NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

زبري محيرني

نسوانجى بريمو
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
إنضم
15 نوفمبر 2021
المشاركات
120
مستوى التفاعل
167
الإقامة
بمصر بالقاهرة
نقاط
1,282
في البداية احب اصبح او امسي علي كل شخص موجود في نسوانجي ان كان قرأ قصص جنسية او قصص غير جنسية انا حابب اكتب عن حياتي كل واحد مبهدلة بس النهاردة هبدء بواحد بس ياريت البداية تعجبكم .
انا كنت بعيش وسط اهلي زي اي حد وكانت الحياة شبة جميلة وكنت بروح كل يوم واجي من المدرسة انا بالمنسبة اسمي امجد وفي ثانوي كنت في يوم وانا راجع من الدرس ماشي عمال افكر هروح فين اصلي كان لسة في درسي تاني بعد بساعة فرحت اعقد عاي البحر شوية وقلت اهوة اشم شوية هو جميل ونشوف الدنيا راحة فين وفعلا رحت عاي البحر وفضلت اعقد يمكن ربع ساعة او نص بس لقيت نسمة هو جاية عاية كدة عملت لقلبي انعاش وفي عز ما انا منتعشي لقيت حاجة غريبة بتحصل وانا مش فاهم اية بيحصل لقيت حد جاي علية انا حاسة جاي من بعيد اوي اوي بس هو في نفش الوقت قريب اوي قلت اية دة في اية هوة انا بيحصلي اية انا خايف لية انا مرعوب لية ولقيت بيقرب وانا عيوني شايفة انو بعيد ببص لقيت حاجة مسكتني من ايدي وانا ببص لقيت الشخص دة بقي واقف جنبي وهوة الا ماسك ايدي فعلي بقولة انتا مين عايز اية انتي مين وانا برضو شايف بعيوني انو بعيدددد اية دة لقيتة بيقولي اصبر بصوت كدة كبير وتخين قلبي وقع في رجلي اكتر بقولة انتا مين عايز اية بقولي تعالي معاية ولقيت نفسي مرة وحدة جوة مكان كلة نور ونورة غريب بيقولي انتا امجد ابن امين ابن مصطفي بقولة انا فين وانتي مين وفي عز خوفي لقيت شكل اعرفة شكل قريب من شكلي بيقولي انتا وصلت هنا واخيرا جيت يا امجد بقولة انتا مين ياعم ابوس انا فين واية الشبه الا بنا دة انا فين بيقولي اهدة نا تخفش انتا هنا في امان من كل البشر انتا هنا متوج عاي راس كل العدد دة ولقيت مرة واحدة المكان بقا كلة ناس كتيرة وكل الناس دي بتتكلم في وقت وانا سامع كل الاصوات بتعتهم والمصيبة اني فاهم كل واحد بيقول اية ومرة واحدة قلبي وجعني وخفت اكتر انا فين انا مين والدنيا عمالة تلفي بية وخايف والخوف بقي حاجة جواية مش قادر اخرج منها اة يا قلبي نفسي بيروووووووح انا فين لقيت الراجل الا شبهي بيقولي اتنفس اتنفس مش تخاف ولقيت نفسي مرة وحدة بقول انا بموت ولا اية انا مت ولا اية ولقتني بفوق اية دة انا كان مغم علية ولا اية ولقيت ناس كتير بتقول فاق فاق الحمد لله انا فين لقيت نفسي اعقد علي البحر زي ما انا بس للاسف انا مش بقيت انا بقي جواية رعب وخوف ومش عارف انا فين وانا ماشي رايح الدرس راكب جنب واحدة ست سمعها بتقولي **** يخربت الفلوس والدروس ببسلها لقتها سكتة والا جنبها بيقول اي دة وخدة بطيزها المكان كلة اية دة انا بقيت مجنون ولا اية نزلت رحت الدرس ونش فاهم حاجة الدرس خلص وانا مروح لقيت حد بيقولي في ودني انتا رايح فين ببص مش لقيت حد جانبي انتا مين ياعم انتا انتا فين اصلا وطلعت اجري وانا بجري رحت خابط في عربية فقت لقيت نفسي في المستشفي ورجلي متجبسة والصوت بيقولي خلي بالك انا هحكيلك انا مين
نكلم الجذء الا جاي لو عجبتكم نكمل ولا لاء
 
  • عجبني
  • جامد
التفاعلات: Ahmed Elsawey, VANDETTAA, البرنس احمد و 5 آخرين
----------------------------------

(الجزء الثاني)

