NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

انت واخد الموضوع
طب بالنسبه لاهمال الست للراجل

1-يكون عاوزها مثلا تقوله اصلي تعبانه من المطبخ او تتحجج ب بيريود و هي اصلا مش عندها أو تقوله العيال مفرهدني طول النهار

2- يكون راجع من بره و جايب شيء و شويات و نسي ربطه كزبره مثلا او حاجه هبله مش هايوقف اليوم عليها تقاوم الدنيا و مقعدهاش مع انه جاب كل حاجه هي عاوزاها و جابلها هديه كمان و غير كده طالع عينه من صبح ف شغل وقرف

3- لما يكون عاملها كل طلباتها و تيجي حاجه تقلش منه تقوم تبضن عليه و تنكد علي اهله عيشته و تكره ف بيت واللي فيه و تكفره

الراجل بيبقي راجع من بره كل همه حاجتين حضن يترمي فيه يفضفض فيه و يطبطب عليه و اكله حلوه ترضي جوعه و تشبعه بعد تعب يوم احنا اهبل من هبل و**** بس الست هي اللي ف ايدها مفتاح

زي ما في رجاله وحشه في ستات وحشه و زي ما في ستات حلوة في ستات وحشه صوابعك مش زي بعضها زي ما كل نوع ليه حقوق عليه واجبات لو كل واحد عامل واجباته بما يرضي **** في الأول ساعتها هيلاقي نتيجه الا في بعض الحالات
ب عصبيه اوي وحزازيه وهوا مش كدا اصلا انا بتكلم خلال تجربتي مقولتش الستات دوا ملاك لا فيه الوحش...انا بتكلم عشان اللي مهمل ف حق مراتو يقدر يحتويا الستات مبتبقاش نكديه من فراااغ لكل فعل رد فعل

الخلاصة الراجل سبب فشل العلاقة او نجاحها
و**** يا بنتي هما المسؤلين عن المود بتاعنا وع اد ما هيديكي هتديه بردو

و**** الجواز اصلا بقا ف خطر ونسب الطلاق زادت جدا والمشكله من الطرفين مش طرف واحد
انا عارف ممكن اتسرعت اني مقريتش كل الكلام اوي وحقك عليا ده اولا ثانيا انا اسف انتي اخترتي غلط في ناس كتير اوي حلوه وبتهتم بكل اللي انتي بتقولي عليه واكتر كمان وفي العكس ستات بتهمل الراجل ف هو بيزهق برضو لازم يكون في كلام بين الطرفين اصلا متحطوش جواكو وتسكتو اشتكي منه ليه اقولك حل جامد انا هعمله اصلا شات وتس زي جروب وتس وسميه اي اسم وخلو الجروب ده اللي زعلان من التاني في شئ يكتبهاله هناك وكانهم اتنين صحاب ويتوصلو لحل للمشكله عليه بعيد عن حياتهم هناك مفيش كسوف او خوف

عاتبت كتير
بصي عندك حق في جزء كبير بس برده لازم تراعي ضغوط الحياه وشغله ومشاكله يعني برده تصبري عليه شويه وابقي عاتبيه لما يهدي والجو يكون مستحمل عتاب
ومافييش تغيير

• عجبني
التفاعلات: غريب عن العالم
  • الموضوع ده يدعو للتفكير
التفاعلات: أنثى لا مثيل لها
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • حبيته
التفاعلات: EMY AHMED
  • محزن
دى حقيقة فعلا وكلامك يحترم
بس كمان الراجل مش خارق للطبيعه يعنى ما هو كمان عنده شغله وعنده مسؤوليات كتير هيا واحده من ضمن فلما يهملها هيا افضل ما يهمل أطفاله مثلا هيا تستحمله لاكن الغريب مش هيستحمله👌👍
طب بس بردو لازم هيا كمان ينوبها من الحب جانب ولا يعيشوا الاتنين عشان اطفالهم ويكونوا مش طايقين بعض

• أتفق
التفاعلات: إبراهيم سالم
  • ماااشي
التفاعلات: Adam Afndena
اذا اراد الرجل ان يخسر المرأة يهملها و يتجاهلها
الست بتحتاج اهتمام كلمة حلوة ايد تطبطب عليها حضن يحتويها
حاجات بسيطة الراجل هيعملها هيحسسها انها مهمة في حياته و ان مجهودها الي بتعمله هو مقدره الست بتحب الكلمة لو حصل كدا هيكسبها بعدها عمره كله

اذا اراد الرجل ان يخسر المرأة يهملها و يتجاهلها
الست بتحتاج اهتمام كلمة حلوة ايد تطبطب عليها حضن يحتويها
حاجات بسيطة الراجل هيعملها هيحسسها انها مهمة في حياته و ان مجهودها الي بتعمله هو مقدره الست بتحب الكلمة لو حصل كدا هيكسبها بعدها عمره كله
صح وانت عارف اوي ف معامله الستات بصراحه

نقطة حابب اقولها (الستات مش ملايكة )
الست بطبعها طيبة و حنية لكن تصرفاتك انت كرجل هي الي بتحدد شخصية الانثي معاك و لو كنت لا تطاق هتطلق منك و ده سبب ارتفاع نسبة الطلاق

• بيضحكني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%