NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

100مسا عليك يا نجم كالعادة مبدع
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
شابو تسلم ايدك ❤👏
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
➤السابقة


ويلكم باك يرايقين .. معلش ع الغيبة بس الدراسة والشغل والدنيا كانت زحمة فمكنتش فاضي خالص .. من غير لَك كتير انا عارف انك بتقولي انجز وخش ف الموضوع اسيبكو مع الرواية إنجوي 😂💙


الجزء الاول :


(الناس كلها اتلمت وانا غمضت عيني محستش بحاجة ونفسي إتقطع .. الناس شالتني وودتني المستشفي ودخلت العمليات وف شخص من الناس فضل مستنيني وكان ماسك موبايلي ومفاتيحي ومحفظتي)

(عند الشخصين الي عملو الحوار دة)
واحد منهم : (بيتصل بحد) حسين بيه .. جهز نفسك علشان تروح تعزي فيه بالليل ههه
حسين : بجد ؟ خلصتو الموضوع يعني ي عوني؟
عوني : عيب عليك يباشا انا سايبو متصفي ف دمه
حسين : يعني مفيش صقر تاني متأكد ؟
عوني : يباشا عيب دة لو رجع تاني يبقي معجزه اصلاً
حسين : حلو دة ليكم عندي مكافأه كبيره
عوني : إحنا ف الخدمة يباشا (وقفل) (بيكلم الشخص التاني الي معاه) هنتنغنغ ياد ي قدري
قدري : لِف السيجارة دي وإرففففععع الليله إحتفال
هم الاتنين : هههههههههههه

(عندي انا .. انا ونفسي واقفين ف وش بعض ف المستشفي وشايف جسمي ع السرير والدكاترة حواليا)
انا : انا فين ؟
نفسي : زي م انت شايف ف المستشفي بتموت
انا : وانت شمتان يعني ولا انت مفكر اني هموت وانت هتعيش !
نفسي : لا دة ولا دة
انا : اومال ايه
نفسي : عايز اقولك قبل م تموت انك مرمي كدة (بيشاور عليا ع السرير) بسبب انك بتحط نفسك ف حاجات اكبر منك انت مش قدها
انا : مش فاهم انت عايز ايه ؟
نفسي : تقدر تقولي انهي واحد الي بعتلك ناس يعملو فيك كدة ؟ .. اكيد مش عارف م انت عاملي نفسك جوكر وعمال ضد دة وضد دة وواخدها عافيه
انا : إطلع من دمااغي
نفسي : انت مفكر نفسك ناجح وقوي وعندك حياه وعيشة ! انت انسان فاشل واكبر دليل ع فشلك معرفتش ترفع راس اهلك وسط الناس دي ابسط حاجة معرفتش تحقق الي نفسهم فيه ولا حتي عرفت تعمل الي نفسك انت فيه !
انا : تقصد ايه !!
نفسي : قصدي انت عارفه كويس وعارف ان الكلام ع مجموعك فالثانوية .. اديني سبب واحد مقنع انك تعيش علشانه دلوقت يفاشل !
انا : (اتعصبت ومسكته من رقبته) انا مش فاشل فاهم ؟ انا مش فاشل .. انا عملت الي عليا والي حصل كان برا ايدي
نفسي : (بيضحك) اوهام بتضحك بيها ع نفسك .. عيشتك كلها اوهام .. بص خلاص خلاص تعال نخمن مين الي عملها(طرقع ب صوابعه نقلنا ع مكان ف البيرت) يترا دة الي عملها ؟
انا : مستحيل دة ميت
نفسي : (طرقع ب صوابعه نقلنا ع مكان فيه حازم وعادل ومحمود) يترا واحد منهم الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي (طرقع ب صوابعه نقلنا ع مكان فيه خالد) يترا هو الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي : (طرقع ب صوابعه نقنا ع مكان فيه مصطفي) يترا هو الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي : (طرقع بصوابعه نقلنا ع مكان فيه يوسف وعدنان ودياب)
انا : متفكرش تقولها علشان مقطعش لسانك من مكانه
نفسي : هههههه خلاص خلاص (طرقع بصوابعه نقلنا ع مكان فيه حسين) يترا هو الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي : شوفت ان كلامي صح وانك حاطط نفسك ف مواضيع اكبر منك !
انا : حِل عني وسيبني ف حالي انا مش ناقصك
نفسي : هحِل عنك بس متنساش كلامي ها متنساش (واختفي وسابني بتفرج ع نفسي مرمي ع السرير)

(عند ماجي والاتنين الي معاهم)
واحد منهم : يلا يلبوه علشان ترجعي البيت قبل م الشرموطة الكبيرة تقلق عليكي
مينا : اااهه ياد ي جورج الشرموطة الكبيرة دي لو مسكتها هشرمها كدة
جورج : عندك حق بأمانة مينفعش معاها غير الشرم دي
ماجي : (بتلبس وتعيط وتبصلهم بقرف)
مينا : ايه يكسمك الكلام مش عاجبك (وبيضربها ع طيزها)
ماجي : (زقت ايه) اوعي ايدك يحيوان (ولبست ومشيت بسرعة)
مينا : احلي كلمة حيوان سمعتها ف حياتي ياد يجورج هههههه
جورج : هههههه

(فالبيت عند مصطفي قاعد مع بسملة ف المقعد لوحدهم)
مصطفي : انتي قولتيلي ان صقر دة الي رن عليكي يبسمة صح ؟
بسمة : (بقلق) ايوه
مصطفي : او بتكدبي قولي قبل م نحط نفسنا ف موقف وحش وساعتها انتي عارفة هيحصل ايه مني
بسمه : (بتبلع ريقها ومش بترد)
مصطفي : (ضربها قلم ع وشها) يبت الكلب يوسخة
بسمه : (بتعيط) انا اسفه و**** يبابا مش هعمل كدة تاني مصطفي : (مسكها من شعرها) فين تليفونك يبت الكلب
بسمه : (طلعته من جيبها وهي بتعيط) اهو يبابا
مصطفي : (خده منها) مفيش تليفونات تاني ليكي ولو غلطتي غلطة واحدة تاني هدفنك مكانك فاهمه ؟ يلا غوري
بسمه : (طلعت ودخلت اوضتها وهي بتعيط) (بينها وبين نفسها : انتي مش قد صقر يبسمة ايه الي انتي عملتيه دة انتي غلطانة وتستاهلي تستاهلي)
مصطفي : (بينه وبين نفسه : يبت الكلب حطيتيني ف وضع قدام الواد الي قد عيالي عايز الارض تتشق وتبلعني يلعن تربيتك)
(عند الشخص الي ماسك موبايلي وحاجاتي ومستنيني بره .. الموبايل بتاعي رن وكان عدنان والشخص رد)
عدنان : الو يصقر
الشخص : الو
عدنان : صقر معايا !
الشخص : انت صحبه ؟
عدنان : اه انت مين !
الشخص : (حكاله الي حصل)
عدنان : (إتجنن) إقفل انا جايلك دلوقت (قفل ونزل بسرعة وعشر دقايق كان ف المستشفي عندي) (بيكلم الشخص) الاتنين الي عملو كدة محدش شاف وشهم
الشخص : لا كانو حاطين ماسكات وضربوه بسرعة ومشيو
عدنان : (عينه محمره هيدمع) و**** لو حصله حاجة لأكون نايك شعب كسمهم واقطع من جلدهم زي الخرفان
الشخص : (حط ايده ع كتفه) خير ان شاء **** ادعيله بس
عدنان : (طلع موبايله ورن ع دياب وقاله الي حصل ودياب نزل ركب عربيته مش شايف قدامه وجه هو ويوسف)
دياب : مين الي عمل كدة يعدنان ؟
عدنان : معرفش بس هعرف وهندمهم ع اليوم الي إتولدو فيه ولاد الحرام
يوسف : طب هو اخباره ايه دلوقت مفيش حد طلع من عنده قال حاجة ؟
الشخص : لا بقالهم اكتر من ساعة الا حاجة جوا وانا واقف
دياب : (بصله كدة ب استغراب) انت مين !
الشخص : (حكاله انه الي جابني المستشفي)
يوسف : تسلم يغالي ليك عندنا واحدة
الشخص : مفيش حاجة انا عملت الي المفروض يتعمل ان شاء **** يطلع هو بالسلامة
دياب : ان شاء **** .. عنك انت حاجات صقر واكيد معطلينك عن مشاغلك تسلملنا
الشخص : (عطاله الحاجات) لا معطليني ولا حاجة اطمن عليه بس انه قام وهمشي ع طول انا مش ورايا حاجة كدة كدة
دياب ويوسف : (إستغربو من الي بيعمله الي هو قاعد تعمل ايه !)
عدنان : (واقف ساند دماغه ع الحيطة وبيدعي) هتقوم يصحبي بإذن ** .. متسبنيش لوحدي احنا طول عمرنا مع بعض معرفش اعمل ايه من غيرك .. متعملهاش فيا يصقر ب** عليك .. يااارربب