امجد: انت مين وبتتكلم منين اصلا؟
بيظهر قدامه نفس الشخص
مارد: انا اسمي مارد ومش من الجان زي منت فاكر
امجد: منت مستحيل تكون بني ادم مش جني ازاي!؟
مارد: قولتلك انا مش جني انا مارد وزير مملكه النار
امجد: ايه مملكه النار دي؟
مارد: منا بقولك اهدي عشان افهمك
امجد: طيب انا هادي اهو فهمني
مارد: في كوكب غير كوكب الارض كان في مملكه ضخمه قويه اسمها مملكه الطبيعه
امجد: ايه كوكب غير كوكب الارض ده مفيش حياه علي اي كوكب تاني وانت بتقولي مملكه وبتاع انت هتشتغلني ياعم انت
مارد: منت شغل مخك التخين ده معايا واسمعني وافهم كويس انا بقولك ايه وبعدين مين قال مفيش حياه في كوكب تاني كنت شفت بعينك انت عشان تكلم ولا هي لماضه وخلاص
امجد: طيب ياعم انا اسف اتفضل كمل
مارد: مملكه قوه الطبيعه كان فيها اربع قبائل لكل قبيله عنصر بتتحكم فيه
امجد: عنصر بتتحكم فيه ازاي؟
مارد: عناصر الطبيعه الاربعه النار والهواء والماء والارض
امجد: تمام وبعدين
مارد: كانوا الاربع قبائل متوحدين وبيساعدوا بعض ويساعدوا الغير لحد ما ظهرت مملكه الظلام ودخلت حرب معانا وللاسف كسبوا الحرب واتفرقوا الاربع قبائل
امجد: وبعدين؟
مارد: مملكه الظلام هي الحاكمه دلوقتي والحياه في الكوكب بقت جحيم وعشان ترجع الحياه والمملكه زي ما كانوا ويتحدوا القبائل الاربعه من تاني وقتها هنقدر نهزم مملكه الظلام ونرجع مجدنا من تاني
امجد: طب متوحدهم ياعم مصدعني انا ليه بالحدوته دي
مارد: لانك حاكم مملكه النار وريث العرش وانت اللي لازم توحد مملكتك من تاني
بيبصله امجد وبعد فتره بيضحك جامد
امجد: حاكم ايه ووريث ايه ياعم دانا بخاف من الكبريت تقولي حاكم النار
مارد: انا مبهزرش علي فكره انت وريث العرش
امجد: دا اللي هو ازاي لامؤاخذه
مارد: بص يا امجد جدك كان الزعيم الاكبر للمملكه ولما الحرب قامت باباك اتقتل في الحرب دي وجدك انهزم وكان لازم يحميك فنفاك لكوكب الارض لحد متكبر وتقدر تكون الحاكم وترجع مملكتك من تاني
امجد: انت قصدك تقول ان....
مارد: بظبط كدا ولا دا عالمك ولا دول اهلك الحقيقين
امجد: انا مش مصدقك انت اكيد كداب
مارد: انا مش كداب وعارف ان كلامي صعب شويه عليك لكن دي الحقيقه ولازم تفهم ان مملكتك محتجالك انا هسيبك دلوقتي تهدي وتفكر في كلامي وهرجعلك تاني
وبيختفي مارد من قدامه
________
بيسرح امجد ويفكر ف كلام مارد
امجد: معقول كلامه صح دول مش اهلي بجد بس روش الحوار برده ممالك وقوه خارقه وبتاع حلو ده
وبيضحك ب صوت عالي
هو انا اجننت ولا ايه اهدي ي امجد كده انا بقول اتاكد من كلامه ولو دول فعلا مش اهلي اروح معاه اتفرج علي اللي بيقول عليه ده لقيته حلو خير وبركه لقيته وحش عادي ارجع واعتبره حلم صح كده
بيقطع تفكير امجد خبط علي باب اوضته وبيدخلوا مامته وباباه
( فاطمه / ام امجد عمرها 48 سنه ست طيبه وفي حالها ربه منزل
امين / والد امجد عمره 50 سنه راجل طيب شغال موظف في شركه ادويه اجنبيه)
فاطمه: طمني عليك ياحبيبي انت بخير
امجد: بخير ي ماما متقلقيش
امين: مش تاخد بالك وانت بتعدي كده تخضنا عليك
امجد: معلش حصل خير انا كويس اهو
فاطمه: مالك ي امجد حاسه فيك حاجه انت تعبان ياحبيبي
امجد: انا عايز اروح البيت
امين: انا لسه شايف الدكتور وقال لازم تقعد يومين نطمن عليك
امجد: لا يا بابا لو سمحت انا عايز اروح دلوقتي
امين: تروح ازاي بس بحالتك دي مفيش مرواح الا لما الدكتور يقول
امجد: منا مش هقدر استني لما اروح عشان اكلم معاكم
بيبصوا امين وفاطمه ل بعض ويبصوا ل امجد
امين: تكلم معانا ف ايه؟
امجد: انا مش ابنكم انتو مش اهلي الحقيقين مش كدا
بتشهق فاطمه بخضه وتحط ايدها علي بقها
امين: ايه التخريف ده انت خبطت دماغك جامد في الحادثه ولا ايه
امجد: بابا ارجوك قولي الحقيقيه
فاطمه: انت جبت الكلام دا منين؟
امجد: حد قالي ارجوكم قولولي الحقيقه
امين بعصبيه: انت تبطل التخريف اللي بتكلم فيه ده مش ناقص هبل انا ماشي هروح شغلي ولو اكلمت فالموضوع ده تاني هتزعل مني يا امجد فاهم
وبيخرج من الاوضه بعصبيه
بيبص امجد ل مامته بيلاقيها بتعيط وبتقرب منه تحضنه
فاطمه: انت ابني انا فاهم ابني انا
بيطبطب امجد عليها
امجد: ماما يا حبيبتي ارجوكي ريحيني قوليلي الكلام دا صح ولا غلط وصدقيني مفيش اي حاجه هتتغير ولا عمري هبعد عنك لو الكلام صح ارجوكي بس قوليلي الحقيقه
فاطمه: الحقيقه اني امك ختك وانت حته لحمه حمرا سهرت عليك وكبرتك وتعبت فيك هي الام اللي بترمي ضناها ولا اللي بتربي وتحن وتطبطب وتعلم انا اه مولدتكش ولقيتك وانت *** صغير بس انت ابني انا مش ابن حد تاني ابني انا يا امجد

