NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نقاش مشكلة شباب كتير واقعة في الغلط ده عايزين نديهم الحل

ده دي تسأل فيها دكتور
الدكتاره كلها بنت مره محدش عارف يشخص حالتى سبب المرص يعنى توهونى وشككونى فنفسى واحد قال اكتئاب والى قال توحد والى قال اكتئاب سريرى واكتئاب حاد والى قال حاله نفسيه والى قال اكل قرفت من دا كلو انا

• أتفق
التفاعلات: بوووحمييد 🔞🔥
مساء الخير يا شباب عاملين ايه،
طيب، خليني أتكلم معاكم بصراحة. العادة السرية، ممكن تكون ليها تأثيرات سلبية على الصحة النفسية والجسدية. أول حاجة، الإدمان عليها ممكن يخليك تفقد التركيز وتبعد عن الأنشطة اليومية المهمة زي الشغل أو الدراسة. ده ممكن يؤدي للإحساس بالذنب والاكتئاب. كمان، الإفراط فيها ممكن يسبب مشاكل جسدية زي الإرهاق وضعف العضلات.

طيب ايه الهدف من البوست ده انا عايز الناس او الشباب اللي مضرره من العادة السرية و مش عارفه توقفها او ترجع زي الاول صحياً و كقوة جنسية يبقي البوست ده مرجع ليهم كحلول طبيعية يعني ياكل ايه ترجع قوة الجنسية و البدنية زي ما هي يمارس رياضة ايه كل الكلام ده مستني رأيكم و مناقشتكم و نورتوني 🤍
بس هو انا ناس اعرفها ويمكن انا فى اوقات
فكر فى فكرة انك تشغل نفسك ولما تحس بكده اضرب نفسك فى فخدك كده ضربة قوية شوية كانه منبة واعمل اي حاجه اتمشى متبقاش لوحدك فى ناس حوليك فمتعملش او فرهد نفسك
عن تجربة المهم انك تضيع تفكير وتكون فاهم بتعمل كده مع اختلاف الشخصيات

• أتفق
الدكتاره كلها بنت مره محدش عارف يشخص حالتى سبب المرص يعنى توهونى وشككونى فنفسى واحد قال اكتئاب والى قال توحد والى قال اكتئاب سريرى واكتئاب حاد والى قال حاله نفسيه والى قال اكل قرفت من دا كلو انا
هقولك بالنسبة للسكر ف عندك دكتور حسام موافي
لكن جنسياً بقا كنت بشوف دكتور كده علي التيك توك هفتكر اسمه جودة محمد عواد شوفه علي اليوتيوب

بس هو انا ناس اعرفها ويمكن انا فى اوقات
فكر فى فكرة انك تشغل نفسك ولما تحس بكده اضرب نفسك فى فخدك كده ضربة قوية شوية كانه منبة واعمل اي حاجه اتمشى متبقاش لوحدك فى ناس حوليك فمتعملش او فرهد نفسك
عن تجربة المهم انك تضيع تفكير وتكون فاهم بتعمل كده مع اختلاف الشخصيات
مظبوت اشكرك جدا حل كويس جدا للتخلص منها
عايزين حل ايضا ل علاج اضرارها

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
هقولك بالنسبة للسكر ف عندك دكتور حسام موافي
لكن جنسياً بقا كنت بشوف دكتور كده علي التيك توك هفتكر اسمه جودة محمد عواد شوفه علي اليوتيوب
محدش فادنى ما خلتش اى انواع حقن ولا اى انواع اعشاب اخدتها ولا الدكاتره كمان واحد شخصنى غدد صماء

• يالهوي هي وصلت لكده
مظبوت اشكرك جدا حل كويس جدا للتخلص منها
عايزين حل ايضا ل علاج اضرارها
سهلة بص تعرف تمرين وقفه الحصان
بجد عن تجربة بيرجع على مدار اسبوع
طبعا كل واحد وعلى قد ما يقدر ولو عرفت تعملها فى اليوم كام مرة تبقى تمام
تصحي بدرى برضو
مع الشكر