(يوسف بيبص لقي علياء ف الطُرقة جاية نحيتهم)
يوسف : (بيخبط ف كتف دياب) يسطا بص (بيشاور بعينه ع علياء)
دياب : ايه الي جابها دي (بيكلم الشخص) انت رديت ع حد كان بيرن عليه وقولتله ع الي حصل غير عدنان ؟؟
الشخص : لا و****
علياء : (كانت خلاص وصلت لعندهم) ازيكو يشباب .. خير كلكو هنا يعني ف حاجة ولا ايه
يوسف : لا مفيش بس واحد معرفه تعبان شوية فبنزوره
علياء : (باصة ع حالة عدنان الي مش معاهم ف عالم تاني لوحده ومستغربة) اها .. لعله خير ان شاء **** مالو عدنان ؟
دياب : ايه ؟ اه زعلان ع الشخص الي جاينلو اصل كان بينهم كلام وكدة احنا جايين مع عدنان اصلاً
علياء : (بتبص تدور عليا مش لقياني) دياب فين صقر
دياب : فالبيت ليه ؟
علياء : غريبه كلكو هنا ما عدا هو !
دياب : لا هو نايم ف البيت مجاش معانا
علياء : (بصت ع ايده لقيت موبايلي ومفاتيحي) دياب صقر الي ف الاوضة جوا ومستنينه يطلع صح ؟
يوسف : لا مش هو…
علياء : (قطعت كلامه) يووسسفف متكدبش عليا صقر الي جوا ؟؟؟ (صوتها عِلي)
عدنان : (بيزعق) علياااءء اقعدي ع جنب وروحي شوفي انتي رايحة فين علشان مش وقتك ووطي صوتك وانتي بتتكلمي علشان الناس ماشي ؟ صقر الي جوا ايوه عايزه ايه ؟
علياء : (عينها هتدمع بس مسكت نفسها) انت بتكلمني انا كدة يعدنان ؟
عدنان : (شوحلها ب ايده وإدالها ضهره ومشي وقف مكانه)
علياء : تمام (ومشيت)
يوسف : يعدنان بتعمل ايه بس (وراح مشي وراها) علياء استني
علياء : ف ايه ي يوسف ؟
يوسف : متاخديش ع خاطرك من عدنان انتي شايفه حالتُه ازاي من قلقه ع صقر
علياء : انا يزعق فيا قدام الناس ويقولي كدة ي يوسف !
يوسف : معلش حقك عليا انتي عارفة خايف ع صقر ومش ف وعيه دلوقت
علياء : لا وعيه ولا مش وعيه يعم خلاص .. قولي حصل ايه ؟
يوسف : (حكالها الي حصل)
علياء : يلهوي ليه كدة مين دول وعايزين ايه !
يوسف : احنا منعرفش ومكناش معاه زي م قولتلك هو الشخص الي كان واقف معانا دة الي قالنا وهو الي جابه ع المستشفي
علياء : يعمري عليك يصقر .. طيب مفيش حد قالكو اخباره ايه ولا اي حاجة ؟
يوسف : لا ولا اي حاجة
علياء : طيب انا مش هقدر اقعد بعد الي قاله عدنان .. بس ب**** عليك ي يوسف اول م حد يقولكو حاجة تبلغني ماشي ؟
يوسف : حاضر .. انتي قاعدة هنا يعني ولا رايحة فين ؟
علياء : اه صحبتي هنا تعبانة شوية ف الاوضة الي اول الطُرقة ابقي تعالي بلغني إتفقنا ؟
يوسف : إتفقنا هروح انا ل الشباب
علياء : ماشي
يوسف : (رجع ل عدنان ودياب)
دياب : عملت ايه ؟
يوسف : لميت الموضوع الي حداً ما احسن من الاول
دياب : طب كويس

(عند علياء وصحبتها الي مركبه تحاليل ف ايدها)
صحبتها : روحتي فين ومالك وشك مخطوف كدة؟
علياء : شوفت حد اعرفه وانا داخله معاكي الاوضة فكنت بشوفو مالو او ف حاجة
صحبتها : اها طب ف حاجة ؟
علياء : ادعي ان **** يستر ويعديها ع خير
صحبتها : مالك ف ايه ؟
علياء : مش مهم دلوقت هقولك بعدين
صحبتها : (بعدم فِهم) طيب

