NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

تواصل مع مشــرفي أقسام القصص | الموضوع الموحد للتبليغات (الدمج والتعديل)نسخة جديدة

• عجبني
التفاعلات: Dark storm
تم تجديد الموضوع في أنتظار المشاركات
تم اضافه الجزء الثالث ارجو الدمج من قصه البروفيسور

• عجبني
التفاعلات: mor2010 و BASM17 اسطورة القصص
تم اضافه الجزء الثالث ارجو الدمج من قصه البروفيسور
تم الدمج

• عجبني
التفاعلات: BASM17 اسطورة القصص
يا طيب مع اول كل شهر بيتم تصفير النقاط
وفضلاً وليس أمراً
راجع النظام
الموضوع الشامل لنظام النقاط (تجريبي
مشاركة في الموضوع 'انا و الشراميط _ حتى الجزء الثالث 3/5/2023' https://xn--mgbkt9eckr.net/threads/انا-و-الشراميط-_-حتى-الجزء-الثالث-3-5-2023.233431/post-1772537
يرجى الدمج مع الجزء الرابع

• عجبني
التفاعلات: mor2010
دمج الجزءالجديد

• عجبني
دمج الجزءالجديد
تم الدمج

اخر جزاء ياغالي ادمجو

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
ارجو دمج الجزء الرابع من قصه زوجتي الدكتوره السلسله الثانيه وشكرا

• عجبني
برجاء دمج اجزاء
الكبل المتحرر

• عجبني
  • عجبني
التفاعلات: mor2010 و BASM17 اسطورة القصص
اهلا بيكم في جزء جديد من سلسلة المتشرد، انا بس حابب اقول حاجة بسيطة الفصل اللى فات مكنش عليه تفاعل كويس مع انه كان كبير زي ما طلبتوا ومفهوش اخطاء املائية وفي جنس يعني اظن كدا انى عملت اللى عليا وزيادة فياريت يعني الناس اللى بتتفرج في صمت دي يعني اكتب كومنت تشجيع لان انا فعلا بتعب في الفصول ومبلاقيش قصادها تفاعل ودا ممكن يخليني اوقف القصة ومكملش ...اسف لو طولت عليكم وتعالى نبدأ

