NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

هو انت وقفت ليه القصه دي
اتمني تستگملها باقرب وقت
 
  • عجبني
التفاعلات: Firas fareed
انا بدأت استكملها من الكاتب الاصلي
هوا انتو كام كاتب وليك skt بيرفعها مكان كو هيا القصة بتاعة مين بظبة اتا تايه لوحدي مش ناقصي حد يتوهني
 
تم إضافة الجزء الثاني
المرة المقبلة ينشر الجزء هنا كا تعليق ثم تحضر رابطه في موضوع الدمج
 
  • عجبني
التفاعلات: Firas fareed
الجزء قصير ومفيهوش احداث جديده خالص
 
يسطا ونبي طول الجزء شويةتين 3 انا ملحقتش شبع وحيات الة حاجا عنكد خلي خالد يفشخ اهله عشان انا شكلي كدا هخشلهم القصة افشخهم انا دول &^$#@$@ دي شتيمة اليكترونية
وطبعا لو مستني رايي ف القصة فا وصفي مش هيديها حقها من جمدان
 
  • عجبني
التفاعلات: Firas fareed
حاسس ان Skt مكانش هيمشي بالطريقة دي لاني عارفة معرفة شخصية
 
  • عجبني
التفاعلات: Firas fareed
جزء ثاني رائع
 
  • عجبني
التفاعلات: Firas fareed
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
مشكور علا المجهود الجميل ومنتظر الجديد ياغالي
 
  • عجبني
التفاعلات: Firas fareed
الجزء الأول

من السلسة الثانية بقلم الكاتب

@Firas fareed


خالد : ( ساكت مش عارف الرجل ده مجنون ولا حكايتة ايه ولا شايفه ازاى اصلا ده عينه مش بتفارقه )

الراجل : انت مستغرب انى شايفك صح اكيد فاكرنى مجنون بس لا انا عاقل وشايفك بوضوح كمان

خالد ( اتكلم ) : ( باستغراب ) انت بتدور عليا انا

الراجل : ( كان الراجل لابس نظارة رفعها بص لخالد من غيرها وبعدين بصله بيها ) ايوا انت وانا متأكد

خالد : وبتدور عليا ليه بقا وشايفنى ازاى اصلا وايه الى اكدلك انه انا اساسا انت مين يا عم انت ( بدأ يتعصب )

الراجل : طب اهدى اهدى تعالى معايا بس وانا حفهمك كل حاجة

خالد : اجى معاك فين بس انت اتجننت

الراجل : طب استهدى ب**** انا عايز اساعدك صدقنى . انت مش نفسك تفهم الى انت فيه ده

خالد : ايوا

الراجل : يبقا ياريت تسمع كلامى وتدينى فرصة


خالد وافق وهو مغلوب على امره بس حس ان الراجل ده طلامة شايفه يبقا اكيد عنده فكرة او حل للى بيحصله ده


الراجل عمل مكالمة وقال لحد ان لقا الى هم بيدوروا عليه خلاص وتعالى على للمكان بتاعى


خالد بردوا قلق من المكالمة والراجل حس ان خالد قلق ف قاله متقلقش مش حأزيك


خالد يعنى هدى شوية وقالى فى سره خلينى ورا الكداب لغاية باب الدار


المهم مشوا شوية لغاية اما وصلوا لجراج والراجل طلع مفاتيحه و داس على زرار خلا العربية تنور راحوا نحيتها و الراجل قال لخالد بصوت واطى انا حفتح الباب وحعمل كأنى بجيب حاجة وبعدين حفضل سايبهولك تدخل من غير ما حد يشك او الكاميرات تشك فينا خالد هز راسه


وبالفعل الراجل عمل كده وخالد ركب والراجل قفل وراه الباب وبعدين ركب العربية واتحرك بيها


فضل سايق الراجل لغاية اما وصل لفيلا كبيرة فى منطقة نظيفة جدا و اول لما وصل قدام الباب زمر بالعربية وعمل زى نغمة كده والباب بتاع مدخل الفيلا اتفتح ليه اوتوماتيك


