NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

امال احنا بزمتك
تقدر تعيش مع راجل يزعق علي دبان وشة،24ساعه وعاوز الاكل بوقتة والهدوم بوقتها تتغسل ووتكوي غير كدا لمي عيالك عاوز اتخمد سكتي العيال مصدع زاكري لعيالك البيت متكركب ليه يدي اوامر وزعيق 🙂 انت لو سكنت مع نسخة من نفسك تقول يما الحقيني ايه الكائن داا
علي الاقل احنا ننكد النكد اهون الف مرة منكو
الست الشطره تعرف تحط جوزها تحت ايدها و الأساليب كتير

امال احنا بزمتك
تقدر تعيش مع راجل يزعق علي دبان وشة،24ساعه وعاوز الاكل بوقتة والهدوم بوقتها تتغسل ووتكوي غير كدا لمي عيالك عاوز اتخمد سكتي العيال مصدع زاكري لعيالك البيت متكركب ليه يدي اوامر وزعيق 🙂 انت لو سكنت مع نسخة من نفسك تقول يما الحقيني ايه الكائن داا
علي الاقل احنا ننكد النكد اهون الف مرة منكو
برده انتوا زهرة البيت مستحيل يبقي ليه ريحة من غير الزهرة 🌷

• عجبني
التفاعلات: شهد
لا انا بشوف عمرك حلو اوي للزواج الا اذا كنت غير ناضج عقليا وفكريا ومكنتش متهيئ لحمل مسؤليه
لو مكنتش مهيئا ولا ناضج
مكنتش استمريت ٨سنين جواز

الست الشطره تعرف تحط جوزها تحت ايدها و الأساليب كتير
والراجل الشاطر يقدر يحتوي نكد مراتو باساليب كتيرة 😃

والراجل الشاطر يقدر يحتوي نكد مراتو باساليب كتيرة 😃
شفتي انتي مصممة ازاي 😂
حاضر هحتوي من عنية

بعض الكلام مفهوش ربط
!!!!!!
ومالو اصحى شبه المقشه ال يعني انتو تصحو براد بيت
لو قسنا الحب بلحب الشكلي دا مش حب دا مجرد اتباع شهوات نفسيه مش شرط تكون جنسيه
ودا ميربطتش الحب بلجواز وما بعد الجواز
الي قبل الجواز لو في راجل وخط احمر ع الكلمة دي دا الي يستحق ان يكون راجل انه معشمهاش واتجوزها بلاخر
.............
الجواز ان كان عن حب ولا تقليدي هي حياة طرفين وتن كان عن حب
بلعشرة تبان فشرة الانسان ان كان جيد او سيء وبس
وان الست لو كانت بشعه او حلوة انت لو حبيت قلبها وكباعها هتحب شكلها
والست متتقاسش بحمال كلب
كفايه انها رعب زنك وعصبيتك ونقك وزعيقك حاباك وسانداك ودا الاهم بلزواج .
كامل احترامي وتقديري ليكي اولا
ثانيا: انا لما ذكرت موضوع شكلها ذكرت موضوع شكلي برضه
بالنسبه للشكل ف احنا كلنا بنحب الشكل الحلو حتي لو انكرنا كدا بعقلنا الواعي فعقلنا الباطن بيوجهنا للشكل الحلو وحتي لو حصل انا احنا رضينا بحد واحنا مش شايفينه علي نفس المستوي من الجمال بيفضل عقلنا اللاواعي مترجم اننا بنتفضل عليه بالقبول بيه وعموما فكره حب البدايات دا مبني بنسبه كبيره علي الانطباع الاول واللي هو الموضوع كله مجرد تخاطيف ملهاش علاقه بالشخص دا ايه في الحقيقه وممكن تقراي عن تاثير الانطباع الاول علي العلاقات وسيكلوجيه الانسان في التعامل مع الغرباء لاول مره
الجزء بتاعها عشمها ومتجوزها ملوش علاقه بالكلام
انا لما سقت مثال مقولة الكلب مكنش القصد التقليل ولكن التاكيد علي فكرة الفة الانسان للاشياء ودايما حبه للتجديد فالانبهار بتاع البدايات دا بيروح لدرجه انه لو حصل وجمع بين كل نساء العالم هيشوف اي حاجه تانيه مبهره عنهم
انا اتفق معاكي جدا بخصوص دور المراه العظييييم وتهميشه من قبل المجتمع (لا ادعم النسويه) وفي النهايه ممكن تقراي عن الدبامين وحاله الجسم في وجوده وبعد انقاطعه وتقراي عن اداب المعاشره الحسنه واكيد طبعا عن سيكلوجيه الرجل والمراه هيفرقو معاكي

