NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

Ali-elshoky

نسوانجى مخضرم
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
يا جدعان انا بقيت مخنوق نيك من شكل بويا معاية انا مربي شعري وعامل حاجا شبه الكحكة بس رجالي شوية ومهتم بيه عشان عجبني الستايل دي والثقافة دي عمومة وناوي اعمل تاتوهات علي جسمي تعبر عني ابوية دماغه سبعينات قوي مقتنع ان الشعر الطول خولة بفضل احاول افهمه اني فاشخ السمكة وديلها وان مش توكة شعر هيا اللي هتخليني خول اي حاجا خرا وعملت معاه زبروميت مشكلة قبل كدا وبنقعد ب الشهر و الاتنين منشوفش بعض واول ما شوفني لازم يناكش ف دين امي واحول افهمه ان الشعر و التاتوهات جزء مني و جزي من طريقة تعبيري وجزء من فلسفتي ف الحياه قنع دين امه ازاي لحسن انا خلاص طفشت من كتر الهري ف الموضوع دا وهوا عارف اني بتخنق من الحوار دا ياريت اي حد عدي ب مواقف شبه دي يفدني واي حد هشوفه داخل تعرف علي حد ولا يشقط من البوت هظرفه بلوك و بلاغ

• عجبني
التفاعلات: الشَّــــــاعِـر🖋️
بسيطه كل مرة يكلمك قوله حاضر هحلقه و متحاولش تقنعه و ياسلام لو قومت تهزر معاه تبقى جبرت أوي 😅

• حبيته
  • الموضوع ده يدعو للتفكير
التفاعلات: الشَّــــــاعِـر🖋️ و Ali-elshoky
امممممممممم طب هو انت شايف ان حاجة زى كدة تستاهل تقاطع باباك عشانها او تتكلم علية بالطريقة دى ؟

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: T i to, الشَّــــــاعِـر🖋️, El kok و 3 آخرين
يا جدعان انا بقيت مخنوق نيك من شكل بويا معاية انا مربي شعري وعامل حاجا شبه الكحكة بس رجالي شوية ومهتم بيه عشان عجبني الستايل دي والثقافة دي عمومة وناوي اعمل تاتوهات علي جسمي تعبر عني ابوية دماغه سبعينات قوي مقتنع ان الشعر الطول خولة بفضل احاول افهمه اني فاشخ السمكة وديلها وان مش توكة شعر هيا اللي هتخليني خول اي حاجا خرا وعملت معاه زبروميت مشكلة قبل كدا وبنقعد ب الشهر و الاتنين منشوفش بعض واول ما شوفني لازم يناكش ف دين امي واحول افهمه ان الشعر و التاتوهات جزء مني و جزي من طريقة تعبيري وجزء من فلسفتي ف الحياه قنع دين امه ازاي لحسن انا خلاص طفشت من كتر الهري ف الموضوع دا وهوا عارف اني بتخنق من الحوار دا ياريت اي حد عدي ب مواقف شبه دي يفدني واي حد هشوفه داخل تعرف علي حد ولا يشقط من البوت هظرفه بلوك و بلاغ
فلسفة حياة اي وبتنجان اي ي برنس الليالي هو دي طريقه تتكلم بيها عن والدك ولا دي بردو فلسفه حياة

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: T i to, الشَّــــــاعِـر🖋️, El kok و 2 آخرين
شوف يا صديقي نصيحه مني ليك اوعي تخالف والدك في أي حاجه يقولها ليك لأن هو الوحيد الي شايف المصلحه العامه ليك. وهيجي يوم تتمني فيه نصيحه ولو بسيطه منه 😪. كما تدين تدان

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: T i to، الشَّــــــاعِـر🖋️ و Ali-elshoky
شوف يا صديقي نصيحه مني ليك اوعي تخالف والدك في أي حاجه يقولها ليك لأن هو الوحيد الي شايف المصلحه العامه ليك. وهيجي يوم تتمني فيه نصيحه ولو بسيطه منه 😪. كما تدين تدان
مش الفكرة ف كدا انا عارف كل الكلام دا ولاكن انا انسان انا بحس وفرح و بزعل اذن انا انسان قادر اعرف انا عايز ايه هوا بقي مش مقتنع ب كدا بيعمل كدا عشان يتحكم فيا مش اكتر
تخيل اصا هوا و امي منفصلين من وانا عندي سنة وكنت بعيد عنيه لحد من سنتيتن تلاتة علي كدا بقي شكل علطول ف اي حاجا

