NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

وانا موافق انه يعرف كل حاجا ويكون بينا صحبية او صداقة ولاكن هوا مش متنع دا وصلت انه معين مدرسين الثانوية اغلبهم جواسيس وعنده استعداد لما اعمل مشكلة ف المدرسة مع مدرس و المدرس يكون غلطان يجي يفشخ كرامتي قدام المدرسين وسلوبه زي مكون بتلزقله مع انه هوا اللي طلب اني اتعامل معاه
بالظبط وصله الفكرة دي بقي ، وهو صدقني هيبقي محتاج صحوبيتك دي وانت هتحتاجها اكتر ، **** يوفقك يبرو 🌹

• بيضحكني
التفاعلات: Ali-elshoky
مش كل واحد عنده راي يصر عليه والحياة تبقا خناق لازم مسايسه هو شاددشويه انت رخي الامور من نحيتك ده اولا
ثانيا طريقة كلامك عن ابوك دي متنفعش مهما عمل الاب اب وواجب عليا غصب عني احترمه
يا جوبا اب ايه دا ميعرفنيش غير من سنتين تلاتة ومش بيعمل كدا علياساس انه خايف لا دا بيعمل كدا عشان يتحكم فيا وخلاص واسوبه زي الزفت مش بيتعامل ب حنية او ب طيبة او يقلي شكلك وحش ونتناقش اد عايز كن فا يكن منغير ما ينتبه ان اللي بيتحم فيها دي حياتي انا انا الي بعيشها

بالظبط وصله الفكرة دي بقي ، وهو صدقني هيبقي محتاج صحوبيتك دي وانت هتحتاجها اكتر ، **** يوفقك يبرو 🌹
حاولت و**** يا رعد ولاكن هوا اللي مش عايز هوا عايز يراقبني ويتريق ويعدل عليا وبس لاكن يصاحبني حلم الطلوع من المجرة اقرب من انه يصاحبني

يا جوبا اب ايه دا ميعرفنيش غير من سنتين تلاتة ومش بيعمل كدا علياساس انه خايف لا دا بيعمل كدا عشان يتحكم فيا وخلاص واسوبه زي الزفت مش بيتعامل ب حنية او ب طيبة او يقلي شكلك وحش ونتناقش اد عايز كن فا يكن منغير ما ينتبه ان اللي بيتحم فيها دي حياتي انا انا الي بعيشها
مهو مش هينفع انت تعاند وهو يعاند
اعرف دماغه ومتتعاملش معاه حاول متحتكش بيه كتير ولما يقولك ع حاجه قولو حاضر وخلاص
مشي الامور عشان ترتاح وهو يرتاح

• حبيته
دي حتا موضة
و تقنعو ليه؟ انت تعمل ودن من طين و التانية من عجين و اظحك
لما يقلك شعرك ده مش حلو قلو اه بس انا عاجبني نفسي كده نعمل ايه فالموضة و اقلب الموضوع و اضحك
خد كلو بهزار و دينا اقلب الموضوع
في يوم حيستسلم!

• حبيته
انا اطيق العمي وش بطيق المثل دا عشان ملوش معني الناس تدخل ف حياتي وانا اولع دي حياتي انا انا اللي بعشها وهعشها ليه حد يحطلي قواني ل حياتي انا ويحطلي دستور ل طريقة عشتي ل الحياة بتعتي انا
غير قانون الكون لتعيش حياتك التي تريدها

• حبيته
شوف بقى
انت تبقى تشتري دماغك و البس كاب او حاجة لما تقابلو و اشتري دماغك!