دخل جوا ووقف قدام سلم الفيلا وكان فيه اتنين رجالة شكلهم الخدم واقفين مستنينه


قبل ما ينزل فهم خالد ان مينزلش من العربية غير لما يديله اشارة وبالفعل نزل والخدم استقبلوه وقبل ما يديهم مفتاح العربية قام دايس على زرار فيها فتح الابواب كلها وفى اللحظة ديه خالد نزل بسرعة


الراجل : ( ضحك ) تانى الزرار ده مش عارف دايما بغلك فيه ليه

الخدم : ولا يهمك يا باشا ( واداهم الراجل كل واحد ١٠٠ جنيه ) تعيش يا باشا تعيش

الراجل : عرفتوا الهانم انى جيت

الخدم ( بيتكلموا فى نفس واحد الاتنين اغلب الوقت ) : البت سوزى طلعت بلغتها اول لما سمعنا الكلاكس بتاع حضرتك يا باشا

الراجل : تمام جدا خد يا وليد المفتاح اهو اركن العربية فى الجراج واغسلها انت وسمعا

الخدم : عنينا يا باشا


اخدوا العربية وراحوا للجراج بتاع الفيلا

اما الراجل طلع هو وخالد وكان دايما عامل حساب لحركة خالد علشان ميتشكش فى اى حاجة وفاتحله سكة على طول وخالد كان فهم قصده من غير ما يتكلم وماشى وراه متابعه وكانوا بيقابلوا خدم فى سكتهم بيسلموا على الراجل


وطلعوا على السلم ومتجهين نحية حجرة فى اليمين فى نهاية طرقة طويلة


وكانوا لسه موصلوش لباب الحجرة الى متجهين ليها واتفتح باب من الحجرات الى على الشمال وخرجت منه واحدة لابسة قميص نوم دمار عليها بجد دمار


( وكان قصير بحمالات ولونه اسود وعليه روب احمر اطول من قميص النوم حاجة بسيطة بس جامد وهى جسمها كرباج وواضح انها مش لابسه برا )


الست : رايح فين يا سعفان

الراجل ( سعفان ) : رايح بس المعمل حبص على حاجة جوا وجايلك يا حياتى

الست : يعنى تغيب بالايام ولما تيجى تدخل على المعمل على طول

الراجل ( سعفان ) : الشغل يا حنون يا حبيبتى طب اعمل ايه

الست ( حنان ) : ( بتريقة وانفعال ) ايوا ايوا الشغل اهم منى مبقاش مهم عندك الحيوانة الى قاعدة مستنياك ولا حتى هان عليك ترفع التليفون تكلمها تتطمن عليها ولما ترجع تدخل على المعمل بتاعك تقعد بالساعات ومش بتظهر غير للنوم بس انما فين بقا مراتك حنان من كل ده مش موجودة ومش عاملها اعتبار

الرجل ( سعفان ) : مقدرش يا حياتى ده انتى العشق كله وكمان انا مش سايبك لوحدك ده حتى العيال حوليكى

الست ( حنان ) : فين العيال ما هم زيك بالظبط بيخرجوا من الصبح مش بيرجعوا غير وش الفجر وغير كده انا عايزاك انت جنبى

الراجل ( سعفان ) : حاضر يا عمرى حبص بس على حاجة فى المعمل وجايلك على طول

الست ( حنان ) : ( بعصبية ) هووووووف مش عايزة منك حاجة ( وبتدخل وترزع الباب وراها )


الراجل ( سعفان ) تجاهل الى مراته ( حنان ) عملته واتحرك لغاية المعمل ووصل هو وخالد عند الباب

وكان فيه على الباب قفل متطور


كتب الراجل على القفل باسورد وبعدين حط صباعه وبعدين قلع النظارة الى لابسها وعمل ( اسكان ) مسح ضوئى ل عينه وداس على اوبن ( فتح )


الباب اتفتح ولبس الراجل ( سعفان ) النظارة تانى ودخلوا واتصدم خالد من الى شايفه ده كله

وايه المساحة ديه كلها وكان المكان متكامل على اعلى مستوى وفيه اجهزة كتير متطورة وخالد لا يفقه ليها شئ والمعمل كان مجهز من كل حاجة تقريبا كل حاجة موجودة فيه