وبتعيط بحرقه
بتنزل دموع امجد وبيحضنها
امجد: متعيطيش يا امي دموعك غاليه عليا اوي انا اسف سامحيني خلاص انسي اعتبري اني مسالتش عن حاجه
فاطمه: بس فهمني مين اللي قالك الكلام ده
امجد: خلاص يا ماما انسي انا تعبان محتاج ارتاح اعتبري محصلش حاجه ارجوكي
بتمسح فاطمه دموعها وبيجي الدكتور يطمن علي امجد
_________
بيعدي شهر وبيتعافي امجد بالكامل وكل ده مستني مارد يظهرله تاني
بيظهر مارد يوم لي وهو قاعد ف اوضته بليل
امجد: ايه ياعم انا قولت نستني ومش هتيجي تاني
مارد: حبيت اسبلك مساحه للتفكير
امجد: تمام وانا فكرت
مارد: وقرارك ايه؟
امجد: هاجي معاك بس اي وقت حبيت ارجع هنا فيه هرجع تمام
مارد: اتفقنا هات ايدك
بيمسك امجد ايد مارد وف ثواني بيختفوا الاتنين من الاوضه
وبعد دقيقه بيكون امجد وصل مملكه النار
بيمشي امجد مع مارد وهو بيبص حواليه بانبهار
مارد: مالك شكلك مندهش
امجد: اصل توقعت كل حاجه هنا هتبقي من النار بس انا شايف مباني وزرع وحاجات عاديه يعني
مارد: مش كل حاجه بنتوقعها بتكون حقيقه
بيوصلوا سوا ل قصر كبير مرسوم عليه شعار النار
امجد: احنا هنقعد هنا؟!
مارد: ايوه دا قصرك
بيمشي امجد معاه وبيتفرج علي القصر بانبهار وبيوصلوا جناح كبير وفيه كل وسائل الراحه
مارد: دلوقتي هسيبك تنام ومن الصبح بدري هنبدا تدريبات
امجد: تدريبات ايه دي؟
مارد: استخراج قوتك والتحكم فيها
امجد: قوه ايه دي؟
مارد: بطل غباء قوه النار اكيد
امجد: ما يمكن معنديش قوه اصلا
بيسكت مارد شويه ويجيب شمعه ويولعها بنظره من عينه
مارد: شايف الشعله بتاعه الشمعه دي
امجد: ايوه مالها؟
مارد: طيرها ف الهوا باشاره من ايدك
امجد: هو حد قالك اني ساحر ياعم اطيرها ازاي يعني
مارد بحده: انا خلقي بدأ يضيق منك نفذ اللي قولته
امجد: يعني اعمل ايه؟
مارد: غمض عينك صفي ذهنك تماما وحاول تحس بالقدره الكامنه جواك واسمحلها تعبر جسمك وبعدها فتح عينك وبص للنار وارفع الشعله ف الهوا
امجد: ماشي
بيغمض امجد عينه وبينفذ اللي مارد قال عليه وبعد دقيقتين بيفتح عينه ويبص للنار ويحرك ايده باتجها وفجأه................يتبع!!!!


(الجزء الثالث)

بيغمض امجد عينه وبينفذ اللي مارد قال عليه وبعد دقيقتين بيفتح عينه ويبص للنار ويحرك ايده باتجها........
أمجد: محصلش حاجه
مارد: مش مشكله حاول تاني وصفي ذهنك
بيحاول أمجد لكن مش بيقدر يخلي الشمعه تولع وبيظهر معالم الحزن علي وشه
أمجد: مش قولتلك يظهر اني معنديش قوه
مارد: قوتك هتظهر لما تأمن بيها متيأسش من اول محاوله دلوقتي نام وارتاح الصبح الساعه 6 هنبدأ تدريب
أمجد: 6 ايه ياعم هو انا هروح ابيع جرايد
مارد بقرف: جرايد ياتافه التدريب بيكون بدري عشان ذهنك يكون صافي ومش عايز غلبه احنا داخلين علي حرب ولازم تستعدلها
أمجد: ياعم ماشي متزقش
بيخرج مارد من الاوضه
أمجد: انا هنام لما اشوف اخر الفيلم الهندي ده ايه
مارد: شكلي هيطلع عيني عقبال مخليك ملك
_______
في مكان اخر تحديدا في مملكه الظلام
بيدخل شاهين (مساعد الملك) القاعه الملكيه وبينحني قدام الملك
شاهين: مولاي العظيم ملك الظلام
فارس (الملك): ايه الاخبار اللي عندك؟
شاهين: حفيد حاكم مملكه النار رجع المملكه يا مولاي
فارس بغضب: يعني ايه رجع ازاي ده حصل
شاهين: يظهر ان الحاكم كان مخبي حفيده في كوكب الارض عشان كدا مقدرناش نوصله يامولاي وتبعا للاسطوره لو الولد دا رجعله ملكه هيهزمك وهتبقي نهايه مملكه الظلام
فارس: اخرس اللي بتقولوا دا مستحيل يحصل الولد دا لازم يموت فاسرع وقت
شاهين: بس يا مولاي لو قتلناه دلوقتي من غير سبب اعدائنا والمتربصين لينا مش هيسبونا
فارس: اومال اسكت واتفرج علي عرشي وهو بيضيع
شاهين: العفو يا مولاي انا مقولتش كدا بس الاول نخلي عنينا عليه ونشوف مقدار قوته قد ايه عشان نقدر نعمل خطه مظبوطه للتخلص منه
فارس: عندك حق ياشاهين مش عيزه يغيب عن عينك لحظه واحده مفهوم
شاهين: امرك يا مولاي عن اذنك
بيشاورلوا فارس بالانصراف
بيمشي شاهين وبيفضل فارس لوحده
فارس: مملكه الظلام مش هتنتهي الاسطوره هتتغير وانا اللي هكتب الاسطوره الجديده
________
بيصحي أمجد الصبح علي ميه بتدلق عليه وبيقوم مخضوض
أمجد: ايه ياعم حد بيصحي حد كده
مارد: معادك الساعه 6 ودلوقتي 6 وربع ولسه سعتك نايم مفروض تحترم مواعيدك انت هتبقي الملك
أمجد: اول مبقي الملك فكرني انزلك من منصبك واعينك حارس لبوابه القصر
مارد بغضب: انت هتهزر معايا يلا قوم 5 دقايق والاقيك في حديقة القصر وجاهز للتدريب مفهوم
أمجد: اه بهزر مهزرش ليه يعني ممنوع
مارد: الصبر من عندك يارب قوم اغسل وشك وهتلاقي هدوم في الدولاب غير وتعال
أمجد: خلاص ياعم انت هتتحول اتفضل اخرج و5 دقايق هبقي وراك
بيبصله مارد بغضب وبيمشي ويسيبه
_______
في منزل أمجد
بتصحي فاطمه من النوم وتصحي أمين
فاطمه: أمين... أمين
أمين: ايوه يا فاطمه
فاطمه: يلا ي حبيبي اصحي عشان تفطر قبل متروح الشغل انا هقوم اصحي أمجد واجهز الفطار
أمين: حاضر
فاطمه: يحضرلك الخير والسعادة والعافية يارب
بتخرج فاطمه من الاوضه وتروح اوضه أمجد وتتفاجأ انه مش موجود وبتدور عليه في البيت كله ومش بتلاقيه
فاطمه: أمين الحقني أمجد مش موجود في البيت
أمين: اهدي طيب تلاقيه نزل بدري للمدرسه هيكون فين يعني
فاطمه: نزل ازاي بس والباب متربس من جوه
أمين باستغراب: يمكن انتي قلقتي وتربستي الباب ونسيتي يافاطمه
فاطمه: لا انا لسه صاحيه دلوقتي
أمين: يا حبيبتي أكيد دا اللي حصل وانتي نسيتي ما هو أكيد مخرجش والباب مقفول يعني
فاطمه: انا قلبي مش مطمن يا امين
امين: اهدي بس انتي اللي بتخافي علي أمجد زياده عن اللازم ولما يرجع مالمدرسه هقرص ودانه عشان مينزلش بدري كدا تاني يلا يا حبيبتي حضري الفطار عقبال ما البس
فاطمه: حاضر
وبتدخل المطبخ وهي قلقانه وقلبها مش مطمن لكن بتحاول تكدب احساسها
_______
مارد: جاهز للتدريب
امجد: جاهز
مارد: الخطوه الاولي عيزك تغمض عينك وتاخد نفس عميق
أمجد: وصفي ذهنك هاه ايه تاني
بيظهر شكل النار ف عين مارد وبيكلم بغضب
مارد: متقطعنيش وانا بكلم
بيركز أمجد في نظره عين مارد وبيستغرب لان مفيش نار قدامهم
أمجد: ازاي في انعكاس للنار في عينك مفيش نار قدامنا
مارد: دا انعكاس لقوتي وبتمني انك متخرجنيش عن شعوري عشان مستخدمش القوه دي ضدك
أمجد: طيب ايه المطلوب
مارد: غمض عينك وخد نفسك عايزك تتخيل نار قويه واتخيلها بتجري في جسمك
أمجد: يعني اتخيل نفسي بولع
مارد: دانا اللي هولع فيك لو مبطلتش غباء اتخيل قوه النار بتجري جواك
أمجد: طيب
بينفذ أمجد كلام مارد ولما بيتخيل القوه دي جسمه بيتنفض وبيفتح عينه ونفسه عالي وسريع
مارد: اهدي ومتخفش انا جمبك ومفيش حاجه هتحصل

