NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

انا !!
لا الحقيقه انا بفترض السوء ف الكل لحد ما يثبتلي هو العكس .. لأن نظرتي للناس ف البلد دي انهم كلهم سيئين إلي أن يثبت العكس ومش عارف الحقيقه انتي قابلتي ناس كويسه أو لا .. بس ده مكنش نصيبي من الناس اللي قابلتها
**** يكتبلك الاحسن و يوعدك بالناس الكويسه في طريقك دايما 🙏

• أتفق
التفاعلات: Ms Roony

البساطه ليست فقط ان تمتلك فلوس من عدمها
البساطه سلوك و تعامل و قناعه انك تكون سهل في تعاملك و لا تعقد الامور ، واضح في مواقفك من غير ما تكون محتاج لشرح و تفسير، واقعي في تفكيرك و تقديرك للمواقف لتضع الامور في موضعها الطبيعي .
البساطه بعيده عن الاخذ بالمظاهر و تحكمها بك فهي تضئ روحك بالانسانيه و الهدوء الروحاني البديع لتجد اثارها عليك من كل الناس بكل الحب فهي خيط بين التكلف و الاستهتار .

البساطه سهل ممتنع علي قد سهولتها كطبع و سلوك علي قد صعوبتها في ان تتدعيها .

كن بسيطا تمتلك لذة الحياه

تحياتي و تقديري و محبتي للجميع 🤍😁
مفيش أجمل من البساطه طبعا بس مش مع كل الناس ف ناس بتاخدها باستهزاء للأسف والدنيا بتبقي بزرميط

• أتفق
مفيش أجمل من البساطه طبعا بس مش مع كل الناس ف ناس بتاخدها باستهزاء للأسف والدنيا بتبقي بزرميط
حقيقي احنا بنقول الصح و الاصل و انت بتتعامل بيها في الموقف اللي يستاهل تتعامل بيه كده يعني مش كل حاجه في اي وقت طبعا
معاك حق 🤝

• أتفق
التفاعلات: الأستاذ المنحرف
حقيقي احنا بنقول الصح و الاصل و انت بتتعامل بيها في الموقف اللي يستاهل تتعامل بيه كده يعني مش كل حاجه في اي وقت طبعا
معاك حق 🤝
اكيد معاكي حق وف الشغل بالذات مينفعش بساطه خصوصا بين الرئيس والعمال الدنيا بتبوظ والهيبه بتروح والشغل بيبوظ

• أتفق
اكيد معاكي حق وف الشغل بالذات مينفعش بساطه خصوصا بين الرئيس والعمال الدنيا بتبوظ والهيبه بتروح والشغل بيبوظ
اكيد طبعا بس الشده بتعقل و في امور بتحكمك و تحكمه مفيش اي حاجه تقول انك تكون متسيب او البساطه لا تعني انك تكون ضعيف كل حاجه و ليها وقتها و مواقفها لكن طبعا من غير ظلم او محاباه دي قصص تانيه

• أتفق
اكيد طبعا بس الشده بتعقل و في امور بتحكمك و تحكمه مفيش اي حاجه تقول انك تكون متسيب او البساطه لا تعني انك تكون ضعيف كل حاجه و ليها وقتها و مواقفها لكن طبعا من غير ظلم او محاباه دي قصص تانيه
موافق طبعا من غير ظلم وشده انا مريت بالحاجات دي كنت شغال عند الناس ويعتبروا صحابي بس فاهم ده شغل واكل عيش ومصلحته قبل اي حاجه وكنت بفصل بين الصحوبيه والشغل لما فتحت محل وجيبت ناس تشتغل معايا لما تقرب منهم وتصاحبهم والموضوع يبقي اخوي زياده تلاقيهم خلاص لو قولت لحد اعمل كذا او ده مش معمول صح تلاقيه قلب وشه عليك او رد عليك رد مش كويس بقيت افصل احنا محترمين مع بعض بس ف فرق نهزر ونضحك واحنا قاعدين من غير شغل وقت الشغل حاجه تانيه قليل اللي بيميز ويفصل ان اللي قدامه ده متواضع او ملوش شخصيه

• أتفق
موافق طبعا من غير ظلم وشده انا مريت بالحاجات دي كنت شغال عند الناس ويعتبروا صحابي بس فاهم ده شغل واكل عيش ومصلحته قبل اي حاجه وكنت بفصل بين الصحوبيه والشغل لما فتحت محل وجيبت ناس تشتغل معايا لما تقرب منهم وتصاحبهم والموضوع يبقي اخوي زياده تلاقيهم خلاص لو قولت لحد اعمل كذا او ده مش معمول صح تلاقيه قلب وشه عليك او رد عليك رد مش كويس بقيت افصل احنا محترمين مع بعض بس ف فرق نهزر ونضحك واحنا قاعدين من غير شغل وقت الشغل حاجه تانيه قليل اللي بيميز ويفصل ان اللي قدامه ده متواضع او ملوش شخصيه
بالظبط 🤝

• حبيته
مواضيعك ديما جميله كل مدخل الاقي سلطانة الكلمات تذرو بذورها الطيبة لعلها تجد أرضا خصبة ينبت نباتها الطيب بعيدا على الارضي البور التي أتت على كل اخضر ويابس
مبدخلش كتير لضروف شغل
وبحسد الاعضاء لديما موجودين مش حسد بخل لاء حسد من غير تمني زوال رفقهتهم مع السلطانة
ارجع للبوست الجميل واقول

لخصها الصادق المصدوق في بضع كلمات :

حُرِّم على النار كل: ، هين ، لين ، سهل ، قريـب من النـاس
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://twitter.com/ala7adeth/status/1314607838703038464?lang=fr&ved=2ahUKEwjSssjd3fGDAxXQ7AIHHZNuAH4QFnoECA8QAQ&usg=AOvVaw3hjbaDslFwkPQWOeV9rCeq
تسلم لكلامك الجميل و رأيك و طبعا كلام مظبوط جدا 🤝🙏

تسلم لكلامك الجميل و رأيك و طبعا كلام مظبوط جدا 🤝🙏
معاذا **** دا كلام
الصادق المصدوق (ص)

انت انسانه معدنك معدن اصيل **** يحفظك.
أنا هرجع الشغل
بالتوفيق فحياتك
تحياتي

• أتفق
معاذا **** دا كلام
الصادق المصدوق (ص)

انت انسانه معدنك معدن اصيل **** يحفظك.
أنا هرجع الشغل
بالتوفيق فحياتك
تحياتي
بالتوفيق دايما و **** يرزقك يا رب 🙏

البساطه سلوك و تعامل و قناعه انك تكون سهل في تعاملك و لا تعقد الامور ، واضح في مواقفك من غير ما تكون محتاج لشرح و تفسير، واقعي في تفكيرك و تقديرك للمواقف لتضع الامور في موضعها الطبيعي .
البساطه بعيده عن الاخذ بالمظاهر و تحكمها بك فهي تضئ روحك بالانسانيه و الهدوء الروحاني البديع لتجد اثارها عليك من كل الناس بكل الحب فهي خيط بين التكلف و الاستهتار .

ايوة البساطة جميلة

• أتفق
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

قول ي باشا قول

• بيضحكني
  • أتفق
  • حبيته
التفاعلات: J U B A
  • حبيته
  • حبيته