NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سؤال نقاش قانون المنتدي مهم جدااااا

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
وحياتك يا روني انا معاكي في كل كلمه
بس لما تكون في عدل ومساوه بيتعمل هنا ساعتها اقولك تمام
بس هنا مفيش عدل ولا مساواة والي بيعمل غلط في منتدي بيتساب والي بياخد حقه بياخد بان نهائي او مؤقت عشان مجاش علي هوي التاني وتكلميني عن قوانين
الي عمل قانون هنا عمله عشان مزاجه عشان يخترقه زي ماهو عايز أو بمعني اصح لما تهفه الشوق يعمل كدة وده غلط
ولو عليا اقعد معاكي واجيب اخواتي النسوانجيه ونتناقش في قوانين غير كدة هيبقي صعب
طيب القانون نفسه كويس المشكله في تقدير تطبيقه ممكن نقول كده لان القانون انا قريته عايز يتفسر اكتر عشان مايكونش في مجال للغلط و ادينا ايجابيين و بنتكلم في ده ثق فيا بس اكيد ده معمول عشان يتشاف الفكره العامه لفكرة التغيير و اللي الاعضاء شايفينه عشان يحصل حاجه تريحهم
الاكيد شكرا علي صراحتك لانها مفيده

طيب القانون نفسه كويس المشكله في تقدير تطبيقه ممكن نقول كده لان القانون انا قريته عايز يتفسر اكتر عشان مايكونش في مجال للغلط و ادينا ايجابيين و بنتكلم في ده ثق فيا بس اكيد ده معمول عشان يتشاف الفكره العامه لفكرة التغيير و اللي الاعضاء شايفينه عشان يحصل حاجه تريحهم
هي قوانين هنا صح ومقدرش اقولك غلط
بس شغال وسائط و بالمزاج ولما نقولهم علي قوانين تفيد منتدي و نسوانجيه بمعني الأخص يقولك هندرس الموضوع ونديكم قرار بيحسسونا أنهم في مجلس النواب أو الكونجرس الأمريكي
و في الاخر بيترمي ف زباله
طب فين حريه التعبير والرأي هنا
ولا هما مشين بقوانين قولوا زي مانتم عايزين هنعمل الي في دماغنا

طب ما احنا بنحاول نعمل ده سوا عشان محدش علي الاقل يضايق حد بأي شكل ده جنب الجنب التاني عشان الفكره الاساسيه من المتعه و المواضيع تبقي موجوده بالشكل المطلوب زي ما انت بتكون داخل عايز كده و الحاجه التالته عشان ده مكان كل واحد فينا مين هيهتم بيه غيرنا
بس بلاش انا عشان في ناس بتتكلنا عشان احنا مشطشطين اوي🌶️🌶️🔥🔥

هي قوانين هنا صح ومقدرش اقولك غلط
بس شغال وسائط و بالمزاج ولما نقولهم علي قوانين تفيد منتدي و نسوانجيه بمعني الأخص يقولك هندرس الموضوع ونديكم قرار بيحسسونا أنهم في مجلس النواب أو الكونجرس الأمريكي
و في الاخر بيترمي ف زباله
طب فين حريه التعبير والرأي هنا
ولا هما مشين بقوانين قولوا زي مانتم عايزين هنعمل الي في دماغنا
لا طبعا مش كده اكيد و اتأكد ان البوست ده اصلا معمول للغرض ده و بعد مراجعة الاداره و موافقتهم عشان يعرفو السلبيات و يتم تغيرها لراحة الاعضاء

بس بلاش انا عشان في ناس بتتكلنا عشان احنا مشطشطين اوي🌶️🌶️🔥🔥
هي مش خناقه يا عمر احنا مش صغيرين 😂 في هجوم او انتقاد حتي يكون بطريقه تليق عشان كلنا بنحترم بعض مش كده 😊،

يستي على عيني وراسي بس ساعات في ناس بتفهم كلامي غلط وانا بتكلم في صح طب اقولك انا كنت عندي فكره وعرضتها واترفضت بحجه كل واحد حر طلما ملتزم بقوانين واصلنا مفيش حد ماشي بقوانين الا قليل بس
هي مش خناقه يا عمر احنا مش صغيرين 😂 في هجوم او انتقاد حتي يكون بطريقه تليق عشان كلنا بنحترم بعض مش كده 😊،

