NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

غيري الروتين لانو السبب الأكبر

اضافه فانا اعشق الأربعينات وكمان الخمسيات لانهم قمه المتعه

بعد سن الأربعين كل من الرجل والمرأة يختلف تفكيرهم حول الجنس فمنهم من تكون رغبته أقوى ومنهم من تكون ليس لديه رغبة أصلا ولكن بصورة عامة يجب محاولة تغيير الروتين وكسره من خلال تجريب بعض الأوضاع الجديدة أو مشاهدة الأفلام اثناء الجنس أو تجديد الجنس من خلال السهرات أو السفر

بعد سن الأربعين الست احتياجاتها بتكون اكتر من سن المراهقة ممكن تكون بقت اهدا كتير وراسية اكتر من الاول لكن لما بتهيج هيجان الاربعين اصعب بكتير من العشرينات
والجسم كمان له حق المشكله ان الرجاله في العشرينات بيكونوا حلوين وبعد الاربعين تحسي أنه مش زي الاول و الرغبة قلت
ياريت افكار تجدد لنا حياتنا الجنسية لان الموضوع بقا ممل جدا
ممكن اتعرف بيكي

بعد سن الأربعين الست احتياجاتها بتكون اكتر من سن المراهقة ممكن تكون بقت اهدا كتير وراسية اكتر من الاول لكن لما بتهيج هيجان الاربعين اصعب بكتير من العشرينات
والجسم كمان له حق المشكله ان الرجاله في العشرينات بيكونوا حلوين وبعد الاربعين تحسي أنه مش زي الاول و الرغبة قلت
سن الأربعين يبقي محتاج رومنسيه و حنية شوية

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
كلامك مش صح انا اعرف واحده بعد مجوزت اولادها وبقت في البيت بس هي جوزها بقت مش ملاحئه عليه وبتهرب منه وده هي الي قايلاه بنفسها مع انها الاول كانت دائما تشتكي منه انو مش بينام معاها وهاجرها

سن ال٤٠ داخل منطقة سن الشباب ناس بتبتدي حياتها في السن دا و خصوصا برا لان الوقت بيتسرق في بناء الكرير او الشغل
لازم تبقي في تفاهم بين الزوج و الزوجة اهم حاجة الكلام و الصراحة في ناس مش مرتاحة لانها مش بتتكلم ..بيدفعوا فلوس عند خبراء علاقات و دكاترة نفسيين عشان الدكتور يقول اتكلموا مع بغض شاركوا افكار بعض
بعد النقطة دي لازم يبقي في تغيير الروتين يعني مش لازم يوم الخميس او نفس القميص او نفس الاوضة لازم يبقي في تغيير
طبعا دا ممكن يبقي صعب لو في اسرة و بيت صغير بس دا ممكن يتغير بانكوا تبتدوا اليوم من برا البيت خروجة لطيفة مع شوية لعب و تخلص في البيت متأخر و البيت فاضي و لازم يبقي عندكم ثقة في نفسكم لان بجد دا سن شباب اخر و اهم حاجة من وجهي نظري انك تتكلمي مع نفسك بتحبي ايه كل واحد في شيئ معين بيفرحه او بيثيره لازم نعرف الشيئ دا و نستنزفه و نحب غيره و هكذا

النصيحه هيا الجنون فى الجنس

بمعنى لازم نبعد عن الروتيون والملل من خلال الاستمتاع بالشريك بكل وبأى شكل ممكن

جرب كل شئ جديد ومجنون فى النيك وحاجه هتجيب حاجه لحد ما يتم التجديد فى الافكار قبل الافعال وقتها المشكله تتحل
عشان كده انا هنا

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: الرومانس و طبيب قلوب
سن النضج الفعلي للانثي قمة الشهوة والعطاء
الموضوع دي محتاج تعلم وثقافة لازم يكون في علم عند الراجل باحتياج الست ويعرف ازاي يمتعها
كتير رجال لا يعلموا اي شي عن احتياجات الست في السن ده
وده نتيجة جهل في الثقافة الجنسية في مجتمعنا
وكمان فكرة فرق السن بين الزوجين متعبة زوجي مثلا اكبر مني بست سنين يعني وصل الخمسين

• عجبني
التفاعلات: Aly1909
انا قريت موضوعك عن احترام الخصوصيه وانا موافق ومتضامن مع حضرتك
وهنا كمان متضامن معاكي
وانا كرجل اربعيني
اوكد ليكي اننا كرجاله في السن ده بنحب حاجه اسمها جنس
بس طبعا الملل من جسم واحد طول واحد وعشرين سنه بيكون كبير جدا
عشان كده بنحاول نجدد اننا نتخيل حد تاني معانا او اننا بنبدل مع حد
و الشتيمة والاوضاع الجنسيه بتفرق كتير
اكيد