فلسفة حياة اي وبتنجان اي ي برنس الليالي هو دي طريقه تتكلم بيها عن والدك ولا دي بردو فلسفه حياة
ابويا ميعرفش حن حياتي حاجا هوا بيعمل كدا عشان بس الناس اللي بيتعملو معاه ميقلوش انه خلف عيل خول مع ان كل واحد فيهم عنده مصايب تلهيه سنين لقدام

بعيدا عن ان دي مش طريقة توصف بيها والدك ،ووبعيدا عن ان دا مش سبب تقاطعه او حتي تعصيه وتخالفه عشانه ، بس هقدملك نصيحة ، اوعي ف يوم تبعد عن اهلك ، صدقني دول السند هما الوحيدين في الدنيا اللي يخدموك بدون مقابل ، وقت ما تقع مش هتلاقي غيرهم ، و صدقني هييجي يوم وتتمني لو بس تشوفهم ومش هتطول ، ف عيش اكبر قدر ممكن معاهم وحاول ترضيهم ، ومتحاولش تقنع والدك لان عمره ما يقتنع ، دا انا نفسي عشان شعري طويل سيكا وبقعد مثلا ٥ دقايق اسرحه ابويا بيقولي بطل خولنه ، وباخد الكلام بهزار عادي واقوله انت اي اللي مزعلك بس ولا عشان معندكش زيه ، والموقف بيعدي ولا اكن حاجة حصلت ، انت بس اللي منشف دماغك لينها هتلين متعصلجش عشان حد فيكم هيتكسر وغالبا هيكون انت ، و بالتوفيق يبرو .

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: T i to, الشَّــــــاعِـر🖋️, El kok و شخص آخر
ابوك اكثر الناس حرصاً عليك وهذا دليل واضح بأنه يريدك أن تكون الافضل فطاعته عليك واجبه وكن مؤدباً معه

• عجبني
التفاعلات: T i to، الشَّــــــاعِـر🖋️ و Ali-elshoky
امممممممممم طب هو انت شايف ان حاجة زى كدة تستاهل تقاطع باباك عشانها او تتكلم علية بالطريقة دى ؟
يا دندوشة انا اصلا كنت عايش ما امي ولا اذال يدوب بدات اتعامل معاه من سنتين تلاتة اللي هوا بيعمله دا اقتحام ل حياتي و لخصوصيتي

• عجبني
ابوك اكثر الناس حرصاً عليك وهذا دليل واضح بأنه يريدك أن تكون الافضل فطاعته عليك واجبه وكن مؤدباً معه
هوا معرفش عني حاجا غير يا دوب من سنتين تلاتة وبدا يقتحمني باي شكل قتحام ل شخصيتي و لكياني ولكل شيء ف حياتي ب المعني الحرفي ل كلمة اقتحام

• عجبني
التفاعلات: سراب انسان
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
يا دندوشة انا اصلا كنت عايش ما امي ولا اذال يدوب بدات اتعامل معاه من سنتين تلاتة اللي هوا بيعمله دا اقتحام ل حياتي و لخصوصيتي
بص انا مش عارفة شكل علاقتكم ببعض ولا انت مريت باية فى حياتك ولا حاسس باية من ناحية والدك بس صدقني جرب تراضية مرة كدة وشوف النتيجة اية اسمع كلامة ولو لمرة ولو على شعرك متزعلش كلها ست شهور ويرجع زى الاول تانى جرب مش هتخسر حاجة

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: T i to, الشَّــــــاعِـر🖋️, Ali-elshoky و شخص آخر
بعيدا عن ان دي مش طريقة توصف بيها والدك ،ووبعيدا عن ان دا مش سبب تقاطعه او حتي تعصيه وتخالفه عشانه ، بس هقدملك نصيحة ، اوعي ف يوم تبعد عن اهلك ، صدقني دول السند هما الوحيدين في الدنيا اللي يخدموك بدون مقابل ، وقت ما تقع مش هتلاقي غيرهم ، و صدقني هييجي يوم وتتمني لو بس تشوفهم ومش هتطول ، ف عيش اكبر قدر ممكن معاهم وحاول ترضيهم ، ومتحاولش تقنع والدك لان عمره ما يقتنع ، دا انا نفسي عشان شعري طويل سيكا وبقعد مثلا ٥ دقايق اسرحه ابويا بيقولي بطل خولنه ، وباخد الكلام بهزار عادي واقوله انت اي اللي مزعلك بس ولا عشان معندكش زيه ، والموقف بيعدي ولا اكن حاجة حصلت ، انت بس اللي منشف دماغك لينها هتلين متعصلجش عشان حد فيكم هيتكسر وغالبا هيكون انت ، و بالتوفيق يبرو .
علي الاقل انت ولدك مش بيدخل ف حياتك وطريقة حياتك ولاكن اللي ابويا بيعمله اقتحام تخيل واحد ميعرفنشي غير من 3/4 سنين وبيدخل ف كل شيء ف حياتي