أمجد: بس انا حسيت اكن حد كهربني
مارد: قوتك مدفونه جواك ولازم تتحمل شويه لحد ما تقدر تخرجها وبعدها هعلمك ازاي تتحكم فيها بس ابوس دماغك ركز فلي بنعمله مفيش قدامنا وقت كتير
أمجد: طيب
بيفضل مارد يدي امجد تعليمات وبينفذ كلامه وبيفضل لحد بليل بيتمرن لكن مش بيقدر يخرج قوته
مارد: كفايه كده النهارده اطلع ارتاح وبكره هنبدا من بدري
أمجد بحزن: طيب
وبيسيبه ويطلع الاوضه
أمجد: شكلي مش هنجح فلي مطلوب مني
بيفضل مارد قاعد ف الجنينه
مارد: شكل الطريق قدامنا طويل بس في اقرب وقت لازم تبقي اقوي واحد في المملكه
___________
في منزل أمجد
فاطمه بدموع: بلغ البوليس يا أمين ابني فين انا عيزه ابني
أمين: بلغت يا فاطمه بس قالوا لازم 48 ساعه
فاطمه: يعني ايه هفضل يومين معرفش حاجه عن ابني عشان البوليس يبدأ يدور عليه وياعالم وقتها يكون حصله ايه لا انا لايمكن استني انا هنزل ادور عليه بنفسي
بيحضنها امين وبيطبطب عليها
امين: هتنزلي فين بس انا سألت كل صحابه عنه محدش شافه مفيش قدامنا غير اننا ندعي ونستني
بتفضل فاطمه تعيط وامين بيحاول يطمنها وهي قلقان اكتر منها لكن مش بيبن
_______
في مملكه الظلام
شاهين: لقيت السكه اللي هنقدر نخلص من أمجد بيها يامولاي
فارس: امجد مين؟
شاهين: حفيد حاكم النار يامولاي
فارس: اه نسيت اسال عن اسمه
شاهين: جل من لا يسهو يامولاي
فارس: ايه الخطه؟
شاهين: الولد ضعيف جدا يا مولاي لو قدرت تعلي احساسه باليأس من اكتشاف قوته هيرجع كوكب الارض ووقتها بسهوله نخلص عليه
فارس: تمام انا هتصرف انصرف انت
شاهين: امرك مولاي
________
بيعدي اسبوع وفارس بيستخدم قوه الظلام علي عقل أمجد في نومه وبيزود احساسه باليأس والاحباط
واليوم دا في التدريب بتكون محاوله أمجد ضعيفه وبيلاحظ مارد ده
مارد: في ايه انت ليه مش بتحاول بجد
امجد: انا زهقت بقالي اسبوع بحاول ومحصلش اي حاجه انا بضيع وقت علي الفاضي
مارد: يعني ايه هتستسلم بسرعه كدا؟!
امجد: انا عايز ارجع بيتي
مارد: انت هنا في بيتك
امجد: لا عايز ارجع لامي وابويا ومدرستي وصحابي انا تعبت وحياتي بقت مبهدله كان مالي ومال كل ده
مارد: ومملكتك هتتخلي عنها انا مش هسمحلك بكدا مش عشان شويه يأس هتضيع المملكه
أمجد: انا الملك مش كده
مارد: ايوه
أمجد: وانا بأمرك كملك انك ترجعني عالمي
مارد: بس....
بيقاطع أمجد كلامه
امجد: حالا ترجعني بيتي او هأمر بسجنك مفهوم
مارد: انت غبي وهتضيعنا بغباءك عايز ترجع عالمك ارجع بس انا مش هستسلم زيك ولاخر نفس ليا هدافع عن المملكه وصدقني انت هتندم
وبيمسكه مارد من كتفه وف ثواني بيكون اتنقل كوكب الارض وبيسيبه ويختفي
_______
بيلاقي أمجد نفسه علي شط البحر وبيتمشي وهو غضبان وباصص للارض بحزن وحاسس قد ايه هو ضعيف وبيرجع بيته ويقول لاهله انه كان رايح المدرسه بس داخ واغمي عليه وفي راجل طيب خده البيت عنده واهتم بي لحد ما بقي كويس وانه من التعب مكنش قادر يكلمهم وبيفضل ف اوضته طول الوقت زعلان
__________
في مملكه الظلام
شاهين: خطتنا لحد دلوقتي ماشيه صح يامولاي
فارس: عارف وانا اللي هكمل وهقضي عليه في الوقت المناسب
_______
بيعدي شهر وامجد وقته بين المدرسه والبيت ومضايق طول الوقت واحساس الفشل مسيطر عليه
وبيقرر اهله يروحوا فسحه عشان يغير جو
امين: انا استلفت عربيه عمك خالد (صاحبه) عشان افسحكم يلا مش خساره فيكم
فاطمه: يخليك لينا يا حبيبي
أمجد: بابا اخرجوا انتو انا مليش مزاج
امين: انا واخد اجازه وخت العربيه عشانك يلا مش عايز كسل
أمجد: حاضر
وبعد شويه بيكونوا كلهم ف العربيه علي الطريق
وفجأه السما بتغيم جامد وبيكون لون السحب اسود
فاطمه: ياساتر يارب هو الجو قلب فجأه كده ليه
بيظهر فارس وهو لابس عبايه سوده مش مبينه اي حاجه فيه علي مسافه قريبه من العربيه
أمجد: بابا حاسب
بيحاول أمين يتفادي فارس وميخبطوش وبيلاقي ازاز العربيه بقي لونه اسود وبتتقلب بيهم العربيه
بيرجع فارس المملكه وهو فرحان ومطمن انه استحاله حد يخرج من العربيه عايش
_________
بيفوق أمجد في المستشفى بعد 3 ايام
الدكتور: حمد**** على سلامتك يابطل
أمجد: ايه اللي حصل ابويا وامي فين
الدكتور بحزن: شد حيلك البقاء لله
أمجد: انت بتخرف بتقول ايه مستحيل
الدكتور: اديله حقنه مهدأ بسرعه
بيكون أمجد متعصب وبيحاول يقوم والممرضين مكتفينه وبيدولوا حقنه مهدأ
وقبل ما ينام بيظهر شكل النار في عينه................................يتبع!!!!!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بجد اسف اوي علي التأخير بس حرفيا الفتره الي فاتت كانت متلخبطه اوي
كنت تعباان علي حبه مشاااكل وكده بس الحمد**** كله هيعدي بأذن ****
وان شااء **** هحااول معتش اتأخر تاني بأذن **** 🌺🌺