• عجبني
التفاعلات: 𝗟𝗘𝗚𝗘𝗡𝗗 𝗞𝗬𝗦𝗘𝗥
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
يستي على عيني وراسي بس ساعات في ناس بتفهم كلامي غلط وانا بتكلم في صح طب اقولك انا كنت عندي فكره وعرضتها واترفضت بحجه كل واحد حر طلما ملتزم بقوانين واصلنا مفيش حد ماشي بقوانين الا قليل بس
ممكن نتناقش فيها بس لو عندهم حق تقبل انها مش كويسه و لو كويسه نغير صيغتها و نحاول تاني ايه رأيك

يستي كان عبارة عن انترفيو لكل عضو جديد لانج في منتدي من الانترفيو ده تعرفي اذا كان الاك ده ولد ولا بنت ولا ولد بيفك اك بي اسم بنت وحاجات تانيه كتير مفيده لمنتدى ومستني تتقبل بوصي هي صعبه بس مش مستحيلة يعني مش محتاجه غير ناس تبقا شبه متفرغه وعلى اقل يكون 3 او 4 يعملوا الانترفايوهات دي بس انا كده مش بخلي منتدى مستفيد ولا لأ
الفكره مطلوبه عشان اكيد كلنا مضرورين من ده بس ممكن سؤال بسيط عمليا ده مش معمول في اي مكان تاني تفتكر ايه السبب يا عمر يعني لا فيس و لا كيك و لا تلجرام و لا انستا عشان عمليا حقيقي صعب
الفكره بشكلها حلوه و انا نفسي عشت ضرر لده فعلا بس اتعلمت اخد بالي و خلاص و اكون حريصه اكتر لكن فعلا لما سرحت في امكانية تنفيذ ده لاقيته مش منطقيه كتنفيذ

الفكره مطلوبه عشان اكيد كلنا مضرورين من ده بس ممكن سؤال بسيط عمليا ده مش معمول في اي مكان تاني تفتكر ايه السبب يا عمر يعني لا فيس و لا كيك و لا تلجرام و لا انستا عشان عمليا حقيقي صعب
الفكره بشكلها حلوه و انا نفسي عشت ضرر لده فعلا بس اتعلمت اخد بالي و خلاص و اكون حريصه اكتر لكن فعلا لما سرحت في امكانية تنفيذ ده لاقيته مش منطقيه كتنفيذ
طب لو كده الإشراف معين احمد ايجيبت مراقب ليه مراقب ومراقب ده يراقب ويتاكد من العضويات اشطا ماشي ليه ميزودش مع احمد اتنين تلاته هي هي بس فكره انترفيو بلظبط يبقا نحسنها

لا طبعا مش كده اكيد و اتأكد ان البوست ده اصلا معمول للغرض ده و بعد مراجعة الاداره و موافقتهم عشان يعرفو السلبيات و يتم تغيرها لراحة الاعضاء
كلام جميل بس برضه هيبصوا شويه و لا كأن في حاجه حصلت

كلام جميل بس برضه هيبصوا شويه و لا كأن في حاجه حصلت
احباط ده خلينا نشوف القسم العام و قوانينه و بعدين نشوف اللي بعد كده متفقين 🤷‍♀️

زي مثلا نزله قوانين من شويه قفلوا ليه كومنتات

احباط ده خلينا نشوف القسم العام و قوانينه و بعدين نشوف اللي بعد كده متفقين 🤷‍♀️
متفق معاكي
بس ده مش احباط ده واقع

