NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

الجوكر12

نسوانجى متقحرط
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
عدم الإفصاح
• الجزء الأول

في البداية عايز اوضحلكم يعني ايه عهد الشيطان ...عهد الشيطان ده وثيقه بين الشيطان وبين الساحر الي طلب اللجوء لخدمات الشيطان ووقتها بيتعلم السحر الاسود والوثيقه بتتكتب بدم الساحر نفسه وبتكون بامر بالولاء والطاعه وانه يعمل اي شئ يطلبه الشيطان منه .. من غير اى اعتراض وفي المقابل بيسخر الشيطان احد جنوده علشان يخدم الساحر وبتكون لمدة معينه من الزمن وبعدها بتبقى روح الساحر ملك للشيطان علشان يكون في خدمته في العالم بتاعة ..قبل ما ابدأ احب اعرفكم بنفسي .. انا الصحفي اكرم مراد صحفي في قسم الحوادث في جريدة ما وراء الحدث ... جالي في يوم ظرف مكتوب عليه اسمي واتبعتلي على الجريدة ولما فتحته لقيت ورق مكتوب بخط الايد بس كان الخط مش مفهوم بعض الشيء كأن الي كان بيكتب ايده كانت بتترعش وهو بيكتب او كان بيكتب بسرعة .... فضولي الصحفي خلاني اقرأ الورق علطول والي كان مكتوب غير حياتي وغير مفهومي لحاجات كثير وده الي كان مكتوب ....... انا محمد ٢٥ سنه خريج كلية تجارة جامعة القاهرة والدى متوفي من وانا عندي سنه وامى توفت بعده بسنه لانها متحملتش موته ومن الزعل عليه تعبت اوي ماتت كان وقتها عندى تقريبا سنتين وخالي هو الي ربانى لحد ما بقيت راجل يتحمل مسؤولية نفسه .. مكانش ليا في الدنيا غير مصطفي صديق عمرى وخالي الي ربانى .. خالي شخصيه حنونه جدا وبحبه ..كنا عايشين مع بعض لانه متجوزش .. حياتى عاديه زي حياة اي شاب .. شغال في مطعم سياحى بمرتب كويس .. ببدأ يومى في الشغل الساعه ٨ الصبح وبرجع الساعه ٧ بليل .. برجع البيت اغير هدومى واكل واقعد في المحل مع خالي هو محل ادوات كهربائيه... اهو منها بساعد خالي ومنها بتسلي .. خالي لما كنت بروحله كان بيروح البيت يستريح وينام شوية وانا كنت بكمل لحد الساعه ١٠ .. وبعد كده كان بيجيلي مصطفي نخرج مع بعض شويه ... كنا بنقعد شويه علي كافيه لحد الساعه ١٢ وبعد كده ارجع البيت اقعد ساعه قدام اللاب توب بتاعى وبعدها بنام واصحي للشغل تانى يوم .. يوم روتينى جدا مافيهوش اي جديد .. لكن مش ديما الحال بيفضل علي حاله .. حياتى اتغيرت ١٨٠ درجه بس للاسوء ومن هنا بدأت حكايتى ..
في يوم كنت راجع من بره كالعاده كانت حوالي الساعه ١٢ ... دخلت المطبخ كلت وعملتلي كوباية قهوة .. وبعدها دخلت الاوضه بتعتى ك عادتى فتحت اللاب توب .. واتصفحت مواقع الانترنت علي اللاب توب وانا بتصفح حسابي علي الفيس بوك لفت نظرى بوست منشور علي جروب من جروبات الرعب .. لاني من عشاق قصص الرعب والماورائيات بصفه عامه ..... المنشور بيتكلم عن ( الديب ويب ) كان بيقول البوست تعريف ايه هو الديب ويب وكان مكتوب ان هو متصفح مخفي تقدر انك تتصفح اى موقع انتا عاوز تتصفحه وبتكون مخفي عن عين الحكومات وبيتمارس عليه ابشع الممارسات الغير قانونية .. زى بيع المخدرات وتجارة البشر وبيع ******* ده غير فيديوهات غريبه مش مفهومه وغير غرف المحادثات المشبوهة .. يعنى تقدر تقول ان ال ( ديب ويب ) ده عالم ثاني.... عالم غريب بعيد عن العين .. وبيتم ممارسة كل شيئ غير مشروع فيه .. وكان موجود روابط للمتصفحات الي تقدر تدخلك علي عالم ( الديب ويب ) . وكان علي رأس المتصفحات متصفح اسمه ( **** ) وغيره من المتصفحات الثانية الي بتدخلك للعالم المرعب ده .. وكان موجود كمان شرح كامل في البوست انك ازاى تتصفح وتدخل اى موقع عايز تدخل عليه .. انا بصراحه الفضول قتلنى وكنت عاوز ادخل العالم ده واكتشفه بنفسي .. بس كان عندى تردد وخوف من الي قريته .. بس فضولي هو الي غلب ونزلت المتصفح عندى وحاولت ان ادخل اي موقع من الي البوست اتكلم عنه بس ما قدرتش كنت بدخل علي روابط بشكل عشوائي وكان بيدخلنى علي موقع مثلا زى موقع بيتباع فيه مخدرات .. زهقت من التصفح فقفلت الجهاز ودخلت انام لان الساعه عدت ٣ الفجر ف لازم انام عشان اعرف اصحى الصبح للشغل بالفعل دخلت انام وصحيت تانى يوم للشغل وعدى يوم روتينى مافهوش اى جديد لحد ما وصلت البيت .. افتكرت موضوع البوست بتاع امبارح فقررت اتصل ب مصطفي واسأله عن موضوع الديب ويب ده اهو يمكن يكون عارف حاجه انا معرفهاش .. كلمته وقلتله انا كنت عاوز اسألك عن حاجه كدة بس مش هعرف اكلمك ف التليفون فتعالى عندى البيت عشان نعرف نتكلم براحتنا .. قالي حاضر يا محمد ١٠ دقائق وهكون عندك .. وفعلا ١٠ دقائق ومصطفي كان بيخبط علي الباب .. حكتله عن كل حاجة قريتها في البوست عن الديب ويب ونفس الكلام الي كان البوست بيتكلم عنه هو هو نفس الكلام الي مصطفي قاله من غير اى حرف جديد .. قعدنا بقا نتكلم وندردش ونهزر .. لحد ما الساعه جت ١٠ .. نزلنا انا ومصطفي هو روح بيته وانا رحت لخالي عشان اقفل معاه المحل اصل انا النهاردة ما عدتش علي خالي في المحل زى كل يوم بعد ما برجع من الشغل ..
يتبع .....

