NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه مشكلة تربية الأولاد وفترة المراهقة

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

حاتم المصري

نسوانجى خبرة
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
انهاردة هتكلم معاكم علي اصعب سن في المراهقة بداية الاعدادي حتي الصف الاول الثانوي
السن اللي الولد فيه حس أنه بقي راجل وضرب عشرة والصحاب وأخلاقهم وانا لازم يعمل اللي في دماغه علشان شايفه من وجهه نظره صح
بما اني كلنا عندنا اولاد أيه اللي عملته في تعديل سلوك اولادك سواء بنات أو اولاد وياريت نفيد بعض
أنا عن نفسي عرفت اني ابني بيتفرج علي سكس وبقيت بتابعه اول باول وضربته وبعدها اتخصمت معاه وطبعا بشوف موبيله كل يوم ويتابع بيدخلعلي أيه وبدأت اعرفه خوفي عليه وانا العاده السرية غلط وإسراف في جسمه وصحته وانا هترهقه وهتأثر عليه في ضعف الذاكرة وحجات كتيير منع الفرجة علي السكس وعارف أنه بيضرب عشرة مرة في الأسبوع طبعا مش مهم اهم حاجة أنه مبقتش زي الاول ودورت له علي شغل ونزل شغل 12ساعة بيرجع مهدود بينما مكانه بعد ما يتعشي
وموضوع الصحاب اتخلصت منهم واحد ورا واحد لانه عزمتهم وعرفت تفكيرهم كلهم مفيش غير اتنين اللي اقتنعت بيهم واحد عايز يبقي دكتور والتاني مهندس وهو رايح ثالثة ثانوي
نقول التجارب ونتعلم من بعد وآسف علي الاطالة

انت غير متقبل ان هو يتفرج علي سكس بس انت اهو حاطط صورة من فيلم سكس ، ومنعته من الضرب مع انك كنت بتضرب وانت فسنه واظن انك ضربت ولو لمرة فحياتك ، منعته عن صحابه مع ان انت ليك صحابك واظن ان في منهم اخلاقه وحشة ..
بص انا ايوه مخلفتش بس انا بأي عين امنع اولادي انهم يعملوا حاجه انا بعملهااو عملتها قبل كده انا اصلا هتكسف من نفسي وانا بقولهم كده ، انت حايف عليه يبقا عرفه الصح والغلط مش تمنعه او تضربه انت تصاحبه والصاحب ساحب يعني في ايدك تسحبه من الهو فيه بدون عنف او قسوة ، وقبل ما تفكر تغيره فكر انك تغير نفسك الاول .

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: SultanNeswangy, DOCTOR AMR, جدو سامى 🕊️ 𓁈 و شخص آخر
بص انا ولدي لمى عرف اني بشرب شيشا معترضش وقالي انا مقدرش امنعك عن حاجة انا بعملها عشان كدا هبقي منافق بس الي اقدر اعمله اني اعرفك اضرارها وبعدين انتا حر فهمت قصدي اي؟

• عجبني
التفاعلات: حاتم المصري
بص انا ولدي لمى عرف اني بشرب شيشا معترضش وقالي انا مقدرش امنعك عن حاجة انا بعملها عشان كدا هبقي منافق بس الي اقدر اعمله اني اعرفك اضرارها وبعدين انتا حر فهمت قصدي اي؟
ابوك راجل محترم وخائف عليك خليك عند حسن ظنه فيك وخليك راجل وسند

ابوك راجل محترم وخائف عليك خليك عند حسن ظنه فيك وخليك راجل وسند
هو انا كنت دراعه الي بيعمل بيه كل حاجة لحد ما باعني هو انتا الي خليك صاحب ابنك ومتعملش زي غيرك

هو الصغر الي اعرفه ان هما قنبله موقوته ممكن تنفجر في اي وقت

• عجبني
للاسف تفكير حضرتك وهذه الافعال سبب فى خلق جيل مشوه

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: DOCTOR AMR و حاتم المصري
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الطريقه بتاعتك سلبيه جدا والسن دا بيبقا عنده حب الاعتراض والتمرد ولو التمرد دا مظهرش دلوقتي هيبقا فيما بعد عواقب نفسيه ودي كارثه ودا بيخلق جيل من المرضي النفسيين والكراهيه لحجات كتير الافضل مشيها معاه بالحب وكا صداقه و

• عجبني
انت غير متقبل ان هو يتفرج علي سكس بس انت اهو حاطط صورة من فيلم سكس ، ومنعته من الضرب مع انك كنت بتضرب وانت فسنه واظن انك ضربت ولو لمرة فحياتك ، منعته عن صحابه مع ان انت ليك صحابك واظن ان في منهم اخلاقه وحشة ..
بص انا ايوه مخلفتش بس انا بأي عين امنع اولادي انهم يعملوا حاجه انا بعملهااو عملتها قبل كده انا اصلا هتكسف من نفسي وانا بقولهم كده ، انت حايف عليه يبقا عرفه الصح والغلط مش تمنعه او تضربه انت تصاحبه والصاحب ساحب يعني في ايدك تسحبه من الهو فيه بدون عنف او قسوة ، وقبل ما تفكر تغيره فكر انك تغير نفسك الاول .
حضرتك صح معترضش أن مش قلت ملاك جسم الولد لسه بينمو وحاجة هتاثر علي مستقبله طول عمره وانا عايزه افضل مني وبعدين كل واحد عارف اللي بيعمله ابنه أنا صحابه وبنهرج مع بعض وبنلعب مع بعض كل حاجة عادي بس في وقت ابني بيصر علي شيء ويحاول ارجعه للصح وبيرجع يعتذر وعلي فكرة أنا مليش اصحا غير اتنين من الطفولة حضرتك بتقولي غير نفسك انت حضرتك ملاك وانا شيطان وانا راضي بحالي وعارف أنا غلطت علشان كده نفسي اولادي يكونوا افضل مني