• حبيته
التفاعلات: البرنس 7
انه الملل فقط يا سيدتي ،، احنا كمان كرجالة في السن ده بنحس بالملل و بنبقى وصلنا لمرحلة من النضج و الخبرة ان المظاهر مبقتش تثيرنا زي الاول،، في مثل قديم بيقول الست فياجرة جوزها،,, صحيح ان الرجل هو قائد العلاقة لاكن،، ضغوط الحياة المادية و الاجتماعية و انشغالنا بتامين مستقبل الاسرة هو ما يمنعنا بكسر الملل فقط لا اكثر انت اكثر دراية بزوجك بحكم انكم خلاص فهمتو بعض اعرفي الطريقة الممكنه لايقاد نار الشهوة به ،،،و اتمنى لكي التوفيق
ممكن

• عجبني
التفاعلات: Life selector
أنا رائى أنه ضرورى فى المرحلة دى يكون فيه طرف تالت محفز لاستمرار العلاقة وتجددها ،الطرف التالت ده ممكن يكون ست فقط أو راجل فقط أو كابلز ...أنتوا وشوقوا... تجربى تثيرى شريكك بواحدة تانية أو تختبري مدى تقبله لراجل معاكوا فى السرير أو تتخيلى أنكوا فى حفلة جنس جماعى مع زوجين تانيين وليكن أخوه ومراته أو أخوكى ومراته أو صاحبتك وجوزها...إلخ
ضد مبادئى

الحل انك تغيرى من شخصيتك فى الجنس ممكن تلبسى ن ق ا ب على اللحم او تلبسى عباية شفافة مجسمة على اللحم وهو يعمل نفسه كمثرى ويقالك تذاكر تقولى ممعيش فلوس يتحرش بيكى يخبط على طيازك وبعدين يدخل زبره بين طيازك من ورا فى كسك واخر ما يخلص يقطع ورقة ويلزقها على كسك ببوسة ويقالك الحساب وصل
بنعمل كل ده

• عجبني
التفاعلات: sun day
هو انا موصلتش التلاتين حتى بس معتقدش ان الرغبة بتقل عن الرجالة بعد الاربعين ولو حاصل استحالة تعميمى الكلام دا على كل الرجالة تقدرى حالات فردية وفى اعتقدى دا راجع للاحوال والظروف يعنى الراجل بعد الاربعين ولاده على وش جواز وكل غير الطلبات اليومية وكل دى حاجات تهد الحيل وتشتت تفكير اى حد
بكره تعرف

ضد مبادئى
أنا بتكلم عن طرفين فى العلاقة....أنتى بتقولى ضد مبادئك أو بالأحرى ضد ميولك بس يمكن مش ضد ميوله هو ....يعنى ممكن يشبع شريكك روحك وجسدك لما تكلميه عن صاحبتك (اللى هو يعرفها كويس طبعا)وجسمها وبزازها اللى زى الملبن وفخادها اللى زى المرمر ولبونتها وشبقها وتتخيليها معاكو وتقلدى صوتها وحركاتها وتخليه ينيكك على أنك هى...ساعتها هتكسرى الروتين وهيمتع كسك وطيزك وكل ذرة فيكى وهيتمتع هو بالخيال أنه ناك صاحبتك أو جارتك أو حتى أختك ولكن فى الحقيقة أنت من حصلتى على كل الدلع وكل اللبن زى أيام شهر العسل....تحياتى لشخصك

• عجبني
التفاعلات: فحل جامد اوي

المراة الأربعينيه: لا يقاس عمرها بالسنين والاعوام!!… فهي مثل النبته كلما اغدقت عليها بالحب والاهتمام… ازدادت أنوثتها الاربعينيه،، انوثتها،، برائتها ،، وصدق مشاعرها،، تجمع كل مراحل العمر في سلة واحدة،، مجنونة حين تحب ،، وطفلة حين تبكي،،
2877

ممكن تشترو حاجه زي كده
لو محتاجه احد اتواصلي معايا
FB IMG 16477274621490115

• عجبني
التفاعلات: فحل جامد اوي
اشقطي من النت

افضل شيئ لتجديد العلاقة هي تجديد الروح والاحساس ان الي بتعمليه يكون زي ما يكون بتعمليه اول مره هتحسي بمتعه تانية وتعيشي اسعد لحظاتك كما لو انك لسه اول تجربه ليكي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%