في الاخر اتمني ليكم قرأه ممتعه🙏🌺🌺
 
  • حبيته
  • عجبني
  • أتفق
التفاعلات: فاروق محمد, BASM17 اسطورة القصص, VANDETTAA و 5 آخرين
تمام بسرعة
 
مرحبا بكم عزيزي الكاتب عزيزتي الكاتبة طالما قصتك في هذا القسم فيعني أنها متسلسلة فعليه حينما تريد تضيف جزء جديد عليك باتباع الخطوات التالية وهي اولا تضع الجزء الجديد في مربع الكتابة بالاسفل ثانيا تدخل على هذا الرابط
وتطلب دمج الجزء الجديد من قصتك وتكتب اسم قصتك وتكتب رقم المشاركة التي فيها الجزء أو تنسخ رابط قصتك
وسيستجيب لك أحد مشرفي القصص
لو كان متاح مباشرة
 
  • عجبني
التفاعلات: PepOoz69
  • أتفق
التفاعلات: BABA YAGA

(الجزء الثاني)

امجد: انت مين وبتتكلم منين اصلا؟
بيظهر قدامه نفس الشخص
مارد: انا اسمي مارد ومش من الجان زي منت فاكر
امجد: منت مستحيل تكون بني ادم مش جني ازاي!؟
مارد: قولتلك انا مش جني انا مارد وزير مملكه النار
امجد: ايه مملكه النار دي؟
مارد: منا بقولك اهدي عشان افهمك
امجد: طيب انا هادي اهو فهمني
مارد: في كوكب غير كوكب الارض كان في مملكه ضخمه قويه اسمها مملكه الطبيعه
امجد: ايه كوكب غير كوكب الارض ده مفيش حياه علي اي كوكب تاني وانت بتقولي مملكه وبتاع انت هتشتغلني ياعم انت
مارد: منت شغل مخك التخين ده معايا واسمعني وافهم كويس انا بقولك ايه وبعدين مين قال مفيش حياه في كوكب تاني كنت شفت بعينك انت عشان تكلم ولا هي لماضه وخلاص
امجد: طيب ياعم انا اسف اتفضل كمل
مارد: مملكه قوه الطبيعه كان فيها اربع قبائل لكل قبيله عنصر بتتحكم فيه
امجد: عنصر بتتحكم فيه ازاي؟
مارد: عناصر الطبيعه الاربعه النار والهواء والماء والارض
امجد: تمام وبعدين
مارد: كانوا الاربع قبائل متوحدين وبيساعدوا بعض ويساعدوا الغير لحد ما ظهرت مملكه الظلام ودخلت حرب معانا وللاسف كسبوا الحرب واتفرقوا الاربع قبائل
امجد: وبعدين؟
مارد: مملكه الظلام هي الحاكمه دلوقتي والحياه في الكوكب بقت جحيم وعشان ترجع الحياه والمملكه زي ما كانوا ويتحدوا القبائل الاربعه من تاني وقتها هنقدر نهزم مملكه الظلام ونرجع مجدنا من تاني
امجد: طب متوحدهم ياعم مصدعني انا ليه بالحدوته دي
مارد: لانك حاكم مملكه النار وريث العرش وانت اللي لازم توحد مملكتك من تاني
بيبصله امجد وبعد فتره بيضحك جامد
امجد: حاكم ايه ووريث ايه ياعم دانا بخاف من الكبريت تقولي حاكم النار
مارد: انا مبهزرش علي فكره انت وريث العرش
امجد: دا اللي هو ازاي لامؤاخذه
مارد: بص يا امجد جدك كان الزعيم الاكبر للمملكه ولما الحرب قامت باباك اتقتل في الحرب دي وجدك انهزم وكان لازم يحميك فنفاك لكوكب الارض لحد متكبر وتقدر تكون الحاكم وترجع مملكتك من تاني
امجد: انت قصدك تقول ان....
مارد: بظبط كدا ولا دا عالمك ولا دول اهلك الحقيقين
امجد: انا مش مصدقك انت اكيد كداب
مارد: انا مش كداب وعارف ان كلامي صعب شويه عليك لكن دي الحقيقه ولازم تفهم ان مملكتك محتجالك انا هسيبك دلوقتي تهدي وتفكر في كلامي وهرجعلك تاني
وبيختفي مارد من قدامه
________
بيسرح امجد ويفكر ف كلام مارد
امجد: معقول كلامه صح دول مش اهلي بجد بس روش الحوار برده ممالك وقوه خارقه وبتاع حلو ده
وبيضحك ب صوت عالي
هو انا اجننت ولا ايه اهدي ي امجد كده انا بقول اتاكد من كلامه ولو دول فعلا مش اهلي اروح معاه اتفرج علي اللي بيقول عليه ده لقيته حلو خير وبركه لقيته وحش عادي ارجع واعتبره حلم صح كده
بيقطع تفكير امجد خبط علي باب اوضته وبيدخلوا مامته وباباه
( فاطمه / ام امجد عمرها 48 سنه ست طيبه وفي حالها ربه منزل
امين / والد امجد عمره 50 سنه راجل طيب شغال موظف في شركه ادويه اجنبيه)
فاطمه: طمني عليك ياحبيبي انت بخير
امجد: بخير ي ماما متقلقيش
امين: مش تاخد بالك وانت بتعدي كده تخضنا عليك
امجد: معلش حصل خير انا كويس اهو
فاطمه: مالك ي امجد حاسه فيك حاجه انت تعبان ياحبيبي
امجد: انا عايز اروح البيت
امين: انا لسه شايف الدكتور وقال لازم تقعد يومين نطمن عليك
امجد: لا يا بابا لو سمحت انا عايز اروح دلوقتي
امين: تروح ازاي بس بحالتك دي مفيش مرواح الا لما الدكتور يقول
امجد: منا مش هقدر استني لما اروح عشان اكلم معاكم
بيبصوا امين وفاطمه ل بعض ويبصوا ل امجد
امين: تكلم معانا ف ايه؟
امجد: انا مش ابنكم انتو مش اهلي الحقيقين مش كدا
بتشهق فاطمه بخضه وتحط ايدها علي بقها
امين: ايه التخريف ده انت خبطت دماغك جامد في الحادثه ولا ايه
امجد: بابا ارجوك قولي الحقيقيه
فاطمه: انت جبت الكلام دا منين؟
امجد: حد قالي ارجوكم قولولي الحقيقه
امين بعصبيه: انت تبطل التخريف اللي بتكلم فيه ده مش ناقص هبل انا ماشي هروح شغلي ولو اكلمت فالموضوع ده تاني هتزعل مني يا امجد فاهم
وبيخرج من الاوضه بعصبيه
بيبص امجد ل مامته بيلاقيها بتعيط وبتقرب منه تحضنه
فاطمه: انت ابني انا فاهم ابني انا
بيطبطب امجد عليها
امجد: ماما يا حبيبتي ارجوكي ريحيني قوليلي الكلام دا صح ولا غلط وصدقيني مفيش اي حاجه هتتغير ولا عمري هبعد عنك لو الكلام صح ارجوكي بس قوليلي الحقيقه
فاطمه: الحقيقه اني امك ختك وانت حته لحمه حمرا سهرت عليك وكبرتك وتعبت فيك هي الام اللي بترمي ضناها ولا اللي بتربي وتحن وتطبطب وتعلم انا اه مولدتكش ولقيتك وانت *** صغير بس انت ابني انا مش ابن حد تاني ابني انا يا امجد

