NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

  • بيضحكني
التفاعلات: ki1inG
مفيش احسن من التفاعل بين المشرف والعضو 😂😂تحس ان احنا عيله كدا 😂
حصل اخويا كينج دا مشرفنا و حبيبنا 😂😂💙
 
الجزء هينزل امته أنا هموت وانام بس مستني 😂
 
  • حبيته
التفاعلات: ki1inG
فينك يا كينج خير يا خويا عمرك متأخرت كدا
 
  • عجبني
التفاعلات: ki1inG
فينك يا كينج خير يا خويا عمرك متأخرت كدا
موجود يا اخويا معلش شوية ظروف كدا انت عارف الدنيا بقي
 
  • حبيته
التفاعلات: (WTF)
تم إضافة الجزء الثالث
 
  • حبيته
التفاعلات: كابيتانو
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
روعه قصه تحفه و الجزء التالت نار و توقعي انو هيكون في الاوضه اللي فيها البلكونه و ينط علي شفتو بس بص انا عارف ان الاجزاء طويله بس ياريت تتحول شويه كمان اصل القصه حلوه اوي و اكتر حاجه بتزعل أن الجزء بيخلص
 
  • حبيته
التفاعلات: ki1inG
عاملين ايه انا قولت اشوف الناس فكراني ولا خلاص راحت عليا فا رجعت بقصة مش عارف هتعجبكم ولا لاء ولو حد لاحظ غلطة ياريت يقولي عشان اصححها

معكم كاتبكم (Ki1inG)




(مقدمة)





شخصيات القصة

انا بلال _ 23 سنة، قمحاوي البشرة، 182 سم، حاصل علي بكالوريوس طب بشري قسم أمراض نسا و توليد طبعآ لما جتلي المنحة الدراسية ، بس لسه ما اشتغلتش عشان هدفي افتح عيادة،
( نبذة:: انا عايش مع ابويا و اخويا و اختي اللي اكبر مني، و امي اطلقت زمان من ابويا و اتجوزت واحد تاني و عشات برا مصر، و علاقتي باخواتي مش حلوة، ديمآ خناق مع بعض، و ابويا طلع علي المعاش و حاليآ ديمآ في البيت، عنده 65 سنة، اتجوز امي و هي صغيرة في السن 18 سنة و كان فرق السن ما بنهم كبير، و ابويا حاليآ حالته الصحية تعبانة و ماشي بعلاج، و انا شغال مساعد دكتور نسا و توليد في مستشفى خاص مؤقتآ لغاية ما افتح العيادة الخاصة بعد الجيش)

اخويا الكبير حازم _ 28 سنة، ابيض البشرة، 179 سم، موظف في شركة أستراد و تصدير، أعزب

اختي ندي _ 25 سنة، بيضة، جسمها مليان سيكا، بس جميلة و عنيها عسلي، موظفة في بنك، 166 سم،
(نبذة:: بتحب واحد عاطل و ملوش مستقبل، أوهمها بالحب، و هي متعلقة بيه، و كذا مرة ياجي عشان يطلب ايد ندي و ابويا يهزقه و يطرده برا البيت، و ندي تفضل تتخانق مع ابويا و البيت ديمآ في مشاكل و كل واحد بيصرف علي نفسه و ملوش دعوة بالتاني،

خطيبتي بسنت _ 22 سنة، بيضة، بزاز و طيز وسط مشدودين، 168 سم، اخر سنة فنون جميلة


جمال صحبي _ 23 سنة، قمحاوي البشرة زي، 184 سم، جسمه معضل حبة، جمال و انا اصحاب اوي و ع الدغري مع بعض، بس الفترة الأخيرة بقي كل واحد فينا مشغول بمستقبله، و بعيشته


(بقلم الكاتب ki1inG, حصري لمنتدي نسوانجي)



(الجزء الأول)



كنت قاعد في كافيه مع بنست ( خطيبتي)
كانت الساعة (8:32 بالليل)


انا:: للأسف يا بسنت مش معايا واسطة عشان اخود اعفي من الجيش، فا بالتالي هلبس هلبس
بسنت:: يا نهار ابيض... يعني ملاقيتش اي حد يتوسطلك في الاعفي؟
انا:: هعمل ايه بقي....
بسنت:: خلاص مش مشكلة هي سنة و هتعدي و خلاص
انا:: معاكي حق.. معاكي حق سنه و تعدي، و نتجوز و افتح العيادة الخاصة بيا و ابعد عن الهم اللي انا عايش فيه،
بسنت:: معلش يا حبيبي.. اللي خلاك تستحمل دا كله مش هتستحمل الشوية دول كمان
انا بأبتسمة:: عارفة يا بسنت انت اللي بتهوني عليا كل اللب بشوفه
بسنت:: عارفه طبعآ ههههه
انا:: كسم غرورك
بسنت:: بس يا قذر بطل الكلام السافل دا قولتك، حد يقول كدا لخطيبته
انا:: مش انا قولت... يبقي فيه هههه
بسنت:: استني ماما بترن عليا ..... ايوة يا ماما..... لا خلاص احنا رجعين اهو..... حاضر يا ماما....... اوووف حاضر... سلام
انا:: انا مش عارف امك مستكترا علينا الشوية اللي بنقعدهم مع بعض ليه
بسنت:: معلش يا بلبل ماما بقي و لازم تخاف عليا، يلا عشان توصلني

قومت حسبت علي الطلابات و مشينا، ركبت بسنت تاكسي و حسبت السواق و مشيت، و ركبت المترو و روحت البيت،

بعد ما وصلت عند باب الشقة حطيت ايدي في جيبي ملاقتش المفتاح، اطريت اخبط علي الباب، خمس دقايق كاملة لغاية ما حد فتح و كانت ندي

انا:: سنة عشان تفتحي الباب
ندي ببرود:: و انت مفتحتش بمفتاحك ليه،
انا:: نسيته.. ايه مش انسان انا ولا ايه
الفون بتاعها رن و هي كانت داخلة الأوضة و لفت تدخل
انا:: هتلاقيه الفاشل اللي بتحبيه،
ندي بصتلي بغيظ:: خليك في حالك و في الحلوة خطيبتك احسنلك
وقفلت باب الاوضة جامد،
انا:: ما علينا...

دخلت غيرت هدومي في الأوضة، و سخنت الأكل، اتعشيت و بعد كدا دخلت عند الحج ( ابويا) الأوضة بتاعته

انا:: ايه يا حج صاحي؟
ابويا:: تعال يا بلال انا صاحي
انا:: اخبارك ايه يا حج
ابويا:: اهو عايش
انا:: *** يديك طولت العمر يا حج، اتعشيت و خدت العلاج؟
ابويا:: ايوة اختك اللبوة سخنتلي العشا و ادتني العلاج
انا :: ههه طيب كويس
ابويا:: انا مش فاهم هي مصممة علي الواد العرص دا ليه؟ .... دا فاشل لا معاه وظيفة ولا صنعة و لا عارف يصرف علي نفسه... تتجوزه ازاي؟ ... دا هو متجوزها عشان تصرف عليه من مرتبها
انا:: ولا انا مش فاهم هي في مخها ايه بالظبط،
ابويا:: يلا اطلع برا و اطفي النور عشان عايز انام
انا:: ماشي يا حج تصبح ع خير،

طلعت من الأوضة بتاعتي، اتصلت بـــ بسنت خطيبتي
انا:: وحشتيني يا روحي
بسنت:: وانت اكتر يا حبيبي
انا:: امتي ياجي اليوم اللي نقبي فيه لوحدينا، دا انا هحبك حب
بسنت:: انت ديمآ سافل كدا
انا:: اه اوي، مش عايزة تعرفي لو اتقفل علينا باب لوحدينا هعمل فيكي ايه
بسنت:: اممم ايه؟
انا:: ايه دا اومال فين كسوف كل مرة و عيب و بطل قلت أدب و بتاع
بسنت:: البركة فيك يخويا انت اللي علمتني الكلام دا
انا:: محصلش
بسنت:: يا سلام، قول بقي
انا:: اقول ايه؟
بسنت:: لو اتقفل علينا باب واحد هتعمل ايه
انا:: وماليك مستعجلة عايزة تعرفي، و بتقولي عليا انا سافل
بسنت:: اخلص بطل رخامة بقي
انا:: خلاص هقول اهو... اول ما الباب يتقفل علينا، هشدك ازنقك ورا الباب اول ما يتقفل
بسنت:: اممم و بعدين
انا:: هاهجم علي شفيفك افضل امص فيها و اكلها اكل، و ايدي طبعآ مش هتسيب بزازك الحلوة دي و هفضل اقفش فيها و زبي تحت قايم و راشق بين فخادك تحت كسك بالظبط
بسنت:: اممممم اااه و بعدين
انا:: هقلعك البلوزة و البرا و انزل اخود حلامات بزازك اللي واقفة زي المدفع بين شفيفي امص فيها و ابدل علي الحلمة التانية امص فيها، و اقرب الحلمتين من بعض و اخدهم فب وقت واحد في بوقي ارضع منهم، وبعدين هنزلك تمصي زبي
بسنت:: اممم زبك كبير و حلو يا بلال
انا:: طيب حطيه في بوقك يلا
بسنت:: مش هعرف احطه في بوقي راسه كبيرة اوي،
انا:: طيب الحسي الراس و العبي في بضاني
بسنت:: امممم اهو بمص اهو، يخرابي كل دا ليا انا لوحدي
انا:: عايزة زبي فين يا شرموطة
بسنت:: حطه في كس شرموطتك يا روحي
انا:: طيب نامي علي ضهرك و اقلعي البنطلون
بسنت:: حاضر اهو قلعت البنطلون، اهو اممم شايف الكلوت غرقان ازاي بسببك
انا:: كل دا عسل، انا هنزل اهو الحس كسك و ادوق العسل
بسنت:: اااااااه.... مش قادرة بجد يا بلال... انا جبتهم
انا:: وانا لحقت يا علقة
بسنت:: اممم اصل افتكرت اول امبارح لما جيتلك المستشفى عشان اخود الفلوس منك و انا شدتني للمخزن،
انا:: دا انا مسكت نفسي بالعافية... كنت خلاص علي وشك اني افتحك
بسنت:: ما عشان كدا مكنتش عايزة انزل معاك، بس انت دماغك جزمة و صممت تدخلني معاك
انا:: عدت علي خير بقي،
بسنت:: يلا تصبح علي خير عشان هنام يلا تصبح علي خير
انا:: و انتي من اهلي

قفلت مع بسنت و نمت علي طول،

(بقلم الكاتب ki1inG, حصري لمنتدي نسوانجي)
(الساعة 8:33 الصبح)

صحيت من النوم علي صوت الفون بيرن و كان واحد صحبي و ممرض في نفس المستشفى اللي انا شغال فيها،


انا بكسل:: الو
جمال:: ايه يعم صباحو اخلص قوم اطفح عشان هتتأخر علي الشغل،
انا:: طيب يسطا تمام نص ساعة و اكون ظبطت حالي

قفلت مع جمال و عملت الفون وضع طيران و كملت نوم، صحيت بعد نص ساعة قومت اخدت دوش و كان ابويا و اخواتي ( حازم، و ندي) بيفطره
انا:: مفيش حتي حد يقولي قوم افطر عشان الشغل بتاعك
حازم:: مش لما تعامل الناس كويس الاول
انا:: ليه و انا لما حد بيتعامل معايا بشخرلو يعني ولا ايه
حازم:: قول لنفسك
انا:: خخخخخخ بقولك ايه مش علي اول الصبح كدا خناق
ابويا:: جرا ايه يا خول منك ليه، محدش عاملي اعتبار ليه
حازم:: ما هو يا بابا
ابويا:: اخرس انا مش حمل مناهدة
انا:: لمؤخذة يا حج بقي
الباب خبط،
ابويا:: اهو صحبك العرص التاني جالك
قومت فتحت الباب و كان جمال ( صحبي)
جمال:: بقي يا عرص بتطير الفون ( وضع طيران) و تنفضلي، يلا عشان متأخرين فشخ
انا:: تعال بس شق ريقك و هلبس و ننزل
دخلت و جمال جيه ورايا علي السفرة ( هي مش سفرة يعني، هي طرابيزة و كام كرسي،
قعدت و جمال قعد جمبي
جمال:: ياض بقولك هنتأخر فاطر ايه بس علي الصبح، لمؤخذة يا حج طبق المخلل اللي عندك دا
ابويا:: خد اهو اطفح، ابوك عامل ايه ياض يا عرص انت كمان
جمال:: اهعايشيعنيهيعمل ايه
ندي بقرف:: ابلع اللي في بوقك الاول و اتكلم بلاش شغل الا*** دا
جمال:: كنت بقول اهو عايش يعني هيعما ايه، عاملة ايه يا ندي يا عسل
ندي بصتله بكل قرف و مردتش عليه،
بعد ما خلصنا فطار، جمال دخل الحمام و احنا لسه علب السفرة،
ندي:: حسن هياجي بالليل عشان يطلب ايدي منك،
ابويا بديق:: و*** لو اطربقت السما ع الارض ما انتي هتتجوزي الخول دا،
ندي بديق:: هو هيتجوزك انت ولا هيتجوزني انا
ابويا:: و هتعيشو فين، دا حتي معهوش شقة، ولا هتعيشي مع ام و اخواته في الحوق اللي عيشن فيه،
ندي:: هنأجر شقة علي ما يجيب شقة
ابويا:: المعفن دا يجيب شقة، يا بتي افهمي دا من النوع العلق اللي عايزك تصرفيه عليه و هو يبقي نطع في البيت لا شغلة ولا مشغلة
ندي:: انا اللي هعيش معاه يا بابا
ابويا:: و انا مش موافق و اقفلي علي الموضوع دا و متفتحهوش تاني،
ابويا قام و دخل الأوضة بتاعته و انا دخلت اديتله العلاج، جمال خرج من الحمام قالي انه هيستناني تحت، و انا غيرت هدومي و نزلت روحنا المستشفى اللي بنشتغل فيها،
وصلنا و طبعآ رئيس القسم كان بيشد في شعره بسبب تأخرنا انا و جمال، و كان حالف يقول لمدير المستشفى بس انا و جمال عملنا عليه حوار زي كل مرة، روحت استلمت الشفت، و بعد ما خلص الشفت، قبلت جمال

(بقلم الكاتب ki1inG, حصري لمنتدي نسوانجي)