الفصل الرابع

وقفنا الفصل اللى فات لما كنت واقف بشرف على التدريبات ورن في ودنى صوت سيرين وهي بتصرخ وبتستنجد بيا فاتجننت واختفيت وظهرت في حديقة القصر وفضلت اتلفت حواليا بس ملقيتهاش فجريت على القصر وسمعت صوتها جاى من اوضه من الاوض فجريت عليها ولقيتها واقعة على الارض وبتصوت ولقيت تحتها ماية كل دا كان عادي بالنسبالى بس لما شوفت بطنها استغربت هي ازاى كبرت كدا بس قولت مش وقته وجريت عليها وشلتها حطيتها على السرير وقولتلها : مالك يا حبيبتي
سيرين : انت لسة هتسأل ااااااه انا بولد
انا اتصدمت دا معاداش عليها غير يومين بس هتولد ازاى وقولتلها : هتولدى ازاى يعني ؟
سيرين اتعصبت : انت لسة هتندهش اخلص شوف حل ااااااااه ياني ياما
انا اتلغبطت ومش عارف اعمل ايه اول مرة اتحط في الموقف دا ديمون لما لقانى كدا راح واخد السيطرة لانه عنده هدوء اعصاب شوية عنى وهي لما شافته قالتله : ياض يامز انت اخلص شوف حل اااااه
ديمون : خدى بس نفس ... ايوة كدا افضلي خدي نفس وطلعيه لحد ما اروح اجبلك دكتورة
ديمون اختفى وظهر عند بنات البشر وزعق وقال : كل اللي شغالبن دكاترة نسا يجوا قدامى حالاً
خرجله حوالي 7000 واحدة فخد منهم اتنين واختفى وظهر في القصر عند سيرين وقالهم : شوفوا شغلكم وقعد جنب دماغ سيرين وبقى يمشي ايده على شعرها ويقولها : هتبقى كويسة متخافيش يا روحي كل حاجة هتبقى تمام
ساعة الدكتورتين بيحاولوا يخرجوا الط-فل ومش عارفين وسيرين من كتر ماهي بتعافر وتحزق عشان تنزل ابنها اغمى عليها ديمون قالهم : ايه الط-فل مش عايز يخرج ليه ؟
دكتورة 1 : احنا مش عارفين السبب حاليا يعني ممكن يكون بسبب ان الطفل كبير عن الحجم الطبيعي او ان عنق الرحم عند الام ضيق
ديمون : طب والحل دلوقتي ايه ؟
دكتورة 2: الحل انها تولد قيصري بس للأسف مفيش معدات هنا
ديمون سقف بأيده ظهرت معدات جراحية كاملة وقالهم : شوفوا شغلكم
دكتورة 1: محتاجين نخدرها
ديمون اتعصب : طب ما تقولوا اللى انتوا عايزينه مرة واحدة ،، ديمون فوق سيرين تانى ولما فاقت لمس جبهتها بصباعه فنامت تانى وهو قالهم : اخلصوا ابدأو ،، وسابهم وخرج برا وادانى السيطرة وكلنا كنا قلقانين عليها ليجرالها حاجة وانا سألت دارك : هي ازاى ولدت بالسرعة دي؟
دارك : ماهو ياغبي التعويذة لما عملتها عملتها على كل اللى في العالم ده وغاب عن دماغي خالص موضوع سيرين دا
انا : هو الموضوع بيكون فيه اي ضرر على صحة الجنين
دارك : لا بالنسبة للجنين والرحم هما بيعدوا بمراحل النمو كلها وبالسرعة الطبيعية بس بيختلف انهم في عالم تانى انا عملته ليهم بالتعويذة والعالم دا الزمن في اسرع من هنا بس لكن كل حاجة طبيعية
شوية وسمعنا صوت فرحنا كلنا سمعت صوت طف-ل بيبكي وشوية والدكتورة خرجت وهى شايلاه ولافاه في ملاية بيضة وادتهونى وانا شلته وبصيتله وانا مبسوط اوى اول مرة احس الاحساس دا احساس الابوة وانك وبقيت اب دا احساس لايوصف وفجأت لقيت الولد دا فتح عينيه وكان لونها رمادي زي امه وشعره كان اسود ابتسمت وبوسته من خده ولما بعدت عنه لقيته بيبصلي وعنيه لونها بقى اخضر ومفيش ثانية وعينه كلها اسودت وشوية ورجعت تانى لونها الطبيعي الرمادى وانا ودارك وديمون كنا مستغربين من اللى حصل بس لقيت الدكتورتين خارجين وبيقولوا ان سيرين فاقت خلاص وهما شافوا شغلهم فخليت ديمون انفصل عنى وخدهم يرجعهم مكانهم وانا دخلت لسيرين الاوضة وكانت نايمة على السرير ومتغطية وانا روحتلها وبوستها وقولتلها : رعبتيني يا شيخة
سيرين : هو ذنبي ماهو ابنك اللى عمل دا كله