وبتعيط بحرقه
بتنزل دموع امجد وبيحضنها
امجد: متعيطيش يا امي دموعك غاليه عليا اوي انا اسف سامحيني خلاص انسي اعتبري اني مسالتش عن حاجه
فاطمه: بس فهمني مين اللي قالك الكلام ده
امجد: خلاص يا ماما انسي انا تعبان محتاج ارتاح اعتبري محصلش حاجه ارجوكي
بتمسح فاطمه دموعها وبيجي الدكتور يطمن علي امجد
_________
بيعدي شهر وبيتعافي امجد بالكامل وكل ده مستني مارد يظهرله تاني
بيظهر مارد يوم لي وهو قاعد ف اوضته بليل
امجد: ايه ياعم انا قولت نستني ومش هتيجي تاني
مارد: حبيت اسبلك مساحه للتفكير
امجد: تمام وانا فكرت
مارد: وقرارك ايه؟
امجد: هاجي معاك بس اي وقت حبيت ارجع هنا فيه هرجع تمام
مارد: اتفقنا هات ايدك
بيمسك امجد ايد مارد وف ثواني بيختفوا الاتنين من الاوضه
وبعد دقيقه بيكون امجد وصل مملكه النار
بيمشي امجد مع مارد وهو بيبص حواليه بانبهار
مارد: مالك شكلك مندهش
امجد: اصل توقعت كل حاجه هنا هتبقي من النار بس انا شايف مباني وزرع وحاجات عاديه يعني
مارد: مش كل حاجه بنتوقعها بتكون حقيقه
بيوصلوا سوا ل قصر كبير مرسوم عليه شعار النار
امجد: احنا هنقعد هنا؟!
مارد: ايوه دا قصرك
بيمشي امجد معاه وبيتفرج علي القصر بانبهار وبيوصلوا جناح كبير وفيه كل وسائل الراحه
مارد: دلوقتي هسيبك تنام ومن الصبح بدري هنبدا تدريبات
امجد: تدريبات ايه دي؟
مارد: استخراج قوتك والتحكم فيها
امجد: قوه ايه دي؟
مارد: بطل غباء قوه النار اكيد
امجد: ما يمكن معنديش قوه اصلا
بيسكت مارد شويه ويجيب شمعه ويولعها بنظره من عينه
مارد: شايف الشعله بتاعه الشمعه دي
امجد: ايوه مالها؟
مارد: طيرها ف الهوا باشاره من ايدك
امجد: هو حد قالك اني ساحر ياعم اطيرها ازاي يعني
مارد بحده: انا خلقي بدأ يضيق منك نفذ اللي قولته
امجد: يعني اعمل ايه؟
مارد: غمض عينك صفي ذهنك تماما وحاول تحس بالقدره الكامنه جواك واسمحلها تعبر جسمك وبعدها فتح عينك وبص للنار وارفع الشعله ف الهوا
امجد: ماشي
بيغمض امجد عينه وبينفذ اللي مارد قال عليه وبعد دقيقتين بيفتح عينه ويبص للنار ويحرك ايده باتجها وفجأه................يتبع!!!!
اول رد علي الجزء
خد لايك وبعد كده نقرأ بمزاج بقا 😂
 
  • بيضحكني
التفاعلات: BABA YAGA
  • عجبني
التفاعلات: PepOoz69
عنيا بس هو مين اللي كاتبها
انت ولا اللي زبره محيره؟ 😂
هو كتب الجزء الاول بس
وانا هكمل القصه🙏🙏
 
  • حبيته
التفاعلات: PepOoz69
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • حبيته
التفاعلات: BABA YAGA
  • حبيته
التفاعلات: PepOoz69
@MAHM00D ABDOO
انزل بالمنشن الي معاك منشن للناس
عشان الي معايا مش شغاال🙏🙏
 

(الجزء الثاني)

امجد: انت مين وبتتكلم منين اصلا؟
بيظهر قدامه نفس الشخص
مارد: انا اسمي مارد ومش من الجان زي منت فاكر
امجد: منت مستحيل تكون بني ادم مش جني ازاي!؟
مارد: قولتلك انا مش جني انا مارد وزير مملكه النار
امجد: ايه مملكه النار دي؟
مارد: منا بقولك اهدي عشان افهمك
امجد: طيب انا هادي اهو فهمني
مارد: في كوكب غير كوكب الارض كان في مملكه ضخمه قويه اسمها مملكه الطبيعه
امجد: ايه كوكب غير كوكب الارض ده مفيش حياه علي اي كوكب تاني وانت بتقولي مملكه وبتاع انت هتشتغلني ياعم انت
مارد: منت شغل مخك التخين ده معايا واسمعني وافهم كويس انا بقولك ايه وبعدين مين قال مفيش حياه في كوكب تاني كنت شفت بعينك انت عشان تكلم ولا هي لماضه وخلاص
امجد: طيب ياعم انا اسف اتفضل كمل
مارد: مملكه قوه الطبيعه كان فيها اربع قبائل لكل قبيله عنصر بتتحكم فيه
امجد: عنصر بتتحكم فيه ازاي؟
مارد: عناصر الطبيعه الاربعه النار والهواء والماء والارض