جمال:: ايه انت هتروح؟
انا:: ايوة تعال بس نسحب القبض من اي مكنة عشان هجيب هدية لــ بسنت عشان بكرا عيد ملادها
جمال:: كان مالك و مال الأرتباط بس يبني، دا انت مش بيقعد في جيبك جنيه
انا:: هعمل ايه بس كله من قلبي العلق اللي لما شافها دق
جمال:: طيب يسطا ابقي خود بالك من قلبك بقي عشان زي ما بيدق بيتفشخ
انا:: كسم احباطك يعم
جمال:: تعال يلا اتغدي معايا في البيت
انا:: انت لسه قاعد عند بيت خالك ياض؟
جمال:: ما انت عارف اني مش طايق البيت بسبب ابويا يعم، اهو قاعد في بيت خالي، خالي في الكويت و انا قاعد اخر روقان
انا:: و مرات خالك بنتها اخبارهم ايه
جمال:: ما انت عارف مرات خالي بتلف علي الدكاترة لبنتها،
انا:: هي لسه متحسنتش؟
جمال:: لا لسه، زي ما هي، لا بتتكلم ولا مدركة اي حاجه،
انا:: طيب يلا بينا

انا و جمال ركبنا المترو و نزلنا قريب شوية منب البيت بتاع خال جمال، و بعد ما وصلنا جمال رن علي مرات خاله عرفها اني انا معاه، و بعد ما دخلنا سلمت علي مرات خال جمال
انا:: ازيك يا ام اية عاملة ايه
ام اية:: اهلآ يا بلال اخبارك ايه
انا:: بخير الحم****

(ام ايه او حنان _ 38 سنة، قمحاوية البشرة، 170 سم، جسمها موت، كيرفي بس مليانة سيكا صغيرة اوي، معاها بنتها زي ما تقول معاقة بس هي بتدورلها علي علاج عندها 10 سنين، )
جمال:: ايه يا حنون خلصتي الغدا
حنان:: ايوة خلاص اهو دقيقتين، ادخل انت و بلال اتشطفه، و انا هغرف الأكل

دخلت الحمام اتشطفت و جمال بعد مني و كان حنان (مرات خال جمال) غرفت الأكل علي السفرة، و قعدت انا و جمال و مرات خاله و بنتها، و كانت بتأكل بنتها اللي غير مدركة بالمرة اي شي، امها بتحطلها الاكل و هي بتمدغ

حنان:: اختك اخبارها ايه يا بلال.. لسه برضه مصممة علي الواد اياه
انا:: دا زي ما يكون سحرلها... مصممة تتجوزه و النهارده كانت بتقول انه هياجي عشان يطلب ايدها
حنان:: *** يهديها بقي... و انت اخبارك ايه مع خطيبتك
جمال:: مقشطاه أول بأول... دا لسه بيقولي عيد ملادها بكرا و عايز قال يجبلها هدية
انا:: يعم و انت مال اهلك... بتحشر نفسك ليه متبقاش بضان، لما نشوف اللي هتخطبها هتتصرف معاها ازاي
حنان بأبتسمة:: بس انت و هو مش ناقصة صداع،

خلصنا اكل و بعد كدا انا و جمال دخلنا الأوضة بتاعته، كان عنده بلايستيشن، شغله و قعدنا نلعب شوية عليه
انا:: لكن انت يسطا فرجانة معاك يعني و احدث بلايستيشن و ايفون، و شغل عالي... من اين لك هذا؟
جمال:: ايه يعم انت هتقر عليا ولا ايه
انا:: لا بجد يسطا مش معقول كل دا من شغلانة التمريض يعني
جمال بأبتسمة:: مصالح يسطا
انا:: شمال؟
جمال:: في الزمن دا مفيش حاجه اسمها شمال و يمين، في الزمن دا اعمل اي حاجه تجيب فلوس يسطا، و بصراحه انا كنت هكلمك في الموضوع دا
انا:: موضوع ايه دا؟
جمال:: انت خاطب و خطيبتك مقشطك و انت القبض مش بيكمل معاك... ايه رأيك تعملك مصلحة ولا اتنين و كله فايدة ليك
انا:: ليه انت بتعمل ايه بالظبط
جمال:: دلڤري...
انا:: بتوصل ايه بالظبط؟
جمال:: يعني هكون بوصل بيتزا... ما كسم ممنوعات.. ايه موافق؟
انا:: اوافق ايه يسطا انت عبيط.. دي فيها 10 او 15 سنة، وانا مش مستغني عن عمري
جمال:: يعم متخا
انا بقاطعه:: بقولك ايه اقفل علي الموضوع دا، دا انت بعد اللي قولتهولي دا بقيت خايف اقعد معاك تعملي شبهة
جمال:: يعم فكر بس و صد
انا بقاطعه:: يعم قولتك قفل علي الموضوع... انا مستحيل افكر حتي.... سلام يعم انا مروح
جمال:: ماشي يسطا...

نزلت من عند جمال و انا حاسس اني قرفان منه... لأن دي بداية إنحرافه و معروف اخر الشمال ديمآ وحشة،
ركبت المترو و نزلت المحطة القريبة من البيت، يدوب قربت من باب العمارة و شوفت زكريا اللي عايز يخطب اختي نازل مدايق و مخدش باله مني و مشي ع طول و انا طلعت الشقة سمعت صوت خناق ندي و ابويا من علي السلم،
(احنا سكنين في التالت، ابويا ليه شقة واحدة بس بأسمه اشترها من صاحب العمارة، و الشقة اللي قصدنا، كل فترة حد ياجي يأجرها كام شهر و يسبها، )

(بقلم الكاتب ki1inG, حصري لمنتدي نسوانجي)


انا:: طيب حبة هدوء كدا... وانت يا عم حازم ما تهدي الدنيا بدل ما انت واقف تتفرج
ابويا:: انا قولت مليون مرة مش هتتجوزي الواد دا
ندي:: لا هتجوزه دي حياتي و انا حره فيها
انا:: حره ازاي انت عبيطة ولا ايه... الحج مع حق في كل كلمة بيقولها
ندي:: لأخر مرة هقولهالك ملكش دعوة بحياتي... كفاية خطيبتك اللي بتضحك عليك و بتستغلك.. دا انت اللي صرفته عليها كان ممكن يجيب شقة تتجوز فيها
انا:: لما اخود جنيه منك تبقي تتكلمي
ندي:: وانت لما اجي اشتكيلك اني مش مبسوطة في جوازتي مع زكريا ابقي اتكلم...
ابويا:: انا قولتها كلمة.. مفيش جواز ليكي من اللي اسمه زكريا... بلال تعال عشان تديني العلاج
انا:: حاضر يا حج

ابويا دخل الأوضة و انا وراها و كنت هديله العلاج بس ملقتش مياه في الدورق
انا:: ثانية يا حج هروح اجيب مياه من برا و جاي
كنت هخرج من الأوضة الباب كان موارب مش مقفول و لسه هفتح سمعت حازم بيتكلم مع ندي بصوت واطي و اللي سمعته هو
حازم:: مفيش حل غير اللي قولتي عليه
ندي:: انا خايفة يا حازم مش هقدر اعمل كدا
حازم:: يا بنتي صدقيني........ بقولك ايه يا ندي اللي بتعمليه مع ابوكي دا مش هينفع

لاحظت انه اخد باله مني عشان كدا غير كلامه

خرجت و انا باصص عليهم... و هما بصين عليا و حسيت ان في حاجه ما بنهم... اول حاجه جت في بالي انهم عيزين يعمله حاجه وحشة في الحج.... بس لا هي ايوة مش بتطيق ابويا بس مش لدرجة انها تفكر في كدا....

دخلت المطبخ جبت مياه و رجعت الأوضة عند الحج نولته العلاج و خرجت من الأوضة و اخدت دوش و دخلت انام شوية.....


صحيت بالليل علي صوت رنة الفون و كانت بسنت خطيبتي
انا:: الو... ايوة يا حبيبتي
بسنت:: ايه دا انت نايم؟
انا:: اه ريحت شوية كدا
بسنت:: بلال انا امي نازلة زن عليا في الرايحة و الجاية... عشان موضوع الشقة
انا:: معلش قوليلها تصبر شوية علي ما اخلص العسكرية و افتح العيادة
بسنت:: انت متخيل يا بلال انا لو قولت لماما الكلام دا هتعمل ايه... انت عايزها تصبر كل دا
انا:: طيب علي ايدك انا اعمل ايه انا بعمل كل اللي اقدر عليه
بسنت:: تخيل انت مدايق عشان بقولك كدا... اومال انا اعمل ايه في ماما اللي نازلة عليا زن كل يوم حرفيآ
انا:: معلش قوليلها تصبر شوية
بسنت:: ماشي يا بلال... بس اعمل اي حاجه عشان ماما تهدي شوية
انا:: حاضر سلام دلوقتي

قفلت مع بسنت و انا مدايق... امها من البداية كانت مش موافقة عليا لما عرفت اني مش معايا شقة ولا اي حاجه... اللي صبرها بس عليا اني ممكن ابقي دكتور في يوم من الأيام

طلعت برا الأوضة و شفت حازم و ندي قعدين مع بعض، قلقت و جريت علي أوضة الحج اشوفه كويس ولا لاء، كان نايم علي السرير
انا:: حج... يا حج انت سمعني... يا حج... يا حججج.... ابويااااا
ابويا صحي مخضوض:: في ايه يا ابن العرص... بتصحيني ليه يا خول
انا بخود نفسي:: هوفففف... انا افتكرتك..
ابويا:: انت بتفول عليا ياض؟
انا:: لا لا..
ابويا:: غور اعملي كباية قهوة
انا:: لا قهوة ايه القهوة غلط عليك
ابويا:: هيحصل ايه اكتر م الحاصل... اهيني ماشي بعلاج... هتغور تعمل ولا اقوم انا؟
انا:: حاضر يا حج هعملك احلي كباية قهوة حالآ

دخلت الحمام غسلت وشي و روحت المطبخ عملت فنجانين قهوة.. و انا خارج من المطبخ شفت ندي و حازم ( اخواتي الكبار) قعدين قدام الTv ... بصتلهم في عنيهم هما الاتنين و ندي بصتلي و شفتها زي ما تكون قلقانة و بصت للأرض...

سبتهم و دخلت للحج و شربنا القهوة و احنا بندردش مع بعض، سبته و دخلت أوضتي غيرت هدومي و نزلت علي محل جوهرجي صاحب ابويا اشتريت سلسلة دهب و دفعت نص الفلوس و قولتله هجبلك الباقي اول الشهر لما اقبض، و اشتريت ساعة بناتي عادية و لفتهم الاتنين هدية، و ورحت البيت حطيت الهدية في الدولاب و اتعشيت انا و الحج و نولته العلاج و دخلت انام..
(بقلم الكاتب ki1inG, حصري لمنتدي نسوانجي)

تاني يوم صحيت كالعادة فطرنا و نزلت ركبت المترو و روحت المستشفى اللي شغال فيها، و بعد ما وصلت شفت جمال كان واقف مع واحد و اول ما شفني لخص كلام ما اللي واقف معاه و سابه و جالي
جمال:: اي يسطا بلال... رنيت عليك الصبح فونك كان مقفول
انا:: مين اللي واقف معاه دا يسطا ؟
جمال:: دا واحد كدا مشفتوش من فترة قبلته صدفة كنت بسلم عليه
انا:: الراجل دا واحد من الناس الشمال مش كدا
جمال:: شششش وطي صوتك يعم...
انا:: صح ولا كلامي غلط؟
جمال:: ايوة يعم صح
انا:: انت عبيط ياض... بتجيب الناس دي في مكان اكل عيشك
جمال:: كله اكل عيش.. ايه فكرت؟
انا:: افكر في ايه ياض انت عبيط... ابعد عني كدا انت لولا اني واكل معاك عيش و ملح كنت بلغت عنك
جمال:: يا بلال افهمني
انا:: بقولك ايه اقفل علي الموضوع دا و يا ريت تخف كلام ما بينا... اخرنا صباح الخير و بس

سبت جمال و مشيت استلم الشفت بتاعي

خلصت الشفت و غيرت هدومي و شفت جمال كان واقف بعيد... تجنبته و سبته و مشيت روحت البيت،

بالليل فوني رن و كانت بسنت،
انا:: ألو ايوة يا حبيبي عاملة ايه؟
بسنت:: انا بخير... بقولك ايه يا حبيبي مش حاسس انك ناسي حاجه؟
انا:: ناسي حاجه ؟ ايه يا تري؟ اه افتكرت
بسنت:: ايه؟
انا:: كلاسيكو الدوري الياباني صح
بسنت:: بطل بيض بقي
انا:: في واحدة تقول لخطيبها بطل بيض
بسنت:: مش انا قولت يبقي فيه... وبعدين انا مالي و مال الدوري الياباني اصلآ...
انا:: اممم طيب ايه ما انا مش فاكر
بسنت:: بجد مش فاكر؟
انا:: ايوة بجد مش فاكر
بسنت:: خلاص ولا حاجه باي
انا:: استني بس طيب فكريني
بسنت:: معلش ماما بتنادي عليا
وقفلت بسنت و انا بضحك عليها و هي متنرفزة، قومت بعتلها رسالة (افتحي الواتس) و طلعت البوكس اللي فيه السلسلة و الساعة و صورته و بعتلها (كل سنة و انتي طيبة) و بتعلها صورة البوكس،

(بقلم الكاتب ki1inG, حصري لمنتدي نسوانجي)


مفيش دقيقه و رنت عليا

بسنت:: يا رخم و لما انت فاكر بتستعبط ليه
انا:: عشان بتبقي زي القمر ة انتي متنرفزة
بسنت:: طيب يا سيدي الساعة 8 تكون عندنا في البيت عشان مجهزين الحلفة في البيت
انا:: من عيوني يا قمر
بسنت:: باي يا حبيبي

قفلت مع بسنت و جهزت نفسي و اخدت الهدية معايا و روحت البيت بتاع اهل بسنت، و كان في دوشة و شفت اصحاب بسنت البنات و كام واحدة من جيرانهم و كام واحدة من قريبهم، و امها و اخواتها، و خالها و اخوها،

اول ما دخلت بسنت جات شدتني من ايدي
بسنت:: تعال يا بلال اعرفك علي صحباتي

مشيت معاها
بسنت:: اعرفكم يا بنات بلال خطيبي اللي حكتلكم عنه
انا بأبتسمة:: مسا الدلع

طبعآ شفت نظراتهم... نظرة غيرة علي اعجاب علي غيظ علي لبونة، علي عضت شفايف

انا:: كل سنة وانتي معايا يا روحي،
و نولتها الهدية و هي اخدتها و حضنتني خفيف و بعدت بسرعة
بسنت:: ميرسي يا حبيبي
واحدة من بعيد:: بسنت تعالي عيزاكي
بسنت:: بنت خالي بتنادي عليا تعال اعرفك عليها
سلمت علي بنت خال بسنت و قطعنا التورتة و احتفلنا بعيد ملادها و اخدت بسنت و نزلنا نقعد مع بعض في اي كافيه،
طبعآ كنا في لحظة رومنسية و حب، قعدنا ساعتين و نص و امها رنت عليها، و قالتها تجبني معاها عشان اتعشي عندهم،

بعد ما روحتها و دخلت اتعشي معاهم، و بعد العشي امها عملت الشاي و قالت ل بسنت تدخل اوضتها


(ام بسنت او هالة_ 44 سنة، بيضة، 165 سم، مليانة سيكا، بزازها كبيرة بس مشدودة و طيزها كبيرة نيك، ست بيت، )

ام بسنت:: عمال ايه يا بلال؟
انا:: كويس يا حماتي
ام بسنت:: بس انا لسه مش حماتك
انا:: انشا**** تبقي حماتي
ام بسنت:: عملت ايه في موضوع الشقة... انت بقالك كتير بتقول هتتصرف و مش بتتصرف ولا عملت اي خطوة في الموضوع
انا:: معلش فترة كدا اخلص السنة بتاعت الجيش و افتح العيادة و *** يسهل...
ام بسنت:: يعني احنا لسه هنستني سنة كمان
انا:: لو عندك حل تاني قوليه
ام بسنت:: الحل مش هيعجبك و انت عارفه
انا:: يا ام بسنت انا و بسنت بنحب بعض و انا بعمل اللي اقدر عليه عشان نتجوز ادينا فرصة اكون نفسي
ام بسنت:: هي السنة بتاعت الجيش دي... لو يوم زيادة تاني يبقي كل واحدة يشوف نصيبه
انا:: ماشي يا ام بسنت عن أذنك
قومت و سبتها و نزلت و انا مضايق اوي... روحت البيت، و خلص اليوم علي كدا...