اندهش خالد بالحجرة و كان عمال يتمشى يتفرج على المكان

سعفان بعد ما الباب اتقفل قلع الجاكت ولبس بلطوا المعمل وكان بيتفرج على خالد وهو بيلف فى المكان وقاله


سعفان : عجبك المكان يا .... انا معرفش اسمك صحيح

خالد : اسمى خالد

سعفان : عجبك المكان يا خالد

خالد : اه عجبنى جدا بس ايه الحاجات ديه كلها انا مشوفتش اجهزة فى مصر زيها ديه متطورة جدا وباين عليها غالية اوى اوى

سعفان : ( ابتسم ) لا ما ده المكان الوحيد الى حتشوف فيه الاجهزة ديه فى مصر كلها . بس هو انت ليك فى التكنولوجيا والابحاث والطب

خالد : ( بحزن ) كنت متابع

سعفان : ( شاف تعابير وش خالد ولاحظ انه زعلان ف قال ) انا ايه الغباء بتاعى ده نسيت اضايفك ( بتسائل ) انت بتشرب وبتاكل زينا يا خالد صح ؟

خالد : ( ابتسم ) ايوا عادى باكل زيكوا

سعفان : طب تحب تاكل الاول باين عليك جعان

خالد : لا شكرا مش عايز....

سعفان : لا حبلغهم يجهزوا الاكل

خالد : ( ساكت )...

سعفان : اعتبر نفسك فى بيتك يا خالد

خالد : ( ظهر عليه الحزن علشان افتكر المعاملة الى شافها فى بيته ) شكرا

سعفان : ( ابتسم لخالد وداس على زرار فى الحيطة واتكلم فى المكرفون وقالهم يجهزوا الاكل ويبعتوه )

وصل الاكل وكان أصناف وأشكال وكل خالد لحد ما شبع والرجال قاعد بيبصله كمل خالد اكل وشرب الشاي وبص للراجل وقاله انت بتبصلي كده ليه وبعدين ازاي انت شايفني دونا عن الناس كلها

يا ترى اي حيكون إجابة سعفان وعايز من خالد ايه ده اللي حنعرفه في الجزء اللي جاي




الجزء الثاني

مساء الخير اسف للتأخير كان عندي شغل كتير و**** يلة نبدأ الجزء دا

وصلنا لما خالد سأل سعفان انت ازاي شايفني دونا عن كل الناس

سعفان :طب فين المشكلة يخالد يعني ليه متدايق اني شايفك ما ممكن انا اكون سبب سعادتك وحل لكل مشاكلك

خالد :وايه المقابل في انك تساعدني انا اسف بس في الزمان ده مفيش حاجة بدون مقابل

سعفان:تعجبني اوي دلوقت بقيت بتفكر ايوا في مقابل بس حاجات بسيطة جدا متشغلش بالك بيها يمكن مش ححتاج منك حاجة اصلا أو احتاج حاجة ولا اثنين ها قولت ايه

خالد هنا عقد يفكر في حياته أو بالأصح الحجيم اللي كان عايش فيه وان سعفان زي مهو باين راجل غني وعنده كل حاجة ومش محتاج حاجة من خالد

خالد انا موافق بس عندي شرط واحد

سعفان اي هو شرطك

خالد تقلي ازاي انت شايفني

سعفان يووووه مش خنلص من ام الموال ده طيب يا سيدي دي نظارة خاصة اقدر اشوفك بيها ارتحت دلوقت

خالد طيب سؤال تاني انت عارفني منين وازاي عارف اني حضهر

سعفان الجواب محتاج عقده طويلة وشرح كتير وكله بوقته دلوقت ارتاح انت ونام وريح نفسك وانا حجي الصبح ونتكلم ماشي يعم

خالد تمام وانا في انتظارك

دلوقتي نرجع لبيت خالد ونشوف اللي حاصل هناك ولا احنا نسينا ان خالد عنده اهل ولابد نعرف أخبارهم وهل في حد بيسأل عليه ولا نسيوه وعاشوا حياتهم

