NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة الهروب إلى تركيا | السلسلة الثانية | ـ ثمانية أجزاء 21/11/2022

  • عجبني
التفاعلات: Zizo x1
يبطل
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
اين الجزء السابع ايها الموقر الهارب الي النعيم التركي و تركتنا نحن للنكد المصري
 
  • بيضحكني
التفاعلات: hema mharm و Zizo x1
اين الجزء السابع ايها الموقر الهارب الي النعيم التركي و تركتنا نحن للنكد المصري
ههههههههه ايها الغول المتنكد المصري كنت هنزله بكره بس عشان تعليقك ده هنزله دلوقتي
 
  • عجبني
التفاعلات: الغول الابيض
قصه جميله
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
الحلقة السابعة

وقفنا الحلقة إللي فاتت عند لما خلصت نيك فى اسراء ونادية وقومنا دخلنا الحمام اخدنا دوش سوا وخرجنا ملط فرشنا الارض ونمنا للصبح وصحينا روحنا المحل وطبعا فطرنا وشوفنا شغلنا وطول النهار نادية تمشي بالعافية وأحنا نضحك وهي تقول اضحكوا بس انا متمتعة بالوجع ده وفات اليوم وقفلنا المحل ومشينا سوا بس وصلتهم شقتهم ومشيت ولما دخلت الشقة اتصلت على أيمان كلمتها وكان ده يوم الحنة وفرجتني شوية على الأهل وهما فرحانين وبعدين قفلت معاها واخدت دوش وجهزت سندوتشات وشاي وكلت وقعدت شوية وبعدين نمت
صحيت الصبح وكان يوم الخميس واتصلت صبحت على إيمان وهويدا وقولتلهم عاوز اشوفكم لما تلبسوا لبس الفرح
قالوا حاضر وقفلت معاهم وجهزت نفسي ونزلت روحت الاتيليه لقيت البنات جايبين الفطار وفطرنا وبدأ الشغل وفات اليوم بسرعة وقبل ما نقفل لقيت إيمان بتتصل وفتحت الكاميرا ولقيتها هي وهويدا قمرات ونادية واسراء سلموا عليهم وباركولها على جواز اختها وبعدين قفلت معاهم وقفلنا المحل ومشينا وصلتهم شقتهم ومشيت ولما دخلت الشقة اتصلت ايمان كاميرا وهي في القاعة اللي فيها الفرح ولقيتها بتقول بصوت عالي بحبك يا جوزي
قولتلها بس يا مجنونة انتي في القاعة والناس حواليكي
لقيت دموعها نازلة وبتقول احلى مفاجأة يا حبيبي لما لقيت اللي بيقولي مبروك يا بنت عمي لأختك والف مبروك يا مرات ابويا وببص لقيت ولاد عمي التلاتة فرحانين اني بقيت مرات ابوهم وبتعيط اوي من فرحتها ومش عاوزة تقفل
قولتلها لا عشان تهتمي باختك اومال انتي نازلة مصر عشان تكلميني من هناك وخليتها ضحكت وقفلت معاها ولقيت ابني بيتصل عشان يوريني جزء من الفرح وإنه هناك هو واخواته وقفلت معاه وكلت ونمت وصحيت الصبح وروحت المحل فطرت مع البنات وشربنا الشاي وبعدين قولت لاسراء عاوز ابعتك مشوار دلوقتي وبعدين اخر اليوم مشوار تاني
الاتنين قالوا احنا تحت امرك
قولت لاسراء خدي فلوس وروحي السوق هاتي خضار وفراخ وحلويات واللي يجي على ذوقك
قالت ليه ده كله
قولتلها يا كسمك إيمي ودودو جايين النهاردة ولازم اعملهم عزومة حلوة
قالت من عيوني وبعد ما نقفل نروح معاك وننضف الشقة ونعمل الاكل
قولتلها اتفقنا
خدت مني الفلوس وراحت السوق جابت كل المطلوب وجات وبعدين في وقت الغدا قالتلي تعال نروح الشقة دلوقتي بسرعة نودي الحاجة دي واجهزها وبعدين آخر اليوم مناخدش وقت
قولتلها فكرة حلوة وانتي يا نادية اتغدي واحنا لما نرجع ناكل اي حاجة
قالت نادية لا هنتظركم
سيبناها وروحنا الشقة واسراء بسرعة غسلت الفراخ وتبلتها وجهزت الأكل ونزلنا روحنا المحل وأحنا في الطريق قولتلها عاوزك انتي اللي تعملي الاكل عشان يكون بالطريقة المصرية
قالت حاضر ووصلنا المحل لقينا ناديه مجهزة سندوتشات وقالت يالا تعالوا نتغدا
اتغدينا سوا واحنا واقفين وبدأت الزباين تدخل وانا قولت اظبط الدفاتر واراجع كل حاجة واشوف المصروفات والايرادات عشان لما ترجع إيمان اشرحلها اللي حصل ايه في غيابها
فات اليوم ومشينا سوا روحنا الشقة وبعد ما دخلنا اتصلت ايمان كاميرا وقالت احنا خلاص يا حبيبي هننزل من البيت نروح المطار وسمعت دوشة اتخضت وقالت فيه إيه عندك
قولتلها متتخضيش ده البنات بينضفوا الشقة لما عرفوا إنك راجعة النهاردة
قالت طيب اشكرهم لحد ما اجيلهم وقفلت معاها
بعد المكالمة لقيت البنات قلعوا وفضلوا بالقمصان ونادية تنضف واسراء تعمل الاكل وانا ابعبصهم كل شوية واقولهم ده منشط عشان تخلصوا بسرعة

وخلصوا نضافة والاكل ولقيت اسراء عملت حلويات كمان وعصاير وبعدين لبسوا وعملوا شاي وقعدنا نشرب الشاي وكان فات حوالي تلات ساعات
قولتلهم هقوم ادخل الحمام أخد دوش والبس
دخلت اخدت دوش ولبست شورت وخرجت دخلت الاوضة ولبست قميص وبنطلون وقعدت مع البنات وشوية ولقينا الباب بيخبط جامد
جريت اسراء فتحت الباب ودخلت إيمان وهويدا وسلموا على نادية واسراء وبعدين جات هويدا تجري عليا وانا حضنتها وشيلتها ولفيت بيها وبعدين إيمان بردو وقعدنا كلنا وبعدين البنات قالوا طيب نمشي احنا
قولتلهم لا طبعا يعني تتعبوا التعب ده كله من غير ما تاكلوا