(عند حسين .. بيرن ع حد)
الشخص : الو مين معايا
حسين : نسيتي صوتي ولا ايه يرانيا
رانيا : بترن تاني ليه يحيوان عايز ايه
حسين : لا احترمي نفسك ومستنيكي بكره فالصبح ف الشقة بدال م اجي اعملك فضيحة فنص بيتكم
رانيا : و**** لأكلم اسراء تقول ل صقر يفضحك ويمسح بيك الارض
حسين : ههههههه صقر مين صقر طار ف السما خلاص
رانيا : تقصد ايه !
حسين : زي م بقولك صقر طار طلع ل السما ف جنة الخُلد ههههه
رانيا : (مصدومة وساكته)
حسين : زي م قولتلك بكره الصبح مستنيكي ف الشقة علشان جسمك واحشني يلبوتي
رانيا : (قفلت ف وشه) (بتكلم نفسها وهي بتدمع) يزباله يبن الكلب يوسخ .. والي بيقوله دة بجد ! صقر مات ! (طلعت رقم اسراء وبترن)
اسراء : عايزه ايه ؟
رانيا : اسمعيني ثانية انا مش عايزه حاجة .. صقر فين
اسراء : اش عرفني صقر فين حد قالك عليا مراته ولا ايه !
رانيا : طب إسمعيني طيب (حكتلها الي حصل من حسين والي قاله)
اسراء : (اتخضت عليا) انتي بتقولي ايه .. اقفلي انا هكلم يوسف (وقفلت ف وشها وبترن ع يوسف)
يوسف : ايه ؟
اسراء : انت فين
يوسف : بره ليه ؟
اسراء : قاعد مع صقر يعني ؟
يوسف : (ب استغراب) ف ايه ي اسراء عايزه ايه ؟
اسراء : (حكتله الي حصل من حسين ورانيا) فإتصلت بيك اشوف
يوسف : (ف نفسه : يبن العرص يحسين اكيد انت حركة زي دي مش هتطلع غير من حد زيك)
اسراء : الوو يوسف روحت فين
يوسف : هحكيلك ومتحكيش لأي حد حاجة فاهمه ؟
اسراء : (بخوف وقلق ان ممكن يكون حسين كلامه صح) إحكي
يوسف : (حكالها الي حصل)
اسراء : يعني هو لسه لحد دلوقت جوا ف العمليات ؟
يوسف : اه وإقفلي يلا ومتجبيش سيره لحد وانا هتصرف
اسراء : حاضر (وقفلت) (بينها وبين نفسها : يارب لا دة وحيد امه وابوه يارب متكسرناش عليه متكسرنيش ع اخ عندي ميختلفش عن يوسف يارب) (وعينها دمعت)

(عند دياب وعدنان والشباب .. طلع دكتور من الاوضة وجريو عليه)
دياب : طمنا يدكتور
الدكتور : للأسف …..
عدنان : (قطع كلامه قبل م يكمل وبيعلي صوته) للأسف ايه يدكتور للأسف ايييهههه


وهنا نهاية الجزء الاول وياريت يكون عجبكو واشوفكو ف جزء جديد يشوية رايقين 😂💙


ويلكم باك يشوية رايقين 😂💙 بصو حوار المواعيد دة مش هعرفه اظبطه يعني مواعيد الاجزاء مش مظبطة انا هحاول متأخرش فكل جزء يعني .. يلا إنجوي 😂💙

الجزء التاني :

دياب : طمنا يدكتور
الدكتور : للأسف
عدنان : (قطع كلامه قبل م يكمل وبيعلي صوته) للأسف ايه يدكتور للأسف ايييهههه (ومسكه من الهدوم)
الدكتور : اهدي حضرتك سيبني اكمل كلامي
دياب : (شال ايد عدنان من ع الدكتور) معلش يدكتور اعذره .. ها احكيلنا ف ايه
الدكتور : هو كويس وكل حاجة بس للأسف المريض خسر ددمم كتير وهنحتاج ددمم
يوسف : ماشي يدكتور دي مش مشكلة احنا التلاته اهو نعمل التحليل ونشوف الانسب ويديلو ددمم
الدكتور : تمام تعالو معايا
(راح معاه الشباب وراح الشجص الي كان مستنيني دة وعملو التحاليل والدكتور قال ان الانسب هو الشخص الغريب دة وعطاني ددمم)

(عند علياء)
صحبتها : علياء
علياء : سرحانه مش سمعاها
صحبتها : علياااءء
علياء : ف اييه
صحبتها : بنادي عليكي يماما ف ايه انتي مالك
علياء : معلش مكنتش واخدة بالي .. مالك حاسة بتعب اناديلك حد ؟
صحبتها : لا يستي انا كنت بنادي عليكي علشان اقولك روحي انتي بدال م انا معطلاكي معايا انا خلاص هخلص المحلول دة وامشي
علياء : لا يبنتي يعني انتي معطلاني عن الشركة اوي ؟ م انا قاعدة موارييش حاجة
صحبتها : الي تشوفيه .. بس مالك ؟
علياء : مالي ؟
صحبتها : من ساعة م رجعتي وانتي مش ع بعضك وسرحانه ف حد قريبك تعبان هنا شوفتيه ؟
علياء : اه و**** حاجة زي كدة اعيلو
صحبتها : الف سلامة عليه بس حصل ايه ؟
علياء : معرفش و****
صحبتها : مش فاهمه
علياء : خلاص هفهمك لما افهم انا
صحبتها : (بعدم فهم تاني) ماشي

(عند حسين وبطو وهم ف شقته)
حسين : (نايم عليها وهي ع ضهرها وبتاعه ف طيزها وبيدخله ويطلعه وعمال يقفش ف فلقاتها) ااهه يشرموطة انتي طيزك حلوه فشخ
بطه : نيك يلقب الشرموطة ااههه إفشخخ (بتحط ايدها ع طيزه وبتفعص فيها)
حسين : (بيمص ف بزازها ويعض حلماتها وبيدخل ويطلع بتاعه من طيزها)
بطة: اااههه براحة يواد ع بزي اه (بتحط صوباعها ع خرمه)
((بطة عندها فيتش انها تبعبص الشخص وهو راكبها ومحمود ف الاول كان رافض الحوار دة طبعا وجربت معاه كذا مره تحاول تبعبصه هو بينيكها مكنش بيوافق وبطلت تحاول تاني لحد م حاولت المره دي فسابها تلعب ف خرمه تقريبا الموضوع عجبه من ساعة م رانيا خلته يجيبهم وهي بتبعبصه واهاته كانت بترُ المكان))
حسين : (بدأ يتآوه) ااهه اهه (وبيدخل ف زبه جامد وهو بياكل ف بزازها بغباء)
بطة : اه اههه اهه حححح ااههه براحة يحسين ااهه (بتدخل صوباعها جوا خرمه)
حسين : (اهاته زادت) اااهههه (بيسرع النيك ف طيزها ع الاخر)
بطة : اااه اااهه كمان اااههه مش قادرهه (دخلت صوباعها كله ف خرمه)
حسين : اااااهههه يللببووهههه (جابهم اول م دخلت صوباعها)
بطة : (صوباعها لسه جواه) ححححححح
حسين : (فاق من الي فيه وانه جابهم لما بعبصته وبقي شايف نفسه خول قدامها وقام من عليها وطلع صوباعها وراح يلبس)
بطة : م تيجي نكمل انت شكلك مختلف اوي انهاردة (قصدها انه وافق انه تلعب ف خرمه وتبعبصه)
حسين : (قرفان من نفسه) قومي يلا يشرموطة علشان تمشي ومتحلميش انك تعملي الي عملتيه دة تاني
بطة : خلاص يعم متزوقش حاضر (ولبست وخلاص ماشيه) باي يبيبي (طلعت من الشقة وماشية )
حسين : (بيكلم نفسه) ايه الي حصل دة ازاي سبتها تعمل في كدة ؟ يبن العرص يصقر كله بسببك انت والمعرصة رانيا .. هاين عليا اجيب جثتك اقطع فيها دلوفت .. والمعرصة التانية دورها جاي بس تستني

