NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

بيكهام الاسمر

العالمي ⁦❤️⁩
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
مساء الخير عزيزي النسوانجي عزيزتي القارئة
النصيحه بشوف ناس كتير هنا وبرة المنتدي لما حد يسأل عن حاجة غلط الناس بتهاجمه كأنهم ملايكة بص يا صديقي العزيز النصيحة لازم تكون بأسلوب مقبول من الشخص اللي بيسمع نصيحتك
واحد بيسال عن حاجة وعارف أنها غلط انت لما تيجي تقله ده غلط هو كدة اقتنع هو كدة غير رايه خلاص ؟
واحدة لتحكي تجاربها الجنسية مثلا ليه الناس تقف لها بالكرباج وشتيمة عالخاص او غير الخاص
ممكن تنصحها بطريقة كويسة وقتها هتلاقي في نتيجة
ملخص الكلام
عاملوا الناس كما تحب يعاملك الناس
عاوز الناس تحترمك احترمهم عاوزهم يحبوك حبهم
اتمني يكون المعني وصل

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: Life selector، مصطفى مصطفى و شخصيه مجنونه
كلها ملايكه بجناحات

• بيضحكني
التفاعلات: بيكهام الاسمر
وينصحه ليه أصلا ؟! كان نصح نفسه !

إبه اللي مدخلو هنا الناصح الأمين ده ؟! أنا ملقتش يافطة علي باب المنتدي مكتوب عليها ( مدرسة نسوانجي للأخلاق الحميدة ) !

وينصحه ليه أصلا ؟! كان نصح نفسه !

إبه اللي مدخلو هنا الناصح الأمين ده ؟! أنا ملقتش يافطة علي باب المنتدي مكتوب عليها ( مدرسة نسوانجي للأخلاق الحميدة ) !
بص النصيحة ممكن تكون علشان واحد جرب ومش عاوز اللي قدامه يحصل نفس اللي حصل مع اللي جرب
لكن فعلا الطريقة مستفزة

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بص النصيحة ممكن تكون علشان واحد جرب ومش عاوز اللي قدامه يحصل نفس اللي حصل مع اللي جرب
لكن فعلا الطريقة مستفزة

مش المفروض أن حد يتبرع بالنصيحة من تلقاء نفسه .. يقول النصيحة لما تتطلب منه ، غير كده المفروض يحتفظ بيها لنفسه .

مش المفروض أن حد يتبرع بالنصيحة من تلقاء نفسه .. يقول النصيحة لما تتطلب منه ، غير كده المفروض يحتفظ بيها لنفسه .
عادي دي حاجة ترجع من شخص لشخص اهم حاجة ما يئذيش اللي قدامه فاهمني

في فلتات كدا من الناس ممكن تجبلك النقطه فا طبيعي هتلاقي انفعال في سرد النصيحه أو الكلام مش كويس بتبقى غصب عن الناس

• حبيته
عادي دي حاجة ترجع من شخص لشخص اهم حاجة ما يئذيش اللي قدامه فاهمني

ماهو بيأذيه نفسيا !

كل حد هنا بيعمل حاجة غلط هو عارف إنها غلط ومش قادر يبطلها ، وجاي يفضفض هنا بالغلط اللي بيعمله مع ناس زيه ، بيعملوا الغلط برضو بأشكال وأساليب مختلفة ، فميبقاش الواحد مننا علي رأسه بطحة (كبرت بقه أو صغرت مش دي القضية ) ويمشي في حوارى المنتدي متقمص دور الناصح الأمين !

في فلتات كدا من الناس ممكن تجبلك النقطه فا طبيعي هتلاقي انفعال في سرد النصيحه أو الكلام مش كويس بتبقى غصب عن الناس
مافيش اي مبرر للاذي النفسي الحقيقة في وجهة نظري

ماهو بيأذيه نفسيا !

كل حد هنا بيعمل حاجة غلط هو عارف إنها غلط ومش قادر يبطلها ، وجاي يفضفض هنا بالغلط اللي بيعمله مع ناس زيه ، بيعملوا الغلط برضو بأشكال وأساليب مختلفة ، فميبقاش الواحد مننا علي رأسه بطحة (كبرت بقه أو صغرت مش دي القضية ) ويمشي في حوارى المنتدي متقمص دور الناصح الأمين !
هي دي الفكرة اللي خلتني اكتب البوست
الاذي النفسي

النصح لو ما اترعاش فية اللطف بقى تجريح و تعالي

• حبيته
  • أتفق
التفاعلات: مصطفى مصطفى
مساء الخير عزيزي النسوانجي عزيزتي القارئة
النصيحه بشوف ناس كتير هنا وبرة المنتدي لما حد يسأل عن حاجة غلط الناس بتهاجمه كأنهم ملايكة بص يا صديقي العزيز النصيحة لازم تكون بأسلوب مقبول من الشخص اللي بيسمع نصيحتك
واحد بيسال عن حاجة وعارف أنها غلط انت لما تيجي تقله ده غلط هو كدة اقتنع هو كدة غير رايه خلاص ؟
واحدة لتحكي تجاربها الجنسية مثلا ليه الناس تقف لها بالكرباج وشتيمة عالخاص او غير الخاص
ممكن تنصحها بطريقة كويسة وقتها هتلاقي في نتيجة
ملخص الكلام
عاملوا الناس كما تحب يعاملك الناس
عاوز الناس تحترمك احترمهم عاوزهم يحبوك حبهم
اتمني يكون المعني وصل
مش اي حد عنده نصيحه بيقدر يوصلها للي قدامه
ممكن جمله تنصح بيها اللي قدامك بطريقه و اسلوب معين يبقا فعلا مقتنع بيها و حابب يسمعها منك
و نفس الجمله بالحرف واحد تاني يقولها باسلوب يكره اللي قدامه في اللحظه اللي يفكر يفضفض فيها بكلمتين و لو الانسان ده عنيد بتوصل بيه المرحله انه يعمل عكس النصيحه عندا في الشخص اللي قدامه حتي لو علي يقين ان مصلحته في النصيحه دي
الخلاصه ان في عقول كتير مش بتفرق بين النقض و النصيحه

ساعات بيبقى فية مواضيع لازم فيها المهاجمة و التخويف و الا لو سبت الكلام عادى
و اللى بياخد النصيحة بيضعف و بيحس ان من طريقة الكلام انها مش غلط اوى

عودة
أعلى أسفل
0%