هنتعشى كلنا سوا وإيمان مبسوطة اني عملت كدا وقالت طالما راجل البيت قال كلمة يبقا تمشي على الكل ويالا كملوا جميلكم وجهزوا انتوا الاكل اللي عملتوه بس لو طلع مش حلو هتاكلوه كله لوحدكم وضحكنا وجهزوا الاكل واتعشينا سوا وبعدين عملوا شاي وبعدين قالوا نروح بقا
قولتلهم طيب ايمان بكرة اجازة وانا هتأخر شوية عشان اكيد هنسهر تحكيلي عن الفرح وكمان هنزل اوصلكم
هما قالوا لا خليك قولتلهم انا صعيدي ومعنديش بنات تمشي بالليل لوحدهم وضحكنا ونزلت وصلتهم وشكرتهم ورجعت
فتحت الباب ودخلت لقيت إيمان وهويدا بيجروا عليا وبيسلموا عليا من جديد وانا اخدتهم في حضني وبقيت ابوس فيهم وقضينا الوقت يحكولي اللي حصل ويفرجوني على الفيديوهات ولقيت إيمان مصورة اللحظة اللي إبني قالها مبروك يا مرات ابويا ولقيت دموعها نزلت تاني وهي فرحانه وبتقولي عمري ما توقعت أن دي تكون المفاجأة وبعدين قولتلهم طبعا اكيد هناك مكنتوش بتناموا كويس
قالوا فعلا بس هويدا بصتلي وقالت طبعا هتسيب خطيبتك وتنام مع مراتك
قولتلها فشر دي خطيبتي ومراتي وحشوني اوي وهنام بينهم
هويدا فرحت وقالت كدا تستحقوا الحفلة اللي هعملها بمناسبة جوازكم
قولتلها يعني الدخلة هتكون امتى
قالت بكرة اقولك
ودخلنا اوضة إيمان ناموا في حضني الاتنين لحد الصبح
صحيت الصبح وهما لسة نايمين من الارهاق
اتسحبت بالراحة وجهزت نفسي ونزلت روحت الاتيليه فطرت مع البنات وهما اتفاجئوا أني صحيت بدري
قعدت شوية وبعدين لقيت ايمان بتتصل وبتسألني انا فين
قولتلها في الاتيليه
قالت ولا حسينا بيك مش كنت تصحينا
قولتلها لا انا عارف انكم مرهقين فقولت اسيبكم ترتاحوا وبعدين لقيت هويدا بتقولي على فكره يا سي جدو النهاردة السبت
قولتلها اه إيه المشكلة
قالتلي بكرة اجازة
قولتلها اه وبعدين
قالت الحفلة النهاردة واعزم البنات يجوا معاك
قولتلها خدي اعزميهم إنتي
وفعلاً كلمتهم وهما سألوا إيه سبب الحفلة
قالت هويدا لما تيجوا تعرفوا
بعد ما قفلت مع البنات سألوني
قولتلهم معرفش بس يمكن هي اتخطبت في مصر أو إيمان هتتجوز وعاملينها مفاجأة
قالوا احتمال معقول بردوا
بعد شوية لقيت إيمان بتتصل وبتقولي كفاية عليك كدا وتعال عشان تستعد للحفلة احسن البت دي عاملة حفلة بجد وزعلانة انك نزلت
قولتلها خلاص أنا جاي
قولت للبنات انا ماشي عشان دودو عاوزاني اساعدها في تجهيز الحفلة
قالوا ماشي واحنا نخلص ونيجي بس عاوزين نعرف المناسبة عشان نجيب هدية
قولتلهم اولا متكلفوش نفسكم وبعدين نشوف دودو ناوية على ايه ومشيت
روحت الشقة لقيت هويدا لابسة شورت وتيشيرت وبتعلق زينة في الصالة وإيمان في المطبخ بتعمل اكل حمام وفراخ ومكرونة بشاميل وبفتح التلاجة لقيت تورتاية مكتوب عليها الف مبروك للعروسين
قولتلها يا مجنونة يا دودو
قالت هويدا انا فرحانة مش مجنونة بس اوعى تكون قولت للبنات حاجة
قولتلها أنا قولتلهم معرفش بس يمكن تكون هويدا اتخطبت في مصر أو إيمان هتتجوز وعاملينها مفاجأة
قالت ايمان برافو عليك يا روح قلبي انا
وقفت اساعد هويدا وخلصنا وبعدين دخلت هي الحمام اخدت دوش وإيمان كانت خلصت بردو ودخلت الحمام اخدت دوش وبعدين لقيت هويدا قالتلي ادخل خد دوش وانا هدخل احميك بأيدي
لسة هتكلم لقيتها قالت ولا كلمة تقولها والنهاردة مفيش حد يعارضني خالص
قولتلها تؤمر يا معلم وضحكت ودخلت الحمام وهي دخلت معايا وبقت تدعك جسمي فعلا ومسكت زبي غسلته كذا مرة وتبوسه وتقوله عاوزاك تشرفنا النهاردة وتفشخ الكس اللي مشتاقلك برا
قولتلها طيب بس احسن امسكك افشخك هنا
قالت لا النهاردة ليلة العروسة ونشفتني ولبست بوكسر وهي قالت بس اخرج كدا وانا سمعت الكلام وخرجت وهي معايا لحد ما دخلت الاوضة لقيتها بتقولي خد البس البدلة دي
انا اتفاجئت
قالتلي دي هدية مني لجوز ماما
فضلت معايا تساعدني البس لحد ما خلصت لبس ولقيتها صفرت وقالت عريس يا خواتي
قالتلي انت بقا هتفضل هنا مش هتخرج غير لما اندهلك
قولتلها ماشي
قفلت عليا الباب وبعدين صوتهم اختفى حوالي نص ساعة وبعدين لقيت هويدا بتنادي عليا
خرجت لقيتها لوحدها
بقولها فين ايمي
قالت دي عروسة ولسة في الكوافير بتجهز وانا بردو هدخل اجهز وانت بقا خليك هنا عشان البنات لو خبطوا تفتحلهم وطبعا انت متعرفش حاجه عن سبب الحفلة
قولتلها كلامك اوامر
دخلت هويدا مع أمها وسامع ضحكهم بس كلامهم مش واضح
شوية والباب خبط وفتحت لقيت إسراء ونادية ودخلوا واول ما شافوني بالبدلة قالوا إيه الجمال ده كأنك عريس
ضحكت وقعدنا
سألوني عن إيمان وهويدا
قولتلهم بيلبسوا وجايين
شوية لقيت هويدا خارجة لابسة فستان عريان وقصير وميكاب خفيف وشكلها حلو اوي اوي
انا صفرت وقولتلها إيه الجمال ده ياترى إيه سبب ده كله
قالت أصبر بقا
هويدا قالت لاسراء تعالي معايا نجيب الترابيزة من المطبخ
جابوا الترابيزة حطوها في نص الصالة وحواليها الكراسي وبعدين جابوا الاكل وهويدا قالت بس متاكلوش كتير عشان فيه حلويات بعد الاكل