• حبيته
مهو مش هينفع انت تعاند وهو يعاند
اعرف دماغه ومتتعاملش معاه حاول متحتكش بيه كتير ولما يقولك ع حاجه قولو حاضر وخلاص
مشي الامور عشان ترتاح وهو يرتاح
اهو دا رائي حلو بس مشكلته انه عايز الشيء كن فا يكن

دي حتا موضة
و تقنعو ليه؟ انت تعمل ودن من طين و التانية من عجين و اظحك
لما يقلك شعرك ده مش حلو قلو اه بس انا عاجبني نفسي كده نعمل ايه فالموضة و اقلب الموضوع و اضحك
خد كلو بهزار و دينا اقلب الموضوع
في يوم حيستسلم!
اهو هيا دي الحلول اللي تفرح كنتي فين من زمان

شوف بقى
انت تبقى تشتري دماغك و البس كاب او حاجة لما تقابلو و اشتري دماغك!
هيهء هيهء هيهء مش بنيسة يختي دا دماغه دفتر

بعيدا عن ان دي مش طريقة توصف بيها والدك ،ووبعيدا عن ان دا مش سبب تقاطعه او حتي تعصيه وتخالفه عشانه ، بس هقدملك نصيحة ، اوعي ف يوم تبعد عن اهلك ، صدقني دول السند هما الوحيدين في الدنيا اللي يخدموك بدون مقابل ، وقت ما تقع مش هتلاقي غيرهم ، و صدقني هييجي يوم وتتمني لو بس تشوفهم ومش هتطول ، ف عيش اكبر قدر ممكن معاهم وحاول ترضيهم ، ومتحاولش تقنع والدك لان عمره ما يقتنع ، دا انا نفسي عشان شعري طويل سيكا وبقعد مثلا ٥ دقايق اسرحه ابويا بيقولي بطل خولنه ، وباخد الكلام بهزار عادي واقوله انت اي اللي مزعلك بس ولا عشان معندكش زيه ، والموقف بيعدي ولا اكن حاجة حصلت ، انت بس اللي منشف دماغك لينها هتلين متعصلجش عشان حد فيكم هيتكسر وغالبا هيكون انت ، و بالتوفيق يبرو .
كلمتين في الجد دوول و فعلا هتعيش بيهم هترتاح و مش شرط فالحوار دا بس دول امشي بيهم ديما عشان هيجي عليك يوم وهتفتكرهم وتقول كلام الراجل دا كان صح

• عجبني
التفاعلات: Ali-elshoky و الشَّــــــاعِـر🖋️
يا جدعان انا بقيت مخنوق نيك من شكل بويا معاية انا مربي شعري وعامل حاجا شبه الكحكة بس رجالي شوية ومهتم بيه عشان عجبني الستايل دي والثقافة دي عمومة وناوي اعمل تاتوهات علي جسمي تعبر عني ابوية دماغه سبعينات قوي مقتنع ان الشعر الطول خولة بفضل احاول افهمه اني فاشخ السمكة وديلها وان مش توكة شعر هيا اللي هتخليني خول اي حاجا خرا وعملت معاه زبروميت مشكلة قبل كدا وبنقعد ب الشهر و الاتنين منشوفش بعض واول ما شوفني لازم يناكش ف دين امي واحول افهمه ان الشعر و التاتوهات جزء مني و جزي من طريقة تعبيري وجزء من فلسفتي ف الحياه قنع دين امه ازاي لحسن انا خلاص طفشت من كتر الهري ف الموضوع دا وهوا عارف اني بتخنق من الحوار دا ياريت اي حد عدي ب مواقف شبه دي يفدني واي حد هشوفه داخل تعرف علي حد ولا يشقط من البوت هظرفه بلوك و بلاغ