• عجبني
التفاعلات: طماطم
  • عجبني
٠مش ادعاء مثالية بس انا مبضربش غير نادراً .. ماليش اصحاب سوء .. عمري ما جريت التدخين
و فضلت شايف مستقبلي لحد ما حققت حلمي و دخلت الكلية اللي كنت عايزها صحيح اتعقدت منها بس المهم اني مش عندي عيب ضخم يعني

كل دا مجاش بالضرب ولا العنف .. بالعكس خالص انا عمري ما انضربت في حياتي + حتي ابويا م اتصاحب عليا
كل الموضوع انه قدر ان دي حياتي الخاصة و سابني اجرب براحتي .. كان كل دوره انه يعرفني الصح و الغلط بالكلام 🙏

• عجبني
٠مش ادعاء مثالية بس انا مبضربش غير نادراً .. ماليش اصحاب سوء .. عمري ما جريت التدخين
و فضلت شايف مستقبلي لحد ما حققت حلمي و دخلت الكلية اللي كنت عايزها صحيح اتعقدت منها بس المهم اني مش عندي عيب ضخم يعني

كل دا مجاش بالضرب ولا العنف .. بالعكس خالص انا عمري ما انضربت في حياتي + حتي ابويا م اتصاحب عليا
كل الموضوع انه قدر ان دي حياتي الخاصة و سابني اجرب براحتي .. كان كل دوره انه يعرفني الصح و الغلط بالكلام 🙏
تحياتي لاب مثالي وابن مثالي ويخلي ليك اولادك وتشفهم افضل زي ما بتتمني
أنا ضربته مرة واحدة من اربع سنوات فقط ودلوقتي هو بقي كويس وانا نفسي يشوف مستقبله علشان الايام هتبقي صعبة عليهم قوي

• عجبني
التفاعلات: DOCTOR AMR
حضرتك صح معترضش أن مش قلت ملاك جسم الولد لسه بينمو وحاجة هتاثر علي مستقبله طول عمره وانا عايزه افضل مني وبعدين كل واحد عارف اللي بيعمله ابنه أنا صحابه وبنهرج مع بعض وبنلعب مع بعض كل حاجة عادي بس في وقت ابني بيصر علي شيء ويحاول ارجعه للصح وبيرجع يعتذر وعلي فكرة أنا مليش اصحا غير اتنين من الطفولة حضرتك بتقولي غير نفسك انت حضرتك ملاك وانا شيطان وانا راضي بحالي وعارف أنا غلطت علشان كده نفسي اولادي يكونوا افضل مني
انا مقولتش اني ملاك ولا قولت انك شيطان بس فكر فكلامي هتلاقيني صح انت عايزة يبقا احسن بس ده مش معناه انك انت تبقا وحش وهو يفضل علي حاله فاهمني

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: SultanNeswangy و حاتم المصري
اسفه على ردي ومنسحبه من النقاش
أنا علي فكرة قولت نقاش علشان اتعلم مش يمكن اكون غلط وراجع نفسي ومفيش آسف كلنا اخوات وبنتعلم من بعض وعلي فكرة كل اب نفسه ابنه يبقي افضل منه حتي لو أنا غلط مش عايزه يكون غلط

• عجبني
التفاعلات: طماطم
انا مقولتش اني ملاك ولا قولت انك شيطان بس فكر فكلامي هتلاقيني صح انت عايزة يبقا احسن بس ده مش معناه انك انت تبقا وحش وهو يفضل علي حاله فاهمني
حضرتك الجانب السيء مني غير ظاهر بالمرة هو شايف اب مثالي ونفسي اللي تحرمت منه سواء في تعليم بسبب الظروف نفسي يبقي افضل مني واتمنا الخير لجميع الاولاد والبنات واتمنا يكونوا افضل مننا وانهاردة روحت حجزت دروسه كلها مع اكبر مدرسين علشان يستعد للثانوية العامة

عمل
الطريقه بتاعتك سلبيه جدا والسن دا بيبقا عنده حب الاعتراض والتمرد ولو التمرد دا مظهرش دلوقتي هيبقا فيما بعد عواقب نفسيه ودي كارثه ودا بيخلق جيل من المرضي النفسيين والكراهيه لحجات كتير الافضل مشيها معاه بالحب وكا صداقه
تحياتي لحضرتك
ده اللي عملته وانهاردة بقينا أصحاب الكلام ده من اربع سنين بس حبيت اشارك ونتعلم من بعض ونفيد بعض كلنا

• عجبني
التفاعلات: looffy
حضرتك الجانب السيء مني غير ظاهر بالمرة هو شايف اب مثالي ونفسي اللي تحرمت منه سواء في تعليم بسبب الظروف نفسي يبقي افضل مني واتمنا الخير لجميع الاولاد والبنات واتمنا يكونوا افضل مننا وانهاردة روحت حجزت دروسه كلها مع اكبر مدرسين علشان يستعد للثانوية العامة
ملهاش علاقة تحجز او تعلمه او غيره ، حتي لو انت ظاهر بالدور الكويس انت قدام نفسك راضي عن نفسك

• عجبني
ملهاش علاقة تحجز او تعلمه او غيره ، حتي لو انت ظاهر بالدور الكويس انت قدام نفسك راضي عن نفسك
اكيد لاءة

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%