NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سؤال تصرف ايه بس بواقعية

انا عن نفسي تضرب الاول بعد كده اقعد اتفاهم معاها واعرف كل حاجه منها علشان لو اتفهمت وتكلمت براحه اول مره ممكن تعملها تاني وتفكر اني ده رد فعلي
منطقى كلامك

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
هاخد منها الفون . واللي كان غير اللي جاي .
ومش كل حاجه ضرب .
بس اخدك التلفون هيخليها تتمرد وتعند اكتر

طب والحل اي
انا قولتلك مينفعش عقاب بس ومينفعش كلام بس الاول لازم تتعاقب على العملة دى لأنها بالتأكيد عارفة اناه غلط وبعد كدا نتكلم معاها تانى ونكرر على مسامعها ان اللى عملته والىل هى عارفة كويس انه غلط ومينفعش يتعمل وايه العواقب والاضرار من كدا

دلوقتي لو فرضنا انك اب او اخ ومسكت تلفون اختك الصغيرة او بنت وبتقلي في الجاليري ولقيت في سله المهملات فيديوز وصور نودز ايه هيكون تصرفك ؟

الموقف حقيقي وحصل وعايزة اعرف ايه رد فعلكم بس يكون بواقعية مش كلام وخلاص
تصرفي بحكمه وحاولي تصاحبيها علشان متهربش منك وتحكي لحد بره من زميلاتها البنات وممكن ده بعدين يكسرها قدامهم
احنا بشر مش ملايكه

• أتفق
التفاعلات: حسن٩٤
من خلال التعليقات حضرتك انتقدتي الضرب والادب وانتقدتي اللي قال تتكلمي معاها وتفهميها وهكذا وللاسف الشديد مافيش طريقه تالته تعمليها فأنت اما انك بتطرحي مشكله فعليه او عاوزه تجادلي وخلاص والموضوع مش حقيقي ،،
ياسيدتي إن معامله الصغار تحتاج الى عنايه شديده ورؤيه صائبه ولابد من معرفه طبيعه بنتك او البنت اللي بتتكلمي عليها فإذا كانت تميل الى الفهم بالكلام فلا تفعلي العكس واذا كانت تميل الى العند وفرض رؤيتها فدي محتاجه معامله نفسيه وأما الضرب والتربيه فده بيكون لطبيعه معينه ويتم اللجوء اليه في اخر المشوار لان المشوار طويل اوي في معالجه مثل تلك الامور
عايزة اوضح بس انى مبنتقدش انا بطرح تسؤلات ممكن تيجي على بال اى حد عشان اتاكد من اقتناع الشخص بكلامه ولا دا كلام مرسل ولا لا

اصلا مش من حقي اقلب في خصوصياتهم ولو عملوا كده هما احرار ، اكيد التحرر مش حلال ليا وحرام ليهم ، ومش هتكلم ولا كأني شوفت حاجه
دلوقتي لو فرضنا انك اب او اخ ومسكت تلفون اختك الصغيرة او بنت وبتقلي في الجاليري ولقيت في سله المهملات فيديوز وصور نودز ايه هيكون تصرفك ؟

الموقف حقيقي وحصل وعايزة اعرف ايه رد فعلكم بس يكون بواقعية مش كلام وخلاص

• عجبني
اصلا مش من حقي اقلب في خصوصياتهم ولو عملوا كده هما احرار ، اكيد التحرر مش حلال ليا وحرام ليهم ، ومش هتكلم ولا كأني شوفت حاجه
حضرتك فهمت غلط تنا كان قصدي في المطلق دون اخذ ميول في الاعتبار 🙏

حضرتك فهمت غلط تنا كان قصدي في المطلق دون اخذ ميول في الاعتبار 🙏
ومين قال دي ميول دي افكار وانا تفكيري متحرر ، التفكير ملوش علاقه بالميول ، كل واحد حر في جسده وحياته الشخصية مش ملك حد تاني

بصى بواقعيه اعتقد الضرب مش هيجيب نتيجه لازم الاول احتويها واديها الأمان علشان تتكلم وتقول الحقيقه من غير خوف واعرف الصور دى اتبعتت لمين علشان اقدر اتصرف صح فى المشكله دى ومن غير اى شوشرة من اى حد وبعدين ابداء اتكلم معاها وافهمها ان دا غلط وانها لازم تحافظ على نفسها ومش تبعت صور لأى حد ولا نودز ولا حته عاديه اعتقد هو دا الحل الأفضل بالنسبه ليا وأعتقد لنا تلاقى ده اقبل اى حاجه هتيجى تقولى ليه بقا لانها شافت منى الأمان والحب والنصيحة والاحتواء مش خوف الخوف يخليها تعمل الغلط وتتمادا فيه
وبتمنى اكون قدرت اجاوب على السؤال وشكرا
كان معكم احمد ماااااااندوووووو😂😂😂
بص بقا انا عندى قناعة باستخدام مبدأ التخويف بس مش بالضرب انا ممكن اوريها اخبار او احكيلها عن ناس بعتت نودز زي كدا واتفضحوا ومنهم كتير اللى اتقتلو عشان تبقا فهمت انا ليه مش عايزاها تعمل كدا مش عشان مجرد انا بقول لا دا غلط يبقا غلط

• أتفق
اكيد مش لبنت الجيران
أنا اقصد انها بتتفرج
انما نودز لها دي حاجه تانيه وعلي حسب باعتاها لحد ولا مصوراها لنفسها وخلاص الموضوع كبير

طب كدا اى اللى هيمنعها من انها تكرر نفس الغلط طلاما عرفت انك مش هتضربها تانى
ومن قال الضرب هيمنع ما ممكن تضرب وتكررها عادي ويمكن تطلع بتحب دا ضرب واستغفال تاني في نوعيات كدا

أنا اقصد انها بتتفرج
انما نودز لها دي حاجه تانيه وعلي حسب باعتاها لحد ولا مصوراها لنفسها وخلاص الموضوع كبير
لو فرضنا انها بعتاها لحد

• عجبني
التفاعلات: Señora Abeer
بص بقا انا عندى قناعة باستخدام مبدأ التخويف بس مش بالضرب انا ممكن اوريها اخبار او احكيلها عن ناس بعتت نودز زي كدا واتفضحوا ومنهم كتير اللى اتقتلو عشان تبقا فهمت انا ليه مش عايزاها تعمل كدا مش عشان مجرد انا بقول لا دا غلط يبقا غلط
دا جزء

لو فرضنا انها بعتاها لحد
بلاش عشان هتقولي راجعي ومتخلف
رد الفعل هيكون غبي جدا ومش هتمسك فون تاني فتره طويله وبعد فون زراير بس

مش حظلمها ممكن تبقى بتتصور لنفسها مش لحد ححسن النيه فالاول و مش حاخد اي اجراء ولا حعرفها اني عرفت عراقب من بعيد لما اتأكد

بس انتى كدا قريتي دماغى وبرضو علشان تمون واعيه لده وعارفه ان انا خايف عليها بجد اخوكى على الكلام ده

بس انتى كدا قريتي دماغى وبرضو علشان تمون واعيه لده وعارفه ان انا خايف عليها بجد اخوكى على الكلام ده
ع العموم تسلملي على مرورك اللطيف 🙏❤

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%