بص يا علي
- اول حاجه انا اتربيت بعيد عن ابويا من 22 سنة ويمكن اكثر وتعاملي معاه قليل برضو وساكنين بعيد عن بعض
" واشتغلت ف الشارع ع الرصيف من وانا عندي II سنة لحد 23 يعني 12 سنة ف الشارع "
* ممكن اشوف نفسي ع اي حد واقل من اي حد واللي يقولي كلمه اقوله 10 بايدي ولساني كمان *
- لكن كل ده قدام اهلي بيختفي
حتى ابويا اللي بشوفه مره ف السنة لو قال ايه بيبقى حاضر وينفذ 👌
لأن ده حقه عليا مينفعش اعارض ابويا ولا اقول انا بقا شخصية مستلقة عنه
لأني لولاه مكنتش جيت الدنيا وده لوحده سبب كفايه بالنسبالي
- #"رغم إن مفيش عندي كمان سبب غيره لا اهتمام منه ولا حتى صرف عليا بدل ما اشتغل واتمرمط ف الشارع من صغري"#
##""- ف ياريت تراجع نفسك ازاي يعني تخسر ابوك عشان شعرك،مفيش حاجة اسمها جزء من شخصيتي هو مجرد ستايل انت ماشي عليه فترة وهتغيره ملوش علاقة بالشخصية -""##
-- شعرك ممكن تحلقه ويطلع تاني لكن ابوك هتعوضه ازاي وانت بتخسره كمان بايدك
"" حتى لو هو بيقولك كده عشان الناس متاكلش وشه ولا تتكلم عليه ده سبب كافي كمان اني مكنش سبب كسره ابويا واراضيه واعمل اللي هو عايزه

• أتفق
علي الاقل انت ولدك مش بيدخل ف حياتك وطريقة حياتك ولاكن اللي ابويا بيعمله اقتحام تخيل واحد ميعرفنشي غير من 3/4 سنين وبيدخل ف كل شيء ف حياتي

تخيل انت الواحد ده لولاه مكنتش جيت الدنيا وعصيانه وقهرته وكلامك عليه ده عقوابة كبيرة جدا ف حياتنا قبل ما نطلع للي خلقنا

• أتفق
تخيل انت الواحد ده لولاه مكنتش جيت الدنيا وعصيانه وقهرته وكلامك عليه ده عقوابة كبيرة جدا ف حياتنا قبل ما نطلع للي خلقنا
مظنش بردو ان اللي خلقنا يرضيه اني اجي علي نفسي عشان سبب مش موجود اصلا

• عجبني
التفاعلات: الشَّــــــاعِـر🖋️
بص يا علي
- اول حاجه انا اتربيت بعيد عن ابويا من 22 سنة ويمكن اكثر وتعاملي معاه قليل برضو وساكنين بعيد عن بعض
" واشتغلت ف الشارع ع الرصيف من وانا عندي II سنة لحد 23 يعني 12 سنة ف الشارع "
* ممكن اشوف نفسي ع اي حد واقل من اي حد واللي يقولي كلمه اقوله 10 بايدي ولساني كمان *
- لكن كل ده قدام اهلي بيختفي
حتى ابويا اللي بشوفه مره ف السنة لو قال ايه بيبقى حاضر وينفذ 👌
لأن ده حقه عليا مينفعش اعارض ابويا ولا اقول انا بقا شخصية مستلقة عنه
لأني لولاه مكنتش جيت الدنيا وده لوحده سبب كفايه بالنسبالي
- #"رغم إن مفيش عندي كمان سبب غيره لا اهتمام منه ولا حتى صرف عليا بدل ما اشتغل واتمرمط ف الشارع من صغري"#
##""- ف ياريت تراجع نفسك ازاي يعني تخسر ابوك عشان شعرك،مفيش حاجة اسمها جزء من شخصيتي هو مجرد ستايل انت ماشي عليه فترة وهتغيره ملوش علاقة بالشخصية -""##
-- شعرك ممكن تحلقه ويطلع تاني لكن ابوك هتعوضه ازاي وانت بتخسره كمان بايدك
"" حتى لو هو بيقولك كده عشان الناس متاكلش وشه ولا تتكلم عليه ده سبب كافي كمان اني مكنش سبب كسره ابويا واراضيه واعمل اللي هو عايزه
يا حسام الناس مش هتاكل وشه هوا اصلا بره الموضوع هوا عايز طاعة عمية ودا مينفعش معايا وبعدين هخسر ايه هوا انا اصلا كسبان ايه واحد لسانه طويل عليا و علي امي بدون سبب كل الي هوا عيزه يرسم نفسه قدام مراته و صحابه مش اكتر ولو هنقارن انا مستحمل منه ايه انا اصلا حايش امي عنه ب العفية هيا هتموت وتجبلي منه نفقة دا غير قداية كتير امي رفعاها عليه وانا اللي مخليها معطلاها