(عند بطة وهي ماشيه ف الطريق)
بينها وبين نفسها : هو ايه الي اتغير ؟ مش كان بيرفض ف الاول ؟ وكل مره احاول معاه يبقي هيضربني ؟ ايه الي جد وخلاه يوافق اني ادخل صوباعي كمان مش العب من بره بس ؟ لازم اعرف وهعرف .. لا بس سيبك يبت يبطوط خرمه وهو قافل ع صوباعي كان مخلي زبه هينفجر ف طيزي كنت حاسه بيه .. هححح

(عند ماجي بعد م كانت رجعت البيت ل كوكي وكوكي كانت قاعدة بتحاول تكلمني او توصلي لأني كنت منفضلها)
كوكي : (اول م ماجي دخلت من الباب) كنتي فين يهانم !
ماجي : ماما مش طلباكي دلوقت خالص
كوكي : انتي بتتكلمي كدة معايا ازاي يحيوانه انتي إتجننتي ؟
ماجي : اه انا الي إتجننت وبخلي واحد قد عيالي ينام معايا ايوه انا الي إتجننت (قصدها عليا لما شافتني بنيك امها ) (قالتلها كدة وسابتها ودخلت الاوضة قفلت ع نفسها)
كوكي : (بتكلم نفسها) هتفضلي بتعامليني كدة لحد امتي يماجي يبنتي بقالك اكتر من اسبوعين بتعامليني كدة .. وسي زفت التاني دة الي اختفي .. يارب مش عارفه اعمل ايه يارب

(عند ماجي فالاوضة وهي مرميه ع السرير من التعب وبتعيط .. بينها وبين نفسها)
نفسها : مكنش ليهم لازمة الكلمتين الي كل شوية تقوليهم ل امك دول
ماجي : مش فاهمه تقصدي ايه
نفسها : يعني انتي بقيتي زيها برضو ورخصتي نفسك ولسه جاية من عند اتنين ولاد
ماجي : (بتزود فالعياط) لاا بقولك ايه انا مش زيها ولا عمري هكون انا وانتي عارفين ان دة غصب عني وبقالي اسبوعين مش بعرف انام ولا اكل لحد م قربت اموت واخلص ةيبقي راحة ليا انما هي عملت كدة بمزاجها ها بمزاجها
نفسها : مختلفناش ف الاخر انتو الاتنين وصلتو لنفس النتيجة
ماجي : طيب سبيني ف حالي (وقعدت تعيط لحد م راحت فالنوم)

(عند الشباب بعد م الشخص عطاني الدم)
الدكتور : هو دلوقت كويس ومفيش خطر عليه وشويه وهيفوق
يوسف : ماشي يدكتور شكرا تعبناك
الدكتور : مفيش تعب حضرتك دة شغلي استأذن انا (ومشي)
عدنان : (خد نفس عميق كدة الي هو اخيرا ارتاح) الحمد****
دياب : (بيكلم الشخص) مش عارف اقولك ايه و**** يغالي بس شكرا تسلملنا يعمنا
الشخص : مفيش حاجة الحمد**** انه بخير
دياب : تسلم يغالي .. اخوك دياب ودة عدنان ودة يوسف (وبيمد ايده يسلم عليه)
الشخص : (بيسلم عليه) اخوك ادم
دياب : ع راسنا يعمنا
يوسف : تسلم ي ادم
ادم : مفيش حاجة يحبيبي
يوسف : دياب هطلع لحد بره واجي
عدنان : رايح فين
يوسف : مش رايح خمسه وجاي (ومشي)

(عند علياء وكان يوسف رايحلها)
يوسف : (بيخبط ع الباب ودخل) سلام عليكم .. الف سلامة سلامتك
صحبة علياء : **** يسلمك مين حضرتك
علياء : تعال ييوسف ها طمني
يوسف : هو كويس مفيش حاجة وشويه وهيفوق
علياء : ااففف اخيرا الحمد**** .. قولي يواد حصل ايه
يوسف : لا دي حاجة برا عني لما يصحي لو كان عايز يقولك هيقولك مليش دعوه انا علشان ميزعلش مني
علياء : كدة يعني يجو ؟
يوسف : معلش بقي اني عارفة الي فيها
علياء : ماشي يعم
يوسف : هروح انا بقي .. (بيكلم صحبتها) معلش ازعجتك (ومشي)
صحبة علياء : علياء ف ايه مين دة ومين الي بتتكلمو عليه دة الي هو قريبك ؟
علياء : فاكره يبت لما سألتيني انتي متعرفيش حد هنا تطلعي تروحيله بدال م قاعدة ف البيت كدة ع طول ؟

((فلاش باك))
(علياء قاعدة مع صحبتها دي الي هي جيرانها ويعتبر ع طول قاعدين مع بعض)
صحبتها : يبت انتي ع طول قاعدة كدة مش بتخرجي خالص عند اي حد تعرفيه ؟
علياء : لا يستني عندي وبخرج
صحبتها : اصل ع طول شيفاكي فالبيت وجوزك ينزل الشغل ويرجع وانتي برضو قاعدة زي البومه هههه
علياء : ههه حيوانه
صحبتها : وبتروحي فين بقي ع كدة لما تخرجي
علياء : (حكتلها علينا واننا واخوات وكدة ومودة بين الاهل والكلام دة)
صحبتها : اها شكلها مَعرِفة كويسة وبتعِزيهم
علياء : اه يبت اوي
صحبتها : اها **** يديم المحبة
علياء : اللهم امين .. تسلميلي يحبيبتي

((عودة م الفلاش باك))
صحبتها : ايوة فاكره ليه
علياء : هم دول الي حكتلك عليهم دة يوسف ودياب وعدنان برا انا شوفتهم بالصدفة وانا داخلالك وصقر هو الي كان تعبان
صحبتها : تعبان ماله ؟
علاء : معرفش بس دة مش تعب عدنان كان متعصب ويوسف مرضيش يقولي ف ايه فده مش تعب دة موضوع تاني
صحبتها : اها خير ان شاء ****

(عدي ساعة ونص وعلياء مشيت يعد م يوسف قالها تمشي لانها كانت عايزة تروح توصل صحبتها لبيتها بعد م خلصت المحلول وبعدين ترجع بس يوسف قالها لا والشباب قعدت جنبي مستنياني )

(عندي انا والشباب ف الاوضة)
انا : (فتحت عيني فجأه وعمال اكُح)
كلهم : صقر .....!!!!