عدي اسبوع كنت انا بجهز نفسي عشان الجيش..
وفي يوم كنت راجع من الشغل لاقيت ابويا كان بيزعق... طبعآ كنت متأكد انه بيزعق مع ندي، دخلت من باب الشقة بالمفتاح و شوفت حازم و ابويا بس و ابويا بيشخط و يزعق

ابويا بزعيق:: بعد اللي عملته دا لا هي بنتي ولا اعرفها... دي خلاص بقيت تعمل اللي علي مزاجها
انا:: في ايه يا حج اهدي اهدي فهمني في ايه
ابويا:: اهدي ازاي بعد اللي عمتله بنت الوسخة ندي
انا:: في ايه طيب... ما تقول يا عم خرا حازم في ايه؟
حازم مسك ورقة:: امسك شوف

مسكت الورقة و كان جواب من ندي بتقول فيه انها لمت هدومها و هربت مع زكريا تتجوزه من برا برا

انا:: احاااا
ابويا:: اسمعني يا بلال انت و اخوك... ندي دي لا تحضرلي لا دفنة ولا عزا... وعرفها اني غضبان عليها ليوم ال*** .... و انا بكرا هروح للمحامي اكتب الشقة دي باسمك انت و اخوك
انا:: يا حج اهدي بس متكبرش الموضوع يمكن بنتك في يوم تندم و تعرف غلطها
حازم بصلي بنظرة حادة:: انت معاك حق يا حج بنتك خلاص فجرت و مبقاش هممها حد... لما تخالف كلام ابوها و تهرب... يبقي هتسمع كلام مين
انا:: جرا ايه يا ابليس انت ابوك مش هحمل كلامك دا...
حازم:: واللي حصل دا بالنسبالك عادي
انا:: اكيد مش عادي بس الدنيا مش محتاجة بنزين عشان تولع فا ملوش لازم كسم كلامك
حازم:: بقولك ايه انت شغال تغلط من الصبح و انا سكتلك ماتنساش اني اخوك الكبير
انا:: الكبير في دار المسنين.. انت متعرفش يعني ايه اخوية اصلآ
ابويا:: بس ياض منك ليه انا خلاص قولت كلامي... بكرا حد فيكم يوديني المحامي انا هكتب الشقة دي بأسمكم و لو ندي حضرتلي دفنة ولا عزا انا مش مسامحكم

تاني يوم حازم اخد ابويا و راحو المحامي و انا كنت قاعد في البيت مضايق من كل حاجه... و بسنت كل شوية تقولي امي نازلة زن امي كذا امي امي امي... قفلت معاها و كنت سرحان و مضايق

لغاية ما فوني رن و كان حازم
انا:: عايز ايه
حازم:: تعال بسرعة ابوك تعب و اخدته علي المستشفى
انا:: ايه مستشفى ايه بسرعه


روحت المستشفى و عرفت ان ابويا في غرفة الإنعاش و ضربات قلبه غير منتظمه و الضغط و السكر مرتفعين

و بعد اكتر من ساعتين واحنا في المستشفى الدكتور خرج

انا:: قول يا دكتور ايه ابويا حالته استقرت؟
الدكتور اتنهد:: الوالد... تعيش انت



نهاية الجزء الاول
يتبع.......................................................................................................................................



طبعآ دا جزء اول مجرد بوضح الدنيا، عايزك تقولي رأيك في التعليقات، صدقني تعليق واحد بيدعمني







(الجزء الثاني)



(بقلم الكاتب ki1inG, حصري لمنتدي نسوانجي)


من قبل ما اروح المستشفى عرفت ان ابويا ممكن يتعب لدرجة الوفاة....

دخلت الأوضة عنده كنت بعيط زي العيل الصغير، بالعافية الممرضين خرجوني،
حازم سبني و راح يطلع شهادة وفاة و تصريح دفن و علي اخر اليوم كانت الدفنة تمت و العزا كان في البيت و بلغنا قريبنا بالخبر... حتي بسنت و امها و قريبها جم العزا، و جمال طبعآ كان موجود و حضر الدفنة، و كل اللي يسأل علي ندي اقوله انها كانت عند خالتها في محافظة تاني و لما سمعت الخبر تعبت هناك و مقدرتش تاجي

عدي اسبوع العزا و انا مكنتش طايق البيت من غير ابويا، و مكنتش اصلآ طايق اقعد مع حازم لوحدنا في مكان واحد، عشان كدا خلصت اوراق الجيش و يومين و كنت فعلآ لبست و دخلت ميري، بس طبعآ انا معايا بكالوريوس طب.. فا كنت مرتاح هناك، و قد ما احلف اني تخصص امراض نسا برضه مصممين اشتغل في الوحدة هناك،

المهم عدي اسبوع و الدنيا تمام مفيش اي حاجه تقلق، و كل كام يوم اخر الليل كنت بكلم بسنت في الفون ، و مكنتش بنزل اجازات كتير عشان خاطر مكنتش حابب اقعد مع حازم لوحدينا، عشان مبضون من اهله

و في يوم كنت اخر الليل و الوقت متأخر و انا في الكتيبة و قاعد في الوحدة الصحية، دخل عليا عسكري شكله ابن ناس،
انا:: خير يا دفعة في ايه؟
هو:: معلش يا دكتور انا... انا بصراحه....

كان بيتلجلج في الكلام و متوتر و خايف يتكلم، و بيبلع ريقه
انا:: مالك يبني تعال اقعد
هو:: انا بصراحه اصلآ... يعني... جيلك عشان كدا
انا:: مش فاهم؟
هو بص للأرض:: مش.. مش عارف اقعد
انا بأستغراب:: مش عارف تقعد يعني ايه؟ مالك ما تتكلم...
هو:: بصراحه انا... انا هقولك كل حاجه بس ارجوك الكلام دا يفضل سر...
انا بأستغراب:: سر ازاي يعني؟ ... انت بتتكلم ع ايه؟
هو بنبرة ضعف:: هقولك بس ارجوك الكلام دا محدش يعرفه
انا:: حاضر يا سيدي روح اقفل باب الأوضة و تعال اتكلم و متخافش كل كلامك هيكون سر

راح قفل الباب و جيه وقف قدامي
انا:: اسمك ايه الاول؟
هو:: انا اسمي رضا
انا:: طيب مالك بقي و قولي كل حاجه و متخافش انا مبطلعش اسرار
رضا:: بوص يا دكتور انا... انا... من زمان... عندي... عندي ميول اني ابقي جاي...
انا:: جاي فين مش فاهم؟
رضا:: جاي يعني..... يعني ش.. شاذ
انا:: ااااه فهمت.... بوص بقي انت لو عشمان في حاجه معايا، يبقي تاخود بعضك و تروح العنبر بتاعك عشان تعدي فترة الخدمة بتاعتك ع خير
رضا:: لا لا انا و* ما بفكر فيك انت... انت مش فاهم انا بقيت كدا اصلآ غصب عني... و اكتر من مرة اتعرضت لحالة ** و انا في المدارس من ولاد و مدرسين،
انا:: انا عايز اعرف حاجه واحدة بس انت عايز ايييه؟
رضا:: في... في كام عسكري معايا في العنبر بتاعي... مارسه معايا غصب عني و انا.... حاسس.. حاسس بحرقان جامد و... و مش عارف اقعد ولا انام و الألم بيزيد... و هما مش رحمني و كل شوية يخدوني العنبر عشان ....( كان بيدمع و هو بيتكلم) انا بفضل اترجاهم يسبوني بس هما مش حاسين بيا

انا بنفس عميق:: امممم..... بوص يا.... رضا... اي كان اللي قولتهولي دي مشكلتك مش مشكلتي... بس رغم كدا انا هسعدك بس... عشان بس صعبت عليا... لكن انت لازم تشوفلك حل... انت بالشكل دا فضحتك هتبقي بجلاجل و فيها حسب و كلام كبير اوي، تعال اطلع السرير دا نام علي بطنك اشوف الجرح عامل ازاي

رضا من غير اي كلمة طلع علي سرير الكشف و نام علي بطنه ونزل البنطلون و البوكسر، طيزه كانت ناعمة جدآ و مفيهاش شعرة و كانت مغرية بصراحة، بس لما فتحت عشان اشوف الجرح .. عرفت حجم المعاناه اللي هو فيها، واضح انه جاب اخره،
كان في مرهم مخدر و مسكن للألم، اخدت حتة علي صوابعي و بقيت ادهنله خرم طيزه و هو كان بيتألم بجد من صوابعي
رضا:: ااااااه لا لا يا دكتور ارجوك صوابعك بتوجعنييييي
انا:: انا خلصت خلاص... انا دهنتلك مرهم مسكن لغاية ما اجبلك علاج معايا بعد بكرا لما انزل اجازة،
قام العسكري رضا لبس بنطلونه
رضا:: شكرآ ليك يا دكتور، انا مش عارف اشكرك ازاي
انا:: يلا روح العنبر بتاعك
رضا:: ما هو اصل.....
انا:: ايه في ايه؟
رضا:: هما... مستنيني و مش هيسبوني في حالي
انا:: طبعآ ما انت بالنسبالهم حتة لحمة جاهزة للأكل،
رضا بصلي و كان و بيدمع و لف عشان يمشي
انا:: استني يعم انت مكانك
لف و بصلي:: نعم يا دكتور
انا:: انا هسعدك وخلاص... انت هتبات هنا للصبح، و انا بكرا هطلب نقلك عنبر تاني،
رضا ابتسم و جيه عليا عايز يبوس ايدي، بس انا رجعت خطوتين لورا
رضا:: شكرآ ليك يا دكتور انا مش عارف اشكرك ازاي، انت بجد احسن واحد انا قبلته في حياتي انا بجد مش عارف اشكرك ازاي
انا:: تشكرني انك تحاول تبطل... و تهتم بنفسك و تلعب حديد عشان شكلك ميلفتش حد انك....
رضا هز راسه:: حاضر يا دكتور
انا:: خليك هنا و انا هقفل عليك من برا و متلعبش في اي حاجه، و انا الصبح هاجي افتحلك تروح خدمتك
رضا:: حاضر

خرجت من الوحدة و قفلت الباب علي العسكري رضا، و روحت الأوضة بتاعتي،

و تاني يوم الصبح روحت العيادة فتحت الباب و كان رضا مرتب العيادة و منضفها، قولته يروح الخدمة بتاعته، و انا اتوسطله انه يتنقل لعنبر تاني، و نزلت أجازة قولت اروح اسلم علي بسنت،

بعد ما وصلت، روحت البيت و كان حازم في الشغل، ( اخويا)
اخدت دوش و غيرت هدومي و قولت انزل اشتري العلاج للعسكري رضا زي ما قولتله، و كنت بفتح الباب عشان اخرج شفت واحدة ست (بس مش اي ست دي واحدة كرباج بصراحة) شايلة عيل عنده يمكن سنة و نص بتفتح باب الشقة اللي قصدنا، و لما سمعتني و انا خارج لفت بصت اتجاهي
انا:: مساء الخير
هي:: مساء النور
انا:: حضرتك الساكنة الجديدة هنا معانا في العمارة
هي:: اه ايوة... بس حضرتك انت تقرب لأستاذ حازم
انا:: اه حازم يبقي اخويا الكبير، و انا ابقي بلال، بس انا حاليآ في الجيش
هي:: اه *** معاك... انا اسمي رشا، ودا ابني رياض
انا:: *** يخلهولك و يتربي في عزك، تحبي اجبلك معايا حاجه انا وراجع
رشا:: لا متشكرة اوي
انا:: علي ايه بس بعد أذنك

نزلت عديت علي بسنت عند بيت اهلها،
اول ما وصلت فتحتلي ام بسنت ( هالة)
ام بسنت:: ازيك يا بلال ادخل
انا:: بخير يا ام بسنت ازيك انت عاملة ايه و كلكم اخباركم ايه
ام بسنت:: بخير اتفضل اقعد علي ما انديلك بسنت و اعملك حاجه تشربها
دخلت ام بسنت و انا مش مستريح مش عارف ليه، بس قولت عادي يعني انا بقالي فترة في الجيش... و معرفش اي اللي حصل، خصوصآ بقالي كتير مبقتش اتكلم مع بسنت كتير في الفون زي الأول،