• عجبني
التفاعلات: الشَّــــــاعِـر🖋️
يا شاعر انا اصلة مش بشوفه غير مرة كل كام شهر يمكن ساعة ولا نص ساعة دا قريبا بيطفشني انا مفتكرش اني ولا مرة لبست لبس عيد من فلوسه زي ما خواتي اللي هما بناته من مراته اللي هوا متجوزها دول نحلين فروه فلوس الوحدة فيهم ف مدرسة خاصة ب 7000 اللف ف السنة وكان عايز يدخلني انا صنايع عشان جبت مجموع اقل من العادي ف 3اعدادي وقلتله هخش حاجا اسمها خدمات ب فلوس امي وكان عايز يدخلي صناعي ليه معرفش لحد ما خدت ملفي من وراه وسلمته ل المدرسة الثانوي اللي انا فيها دلوقتي دا بيحاول يدمرني باي شكل واخر الحورات كنت بعمل البطاقة بتعتي وكنت متاخر سنتين فا رحتله عشان يضمني لضل مخبي تحكماته لحد ما طاستل بطقتي وبيساومني بيها عشان احلق دي مش تصرفات حد خايف علي مصلحتي او يهمه مصلحتي دي تصرفات واحد بيحاربني يعني يارتني عاشي معاه عشان اقول شكلي ف الداخل و الطالع مديقه ( مع اني مش فاعم ايه اللي يدايق ف اني عامل شعري علي مزاجي ) دا مش عايز حد شفني ف اي حتي ويقول دا ابن فلان شوفو عامل ازاي مع ان ولادهم متنيلين ب نيلا اللي بودرجي واللي مصاحب وحدة بتصرف عليه واللي مش متعلم يعني كل واحد فيهم عنده مصيبته هوا مقتنع ان هما مليكة من السمة وانا الشطان اللي هيتلف سمعته

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
يا شاعر انا اصلة مش بشوفه غير مرة كل كام شهر يمكن ساعة ولا نص ساعة دا قريبا بيطفشني انا مفتكرش اني ولا مرة لبست لبس عيد من فلوسه زي ما خواتي اللي هما بناته من مراته اللي هوا متجوزها دول نحلين فروه فلوس الوحدة فيهم ف مدرسة خاصة ب 7000 اللف ف السنة وكان عايز يدخلني انا صنايع عشان جبت مجموع اقل من العادي ف 3اعدادي وقلتله هخش حاجا اسمها خدمات ب فلوس امي وكان عايز يدخلي صناعي ليه معرفش لحد ما خدت ملفي من وراه وسلمته ل المدرسة الثانوي اللي انا فيها دلوقتي دا بيحاول يدمرني باي شكل واخر الحورات كنت بعمل البطاقة بتعتي وكنت متاخر سنتين فا رحتله عشان يضمني لضل مخبي تحكماته لحد ما طاستل بطقتي وبيساومني بيها عشان احلق دي مش تصرفات حد خايف علي مصلحتي او يهمه مصلحتي دي تصرفات واحد بيحاربني يعني يارتني عاشي معاه عشان اقول شكلي ف الداخل و الطالع مديقه ( مع اني مش فاعم ايه اللي يدايق ف اني عامل شعري علي مزاجي ) دا مش عايز حد شفني ف اي حتي ويقول دا ابن فلان شوفو عامل ازاي مع ان ولادهم متنيلين ب نيلا اللي بودرجي واللي مصاحب وحدة بتصرف عليه واللي مش متعلم يعني كل واحد فيهم عنده مصيبته هوا مقتنع ان هما مليكة من السمة وانا الشطان اللي هيتلف سمعته

لو الموضوع كده بالطريقه اللي وصفتها في التعليقات كده يبقى التجاهل والكلام المعسول هو اللي هيفيدك فعلا هاود بالكلام وتجنبه و**** يعينك يا اخوو ❤️

• حبيته
اللى زى دى ميتسئلش عليه اصلا

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%