NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه نقاش كلام من القلب ... دردشة ليالي رمضان 🌛🔮

عجلني
يقول شمس الدين التبريزي :
* إن المرء مع من لا يفهمه سجين 👌

ويقول جورج أرويل في رواية له .
* ربما لم يرغب المرء في الحب ، بقدر رغبته في أن يفهمه أحد.

ويقول الكاتب أحمد خالد توفيق .
* أعتقد أن شقاء الإنسان ينبع من مجالسته لمن لا يفهمه ، بل ويسيء فهمه باستمرار ، إن شقاء الإنسان لا ينبع من كونه لا يجد صحبة بل من كونه لا يجد الصحبة المناسبة.

ولذا فإن وجود شخص تستطيع أن تخبره بما يجول في داخلك بدون أن يسيء فهمك ، هي أعظم نعمة ممكن أن تحصل عليها.

السؤال هنا .
هل يوجد مثل هذا الصديق في حياتنا ؟؟

هل فعلا يوجد من ترتاح له لتحكي وتبوك عن ما بداخلك بدون تزييف أو تزويق للحقائق ؟؟

# اصدقائي بعتزر عن عدم صياغة اي موضوع جنسي أو حتي المشاركه في أي حوار جنسي أو حتي نشر أو مشاركة في الصور الجنسية طوال شهر رمضان..... وهكتفي بالمواضيع والمشاركة في القسم العام غير جنسي ... دي حقيقة تواجدي معكم طوال الشهر ✌️✌️

دمتم بخير 🌹🌹

اه بالمناسبة هيتم اضافة صورة لأماكن من بلدنا الحلوة هستعرض بيها اماكن الخروج للشعور بأجواء رمضانية ممتازة.

الي عارف الشارع دة يبقي مصري اصيل وقاهري أبا عن جد ☺️☺️
عجبني بجد الموضوع والصورة شارع المعز من افضل الاماكن بجد ومسلسلات كتير جايبة مصر القديمه وبينه عظمة التراث بجد وبالنسبة للموضوع فهو الشخص ممكن يكون ليه صديق بجد يحكي معاه كان ليا صديق كدا بس سافر ولظروف اخرى اصبح كلامنا قليل وكنت اتمني الاقي زيه تاني في اي مكان بس الحقيقة الناس بقت مختلفة في حاجات كتير وصعب التكرار ويابخت من ليه صديق يفضفضلة ومتاكد انه يفهمه ويقدمله نصيحة بجد

انسان أنا المكتوب على جبينى قليل البخت ..
حقيقة ناس كتير ياما قالوهالى ..
فـ بضحك لما بسمعها ..
والاقى دموعى تغلبنى ..
واقول عادى يا ربى حمدت ..
وراضى أكون زى ما بيقولوا قليل البخت ..
عشان عارف بتدبيرك يارب ..
وانك يوم هاتروينى ..
وتتبدل دموع عينى بالأفراح ..
لأنى حمدت 🤲

• عجبني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة و egyman_love sex
عجلني

عجبني بجد الموضوع والصورة شارع المعز من افضل الاماكن بجد ومسلسلات كتير جايبة مصر القديمه وبينه عظمة التراث بجد وبالنسبة للموضوع فهو الشخص ممكن يكون ليه صديق بجد يحكي معاه كان ليا صديق كدا بس سافر ولظروف اخرى اصبح كلامنا قليل وكنت اتمني الاقي زيه تاني في اي مكان بس الحقيقة الناس بقت مختلفة في حاجات كتير وصعب التكرار ويابخت من ليه صديق يفضفضلة ومتاكد انه يفهمه ويقدمله نصيحة بجد
كل عام وانت طيب يا ياسين

• عجبني
التفاعلات: 5alkhaber
انسان أنا المكتوب على جبينى قليل البخت ..
حقيقة ناس كتير ياما قالوهالى ..
فـ بضحك لما بسمعها ..
والاقى دموعى تغلبنى ..
واقول عادى يا ربى حمدت ..
وراضى أكون زى ما بيقولوا قليل البخت ..
عشان عارف بتدبيرك يارب ..
وانك يوم هاتروينى ..
وتتبدل دموع عينى بالأفراح ..
لأنى حمدت 🤲
شكرا علي كلامك الجميل والداعم لي يا سيف 🌹

• عجبني
التفاعلات: mor2010
يوجدائما

• عجبني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة
‏‎-

إن أردت يوماً ما أن تُرافق شخصاً رافق من يتقبلك بما أنت عليه، لايُجبرك على ترك بعض الأمور التي هي أساس شخصيتُك، رافق من يُشعرك بسكر الأيام رغم مرارتِها .