دقيقتين و دخلت علي بسنت و كان معاها صنية عليها كاس عصير
انا بأبتسمة:: ايه يا قلبي... وحشتيني
بسنت:: عامل ايه يا بلال
انا:: مالك يا بت بقولك وحشتيني تقوليلي عامل ايه
بسنت:: وانت كمان
انا بأستغراب:: مالك في ايه؟
بسنت:: شوية مشاكل بسبب موضعنا و كدا
انا:: هو مش انا اتفقت مع امك اخلص فترة الجيش و هتصرف في موضوع الشقة
بسنت:: اه ما... احم... ما انا قولتلها كدا
انا:: اومال مالك في ايه؟
بسنت:: مالي يعني يا بلال ما انا بتكلم عادي اهو
انا:: اومال بعيد عني ليه
بسنت:: عشان احنا في البيت و مش عايزة اسمع كلام من امي و اخواتي،
انا:: ماشي يا بسنت علي العموم انا مش ساكت و صدقيني بدور علي حل لموضوع الشقة،
بسنت:: امتي يا بلال... الموضوع طول اوي
انا:: مالك يا بسنت، انتي المفروض تبقي اكتر واحدة حاسة بيا و مقدرة انا بعمل ايه عشان الجوازة دي تتم
بسنت:: عارفة عارفة يا بلال و حاسة بيك صدقني
انا:: طيب استأذن انا، مكنتش عامل المقابلة بعد كل فترة البعد دي تبقي كدا، سلام يا بسنت،

نزلت من عند بيت اهل بسنت و انا حاسس ان في حاجه غلط، او في حاجه بتتم من ورا ضهري، و كنت سرحان اوي من كتر التفكير، عديت علي صيدلية طلبت منهم العلاج عشان العسكري اللي اسمه رضا زي ما وعدته، ورجعت البيت و كنت بفتح باب الشقة سمعت صوت خناق من الشقة اللي قصدنا بيت رشا الساكنة الجديدة، فتحت الباب و دخلت كان حازم في الصالة،

حازم:: ايه دا انت جيت امتي؟
انا:: جيت الصبح
حازم:: معرفتنيش يعني
انا:: مش لازم
حازم:: طيب انا عايز اتكلم معاك في موضوع مهم
انا:: خير؟
حازم:: انا عايز ابيع نصيبي في الشقة دي
انا:: تبيع نصيبك يعني ايه؟
حازم:: انا معايا مبلغ و علي المبلغ اللي هيطلعلي من نصيبي في الشقة، هجيب شقة ليا،
انا:: ومين دا اللي هيشتري نص شقة، ايه هياخود المطبخ و اوضتين يعني ولا ايه
حازم:: اكيد محدش هيشتري نص شقة، عشان كدا انت بيع معايا نصيبك و كل واحد يشوف مستقبله
انا:: طيب انت تقدر تشتري شقة انا هقعد فين،
حازم:: معرفش اتصرف... انا نويت اتجوز عشان كدا عايز ابيع نصيبي
انا بنفس عميق:: .... اديني فرصة اشوف الموضوع و اشوف هتصرف ازاي
حازم:: هتقعد فترة قد ايه؟
انا بعصبية:: قولت عايز كسم شوية وقت اشوف انا هعمل ايه، اصبر عليا شوية
حازم:: طيب....

واحنا وقفين سمعنا صوت الجيران اللي قصادنا بيتخانقه، واضح ان رشا مع جوزها،

دخل حازم أوضته ينام، و انا كنت بفكر اعمل ايه في الحوار بتاع بيع الشقة، انا اقدر ارفض، بس هو قالي انه بيفكر يتجوز، و انا مش عايز اكون العائق في طريق جوازه، يمكن لما افكها عليه، *** يفكها عليا، بس ازاي...

قعدت يومين و رجعت الكتيبة تاني، روحت الوحدة قعدت في الاوضة بتاعتي اللي بكشف فيها، و اخر اليوم، لاقيت العسكري رضا بيستأذن يدخل
انا:: تعال يا رضا ادخل
رضا:: ازيك يا دكتور...
انا:: كويس... ايه حد ضايقك في العنبر الجديد؟
رضا:: لا لا محدش ضايقني ابدآ ولا حد عرف حاجه عني،
انا:: طيب كويس
رضا:: هو انا... بصراحة انا كنت مستنيك عشان العلاج اللي قولتلي عليه، لو نسيت مفيش مشكلة
انا:: اه صح... لا منسيتش حاجه، العلاج معايا في الشنطة روح نام علي السرير و انا هطلع العلاج، ادهنلك منه و بعد كدا هدهولك انت تبقي تتصرف مع نفسك تدهن كل يوم قبل ما تنام،

رضا زي المرة اللي فاتت نام علي بطنه و نزل البنطلون و البوكسر، و طيزه بقيت قدامي، فتحت الشنطة بتاعتي و طلعت منها العلاج و دهنت صوابعي و بقيت ادخلها في خرم طيز رضا اللي كان ملتهب حبة عشان قعد يومين من غير علاج، بقيت ادخل صباع و التاني و رضا بيتأوه علي خفيف بفعل الألم مش المتعة لأن خرم طيزه بجد باين انه اتناك بعنف شديد، بس بصراحة طيزه كانت حلوه و مغريه و كبرت حبة من كتر النيك، زبي انتصب سيكا بس بسرعة حولت اشيل الفكرة من دماغي
انا:: يلا قوم ألبس بنطلونك و خود العلاج، و زي ما قولتلك تدهن كل يوم قبل ما تنام،
رضا بص شاف زبي منتصب علي خفيف و مرسوم في البنطلون،
رضا بخجل و هو باصص للأرض:: شكرآ يا دكتور... صحيح هو انت اسم حضرتك ايه يا دكتور
انا:: اسمي بلال
رضا:: شكرآ يا دكتور بلال، انا.. انا ممكن اريحك ببوقي لو انت محتاج مساعدة ( يقصد عايز يمص عشان زبي منتصب سيكا)
انا:: بوص يا رضا... انا متفهم ميولك عشان انا سفرت برا و منفتح و عارف ان دي حرية شخصية، بس انا مليش في الكلام دا... فا متفتكرش ان زبي قام عشان بفكر في علاقة معاك
رضا:: انا اسف يا دكتور بلال انا كنت فاكرك معندكش مانع و انا قصدي اني اريحك،
انا:: يلا روح علي عنبرك

بلال مشي و انا قفلت اوضة الكشف و روحت الأوضة اللي بنام فيها، كنت حاسس بكبت رهيب جوايا و محتاج اخرج الشحنة دي عشان اعرف افكر كويس، و اصفي ذهني

عدي يومين و انا زي كل يوم اكشف علي كام عسكري، اللي عنده سخنية، و اللي عنده مغص، و كانت الساعة 1:32 الضهر، و كان في اهالي عساكر بتاجي تزورهم كل فترة، و اليوم دا كان من ضمن ايام الزيارة الشهرية،

كنت قاعد في أوضة الكشف مش بعمل اي حاجة، لغاية ما سمعت صوت واحدة بتتكلم،
هي:: صباح الخير
رفعت راسي ابوص علي الصوت كانت واحدة مليف بــ جسم فاجر، لابسة جيب لتحت الركبة بشوية و بلوزة نص كم و شعرها مفرود، و كان شكلها يدي علي ال40 او اكتر سيكا، و ورا منها، العسكري رضا
انا بتفاجئ:: صباح اللللنور
هي قربت و كانت مبتسمة:: حضرتك الدكتور بلال
انا:: ايوة انا
رضا:: اعرفك يا دكتور دي ماما، انا عرفتها علي كل اللي عملته معايا و هي حبت تشكرك بنفسها
انا:: تشكرني علي ايه بس انا معملتش حاجه
هي:: ازاي بس دا انت لولا وقفتتك مع رضا.. مكنتش عارفة كان ممكن يحصله ايه
انا كنت مركز في بزازها و كان واضح انها مش لابسة برا
انا:: متقوليش كدا يا مدام دا واجبي
هي:: اسمي جهاد
انا:: عاشت الاسامي
جهاد ابتسمت و طلعت بتاع $$$ ألاف جنيه
جهاد:: اتفضل يا دكتور بلال
انا:: ايه دا؟
جهاد:: حق جدعنتك مع ابني رضا
انا:: لا لا ورحمة ابويا ما هاخود حاجه دي جدعنة مني
جهاد أبتسمت:: انا عرفت من رضا انك تعبان و محبتش ان رضا يريحك عشان انت استريت...( عضت علي شفتها)
و لاقيتها قربت مني و حلامات بزازها في صدري زي المدافع،
بصيت علي ابنها رضا كان واقف عادي،
مدت اديها تلمس زبي اللي علطول بدء ينتصب من لمستها من فوق البنطلون،
انا:: رضا روح اقفل علينا الباب من برا و لو حد سألك قوله دكتور بلال راح مشوار مهم و هياجي شوية
بلال علي طول خرج برا الأوضة و قفل علينا من برا، و انا بصيت لجهاد امه اللي علطول اخدت شفيفي مص و اديها علي زبي من فوق البنطلون، و انا اندمجت معاها و ايدي راحت علي طيزها بقيت اقفش لحم طيزها و شفيفنا مش سايبة بعض، وبعد اكتر من خمس دقايق مص في شفايف بعض كنت انا طلعت بزازها اللي زي كياس اللبن و حلامتها الغامقة اللي قد عقلة الصباع، و علطول نزلت علي بزازها مص و افرك واحدة و امص التانية و شوية اعكس و هي اديها مش سايبة زبي اللي طلعته من البنطلون و البوكسر و بتلعب فيه، و بعض اكتر من خمس دقايق و انا نازل مص في بزازها و عض و فرك، هي علطول نزلت علي ركبتها و اخدت راس زبي في بوقها و بتلعب في زبي و بضاني و بتتنهد و هي بتمص، و رفعت عنيها تبص عليا و زبي في بوقها و كان شكلها ممحونة و شرموطة علي الأخر، فضلت تمص زبي خمس دقايق و انا هايج موت لأن بقالي فترة كبيرة بطلت اعمل علاقة سوفت مع بسنت خطيبتي، خليتها تقف و شديتها علي السرير بتاع الكشف، خليتها ضهرها ليا وهي واقفة و تميل تسند بنصها الفوقاني علي السرير و هي واقفة،
رفعت الجيبة اللي لابساها و كانت لابسة كلوت ديق فشخ علي طيزها الكبيرة، نزلت الكلوت قلعتهولها و بعدت رجلها عن بعض، و نزلت بين رجلها فتحت فلقتين طيزها و نزلت بلساني علي كسها الحس و هي بتتأوه بمحن و تمد اديها علي راسي من ورا، تزقها علي كسها اكتر و تزيد في الأهات،
جهاد:: اااااه اممم يلا بقي قوم دخله فيا انا هموت عليه اووووف
انا:: عايزة زبي يا شرموطة
جهاد:: اااه ايوة يا حبيبي عايزة زبك في كسي، يلا قوم افشخني
قومت و مسكت زبي و بقيت احكه في كسها من ورا، وهي ممحونة علي الأخر
جهاد:: اووف يلا ابوس ايدك دخله مش قادرة
مسكت زبي و عدلت راسه علي باب كسها و دخلت الراس، و زقيت باقي زبي مرة واحدة في كسها
جهاد:: اااااه بالراحة حرام عليك زبك فشخنيييي اه اه اه ايوة ايوة نيك نيك انا بقالي كتير متناكتش بالقوة دييييي اووووف ايوة كمان اديني اكتر يا حبيبي
انا:: حلوة زبي في كسك يا شرموطة، متكيفة و هو ماليكي، خودي يا شرموطة يا مومس يا بنت المتناكة
جهاد:: اه اه امممم ايوة كمان يا قلبي نيك اكتر، و ابني الخول بيعرص عليا برا و انا بتناك... اااااه
غيرت الوضع و خليت جهاد تنام علي ضهرها و رجلها علي كتافي و انا واقف علي الأرض، رشقت زبي في كسها و بقيت انيك اعنف و اسرع لغاية ما هي بقيت تتوجع، و بعد اكتر من ربع ساعة علي الوضع دا كنت جبت لبني في كسها
انا:: اااااه انا جبت... احاا انا جبت في كسك
جهاد:: متخافش انا بطلت احمل يا حبيبي
انا:: طيب قومي ألبس هدومك يلا بسرعة عشان طولنا
جهاد قامت لبست هدومها و خبطت علي الباب من جوا، و ابنها فتحلها و هي باسته في خده و سلمت عليه و مشيت، و رضا دخل عندي
رضا:: عايز حاجه مني يا دكتور بلال؟
انا:: لا يا رضا روح انت الخدمة بتاعتك، صحيح حد سأل عليا؟
رضا:: لا مفيش حد
انا:: ماشي و اطلب من جهاد متجيش تاني عشان لو حد اخد خبر اللي حصل هنا، الموضوع هيكبر
رضا:: حاضر

بعد ما رضا خرج انا قعد افكر و بصراحه نيكي لــ جهاد خرج عندي كبت و صفيت ذهني، وقعدت افكر اعمل ايه في موضوع الشقة، هل ابيع مع حازم و كل واحد ياخود نصيبه، طيب انا لو بعت هقعد فين اساسآ، طيب لو اشتريت نصيب حازم، بس برضه، هجيب فلوس منين اشتري نصيب حازم، انا شايف اني لو اتشريت نصيب حازم، هيكون فايدة ليا، اغير أوضة النوم، واجيب اوضة جديدة و اتجوز بسنت في الشقة و واحدة واحدة اجدد باقي الشقة، بس السؤال هو هجيب الفلوس اللي اشتري بيها نصيب حازم منين،

قعدت اجيبها يمين اجيبها شمال، شمال شمال لا محال،
معقول مفيش اي حل غير الشمال، حازم مستعجل علي البيع، ام بسنت نازلة زن عليا في موضوع الشقة، هعمل ايه،

بعد يوم كامل من التفكير، قولت مفيش غيره جمال صحبي، هو الوحيد اللي لي في السكة دي، و مش هيضحك عليا ويلبسني في اي حوار،

استنيت اول أجازة ليا و نزلت، و اتصلت بجمال عرفته اني عايز اقابله ضروري، و هو بالفعل عدي عليا، في البيت

انا:: ادخل يا جمال
جمال:: عامل ايه يا بلال بطلت يعني تسأل ولا ترفع عليا سماعة، للدرجة دي كرهتني، كرهت عشرت عمرك
انا:: بقولك بطل الكلام بتاع البنات دا انا عايزك في موضوع مهم
جمال:: دلوقتي لما ليك عندي مصلحه... ماشي يعم قول
انا:: كسمك مش عايز منك حاجه غور امشي
جمال:: يعم اخلاص اتكلم
انا:: هروح اعمل شاي و هجيلك،

