NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

majiida

نسوانجى خبرة
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
انجذب للذكور
ازاي بتقدروا تتعاملوا مع المشاعر
بتعملوا اي ف فترة الضعف والحزن وان مفيش حاجة ممكن تكملها ومتبقوش قادرين علي اي حاجة

• عجبني
  • حبيته
  • أتفق
التفاعلات: Moheb sex, PepOoz69, aahmedegypt و 4 آخرين
بتعملوا اي ف فترة الضعف والحزن وان مفيش حاجة ممكن تكملها ومتبقوش قادرين علي اي حاجة
واصبر وما صبرك الا ب****

ولا اي حاجه بنقلب الصفحه و نفتح الجيم المفضل ليك مع كام مهرجان رايق و كله بيعدي و في داهيه اللي يعكر مزاجي عشان مزاجي و باللي الرايق اغلي ما عندي

ولا اي حاجه ي ستي كله بيعدي بس لو اديتي الأمور حجمها الطبيعي هتلاقي ان مفيش حاجه مستاهلة ضعف ولا حزن

السؤال ده حلو

هوا اللى هقوله سايكو شوية بس استوعبيه
ابسط حل للموضوع انك تسألى نفسك سؤال ، ايه الفايدة من اللى انا فيه ؟ هتلاقي مفيش
وتكمليه على طول بتاني سؤال ماذا يحدث بعد ؟ هل بعد حزنى وزعلى فى حاجة هتتغير ؟ هتقولي لاء ؟ للاسف حاجات كتير هتتغير كل حاجة سهمها هينزل لتحت
نفسيتك تعبت ، جسدك اتأثر ، تكاسلك عن حاجات عاوزة تعمليها هتأخرك وهترجعك كتير ورا الصعود صعب ، كونك تقنعى نفسك انك مبقتيش قادرة على حاجة يخلى عقلك يستديم المود وتتاخرى أكتر وأكتر
هيفوتك كتير وفالاخر هيكون ندمك الاعظم انك ضيعتي وقتك فى الحزن والزعل وانك مش عارفة تعملى حاجة
بعد تجارب كتير اكتشفت أنى لما بتعامل مع نفسي على أنى آلة بكون احسن وافضل كتير فى كل الاوقات صلب وشديد
الآلة ملهاش مشاعر عشان تتأثر ، مركزة فى آلية عملها وبس بتوقيت ونظام مش بيتكسر بأى مدخلات ، منتبه لمستقبلي ولحياتى الحالية ، بعمل إجنور للامور اللى بتضايقني و اسيب نفسي للوقت واشوفه خلص على ايه ، احيانا افضل حل فى حل مشاكلى بيكون فى انى افضل مكانى ، لا اخد رد فعل ولا موقف
انا مش عاوز ارغى كتير عشان ميقلش قمية الكلام
لكن خلى عندك يقين وامل فى ان بكرة مخبيلك جديد ، الأمل ما يبقيك حيا ً
واطلعى من شرنقة الضلمة دى وواجهى مشاكل وعقبات واتعلمى ازاى تتصرفي معاها وازاى تتفاديها
ابويا رحمة **** عليه كان دايما يقولى قوم وانفض التراب من على كتافك
قلبي معاكى و اتمنالك الخير يا صاح

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بتجاهل المشاعر ديه و بشغل نفسي في حاجات كتير علشا مواجهاش

• عجبني
التفاعلات: Kirmet
الشغل ثم الشغل ثم الشغل مش لازم تبقي ف فراغ ولا تبقي لوحدك اه هتبقي بتفكر برضو بس هيبقي قليل غير ما تبقي فاضي وطول الوقت لوحدك ومع مرور الايام كله بيتنسي

مالك يا حبيبتي في اي

باسيب كل حاجة واسافر اقعد مع نفسى اشتكى للبحر واطلع طاقة الحزن بالبكا
يومين وبترجعلى طاقتى واقدر ارمى ورايا الحزن والضعف

محدش يقدر يجاوبك اجابه صادقه على سؤالك
لأنه كل واحد وله طاقه معينه تختلف من شخص للتاني . وكل واحد حتى ف حزنه مختلف عن التاني . في ناس بتقعد تخزن وتكوم الحزن جواها لحد ما متبقاش قادره حتى تقوم من على سريرها وناس تانيه بتعيط لما يتكسرلها ضوفر ..
هجاوب عن نفسي ف الحته اللي بعملها كويس
انا من النوع الأول ف بدي كل حاجه وقتها وحقها بالكامل بصاحب سجايري وازود منها عشان اقتلها وتقتلني قهوه ساده كتير بضلم اوضتي و اصاحب نفسي .. ساكت طول الوقت .. اكل يادوب يسد رمقي . باخد وقتي بالكامل بس بعمل حاجه برضه بنزل كتب وروايات كتيره واقعد اقراها اقرا ف كل حاجه و اي حاجه والحاجه اللي تعجبني بكتبها عندي ف اسكتش .. القرايه الكتير بتخلي جمل كتير تثبت ف دماغي من اللي قريته و بتزودني شويه معرفه قد كده🤏 ولحسن الحظ بيقع قدامي مواقف معينه تستدعي رأيي ف بقوله وبيعجب الناس اللي حواليا ف بيديني نوعا ما ثقه بنفسي ببدء على أساسها استعيد جزء جزء من نفسي و ارجع لطبيعتي .
ممكن ده ميكونش مناسبك أو ملكيش طوله بال اصلا تقراي ف مش شرط تعملي بيه بس انا معنديش مواهب ف ده المتاح ليا .. لو عندك موهبه معينه حتى لو اهملتيها ف ده انسب وقت ترجعيلها حتى لو مكنش مستواكي فيها زي ما كان من قبل ولو معندكيش ف انصحك تقرأي و بعشوائية.

بالحب😂😂😂😂😂

بقعد مستني و over thinking و بتاع و بعد كدا بنام بصحي فل

• عجبني
التفاعلات: PepOoz69
اولا اذكري وسبحي شوبه
ثانيا اشغلي نفسك بأي حاجه لو في ليكي صديقه معلمتها بقالك كتير كلميها حاولي تخرجي مع اصحابك وتشوفي ايه ممكن يبسطك واعمليه
ثالثا متفكريش في اللي مسببلك الحزن

خربوش شاي وكله بيبقا زي الفل ✌🏼

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%