هزرت مع البنات وقولتلهم قولوا حاضر احسن هي النهاردة بتقول محدش يعارضني خالص
قالوا حاضر احسن ما تضربنا
ولما كملوا تجهيز السفرة دخلت هويدا جابت أمها ولقينا ملكة جمال خارجة لابسة فستان ابيض قصير والصدر مفتوح والايدين عريانة وميكاب وانا صفرت كذا مرة وقولتلهم لا كدا اكيد واحدة فيكم عروسة وضحكنا
قعدنا اتعشينا ومكلناش كتير حسب اوامر هويدا وشالوا الأكل وجابوا اطباق فاضية وحطوا فيها حلويات وبعدين هويدا قالت جدو واسراء ونادية يلفوا ويخلوا ضهرهم ليا
قولنا حاضر ونفذنا وبعد دقايق لقينا النور انطفأ وفيه ضوء شمعة وقالت يالا تعالوا
لفينا لقينا التورتة اللي شوفتها بس عملت نفسي متفاجئ زي البنات وبعدين قالت هويدا حان موعد إعلان المناسبة
البنات قالوا اخيرا
قالت هويدا بصفتي بنت إيمان فقد زوجتك من ماما يا جدو يا جوز ماما
البنات اتصدموا
وانا قربت من إيمان ومسكت ايديها بوستها وقولتلها وانا قبلت الزواج من ماما وانا كلي سعادة يا بنت مراتي وحفيدتي وحضنت هويدا وبوستها والبنات مش مصدقين وفاكرين هويدا بتهزر
هويدا قالت طيب اطفوا الشمعة سوا يا عرسان
طفينا الشمعة وحضنت ايمان ابوسها وهويدا شغلت النور واغاني افراح وبقت ترقص وتزغرط والبلكونات اتفتحت حوالينا وبعدين شغلت هويدا موسيقى هادية وقالت ارقص بقا مع عروستك وفعلا رقصنا سلوا وإيمان كانها اول مرة تتجوز وفرحانة ومكسوفة وانا فرحان جدا والبنات لسة مصدومين
قولت لهويدا البنات مصدومين
ردوا هما قالوا اه فعلا
هويدا حكتلهم اللي حصل من قبل ما يسافروا مصر وبعدين البنات حضنوا إيمان يباركولها وبيباركولي
قالت هويدا يالا يا عريس اقطع التورتة انت والعروسة وفعلا عملنا كدا وهما يزغرطوا وكان فرح بجد وقعدنا كلنا الحلويات وقعدوا البنات يرقصوا ويغنوا ويزغرطوا لحد الساعة العاشرة مساءً وقالوا طيب ناخد معانا هويدا تبات معانا كام يوم
قولتلهم لا طبعا معنديش بنات تبات برا بيتها ولقيت هويدا حضنتني اوي وقالت يعني هيفضل الحضن ده بتاعي يا جدو
قولتلها الحضن وصاحبه ملكك يا روح قلب جدو
قولت للبنات استنوا انزل معاكم اوصلكم
قالوا لا استحالة تسيب العروسه وتنزل وانا مصمم
قالوا طيب هنتصل بيك نطمنك
قولتلهم خلاص كدا ماشي ونزلوا فعلا
قعدنا في الصالة وبعد شوية اسراء اتصلت وطمنتني أنهم وصلوا شقتهم
هويدا قالت كدا نبدا حفلتنا الخاصة وقالت ادخل انت اقلع البدلة والبس شورت بس قولتلها حاضر واخدت أمها ودخلوا اوضة إيمان وانا قلعت وخرجت قعدت في الصالة وبعد شوية لقيتهم خارجين بقمصان نوم فاجرة جدا جدا وهويدا شغلت موسيقى واتحزمت وبقت ترقص بشرمطة وشدت أمها ترقص معاها وبعدين شدتني انا كمان وبقينا نرقص سوا وهويدا بتقول هخليكم تعملوا دخلة محصلتش مع أي عرسان
قولتلها ازاي
قالت اظن دي اول مرة أن البنت تعمل فرح لأمها
قولتلها آه
قالت وكمان الدخلة هتكون في وجودي
قولتلها إزاي بقا
قالت عشان المفاجأة بتاعتي في الدخلة ولازم اشوف بنفسي تأثير المفاجأة عليك
قولتلها ماشي وكمان عشان دي اول مرة انيك أمك وهي مراتي رسمي
قالت هويدا فعلا ولازم احضر اللحظة التاريخية دي ومش هشارك ماما فيك
قولتلها إيه العقل اللي نزل عليكي مرة واحدة ده
قالت ايمان فعلاً دي عاقلة اوي النهاردة
قالت هويدا اصبروا الجنان جاي وضحكنا
قالت هويدا يالا بينا نعمل الدخلة ودخلنا الاوضة وهويدا قعدت على كرسي جنب السرير وقالت أنا هتفرج وانا ساكتة وانتوا شوفوا نفسكم بقا
قعدت على السرير انا وإيمان وحضنا بعض وبقينا ناكل شفايف بعض وبقيت اقلعها القميص والاندر وهي تقلعني الشورت وبقينا ملط ونيمتها على السرير وبقيت ابوس كل حته في جسمها واعصر بزازها واعضها واسيب علامات على جسمها كله ونزلت على كسها وبقيت ابوسه والحسه واعض زنبورها وهي تصرخ وتقول احححح كمان يا جوزي نيك مراتك يا حبيبي وافتح كسي
طبعا انا واخد الكلام عادي مع الهيجان وبدأت ادعك زبي في كسها وزنبورها وبرضع بزازها واعضها وحطيت زبي على فتحة كسها وبحاول ادخله بس حسيت أن كسها مقفول قولت يمكن عشان فترة السفر بس لقيتها بتتوجع كل ما
احاول ادخل زبي وبقيت اهيجها اكتر وهي تحضني وتصرخ وتقول اححححح بيوجع يا حبيبي بس هستحمل عشان جوزي حبيبي وكلامها سخني اوي وكأني اول مرة اسمعه وبقيت ادوس بزبي وهي تتوجع وتقول احححح ورزعت زبي مرة واحدة ولقيته دخل وهي صرخت صرخة عالية
لقيت هويدا بتقول مبروك يا عروسة بقيتي مدام وكملت كلامها وقالت مبروك يا عريس وريني زبك بقا
اتعدلت وقعدت لقيت زبي عليه ددمم اتفاجئت ولقيت ايمان وهويدا ضحكوا اوي وهويدا قالت إيه رأيك في المفاجأة دي
كأنك انت اللي فتحتها
قولتلها فعلا مفاجأة حلوة بس ازاي حصل
قالتلي قوموا بس اغسلوا الدم وتعال احكيلك
قومت انا وإيمان دخلنا الحمام غسلنا الدم ورجعنا الاوضة وقعدنا وقولت لهويدا احكي
قالت هويدا انا كنت سمعت أن فيه غشاء بكارة صيني ومتوفر هنا كتير