الأب زكي نايم مع بت من اياهم شقطها من المصلحة اللي هو بيشتغل فيها

نروح للبيت نلاقي الام دلال والأخت سلمى عريانين هم الاثنين ومعاهم في الاوضة عم مصطفى وابنه محمد وبيبدلوا عليهم والدنيا ماشية زي الفل كملوا اللي همه بيعملوه ودخلوا يستحموا وخرجوا

عم مصطفى اله بالحق هو الخول ابنك فين يدلال

دلال اطيعه تاطعقه وتاطع سيرته تلاقيه متصرمح في اي داهية

سلمى يعني في الوقت الحلو اللي احنا فيه دا وتجيب السيرة اللي تغم اي يا عم مصطفى سيبه يروح في اي داهية

محمد و**** واحشني وعايز اذله اكثر واكثر ههههه

كلهم بيضحكوا

في نفس الوقت في بيت ام فكري نشوف الشيخ حسنين هو وميرفت داخلين عليهم

ميرفت يا شيخ انا عملت اللي قلت عليه في الحلاوة بتاعتي

الشيخ حسنين يا بت مش انا نايكك الصبح هي اي شغلانه

ميرفت لا يخويا احنا متفقناش على كده اتفاقنا كان انك تديني نيكة حلوة وفلوس النيكة وخدتها الفلوس فين بقه

الشيخ حسنين يا باي عليكي طيب عدي عليه اخر النهار وانا حروقك ويدخلونا البيت ويكون فكري باستقبالهم

فكرى يا مرحب بالشيخ حسنين وبيكي يا ست ميرفت

الشيخ حسنين ها يابني اي اخر اخبار الست الوالدة هل رجع العفريت تاني

فكرى لا ياشيخنا البركة فحضرتك

الشيخ حسنين طيب اما ادخل اشقر عالست الوالدة واشوف اي اخر أخبارها

فكرى حاضر انا حبلغها بحضورك ثواني

ميرفت اي يا فكري هو الشيخ حسنين غريب تعاله انت بس اقعد جنبي وانا حضبطك وبتغمزله

فكرى بكسرة حاضر

ودخل الشيخ حسنين على ام فكري هي كانت قاعدة وسامعة الكلام اللي بره

الشيخ حسنين ازايك النهارده يا ام فكري

ام فكرى انت عايز مني ايه مش كفاية اللي عملته فيه ولا ايه عايز اي تاني

الشيخ حسنين قلم عسكري محترم انتي يولية يشرموطة ازاي تعلي صوتك عليه انتي مش عا فه انا مين دانا باصغر عفريت عندي افرمك قومي يوليه واقلعي ملط

ام فكري مش هقوم واللي عندك اعمله

الشيخ حسنين طيب انا عندي كتير اولهم الشيك دا لو قدمته للبوليس ابنك حيتحبس

ام فكرى وهي تبكي حرام عليك انا عملتلك ايه يابني

الشيخ حسنين بلاش عياط مش حياكل معايا قومي واقلعي ملط يله

ام فكرى وهي بتبكي وعينها في الأرض مكسورة حاضر

قلعت ملط والشيخ حسنين زيادة في الاذلال قلها قومي شغلي اغنية وارقصي يشرموطة في نفس الوقت نلاقي بره ميرفت مقلعة فكري وبتمص في زبره وهو متكيف عالاخر وهوب بأت تجي جنب طيزه وتلعب في الفتحة شوية هو اتدايق بس على مين دي ميرفت شرموطة برخصة وتوقع اكبر شنب مش حتت عيل بشخه

المه بدأت تدخل صباع في طيزه وهو قالها كفاية انا مش خول

ميرفت قلبت الوش طيب قوم من جنبي يوله

فكري لي بس هو انا عملت ايه مكنا حلوين

ميرفت لا يخويا ياما تسمع كلامي وتسيبني اعمل اللي انا عايزاه ياما مفيش وبعدين هو انا نكتك يعني هو حته صباع لا راح ولا جه