• عجبني
التفاعلات: Ms Roony
@BABA YAGA @BABA YAGA @BABA YAGA
@Lady Dark @Ms Roony @اميرة زماني😊 @Lady Dark @Ms Roony
@اميرة زماني😊 @Bandoda @xx_nour_xx @Lady Dark @لؤلؤه سوداء 🪆🌚 بدِٖٓۆيَّہ @أوتاكو هانم 😈
@Life Arch @وهم الأقنعه @Alaa El Beheri @rafefq @ROMA# @ياسمين الجندول @Vampire Dark @Lady Dark
@دلوعة زماني @mena sharaby @أنثى لا مثيل لها @⍥ ȷබᓄ @sara rafat @f͠a͠t͠m͠a͠🝔
@SNIPER89⛓️ @Mazen El 5dewy @بيكهام الاسمرر @☆( 𝗠𝗢𝗛𝗔𝗠𝗘𝗗 )☆ @J U B A
@hell girl @القمر 🌸 @𝐄.𝐋.𝐁.𝐑.𝐎.𝐅.𝐄.𝐒.𝐒.𝐎.𝐑 @.𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
@𝑱.𝐀𝐋𝐕𝐀𝐑𝐄𝐙 @S̲A̲R̲A̲H̲ @Im28LUlukatty @مدام دعاء @Riddler @المنحرف¹
@شيري9 @Sandraa @أنثى مجنونه @Jack Sparrow @الأستااذ @AMGjr @Rary @ريم رامي
@M o u s a @الدكتور النسوانجي @YOYA🌹 @huwaida1988 @ام جلمبو @فكرى @CESAR
@👑 مــلــک الـــروقـــان 👑 @احمد ماندو 😎 @omar Fathi @Mariam Hisham @الزعيــــــــم
@استشاري الحياه @Adam Afndena @Life Arch @مازن صقر @خبير معتزل (الخال) @زورق
@Maxxx_PlayerxXx @avioo @Rana Ramzy. @HAJAR HR @ki1inG @العاااااالمى
@Yasmin55 @هدهوود @ناشر قصص (بانر) @ناشر افلام (بانر) @مشرف (لها صلاحيات ولون وبانر)
@⍥ ȷබᓄ. @E . N . G . Y @محمد ايزل @مصطفى مصطفى @الباحـــث @غريب عن العالم
@الــــــعَــــــربــــــى @مجنونة مطرقعة @قيصر نسوانجى @BODA 18 @Nadaamr @Manar.
@sexypump @اسنانجي @Hussain AlJaziri @CR_7 @𝔱𝓗ⓔ β𝐋𝓪℃Ҝ Ã𝓓𝔞Mˢ @EL_BEBO
@عاشقة الخيال @STroNG a👑 @الفتاة الرومانسية @🔥Home Lander @🧿 R3D
@الچوگڕ | 𝗘𝗟-𝗚𝗢𝗞𝗘𝗥 @Jolie Fille @habiba hassan @🦋Queen mero
@غريب عن العالم @مصطفى بشندى @Ehab Demian @عٌأّشٍقِ أّلَمَوِتّ @BABA YAGA
@Aatrion @Kιɳg Jr @Aymanx123 @فهد... @ℤ𝔸ℙ𝕖𝕖𝕖𝕖𝕖𝕖𝕖𝕖𝕖𝕖ℝ @حيدر باشا 1
@Roody93 @احلام١٠ @RE HAM @غرورك انا @Princess Nody @الجامده Hana @عاشق فراغ
@Merna Merna @مهلبية @سحاقيه و افتخر @Yassmin 🌹 @Black Rose @إسراء @سبارتاكوس
@THE GHOAST LOVE @رباب سعد @Mistress Sara @الليدى دجاجه @ياسمين... @لاريسا @mydoooo
@jjojja @زوج راقى فكريا @ALbrens @ابو اسكندر السندباد @البرنسيسه ليدي @محبة النودز @ندى هانى
@چومانه❤️🔥 @3FreTa HaNeM @عبير الاميره @عبير الشيخ @ساندرلا @طماطمم @ALZEIN
@𓆰𝐁𝐀𝐓𝐌𝐀𝐍𓆪 𖤍 @αмιя вιℓα єιмαяι @dola22 @𝗟𝗘𝗚𝗘𝗡𝗗 𝗞𝗬𝗦𝗘𝗥 @ابو اسكندر السندباد
@mrwan tawfik rabia @Ahmed Zoro @Alfâ7d @الصقر_الجارح @حياة الرووح @ديجا
@White_Wolf @ℂ𝔸ℙ𝕋𝔸𝕀ℕ @Balerion @T i to @round trip to org @فكرى
@Ahmed al brans @kango x @Horny Dragon @El-5dewy @👄Ahmed @jabr
@كاتب_أكواد @أفہنہديہنہأاا @الملك العقرب @Damian @إبراهيم سالم @bolbl33 @الأميرة دودي
@شريـف باشا @معتز الشيمى... @3omar salem @صانع السعاده 😉 @أيام و بنعيشها @صديق الروح
@Elmohands @البريق اللامع @Mostafa sasa @Salem.Ayman @بنت اسمها جاد @ثابت
@mo salah ali @مذيب القلوب ❤️ @مكسل اكتب @أحمد السويسي @✨ᎷᎯᎶᎥᏨ✨ @卍 فرعون卍
@DarkHorse @aahmedegypt @متهور موت @العقرب وحسب @الحالم10 @ناقد بناء @🛡آلَدٍيَبً🛡
@رسام المشاعر @@The GodFather@ @نسيم الليالي @فحلاوى @فحلاوى ☠️ @SHITOS_25
@Dawly 🔥 @☠️ B̷A̷D̷ M̷A̷N̷ ☠️ @jimharper @hot_fucker @مرهف الاحساس @الضيف @سعاد 0
@masterofsex @مونتغمري @نفرتيتي اللبوة @Moheb sex @the dead man @BLaCK.
@_Xmo7amedX_ @مهووسة @Basant 002 @reham@ @Alessandro Massimo @لؤلؤة لامعة
@سمر20 @abdelrahm @اميره المجنونه @كوزيت @محمد اشرف1 @Heba Samy @LoRiN mohamed
@Nora hayga @اسراء احمد @𝕄𝕆ℕ𝔸 @#MONA# @مش مرحب @Maryamm @majiddda
@EL_J_O_K_E_R @فولدمورت @ماستر_جو @𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸 𝗪𝗼𝗹𝗳 @just girl @ℍ𝕌ℕ𝕋𝔼ℝ 𝔹𝕀𝕋ℂℍ𝕊 👑