سألت عنه في النت ولقيته بيتباع اون لاين واتصلت الصبح وبعد ساعة كان عندي وعشان كدا انا اتصلت بيك اقولك أن الحفلة النهاردة
كان نفسي انكم تحسوا انتوا الاتنين أن دي اول مرة تتجوزوا وعندي سبب تاني يخصني انا
انا وإيمان قولنا إيه هو
قالت هويدا انا طلبت منك تفتحني وانت رفضت
قولتلها طبعا
قالت أنا بقا حبيت اطمنك واخليك تشوف بنفسك الحل البديل اهو وانا اشتريت اتنين وقولت تجرب في ماما عشان تقتنع إنه زي الطبيعي وكدا تقدر تفتحني ولما اتجوز اهو الصيني موجود وضحكت
قولتلها انتي مجنونة
قالت هويدا مجنونة بيك يا جدو يا حبيبي يا خطيبي يا جوز ماما وعاوزة تكون جوزي وعاوزة زبك انت اللي يفتحني مش زب اي حد تاني
بصيت لإيمان لقيت ايمان مبتسمة وقالت البت خططت حلو اوي وبعقل جدا مش متعودة عليه وسكتت
هويدا قالت هو انت افتكرت أنك لما تتجوز ماما هسيبك
لا طبعا ده انا عاوزاك تفتحني عشان تكون جوز الاتنين بس الفرق أن ماما مش ضرتي لا دي حبيبتي
بصيت لإيمان وقولتلها انتي ساكتة ليه مش تقولي رأيك
قالت ايمان يا حبيبي انا مراتك وبنت اخوك وبنتي حفيدتك وانت تخاف علينا اكتر من اي حد حتى لو محصلش جواز احنا كنا تحت امرك يبقا دلوقتي وانا مراتك هكون تحت رجلك
قولت واضح انك موافقة ومبسوطة كمان بس والحمل طيب
قالت هويدا هاخد حقن منع الحمل عشان الحبوب ممكن تخليني مخلفش بعد ما اتجوز
قولتلها ده انتي درستي الموضوع كله
قالت طبعا
قولتلها يعني انتي متأكدة من أن الحقن مش مضرة ليكي في المستقبل
قالت اه طبعا يا حبيبي متقلقش
قولتلها خلاص موافق

نكمل الحلقة الجاية
قصيررر جدا الجزء السابع لكن جميل
 
  • عجبني
التفاعلات: Abohamed و hema mharm
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الحلقة السابعة

وقفنا الحلقة إللي فاتت عند لما خلصت نيك فى اسراء ونادية وقومنا دخلنا الحمام اخدنا دوش سوا وخرجنا ملط فرشنا الارض ونمنا للصبح وصحينا روحنا المحل وطبعا فطرنا وشوفنا شغلنا وطول النهار نادية تمشي بالعافية وأحنا نضحك وهي تقول اضحكوا بس انا متمتعة بالوجع ده وفات اليوم وقفلنا المحل ومشينا سوا بس وصلتهم شقتهم ومشيت ولما دخلت الشقة اتصلت على أيمان كلمتها وكان ده يوم الحنة وفرجتني شوية على الأهل وهما فرحانين وبعدين قفلت معاها واخدت دوش وجهزت سندوتشات وشاي وكلت وقعدت شوية وبعدين نمت
صحيت الصبح وكان يوم الخميس واتصلت صبحت على إيمان وهويدا وقولتلهم عاوز اشوفكم لما تلبسوا لبس الفرح
قالوا حاضر وقفلت معاهم وجهزت نفسي ونزلت روحت الاتيليه لقيت البنات جايبين الفطار وفطرنا وبدأ الشغل وفات اليوم بسرعة وقبل ما نقفل لقيت إيمان بتتصل وفتحت الكاميرا ولقيتها هي وهويدا قمرات ونادية واسراء سلموا عليهم وباركولها على جواز اختها وبعدين قفلت معاهم وقفلنا المحل ومشينا وصلتهم شقتهم ومشيت ولما دخلت الشقة اتصلت ايمان كاميرا وهي في القاعة اللي فيها الفرح ولقيتها بتقول بصوت عالي بحبك يا جوزي
قولتلها بس يا مجنونة انتي في القاعة والناس حواليكي
لقيت دموعها نازلة وبتقول احلى مفاجأة يا حبيبي لما لقيت اللي بيقولي مبروك يا بنت عمي لأختك والف مبروك يا مرات ابويا وببص لقيت ولاد عمي التلاتة فرحانين اني بقيت مرات ابوهم وبتعيط اوي من فرحتها ومش عاوزة تقفل
قولتلها لا عشان تهتمي باختك اومال انتي نازلة مصر عشان تكلميني من هناك وخليتها ضحكت وقفلت معاها ولقيت ابني بيتصل عشان يوريني جزء من الفرح وإنه هناك هو واخواته وقفلت معاه وكلت ونمت وصحيت الصبح وروحت المحل فطرت مع البنات وشربنا الشاي وبعدين قولت لاسراء عاوز ابعتك مشوار دلوقتي وبعدين اخر اليوم مشوار تاني
الاتنين قالوا احنا تحت امرك
قولت لاسراء خدي فلوس وروحي السوق هاتي خضار وفراخ وحلويات واللي يجي على ذوقك
قالت ليه ده كله
قولتلها يا كسمك إيمي ودودو جايين النهاردة ولازم اعملهم عزومة حلوة
قالت من عيوني وبعد ما نقفل نروح معاك وننضف الشقة ونعمل الاكل
قولتلها اتفقنا
خدت مني الفلوس وراحت السوق جابت كل المطلوب وجات وبعدين في وقت الغدا قالتلي تعال نروح الشقة دلوقتي بسرعة نودي الحاجة دي واجهزها وبعدين آخر اليوم مناخدش وقت
قولتلها فكرة حلوة وانتي يا نادية اتغدي واحنا لما نرجع ناكل اي حاجة
قالت نادية لا هنتظركم
سيبناها وروحنا الشقة واسراء بسرعة غسلت الفراخ وتبلتها وجهزت الأكل ونزلنا روحنا المحل وأحنا في الطريق قولتلها عاوزك انتي اللي تعملي الاكل عشان يكون بالطريقة المصرية
قالت حاضر ووصلنا المحل لقينا ناديه مجهزة سندوتشات وقالت يالا تعالوا نتغدا
اتغدينا سوا واحنا واقفين وبدأت الزباين تدخل وانا قولت اظبط الدفاتر واراجع كل حاجة واشوف المصروفات والايرادات عشان لما ترجع إيمان اشرحلها اللي حصل ايه في غيابها
فات اليوم ومشينا سوا روحنا الشقة وبعد ما دخلنا اتصلت ايمان كاميرا وقالت احنا خلاص يا حبيبي هننزل من البيت نروح المطار وسمعت دوشة اتخضت وقالت فيه إيه عندك