فكرى طيب حقك عليا يستي واللي عايزه تعمليه اعمليه

ميرفت جدع ياحبيبي طيب تعال جنبي وفلقس

في الغرفة نشوف ام فكري وهي بتهز طيازها والشيخ حسنين قاعد ملط ويتكمل معاها كلام اوسخ من الوسخ وهوب هجم عليها وهاتك يا دعك ومص ولحس استعمل كل خبرته في النيك مهو عايزها برضاها وهنا ام فكري بدأت تفك شوية وتنسجم مع لمساته وبدأت تتاوه على خفيف والشيخ حسنين قام رافع رجلها على كتفه وحاشر زبره في كسها مره وحدة قامت مصوته آآآآآآه يخرب بيتك شرمتني انت ايه يعم بالراحة شوية وقعد هو ينيك فيها ربع ساعة وهي عليها اااه واممم حس نفسه حيجيب قام قالبها وبدأ يلحس في طيازها وهي سخسخت اوي وانهار وهنا بدأت تتكلم ايوه حلو كده اوي دخله وريحني وهو يقولها ادخل ايه وفين ترد عليه دخل زبرك المتين في طيزي ارجوك ابوس رجلك وقام هو حاشر زبره فيها من وره بكل غل زاي اللي عايز ينتقم منها وصوتت حته صويته مصر كلها عرفت ان ام فكري قاعدم بتتناك وفضل الشيخ حسنين ينيك فيها وهي مستمتعة جدا باللي حاصل معاها وبره ميرفت بدل الصبع دخلت تلاتة في طيز فكري واخينا تحسه مستريح للي هي بتعمله وبعدين قامت ومصت زبره مصته ايه دي شفطته وفتحت رجليها ليه وقالتله يلة ياحبيبي دورك الحس كسي قام فكري وبدأ يلحس كس ميرفت زي اللي مشافش لحمة طول عمره وياكل فيه وهي تصوت وفي الاخر قلعت كل هدومها وقالتله نيك يواد بكل قوتك عايزه صوتي يجيب اخر الدنيا وفكري مكدبش خبر وفحته فيها حته واحدة ونازل فيها نيك لحد مكان حيجيب قالها اجيبهم فين قالتله على وشي ياحبيبي جابهم على وشها ونزل تعبان هنا ميرفت استغلت الوضع وبقت تاخد لبن من على وشها وتدخله في طياز فكري واخينا ولا هنا

دلوقتي نرجع لبطلنا خالد صحي الصبح من النوم فطر وارتاح ودخل عليه سعفان

سعفان صباح الخير خالد

خالد صباح النور ياباشا

سعفان ها ارتحت ان شاء……..

خالد الحمد….. كل تمام

سعفان دلوقتي اذا كنت مستعد تعال نعمل شوية فحوصات ليك عشان نعرف كل حاجة ف جسمك

ولهنا الجزء الثاني خلص اشوفكم في الجزء الثالث
مطولش علينا يا صاحبي
 
  • عجبني
التفاعلات: Firas fareed
مطولش فى الجزء الجديد يا كبير
 
  • عجبني
التفاعلات: Firas fareed
روعه يافنان تسلم بجد وتحياتى لك ياريت تطول فى الجزا شويه لانها قصه فى منتها الجمال تحياتى لك وبلتوفيق
 
  • عجبني
التفاعلات: Firas fareed
يرجى الدمج
 
كل الشكر للكاتب الجديد لاكماله القصه وارجو ان تكون على مستوى عالي لانها قصه جديده من نوعها وارجو عدم التاخير في نشر الاجزاء ولا تفعل كما يفعل العديد من الكتاب بترك القصه دون اكمالها
 
  • عجبني
التفاعلات: Firas fareed
تم أضافة الجزء الثالث
 
  • عجبني
التفاعلات: Firas fareed
يسطا طول في الأجزاء شويه
 
  • عجبني
التفاعلات: Firas fareed
ايه يا نجم الجزء صغير اووووووي اووووووي
طول الأجزاء شوية
منتظر جديدك
 
  • عجبني
التفاعلات: Firas fareed
القصة جميلة بس اجزائها صغيرة
 
  • عجبني
التفاعلات: Firas fareed

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%