NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

BlͥacͣkͫLord

نسوانجى بريمو
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
اهلا انا شاب 22سنه بدرس حقوق
انا معنديش اقباليه نهائي ف تعارف ع البشر يعني انا بخاف اتعرف ع حد وصعب اني اتكلم واحكي لحد ايا كان بنا اي شبهه الحب مبقتش عارف احب او برضو خايف احب حياتي اتشقلبت من اجتماعي وصحبه كتيره ل شبهه انطوائي معزول اغلبيه الوقت ورا شاشه الموبيل
ف ف حل وشكرا واسف للاطاله

• محزن
التفاعلات: في عالم خاص
الشخص بيلجأ للإنطوائية عندما يتعرض لصدمة او فقدان عزيز او خسارة حبيب وهالشي ما اله علاج بس لازم تتقرب اكتر من الي حواليك وتشيل الاوهام الي براسك وبس

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Moheb sex, Dispersed, I'm loving sex و 5 آخرين
ما هي المشكله ان مفيش حد حوليا كلهم بح مشيو

الشخص بيلجأ للإنطوائية عندما يتعرض لصدمة او فقدان عزيز او خسارة حبيب وهالشي ما اله علاج بس لازم تتقرب اكتر من الي حواليك وتشيل الاوهام الي براسك وبس
شكراا جدا ع نصيحتك💕

مبدأياً الانطوائية مش مرض نفسي أو مشكلة علشان تدورلها على حل، هي مجرد نوع شخصية عادي جداً.
وزي ما في ناس بتزهق من القعدة لوحدها وبتحب دايما تبقى مع حد ( وده أغلب الناس ) .. في ناس العكس تماماً بتستنفذ طاقتها وبتزهق لما تبقى مع الناس وبتبقى دايما بتحب تقعد لوحدها.
التحول اللي حصل لحضرتك ده ممكن يكون مجرد تغيير انت بقيت بتفضل العزلة، وعادي جدا تبقى كده....
وللسبب ده مش موافق على كلام الاخت جوري مع كامل احترامي ليها.
اسف على الرغي الكتير بس انا حاولت اختصر كلامي على قد مقدر ....
لو حبيت أي مساعدة او عايز ترجع تاني اجتماعي على قد ما اقدر مش هبخل عليك

• عجبني
التفاعلات: في عالم خاص و Xxblack
شكرا جداا ع كلامك فوق راسي طبعا اي كومنت انت كلامك صح جداا حته دماغي بقي فيعا تتاقض شويه انا لي معنديش حد احكيله ولو فيه حد حرفيا دماغي بتبقي رافضه تماما فكره اني اتكلم او اقول مشكلتي

دي الوحدة يا صديقي.. حتى الاجتماعيين بيبقو كده على فكرة...
ممكن يكون انت ملقتش لسة الشخص المناسب.. وممكن تكون دماغك عندها عزة نفس وحابة تعتمد على نفسها في مشاكلها ومش عايزة تشكي لحد
عامة لو حابب تتكلم مع حد هتلاقيني موجود كلمني في اي وقت ومتخفش هبقى مجرد bot
ولو حابب تستنى لحد ما تلاقي الشخص المناسب فربنا يقويك ويوفقك

انا زيك كنت اجتماعي ودلوقتي بقيت بتهرب من الخروج مع صحابي و بقعد في البيت طول اليوم و لا بقيت بكلم حد

• عجبني
التفاعلات: Xxblack
مشكلتك انك مش قادر تتواءم أو تتكيف وتتأقلم مع المجتمع المحيط بيك .. حاول تغير افكارك القديمة الراسخة فى عقلك

دي الوحدة يا صديقي.. حتى الاجتماعيين بيبقو كده على فكرة...
ممكن يكون انت ملقتش لسة الشخص المناسب.. وممكن تكون دماغك عندها عزة نفس وحابة تعتمد على نفسها في مشاكلها ومش عايزة تشكي لحد
عامة لو حابب تتكلم مع حد هتلاقيني موجود كلمني في اي وقت ومتخفش هبقى مجرد bot
ولو حابب تستنى لحد ما تلاقي الشخص المناسب فربنا يقويك ويوفقك
شكرا جدا جدا اهتمامك واكيد لو احتاجت حاجه هكلمك تسلمي🧡