قومتها وقعدتها نص قعدة على ضهر السرير واديتها الط-فل وهى طلعت صدرها عشان ترضعه وفي اللحظة دي ظهر ديمون في الاوضة وسيرين اتخضت جامد وقالتله : مش هتبطلوا شغل قطع الخلف دا
ديمون ضحك : ياما نفسي اكون مكانه ابن المحظوظة ( قصده على الط-فل)
سيرين : بس ياقليل الادب انا مش مصبرنى عليك غير حلاوتك دى
دارك انفصل عنى وخضها وقالها : امممم حلاوته اه
سيرين : لا منا مش هفضل كدا كتير انا مش عارفة انتوا مين اساسا
انا : دول قرنائي ديمون وشاورت عليه ودا دارك وشاروت عليه وفهمتها موضوع القرين اللى بيبقى عند الشياطين بس
ديمون: وعلى كدا بقا بتحبي مين اكتر يا مزة
سيرين : انا مبحبش حد فيكم بعينه لانكم واحد مش تلاتة انا بحبكم كلكم عشان كل واحد فيكم فيه صفة بحبها ولما تجتمعوا سوا بتبقوا الشخص اللى كنت بحلم بيه طول حياتى يعني مثلا ديمون بحبه عشان وسيم ورومانسي ودارك بحبه عشان قوي وبيحميني ولوسيفر ..... سكتت
ديمون ضحك: جامد : خلاص يا دارك احنا هزحلقه طلامها مفهوش حاجة تتحب
سيرين بسرعة : لا طبعا دا فيه اهم صفة بحبها
انا : واللى هيا؟
سيرين خدودها احمرت وقالت : يعني مفيش احسن منه في السرير
كلنا فطسنا على على نفسنا من الضحك وهى اتكسفت جدا ولما لاقيت دارك وديمون عمالين يسخفوا ويقلشوا فروحت قعدت جنبها وقولتلهم : خلاص بقا ياض انت وهو بقولك ايه يا حبيبتي هتسميه ايه ؟
سيرين : تعرف نفسي اسميه ايه ؟
انا : ايه ؟
سيرين : ايه رأيك في إكليوس
انا : حلو الاسم
قولت لدارك انه يعمل تعويذة تخلى الولد يكبر بسرعة عالم الشياطين وحصل وبعد ما عمل التعويذه قام باس سيرين وقالها : هاخدهم ونمشي بقا ياحبيبتي عشان نسيبك ترتاحي
قومت انا كمان اديتها بوسه وديمون برضوا وهي ريحت ضهرها ونامت هي و إكليوس وطلعنا احنا التلاتة قعدنا في قاعة الاجتماعات في القصر وانا لقيت دارك سرحان كدا فسألته : مالك يا دارك حاسس انك مش مظبوط هو في حاجة ؟
دارك خد نفس كبير ملى بيه صدره ونفخه تانى وقال : في حاجة حصلت لازم تعرفوها
انا وديمون في نفس اللحظة : ايه هيا ؟
دارك : في زلزال حصل في عالم الجن بانواعه وعالم الشياطين وعالم البشر حتى
ديمون : امتى الكلام دا واحنا محسناش بيه ليه ؟
دارك : لان دا عالم وهمي مش موجود اساساً فأي حاجة بتحصل مش بتأثر عليه
انا : طب وانت ازاى حسيت بيه ؟
دارك : عشان انا مرتبط بالطاقة المظلمة اللى بتكون الكون فبحس بالحاجات اللى بتأثر على الطاقة دي بغض النظر عن المكان اللى انا فيه والزلزال اللى حصل دا اثر جدا في الطاقة المظلمة
ديمون : طب هو الزلزال دا حصل ايمتا ؟
دارك بصله وسرح شوية وقاله : في نفس اللحظة اللى احنا سمعنا صوت إكليوس بيبكي فيها
ديمون اتصدم وقاله : انا ... انا شوفت الموقف دا حصل قبل كدا
انا : طب ينفع يعني لو مفيش اسائة انى افهم ايه اللى بيجرى هنا ؟
شوفت في عيون ديمون حزن السنين : انا من زمان بحاول اتهرب منك ومحكيش ليك بس الواضح انك لازم تعرف عشان تفهم
انا : اعرف ايه وافهم ايه ؟ انا مش فاهم حاجة
ديمون اتنهد جامد وقالى : من يوم ولادتك لحد النهاردة انا عارف كل حاجة ومش بنسى اي حاجة خالص لان دي طبيعتي كقرين ليك انى ابقى فاكر كل حاجة عنك بس يالوسيفر انت ولادتك مكانتش طبيعية بالمرة انت قعدت في بطن امك سنة كاملة مش تسع شهور زي باقي الخلق ولما جات ساعة ولادتك امنا تعبت جدا في ولادتك لدرجة ان قلبها وقف مرتين ولولا وجود عيانة جمبها كان زمانها ميته ولما اتولدت حصل زلزال زي اللى حصل النهاردة دا بالظبط وطبعا عشان ابوك كان جاله نبوءة بتقول انه هيجيله ابن يكون هو حامل الراية وهيحكم العوالم كلها