NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

اريد الزواج من متحررة

نسوانجى خبرة
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
ثنائي الميل
ليه الراجل الشرقي بيكره الست المتحرره وبيقول عنها اسوأ كلام بالرغم من انه يتمني انه يتجوز اجنبية متحرره ، لكن لو بنت بلده عملت نفس اللي بتعمله بيتقال عنها شرموطه وشمال ؟

• عجبني
التفاعلات: elgazaar و الجعرانة وسطيف وسكاكة
ليه الراجل الشرقي بيكره الست المتحرره وبيقول عنها اسوأ كلام بالرغم من انه يتمني انه يتجوز اجنبية متحرره ، لكن لو بنت بلده عملت نفس اللي بتعمله بيتقال عنها شرموطه وشمال ؟
ضعف شخصيه وقله ثقه

• أتفق
التفاعلات: حسن٩٤
لماذا حكمت على جميع الشرقيين حبهم للتحرر! لماذا سلبت صفة الغيرة بشكل عام
طرحك للسؤال خاطيء جداً

• عجبني
التفاعلات: elpasha1
ثقافه ومفاهيم خاطئه وازدواجيه بالاضافه للفضي فيعمل قاضي والفوضي بتكون حشريه في حياه الاخرين وتسلط وميقدرش مع الاجنبيه عشان قوانينهم وباسبورهم وسفارتها

• أتفق
التفاعلات: اريد الزواج من متحررة
عشان احنا عايشين ف مجتمع وكل واحد له دايره لمجتمعه انا اعرف ست متحرره عامله ل جوزها عمل عشان يتغاضي عن افعالها وفعلا بيحصل انا لما بشوف جوزها معاها بستغرب ازاي موافق علي كدا
المجتمع ال عايش فيه هو ال قادر يحكم الراجل

• عجبني
الغيرة والتحكم بتكون مع بنت بلدهم وبس 😂
طرحك للسؤال خاطيء جداً

• بيضحكني
الراجل الشرقي عايز يتجوز بنت اجنبيه عشان شكلها و عشان اعتقاد خاطئ ان طلباتها قليله مش عشان متحرره و الكلام دا

و اعتقد معظم الرجاله دى بتتصدم بالأمر الواقع و مع الوقت بينتهى الجواز بالانفصال او بيتعود و بيتأقلم على الثقافه بتاعتها

و فيه نسبه قليله بيقدر يعود و يأقلم البنت الاجنبيه على الحياه الشرقيه بس دى حالات نادره

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: مروان مدينة نصر، asaad2024 و حسن٩٤
ثقافه ومفاهيم خاطئه وازدواجيه بالاضافه للفضي فيعمل قاضي والفوضي بتكون حشريه في حياه الاخرين وتسلط وميقدرش مع الاجنبيه عشان قوانينهم وباسبورهم وسفارتها
ده حقيقي احنا عندنا الناس فاضيه تحشر مناخيرها في حياة غيرها

• أتفق
عشان احنا عايشين ف مجتمع وكل واحد له دايره لمجتمعه انا اعرف ست متحرره عامله ل جوزها عمل عشان يتغاضي عن افعالها وفعلا بيحصل انا لما بشوف جوزها معاها بستغرب ازاي موافق علي كدا
المجتمع ال عايش فيه هو ال قادر يحكم الراجل
فيه ناس تتمني ست بالنوعية دي زي حالاتي كده 😂

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الغيرة والتحكم بتكون مع بنت بلدهم وبس 😂
ومن قال كل الاجانب متحررات ؟
حضرتك تزوجت اجنبية ؟
عشت معهم ؟
لا تقل لي سمعت ، او شاهدت هذا في الافلام ، في النهاية الافلام رواية سردية تسير حسب خيالات المؤلف

الراجل الشرقي عايز يتجوز بنت اجنبيه عشان شكلها و عشان اعتقاد خاطئ ان طلباتها قليله مش عشان متحرره و الكلام دا

و اعتقد معظم الرجاله دى بتتصدم بالأمر الواقع و مع الوقت بينتهى الجواز بالانفصال او بيتعود و بيتأقلم على الثقافه بتاعتها

و فيه نسبه قليله بيقدر يعود و يأقلم البنت الاجنبيه على الحياه الشرقيه بس دى حالات نادره
الست الاجنبية صعب توافق علي نمط الحياة الشرقي ، عندنا هنا عشان الناس بتحشر مناخيرها في حياة بعض الوضع بيكون بالشكل اللي احنا شايفينه ده ، لكن اعتقد لو كل واحد يخلي نفسه في حاله ثقافة التحرر هتنتشر وبقوة

• عجبني
فى الغالب بيجوزها عشان المرد انفتيشن
او دعوة الزواج والهجرة للبلد الثانية وبيكون بتاع فلوس وفى الاخر بتركبة وتسيبة لو عاجبة
لكن الفرق فى اللى بتدخل الدين من الاساس بتحافظ عليه وعلى بيته العبرة فى التربية مش اكثر والكلام عن تجربة
والتحرر هنا فى مصر موجود عامة فى بنات ملحدة وموجودة وفى الاخر بتترمى فى الشارع زى شيماء بتاعة الايدذ فى الهرم فرسة وكانت رقاصة وفى الاخر من كتر العط جالها الايدذ

• انا معترض

وجهه نظر تحترم فعلا وفي كدا

فيه ناس تتمني ست بالنوعية دي زي حالاتي كده 😂
بس لو انت راجل سني ومعروف وسط منطقتك بانك راجل شديد ومتشدد تفتكر هيرضي بواحده بتتناك برا وبتصاحب وبتخرج وتركب عربيات ويتفرشلها حتي ف قلب بيتها

بيخاف من كلام الناس

هو ليه تحرر معناه فقط يا الحاد يا بتتناك بره .. حتي الاجنبيات مش كدا اغلبهم

طرحك للسؤال خاطيء جداً
احسنت اخي العزيز

• عجبني
التفاعلات: سـهم
ومن قال كل الاجانب متحررات ؟
حضرتك تزوجت اجنبية ؟
عشت معهم ؟
لا تقل لي سمعت ، او شاهدت هذا في الافلام ، في النهاية الافلام رواية سردية تسير حسب خيالات المؤلف
فيه حاجه في اوروبا اسمها open marriage حضرتك ممكن تدخل علي الانترنت وتعمل بحث وهتلاقي

هو ليه تحرر معناه فقط يا الحاد يا بتتناك بره .. حتي الاجنبيات مش كدا اغلبهم
مش بقول اغلبهم لكن كل شخص حر وبراحته ومحدش بيتدخل في حياة حد

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%