يتبع ..

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: الاسواني, omar_jubara, Demoooo و 11 آخرين
كمل ياريت احداث مشوقه

• عجبني
التفاعلات: #...EL-MAFIA...# و الجوكر12
بداية مشووقة كمل وياريت يكون الجزء ده صغير بس عشان التعريف واتمنى تطول الاجزاء القادمة 💫✨

• عجبني
:love: :love: :giggle: :giggle: :cry: :cry: :oops: :oops: (y) (y)

• عجبني
عهد الشيطان • الجزء الثاني

قفلنا المحل ودخلنا البيت كلنا شربنا شاى وخالي راح ينام وانا رحت الاوضه بتاعتى .. وزى كل يوم دخلت وفتحت اللاب بتاعى .. قلت لما ادخل تانى علي المتصفح الي نزلته امبارح .
فعلا فتحت المتصفح وقعدت اضغط علي الروابط بشكل عشوائي لحد ما في لحظه وانا بضغط علي رابط .. فتحلي صفحه شكلها غريب مكتوب عليها عبارة اغرب وكانت العبارة ( عهود الشيطان ) قفلت المتصفح بسرعه ولكن الصفحه كل ما اقفلها تتفتح تانى مش عارف اقفلها نهائي .. وفي لحظه اتفتحت رساله غريبه من شخص مجهول .. حسيت برعب مجرد ما قريت الرساله حاولت اخرج من الصفحه ما قدرتش لان مش قادر اسيطر علي الجهاز كل ما اخرج تتفتح الرساله تانى .. والرساله كانت ( اهلا بك في عالم لوسيفر العظيم .... انتظرناك كثيرا وجاء الميعاد لتستلم الرايه من اجدادك سأنصرف الان وسأرجع اليك في قريبا ) ... انا مصدقتش الي مكتوب في الرساله الغريبه دى خصوصا ان الي كتبها شخص مجهول وميعرفنيش اكيد .. بس ايه الرايه الي بيتكلم عنها الشخص المجهول ده والي المفروض استلمها اسئلة كتير دارت في عقلي لكن ملقتش اى اجابه ليها ..
وزى ما الرساله الغريبه دى ظهرت فجأه اختفت فجأه ... عشان تتفتح صفحه تانيه بكلام اغرب واغرب انا مش قادر اسيطر علي جهاز اللاب توب ولا قادر اني اخرج من الصفحات استسلمت لكل الي بيحصل وكل الي بعمله اني بتفرج مش اكثر ولا اقل ..
الصفحه كانت عبارة عن صفحه سوده تماما مرسوم عليها جماجم واشكال غريبه ومرعبه اشكال ناس بتتعذب وشخص في ايده كاس بيشرب منه وشخص ثاني ساجد له .. وفي وسط الصفحة مكتوب ... ( لا يوجد امامك غير ان تكتب الوثيقه وترضي بالعهد وتستلم الرايه من اسلافك ) .... انا مش فاهم ايه الي بيحصل ده فخرجت من الصفحه لكن كل ما اخرج منها كانت بترجع تانى نفس الصفحه وبنفس الكلام ... ففصلت كابل اللاب توب وشيلت البطارية خالص وبرضو الجهاز كان مفتوح وعلي نفس الصفحه ملقتش اى حل قدامى اعمله .. خرجت من الاوضه وقفلت الباب ورحت علي الصاله وقعدت علي الكنبه بفكر في الي حصل ومش قادر افهم اسأله كتير بتدور في عقلي بدون اي اجابه مع كل التفكير والارهاق .. نمت علي الكنبه ولما صحيت لقيتني نايم علي الأرض وشايف منظر السماء والقمر من فوق قومت مفزوع .. حسيت اني دايس علي تراب بس مش شايف قدامى .. لا ده مش احساس انا فعلا دايس علي تراب .. انا مش في الاوضه بتعتى انا في مكان شبه الصحراء والاضاءه من حواليا اضاءه حمراء باهته تحسسك بالرعب وفي لحظه ظهرلي كائن غريب ومرعب من منظرة ما قدرتش اتحرك من مكانى من الصدمه .. اكيد انا في حلم وهصحى منه .. الكائن اتكلم بصوت قوى وخشن وكنت سامع الصوت من جوة دماغي .. ( عليك بان تقبل بالامر الواقع وتكتب الوثيقه .. رديت عليه وقلتله .. وثيقة ايه الي انتا عوزنى اكتبها .. رد عليه وقال ان توهب نفسك روح وجسد للوسيفر الاعظم وتكون تحت امره لا تعصيه في شيئ وفي المقابل سأتى بكل ما تتمناه كل ما تشتهيه من مال ومن نساء ومن علم ومن سلطه ومن قوه والخلود سيكون رفيقك ولكن في مقابل ان ترضي بان توهب للوسيفر الاعظم.. رديت وقلتله.. انتا مين واوهب نفسي لمين .. رد وقال توهب نفسك روح وجسد لابليس ....