اظن ان انت فاكر النبوءة دي اللى الشيخ نافع قالك عليها فطبعا عزازيل اتوقع انه انت لان كل حاجة فيك من اول الحمل فيك لحد ولادتك مكنتش طبيعيه فقال انه انت وفي يوم حارس من الحراس سمع عزازيل وهو بيحكي ل ليليث على النبوءة دي وكنت انت لسة ابن يومين المهم ان الحارس دا راح للملك الاحمر وقاله على النبوءة لانه كان جاسوس ليه والملك الاحمر خاف لما عرف بالنبوءة دي وقال انه انت لازم تموت لانك هتكون خطر عليه وعلى ملكه فجمع كل ملوك الجن وعرفهم بالنبوءة وطلمش عشان كان حارس الملك شمهروش الخاص فعرف بالموضوع وجه بسرعة عرف ابوك ان الاحمر عرف وانه بيجهز جيش ضخم عشان يغزوا عالم الشياطين ويقتل حامل الراية وده لان بردوا طلمش هو افضل جاسوس لابوك في عالم الجن المهم ان ابوك جهز جيشه كله وحصلت حرب مشافتش العوالم زيها قبل كدا لدرجة ان حتى الجن والشياطين اللى كانوا موجودين في عالم البشر كانوا لما بيتقابلوا كانوا بيقتلوا بعض وفي وسط ما الحرب شغالة هند بنت الاحمر اتسحبت وراحت القصر وقتلت كل الحراس ودخلت الاوضة اللى انت كنت بتتحط فيها ولقت طف-ل فيها فخدته ورجعت لعالم الجن وقتلته وكانت فاكرة انه كدا خلاص انت انتهيت وانتهت النبوءة بس اللى هما مكانوش يعرفوه ان عزازيل ضحك عليهم وحطلهم طف-ل تاني وقرر انه يخبيك في عالم البشر بس بعد ما يحولك لبشري بطريقة يقدر بيها يرجعك لشيطان تانى وقت ما يحب وقال لامك انه انت اتخطفت وفضل يكدب عليها طول السنين دي وهو اللى حطك بأيديه قدام باب الميتم ومكنش في مخلوق غيره يعرف ان انت في الميتم ومكنش معرف اي حد وفضلت متابعك من بعيد لحد ما انت طلبت من ناصور انه يعرف امك مين وفين ولما هو خد دمك عرف ان ليليث امك وراح قال لعزازيل واللى بعده انت عارفه كله عشان كدا انا مكنتش بتكلم معاه وكنت عارف كل حاجة بس مكنتش قادر اعمل حاجة
طبعا مقولكش على اللى انا كنت فيه في حاجة اتكسرت جوايا يعني المفروض ابويا هو اللى يحميني في صغري هو نفسه اللى رماني رمية الكللابب وسابني اتهان وادوق المر الوان وبعدني عن امى وحرمني من حنانها حاولت اعمل نفسي اللى هو عادي وقولتلهم : عادي يعني اكيد متعود على كدا مانت لسة شايف من يومين اتبرى منى عادي بقا مش مهم عندى دا دلوقتي المهم عندي ايه تفسير الزلزال اللى حصل النهاردة دا ؟
دارك : انا هتجنن مش عارف كل الاشارات بتقول انك حامل الراية طب ايه اللى حصل دتدا اللى مش لاقيله تفسير
انا : طب والحل دلوقتي انا مش فاهم ؟
دارك : الحل اننا نصبر ونشوف الدنيا هترسي علي ايه في الاخر
انا : طب بقولك .... ايه الوقت المناسب ان الولد من اللى هيتولدوا من البشر والشياطين دول عشان يبقى قادر انه يحارب
دارك : يعنى هو الشخص عموما هو محتاج مش اقل من 500 سنة عشان يكون قوى كفاية ويكون في سن الشباب بس مع التعويذة هو هيحتاج في العالم دا 5 سنين بس
ديمون : انت ناوى تفضل هنا كام سنة اساساً ؟
انا : 100 سنة
ديمون : ولو قولنا ان الواحدة الست هنا هتقدر تخلف تقريبا 9 اط-فال في السنة وهتيجي على اخر خمس سنين هتوقف خلفة عشان اخر ابن ليها بعد ما تعدي الخمس السنين يكون جاهز انه ينضم للجيش
انا : هو الموضوع دا مش هيأثر عليهم انهم هيخلفوا ورا بعضيه كل 40 يوم
دارك : بالنسبة لأجسادهم هيا هتتعامل مع الموضوع كانه عشر سنين بس العقل واللى هيا عياشه في الواقع 40 يوم بس
انا : طب على نهاية ال100 سنة دول هيكون عندنا جيش كام ؟
ديمون : حوالى 2,5 مليار جندي بس خد بالك هيكونوا قادرين يغلبوا عشرات المليارات عشان هيكون عندهم قوة كبيرة
انا : يا مسهل !!