بتكون عارف الشخصيه الي هتتحوزها وعارف طبعها و اسلوبها و اهلها وكل حاجه
طب ولو بعد الجواز؟

كامل احترامي وتقديري ليكي اولا
ثانيا: انا لما ذكرت موضوع شكلها ذكرت موضوع شكلي برضه
بالنسبه للشكل ف احنا كلنا بنحب الشكل الحلو حتي لو انكرنا كدا بعقلنا الواعي فعقلنا الباطن بيوجهنا للشكل الحلو وحتي لو حصل انا احنا رضينا بحد واحنا مش شايفينه علي نفس المستوي من الجمال بيفضل عقلنا اللاواعي مترجم اننا بنتفضل عليه بالقبول بيه وعموما فكره حب البدايات دا مبني بنسبه كبيره علي الانطباع الاول واللي هو الموضوع كله مجرد تخاطيف ملهاش علاقه بالشخص دا ايه في الحقيقه وممكن تقراي عن تاثير الانطباع الاول علي العلاقات وسيكلوجيه الانسان في التعامل مع الغرباء لاول مره
الجزء بتاعها عشمها ومتجوزها ملوش علاقه بالكلام
انا لما سقت مثال مقولة الكلب مكنش القصد التقليل ولكن التاكيد علي فكرة الفة الانسان للاشياء ودايما حبه للتجديد فالانبهار بتاع البدايات دا بيروح لدرجه انه لو حصل وجمع بين كل نساء العالم هيشوف اي حاجه تانيه مبهره عنهم
انا اتفق معاكي جدا بخصوص دور المراه العظييييم وتهميشه من قبل المجتمع (لا ادعم النسويه) وفي النهايه ممكن تقراي عن الدبامين وحاله الجسم في وجوده وبعد انقاطعه وتقراي عن اداب المعاشره الحسنه واكيد طبعا عن سيكلوجيه الرجل والمراه هيفرقو معاكي
كلامك دا والي قبلو بلاول مكنش في ربط مابينهم وبين اول رد وانا عارفة انك اتكلمت عن جنسكم كمان وعارفة ان الراجل بيحب التغير دي غريزة فيه ودايما يحس انه الطرف المظلوم بلحكاية وانه هو المهمل وغير كدا كتير بلاش ندخل بحوارات ملهاش نهاية + حتى لو بعقلك الباطني انت كنت عاوز الشكل يكون غير كدا والجمال بس انا عندي وجهه نظر تانيه خالص كـ تفكيرر شخصي وهو الروح تعكس جمالها على الشكل بشوف ناس كتير جمالها ملاكي لكن اسلوبهم روحهم بشعه اوي والعكس دا غير كذا في ناس حلوة من جوا وبرا واحيانا يكون الشكل بشع ليك يمكن لانك مش عاوز تقبلو بعقلك الباطني
... اما بلنسبه للمعاشرة الحسنة بص كـ انسان شاف كتير علاقات وعاش مع علاقات انا بشوف عدة نقاط لو مشينا عليهم هتنتج معامله حسنة ومودة بين الطرفين تدوم دهر
الي هيه لو يبطلو الطرفين يقارنو الطرف التاني بشخص تاني + يحاولو يدرسو بعض والاهم يصاحبو بعض يكوننو علاقه صداقه بين بعض قبل ما تكون علاقة زوجية لان اهم حاجة شريك حياتك يكون صديق ليك بدل ان يكون مجرد زوج واب او ام لاطفالي
وبعمرنا مهنوصل لحل وسط بين الراجل والست لان الاثنين عدهم هرمونات مختلفه +فلسفه حياتيه مختلفه الست مستحيل تفكر ع رجل والرجل مستحيل يفكر كـ امرأة
واخيراً وليس اخرا شكرا لحضرتك واحترامي ليك ولكلامك وشكرا علي النقاش والاستفادة دي .

