NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

لو في دكتور هنا يقولي علي حل و ازاي اقلل الشهوه عندي
لسه كان ف واحده اسمها Rola من يومين بتسأل نفس السؤال كلميها لو ف دكتور جاوبها او قالها ع علاج او ادخلي ع جوجل او يوتيوب وهي عامة بتتعمل ف الوقت اللي فيه لوحدك خليكي دايما وسط ناس ف البيت مع اهلك لو ليكي اخت اصغر منك نامي معاها ف نفس الاوضه

في فطره الشباب الواحد بيكون عنده طاقه عاليه في ناس بتستخدمها في الشغل و ناس بتستخدمها في الرياضه و ناس بتستخدمها في العاده السريه
فا الافضل ليكي تلعبي رياضه و اشغلي نفسك في الدراسه و بعد اول اسبوع هتلاقي الموضوع عادي و مش محتاجه اي العاده السريه و لو جه في وقت الشهوه عليت كلمي حد من صحابك و اخرجي بره البيت او العبي رياضه
و خلي في بالك علي طول ان العاده دي بتاذي فا هتلاقي نفسك بعتي عنها

مفيش حل غير الضرب بجد و جلد الذات لان انا بلعن نفسي كل يوم علي الزفت دي بقت ادمان ب 4و 5مرات في اليوم
احية اية اللي مهيجك كدا ...لو افلام سكس واقفي بلاش ..ولو حبيبك مثلا انتي حاولي تسيطري على الموضوع مش هو .
ما هو لازم في سبب

انا عندى نفس المشكله ابقى قاعد شغال والاقى نفسي عايز وشهوتى وصلت للاخر

عايزة ابداء السنه جديده من غير زفت عاده سريه بقيت روتين يومي و الموضوع مش مستدعي حد يدخل يحكها عشان مش ناقصه اللي عنده حل يقول
انا ممرض مش دكتور بس عارف الحل يعني 😂كل لما تعوزي تعملي كده اعملي حاجه تانيه رني علي صاحبتك قومي امشي في الشقه اقعدي مع حد من عيلتك بلاش تبقي لوحدك عشان هتضعفي في الأول هيبقي صعب شويه و مش شرط تقللي فجاه عشان مش هتعرفي بس مع الوقت نفع كده معايا

وقت الفراغ بلاش تبقي في فراغ خالص
رياضه روايه تقريها نظمي نومك دا اهم حاجه
اشغلي نفسك

انت حلولك مش منطقيه انا بنت علي فكره و مش عندي صحاب ولاد +اني اكيد مش هعمل حاجه غلط مع حد
االما انا عايزة ابطل العاده
مش هتيجي من مره واحده كده بدل مهي 4و5 ف اليوم تبقا 3 وبعد كده 2 وبعد كده 1 بالتدريج عشان تحسي انك.مش محتجها وفرغي طاقتك ديما خلي جسمك مهدود انزلي شغل او جم اعرف ان النعناع والينسون بيهدو الشهوه

الحل الوحيد هوه انك تشغل وقتك بأي حاجه زي الرياضه او القراءه وتخدي دش ساقع او تجوزي

انت كده مش بتعملها اصلا و سهل تبطّل ياريت انا زيك
نصيحة متاخديش اي نصيحة طبية او وصفة علاجية من هنا
اكشفي افضل يمكن يعطوكي علاج يقلل الهرمونات

للاسف حاولت اعمل كده برجع اشرس من الاول فيها و فعلا هي دمرت عندي المنطقه دي ووالاحساس و كمان مشاكل دايما في الرحم و الهرمونات ف الحلول دي انا مجرباها محتاجه علاج او اي نوع ادويه اخده يقتل الشهوه عندي
انا مش اوفقك على الحل ده لانه حل مش افضل حاجه وممكن يأثر عليكى بالسلب لما تتجوزى

جربت كل حاجه مش فاضل غير حاجه بس هو مثلا لة علاج او نوع اعشاب و كده ينهيها خالص لان اتخنقت من ام حياتي
كدا انتى بتقضى على نفسك بقيت حياتك

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
يولع الجواز المهم الحق نفسي دلوقتي بأمانة انا حاسه اني ميته من جوايا 😅💔و الموضوع مش مضحك خالص
طب لما تحسى انك بتفكري فيها كلمى حد من صحباتك افضلو ارجو مع بعض شويه على الاقل تنسيها

مش هتزفت اتجوز ف شكرا لي حلولك
مالك كارهه حياتك ليه يااختى صدقينى مع الاصرار والتدريج مع شويه مساعده من حد قريب منك هتعرفى تبعدي عنها

لو متجوزه هدي حيل جوزك و لو مش قادر خليه يلحسلك و يريحك او يدعك و يلعب بصوابعه لو مش متجوزه كتري في شغل البيت و ابعدي عن الموبيل

اقضي وقت الفراغ

فيه سبب عضوي لو البظر كبير أو سبب نفسي راجعه طبيبة النسا الاستبعاد السبب العضوي وبعد كده ممكن تشوفي طبيبة نفسيه

ابعدي عن اي مصدر إثارة
اشغلي وقت فراغك بأي حاجة
( اتعلمي حاجة جديدة _ ابعدي عن الوحدة _ مارسي رياضة _ اقرائي)
اشربي نعناع كتير

مش محتاجه دكتور ولا حاجه
اشغال نفسك ف شغل ف اى حاجه انتى حباها
صلى لان الصلاه هتبعدك عن اى حاجه
غيرى روتين يومك بلاش تقعدى لوحدك كتير

يا ريت متساليش على اي حل علاجي او. دواء من هنا
الحل انك تتجوزي و لحد ما ده يحصل حاولي تبطلي تفكير في الجنس

• عجبني
التفاعلات: Adam Afndena

المواضيع المشابهة

عودة