وهنا الجزء يخلص وانا حزين خدو بالكو علشان القفلة مش زي كل مره بس ماشي خرها ف غيرها الجايت اكتر سهله 😂😂 اشوفك الجزء الجاي يرايق😂💙
كمل يا برنس ليش وقفت
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
طال الغياب
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
➤السابقة


ويلكم باك يرايقين .. معلش ع الغيبة بس الدراسة والشغل والدنيا كانت زحمة فمكنتش فاضي خالص .. من غير لَك كتير انا عارف انك بتقولي انجز وخش ف الموضوع اسيبكو مع الرواية إنجوي 😂💙


الجزء الاول :


(الناس كلها اتلمت وانا غمضت عيني محستش بحاجة ونفسي إتقطع .. الناس شالتني وودتني المستشفي ودخلت العمليات وف شخص من الناس فضل مستنيني وكان ماسك موبايلي ومفاتيحي ومحفظتي)

(عند الشخصين الي عملو الحوار دة)
واحد منهم : (بيتصل بحد) حسين بيه .. جهز نفسك علشان تروح تعزي فيه بالليل ههه
حسين : بجد ؟ خلصتو الموضوع يعني ي عوني؟
عوني : عيب عليك يباشا انا سايبو متصفي ف دمه
حسين : يعني مفيش صقر تاني متأكد ؟
عوني : يباشا عيب دة لو رجع تاني يبقي معجزه اصلاً
حسين : حلو دة ليكم عندي مكافأه كبيره
عوني : إحنا ف الخدمة يباشا (وقفل) (بيكلم الشخص التاني الي معاه) هنتنغنغ ياد ي قدري
قدري : لِف السيجارة دي وإرففففععع الليله إحتفال
هم الاتنين : هههههههههههه

(عندي انا .. انا ونفسي واقفين ف وش بعض ف المستشفي وشايف جسمي ع السرير والدكاترة حواليا)
انا : انا فين ؟
نفسي : زي م انت شايف ف المستشفي بتموت
انا : وانت شمتان يعني ولا انت مفكر اني هموت وانت هتعيش !
نفسي : لا دة ولا دة
انا : اومال ايه
نفسي : عايز اقولك قبل م تموت انك مرمي كدة (بيشاور عليا ع السرير) بسبب انك بتحط نفسك ف حاجات اكبر منك انت مش قدها
انا : مش فاهم انت عايز ايه ؟
نفسي : تقدر تقولي انهي واحد الي بعتلك ناس يعملو فيك كدة ؟ .. اكيد مش عارف م انت عاملي نفسك جوكر وعمال ضد دة وضد دة وواخدها عافيه
انا : إطلع من دمااغي
نفسي : انت مفكر نفسك ناجح وقوي وعندك حياه وعيشة ! انت انسان فاشل واكبر دليل ع فشلك معرفتش ترفع راس اهلك وسط الناس دي ابسط حاجة معرفتش تحقق الي نفسهم فيه ولا حتي عرفت تعمل الي نفسك انت فيه !
انا : تقصد ايه !!
نفسي : قصدي انت عارفه كويس وعارف ان الكلام ع مجموعك فالثانوية .. اديني سبب واحد مقنع انك تعيش علشانه دلوقت يفاشل !
انا : (اتعصبت ومسكته من رقبته) انا مش فاشل فاهم ؟ انا مش فاشل .. انا عملت الي عليا والي حصل كان برا ايدي
نفسي : (بيضحك) اوهام بتضحك بيها ع نفسك .. عيشتك كلها اوهام .. بص خلاص خلاص تعال نخمن مين الي عملها(طرقع ب صوابعه نقلنا ع مكان ف البيرت) يترا دة الي عملها ؟
انا : مستحيل دة ميت
نفسي : (طرقع ب صوابعه نقلنا ع مكان فيه حازم وعادل ومحمود) يترا واحد منهم الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي (طرقع ب صوابعه نقلنا ع مكان فيه خالد) يترا هو الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي : (طرقع ب صوابعه نقنا ع مكان فيه مصطفي) يترا هو الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي : (طرقع بصوابعه نقلنا ع مكان فيه يوسف وعدنان ودياب)
انا : متفكرش تقولها علشان مقطعش لسانك من مكانه
نفسي : هههههه خلاص خلاص (طرقع بصوابعه نقلنا ع مكان فيه حسين) يترا هو الي عملها ؟
انا : (ساكت)
نفسي : شوفت ان كلامي صح وانك حاطط نفسك ف مواضيع اكبر منك !
انا : حِل عني وسيبني ف حالي انا مش ناقصك
نفسي : هحِل عنك بس متنساش كلامي ها متنساش (واختفي وسابني بتفرج ع نفسي مرمي ع السرير)

(عند ماجي والاتنين الي معاهم)
واحد منهم : يلا يلبوه علشان ترجعي البيت قبل م الشرموطة الكبيرة تقلق عليكي
مينا : اااهه ياد ي جورج الشرموطة الكبيرة دي لو مسكتها هشرمها كدة
جورج : عندك حق بأمانة مينفعش معاها غير الشرم دي
ماجي : (بتلبس وتعيط وتبصلهم بقرف)
مينا : ايه يكسمك الكلام مش عاجبك (وبيضربها ع طيزها)
ماجي : (زقت ايه) اوعي ايدك يحيوان (ولبست ومشيت بسرعة)
مينا : احلي كلمة حيوان سمعتها ف حياتي ياد يجورج هههههه
جورج : هههههه

(فالبيت عند مصطفي قاعد مع بسملة ف المقعد لوحدهم)
مصطفي : انتي قولتيلي ان صقر دة الي رن عليكي يبسمة صح ؟
بسمة : (بقلق) ايوه
مصطفي : او بتكدبي قولي قبل م نحط نفسنا ف موقف وحش وساعتها انتي عارفة هيحصل ايه مني
بسمه : (بتبلع ريقها ومش بترد)
مصطفي : (ضربها قلم ع وشها) يبت الكلب يوسخة
بسمه : (بتعيط) انا اسفه و**** يبابا مش هعمل كدة تاني مصطفي : (مسكها من شعرها) فين تليفونك يبت الكلب
بسمه : (طلعته من جيبها وهي بتعيط) اهو يبابا
مصطفي : (خده منها) مفيش تليفونات تاني ليكي ولو غلطتي غلطة واحدة تاني هدفنك مكانك فاهمه ؟ يلا غوري
بسمه : (طلعت ودخلت اوضتها وهي بتعيط) (بينها وبين نفسها : انتي مش قد صقر يبسمة ايه الي انتي عملتيه دة انتي غلطانة وتستاهلي تستاهلي)
مصطفي : (بينه وبين نفسه : يبت الكلب حطيتيني ف وضع قدام الواد الي قد عيالي عايز الارض تتشق وتبلعني يلعن تربيتك)
(عند الشخص الي ماسك موبايلي وحاجاتي ومستنيني بره .. الموبايل بتاعي رن وكان عدنان والشخص رد)
عدنان : الو يصقر
الشخص : الو
عدنان : صقر معايا !
الشخص : انت صحبه ؟
عدنان : اه انت مين !
الشخص : (حكاله الي حصل)
عدنان : (إتجنن) إقفل انا جايلك دلوقت (قفل ونزل بسرعة وعشر دقايق كان ف المستشفي عندي) (بيكلم الشخص) الاتنين الي عملو كدة محدش شاف وشهم
الشخص : لا كانو حاطين ماسكات وضربوه بسرعة ومشيو
عدنان : (عينه محمره هيدمع) و**** لو حصله حاجة لأكون نايك شعب كسمهم واقطع من جلدهم زي الخرفان
الشخص : (حط ايده ع كتفه) خير ان شاء **** ادعيله بس
عدنان : (طلع موبايله ورن ع دياب وقاله الي حصل ودياب نزل ركب عربيته مش شايف قدامه وجه هو ويوسف)
دياب : مين الي عمل كدة يعدنان ؟
عدنان : معرفش بس هعرف وهندمهم ع اليوم الي إتولدو فيه ولاد الحرام
يوسف : طب هو اخباره ايه دلوقت مفيش حد طلع من عنده قال حاجة ؟
الشخص : لا بقالهم اكتر من ساعة الا حاجة جوا وانا واقف
دياب : (بصله كدة ب استغراب) انت مين !
الشخص : (حكاله انه الي جابني المستشفي)
يوسف : تسلم يغالي ليك عندنا واحدة
الشخص : مفيش حاجة انا عملت الي المفروض يتعمل ان شاء **** يطلع هو بالسلامة
دياب : ان شاء **** .. عنك انت حاجات صقر واكيد معطلينك عن مشاغلك تسلملنا
الشخص : (عطاله الحاجات) لا معطليني ولا حاجة اطمن عليه بس انه قام وهمشي ع طول انا مش ورايا حاجة كدة كدة
دياب ويوسف : (إستغربو من الي بيعمله الي هو قاعد تعمل ايه !)
عدنان : (واقف ساند دماغه ع الحيطة وبيدعي) هتقوم يصحبي بإذن ** .. متسبنيش لوحدي احنا طول عمرنا مع بعض معرفش اعمل ايه من غيرك .. متعملهاش فيا يصقر ب** عليك .. يااارربب