قولتلها متتخضيش ده البنات بينضفوا الشقة لما عرفوا إنك راجعة النهاردة
قالت طيب اشكرهم لحد ما اجيلهم وقفلت معاها
بعد المكالمة لقيت البنات قلعوا وفضلوا بالقمصان ونادية تنضف واسراء تعمل الاكل وانا ابعبصهم كل شوية واقولهم ده منشط عشان تخلصوا بسرعة

وخلصوا نضافة والاكل ولقيت اسراء عملت حلويات كمان وعصاير وبعدين لبسوا وعملوا شاي وقعدنا نشرب الشاي وكان فات حوالي تلات ساعات
قولتلهم هقوم ادخل الحمام أخد دوش والبس
دخلت اخدت دوش ولبست شورت وخرجت دخلت الاوضة ولبست قميص وبنطلون وقعدت مع البنات وشوية ولقينا الباب بيخبط جامد
جريت اسراء فتحت الباب ودخلت إيمان وهويدا وسلموا على نادية واسراء وبعدين جات هويدا تجري عليا وانا حضنتها وشيلتها ولفيت بيها وبعدين إيمان بردو وقعدنا كلنا وبعدين البنات قالوا طيب نمشي احنا
قولتلهم لا طبعا يعني تتعبوا التعب ده كله من غير ما تاكلوا
هنتعشى كلنا سوا وإيمان مبسوطة اني عملت كدا وقالت طالما راجل البيت قال كلمة يبقا تمشي على الكل ويالا كملوا جميلكم وجهزوا انتوا الاكل اللي عملتوه بس لو طلع مش حلو هتاكلوه كله لوحدكم وضحكنا وجهزوا الاكل واتعشينا سوا وبعدين عملوا شاي وبعدين قالوا نروح بقا
قولتلهم طيب ايمان بكرة اجازة وانا هتأخر شوية عشان اكيد هنسهر تحكيلي عن الفرح وكمان هنزل اوصلكم
هما قالوا لا خليك قولتلهم انا صعيدي ومعنديش بنات تمشي بالليل لوحدهم وضحكنا ونزلت وصلتهم وشكرتهم ورجعت
فتحت الباب ودخلت لقيت إيمان وهويدا بيجروا عليا وبيسلموا عليا من جديد وانا اخدتهم في حضني وبقيت ابوس فيهم وقضينا الوقت يحكولي اللي حصل ويفرجوني على الفيديوهات ولقيت إيمان مصورة اللحظة اللي إبني قالها مبروك يا مرات ابويا ولقيت دموعها نزلت تاني وهي فرحانه وبتقولي عمري ما توقعت أن دي تكون المفاجأة وبعدين قولتلهم طبعا اكيد هناك مكنتوش بتناموا كويس
قالوا فعلا بس هويدا بصتلي وقالت طبعا هتسيب خطيبتك وتنام مع مراتك
قولتلها فشر دي خطيبتي ومراتي وحشوني اوي وهنام بينهم
هويدا فرحت وقالت كدا تستحقوا الحفلة اللي هعملها بمناسبة جوازكم
قولتلها يعني الدخلة هتكون امتى
قالت بكرة اقولك
ودخلنا اوضة إيمان ناموا في حضني الاتنين لحد الصبح
صحيت الصبح وهما لسة نايمين من الارهاق
اتسحبت بالراحة وجهزت نفسي ونزلت روحت الاتيليه فطرت مع البنات وهما اتفاجئوا أني صحيت بدري
قعدت شوية وبعدين لقيت ايمان بتتصل وبتسألني انا فين
قولتلها في الاتيليه
قالت ولا حسينا بيك مش كنت تصحينا
قولتلها لا انا عارف انكم مرهقين فقولت اسيبكم ترتاحوا وبعدين لقيت هويدا بتقولي على فكره يا سي جدو النهاردة السبت
قولتلها اه إيه المشكلة
قالتلي بكرة اجازة
قولتلها اه وبعدين
قالت الحفلة النهاردة واعزم البنات يجوا معاك
قولتلها خدي اعزميهم إنتي
وفعلاً كلمتهم وهما سألوا إيه سبب الحفلة
قالت هويدا لما تيجوا تعرفوا
بعد ما قفلت مع البنات سألوني
قولتلهم معرفش بس يمكن هي اتخطبت في مصر أو إيمان هتتجوز وعاملينها مفاجأة
قالوا احتمال معقول بردوا
بعد شوية لقيت إيمان بتتصل وبتقولي كفاية عليك كدا وتعال عشان تستعد للحفلة احسن البت دي عاملة حفلة بجد وزعلانة انك نزلت
قولتلها خلاص أنا جاي
قولت للبنات انا ماشي عشان دودو عاوزاني اساعدها في تجهيز الحفلة
قالوا ماشي واحنا نخلص ونيجي بس عاوزين نعرف المناسبة عشان نجيب هدية
قولتلهم اولا متكلفوش نفسكم وبعدين نشوف دودو ناوية على ايه ومشيت
روحت الشقة لقيت هويدا لابسة شورت وتيشيرت وبتعلق زينة في الصالة وإيمان في المطبخ بتعمل اكل حمام وفراخ ومكرونة بشاميل وبفتح التلاجة لقيت تورتاية مكتوب عليها الف مبروك للعروسين
قولتلها يا مجنونة يا دودو
قالت هويدا انا فرحانة مش مجنونة بس اوعى تكون قولت للبنات حاجة
قولتلها أنا قولتلهم معرفش بس يمكن تكون هويدا اتخطبت في مصر أو إيمان هتتجوز وعاملينها مفاجأة
قالت ايمان برافو عليك يا روح قلبي انا
وقفت اساعد هويدا وخلصنا وبعدين دخلت هي الحمام اخدت دوش وإيمان كانت خلصت بردو ودخلت الحمام اخدت دوش وبعدين لقيت هويدا قالتلي ادخل خد دوش وانا هدخل احميك بأيدي
لسة هتكلم لقيتها قالت ولا كلمة تقولها والنهاردة مفيش حد يعارضني خالص
قولتلها تؤمر يا معلم وضحكت ودخلت الحمام وهي دخلت معايا وبقت تدعك جسمي فعلا ومسكت زبي غسلته كذا مرة وتبوسه وتقوله عاوزاك تشرفنا النهاردة وتفشخ الكس اللي مشتاقلك برا
قولتلها طيب بس احسن امسكك افشخك هنا
قالت لا النهاردة ليلة العروسة ونشفتني ولبست بوكسر وهي قالت بس اخرج كدا وانا سمعت الكلام وخرجت وهي معايا لحد ما دخلت الاوضة لقيتها بتقولي خد البس البدلة دي
انا اتفاجئت
قالتلي دي هدية مني لجوز ماما
فضلت معايا تساعدني البس لحد ما خلصت لبس ولقيتها صفرت وقالت عريس يا خواتي
قالتلي انت بقا هتفضل هنا مش هتخرج غير لما اندهلك
