NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

يمكن نجاحي في شغلي وطموحي ، انا الحمد لله **** رزقني بموهبة في شغلي في تصميم الأزياء ودارس المجال وبشتغل فيه ودخلي كويس نسبياً
**** يحققلك اللى بتتمناه
بس قبل متفكر فكدا فكر انت عندك اية هما عاوزينه

• حبيته
التفاعلات: Boxing player
  • حبيته
التفاعلات: اريد الزواج من متحررة
  • حبيته
زي ما فيه رجاله ممكن يكون بيحب خطيبتة او مراتة بس هو زي ما يتقولوا كده عينة زايغة وبيحب التنوع وممكن يعرف بنات كتير ، فيه بنات كده بردو بتحب العلاقات الكتير وعنيها زايغه ، النوع ده من البنات انا بحبهم جدا وبفضلهم وبحس تجاههم بعاطفة وأنهم نوعي المفضل ، بس الفكره كلها بقي انا قابل بالعلاقات دي عادي جدا وبشوفها مفيدة لينا جدا في الحياة الزوجية اولا لمنع الخيانة وتكون كل حاجه واضحة وصريحة وثانيا لتجنب الملل والرتابة ، وثالثاً عشان نخلق لنفسنا عالمنا الخاص بعيد عن العادات والتقاليد البالية ، اظن النوع ده من البنات موجود وكتير كمان لكن العادات والتقاليد والوصم الاجتماعي هو ما يجعلهم قلقانين وبيخافوا انهم يتجوزوا ناس منفتحين ، لان من كتر الكبت الجنسي والثقافي والاجتماعي البنت مبتكونش فاكره ان فيه ناس بتفكر بالشكل ده ، مع اني انا واحد من الناس مببطلش تفكير في كده لأن دي زي ما بتقولوا كده مواصفات فتاة احلامي اللي هكون مبسوط وسعيد بحياتي معاها وحياتنا هتبقي كلها حب وسعاده ، اكيد احنا مختلفين عن بعض فمحدش يحكم عليا من ثقافته وافكاره لان انا حر زي ما انت حر محدش هيرفض عليك حاجه ولا حد هيفرض عليا حاجه ، انا شخصياً لو هقعد عمري كله من غير جواز مش هتجوز غير لما الاقي نوعي المفضل من الستات لان غير كده اكيد هيحصل مشاكل بيننا وفكرة اني ارتبط بواحده عاديه وتعرف بعدين افكاري ومشاعري وميولي مش بعيد تفضحني
البوست ده مجرد فضفضه لشوية مشاعر مكبوته مش بتطلع في الواقع
اس يو لايك👍

• حبيته
طبعا انت حر في رايك وحياتك بس لما تبقي مقتنع بيه وشايفه عادي لكن انت نفسك معتبره شئ شاذ وغير مقبول والدليل كلمتك الاخيرة ( فكرة اني ارتبط بواحده عاديه وتعرف بعدين افكاري ومشاعري وميولي مش بعيد تفضحني) ليه بقي حضرتك اعتبرت افكارك وقناعاتك فضيحة لو كنت شايفها عادية ومقتنع بيها ؟

طبعا انت حر في رايك وحياتك بس لما تبقي مقتنع بيه وشايفه عادي لكن انت نفسك معتبره شئ شاذ وغير مقبول والدليل كلمتك الاخيرة ( فكرة اني ارتبط بواحده عاديه وتعرف بعدين افكاري ومشاعري وميولي مش بعيد تفضحني) ليه بقي حضرتك اعتبرت افكارك وقناعاتك فضيحة لو كنت شايفها عادية ومقتنع بيها ؟
المجتمع يا معلم هو اللي بيعتبرها امر غير طبيعي وبيحولنا احنا لكده غصب عننا

منع الخيانه ؟ 😄

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
مصطلح الخيانه مش معني بس انها تعمل حاجه من وراك
هو كمان معناه انها تعمل حاجه مع حد غيرك
دي بقي بترجع لفكرة ومفهوم كل واحد عن الخيانة ، انا مثلا هحب تدخل في علاقات مع غيري بعلمي وعادي معنديش مشكله ، الخيانة هي ان شريكتي تعمل علاقات ومبقاش عارف ، الخيانة معناها انها تخبي عني اصلا ، لكن لو عارف ومبسوط ومفيش اي مشاكل عندي تبقي خيانة ليييية؟

دي بقي بترجع لفكرة ومفهوم كل واحد عن الخيانة ، انا مثلا هحب تدخل في علاقات مع غيري بعلمي وعادي معنديش مشكله ، الخيانة هي ان شريكتي تعمل علاقات ومبقاش عارف ، الخيانة معناها انها تخبي عني اصلا ، لكن لو عارف ومبسوط ومفيش اي مشاكل عندي تبقي خيانة ليييية؟
عندك حق مع اختلاف المفهوم والفكره هيختلف الشعور ناحيه علاقتها مع غيرك بس هل سالت ليه عندك مش سايده عند المعظم ؟
يعني حاولت تعرف مصدرها وهل شايف اختيارك للفكره دي كان بمزاجك ؟ في اسأله كتير انا كلمتك في المسج اللي قبل دي علي حاجه تعتبر standard شويه

عندك حق مع اختلاف المفهوم والفكره هيختلف الشعور ناحيه علاقتها مع غيرك بس هل سالت ليه عندك مش سايده عند المعظم ؟
يعني حاولت تعرف مصدرها وهل شايف اختيارك للفكره دي كان بمزاجك ؟ في اسأله كتير انا كلمتك في المسج اللي قبل دي علي حاجه تعتبر standard شويه
اكيد بمزاجي وحابب كده ، وبالنسبة للمعايير ال standard اللي المجتمع ماشي بيها انا مش مؤمن بيها وليها تفكيري الخاص اللي حتي وان اختلفت معاه بحترم الجميع بأفكارهم وتوجهاتهم ، فكرة ان يكون حد مختلف هو حر ، وعمري ما اتهمت غيري لو كان مختلف عني بأي حاجه ، بالعكس هو حر وانا كمان حر

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%