• عجبني
التفاعلات: 𝔼𝕝 𝕄𝕆𝕂ℍ....
لو مكنتش مهيئا ولا ناضج
مكنتش استمريت ٨سنين جواز
🤷‍♀️معرفش الصراحة طالما مهيئ نفسيا ومسؤليه انت بعمر مش صغير وقت ما اتجوزت

كلامك دا والي قبلو بلاول مكنش في ربط مابينهم وبين اول رد وانا عارفة انك اتكلمت عن جنسكم كمان وعارفة ان الراجل بيحب التغير دي غريزة فيه ودايما يحس انه الطرف المظلوم بلحكاية وانه هو المهمل وغير كدا كتير بلاش ندخل بحوارات ملهاش نهاية + حتى لو بعقلك الباطني انت كنت عاوز الشكل يكون غير كدا والجمال بس انا عندي وجهه نظر تانيه خالص كـ تفكيرر شخصي وهو الروح تعكس جمالها على الشكل بشوف ناس كتير جمالها ملاكي لكن اسلوبهم روحهم بشعه اوي والعكس دا غير كذا في ناس حلوة من جوا وبرا واحيانا يكون الشكل بشع ليك يمكن لانك مش عاوز تقبلو بعقلك الباطني
... اما بلنسبه للمعاشرة الحسنة بص كـ انسان شاف كتير علاقات وعاش مع علاقات انا بشوف عدة نقاط لو مشينا عليهم هتنتج معامله حسنة ومودة بين الطرفين تدوم دهر
الي هيه لو يبطلو الطرفين يقارنو الطرف التاني بشخص تاني + يحاولو يدرسو بعض والاهم يصاحبو بعض يكوننو علاقه صداقه بين بعض قبل ما تكون علاقة زوجية لان اهم حاجة شريك حياتك يكون صديق ليك بدل ان يكون مجرد زوج واب او ام لاطفالي
وبعمرنا مهنوصل لحل وسط بين الراجل والست لان الاثنين عدهم هرمونات مختلفه +فلسفه حياتيه مختلفه الست مستحيل تفكر ع رجل والرجل مستحيل يفكر كـ امرأة
واخيراً وليس اخرا شكرا لحضرتك واحترامي ليك ولكلامك وشكرا علي النقاش والاستفادة دي .
خد قلب🖤

• عجبني
احب واتجوز يا شهد

• عجبني
معظمنا حبينا لكن للأسف الحكايه مكملتش
وكل واحد وتجربته ليها قصه وأسباب مختلفه
قليل جدا اللى قدر يحب ويتجوز اللى بيحبها

• عجبني
بحس النعارف بيبقي صعب وممكن حاجات كتير منتقبلهاش ف شخصيه الشريك الي معانه ف توصل للطلاق
وجهة نظر برده

• عجبني
التفاعلات: Joumana
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
حب الاول عشان الجواز ينجح بس اتاكد الاول من الصراحه فى التعامل

• عجبني
ممكن اسأل سؤال بعد اذنكم . بالنسبة للى بختار انه يحب ويجوز . ليه بجوز اربعة . وبرضوا للى بختار يجوز ثم يحب ويجوز اربعة بيحبهم برضوا ؟
اما اجابتى على السؤال واختيارى . احب وجوز اللى حبتها .

• عجبني
احبك واتجوزك 🤣

حب الاول عشان الجواز ينجح بس اتاكد الاول من الصراحه فى التعامل
اهم حاجة التعامل والمودة والاحترام

• حبيته
التفاعلات: Xpop

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%