(يوسف بيبص لقي علياء ف الطُرقة جاية نحيتهم)
يوسف : (بيخبط ف كتف دياب) يسطا بص (بيشاور بعينه ع علياء)
دياب : ايه الي جابها دي (بيكلم الشخص) انت رديت ع حد كان بيرن عليه وقولتله ع الي حصل غير عدنان ؟؟
الشخص : لا و****
علياء : (كانت خلاص وصلت لعندهم) ازيكو يشباب .. خير كلكو هنا يعني ف حاجة ولا ايه
يوسف : لا مفيش بس واحد معرفه تعبان شوية فبنزوره
علياء : (باصة ع حالة عدنان الي مش معاهم ف عالم تاني لوحده ومستغربة) اها .. لعله خير ان شاء **** مالو عدنان ؟
دياب : ايه ؟ اه زعلان ع الشخص الي جاينلو اصل كان بينهم كلام وكدة احنا جايين مع عدنان اصلاً
علياء : (بتبص تدور عليا مش لقياني) دياب فين صقر
دياب : فالبيت ليه ؟
علياء : غريبه كلكو هنا ما عدا هو !
دياب : لا هو نايم ف البيت مجاش معانا
علياء : (بصت ع ايده لقيت موبايلي ومفاتيحي) دياب صقر الي ف الاوضة جوا ومستنينه يطلع صح ؟
يوسف : لا مش هو…
علياء : (قطعت كلامه) يووسسفف متكدبش عليا صقر الي جوا ؟؟؟ (صوتها عِلي)
عدنان : (بيزعق) علياااءء اقعدي ع جنب وروحي شوفي انتي رايحة فين علشان مش وقتك ووطي صوتك وانتي بتتكلمي علشان الناس ماشي ؟ صقر الي جوا ايوه عايزه ايه ؟
علياء : (عينها هتدمع بس مسكت نفسها) انت بتكلمني انا كدة يعدنان ؟
عدنان : (شوحلها ب ايده وإدالها ضهره ومشي وقف مكانه)
علياء : تمام (ومشيت)
يوسف : يعدنان بتعمل ايه بس (وراح مشي وراها) علياء استني
علياء : ف ايه ي يوسف ؟
يوسف : متاخديش ع خاطرك من عدنان انتي شايفه حالتُه ازاي من قلقه ع صقر
علياء : انا يزعق فيا قدام الناس ويقولي كدة ي يوسف !
يوسف : معلش حقك عليا انتي عارفة خايف ع صقر ومش ف وعيه دلوقت
علياء : لا وعيه ولا مش وعيه يعم خلاص .. قولي حصل ايه ؟
يوسف : (حكالها الي حصل)
علياء : يلهوي ليه كدة مين دول وعايزين ايه !
يوسف : احنا منعرفش ومكناش معاه زي م قولتلك هو الشخص الي كان واقف معانا دة الي قالنا وهو الي جابه ع المستشفي
علياء : يعمري عليك يصقر .. طيب مفيش حد قالكو اخباره ايه ولا اي حاجة ؟
يوسف : لا ولا اي حاجة
علياء : طيب انا مش هقدر اقعد بعد الي قاله عدنان .. بس ب**** عليك ي يوسف اول م حد يقولكو حاجة تبلغني ماشي ؟
يوسف : حاضر .. انتي قاعدة هنا يعني ولا رايحة فين ؟
علياء : اه صحبتي هنا تعبانة شوية ف الاوضة الي اول الطُرقة ابقي تعالي بلغني إتفقنا ؟
يوسف : إتفقنا هروح انا ل الشباب
علياء : ماشي
يوسف : (رجع ل عدنان ودياب)
دياب : عملت ايه ؟
يوسف : لميت الموضوع الي حداً ما احسن من الاول
دياب : طب كويس

(عند علياء وصحبتها الي مركبه تحاليل ف ايدها)
صحبتها : روحتي فين ومالك وشك مخطوف كدة؟
علياء : شوفت حد اعرفه وانا داخله معاكي الاوضة فكنت بشوفو مالو او ف حاجة
صحبتها : اها طب ف حاجة ؟
علياء : ادعي ان **** يستر ويعديها ع خير
صحبتها : مالك ف ايه ؟
علياء : مش مهم دلوقت هقولك بعدين
صحبتها : (بعدم فِهم) طيب

(عند حسين .. بيرن ع حد)
الشخص : الو مين معايا
حسين : نسيتي صوتي ولا ايه يرانيا
رانيا : بترن تاني ليه يحيوان عايز ايه
حسين : لا احترمي نفسك ومستنيكي بكره فالصبح ف الشقة بدال م اجي اعملك فضيحة فنص بيتكم
رانيا : و**** لأكلم اسراء تقول ل صقر يفضحك ويمسح بيك الارض
حسين : ههههههه صقر مين صقر طار ف السما خلاص
رانيا : تقصد ايه !
حسين : زي م بقولك صقر طار طلع ل السما ف جنة الخُلد ههههه
رانيا : (مصدومة وساكته)
حسين : زي م قولتلك بكره الصبح مستنيكي ف الشقة علشان جسمك واحشني يلبوتي
رانيا : (قفلت ف وشه) (بتكلم نفسها وهي بتدمع) يزباله يبن الكلب يوسخ .. والي بيقوله دة بجد ! صقر مات ! (طلعت رقم اسراء وبترن)
اسراء : عايزه ايه ؟
رانيا : اسمعيني ثانية انا مش عايزه حاجة .. صقر فين
اسراء : اش عرفني صقر فين حد قالك عليا مراته ولا ايه !
رانيا : طب إسمعيني طيب (حكتلها الي حصل من حسين والي قاله)
اسراء : (اتخضت عليا) انتي بتقولي ايه .. اقفلي انا هكلم يوسف (وقفلت ف وشها وبترن ع يوسف)
يوسف : ايه ؟
اسراء : انت فين
يوسف : بره ليه ؟
اسراء : قاعد مع صقر يعني ؟
يوسف : (ب استغراب) ف ايه ي اسراء عايزه ايه ؟
اسراء : (حكتله الي حصل من حسين ورانيا) فإتصلت بيك اشوف
يوسف : (ف نفسه : يبن العرص يحسين اكيد انت حركة زي دي مش هتطلع غير من حد زيك)
اسراء : الوو يوسف روحت فين
يوسف : هحكيلك ومتحكيش لأي حد حاجة فاهمه ؟
اسراء : (بخوف وقلق ان ممكن يكون حسين كلامه صح) إحكي
يوسف : (حكالها الي حصل)
اسراء : يعني هو لسه لحد دلوقت جوا ف العمليات ؟
يوسف : اه وإقفلي يلا ومتجبيش سيره لحد وانا هتصرف
اسراء : حاضر (وقفلت) (بينها وبين نفسها : يارب لا دة وحيد امه وابوه يارب متكسرناش عليه متكسرنيش ع اخ عندي ميختلفش عن يوسف يارب) (وعينها دمعت)

