NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

تفتكروا الصفة دي حلوة ولا وحشة

• عجبني
التفاعلات: محترف اربعيني (ابوالخير)
انا بحب نفسي كدة بس أوقات الشخص اللي معايا بيتخنق من كدة وناس كتير بتحبني علشان كدة
طول ما انت مقتنع بنفسك مش مهم حد يقتنع لأنها حياتك انت وشخصيتك انت مش هما

طول ما انت حابب نفسك يبقا خلاص مش مهم حد
ماهو انا كدة بكون زعلان من جوايا أن فلان أو فلانة اختارت أو اختار الشخص ده وانا لا

طول ما انت مقتنع بنفسك مش مهم حد يقتنع لأنها حياتك انت وشخصيتك انت مش هما
انا بتكلم عن الحزن اللي جوايا بسبب تركيزي فالتفاصيل مش بتكلم عنهم هما

ماهو انا كدة بكون زعلان من جوايا أن فلان أو فلانة اختارت أو اختار الشخص ده وانا لا
مش مهم اختيارهم المهم انك اخترت نفسك كده ولازم هو يتقبلك كده

يعني انتي لو مخطوبة وخطيبك عنده وقت فاضي هل هتتقبلي أنه ما يقضيش معاكي الوقت ده ويقضيه يقلب فالفيس وقاعد مش بيعمل حاجة ؟
الموضوع هنا ليه احتمالين ممكن هو يكون محتاج مساحه حريه ليه وحابب يقضيها لوحده لسبب ما وده حقه فى الاول والاخر وهسيبه لكن لما يرجع لطبيعته تانى لازم اعرف السبب والاحتمال التانى ان علاقتنا مبقاش فيها جديد وانه خلاص مبقاش حابب يقضى وقته معايا وهنا هاخد موقف وهنهى العلاقه

يعنى ايه حساس زياده عن اللزوم يعنى شخص نخاف نتكلم معاه او نهزر معاه عشان كل كلمه هتبقى محسوبه عليا بعد كده واظن مش هيبقى موضوع لطيف ان يبقى فى حد فى حياتى بيخاسبنى على كل كلمه بقولها ولازم قبل منطق باى حاجه افكر الف مره هل كلامى ليه معنى تانى ولا لا اظن محدش هيستاحمل الضغط ده كله
انا مش بزعل من الهزار اللي غرضه هزار لكن اللي يقول كلام يدايق فعلا ويجي بعدها يقول أنا بهزر ده شخص زباله وبفشخه وقتها
لكن مثلا انتو كبنات تيجي واحدة تقولك ياحبيبتي مالك تخينة ليه شبه برميل الطرشي مش هتدايقي ؟

يعنى ايه حساس زياده عن اللزوم يعنى شخص نخاف نتكلم معاه او نهزر معاه عشان كل كلمه هتبقى محسوبه عليا بعد كده واظن مش هيبقى موضوع لطيف ان يبقى فى حد فى حياتى بيخاسبنى على كل كلمه بقولها ولازم قبل منطق باى حاجه افكر الف مره هل كلامى ليه معنى تانى ولا لا اظن محدش هيستاحمل الضغط ده كله
مش بالمعني الحرفي ان كل كلمة تكون محسوبة
هو يقصد ان بيحاسب نفسة لما هو يقرب لحد والحد دا يبعد عنة . يشوف هو غلط في اية واية اللي حصل علشان يبعد عنة ..
انا فعلا كنت كدة لاكن مع استمرارية الحياة اتعلمت واكتسبت من التجارب اللي حصلت

الموضوع هنا ليه احتمالين ممكن هو يكون محتاج مساحه حريه ليه وحابب يقضيها لوحده لسبب ما وده حقه فى الاول والاخر وهسيبه لكن لما يرجع لطبيعته تانى لازم اعرف السبب والاحتمال التانى ان علاقتنا مبقاش فيها جديد وانه خلاص مبقاش حابب يقضى وقته معايا وهنا هاخد موقف وهنهى العلاقه
حلو خالص يعني لو الاحتمال التاني مش هتدايقي من جواكي ؟

ازاي نعمل كدة بقي
انك تفضل تتصدم في ناس كتير وانك تتعرض لمواقف اكبر واصعب من الانت فيها حبه حبه هتلاقي نفسك مش فارق حد معاك ولا حاجه هتفرق معاك

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
هتضايق بس لو انا السبب انه يوصل لكده لكن لو هو عايز كده يغور فى داهيه
هو يغور في ستين داهية
بس مش هتزعلي علي حبك اللي ليه
ماهو انتي اكيد ارتبطتي أو اتخطبتي بناءا علي مشاعر صح فأكيد وقت الفراق هيكون صعب وهيكون في اشتياق وفي حنين

انك تفضل تتصدم في ناس كتير وانك تتعرض لمواقف اكبر واصعب من الانت فيها حبه حبه هتلاقي نفسك مش فارق حد معاك ولا حاجه هتفرق معاك
ماهو دي مش حل
علشان كدة رحنا من اقصي اليمين لاقصي الشمال واحنا عاوزين حل وسط

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%