قولتلها ماشي
قفلت عليا الباب وبعدين صوتهم اختفى حوالي نص ساعة وبعدين لقيت هويدا بتنادي عليا
خرجت لقيتها لوحدها
بقولها فين ايمي
قالت دي عروسة ولسة في الكوافير بتجهز وانا بردو هدخل اجهز وانت بقا خليك هنا عشان البنات لو خبطوا تفتحلهم وطبعا انت متعرفش حاجه عن سبب الحفلة
قولتلها كلامك اوامر
دخلت هويدا مع أمها وسامع ضحكهم بس كلامهم مش واضح
شوية والباب خبط وفتحت لقيت إسراء ونادية ودخلوا واول ما شافوني بالبدلة قالوا إيه الجمال ده كأنك عريس
ضحكت وقعدنا
سألوني عن إيمان وهويدا
قولتلهم بيلبسوا وجايين
شوية لقيت هويدا خارجة لابسة فستان عريان وقصير وميكاب خفيف وشكلها حلو اوي اوي
انا صفرت وقولتلها إيه الجمال ده ياترى إيه سبب ده كله
قالت أصبر بقا
هويدا قالت لاسراء تعالي معايا نجيب الترابيزة من المطبخ
جابوا الترابيزة حطوها في نص الصالة وحواليها الكراسي وبعدين جابوا الاكل وهويدا قالت بس متاكلوش كتير عشان فيه حلويات بعد الاكل
هزرت مع البنات وقولتلهم قولوا حاضر احسن هي النهاردة بتقول محدش يعارضني خالص
قالوا حاضر احسن ما تضربنا
ولما كملوا تجهيز السفرة دخلت هويدا جابت أمها ولقينا ملكة جمال خارجة لابسة فستان ابيض قصير والصدر مفتوح والايدين عريانة وميكاب وانا صفرت كذا مرة وقولتلهم لا كدا اكيد واحدة فيكم عروسة وضحكنا
قعدنا اتعشينا ومكلناش كتير حسب اوامر هويدا وشالوا الأكل وجابوا اطباق فاضية وحطوا فيها حلويات وبعدين هويدا قالت جدو واسراء ونادية يلفوا ويخلوا ضهرهم ليا
قولنا حاضر ونفذنا وبعد دقايق لقينا النور انطفأ وفيه ضوء شمعة وقالت يالا تعالوا
لفينا لقينا التورتة اللي شوفتها بس عملت نفسي متفاجئ زي البنات وبعدين قالت هويدا حان موعد إعلان المناسبة
البنات قالوا اخيرا
قالت هويدا بصفتي بنت إيمان فقد زوجتك من ماما يا جدو يا جوز ماما
البنات اتصدموا
وانا قربت من إيمان ومسكت ايديها بوستها وقولتلها وانا قبلت الزواج من ماما وانا كلي سعادة يا بنت مراتي وحفيدتي وحضنت هويدا وبوستها والبنات مش مصدقين وفاكرين هويدا بتهزر
هويدا قالت طيب اطفوا الشمعة سوا يا عرسان
طفينا الشمعة وحضنت ايمان ابوسها وهويدا شغلت النور واغاني افراح وبقت ترقص وتزغرط والبلكونات اتفتحت حوالينا وبعدين شغلت هويدا موسيقى هادية وقالت ارقص بقا مع عروستك وفعلا رقصنا سلوا وإيمان كانها اول مرة تتجوز وفرحانة ومكسوفة وانا فرحان جدا والبنات لسة مصدومين
قولت لهويدا البنات مصدومين
ردوا هما قالوا اه فعلا
هويدا حكتلهم اللي حصل من قبل ما يسافروا مصر وبعدين البنات حضنوا إيمان يباركولها وبيباركولي
قالت هويدا يالا يا عريس اقطع التورتة انت والعروسة وفعلا عملنا كدا وهما يزغرطوا وكان فرح بجد وقعدنا كلنا الحلويات وقعدوا البنات يرقصوا ويغنوا ويزغرطوا لحد الساعة العاشرة مساءً وقالوا طيب ناخد معانا هويدا تبات معانا كام يوم
قولتلهم لا طبعا معنديش بنات تبات برا بيتها ولقيت هويدا حضنتني اوي وقالت يعني هيفضل الحضن ده بتاعي يا جدو
قولتلها الحضن وصاحبه ملكك يا روح قلب جدو
قولت للبنات استنوا انزل معاكم اوصلكم
قالوا لا استحالة تسيب العروسه وتنزل وانا مصمم
قالوا طيب هنتصل بيك نطمنك
قولتلهم خلاص كدا ماشي ونزلوا فعلا
قعدنا في الصالة وبعد شوية اسراء اتصلت وطمنتني أنهم وصلوا شقتهم
هويدا قالت كدا نبدا حفلتنا الخاصة وقالت ادخل انت اقلع البدلة والبس شورت بس قولتلها حاضر واخدت أمها ودخلوا اوضة إيمان وانا قلعت وخرجت قعدت في الصالة وبعد شوية لقيتهم خارجين بقمصان نوم فاجرة جدا جدا وهويدا شغلت موسيقى واتحزمت وبقت ترقص بشرمطة وشدت أمها ترقص معاها وبعدين شدتني انا كمان وبقينا نرقص سوا وهويدا بتقول هخليكم تعملوا دخلة محصلتش مع أي عرسان
قولتلها ازاي
قالت اظن دي اول مرة أن البنت تعمل فرح لأمها
قولتلها آه
قالت وكمان الدخلة هتكون في وجودي
قولتلها إزاي بقا
قالت عشان المفاجأة بتاعتي في الدخلة ولازم اشوف بنفسي تأثير المفاجأة عليك
قولتلها ماشي وكمان عشان دي اول مرة انيك أمك وهي مراتي رسمي
قالت هويدا فعلا ولازم احضر اللحظة التاريخية دي ومش هشارك ماما فيك
قولتلها إيه العقل اللي نزل عليكي مرة واحدة ده
قالت ايمان فعلاً دي عاقلة اوي النهاردة
قالت هويدا اصبروا الجنان جاي وضحكنا
قالت هويدا يالا بينا نعمل الدخلة ودخلنا الاوضة وهويدا قعدت على كرسي جنب السرير وقالت أنا هتفرج وانا ساكتة وانتوا شوفوا نفسكم بقا
قعدت على السرير انا وإيمان وحضنا بعض وبقينا ناكل شفايف بعض وبقيت اقلعها القميص والاندر وهي تقلعني الشورت وبقينا ملط ونيمتها على السرير وبقيت ابوس كل حته في جسمها واعصر بزازها واعضها واسيب علامات على جسمها كله ونزلت على كسها وبقيت ابوسه والحسه واعض زنبورها وهي تصرخ وتقول احححح كمان يا جوزي نيك مراتك يا حبيبي وافتح كسي