دخلت المطبخ عملت اتنين شاي و جيت قعدت،
انا:: انا عمري ما كنت افكر افتح في حياتي موضوع زي دا، بس انا فعلآ متطر
جمال:: قول يعم...
انا:: انا عايز اشتري نصيب اخويا في الشقة دي
جمال:: بجد طيب ألف مبروك
انا:: وحياة امك و انا جايبك عشان تبركلي ولا ايه؟
جمال:: ما انت اللي مكملتش كلامك، بس انا فهمت انت بترمي لأيه بالظبط
انا:: يسطا انا عايز اقدر اشتري نصيب اخويا في اسرع وقت، و عايزك بقي تسعدني
جمال:: رغم اني عرضت عليك زمان بس ماشي
انا:: دقيقه بس، انا عايز اشتغل علي قد الفلوس اللي محتاجها و شكرآ، مش عايز اكبر في السوق و جو الباطنية دا
جمال:: ماشي يعم، و انا هكلملك اللي شغال معاهم، و متقلقش، بس انت عايز مبلغ كبير في وقت قصير، ودا بصراحة هيكون في مخاطرة،
انا:: ازاي يعني ممكن اتمسك؟
جمال:: لا انت اللي عليك تنفذ اللي هيطلب منك، و متخافش انا مش هسيبك تغرق يسطا
انا:: ولا أغرق هي كدا كدا مش فارقة
جمال:: انت واخد أجازة كام يوم؟
انا:: اربع ايام منهم اليوم دا، يبقي فاضل تلاتة
جمال:: ماشي استني مني رنة قبل ما تسافر تاني
انا:: ماشي يعم

(سمعنا صوت خناق جرتنا اللي قدمنا و تقريبآ مع جوزها لأنه في صوت راجل بيزعق معاها)

جمال:: اسيبك انا و استني مني رنة زي ما قولتلك يلا سلام
نزل جمال و مشي و انا كنت بفكر ازور بسنت، بس قولت مش ناقص تقطيم من امها ليا و قرف،

قعدت اتفرج ع Tv لغاية ما سمعت باب الشقة بيتفتح، و دخل حازم من برا و اول ما شافني حسيته أرتبك و اتوتر
حازم:: بلال
انا:: ايه مالك شفت عفريت ولا ايه
حازم:: لا أصلك معرفتنيش انك نازل أجازة فا معرفش انك موجود، عشان كدا اتخضيت
انا:: لا سلامتك م الخضة
حازم:: صحيح عملت ايه في الموضوع اللي قولتلك عليه، فكرت؟
انا:: ايوة فكرت، انا هشتري نصيبك في الشقة
حازم:: وانت هتجيب الفلوس منين
انا:: رغم اني مش مجبر اجاوب بس هقولك، انا هستلف المبلغ من واحد اعرفه بس علي دفعات وهبقي اسددله المبلغ بعدين علي مهلي
حازم:: و هو هيسلفك المبلغ كدا عادي
انا:: اكيد همضي علي شيكات بالمبلغ
حازم:: اه، طيب و هو هيسلفك المبلغ علي دفعات ليه، ما يديك المبلغ كله و خلاص
انا:: لا ما هو تاجر و محتاج سيولة، و مبلغ زي دا هيأثر عليه و هيزنق الدنيا معاه في الشغل بتاعه
حازم:: هو تاجر ايه؟
انا:: مخدرات... هو كسم تحقيق ولا ايه، هتفرق معاك بيتاجر في ايه، اصبر عليا اجمع المبلغ و ادهولك علي العموم انا مش هطول، اصبر شوية و هجبلك المبلغ كامل،
حازم:: ماشي بس متطولش، عشان انا محتاج الفلوس دي
انا:: ع فكرة انا ممكن اقولك مش هبيع و اخبط كسم دماغك في حطان الشقة، فا اهدي علي كسم اللي خلفوني كدا عشان الدنيا تمشي،
حازم بصلي و سكت و بعد كدا دخل الأوضة بتاعته و سابني، و انا دخلت الأوضة بتاعتي، وخلص اليوم ع كدا




(بقلم الكاتب ki1inG, حصري لمنتدي نسوانجي)

تاني يوم صحيت كان حازم لبس و نزل الشغل بتاعه، و انا فطرت و قعدت اتفرج ع Tv شوية، و انا بفكر في اللي هعمله، طبعآ اني اشتغل في الشمال حاجة مش كويسة و مش سهلة، بس كل الظروف دفعتني للطريق دا،
الوقت سرقني و انا بفكر لغاية ما لاقيت الفون بيرن و كان جمال بيقولي تعال عند بيت خالي نتغدي مع بعض، لبست و روحتله،
خبطت علي الباب و فتحتلي حنان مرات خال جمال،

انا:: ازيك يا ام اية اخبارك ايه؟
حنان:: اهلآ ازيك يا بلال، ادخل جمال مستنيك جوا

دخلت عند جمال الأوضة و كان مشغل البلايستيشن و بيلعب عليه

انا:: يا*** نص روقان بالك دا يا ابن العرص
جمال:: ايه يسطا تعال، شد دراع و نلعب ماتشين علي ما حنان تخلص الأكل
انا قعدت و شغلت دراع و بقيت ألعب معاه:: قولي اخبار الموضوع اللي كلمتك عليه ايه؟
جمال:: انا كلمتلك البوص، و عرفته حالتك، و وضعك انك محتاج للفلوس دي بأي شكل و بسرعة،
انا:: ايوة و بعدين
جمال:: و بعدين... احااااا ازاي يعني برا دي
انا:: يعم هخليك تدخل خمس تلاف هدف و تنيكني كمان بس ركز مع كسمي و قولي رد عليك بأيه
جمال:: هو مكانش واثق بس انا قولتله علي ضمانتي الشخصية، و هو قالي هيبقي يرد عليا و يشوف الدنيا
انا:: ازاي هو ممكن ما يوفقش؟
جمال:: لا متخافش يسطا، انا نازل زن عليه و هو شكله هيوافق متقلقش هو بكرا او بعده بالكتير هيرد عليا،

الباب خبط و كانت حنان بتبلغنا ان الغدا جهز، خرجت انا و جمال، بس انا استأذنت اغسل ايدي مكان المترو و كدا، دخلت الحمام غسلت ايدي و كانت حنان خارجة من المطبخ في ايدها اطبق رايحة تحطها ع السفرة، و انا ورا منها و لاحظت ان طيزها بتتهز جامد تحت الجلابية و شكلها مش لابسة كلوت وتقريبآ ولا برا، عشان حلامات بزازها ظاهرة سنة، انا استغربت الموضوع، بس قولت يمكن هي متحررة، و مش في دماغها حاجه، المهم انا قعدت اتغديت معاهم، و سبتهم، و روحت كنت عند باب العمارة و شفت، جرينا اللي قصدنا (رشا) شايلة ابنها و في الايد التانية شايلة اكياس فيها طلابات للبيت و طالعة بالعافية و باين عليها التعب،
انا:: مساء الخير، هاتي اشيل عنك
رشا:: لا لا شكرآ مش عايزة اتعبك معايا
انا:: يا ستي وانا هشيل عشرة طن يعني، هاتي هاتي، و هاتي كمان العسل دا، اسمه ايه صح عشان نسيت؟
رشا مبتسمة:: اسمه رياض
انا:: مشاء*** زي العسل، هو اتفطم ولا لسه؟
رشا:: اه خلاص بفطمه
وصلنا الدور التالت، و هي فتحت باب الشقة و انا حطيت الحاجات قدام الباب و هي اخدت مني ابنها
رشا:: اتفضل اشرب حاجه وخود نفسك
انا:: ألف شكر لو احتاجتي اي حاجه ابقي خبطي عليا
رشا:: ادخل حتي خود نفسك
انا:: لا لا ميصحش البيت مفيهوش راجل و انتي ست لوحدك، انا مش عايز حد يقول كلمة كدا ولا كدا ملهاش لازمة، يلا بعد أذنك
رشا بأبتسمة:: اه اتفضل

طبعآ رشا كانت بتعزم عليا عزومة مراكبية، لأنها واقفة علي الباب، و هي شكلها كانت خايفة اوافق و ادخل و نبقي لوحدنا، فتحت باب الشقة بتاعنا و دخلت،

فات يومين وكنت خلاص اليوم اللي بعده هسافر عشان الأجازة خلصت، لغاية ما لاقيت فوني بين و كان جمال، فتحت عليه و عرفني ان صاحب الشغل عايز يقبلني، قالي عدي عليا اخدك نروحله، و بالفعل غيرت هدومي و نزلت عديت علي جمال و روحنا كافيه فخم، دخلنا و استقبلنا واحد لابس بدلة كاملة، و قعدنا علي طربيزة بعيد عن الناس

جمال:: اعرفك يا بلال، مختار مختار البوص ( Boss)، دا بقي يا بوص بلال اللي حكتلك عنه
البوص:: اهلآ يا بلال، عامل ايه؟
انا:: كويس الحمد***
البوص:: سمعت انك عايز تشتغل معانا
انا:: حاجه زي كدا
البوص:: طيب... انا قبل اي حاجه عايز اعرفك اهم حاجه بينا هي الثقة، و انت جاي من طرف صحبك جمال و علي ضمنته، يعني اي غدر انت مش بس هتأذي نفسك لا و صحبك معاك،
انا:: *** ما يجيب غدر
البوص:: طيب، احنا هنجرب كدا حاجه زي اختبار، انت في الجيش صح؟
انا:: ايوة
البوص:: طيب دي مصلحة لينا، و هنستغل الموضوع دا
انا:: مش فاهم؟
البوص:: انت هتاخود معاك بضاعة، و طبعآ انت معاك تصاريح دخول و خروج دا غير انك دكتور في الكتيبة، يعني ليك وضعك هناك و ليك حبة حرية في الحركة
انا:: كمل
البوص:: بما انك في الجيش فا انت لو عديت علي اي كامين نادر لو اتفتشت، فا انت هتاخود البضاعة معاك، لما توصل الكتيبة، هيجيلك عسكري تبعنا واحد هيقولك كلمة سر هقولك عليها، تسلمه البضاعة و بس كدا،
انا:: عايز اعرف نصيبي في كل عملية هيكون كام؟
البوص:: متخافش المجازفة بتاعتك هيكون سعرها غالية،
انا:: معرفتش طيب هاخود فلوسي ازاي؟
البوص:: كل اجازة هتنزلها هتاخود فلوسك
انا:: لا مش هينفع، انا لازم اضمن حقي،
البوص:: ازاي يعني؟
انا:: اسلم الرجل اللي تبعكم البضاعة و هو يسلمني نصيبي
البوص:: ما احنا هنبيع البضاعة دي و بعد كدا كل واحد هياخود نصيبه منها
انا:: معلش، حرص ولا تخون،
البوص:: ماشي، انا هديك نصيبك من عندي ولما ابيع البضاعة هاخود فلوسي،
انا:: اه وحاجة كمان، انا مش دايم معاكم، انا بس محتاج مبلغ معين اول ما يكمل هبطل فورآ
البوص:: انت شغلك كله معتمد علي فترة خدمتك في الجيش، لأنك هتعدي بدون تفتيش يعني لما تخلص الفترة مش هيبقلك لازمة، اقصد في الشغل يعني
انا:: كدا تمام، طيب بالنسبة للبضاعة هستلمها ازاي عشان اسافر بيها؟
البوص:: هيجيلك واحد هيكون عامل نفسه بتاع دلڤري هيسلمك البضاعة النهاردة بالليل، عادي خالص طيار دلڤري بيسلمك اوردر، تاخود الأوردر و تحاسبه و تمشيه، و الدور و الباقي عليك
انا:: طيب الطيار دا ليه كلمة سر برضه؟
البوص:: هيقولك البيتزا بتاعتك طلبها ايه، قوله نص فراخ و نص جبن، و كل مرة حاجه شبه كدا، بس اهم حاجه هو اللي هيجيلك في الكتيبة لازم تحفظ كلمة السر، عبارة عن سؤال لكل واحد فيكم، هو هيسألك سؤال وانت هتجاوب إجابة ملهاش علاقة بالسؤال و العكس بعد كدا، بعد ما تستلم البضاعة بالليل هتصل بيك من رقم اعرفك كلمة السر تفضل تحفظ فيها،
انا:: ماشي، في حاجه تاني؟
البوص:: لا مفيش،
انا:: طيب بالسلامة انا، جمال انت هتروح ولا قاعد؟
جمال:: لا مروح معاك، عن أذنك يا بوص

روحت البيت و طبعآ علي نار، و عمال افكر و طبعآ خوف و قلق الدنيا فيا، انا هشتغل في المخدرات، و في قلب كتيبة جيش، كنت عمل افكر و بتفرج ع الــ Tv و انا مش عارف اللي بتفرج عليه، و بقنع نفسي ان دا بسبب الظروف و اني مجبر و مفيش حل، انا عارف اني بضحك ع نفسي، بس بحاول ابرر عشان انيم ضميري حبة،
الوقت كان حبة يجري و حبة يعدي بالبطئ، لغاية ما سمعت الباب بيخبط، بلعت ريقي و رحت افتح الباب و كان واحد شكله شاب زي حلاتي دخل الشغلانة غصب عنه، اخدت منه البضاعة بعد ما قولت كلمة السر، دخلت الأوضة بتاعتي، و فتحت الشنطة و شفت تقريبآ كيلو كوك، بلعت ريقي و انا حاسس ان اللي قدامي تنين مجنح ممكن يحرقني بنار مش مجرد كيس كوك،
خيبته في الدولاب و بعد عشر دقايق الفون رن و كان البوص بيعرفني كلمة السر عشان اللي هسلمه البضاعة في الكتيبة،
قعدت اردد الكلمة مع نفسي و احاول احفظها عشان منسهاش، و محستش بنفسي و النوم اخدني،

صحيت الصبح وطبعآ منمتش كويس اصلآ، حضرت الشنطة اللي هسافر بيها، هي شنطة ضهر يعني و حطيت وسط الهدوم كيس الكوك، و ظبط نفسي و كنت خارج من باب الشقة و شفت رشا اللي ساكنة في الشقة اللي قصدنا برضه خارجة من الشقة، (كان واضح انها اضربت، عشان وشها شبه وارم، و محمر سيكا)
انا:: صباح الخير يا ام رياض
رشا:: صباح النور، ايه انت مسافر؟
انا:: للأسف بقي الأجازة خلصت
رشا:: * معاك، و مع كل الشباب اللي زيك، بجد كفاية انكم بتدافعه عن البلد من الخوانة و الإهراب * يحميكم

انا في بالي:: وبعدين بقي في الكلام اللي يصحي الضمير دا...