امجد: تمام وبعدين
مارد: كانوا الاربع قبائل متوحدين وبيساعدوا بعض ويساعدوا الغير لحد ما ظهرت مملكه الظلام ودخلت حرب معانا وللاسف كسبوا الحرب واتفرقوا الاربع قبائل
امجد: وبعدين؟
مارد: مملكه الظلام هي الحاكمه دلوقتي والحياه في الكوكب بقت جحيم وعشان ترجع الحياه والمملكه زي ما كانوا ويتحدوا القبائل الاربعه من تاني وقتها هنقدر نهزم مملكه الظلام ونرجع مجدنا من تاني
امجد: طب متوحدهم ياعم مصدعني انا ليه بالحدوته دي
مارد: لانك حاكم مملكه النار وريث العرش وانت اللي لازم توحد مملكتك من تاني
بيبصله امجد وبعد فتره بيضحك جامد
امجد: حاكم ايه ووريث ايه ياعم دانا بخاف من الكبريت تقولي حاكم النار
مارد: انا مبهزرش علي فكره انت وريث العرش
امجد: دا اللي هو ازاي لامؤاخذه
مارد: بص يا امجد جدك كان الزعيم الاكبر للمملكه ولما الحرب قامت باباك اتقتل في الحرب دي وجدك انهزم وكان لازم يحميك فنفاك لكوكب الارض لحد متكبر وتقدر تكون الحاكم وترجع مملكتك من تاني
امجد: انت قصدك تقول ان....
مارد: بظبط كدا ولا دا عالمك ولا دول اهلك الحقيقين
امجد: انا مش مصدقك انت اكيد كداب
مارد: انا مش كداب وعارف ان كلامي صعب شويه عليك لكن دي الحقيقه ولازم تفهم ان مملكتك محتجالك انا هسيبك دلوقتي تهدي وتفكر في كلامي وهرجعلك تاني
وبيختفي مارد من قدامه
________
بيسرح امجد ويفكر ف كلام مارد
امجد: معقول كلامه صح دول مش اهلي بجد بس روش الحوار برده ممالك وقوه خارقه وبتاع حلو ده
وبيضحك ب صوت عالي
هو انا اجننت ولا ايه اهدي ي امجد كده انا بقول اتاكد من كلامه ولو دول فعلا مش اهلي اروح معاه اتفرج علي اللي بيقول عليه ده لقيته حلو خير وبركه لقيته وحش عادي ارجع واعتبره حلم صح كده
بيقطع تفكير امجد خبط علي باب اوضته وبيدخلوا مامته وباباه
( فاطمه / ام امجد عمرها 48 سنه ست طيبه وفي حالها ربه منزل
امين / والد امجد عمره 50 سنه راجل طيب شغال موظف في شركه ادويه اجنبيه)
فاطمه: طمني عليك ياحبيبي انت بخير
امجد: بخير ي ماما متقلقيش
امين: مش تاخد بالك وانت بتعدي كده تخضنا عليك
امجد: معلش حصل خير انا كويس اهو
فاطمه: مالك ي امجد حاسه فيك حاجه انت تعبان ياحبيبي
امجد: انا عايز اروح البيت
امين: انا لسه شايف الدكتور وقال لازم تقعد يومين نطمن عليك
امجد: لا يا بابا لو سمحت انا عايز اروح دلوقتي
امين: تروح ازاي بس بحالتك دي مفيش مرواح الا لما الدكتور يقول
امجد: منا مش هقدر استني لما اروح عشان اكلم معاكم
بيبصوا امين وفاطمه ل بعض ويبصوا ل امجد
امين: تكلم معانا ف ايه؟
امجد: انا مش ابنكم انتو مش اهلي الحقيقين مش كدا
بتشهق فاطمه بخضه وتحط ايدها علي بقها
امين: ايه التخريف ده انت خبطت دماغك جامد في الحادثه ولا ايه
امجد: بابا ارجوك قولي الحقيقيه
فاطمه: انت جبت الكلام دا منين؟
امجد: حد قالي ارجوكم قولولي الحقيقه
امين بعصبيه: انت تبطل التخريف اللي بتكلم فيه ده مش ناقص هبل انا ماشي هروح شغلي ولو اكلمت فالموضوع ده تاني هتزعل مني يا امجد فاهم
وبيخرج من الاوضه بعصبيه
بيبص امجد ل مامته بيلاقيها بتعيط وبتقرب منه تحضنه
فاطمه: انت ابني انا فاهم ابني انا
بيطبطب امجد عليها
امجد: ماما يا حبيبتي ارجوكي ريحيني قوليلي الكلام دا صح ولا غلط وصدقيني مفيش اي حاجه هتتغير ولا عمري هبعد عنك لو الكلام صح ارجوكي بس قوليلي الحقيقه
فاطمه: الحقيقه اني امك ختك وانت حته لحمه حمرا سهرت عليك وكبرتك وتعبت فيك هي الام اللي بترمي ضناها ولا اللي بتربي وتحن وتطبطب وتعلم انا اه مولدتكش ولقيتك وانت *** صغير بس انت ابني انا مش ابن حد تاني ابني انا يا امجد