طبعا انا واخد الكلام عادي مع الهيجان وبدأت ادعك زبي في كسها وزنبورها وبرضع بزازها واعضها وحطيت زبي على فتحة كسها وبحاول ادخله بس حسيت أن كسها مقفول قولت يمكن عشان فترة السفر بس لقيتها بتتوجع كل ما
احاول ادخل زبي وبقيت اهيجها اكتر وهي تحضني وتصرخ وتقول اححححح بيوجع يا حبيبي بس هستحمل عشان جوزي حبيبي وكلامها سخني اوي وكأني اول مرة اسمعه وبقيت ادوس بزبي وهي تتوجع وتقول احححح ورزعت زبي مرة واحدة ولقيته دخل وهي صرخت صرخة عالية
لقيت هويدا بتقول مبروك يا عروسة بقيتي مدام وكملت كلامها وقالت مبروك يا عريس وريني زبك بقا
اتعدلت وقعدت لقيت زبي عليه ددمم اتفاجئت ولقيت ايمان وهويدا ضحكوا اوي وهويدا قالت إيه رأيك في المفاجأة دي
كأنك انت اللي فتحتها
قولتلها فعلا مفاجأة حلوة بس ازاي حصل
قالتلي قوموا بس اغسلوا الدم وتعال احكيلك
قومت انا وإيمان دخلنا الحمام غسلنا الدم ورجعنا الاوضة وقعدنا وقولت لهويدا احكي
قالت هويدا انا كنت سمعت أن فيه غشاء بكارة صيني ومتوفر هنا كتير
سألت عنه في النت ولقيته بيتباع اون لاين واتصلت الصبح وبعد ساعة كان عندي وعشان كدا انا اتصلت بيك اقولك أن الحفلة النهاردة
كان نفسي انكم تحسوا انتوا الاتنين أن دي اول مرة تتجوزوا وعندي سبب تاني يخصني انا
انا وإيمان قولنا إيه هو
قالت هويدا انا طلبت منك تفتحني وانت رفضت
قولتلها طبعا
قالت أنا بقا حبيت اطمنك واخليك تشوف بنفسك الحل البديل اهو وانا اشتريت اتنين وقولت تجرب في ماما عشان تقتنع إنه زي الطبيعي وكدا تقدر تفتحني ولما اتجوز اهو الصيني موجود وضحكت
قولتلها انتي مجنونة
قالت هويدا مجنونة بيك يا جدو يا حبيبي يا خطيبي يا جوز ماما وعاوزة تكون جوزي وعاوزة زبك انت اللي يفتحني مش زب اي حد تاني
بصيت لإيمان لقيت ايمان مبتسمة وقالت البت خططت حلو اوي وبعقل جدا مش متعودة عليه وسكتت
هويدا قالت هو انت افتكرت أنك لما تتجوز ماما هسيبك
لا طبعا ده انا عاوزاك تفتحني عشان تكون جوز الاتنين بس الفرق أن ماما مش ضرتي لا دي حبيبتي
بصيت لإيمان وقولتلها انتي ساكتة ليه مش تقولي رأيك
قالت ايمان يا حبيبي انا مراتك وبنت اخوك وبنتي حفيدتك وانت تخاف علينا اكتر من اي حد حتى لو محصلش جواز احنا كنا تحت امرك يبقا دلوقتي وانا مراتك هكون تحت رجلك
قولت واضح انك موافقة ومبسوطة كمان بس والحمل طيب
قالت هويدا هاخد حقن منع الحمل عشان الحبوب ممكن تخليني مخلفش بعد ما اتجوز
قولتلها ده انتي درستي الموضوع كله
قالت طبعا
قولتلها يعني انتي متأكدة من أن الحقن مش مضرة ليكي في المستقبل
قالت اه طبعا يا حبيبي متقلقش
قولتلها خلاص موافق

نكمل الحلقة الجاية
عظمة جدا
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
هات من الجديد وبس يا صديقي
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
تسلم يابرنس كمل القصة روعة
وسيب موضوع الدمج ده لحد منشوف الادارة شكل في مشكلة عندهم
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
رائعه ومنتظرين المزيد
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
قصيررر جدا الجزء السابع لكن جميل
اولا
الحلقة السابعة

وقفنا الحلقة إللي فاتت عند لما خلصت نيك فى اسراء ونادية وقومنا دخلنا الحمام اخدنا دوش سوا وخرجنا ملط فرشنا الارض ونمنا للصبح وصحينا روحنا المحل وطبعا فطرنا وشوفنا شغلنا وطول النهار نادية تمشي بالعافية وأحنا نضحك وهي تقول اضحكوا بس انا متمتعة بالوجع ده وفات اليوم وقفلنا المحل ومشينا سوا بس وصلتهم شقتهم ومشيت ولما دخلت الشقة اتصلت على أيمان كلمتها وكان ده يوم الحنة وفرجتني شوية على الأهل وهما فرحانين وبعدين قفلت معاها واخدت دوش وجهزت سندوتشات وشاي وكلت وقعدت شوية وبعدين نمت
صحيت الصبح وكان يوم الخميس واتصلت صبحت على إيمان وهويدا وقولتلهم عاوز اشوفكم لما تلبسوا لبس الفرح
قالوا حاضر وقفلت معاهم وجهزت نفسي ونزلت روحت الاتيليه لقيت البنات جايبين الفطار وفطرنا وبدأ الشغل وفات اليوم بسرعة وقبل ما نقفل لقيت إيمان بتتصل وفتحت الكاميرا ولقيتها هي وهويدا قمرات ونادية واسراء سلموا عليهم وباركولها على جواز اختها وبعدين قفلت معاهم وقفلنا المحل ومشينا وصلتهم شقتهم ومشيت ولما دخلت الشقة اتصلت ايمان كاميرا وهي في القاعة اللي فيها الفرح ولقيتها بتقول بصوت عالي بحبك يا جوزي
قولتلها بس يا مجنونة انتي في القاعة والناس حواليكي
لقيت دموعها نازلة وبتقول احلى مفاجأة يا حبيبي لما لقيت اللي بيقولي مبروك يا بنت عمي لأختك والف مبروك يا مرات ابويا وببص لقيت ولاد عمي التلاتة فرحانين اني بقيت مرات ابوهم وبتعيط اوي من فرحتها ومش عاوزة تقفل
قولتلها لا عشان تهتمي باختك اومال انتي نازلة مصر عشان تكلميني من هناك وخليتها ضحكت وقفلت معاها ولقيت ابني بيتصل عشان يوريني جزء من الفرح وإنه هناك هو واخواته وقفلت معاه وكلت ونمت وصحيت الصبح وروحت المحل فطرت مع البنات وشربنا الشاي وبعدين قولت لاسراء عاوز ابعتك مشوار دلوقتي وبعدين اخر اليوم مشوار تاني
