بتكلم عن الست العاديه
أولا الست لما بتتعرف على حد سواء حبته أو اعجبت به أو حتي لهدف جنسي بيكون عندها شغف تكسر روتين معين اتعودت عليه والمجتمع فرضه عليها
يعني مثلا بعيد عن أول الجواز وحلاوه البدايات وكده بيحصل بعد كده فتور بين الزوجين بمعني الجو بيبقي معتاد على حاجات معينه يدخلو اوضه النوم بعيد عن العيال قميص نوم لعب شويه ومداعبة وتفريش بعد كده النيك المعتاد
وده مبيشبعش رغبه الزوجين يعني الست آخرها بعد فترة خبره مع جوزها بتمصله زبه يلحس كسها ترقص وده علي فترات بس
لكن مع العشيق تقدر تشرب سيجاره تقدر تقول كلام خارج في بتحب تشخر تشتم تتشتم تعمل اي حاجه في خيالها بدون خجل
اصلهم هيتكسفو من إيه مفيش مجال للكسوف اتنين أغراب قالعين ملط قصاد بعض إيه تاني ممكن يحصل عشان أخرج كل الي نفسي في
غير كده بيكون في نوع من أنواع الحاجات المرفوضة في المجتمع بين الزوجين زي مثلاً الخلفي زي مثلا في ستات بتحب تاخد اللبن في بوقها تبلعه صعب تعمل كده مع جوزها الا يشوفها شرموطه وعرفتي ده منين
وسين وجيم هيا في غني عنه
ونفس القصه للراجل بيحس أنه بيكسر القيود مع حد غريب بيعمل حاجات حرفياً الست في الزواج بترفضها حتي لو هيا عايزها لكن بتخاف من نظرته ليها لو سمعت كلامه
و النهاردة الستات غير زمان بقي في نت وجروبات وسوشيا والمعرفة والتجارب بقيت منتشرة فبالتالي العلاقه الزوجيه الطبيعية مفيهاش التجارب دي
مع طبعاً ضغوط الحياة للزوج بقي الي طول اليوم في الشغل راجع يعمل واجب عشان ينام
غير لما بيمارس بره بتحسه في رحله أو خروجه
علاوه على بند طبعاً الممنوع مرغوب
غير طبعاً اهم نقطه هيا تجميل الحرام من الشيطان
........
أنا طبعا مش هدفي ابرر أن العلاقة دي صح خالص أنا بس بحاول أقول بتحصل ليه وأسبابها إيه عشان فى ناس كتير بتستغرب ليه متجوزين وليه بيعملو علاقات خارجية
ده تحليل من وجهه نظري نختلف نتفق
أنت ممكن تكون صح وانا غلط مش هعاند معاك أكيد
أتمني اكون قدرت أشرح بس وجهه نظري ليك
تحياتي للجميع

واتمني النقاش ميخرجش بره إطار فكره الموضوع
اهلا استاذ احمد اتشرفت بيك
المتعه خارج اطار الزواج شئ جميل
لان كل واحد فيكم بيحب يتبسط
ولكن في اطار الزواج الموضوع بيكون روتيني
وخصوصا المرأه العربيه (وده ميمنعش ان في ستات شاطرين في العلاقات ولكن لان المجتمعات العربيه مجتمعات منغلقه هتلاقي الستات مقفلين وتحاول تعلمها ازاي تتبسطوا مع بعض مفيش فايده وعلي بال ما تتعلم تكون احلي سنين عمرك راحت وراح الشغف )
في ستات شطره وعاوزه تتبسط ولكن اللي معاك في البيت مش هتعرف تبسطك
علي شان كده بتروح تتبسط بالفلوس

فى العلاقات دى الشريكين بيختارو بعض صح وبدون خجل
ولو حصل عدم توافق بينهم بينفصلو بكل سهوله
وبتبقا العلاقه بينهم واضحه انهم عايزين يمتعو بعض
كمان العلاقات دى مفيهاش سوالب الزواج زى مصروف البيت وتربيه العيال وخلافو
فبتبقا علاقه رايقه كدا مفيهاش غير متعه لبعضهم وبس
انتو متخيلين كمية التبرير للزنا فى التعليقات ، يعنى ايه علاقة من غير حدود علاقة متعة فقط مفيهاش سوالب الزواج ، يعنى ايه نفسي اعمل حاجة معينة ادور على واحدة ازنى معاها سواء بقي متزوجة ولا لا ، المجتمع هيتأثر بالقرف دا ، والست لو ناقصها حاجة من جوزها تقوم فاتحة رجليها لاى بن كلب ازاى يعنى انا مس فاهم الجروب بن المتناكة دا اه جنسي وكل حاجة ، بس فى كمية دياثة وتشجيع على الزنا وخصوصا النسوان اللى بتشجع الشرمطة

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%