وبتعيط بحرقه
بتنزل دموع امجد وبيحضنها
امجد: متعيطيش يا امي دموعك غاليه عليا اوي انا اسف سامحيني خلاص انسي اعتبري اني مسالتش عن حاجه
فاطمه: بس فهمني مين اللي قالك الكلام ده
امجد: خلاص يا ماما انسي انا تعبان محتاج ارتاح اعتبري محصلش حاجه ارجوكي
بتمسح فاطمه دموعها وبيجي الدكتور يطمن علي امجد
_________
بيعدي شهر وبيتعافي امجد بالكامل وكل ده مستني مارد يظهرله تاني
بيظهر مارد يوم لي وهو قاعد ف اوضته بليل
امجد: ايه ياعم انا قولت نستني ومش هتيجي تاني
مارد: حبيت اسبلك مساحه للتفكير
امجد: تمام وانا فكرت
مارد: وقرارك ايه؟
امجد: هاجي معاك بس اي وقت حبيت ارجع هنا فيه هرجع تمام
مارد: اتفقنا هات ايدك
بيمسك امجد ايد مارد وف ثواني بيختفوا الاتنين من الاوضه
وبعد دقيقه بيكون امجد وصل مملكه النار
بيمشي امجد مع مارد وهو بيبص حواليه بانبهار
مارد: مالك شكلك مندهش
امجد: اصل توقعت كل حاجه هنا هتبقي من النار بس انا شايف مباني وزرع وحاجات عاديه يعني
مارد: مش كل حاجه بنتوقعها بتكون حقيقه
بيوصلوا سوا ل قصر كبير مرسوم عليه شعار النار
امجد: احنا هنقعد هنا؟!
مارد: ايوه دا قصرك
بيمشي امجد معاه وبيتفرج علي القصر بانبهار وبيوصلوا جناح كبير وفيه كل وسائل الراحه
مارد: دلوقتي هسيبك تنام ومن الصبح بدري هنبدا تدريبات
امجد: تدريبات ايه دي؟
مارد: استخراج قوتك والتحكم فيها
امجد: قوه ايه دي؟
مارد: بطل غباء قوه النار اكيد
امجد: ما يمكن معنديش قوه اصلا
بيسكت مارد شويه ويجيب شمعه ويولعها بنظره من عينه
مارد: شايف الشعله بتاعه الشمعه دي
امجد: ايوه مالها؟
مارد: طيرها ف الهوا باشاره من ايدك
امجد: هو حد قالك اني ساحر ياعم اطيرها ازاي يعني
مارد بحده: انا خلقي بدأ يضيق منك نفذ اللي قولته
امجد: يعني اعمل ايه؟
مارد: غمض عينك صفي ذهنك تماما وحاول تحس بالقدره الكامنه جواك واسمحلها تعبر جسمك وبعدها فتح عينك وبص للنار وارفع الشعله ف الهوا
امجد: ماشي
بيغمض امجد عينه وبينفذ اللي مارد قال عليه وبعد دقيقتين بيفتح عينه ويبص للنار ويحرك ايده باتجها وفجأه................يتبع!!!!
حلوه اوي يا ياجا يا ريت اللي بعده بسرعه 👏👏
 
  • حبيته
التفاعلات: BABA YAGA

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%