شاااااابوه
احترام قانون اي مكان اساس التعامل فيه
بس بجد لو يفعلو خاصيه البلوك بدل التجاهل هاتكون افضل الف مره

متحسسونيش اني انا السبب

يا ريت الناس تقراه

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: Ms Roony و ناقد بناء
تيجوا نتناقش شويه عن فكرة القوانين و ليه اصلا معموله عموما في كل مكان سواء شركه محافظه دوله منتدي او موقع في كل حاجه في حياتنا.

ببساطه القانون هو

بنود أساسية لتنظيم سلوك الأفراد و تنظيم العلاقات فيما بينهم البعض و بينهم و بين مثلا المنتدي .

و طبعا ده عشان بنتكلم علي المنتدي هنا في ناس بتتضايق من فكرة القانون و مش بيلاقي سبب انه يكون في مكان ترفيهي و يلاقي حد يقوله ده مخالف و مش مستعد لده 🤷‍♀️
تصدف عندك حق هي ناقصه احنا داخلين نتقرف و لا نفك شويه مع بعض و نتكلم بحريتنا .🤦‍♀️

بس حبيت نتكلم سوا علي كذا فكره و بعدين نتناقش سوا احسن
تخيل لو مفيش قانون يمنع حاجات معينه و فعلا تخيل أمثله في دماغك و انت بتقرا ...

حد غلط فيك بأي شكل .

حد تعدي علي خصوصيتك زياده .
حد بوظلك بوست بتعمله و بقي بدل فكره عايز توصلها بقا جروب شات و انت مش عاجبك ده.
اتكلمنا بقا مثلا بفكرة انا حر في حاجات فئويه .
دين مثلا.

اتجاه سياسي.
انتماءات رياضيه.

انتماءات مجتمعيه.
كل دي حاجات تضايقنا من بعض و احنا داخلين ننبسط مش نتجادل و نتخانق سوا طب ليه من الاول بقا نتكلم فيها.

امثله كتير مش كده لو سمحت بتتخيل و لا لاء

طب من ناحيه تانيه كمنتدي الفكره منه ايه غير الترفيه طيب عشان احقق الترفيه كمنتدي مطلوب مني ايه غير اني اتأكد انك :
١.تكون مبسوط و مرتاح نفسيا و تشوف و تقرا حاجه تفرحك.

٢.تتناقش في مواضيع مفيده مش اي كلام و خلاص.
٣.انك تشوف حاجات ممتعه حقيقي بالنسبالك.

طب كل ده اعمله ازاي من غير شروط بيني و بين المكان اللي انا طالب منه ده 🤷‍♀️

لو عدينا كل ده هتقولي في

سلبيات في الرقابه اوكي🤷‍♀️
او عندي وجهة نظر في القانون و تطبيقه او منطق وجوده😁

يلا نتكلم في ده و اعمل منشن لكل اللي تعرفه عشان قد ايه ده موضوع مهم نتناقش فيه في مكان كلنا بنرتاح فيه و عايزينه يبقي احسن حاجه
مين عنده سؤال بقا و اتكلموا براحتكوا عشان نوصل لأحسن حاجه لينا كلنا 🤗
القانون هو البيحكم كل حاجه ومن غيره الدنيا تبوظ ويحصل عشوائيه وكل واحد يعمل الهو عايزه وعلى دماغه
اما بخصوص المنتدى ف قانونه متوازن بين المرح والترفيه والشدة فى التجاوز عن الحدود بس هو فى تعليق بسيط البلوك بدل التجاهل وشكرا 😂😂

• أتفق
التفاعلات: Ms Roony
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%