وعدت ال100 سنة في العالم الافتراضي ومحصلش فيها اي احداث مهمة وطبعا إكليوس مكبرش غير سنة واحدة وفي نهاية ال100 سنة دي وقفت وجنبي فوراس وصلهوب وقدامي جيش جرار مدرب على اعلى مستوى وتقدر تقول ان اقل جندي فيه قوته بتساوى قوة ناصور وطبعا الجنود الهجائن اولاد البشر كان عندهم ذكاء عالى فقدروا يطورا اساليب تدريب تخليهم يزودوا قوتهم بأسرع وقت وانا ذات نفسي استخدمت الاساليب واستغليت ال100 سنة دي في اني ازيد قوتى وبقيت في حتة تانية بسبب طرق الجنود دول المهم انى كنت واقف بتفرج على الجيش ومبسوط من اللى انا شايفه وفوراس قالى : هنعمل ايه في البشر اللى جبناهم هنا دول ؟
انا : هنمحي ذاكرتهم بخصوص اللى حصل هنا ونرجعهم تانى
فوراس : طب والبشر مش هياخدوا بالهم ؟
انا : هو معداش كتير في عالم البشر يعني تقريبا عدى بس5 ساعات فانتوا رجعوهم ومش مهم البشر ياخدوا بالهم ولا لا اصلهم حتى لو شغلوا تحقيقاتهم هيكتشفوا ايه ... ولا حاجة فهمتنى ؟!
فوراس : فهمتك يامولاى
دارك انفصل عنى ومحى ذاكرة كل بنات البشر ورجع اللى كانو لسة بنات رجعلهم عذريتهم ورجعهم بيوتهم وعمل نفس الموضوع مع الشياطين دا كله طبعا باستخدام السحر ،،، وقفت قدام الجيش وقولتلهم : جاهزين للحرب ؟!
كلهم : جاهزين
قولت لفوراس وصلهوب تمموا على الجيش لحد ما اخلص مشوار وارجعلك ،،، اختفيت وظهرت عن سيرين في القصر ولقيتها قاعدة تلعب مع إكليوس وهو لما شافنى ضحك وكان بيشاور عليا ولقيته طلع من صباعه شعاع جه في شعرى خلاه اتجمت فجريت عليه شيلته وقولتله : انت كدا بقيت خطر
سيرين جات وحضنتنى من ضهري وقالتى : حبيبي احنا مش هنمشي من هنا انا زهقت من الوحدة
انا : انا جايلك اساساً دلوقتى عشان كدا عشان انا عندى حرب ومينفعش اسيبك هنا وحدك
سيرين : ما بلاش موضوع الحرب دا انا خايفة عليك
انا : انتى عارفة انى لازم ادخل الحرب دي ومش هتعب السنين دى كلها على فشوش في الاخر ... المهم سيبك منى انا محتار اوديك فين في مكان امن عشان انا هغيب شوية حلوين
سيرين : بصراحة ومتزعلش منى انا وحشتنى خالتى ليليث اوى وعايزة اروحلها حتى خليها تشوف حفيدها مش من حقنا نمنعها عنه
انا : طول عمرك طيبة وحنينة وبتسامحى علطول
سيرين : انا عارفة انها ملهاش ذنب في اللى حصل وانا وانت عارفين مين المسؤول
انا : خلاص تعالى اوديك عندها واسلم عليها بالمرة لانها وحشتني جدا
خدت سيرين واختفيت وظهرت قدام القصر وقبل ما ادخل سألت الحارس :عزازيل فين ؟
الحارس : في اجتماع مع الملك ظام في مملكة النار
قولت كويس ودخلت لقيت ليليث كانت قاعدة فى قاعة العرش مع لاقيس واول ما شافتنى انا وسيرين داخلين عليها قامت جرت علينا وخدتنى انا وسيرين بالحضن وهى بتعيط : ياحبايبي وحشتونى اووى
انا : وانتى كمان ياماما
امى بعدت عنى وباستنى من خدى وباست سيرين بردوا وقالتلى : مين الولد دا ؟
انا : دا إكليوس ....ابنى
ليليث الفرحة كانت هتنط من عينيها وخدته من سيرين وحضنته وفضلت تبوس فيه وتقوله : ياحبيب ستو انت
لاقيس جات خدته منها وقالتلها : خلى عمتو العقربة طيب تفرح بيه شوية ،،، وقعدت تلاعبه
انا كلمت ليليث : انا هسيب سيرسن معاكم لانى هغيب شوية عايزك تخلى بالك منها وحذاري ياماما عزازيل يلمس منه شعره لانى هاجي اطربقها على دماغ الكل عن اذنك
وسبتها ومشيت روحت على الجيش عشان اخدهم على مكان الحرب ،، اختفيت وظهرت عند الجيش وخدتهم وطلعت من العالم الافتراضي وقولت تعويذة خلت الجيش اختفى وظهر عند كوكب من كواكب الجن المائي وخليت الجيش يهجم على الكوكب جيش الجن المائي مكنش مستعد والهجوم دا كان مفاجأة وهو دا اللى انا بعتمد عليه عنصر المافجأة والهجوم السريع ( معلومة ع السريع كدا التكتيك دا اللى كان بيستخدمه في حروبة هو نابليون ودا خلاه يكسب اغلب حروبه) وطبعا كانت معجنه بمعنى الكلمة وانا ذات نفسي اتصدمت من قوة الجنود ،، الجنود كانت بتاكل اللى تشوفه قدامها وخصوصا الجنود اولاد البشر دول قوتهم كانت جبارة فضلنا نحارب لحد ما احتلينا الكوكب كله وانا قعدت في قصر حاكم الكوكب وكان معايا فوراس .. وصلهوب كان بيظبط الجنود وبيوزع عليهم اكل ويجهزهم للمعركة الجاية المهم فوراس سألنى : ناوى تعملى ايه تانى يامولاي ؟
انا : مش عايزين نكون بطيئين بكرة لازم نهجم على الكوكب الرئيسي اللى فيه ملك الجن المائي
فوراس : وهتسيب جنود هنا ولا هتاخد الجيش كله