• عجبني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة
كلمة فوق الكلمات ..
معنى فوق المعاني ..
وأي كلمة ؟؟؟
كلمة تسرح بها في خيالك .. لعلك تصل الى بحر ليس له نهاية
كلمة تحلم بها دائما .. تتمناها .. تتوق لتحقيقها
حروف هذه الكلمة.. ليست كالحروف ..
ص : الصدق
د : الدم الواحد
ي: يد واحدة
ق: قلب واحد

الصداقة كالمظلّة
كلما إشتّد المطر
كلما إزدادت الحاجة لها

**

الصداقة ود وإيمان
الصداقة حلماً وكيان يسكن الوجدان
الصداقة لاتوزن بميزان ولاتقدر بأثمان
فلابد منها لكل إنسان

*

*الصداقة لا تغيب مثلما تغيب الشمس
الصداقة لا تذوب مثلما يذوب الثلج
الصداقة لا تموت
إلا .. اذا مات الحب

*

الصداقة عصفور بلا أجنحة ..
فمن هو الصديق الحقيقي
وهل يوجد صديق في هذا الزمان ؟
** الصديق الحقيقي **
هو الصديق الذي تكون معه,
كما تكون وحدك

** الصديق الحقيقي **

هو الذي يقبل عذرك و يسامحك إذا أخطأت
و يسد مسدك في غيابك *

• عجبني
التفاعلات: mor2010 و مجنونة مطرقعة
‏‎في النهاية نبقى مع من يجعلون الحياة أبسط، أسعد، مع من لا نبذل الكثير من الجهد معهم حتى يتقبلونا بعيوبنا، من يحبونا بصدق و بدون أسباب.. هم فقط من يستحقون البقاء معهم.

• عجبني
التفاعلات: mor2010 و مجنونة مطرقعة
‏‎في النهاية نبقى مع من يجعلون الحياة أبسط، أسعد، مع من لا نبذل الكثير من الجهد معهم حتى يتقبلونا بعيوبنا، من يحبونا بصدق و بدون أسباب.. هم فقط من يستحقون البقاء معهم.
شكرا علي اهتمامك يا نور
رمضان كريم

• حبيته
التفاعلات: نورالشام
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • حبيته
  • حبيته
  • حبيته
يقول شمس الدين التبريزي :
* إن المرء مع من لا يفهمه سجين 👌

ويقول جورج أرويل في رواية له .
* ربما لم يرغب المرء في الحب ، بقدر رغبته في أن يفهمه أحد.

ويقول الكاتب أحمد خالد توفيق .
* أعتقد أن شقاء الإنسان ينبع من مجالسته لمن لا يفهمه ، بل ويسيء فهمه باستمرار ، إن شقاء الإنسان لا ينبع من كونه لا يجد صحبة بل من كونه لا يجد الصحبة المناسبة.

ولذا فإن وجود شخص تستطيع أن تخبره بما يجول في داخلك بدون أن يسيء فهمك ، هي أعظم نعمة ممكن أن تحصل عليها.

السؤال هنا .
هل يوجد مثل هذا الصديق في حياتنا ؟؟

هل فعلا يوجد من ترتاح له لتحكي وتبوك عن ما بداخلك بدون تزييف أو تزويق للحقائق ؟؟

# اصدقائي بعتزر عن عدم صياغة اي موضوع جنسي أو حتي المشاركه في أي حوار جنسي أو حتي نشر أو مشاركة في الصور الجنسية طوال شهر رمضان..... وهكتفي بالمواضيع والمشاركة في القسم العام غير جنسي ... دي حقيقة تواجدي معكم طوال الشهر ✌️✌️

دمتم بخير 🌹🌹

اه بالمناسبة هيتم اضافة صورة لأماكن من بلدنا الحلوة هستعرض بيها اماكن الخروج للشعور بأجواء رمضانية ممتازة.

الي عارف الشارع دة يبقي مصري اصيل وقاهري أبا عن جد ☺️☺️
انا لسه قاري الكلمتين دول عالفيس وحسيتهم بيلخصو اللي انا فيه..رحت واخدهم كوبي وفتحت هنا وحطتهم باست وماخدتش بالي انك كاتباهم غير بعد ما عملت نشر...الفقري هايفضل طول عمره فقري..😌😌😌

شارع المعز ولو مشيتي علي طول هتطلعي علي الصاغه وبعديها اكسري شمال هتلاقي محلات بتاعت تماثيل وانتيكات خلصي الشارع ادخلي شمال هتلاقي **** الحسين... تقفي قدام المسجد بالظبط هتلاقي علي شمالك ممر ادخلي الممر اللي علي ايدك الشمال هتلاقي قهوة بتقول انها الفيشاوي ولكن الفيشاوي بعديها والاتنين لازقين في بعض... احب اقولك انا بعشق شارع المعز والحسين بجدد شغفي بالأماكن دي هي ووسط البلد.... ❤

كان موجود الصديق الوحيد اللى قدرت اقول عليه صديق حرفيا انا كنت بتكلم معاه فى اى حاجة وهو كان بيفهمنى جدا ومن غير ما يسئ الفهم او الظن **** يرحمه ملقتش صديق تانى منزبعد وفاته 😔😔😔

للأسف مبقتش اثق في حد بكلم نفسي طول الوقت.... وبعدين سيبك من ااكلام ده ياريت ترجعي تكتبي قصص تاني انا بحب كتاباتك جداً وبالزات قصة ركلام ❤

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%