• أتفق
محدش فادنى ما خلتش اى انواع حقن ولا اى انواع اعشاب اخدتها ولا الدكاتره كمان واحد شخصنى غدد صماء
هما بيجربو فيك ولا ايه

سهلة بص تعرف تمرين وقفه الحصان
بجد عن تجربة بيرجع على مدار اسبوع
طبعا كل واحد وعلى قد ما يقدر ولو عرفت تعملها فى اليوم كام مرة تبقى تمام
تصحي بدرى برضو
مع الشكر
ده شكله ايه التمرين ده

• عجبني
بص المفرروض ومن غير هزار بتوطى بركبك وبتخلى مؤخرتك فى وضع مستقيم
ولو عايز تسهلها مد دراعينك امامك
وشكرا

JsxV7EJ.webp
شكرا جزيلاً ليك

• عجبني
التفاعلات: mazmo
منا بقوله كده بردك 😂
و سيبك اللي مش عايز يمارس مع حد و يسترد صحته يعمل ايه يعني المشكله محدش مهتم و شغلانه ضحك
احنا حالنا يحزن 😂😂😂😂

• بيضحكني
الشراميط مفيش اكتر منهم.. حريم كتير واقعة
الفكره مش في البنت نفسها الفكره في المكان او الوقت او حتى ان الموضوع صعب ان حد يزني كدا و في خوف في الاول و الاخر

• بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: زبي في طيز مدام
طيب، خليني أتكلم معاكم بصراحة. العادة السرية، ممكن تكون ليها تأثيرات سلبية على الصحة النفسية والجسدية. أول حاجة، الإدمان عليها ممكن يخليك تفقد التركيز وتبعد عن الأنشطة اليومية المهمة زي الشغل أو الدراسة. ده ممكن يؤدي للإحساس بالذنب والاكتئاب. كمان، الإفراط فيها ممكن يسبب مشاكل جسدية زي الإرهاق وضعف العضلات.

طيب ايه الهدف من البوست ده انا عايز الناس او الشباب اللي مضرره من العادة السرية و مش عارفه توقفها او ترجع زي الاول صحياً و كقوة جنسية يبقي البوست ده مرجع ليهم كحلول طبيعية يعني ياكل ايه ترجع قوة الجنسية و البدنية زي ما هي يمارس رياضة ايه كل الكلام ده مستني رأيكم و مناقشتكم و نورتوني 🤍
لازم يقرب من **** ، ويصلى ، دا اهم شئ حتى لو فضل يعمل اللى بيعمله بعد فترة هيبطله
لازم يبعد عن الفراغ وميقعدش لوحده كتيير ، لان الفراغ مفسدة للعقل والقلب
لازم يتعلم ازاى روحه تبقي نظيفه وم مش تتلوث ودا بإنه مش ييص على الستات والبنات ولا يتأمل
لازم يكون عارف انه حتى لو اتجوز ممكن يفضل يمارس العادة السرية لاسباب منها الزوجة عندها العذر الشهرى ، او عندها التهابات ، او مشغولة جامد مع العيال وتعبانة ، زاسبتب تانية كتير ، فميحش بالنقص ، بس يعترف بوجود المشكلة وهو تلقائيا هيلاقى نفسه بيحل المشكلة لو هو صادق **** هيوفقه

كنت بطلتها فتره و رجعت تاني لما خسرت شريكتي

الموضوع متعلق " بإرادتهم "
اه الموضوع صعب و جدا كمان ع اللى ادمن دا بس مش مستحيل
ع شخص عايز يبطل فعلا مش مجرد كلام
يمارس رياضه كتير عشان البور اللى فيه يقل و ميقعدش لوحدو كتير عشان اكيد عادتو هتسيطر عليه و ياخدها بالتدريج عشان مستحيل تقريبا يوقف مره واحده.

انا بالنسبالي.. وطبعا كل واحد حر في رأيه
ان النيك هو البديل الوحيد للعادة السرية.. كل ما تلاقي نفسك خلاص هايج وعلى اخرك.. اتصرف سواء في مراتك او صديقة او عشيقة او اي شرموطة
ونجيبها منين طيب

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%