انا : هسيب نص مليار جندى هنا لتأمين الكوكب ومعاهم صلهوب وهاخد الباقى
جه تانى يوم وانطلقت بالجيش ولقينا جيش المائيين خارج لينا قدام الكوكب الرئيسي والجيش كان عشر اضعاف جيشي وكان على راسه الملك برقان وانا قولت للجنود تهجم وانا والملك برقان وقفنا قصاد بعض وبربقان قال : هقتلك عشان تكون عبرة لغيرك واي حد يفكر يتعدى على مُلك برقان
انا : خلصت كلامك وريني بقا اللى تقدر تعمله
برقان عمل سيف من الجليد وهجم عليا ولسة هيضربني بيه اختفيت وظهرت ورا ضهره ورزعته بعزم ما عندى بأيدي لدرجة انى سمعت صوت طقطقة عضم ضهره من الخبطة برقان اختفى بسرعة وظهر ورايا وراح مطير رقبتي بالسيف وفضل يضحك جامد والجنود بتاعوتى لما شافوا كدا خافوا وكانوا هينسحبوا بس سمعوا صوتى وانا بقولهم : اللى هينسحب منكم انا هقتبه بإيديا دول انا مربتكمش على الخوف
طبعا الكلمتين دول ادوا دفعة جامدة للجيش وخليته بقا بيحارب اقوى من الاول والاية اتقلبت وبقا جيش برقان هو اللى خايف لانه شافنى وانا بتقتل وبعدها صوتى ظهر المهم برقان كان عمال يتلفت حواليه ويقول : اظهر انت فين يا جبان ؟!
برقان لسة بيلف لقانى وراه وهو اتفزع بس قبل ما يقدر يعمل حاجة طعنته بسيف من الطاقة المظلمظة في قلبه والجسم اللى هو كان قتله دا كانت نسخه منى واتبخرت طبعا جنود المائيين شافوا المنظر وخافوا واترعبوا جدا لدرجة ان نص الجيش بدأ يهرب
انا قطعت راس برقان وخليتها معايت وامرت الجنود يهجموا بقوة اكبر ودا خلى باقى جيش برقان يهرب ويرجع الكوكب وانا روحت وراهم ودخلت الكوكب والجنود كلهم استسلموا وانا دخلت قصر الملك برقان ولقيت فيه زوجته وشوية خدم وحراس ..، قتلت الحراس وامرت الجنود يكتفوا الملكة والخدم وقعدت ووقفت قدام الملكة وهى متكتفة وكانت عمالة تعيط وتقول : ارجوك ارحمني انا مالى باللى بيحصل دا
انا : يا حراس ارموهم كلهم في السجن
لقيت فوراس داخل وهو معاه واحد مكتفه وقالى : مولاى الملك دا وزير الملك برقان قبضنا عليه كان بيحاول الهرب
انا : اقتلوه ميلزمناش في حاجة
فوراس : بس دا اكتر واحد عارف العالم دا وفاهم فيه كل حاجة ممكن يفيدنا
انا : اللى زي دا من النوع اللى بيعمل البحر طحينة للملك ومبيجيش منه اي فايدة والا مكانش هرب
فوراس : امرك هيتعدم حالا ،، وخده ومشي ورجع بعد شوية وقالى انه قتله فقولتله ابعتلي اتنين جنود من جيش الجن
فوراس : امرك وخرج ورجع بعد دقيقتين وفي ايده اتنين جنود فقولت فسقت بإيدي صندوق وجواه راس الملك برقان وقولت للجندي جده ووديه للملك الاحمر والجندي خد الصندوق ومشي وكلمت الجندي التاني : الملك برقان كان بيديكم كام مرتبكم ؟
الجندى : 300 قطعه دهب في الشهر
انا : بيكفيك المرتب دا ؟
الجندى : بيكفي بالعافية وممكن يجي على اخر خمس ايام ويخلص وبنعيش الايام دي في تقشف لحد ما يجي المرتب الجديد
انا : امممم طيب روح انت
الجندي مشي وفوراس اتكلم : بتفكر في ايه يامولاى
انا : انت عارف ان جيشنا مهما كان قوى مش هيقدر يقف قصاد جيش الملك الاحمر وحده مابالك لو اجتمع معاه الضوئيين والقمريين وانا مش مستبعد ان دا يحصل
فوراس : قصدك انك عايز تزود عدد الجيش
انا : بالظبط كدا جيش المائيين دلوقتي فيه كام جاهزين للقتال
فوراس : الجيش كله كان عدده 20 مليار مات نص مليار في االمعركة واتصاب مليار ونص فبقى عندنا 18 مليار جاهزين للقتال بس ايه اللى يضمنلنا انهم ياقتلوا اساساً في صفنا وميتقلبوش علينا
انا : الجنود دول زي ما بيقولوا كدا عبد المأمور هما بيطيعوا اللى بيكمهم مش مهم هو مين وعشان كمان نأمن نفسنا تماماً هنطمعهم عن طريق اننا نزود مرتبهم فبالتالى هيشتموا برقان وايامه ويحلفوا بأيامي انا وهيكونوا تحت طوعي طول ما انا منغنغهم
فوراس : لا تفكير غظيم فعلاً يامولاى
انا : يلا روح وقول للجنود ان الملك قرر يرفعلهم متباتهم ل500 عملة في الشهر مقابل انهم يكونوا تحت طوعي واللى يعترض احبسوه ومحدش يعرف عنه حاجة حتى اهله وكمان وزع 5 مليار جندي منهم يأمنوا الحدود وقول لصلهوب انه بقا مسؤوليته الرئيسية تأمين الحدود وخليه يبعت النص مليار اللى من جنودنا لاننا هنحتاجه وخلص وارجعلى لاني هحتاجك توصل رسايل لملوك الجن
فوراس : امر مولاي الملك ..... ومشي عشان يعمل اللى طلبته منه وانا قعدت افكر ايه هيا الخطوة الجاية اللى هتخدمنى في حلمى اني احكم عالم الجن كله