انا:: امين... عن أذنك بقي عشان الحق
رشا:: اه اتفضل


من حسن حظي ان كان معايا كام عسكري من الكتيبة كانو نزلين أجازة برضه، عدينا من الكماين بدون تفتيش، وصلت الكتيبة، و منها علي الاوضة بتاعتي،
بمجرد ما وصلت و شفت السرير اترميت عليه محستش بنفسي غير تاني يوم،

صحيت و روحت الوحدة بتاعت الكتيبة، كام عسكري كان محتاج كشف، كشفت عليهم و قعدت علي المكتب ماسك الفون و باصص فيه..... و بعد دقيقتين كدا ، دخل عليا عسكري

عسكري:: لو سمحت يا دكتور!
انا بدون ما ارفع نظري عن الفون:: بتشتكي من ايه يا دفعة؟
هو بصوت واطي:: النخل اطول ولا القطر اسرع
رفعت نظري اتجاهو، حسيته اتوتر وهو بصصلي، و شكله اول مرة ليه في الشغلانة دي
انا:: البحر اوسع..... الصحرا ممكن تبقي خضرة؟
هو:: الحوت الأزرق
انا:: فين الفلوس؟
العسكري طلع رزمة فلوس، و انا فتحت الشنطة و طلعت كيس الكوك و بدلنا مع بعض و هو خرج، و انا خبيت الفلوس في الشنطة، و اخر اليوم روحت الأوضة بتاعتي و طلعت الفلوس اشوفها كام، و كان مبلغ حلو و كبير، و قولت كدا حلو، لو بالشكل دا انا هشتري نصيب حازم في الشقة خلال شهر واحد،

عدي شهر و نص و انا كنت كل اسبوع اخود كيس كوك كل ما انزل اجازة و كنت جمعت المبلغ اللي محتاجه و زيادة، بس فترة خدمتي في الجيش لسه مخلصتش

بعد ما كملت المبلغ نزلت أجازة و اتصلت بــ حازم اخويا الكبير اعرفه اني جمعت المبلغ و جاهز اني اشتري نصيبه و تبقي الشقه بأسمي بالكامل لوحدي،

حازم:: انت صحيح جمعت المبلغ؟
انا:: ايوة، اهو قدامك $$$ ألف
حازم بأستغراب:: ايه دا المبلغ ناقص، الشقة بــ $$$ ألف، وانت مديني مبلغ أقل من المطلوب
( انا كان معايا المبلغ كامل بس قولت اشيل قرشين لوقت زنقة)
انا:: دا اللي معايا
حازم:: اتصرف و كمل المبلغ
انا:: دا المبلغ اللي عندي، موافق ماشي، مش موافق برضه ماشي و انا مش خسران اي حاجه، و الشقة تفضل بأسمنا احنا الأتنين
حازم:: يا بلال بلاش تعمل كدا
انا:: يعني مش موافق، خلاص براحتك
وكنت بمد ايدي امسك الفلوس من علي الطربيزة،
حازم:: موافق... بس علي فكرة دا استغلال
انا:: مش فارقة معايا يبقي ايه
حازم:: انا هتصل بالمحامي يحضر العقد و كل الأوراق بتاعت الشقة، علي ما نروحله
انا:: طيب

حازم كلم المحامي و انا لبست و نزلنا انا وهو عند المحامي و حازم اتنازل عن نص الشقة ليا و استلم الفلوس و انا استلمت العقد سجلته في الشهر العقاري، و قولت اعدي علي بيت اهل بسنت اعرفهم الخبر،

قبل ما اتحرك فوني رن، و كان جمال صحبي فتحت عليه
انا:: ايوة يا جيمي
جمال:: انت كويس يسطا؟
انا:: كويس ازاي يعني ما انا عادي اهو
جمال:: هو انت كنت تعرف اللي هيحصل ولا ايه؟
انا:: جمال كفاية ألغاز و قولي في ايه يعم؟
جمال:: انت كنت عارف انك بعد ما تفسخ خطوبتك مع بسنت، اخوك هيتقدملها؟
انا:: ايه؟؟؟؟



نهاية الجزء التاني
يتبع.......................................................................................................................................












(الجزء الثالث)


(بقلم الكاتب ki1inG, حصري لمنتدي نسوانچي)


حازم كلم المحامي و انا لبست و نزلنا انا وهو عند المحامي و حازم اتنازل عن نص الشقة ليا و استلم الفلوس و انا استلمت العقد سجلته في الشهر العقاري، و قولت اعدي علي بيت اهل بسنت اعرفهم الخبر،

قبل ما اتحرك فوني رن، و كان جمال صحبي فتحت عليه
انا:: ايوة يا جيمي
جمال:: انت كويس يسطا؟
انا:: كويس ازاي يعني ما انا عادي اهو!
جمال:: هو انت كنت تعرف اللي هيحصل ولا ايه؟
انا:: جمال كفاية ألغاز و قولي في ايه يعم؟
جمال:: انت كنت عارف انك بعد ما تفسخ خطوبتك مع بسنت، اخوك هيتقدملها؟
انا:: ايه؟؟؟؟

جمال:: ايه مكنتش تعرف صح، انا قولت كدا برضه، اكيد فسخت الخطوبة مؤقتآ، لأنك مستحيل تسيب بسنت اصلآ

انا بعد الخبر، كنت حاسس اني زي العيل اللي تايه و مش عارف يعمل ايه، وكنت سرحان في 100 حاجه، بعد الكلام اللي جمال قاله،

جمال:: ألو ألو.... بلال انت معايا.... بلال انت كويس؟ ... يا بلال رد عليا يسطا انت كويس
انا:: جمال انت ايه اللي بتقوله دا... يسطا متهزر في الكلام دا تاني عشان مقلبش عليك،
جمال:: انت فين يسطا انا جيلك
انا بعصبية:: قولي بتهزر ولا بتتكلم جد؟
جمال:: يعم قولي انت ف...

قفلت السكة في وش جمال و علطول روحت علي بيت اهل بسنت، خبط جامد و فتحلي خال بسنت ( اسمه محمد)
انا بعصبية:: ام بسنت و بسنت فين؟
محمد خال بسنت:: وطي صوتك و انت بتتكلم، انت كدا داخل تتهجم و ممكن اعملك محضر في اقرب قسم
انا:: انا عايز اعرف ايه اللي بيحصل من ورايا،
ام بسنت من ورا اخوها:: دخله يا محمد عشان ننهي القصة دي
محمد دخلني و قعدت و ام بسنت و اخوها قعدو معايا
انا:: اللي انا سمعته دا حقيقي؟
ام بسنت:: شوف يا بلال، انت بقالك فترة كبيرة خاطب بسنت، انت ايوة كنت مش بتعز عليها حاجة و ديمآ جدع معاها بس دا مش كفاية، موضوعكم طول زيادة عن اللزوم، اخوك جيه هنا و كان جاهز و مستعد من كل حاجه، وانا نفسي افرح بــ بنتي محدش ضامن عمره
انا:: انتي مش كنتي بتقولي لازم يبقي معايا شقة، اهو انا *** قدرني و جبت الشقة،
ام بسنت:: وهتصرف عليها منين؟
انا:: ما انا قولت اني هفتح عيادة خاصة بيا،
ام بسنت:: يعني احنا لسه هنستني علي ما تفتح العيادة و تجهزها من المعدات و علي ما العيادة تتعرف يكون فات وقت قد ايه، بس اخوك جيه و كان مستنيك تشتري نصيبه في الشقة اللي ورثتها من ابوك عشان يشتري شقة جديدة لوحده، و موظف في شركة و مكانش عايز خطوبة بس انا اللي شرط يكون في خطوبه، و شبكتك و الهدايا بتاعتك انا هجيبهملك من جوا، و خلاص علي كدا كل واحد يشوف نصيبه فين في الدنيا،
انا:: بسنت موافقة علي الكلام دا؟
ام بسنت:: وانت تفتكر انا هجوز بنتي واحد غصب عنها؟
انا:: عايز اسمعها منها، و اشوفها
محمد:: تشوفها بتاع ايه، اللي بنكم خلاص انتهي
انا:: معلش، اخر حاجه ممكن اطلبها، عايز اشوف بسنت و اسمع منها، عشان اتأكد انها موافقة و مش غصب عنها
محمد كان هيتكلم بس ام بسنت شورتله يهدي
ام بسنت:: دقيقه هنادي عليها من جوا،
بعد اكتر من خمس دقايق ام بسنت خرجت من جوا و كان وراها بسنت، و اول ما عيني جات في عنيها هي بصت في الأرض
انا بنبرة حزن و هدوء:: بسنت.... انتي بجد موافقة اننا ننهي الموضوع بتاعنا و هتتجوزي اخويا حازم؟
بسنت باصة للأرض :: ..... كل.... كل شئ قسمة و نصيب يا بلال
انا بتفاجئ:: بسنت قولي انك مجبرة و انا هتصرف
خالها:: تتصرف يعني ايه، انت فاكر نفسك مين
انا بدون اي اعتبار لخالها:: ردي عليا يا بسنت قولي انهم غصبوكي و انا هتصرف صدقيني
بسنت:: خلاص يا بلال اللي بينا انتهي، انا دلوقتي خطيبة حازم
انا أبتسمت:: *** يفرحك و يبسطك معاه....
وكنت رايح اتجاه باب الشقة عشان امشي سمعت صوت ام بسنت بتقول
ام بسنت:: استني خود شبكتك و حاجتك معاك
لفيت و بصيتلها:: اعتبريهم نقطتي لبسنت و أخويا،

ونزلت من عندهم و انا حاسس ان في فراغ كبير و في نفس الوقت الدنيا دي كلها صغيرة اوي و مش سيعاني و كاتمة ع نفسي، كنت مش عارف اعمل ايه ولا اروح فين و لاقيت جمال جاي عليا من بعيد

جمال:: كنت عارف اني هلاقيك هنا، تعال
انا:: سبني يا جمال لوحدي شوية
جمال:: تعال.. تعال بس اروحك البيت

جمال وقف تاكسي و روحني الشقة بتاعتي و قعد معايا،

(بقلم الكاتب ki1inG, حصري لمنتدي نسوانچي)

جمال:: خلاص يعم روق كدا، مش نصيبك يسطا صدقني محدش عارف لو كنت اتجوزتها كان حصل ايه... وانت لسه ع البر، وصدقني هي اللي خسرتك، طلعت ما تستهلش
انا:: كفاية يا جمال
جمال:: يعم دا انت تحمد*** انها بانت علي حقيقتها قبل ما تتجوزها، وعرفت انها ملهاش عزيز ولا غالي
انا:: كفاية قولتلك يا جمال خلاص
جمال:: يعم مش احسن ما كنت اتجوزتها و عرفت بعدين انها خاينة
انا بعصبية زقيت جمال من صدره خليته وقع:: قولتلك كفاية
جمال بصلي بأستغراب، وانا لما حسيت باللي عملته، سبته و دخلت أوضتي قفلت الباب، دقيقه و حسيت جمال خرج من باب الشقة،

قعدت مع نفسي و افكر قد ايه انا هنت علي بسنت، معقول بعد كل الحب و المقبلات و فترة الخطوبة و كل الظروف اللي عدينا بيها مع بعض، تتخلي عني، و توافق ع مين... اخويا!... ولا حازم..... حازم!!!!

طلعت الفون بتاعي و رنيت عليه، لاقيت الرقم خارج نطاق الخدمة، نزلت من الشقة و سألت عليه كام واحد يعرفه، لو عرفين مكانه بس محدش يعرف، كنت هموت و أشوف حازم قدامي، كنت ناوي بجد أخنقه و أموته، روحت البيت، مكانش ليا نفس أعمل اي حاجه ولا حتي اتحرك، دخلت ضلمت البيت كله و دخلت الأوضة، و قعد في ركن ع الأرض وحاسس بأكتئب الدنيا فيا،

قومت لاقيت نفسي في غابة أغلبها أشجار و الدنيا ليل و في ضباب في كل مكان يدوب تقدر تشوف حاجة،
فجأة سمعت صوت واحدة بتصرخ وبتتأوه كأنها بتتناك، بصيت من بين الضباب شفت جمال ملط و بينيك واحدة بس وشها للحيط وهي بتصرخ جامد و جمال ولا سمعها و كأنه روبوت ألي بيتحرك بوسطه بسرعة،
انا:: جمال.... جمال
كنت بنادي ع جمال و هو مش راضي يبصلي، كنت رايح في اتجاهو، بس لمحت حد معدي جمبي لاقيته زكريا اللي عايز يخطب اختي و ساحب حبل وراه مربوط في رقبة ندي اختي و هي وراه زي المسحورة و رايح اتجاه بركان و عايز ينزلها فيه و هي مش معترضة و ماشيو وراه،
انا:: ندي لا... لا يا ندي انتي بتعملي ايه زكريا بيضحك عليكي، لا لاااا
وكنت بجري عشان انقذ ندي، بس لمحت من بعيد بسنت قاعدة ع صخرة تحت شجرة و حاطة اديها ع خدها،
انا:: بسنت...
وكنت رايح اتجاها، وقبل ما اوصل لمحت اخويا حازم بيقرب منها وهي اول ما شافته ابتسمت و قامت و اخدها معاه و كان ماشي بيها
انا:: لا... لا يا بسنت متروحيش معاه تعالي يا بسنت متسبنيش،
وكنت لسه هجري عليهم حسيت حد مسكني من رجلي جامد بصيت ورايا لاقيت ام بسنت في الأرض كان وشها عادي بس جسمها حيوان غريب مقدرتش احدد ملامحه، و مكلبشة في رجلي و انا بحاول اجري ورا بسنت بس امها منعاني و مش قادر اتحرك......
..........
فتحت عيني ع صوت الباب بيخبط، لاقيت نفسي نمت ع الأرض زي ما انا من امبارح، قومت فتحت الباب كان جمال و معاه اكياس

جمال:: ايه يعم الضملة دي، انت بتوفر الكهربا ولا ايه، (قام فتح النور) روح كدا اغسل وشك و تعال عشان انا جيبلك غدا انما ايه ملووووكي
انا بصوت واطي جدآ:: مليش نفس يا جمال
جمال:: ع فكرة دا ام أيه اللي عملا، ولو مكلتش هقولها و شوف بقي هتتصرف ازاي معاها لما تزعل منك
انا:: صدقني مليش نفس يا جمال لا اكل ولا اشرب ولا حتي اتكلم
جمال:: لا بقولك ايه، جو الإكتئب و عمار حسني وبتاع انا مليش فيه، دا انا كنت هجيب بيرا معايا و نفرفش و معاها كام چوب كدا هنولعهم و كسم الدنيا يا جدع، روح بس روح روش جسمك بشوية مياه،
وجمال بقي يزقني ناحية الحمام لغاية ما دخلت
جمال:: يلا بقي ادخل خدولك دوش انا اخري هنا، عشان لو حميتك بنفسي احتمال اهيج عليك و انيكك و اجيب منك عيل ههههه ولا انت شايل الرحم هههههه
انا ابتسمت ع خفيف،
جمال:: يلا ادخل ع ما اسخن الأكل

دخلت الحمام، فتحت الدوش و نزلت تحت المياه بهدومي، و انا بفتكر كل لحظة كانت مع بسنت، وكنت حاسس بحزن بس في حاجه جوايا رافضة اني احزن، حسيت انه عادي مش بسنت اللي حد يحزن عشانها، يمكن انا حزين بس عشان كنت متعود عليها، و كانت جزء من حياتي، بس حاسس اني انا عادي اشطا انا ممكن أموڤ اون و كأن مفيش حاجة...