(عند دياب وعدنان والشباب .. طلع دكتور من الاوضة وجريو عليه)
دياب : طمنا يدكتور
الدكتور : للأسف …..
عدنان : (قطع كلامه قبل م يكمل وبيعلي صوته) للأسف ايه يدكتور للأسف ايييهههه


وهنا نهاية الجزء الاول وياريت يكون عجبكو واشوفكو ف جزء جديد يشوية رايقين 😂💙


ويلكم باك يشوية رايقين 😂💙 بصو حوار المواعيد دة مش هعرفه اظبطه يعني مواعيد الاجزاء مش مظبطة انا هحاول متأخرش فكل جزء يعني .. يلا إنجوي 😂💙

الجزء التاني :

دياب : طمنا يدكتور
الدكتور : للأسف
عدنان : (قطع كلامه قبل م يكمل وبيعلي صوته) للأسف ايه يدكتور للأسف ايييهههه (ومسكه من الهدوم)
الدكتور : اهدي حضرتك سيبني اكمل كلامي
دياب : (شال ايد عدنان من ع الدكتور) معلش يدكتور اعذره .. ها احكيلنا ف ايه
الدكتور : هو كويس وكل حاجة بس للأسف المريض خسر ددمم كتير وهنحتاج ددمم
يوسف : ماشي يدكتور دي مش مشكلة احنا التلاته اهو نعمل التحليل ونشوف الانسب ويديلو ددمم
الدكتور : تمام تعالو معايا
(راح معاه الشباب وراح الشجص الي كان مستنيني دة وعملو التحاليل والدكتور قال ان الانسب هو الشخص الغريب دة وعطاني ددمم)

(عند علياء)
صحبتها : علياء
علياء : سرحانه مش سمعاها
صحبتها : علياااءء
علياء : ف اييه
صحبتها : بنادي عليكي يماما ف ايه انتي مالك
علياء : معلش مكنتش واخدة بالي .. مالك حاسة بتعب اناديلك حد ؟
صحبتها : لا يستي انا كنت بنادي عليكي علشان اقولك روحي انتي بدال م انا معطلاكي معايا انا خلاص هخلص المحلول دة وامشي
علياء : لا يبنتي يعني انتي معطلاني عن الشركة اوي ؟ م انا قاعدة موارييش حاجة
صحبتها : الي تشوفيه .. بس مالك ؟
علياء : مالي ؟
صحبتها : من ساعة م رجعتي وانتي مش ع بعضك وسرحانه ف حد قريبك تعبان هنا شوفتيه ؟
علياء : اه و**** حاجة زي كدة اعيلو
صحبتها : الف سلامة عليه بس حصل ايه ؟
علياء : معرفش و****
صحبتها : مش فاهمه
علياء : خلاص هفهمك لما افهم انا
صحبتها : (بعدم فهم تاني) ماشي

(عند حسين وبطو وهم ف شقته)
حسين : (نايم عليها وهي ع ضهرها وبتاعه ف طيزها وبيدخله ويطلعه وعمال يقفش ف فلقاتها) ااهه يشرموطة انتي طيزك حلوه فشخ
بطه : نيك يلقب الشرموطة ااههه إفشخخ (بتحط ايدها ع طيزه وبتفعص فيها)
حسين : (بيمص ف بزازها ويعض حلماتها وبيدخل ويطلع بتاعه من طيزها)
بطة: اااههه براحة يواد ع بزي اه (بتحط صوباعها ع خرمه)
((بطة عندها فيتش انها تبعبص الشخص وهو راكبها ومحمود ف الاول كان رافض الحوار دة طبعا وجربت معاه كذا مره تحاول تبعبصه هو بينيكها مكنش بيوافق وبطلت تحاول تاني لحد م حاولت المره دي فسابها تلعب ف خرمه تقريبا الموضوع عجبه من ساعة م رانيا خلته يجيبهم وهي بتبعبصه واهاته كانت بترُ المكان))
حسين : (بدأ يتآوه) ااهه اهه (وبيدخل ف زبه جامد وهو بياكل ف بزازها بغباء)
بطة : اه اههه اهه حححح ااههه براحة يحسين ااهه (بتدخل صوباعها جوا خرمه)
حسين : (اهاته زادت) اااهههه (بيسرع النيك ف طيزها ع الاخر)
بطة : اااه اااهه كمان اااههه مش قادرهه (دخلت صوباعها كله ف خرمه)
حسين : اااااهههه يللببووهههه (جابهم اول م دخلت صوباعها)
بطة : (صوباعها لسه جواه) ححححححح
حسين : (فاق من الي فيه وانه جابهم لما بعبصته وبقي شايف نفسه خول قدامها وقام من عليها وطلع صوباعها وراح يلبس)
بطة : م تيجي نكمل انت شكلك مختلف اوي انهاردة (قصدها انه وافق انه تلعب ف خرمه وتبعبصه)
حسين : (قرفان من نفسه) قومي يلا يشرموطة علشان تمشي ومتحلميش انك تعملي الي عملتيه دة تاني
بطة : خلاص يعم متزوقش حاضر (ولبست وخلاص ماشيه) باي يبيبي (طلعت من الشقة وماشية )
حسين : (بيكلم نفسه) ايه الي حصل دة ازاي سبتها تعمل في كدة ؟ يبن العرص يصقر كله بسببك انت والمعرصة رانيا .. هاين عليا اجيب جثتك اقطع فيها دلوفت .. والمعرصة التانية دورها جاي بس تستني

(عند بطة وهي ماشيه ف الطريق)
بينها وبين نفسها : هو ايه الي اتغير ؟ مش كان بيرفض ف الاول ؟ وكل مره احاول معاه يبقي هيضربني ؟ ايه الي جد وخلاه يوافق اني ادخل صوباعي كمان مش العب من بره بس ؟ لازم اعرف وهعرف .. لا بس سيبك يبت يبطوط خرمه وهو قافل ع صوباعي كان مخلي زبه هينفجر ف طيزي كنت حاسه بيه .. هححح