بعدها كل شيئ اختفي واتبدل ولقيت نفسي لسه في الاوضه بتاعتى وقاعد علي الكرسي قدام اللاب توب بتاعى ومفتوح اخر صفحه كنت فيها قبل ما تظهر الصفحه الغريبه المجهوله ب كلامها الغريب والمرعب ده .. قولت في نفسي كل ده حلم مستحيل ان يكون حقيقي لا انا بحلم ..
مش قادر افكر ومش عارف اعمل ايه انا لازم احكى كل الي حصلي ل مصطفي اكيد هيقدر يساعدنى لان انا قبل ما ادخل المتصفح الملعون ده حذرنى ولكن انا غبى دخلت علي حاجه مش عارف عنها اى شيئ ... لا انا لازم اتصل بيه دلوقتى واخليه يجيلي البيت واحكيله ..
فتحت التليفون بتاعى ورنيت علي مصطفي التليفون مغلق اتصلت مره واتنين مش بيرد عليا خرجت بسرعه من الاوضه ورحت علي باب الشقه .. انا لازم اروح لمصطفي البيت .. بس الباب مش بيفتح حاولت اكتر من مره اني افتح الباب مش راضي يفتح .. في حاجه غلط اكيد الشخص المجهول الي بيبعتلي الرسايل دى مش عاوزنى اوصل لاى حد عشان يساعدنى .. و اعيش في العذاب ده من غير ما افهم حاجه ... طب انا هتكلم مع خالي واحكيله يمكن يقدر يساعدنى .. خالي برضو مش موجود مختفي من البيت .. دخلت اوضته الي المفروض نايم فيها ملقتهوش ...انا محبوس في البيت وشكلي هفضل في العذاب ده لوحدى .. حاولت اكتر من مره اني افتح الباب مبيتفتحش ... سمعت صوت جى من جوة دماغي وبيقولي ( ما تحولش مش هتقدر تخرج من هنا ) الصوت بيتردد اكتر من مره لدرجة ان الصوت ملا الشقه كلها ومش قادر اتحمله... انا هتجنن خلاص يعنى انا هفضل في العذاب ده طول عمرى ... دخلت الاوضه بتاعتى جري مش عارف ليه حاسس ان في رساله هتظهر من نفس الموقع هتفهمنى الي بيحصل .. واحساسي طلع صح ..

يتبع ..

• عجبني
  • نار ياحبيبي نار
التفاعلات: الاسواني, ممدوح ابو, إبراهيم سالم و 2 آخرين
طريقة احمد يونس في الكتابة روعة والقصة جميلة جدا

• عجبني
التفاعلات: الجوكر12
  • عجبني
التفاعلات: mahmoud258
بداية مشووقة كمل و كبر الاجزاء شويه

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
لو الكاتب موجود اقول له متى ستكمل قصتك هذه ولو مش موجود اقول لكل الكتاب من لديه القدرة على إكمالها فليكملها مشكورا وله هدية من المشرفين نحن في انتظاركم على احر من الجمر

هقرأالقصة و ندوك رائ فيها يا غالي

مرحبا بكم عزيزي الكاتب عزيزتي الكاتبة طالما قصتك في هذا القسم فيعني أنها متسلسلة فعليه حينما تريد تضيف جزء جديد عليك باتباع الخطوات التالية وهي اولا تضع الجزء الجديد في مربع الكتابة بالاسفل ثانيا تدخل على هذا الرابط
وتطلب دمج الجزء الجديد من قصتك وتكتب اسم قصتك وتكتب رقم المشاركة التي فيها الجزء أو تنسخ رابط قصتك

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%