كنت سرحان في تفكيري لغاية ما سمعت جمال بينادي عليا برا الحمام
جمال بعلوقية:: يلا يا سي بلال الاكل هيبرد...

ضحكت ع خفيف لبست و خرجت كان جمال قاعد ع السفرة ، جمال قام شدني و قعدني ع السفرة غصب
انا:: يعم صدقني مليش نفس و***
جمال:: خخخخخ بقولك ايه انت هاتطفح غصب عنك، ( ومسك جمال ملعقة رز) يلا القطر رايح في كسم مييييين
انا أبستمت و فتحت بوقي،
جمال:: انت صدقت هأكلك بأيدي ولا ايه، ما تمسك ملعقة و اطفح انا برضه جعان
أكلت حاجه خفيفة مع جمال و بعد كدا قومت
انا:: بقولك يسطا معلش بعد ما تاكل اعملي كباية قهوة و لو معاك سجاير هات واحدة
جمال:: طبعآ طبعآ ما انا الفلبيني اللي جبهولك ابوك، هتلاقي علبة سجاير عندك ع الطربيزه جمب الفون و المفاتيح، فيها چوب و سجاير شوف هتشرب ايه ع ما اعمل القهوة،
انا:: طيب انا هروح اقعد في البلكونة يسطا اشربها
اخدت سجارة عادية من العبلة و خرجت البلكونة اشربها، البلكونة بتاعتي و بتاعت الشقة اللي جمبي مفتوحين ع بعض بس في صور صغير فاصل بينهم، يعني لو حد نط هيبقي في شقة التاني، و طبعآ الشقة دي شقة رشا الساكنة الجديدة،
كنت بشرب السجارة و لمحت في الأزاز بتاع باب البلكونة عند رشا، كانت قاعدة ع السرير و بترضع ابنها و شفت بزازها البيضة بصراحة رغم كل اللي انا فيه بس معرفش ليه حسيت نفسي هجت و بقيت مركز في بزازها اوي وهي بترضع ابنها، كنت مركز لغاية ما سمعت جمال ورا مني خضني
جمال:: امسك يعم اهي القهوة، معاك حاجة عايزة تتغسل ع ما امسح الشقة
انا أبتسمت:: حبيبي يا يسطا، تعال ندخل نقعد جوا عشان الشمس كوتني

دخلت انا و جمال قعدنا في الصالة و هو شغل الــTv ،
انا:: لكن بقولك يسطا
جمال:: ها ؟
انا:: انت عرفت منين ان اخويا اتقدم لبسنت؟
جمال:: مخلاص يسطا شيل الموضوع بقي من دماغك و فكك
انا:: لا انا بسأل فضول بس مش اكتر
جمال:: من حنان مرات خالي
انا:: وهي عرفت منين؟
جمال:: اصلها تعرف مرات خال بسنت، وهي اللي عزمتها، وحنان استغربت و قالتلي و انا اول ما سمعت حسيت انك متعرفش اي حاجه عن الموضوع، انا كنت فاكرك فسخت الخطوبة كدا و كدا بس ع ما الدنيا تهدي، بس اخوك يتقدملها بصراحة عرفت ان الحوار كبير،
انا خدت نفس عميق:: كويس اني معترتش في حازم امبارح كان زمانه في عدد الأموات
جمال:: يعم فكك، انت لا اول ولا اخر واحد يفسخ خطوبته،
انا:: متزعلش مني يسطا ع حركة امبارح لما ذقيتك و كدا
جمال:: دا انا جاي و ناوي عليك يا عرص تعال
وجمال نط عليا مسكني من رقبتي تحت باطه و كان بيتغط عليا و نازل علي راسي ضرب بصوابع ايده
جمال:: انا ياض توقعني ع الأرض يا خول ( وبيضرب ع راسي)
انا:: اه خلاص يسطا، حرمت و النعمة اه خلاص يا ابن الوسخة
جمال سبني:: صحيح انت اشتريت نصيب اخوك في الشقة دي؟
انا:: ايوة يعم و سجلت الشقة بأسمي في الشهر العقاري
جمال:: طيب ايه انت ناوي ع ايه، هتكمل في الشغل اياه ولا ايه الدنيا
انا:: ايوة.... انا ناوي اكمل اعملي قرشين بالمرة افتح العيادة، هأجر الشقتين اللي تحت في الدور التاني و افتحهم ع بعض و اجيب المعدات و هي و رزقها بقا،
جمال:: يعني ناوي تكمل لغاية ما تخلص خدمتك في الجيش؟
انا:: ايوة يسطا، محدش عارف ممكن يحصل ايه
جمال:: انت اجازتك هتخلص امتي؟
انا:: بكرا اخر يوم شوف البوص و قوله اني بكرا مسافر عشان لو هيبعت حاجه
جمال:: ماشي يسطا، بقولك ايه ما تاجي ننزل نقعد ع اي قهوة كدا و نشرب حجرين شيشة كدا
انا:: ماشي يسطا


تاني يوم بالليل استلمت البضاعة اللي هسافر بيها و بالفعل سفرت و كان كل شهر انزل اجازة 5 ايام، و بعد شهرين أجرت الشقتين اللي تحت بس مفتحتهمش ع بعض و قولت اخليها بعدين،

بعد ما خلصت خدمتي في الجيش و رجعت البيت كان معايا مبلغ حلو من المصلحة اللي كنت بعملها،

بعدي يومين كنت قاعد مفخد في البيت من بعد ما خلصت الخدمة، وعلي الساعة 9 بالليل كدا سمعت كالعادة رشا اللي ساكنة قصادي بتتخانق مع جوزها، بس المرادي كان صوتهم عالي و سمعت رشا بتصرخ جامد و واضح انها بتستنجد بحد، كنت متردد اخرج ولا لاء، بس طلعت و اول ما فتحت باب الشقة، كانت رشا فتحت هي كمان باب الشقة و هي بجلابية بيت وكانت متبهدلة و اول ما شفتني جرت استخبت ورايا و لاقيت جوزها بيجري عليا و انا ما بينهم
هو:: بقي انا دلدول يا بت الكلب انا هوريكي
انا:: اهدي اهدي يا ابو رياض ميصحش كدا الناس تسمعكم، استهدي ب*** انته ع السلم
هو:: اوعي يعم انت انا هوريكي يا بت القحبة ازاي تقولي عليا دلدول و بت صغيرة ممشياني
رشا بعياط و هي ورا مني:: خلاص ونبي يا عصام.. كفاية فضايح انا بلبس البيت
انا:: خلاص اهدي يا ابو رياض ميصحش كدا قدرني و قدر اللي احنا فيه، احنا ع السلم خلي ام رياض تدخل تستر نفسها، اهدي اهدي، روحي يا ام رياض الشقة بتاعتك استري نفسك،
رشا كانت خايفة تطلع من ورايا عشان جوزها ميضربهاش
انا:: تعال تعال يا ابو رياض معايا شقتي و اهدي كدا، وانتي يلا روحي استري نفسك،
رشا جريت بسرعة ع شقتها قفلت الباب و انا اخدت جوزها عندي الشقة فضلت اهدي فيه و اقوله البيوت كلها مشاكل و يحاول يهدي نفسه و العصبية مش كويسة و في مرة ممكن ام رياض تروح فيها بسبب ضربه و عصبيته و انه هو كمان هيلبس مصيبة،
بعد ما هدي شوية قام وقالي انه خلاص هيروح لمراته التانية، انا استغربت انه متجوز ع رشا، في حد يبقي معاه واحدة زي رشا و يتجوز عليها، فكرت شوية وقولت او ممكن يكون هو كان متجوز و بعد كدا اتجوز رشا،
خرج برا الشقة و راح خبط ع مراته و سمعته بيقولها افتحي و هي خايفة تفتح الباب لا يضربها تاني،
جوزها:: بوقلك افتحي هاخود الحاجة و همشي اخلصي،
طلعت من شقتي و روحت عنده
انا:: معلش هي بس خايفة منك، ست بقي و كدا، دقيقة واحدة، ام رياض افتحي خلاص مفيش حاجة ابو رياض عايز الحاجه بتاعته عشان يمشي
دقيقة و رشا فتحت الباب و كان في ايدها فون و مفاتيح و محفظة، وكانت بتمد ايدها من ورا الباب و خايفة من جوزها،
اخدهم منها و هو بصصلها بخنقة و نزل، رشا بصتلي و كانت محرجة و مكسوفة من الموقف اللي حصل، انا من غير ما اتكلم، شديت الباب بتاعها قفلته و روحت الشقة بتاعتي و خلص اليوم ع كدا

تاني يوم، الصبح صحيت فطرت، و نزلت روحت عند جمال قعدت معاه شوية عند بيت خاله و عزم عليا اتغدي معاه و بعد كدا روحت، كنت طالع ع السلم شفت رشا فاقدة الوعي قدام باب شقتها، و ابنها جمب منها قاعد بيلعب، جريت عليها بسرعة افوق فيها وهي مش بتفوق، شلتها ع دراعي و دخلتها الشقة و رجعت اخدت شنطتها و ابنها،
ودخلت الأوضة بتاعتي جبت علبة برفان فوقتها بيها، وهي فتحت عنيها و كانت لسه بتستوعب ايه اللي حصل

انا:: انتي كويسة؟ ايه اللي حصل؟
رشا:: مش..... مش عارفة؟ ... انا اخر حاجه فكرها اني كنت بفتح باب الشقة، و فجأة حسيت الدنيا بتلف بيا،
انا:: شكلك مفطرتيش كويس، و انتي لمؤخذة بترضعي فا اكيد لازم تكلي كويس، لحظة
قومت المطبخ عملت شندوتش جبنه ورمي و كباية عصير، و طلعت
انا:: امسكي كدا اسندي نفسك بدول ع ما تتغدي
رشا:: لا لا كدا خيرك انا مليش نفس
انا:: لا هتكليهم، وانا هاخود بالي من العسل دا، تعال ياض يا رياض، مش اسمه رياض برضه؟
رشا بأبتسمة خفيفة:: اه رياض
انا:: طيب انا هخطفه منك كدا لو اكلتي هتاخدي ابنك مأكلتيش خلاص مش هتشوفي ابنك،
رشا:: صدقني يا استاذ بلال انا مليش نفس
انا:: مليش فيه، مش هتاخدي ابنك غير اما تاكلي، شوفي بقي عايزه ولا لاء
رشا ابتسمت:: لا خلاص هاكل اهو،
رشا كانت مسكت السندوتش تاكل فيه، وانا افتكرت ليلة امبارح لما كانت بجلابية البيت و بصراحة معرفش ايه اللي خلاني افتكر جسمها وهي لازقة فيها من ضهري و خايفة من جوزها و كمان لما كنت في البلكونة من كام شهر و كانت بترضع ابنها و لمحت بزازها،
رشا:: انا مش عارفة اشكرك ازاي يا استاذ بلال، انا مش عارفة لولاك امبارح كان المفتري دا عمل فيا ايه ( و كانت بتدمع وبعد كدا بقيت تعيط )
انا:: خلاص خلاص كفاية عياط، طيب اهدي
فضلت تعيط، قومت انا قعدت جمبها و بقيت احاول اهديها
انا:: اهدي اهدي يا مدام رشا، خلاص موقف وعدي انت لا اول ولا اخر واحدة جوزها يضربها...
كانت لسه بتعيط.. وانا حطيت ايدي ع كتفها بعفوية عشان بس اهديها،
رشا:: انا مش عارفة هو بيعمل معايا كدا ليه... بقي دي جزاتي بعد كل دا يتجوز عليا... ويمد ايده عليا عشان خاطرها....
انا:: خلاص بقي... اهو ابنك بيعيط اهو... وانا كمان هعيط و نشوف حد بقي يسكتنا...( رشا ابتسمت وهي بتحاول تهدي) هوني عليكي خلاص
رشا:: كتر خيرك يا استاذ بلال انا مش عارفة اشكرك ازاي بجد
انا:: تشكريني انك تبطلي كلمة استاذ وحياة رياض ابنك عشان انا مخنوق من المدرسين و الأسادذة، قوليلي بلال و خلاص،
رشا:: حاضر.... مفيش مناديل بس امسح عيني
انا:: مناديل... مناديل.... لا بصراحه انا من لما روحت الجيش و انا اهملت البيت، بس ملحوقة
مديت ايدي امسحلها دموعها بصوابعي
انا:: بعد كدا متعيطيش غير لما يكون في مناديل
رشا محرجة من الحركة اللي عملتها وعملت نفسها بتلاعب ابنها عشان يسكت
رشا:: بعد أذنك بقي يا بلال انا هروح الشقة بتاعتي
انا:: اه طبعآ اتفضلي ولو في اي حاجه خبطي عليا
رشا:: *** يخيلك يا بلال، عن أذنك
انا:: اتفضلي
رشا خرجت راحت شقتها و خلص اليوم ع كدا

(بقلم الكاتب ki1inG, حصري لمنتدي نسوانچي)