في القصر الاحمر قصر الملك الاحمر الحارس دخل عليه وهو قاعد مع وزيره وبنته وركع وقاله : مولاي الملك المعظم فيه مرسال يطلب مقابلتك وبيقول انه من طرف الملك لوسيفر
الاحمر اتدايق لما سمع اسمي وقالهم : دخلوه لما نشوف
الجندي دخل وفي ايده صندوق وحطه قدام الملك الاحمر وفتحه ومشي والملك الاحمر اتصدم من اللى شافه في الصندوق واللى كانت راس الملك البرقان وقال : يبن الزانية عملها ازاى دي
دخل مساعد الوزير ميمون وهمس في ودنه وبعدين مشي وميمون قال للأحمر : في اخبار وحشة يامولاى الملك
الاحمر : ايه تانى ممكن يكون اوحش من اللى انا شايفه دلوقتي دا ؟
ميمون : لوسيفر اعلن نفسه رسميا حاكم عالم الجن المائي وجواسيسي بيقولوا ان جيشه مكون من عدد من الشياطين وحاجة تانية اول مرة يشوفوها ومش قادرين يحددوا نوعها بس بيقولوا انهم اقويا جدا واذكياء جدا
هند : الواد دا بقا خطر كبير علينا يا مولاي ولازم نتصرف بسرعة
الاحمر : طب وايه الحل ؟
هند : الحل اننا نحاول نخلي الجيش بتاع الجن المائي ينقلب عليه وساعتها هيكون فريسة سهلة لينا
الاحمر : شوفي المناسب واعمليه وانت يا ميمون روح بسرعة بلغ الملوك كلهم واطلب اجتماع فورى عند الملك شمهروش
ميمون : امرك مولاي واختفى