(عند ماجي بعد م كانت رجعت البيت ل كوكي وكوكي كانت قاعدة بتحاول تكلمني او توصلي لأني كنت منفضلها)
كوكي : (اول م ماجي دخلت من الباب) كنتي فين يهانم !
ماجي : ماما مش طلباكي دلوقت خالص
كوكي : انتي بتتكلمي كدة معايا ازاي يحيوانه انتي إتجننتي ؟
ماجي : اه انا الي إتجننت وبخلي واحد قد عيالي ينام معايا ايوه انا الي إتجننت (قصدها عليا لما شافتني بنيك امها ) (قالتلها كدة وسابتها ودخلت الاوضة قفلت ع نفسها)
كوكي : (بتكلم نفسها) هتفضلي بتعامليني كدة لحد امتي يماجي يبنتي بقالك اكتر من اسبوعين بتعامليني كدة .. وسي زفت التاني دة الي اختفي .. يارب مش عارفه اعمل ايه يارب

(عند ماجي فالاوضة وهي مرميه ع السرير من التعب وبتعيط .. بينها وبين نفسها)
نفسها : مكنش ليهم لازمة الكلمتين الي كل شوية تقوليهم ل امك دول
ماجي : مش فاهمه تقصدي ايه
نفسها : يعني انتي بقيتي زيها برضو ورخصتي نفسك ولسه جاية من عند اتنين ولاد
ماجي : (بتزود فالعياط) لاا بقولك ايه انا مش زيها ولا عمري هكون انا وانتي عارفين ان دة غصب عني وبقالي اسبوعين مش بعرف انام ولا اكل لحد م قربت اموت واخلص ةيبقي راحة ليا انما هي عملت كدة بمزاجها ها بمزاجها
نفسها : مختلفناش ف الاخر انتو الاتنين وصلتو لنفس النتيجة
ماجي : طيب سبيني ف حالي (وقعدت تعيط لحد م راحت فالنوم)

(عند الشباب بعد م الشخص عطاني الدم)
الدكتور : هو دلوقت كويس ومفيش خطر عليه وشويه وهيفوق
يوسف : ماشي يدكتور شكرا تعبناك
الدكتور : مفيش تعب حضرتك دة شغلي استأذن انا (ومشي)
عدنان : (خد نفس عميق كدة الي هو اخيرا ارتاح) الحمد****
دياب : (بيكلم الشخص) مش عارف اقولك ايه و**** يغالي بس شكرا تسلملنا يعمنا
الشخص : مفيش حاجة الحمد**** انه بخير
دياب : تسلم يغالي .. اخوك دياب ودة عدنان ودة يوسف (وبيمد ايده يسلم عليه)
الشخص : (بيسلم عليه) اخوك ادم
دياب : ع راسنا يعمنا
يوسف : تسلم ي ادم
ادم : مفيش حاجة يحبيبي
يوسف : دياب هطلع لحد بره واجي
عدنان : رايح فين
يوسف : مش رايح خمسه وجاي (ومشي)

(عند علياء وكان يوسف رايحلها)
يوسف : (بيخبط ع الباب ودخل) سلام عليكم .. الف سلامة سلامتك
صحبة علياء : **** يسلمك مين حضرتك
علياء : تعال ييوسف ها طمني
يوسف : هو كويس مفيش حاجة وشويه وهيفوق
علياء : ااففف اخيرا الحمد**** .. قولي يواد حصل ايه
يوسف : لا دي حاجة برا عني لما يصحي لو كان عايز يقولك هيقولك مليش دعوه انا علشان ميزعلش مني
علياء : كدة يعني يجو ؟
يوسف : معلش بقي اني عارفة الي فيها
علياء : ماشي يعم
يوسف : هروح انا بقي .. (بيكلم صحبتها) معلش ازعجتك (ومشي)
صحبة علياء : علياء ف ايه مين دة ومين الي بتتكلمو عليه دة الي هو قريبك ؟
علياء : فاكره يبت لما سألتيني انتي متعرفيش حد هنا تطلعي تروحيله بدال م قاعدة ف البيت كدة ع طول ؟

((فلاش باك))
(علياء قاعدة مع صحبتها دي الي هي جيرانها ويعتبر ع طول قاعدين مع بعض)
صحبتها : يبت انتي ع طول قاعدة كدة مش بتخرجي خالص عند اي حد تعرفيه ؟
علياء : لا يستني عندي وبخرج
صحبتها : اصل ع طول شيفاكي فالبيت وجوزك ينزل الشغل ويرجع وانتي برضو قاعدة زي البومه هههه
علياء : ههه حيوانه
صحبتها : وبتروحي فين بقي ع كدة لما تخرجي
علياء : (حكتلها علينا واننا واخوات وكدة ومودة بين الاهل والكلام دة)
صحبتها : اها شكلها مَعرِفة كويسة وبتعِزيهم
علياء : اه يبت اوي
صحبتها : اها **** يديم المحبة
علياء : اللهم امين .. تسلميلي يحبيبتي

((عودة م الفلاش باك))
صحبتها : ايوة فاكره ليه
علياء : هم دول الي حكتلك عليهم دة يوسف ودياب وعدنان برا انا شوفتهم بالصدفة وانا داخلالك وصقر هو الي كان تعبان
صحبتها : تعبان ماله ؟
علاء : معرفش بس دة مش تعب عدنان كان متعصب ويوسف مرضيش يقولي ف ايه فده مش تعب دة موضوع تاني
صحبتها : اها خير ان شاء ****

(عدي ساعة ونص وعلياء مشيت يعد م يوسف قالها تمشي لانها كانت عايزة تروح توصل صحبتها لبيتها بعد م خلصت المحلول وبعدين ترجع بس يوسف قالها لا والشباب قعدت جنبي مستنياني )

(عندي انا والشباب ف الاوضة)
انا : (فتحت عيني فجأه وعمال اكُح)
كلهم : صقر .....!!!!

وهنا الجزء يخلص وانا حزين خدو بالكو علشان القفلة مش زي كل مره بس ماشي خرها ف غيرها الجايت اكتر سهله 😂😂 اشوفك الجزء الجاي يرايق😂💙

كمل يا برنس​

 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
ايه يابا طمنا عليك وانت هتكمل القصه ولا ايه
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
هاااااااااا اية الدنيا يا طيب ..
الجو نايم ..
فينك
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
وأخيراً يا فنااااااان..كنت منتظر السلسلة الثالثة بفارغ الصبر.. أمتعتنا بالاحداث الرائعة والتشويق والابهار.. تسلم ايدك على مجهودك الرائع المتميز ومنتظرين الجزء الثالث على خير وعوده حميده يا كبير..
مع خالص تحياتى...
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
فينك يا غالى طمنى عليك يا صاحبي
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
فينك احب طمنا عليك ي بروو والجزء التالت امتاا
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
جديد امتا
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
جامدة يسطا وفيها فكرة بس ايه كمية النسوان دي ده شاب مفيش منه هههههههههههههه
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
الصحية الجامدة ما تتعوضش فعلا الصديق وقت الضيق
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
كمل القصه يسطا
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
انتا نسيت تكمل ولا اي
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
وين التكمله طولت الغياب
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
رووووووووووووووووووووووووووووووعه
 
  • حبيته
التفاعلات: UrFavDAD SAQR
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
التفاعلات: العقرب وحسب

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%