(مشهد اخر)
_ عند بيت ام بسنت، كانت بسنت و جوزها حازم بيزوره ام بسنت،

محمد خال بسنت كان بيتفرج ع الTv و جمب منه بسنت بجلابية بيت دايقة و خالها يغيب و يبص عليها و علي شق بزازها، و بسنت ملاحظة بس بتحاول تتجنبه،
محمد:: ع كدا مبسوطة مع حازم جوزك يا بسنت؟
بسنت:: اه الحمد**** مبسوطين مع بعض
محمد:: جوزك مكفيكي يعني؟
بسنت:: اه يا خالو حازم مكفيني و مش مخليني محتاجة حاجه
محمد:: مكفيكي من كله؟
بسنت:: قصدك ايه يعني بــ كله دي؟
محمد:: اقصدك يعني السرير و كدا
بسنت:: ايه يا خالو اللي بتتكلم فيه دا ميصحش ع فكرة
محمد:: فيها اي يعني انت بنت اختي و بطمن ع اخبارك مع جوزك
بسنت:: ايوة بس موصلتش لخصوصية أوضة النوم
محمد:: الحق عليا كنت بطمن عليكي، وكنت عايز اساعدكم لو فيه حاجه كدا ولا كدا، اصل انا معايا علاج للمشاكل الجنسية، فا قولت لو كان جوزك محتاجه ولا حاجه،
بسنت:: لو فيه مشكله انا هبقي اتكلم مع جوزي حازم و هو يبقي يتصرف،
محمد:: طيب يا ستي انا غلطان حقك عليا،
بسنت:: طيب يا خالو محصلش حاجه
محمد:: طيب معلش ينفع فنجان قهوة من ايدك، بقالي كتير مشربتش قهوة من ايدك انتي اكتر واحدة بتعملي القهوة حلوة زيك كدا، يا ريتك كنت مش بنت اختي كنت اتجوزتك ع طول
بسنت:: مالك يا خالو ايه اللي بتقوله دا انت مالك النهارده؟
محمد:: مالك يا بت انا بتكلم ع القهوة انتي فكراني بتكلم ع ايه يعني؟
بسنت:: انا قايمة اعمل القهوة
و بسنت كانت قايمة من جمب خالها قام محمد ضربها ضربة خفيفة ع طيزها بس لسعتها
بسنت بصوت عالي:: ااااه... انت ايه اللي عملته دا انت شارب حاجه ولا ايه؟
خاله:: مالك يا بت بهزر معاكي ما انا زمان كنت بهزر كدا
بسنت بصوت اعلي :: الكلام دا لما كنت صغيرة، انما انا دلوقتي متجوزة يعني قريب هبقي ام... الهزار دا دلوقتي مينفعش

ام بسنت كانت نايمة في أوضتها ولما سمعت صوت الزعيق خرجت بسرعة تشوف في ايه؟
ام بسنت:: ايه في ايه؟ مالك يا محمد؟ ... في ايه يا بسنت
بسنت:: تعالي شوفي اخوكي بعمل ايه، الراجل كبير و خرف
محمد:: بقي انا كبرت و خرفت يا بت اختي ماشي يا بسنت مكانش العشم
ام بسنت:: ايه اللي بتقوليه لخالك دا يا بت انتي، عيب كدا دا خالك
بسنت:: انتي لو تعرفي هو بيفكر في ايه مكنتيش قولتي كدا،
ام بسنت:: انتي بتتكلمي علي ايه... فهموني حصل ايه

حازم كان في الحمام و لما سمع الصوت خرج يشوف فيه ايه

حازم:: مالك يا بسنت فيه ايه؟
بسنت:: خلاص يا حازم مفيش حاجه
ام بسنت:: هو ايه اللي مفيش، اتكلمي في ايه،
بسنت:: عايزة تعرفي في ايه، في ان اخوكي بيبص لبنت اخته نظرة شمال، و اتحرش بيا
محمد بصوت عالي:: اييييه... انا برضه اعمل كدا في بنت اختي انتي هربت منك ولا ايه يا بسنت
بسنت:: اومال مين اللي سألني مبسوطة في السرير ولا لاء، ومين اللي قال نفسي تكوني مش بنت اختي عشان اتجوزك، ومين اللي انا و قايمة عملي حركة وسخة، مش انت
حازم :: ايه حركة وسخة ازاي يعني، اتكملي
بسنت:: ضربني بالقلم من ورا
محمد:: كنت بهزر ايه، انتي لسه بالنسبالي بنت اختي اللي امبارح طلعلها سنان
حازم:: لا بقولك كل اللي حصل دا انا فاهمة كويس، و بسنت بقيت مراتي يعني بقيت علي زمة راجل انت فاهم؟
ام بسنت:: انت ازاي تكلم اخويا بالشكل دا انت هنا ضيف واخرك تضايف و تمشي
بسنت:: يعني ايه يا ماما انتي مش هتتكلمي مع اخوكي في اللي عمله
ام بسنت:: اخويا دا يبقي خالك، و مستحيل يفكر في اللي انتي بتقوليه، اخر مرة يا بسنت تقولي لخالك الكلام دا، و عايزاكي تعتذري دلوقتي لخالك علي قلة ادبك دي
بسنت:: اعتذر.... بقي انا اللي اعتذر،
ام بسنت:: ايوة تعتذري
بسنت:: لا مش هتعذر
ام بسنت:: يبقي انتي لا بنتي ولا تعرفيني و البيت دا متدخلوش طول ما انا عايشة، و اعتبريني موت يا بسنت يلا انتي و جوزك نورته
بسنت:: يلا بينا يا حازم، دي فاكرة اخوها من العشرة المبشرين
ام بسنت ضربت بنتها بالقلم:: اخرصي يا بت الكلب
بسنت حطت ايدها ع خدها مكان القلم و باصة لأمها
ام بسنت:: لو شوفت وشك هنا تاني انا هقطعك حتت انتي فاهمة غوري
بسنت كانت بتعيط و لمت حاجتها و مشيت هي و حازم جوزها الشقة بتاعتهم اللي اشرتها حازم

(بقلم الكاتب ki1inG, حصري لمنتدي نسوانچي)

(بقلم الكاتب ki1inG, حصري لمنتدي نسوانجي)


(المشهد الرئيسي)

تاني يوم صحيت عادي، مكانش في اي حاجه تذكر طول النهار لغاية ما اخر اليوم كدا جمال اتصل بيا

انا:: ايوة يسطا
جمال:: بقولك ايه مرات خالي عند اهلها ما تاجي
انا:: ايه اجيلك انيكك يعني ولا ايه؟
جمال:: يا عرص تعالي نشرب چوبين مع بعض، و معايا أزازتين بيرة مشبرين، نشربهم كدا و نروق ع حالنا
انا:: لا يعم فكك مني مش ناقص انا
جمال:: تعال يعم في ايه، يوم من نفسنا اهو ننسا الهم اللي عيشين فيه
انا:: اصل يسطا
جمال:: بقولك ايه لا اصل ولا فصل، مستنيك، وعيب عليك لو مجيتش
انا:: ما انا عارفك مش هتحلني، نص ساعة و اعدي عليك يعم

لبست و نزلت عند جمال قعدنا نشرب چوب في التاني و الأزازتين بقو 4، لغاية ما حسيت نفسي مش مستوعب اي حاجه
انا:: بقولك ايه انا لازم اروح، دلوقتي
جمال:: خليك يعم بات معايا، كدا كدا حنان مش موجودة
انا:: ما هي لو جات و شفتنا مع بعض هنتفهم غلط
جمال:: ماشي يعم براحتك برضه

نزلت من عند جمال و انا يدوب مدرك الطريق و عايز اشوف شقتي بأي طريقة، يدوب وصلت و طلعت الدور التالت عند شقتي و حطيت ايدي في جيبي اطلع المفتاح ملقتوش، دورت في كل جيوبي، قولت بس يبقي انا نسيته عند جمال،
طلعت فوني ارن عليه، كذا مرة مكانش بيرد عرفت انه نام و مش حاسس بحاجه، قعدت علي السلم افكر هتصرف ازاي، قعدت ارن عليه و هو ولا حاسس
انا:: رد يا جمال الكلب.... طيب حتي لو رد، ما هو مستحيل هينزل في الحالة دي يجيب المفاتيح... طيب و بعدين.....

عيني غفلت دقيقتين ، و فجأة سمعت صوت باب شقة رشا بيفتح

رشا:: ايه دا بلال.... بلال انت نمت ع السلم ولا ايه؟
انا:: ها لا لا انا صاحي ..
رشا:: وايه اللي مقعدك كدا؟
انا:: اصل... اصل نسيت مفاتيح الشقة عند صاحبي، وبرن... برن عليه وشكله نايم مش سامع الفون،
رشا:: يا ليلة سودة، طيب.... طيب تعال ارتاح عندي جوا بدل ما انت قاعد ع السلم كدا
انا:: لا لا... انا هروح عنده و خلاص ابات معاه
رشا:: تعال ادخل بدل ما يحصلك حاجه في الطريق وانت بتنام ع نفسك
انا:: لا لا انا هنزل اروحله
رشا:: قوم بس قوم معايا ادخل
رشا قومتني من ع السلم و كانت بتدخلني الشقة و هي اصلآ متعرفش اني سكران و غايب عن الوعي،
كنا دخلين من باب الشقة و انا كنت هتكعبل بس هي لحقتني و سندتني لغاية ما دخلت عن الأنتريه قعدت ع الكنبة و هي قفلت باب الشقة و رجعت، وانا شفت أزرار جلابيتها البيتي اتفتحت وهي بتسندني وبان شق بزازها من غير ما هي تعرف،
لحظتها خافت سيكا و شكلها عرفت اني مش في واعيي و سكران، و لحظت اني مركز ع بزازها، واخدت بالها ان صدرها باين ، علطلول قفلت الأزرار
رشا بتوتر و خوف:: طيب... احم.... اااا.. نام... نام علي الكنبة انت يا استاذ بلال علي ما يصبح الصبح و تتصل ب... بصاحبك يجيب المفاتيح

انا بصتلها و هزيت راسي بأيوة بس مش مدرك هي قالت ايه، انا مركز في جلابيتها البيتي الديقة و دراعتها اللي قدامي و شق بزازها اللي شفته من دقيقة، و حسيت اني علي اخري، و زبي خلاص قايم زي الصروخ، قومت وقفت و انا باصص عليها
رشا بخوف:: ط.. طيب انا... انا ها هاروح انام تصبح علي خير
وكانت مرعوبة و بتحاول تمشي، انا علطول قربت منها و هجمت عليها و عايز اطلع بزازها و هي خايفة تصرخ عشان ممكن تتفضح و خايفة علي صمعتها و خايفة جوزها يعرف يطلقها و ياخود منها ابنها، هي بقيت تقاوم بدون صوت او صوت خفيف بس المقاومة شديدة، و انا بدون وعي خالص و كل همي عايز انيك الجسم اللي قدامي،
رشا كانت بتعيط و بتحاول تقاوم، لغاية ما نجحت تبعدني عنها و كانت هتجري علي أوضتها تقفل علي نفسها بس انا مسكت رجلها كعبلتها و شقيت الجلابية بتاعتها و بقيت قدامي بــ البرا و الكلوت و جسمها الأبيض كله قدامي، علطول قطعت البرا و بقيت امص بزازها وهي بتعيط و بتحاوب تبعدني بس انا ولا هممي و نازل في بزازها مص و عض، و حولت امص شفايفها بس هي بتبعد وشي منها، نزلت علي رقبتها بقيت ابوسها و اعضها منها وهي بتعيط، نزلت قطعت الكلوت بتاعها بس هي بتحول تقفل رجلها بس انا اقوي منها و علطول فتحت رجلها مركزتش في شكل كسها، طلعت زبي و قمت راشقه في كسها و بقيت انيك فيها وهي بتحاول تقاوم بس انا نازل نيك و مثبت ايدها جمب راسها وهي مش بتعمل حاجه غير العياط، وانا مش مهتم و شغال نيك لغاية ما اتشنجت و كنت هجبهم فيها، بس مرة واحدة حسيت برشا جتلها قوة عشر رجال و زقتني من فوقها عشان مجيبهمش في كسها، و قامت بسرعة تجري علي الأوضة و سمعتها بتقفل الباب عليها و سمعت صوت ابنها صحي بيعيط، وانا كنت جبت اللبن علي السجادة و جمب مني و نومت مكاني

صحيت الصبح فتحت عيني لقيت نفسي نايم علي الأرض، بصيت لقيت نفسي في شقة غريبة، حولت افتكر ايه اللي حصل امبارح، و اول ما افتكرت اللي عملته اترعبت، لقيت نفسي بالبوكسر بس و جمب مني باقي هدومي و جلابية رشا جمب منهم و مقطوعة و البرا و الكلوت هما كمان مقطوعين، اترعبت و قومت منفوض من مكاني البس بسرعة،
وفجأة سمعت صوت باب الشقة بيخبط، قلبي وقع في رجلي، ولاقيت رشا طلعت من اوضتها بتلطم و خايفة
جوز رشا من برا:: انتي يا ولية يا فقر افتحي
رشا بصوت واطي:: يا لهوي لهوي اعمل ايه... اتصرف ازاي انا اتفضحت
وانا كنت زي الصنم مش قادر افكر مش عارف اعمل اي حاجه،
جوز رشا:: انتي يا ولية افتحي الباب




نهاية الجزء الثالث
يتبع.......................................................................................................................................

(بقلم الكاتب ki1inG, حصري لمنتدي نسوانچي)
رووووعة واكثر
 
  • حبيته
التفاعلات: ki1inG
  • حبيته
التفاعلات: ki1inG
وعاش جدا يسطا ومستنينك في الجديد
 
  • حبيته
التفاعلات: ki1inG
عاشت ايدك
 
  • حبيته
التفاعلات: ki1inG
انت عامل ايه طمني عليك كدا 🖤✨
تمام الحمد لله
انا قبل مقرأ عارف انه جزء جامد تسلم ايدك
وعارف انه هيبقى جزء عظمه
 
  • حبيته
التفاعلات: ki1inG
عاش يا عادل بيه 😉

روعه الروعه ي برو

استمر

منتظر الجديد
 
  • حبيته
التفاعلات: ki1inG
روعه قصه تحفه و الجزء التالت نار و توقعي انو هيكون في الاوضه اللي فيها البلكونه و ينط علي شفتو بس بص انا عارف ان الاجزاء طويله بس ياريت تتحول شويه كمان اصل القصه حلوه اوي و اكتر حاجه بتزعل أن الجزء بيخلص
حبيبي يسطا صدقني انا بحاول اطول الجزء زيادة بس دا اخري 😅🖤✨
 
  • بيضحكني
التفاعلات: Mahmoud ss

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%