نرجع عندي تانى ... فوراس دخل عليا وركع وقال : مولاى المبجل كل حاجة تمت زي ما طلبت وفي شوية جنود اعترضوا خطفناهم وحبسناهم
انا : كويس هتالى الجنود دول هنا
فوراس نادى على الحارس وقالوا دخلهم
انا : دانت مجهز بقا
فوراس : تلميذك يامولاي
الجنود دخلوا وكانوا متكتفين وكانوا تقريبا حوالى 500 واحد فقولت لدارك انفصل
دارك انفصل وقولتله : عايز نسخة حقيقة من كل واحد منهم بس تكون تحت طوعي
دارك : حلو تفكيرك ... وراح نسخهم وانا قولت لفوراس : خد الحقيقين واقتلهم واحرق جثثهم ومش عايز اي اثر ليهم. .... وامرت النسخ التانيين انهم يروحوا على الجيش
فوراس راح عمل المطلوب ورجع سألنى : هو ليه يا مولاي انت امرت انهم يتقتلوا وتعمل نسخ منهم مع انه يدوب 500 واحد قصاد 20 مليار جندي مش هيأثروا اوى
انا : كنت فاكرك انصح من كدا يافوراس انت متعرفش ان النار مهما كان حجمها بتبدأ بشرارة .... ايه حجم الشرارة جنب النار ؟
فوراس : ولا حاجة
انا : بالظبط كدا شوف بقا انا لو كنت سبتهم كانوا هيشعللوا الدنيا لان فيه شوية جنود كتار مترددين قبل ما يوافقوا على العرض اللى عرضته بسبب انهم شافوا شوية اعترضوا ولو كنت سبت المعارضين دول كانو هيمشوا وراهم بدافع الوطنية والكلام الذي منه دا
فوراس : طيب قتلهم وفهمتها ليه بقا عملت منهم نسخ ؟
انا : عشان نفس المترددين دول لما يلاقوا اللى اعترضوا اتقتلوا فيعرفوا كدا انهم كانوا على حق ويبقى انا ابان قدامهم ظالم وبالتالى هينقلبوا عليا لكن لما يلاقوا المعارضين اتحولوا لمؤيدين ليا هيمشوا وراهم ويقولوا كله وافق جات علينا يعني وحتى لو ظهر حد معارض فيما بعد هما نفسهم اللى هيقفوا قصاده لانه متعارض مع مصالحهم وكل دا وانا سايب ايدي خالص فهمت؟!
فوراس : انا كنت فاكر نفسي انصح حد لما كنت مع روقائيل بس بصراحة قدام تفكيرك دا انا بعترف انا لسة تلميذ
انا : هتتعلم وتكبر متخفش بس المهم دلوقتى انى عايزك تاخد الرسايل دل للملك المذهب والملك زوبعة
فوراس خد الرسايل ورجع وقال : امرك مولاى .. واختفى
فوراس وصل للقصر بتاع الملك زوبعة وشاف ميمون خارج منه فاستخبى عشان ميشفوهش ولما ميمون مشي فوراس راح عند الحارس وطلب منه انه يقابل الملك فالحارس دخل ورجع تانى خده معاه ودخله وفوراس مركعش بس قال : مولاى الملك زوبعة انا وزير جلالة الملك لوسيفر
زوبعة اتخطف شوية كدا لانه كان مفكر ان لوسيفر اختفى ومش هيرجع تانى المهم انه رحب بفوراس وفوراس فدمله الرسالة وهو قرأه وبعد ما خلص فوراس قاله : في حاجة زيادة على الرسالة دي
زوبعة : ايه هيا ؟
فوراس : ميمون كان بيعمل ايه هنا ؟
زوبعة : الملك الاحمر طلبنا في اجتماع عاجل بعد ما عرف ان الملك لوسيفر قتل برقان وبقا هو ملك الجن المائي
فوراس : طيب انت هتروح الاجتماع ولو طلبوا انك تنضم للجيش اللى هيكونوه توافق
زوبعة : ازاى ماهو لسة الملك لوسيفر كاتب في رسالته انى لازم اقدم الطاعة وان مملكتى تبقى تحت حكمه ازاى انت بتقولى انضم للجيش
فوراس : انسى خالص اللى مكتوب في الرسالة مش من مصلحتك ولا مصلحتنا انك تعلن ان المملكة بقت تحت حكم جلالة الملك لوسيفر
زوبعة : امال اعمل ايه ؟
فوراس : هتهاودهم وتضم جيشك لجيشهم بحجة انك عايز تنتقم للملك برقان مفهوم
زوبعة : مفهوم
فوراس : عن اذنكم ومشي وراح للملك المذهب وقاله نفس الكلام ورجع عندى بعدها وحكالي اللى حصل فانا فرحت بتفكيره وقولتله : انت كل يوم بتثبتلي انى كنت صح في اختيارك كوزير ليا
فوراس : دا شرف كبير ليا يا مولاى انى اكون وزيرك
انا : طيب روح ارتاح انت دلوقتي
فوراس : كنت عايز استأذن حضرتك هروح مشوار لعالم الشياطين
انا : تعالى نروح سوى كدا كدا انا كنت هروح هناك عشان اطمن على مراتى وابنى
اختفينا انا وفوراس وظهرنا في عالم الشياطين وانا روحت على القصر ولما دخلت لقيت عزازيل قاعد على العرش ولما شافنى قالى : تعالى يبني عايزك
انا : عايزني تجيلي قصري في ممكلتى وانا مش ابنك انا دلوقتي بالنسبالك الملك لوسيفر حاكم مملكة الجن المائي وانا مش جاى هنا غير عشان اخد مراتى وابني
سبته ومشيت ودخلت الاوضة اللى كانت اوضتي ولقيت سيرين بترضع إكليوس وليليث قاعدة تتسعرى معاها فدخلت سلمت على امى وبعدين سلمت على سيرين وقولتلها : مش يلا يا حبيبتي
سيرين : يلا على فين ؟
انا : على قصرنا يا حبيبتى
ليليث : يبنى طب ما تخليها هنا
انا : انتى عارفة يا امى انى مقدرش اعيش بعيد عن سيرين وبردوا مقدرش اسيب المملكة كل شوية واجيلها هنا انا اساساً جاي النهاردة وانا إيدي على قلبي ليحصل اي حاجة وانا مش موجود ..، يلا يا سيرين ياحبيبتي قومى عشان نروح
سيرين دخلت صدرها وشالت إكليوس وحضنت ليليث وقالتلها : هتوحشيني اوى يا ماما متنسناش بقا ويبقى تعالى زورينا هناك
مشينا انا وسيرين وطلعنا من القصر وبنتمشي كدا في الساحة بتاعته عشان نخرج شوفت حاجة فاجأتنى جدا !!!

اشوف وشكم بخير 💙

يرجي الدمج

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%