انا زيك كنت اجتماعي ودلوقتي بقيت بتهرب من الخروج مع صحابي و بقعد في البيت طول اليوم و لا بقيت بكلم حد
ما هو ده السبب لي بقينا نتجنب التجمعات

مشكلتك انك مش قادر تتواءم أو تتكيف وتتأقلم مع المجتمع المحيط بيك .. حاول تغير افكارك القديمة الراسخة فى عقلك
بلعكس خالص انا معنديش عدات ولا تقاليد ولا افكار قديمه عندي تفكير حديث جداا بس يمكن مش لاقي المجتمع الي يفهمني

هناك عدة أسباب للإنطوائية : السبب الرئيسي لها قلة أو عدم الثقة بالنفس يليها عدم الثقة بالآخرين نتيجة التجارب الحياتية السابقة كذلك وسائل التسلية والترفيه الحديثة والإجابة عند الإنطوائيين أنفسهم

• عجبني
التفاعلات: في عالم خاص
الرياضة الجماعية : الكرة السكواش و اي رياضة جماعية

اي هواية فيها اكتر من اتنين حتخليك تخرج من العزلة
نقص استعمال الهاتف

تحياتي

كلام صحيح تحياتى

لازم يكون عندك ثقة بالنفس و شوية ثقة بالمجتمع
التواصل مع المحيط الاجتماعي شي هام جدا مهما كانت الصعاب .. انت بتحتاج يلي حولك و هم بحتاجوك

طيب ايه سبب التغيير

حساسه

الرياضة الجماعية : الكرة السكواش و اي رياضة جماعية

اي هواية فيها اكتر من اتنين حتخليك تخرج من العزلة
نقص استعمال الهاتف

تحياتي
الكلام سهل جدا لكن الفعل هو اللي صعب ماهو المشكلة انه مش عارف يعرف الناس وياخد على حد ومحدش بيقربله او العكس وخصوصا لما يكون سنه كبير هيكون فات محاولة في الرياضة الجماعية دي ومحدش بيصاحب حد كبير لازم يكون قده في السن وحتى لو اكبر الموضوع برضو صعب لانه مش قادر يثق بحد فاقد الثقة بالناس

مش عاوز احبطك واقولك ان في حل بس خدها من مجرب ولا تسال طبيب للاسف مفيش حل طالما كبرت على ده واستمريت فترة طويلة وحيد وملكش حد ولا ليك صحاب ولاد وبنات يبقى مستحيل تتغير من يوم وليلة ويمكن مستحيل اصلا الا بقى لو حياتك اتغيرت مثلا وبقيت في مستوى اعلى ممكن الناس هي اللي تصاحبك وهي اللي تجري عاوزة تكلمك سواء بنات او اولاد لانك هتضيف لهم
دلوقتي الناس كلها بتكلم بعضها مصالح والعلاقات كلها ماشية كدة الواد بيكلم البنت علشان عاوز ينيكها مش حب وهي عارفة كدة
والصاحب بيكلم صاحبه علشان معاه في الكلية وله مصلحة طول السنة ووقت الامتحانات والصاحب في الشغل علشان زميله قريب من المدير بيكلمه ومصاحبه فالصحوبية ماشية علشان مصالح والحب كمان علشان اخره جواز والواد ده جاهز عن الواد اللي مش جاهز وعنده شقة
كلها مصالح ياصديق واتحدى اي حد يجيب علاقة لحد بحد من غير مصالح هتقولي ايه الدليل هقولك الدليل لو انت محلتكش حاجة ومفلس وملكش علاقات وحياتك متلغبطة محدش هيفكر يصاحبك او يحبك او حتى يقف جنبك
معاملة الناس لبعضها ما هي الا مصالح اتعود بقى تعيش لوحدك ولو عرفت اتجوز اتجوز ومراتك تبقى ليك كل حاجة وده طبعا صعب حاليا يبقى ارضى بوضعك دلوقتي

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%