NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• بيضحكني
التفاعلات: Adam Afndena
  • بيضحكني
التفاعلات: SARA 5
الخاين بيخون نفسه قبل ما يخون غيره

الموضوع مش مبرر لاكن للرجل حق في التعدد و اول شروط اتباعه هو إبلاغ شريكته و تخييرها بالاستمرار أو نيل حقوقها كامله بدون فيصال

ف تعريف الخيانه مهما كان نوعها
هي ارتكاب فعلاً ما يؤثر علي علاقة الشراكة بدون علم الشريك

١- انا كراجل لاء
لان الست علشان تخون جسدياً لازم تربط نفسها عاطفياً الاول و في الاخر الانثي لا تتخذ لها سوى ذكرا واحداً و الباقي بيكون ساعتها شكليات

٢- و بالنسبة للستات
في جوانا حاجزا نفسي بيتكسر لما بنخون ك رجاله
بنستسهل بعدها الخيانه كل مره و نقول حتعدي زي الي قبلها
بس لازم نفرق بين الوقوع في النزوة عند الراجل و بين الخيانه المكتملة جسدياً و عاطفياً
لان طبيعة خلق الذكر أنه ممكن يتفاعل جسدياً بس لا تترك بعواطفه اي تعلق عاطفي إتجاه الانثي الي ارتكب معاها الفعل الجسدي

٣ - لو الي اتخان هو كمان رد الخيانه بخيانه يبقي ايه فرقه عن الي خان

• عجبني
التفاعلات: HADES و avioo

الموضوع مش مبرر لاكن للرجل حق في التعدد و اول شروط اتباعه هو إبلاغ شريكته و تخييرها بالاستمرار أو نيل حقوقها كامله بدون فيصال

١- انا كراجل لاء
لان الست علشان تخون جسدياً لازم تربط نفسها عاطفياً الاول و في الاخر الانثي لا تتخذ لها سوى ذكرا واحداً و الباقي بيكون ساعتها شكليات

٢- و بالنسبة للستات
بس لازم نفرق بين الوقوع في النزوة عند الراجل و بين الخيانه المكتملة جسدياً و عاطفياً
لان طبيعة خلق الذكر أنه ممكن يتفاعل جسدياً بس لا تترك بعواطفه اي تعلق عاطفي إتجاه الانثي الي ارتكب معاها الفعل الجسدي

اتفق معاك جدا يا هندسة 👌

• أتفق
التفاعلات: Life Arch

١- انا كراجل لاء

٢- و بالنسبة للستات

انا مش بحب تعليقاتك من فراغ و****
تحياتي ❤️

• عجبني
التفاعلات: Life Arch
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
التفاعلات: HADES
تسلم يا هندسة يدوم التوافق 🙏🏻

تحياتي ليك يا صديقي العزيز تسلم علي ذوقك 🙏🏻
مش زوقي دا رقي فكر حضرتك ❤️

الخيانة
حاجه مؤلمة جدا لو كانت من الشخص اللي بتحبه
بتحس بالكسرة والوجع منها

بس السؤال هنا ليه الناس
ممكن تتقبل الخيانة من الراجل
وترفضها رفض تام من الست

مع أن الفعل واحد في الحالتين
الاتنين خانوا

انت ممكن تسامح لو خانتك في يوم ؟
انتي ممكن تسمحيه لو خانك ورجع ندمان؟
لو اتخانتوا هنتخونوا كرد فعل ؟
اولا الخيانة دائما تبداء من الست المتزوجة او العاشقة لانها هى التى تملك ان تفتح الباب او تغلقة لذلك يكون العيب عليها فى اغلب الاحيان مثلا لو واحد اتواصل مع واحدة على اى مواقع ممكن تهزقه او تشتمة او تريح دماغها وتقفل الباب
لكن لو سمحت لاى حد هى المسؤولة
لاجل ذلك بيكون اللوم عليها فى تربيتها وفى اسرتها وفى بيتها لكن الاختلاط والتفريط بيبداء فى لحظات ويتبعها الندم لذلك يكون العبء عليها اكثر من الرجل
اما موضوع الرجوع او التسامح على حسب نوع الخيانة وعلى اى مجال كلام او اتصال او فعلا خيانة وزنا
كلة بيرجع للراجل اذا سامح او هيتحمل لانه فعلا هو الاساس فى العلاقة لانه هو اللى صرح بالحب ليها او القرب منها فهى تسمى خائنة لهذه الثقة والرباط الزوجى
وكذلك يعود للحب بين الزوجين فى حلاة الخيانة هل فعلا كانت مجبرة على ذلك اغتصاب مثلا او تحت تهديد الامر بيختلف من راجل لراجل
انا اعرف واحد شخصيا لما حب بنت مطلقة جبلها كل حقوقها من زوجا الاولانى ولما قرب منها وحاول يتزوجها رغم حبه ليها كاننت السبب فى النفور منها لانها كانت متعدده العلاقات
فانهارت رغم حبه ليه للزواج
مش للمتعة الموضوع بيحتاج علاج جزرى ونفسى ودينى

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%