• عجبني
علي الاقل انت ولدك مش بيدخل ف حياتك وطريقة حياتك ولاكن اللي ابويا بيعمله اقتحام تخيل واحد ميعرفنشي غير من 3/4 سنين وبيدخل ف كل شيء ف حياتي
طب ما انت جاوبت ع نفسك يصحبي ، طبيعي يدخل ف كل حاجة ف حياتك ، انت كبرت بعيد عنه ، هو ميعرفش حاجة عنك طبيعي يدخل ويعرف كل حاجة عنك و هو شايف انك اتربيت عنه طلعت مش مظبوط ف واحدة واحدة بالهدواة والدنيا هتبقي زي الفل متاخدش الموضوع ع خاطرك بس وافتكر انه ابوك في النهاية ومهما حصل هيفضل كدا وهو دا السد المانع ، وزي ما قولتلك صدقني لو حاولت ترضيهم بأقل كلمة شوف الفرق 🌹

• حبيته
  • أتفق
التفاعلات: الشَّــــــاعِـر🖋️ و Ali-elshoky
بص انا مش عارفة شكل علاقتكم ببعض ولا انت مريت باية فى حياتك ولا حاسس باية من ناحية والدك بس صدقني جرب تراضية مرة كدة وشوف النتيجة اية اسمع كلامة ولو لمرة ولو على شعرك متزعلش كلها ست شهور ويرجع زى الاول تانى جرب مش هتخسر حاجة
انا اقلك علي شكل علاقتنا هوا امي منفصلين من وان عمري سنة وانا عايش مع امي وميعرفش عني حاجا غير من سنتين وبيدخل بشكل مستفز عشان محدش من صحابه يقول عليه خلف عيل خول اوبيعمل دا مش نوع من انواع الخوف لي المصلحة اصل يعني شعري هيضرني ف ايه بيعمل كدا نوع من انواع التحكم الاعمي بدون تفسير مقنع

هوا معرفش عني حاجا غير يا دوب من سنتين تلاتة وبدا يقتحمني باي شكل قتحام ل شخصيتي و لكياني ولكل شيء ف حياتي ب المعني الحرفي ل كلمة اقتحام
مهما كان ومهما حصل حاول أن تعمل الشيء الذي يرضيه ولا تفكر بما مضى
هناك مثل شعبي عندنا يقول
كل ما يعجبك واللبس ما يعجب الناس
احرص على طاعته مهما كانت طبيعته

• عجبني
التفاعلات: Ali-elshoky
طب ما انت جاوبت ع نفسك يصحبي ، طبيعي يدخل ف كل حاجة ف حياتك ، انت كبرت بعيد عنه ، هو ميعرفش حاجة عنك طبيعي يدخل ويعرف كل حاجة عنك و هو شايف انك اتربيت عنه طلعت مش مظبوط ف واحدة واحدة بالهدواة والدنيا هتبقي زي الفل متاخدش الموضوع ع خاطرك بس وافتكر انه ابوك في النهاية ومهما حصل هيفضل كدا وهو دا السد المانع ، وزي ما قولتلك صدقني لو حاولت ترضيهم بأقل كلمة شوف الفرق 🌹
وانا موافق انه يعرف كل حاجا ويكون بينا صحبية او صداقة ولاكن هوا مش متنع دا وصلت انه معين مدرسين الثانوية اغلبهم جواسيس وعنده استعداد لما اعمل مشكلة ف المدرسة مع مدرس و المدرس يكون غلطان يجي يفشخ كرامتي قدام المدرسين وسلوبه زي مكون بتلزقله مع انه هوا اللي طلب اني اتعامل معاه

مش كل واحد عنده راي يصر عليه والحياة تبقا خناق لازم مسايسه هو شاددشويه انت رخي الامور من نحيتك ده اولا
ثانيا طريقة كلامك عن ابوك دي متنفعش مهما عمل الاب اب وواجب عليا غصب عني احترمه

• عجبني
التفاعلات: Ali-elshoky
مهما كان ومهما حصل حاول أن تعمل الشيء الذي يرضيه ولا تفكر بما مضى
هناك مثل شعبي عندنا يقول
كل ما يعجبك واللبس ما يعجب الناس
احرص على طاعته مهما كانت طبيعته
انا اطيق العمي وش بطيق المثل دا عشان ملوش معني الناس تدخل ف حياتي وانا اولع دي حياتي انا انا اللي بعشها وهعشها ليه حد يحطلي قواني ل حياتي انا ويحطلي دستور ل طريقة عشتي ل الحياة بتعتي انا

• عجبني
التفاعلات: سراب انسان

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%