الاتنين قالوا احنا تحت امرك
قولت لاسراء خدي فلوس وروحي السوق هاتي خضار وفراخ وحلويات واللي يجي على ذوقك
قالت ليه ده كله
قولتلها يا كسمك إيمي ودودو جايين النهاردة ولازم اعملهم عزومة حلوة
قالت من عيوني وبعد ما نقفل نروح معاك وننضف الشقة ونعمل الاكل
قولتلها اتفقنا
خدت مني الفلوس وراحت السوق جابت كل المطلوب وجات وبعدين في وقت الغدا قالتلي تعال نروح الشقة دلوقتي بسرعة نودي الحاجة دي واجهزها وبعدين آخر اليوم مناخدش وقت
قولتلها فكرة حلوة وانتي يا نادية اتغدي واحنا لما نرجع ناكل اي حاجة
قالت نادية لا هنتظركم
سيبناها وروحنا الشقة واسراء بسرعة غسلت الفراخ وتبلتها وجهزت الأكل ونزلنا روحنا المحل وأحنا في الطريق قولتلها عاوزك انتي اللي تعملي الاكل عشان يكون بالطريقة المصرية
قالت حاضر ووصلنا المحل لقينا ناديه مجهزة سندوتشات وقالت يالا تعالوا نتغدا
اتغدينا سوا واحنا واقفين وبدأت الزباين تدخل وانا قولت اظبط الدفاتر واراجع كل حاجة واشوف المصروفات والايرادات عشان لما ترجع إيمان اشرحلها اللي حصل ايه في غيابها
فات اليوم ومشينا سوا روحنا الشقة وبعد ما دخلنا اتصلت ايمان كاميرا وقالت احنا خلاص يا حبيبي هننزل من البيت نروح المطار وسمعت دوشة اتخضت وقالت فيه إيه عندك
قولتلها متتخضيش ده البنات بينضفوا الشقة لما عرفوا إنك راجعة النهاردة
قالت طيب اشكرهم لحد ما اجيلهم وقفلت معاها
بعد المكالمة لقيت البنات قلعوا وفضلوا بالقمصان ونادية تنضف واسراء تعمل الاكل وانا ابعبصهم كل شوية واقولهم ده منشط عشان تخلصوا بسرعة

وخلصوا نضافة والاكل ولقيت اسراء عملت حلويات كمان وعصاير وبعدين لبسوا وعملوا شاي وقعدنا نشرب الشاي وكان فات حوالي تلات ساعات
قولتلهم هقوم ادخل الحمام أخد دوش والبس
دخلت اخدت دوش ولبست شورت وخرجت دخلت الاوضة ولبست قميص وبنطلون وقعدت مع البنات وشوية ولقينا الباب بيخبط جامد
جريت اسراء فتحت الباب ودخلت إيمان وهويدا وسلموا على نادية واسراء وبعدين جات هويدا تجري عليا وانا حضنتها وشيلتها ولفيت بيها وبعدين إيمان بردو وقعدنا كلنا وبعدين البنات قالوا طيب نمشي احنا
قولتلهم لا طبعا يعني تتعبوا التعب ده كله من غير ما تاكلوا
هنتعشى كلنا سوا وإيمان مبسوطة اني عملت كدا وقالت طالما راجل البيت قال كلمة يبقا تمشي على الكل ويالا كملوا جميلكم وجهزوا انتوا الاكل اللي عملتوه بس لو طلع مش حلو هتاكلوه كله لوحدكم وضحكنا وجهزوا الاكل واتعشينا سوا وبعدين عملوا شاي وبعدين قالوا نروح بقا
قولتلهم طيب ايمان بكرة اجازة وانا هتأخر شوية عشان اكيد هنسهر تحكيلي عن الفرح وكمان هنزل اوصلكم
هما قالوا لا خليك قولتلهم انا صعيدي ومعنديش بنات تمشي بالليل لوحدهم وضحكنا ونزلت وصلتهم وشكرتهم ورجعت
فتحت الباب ودخلت لقيت إيمان وهويدا بيجروا عليا وبيسلموا عليا من جديد وانا اخدتهم في حضني وبقيت ابوس فيهم وقضينا الوقت يحكولي اللي حصل ويفرجوني على الفيديوهات ولقيت إيمان مصورة اللحظة اللي إبني قالها مبروك يا مرات ابويا ولقيت دموعها نزلت تاني وهي فرحانه وبتقولي عمري ما توقعت أن دي تكون المفاجأة وبعدين قولتلهم طبعا اكيد هناك مكنتوش بتناموا كويس
قالوا فعلا بس هويدا بصتلي وقالت طبعا هتسيب خطيبتك وتنام مع مراتك
قولتلها فشر دي خطيبتي ومراتي وحشوني اوي وهنام بينهم
هويدا فرحت وقالت كدا تستحقوا الحفلة اللي هعملها بمناسبة جوازكم
قولتلها يعني الدخلة هتكون امتى
قالت بكرة اقولك
ودخلنا اوضة إيمان ناموا في حضني الاتنين لحد الصبح
صحيت الصبح وهما لسة نايمين من الارهاق
اتسحبت بالراحة وجهزت نفسي ونزلت روحت الاتيليه فطرت مع البنات وهما اتفاجئوا أني صحيت بدري
قعدت شوية وبعدين لقيت ايمان بتتصل وبتسألني انا فين
قولتلها في الاتيليه
قالت ولا حسينا بيك مش كنت تصحينا
قولتلها لا انا عارف انكم مرهقين فقولت اسيبكم ترتاحوا وبعدين لقيت هويدا بتقولي على فكره يا سي جدو النهاردة السبت
قولتلها اه إيه المشكلة
قالتلي بكرة اجازة
قولتلها اه وبعدين
قالت الحفلة النهاردة واعزم البنات يجوا معاك
قولتلها خدي اعزميهم إنتي
وفعلاً كلمتهم وهما سألوا إيه سبب الحفلة
قالت هويدا لما تيجوا تعرفوا
بعد ما قفلت مع البنات سألوني
قولتلهم معرفش بس يمكن هي اتخطبت في مصر أو إيمان هتتجوز وعاملينها مفاجأة
قالوا احتمال معقول بردوا
بعد شوية لقيت إيمان بتتصل وبتقولي كفاية عليك كدا وتعال عشان تستعد للحفلة احسن البت دي عاملة حفلة بجد وزعلانة انك نزلت
قولتلها خلاص أنا جاي
قولت للبنات انا ماشي عشان دودو عاوزاني اساعدها في تجهيز الحفلة
قالوا ماشي واحنا نخلص ونيجي بس عاوزين نعرف المناسبة عشان نجيب هدية
قولتلهم اولا متكلفوش نفسكم وبعدين نشوف دودو ناوية على ايه ومشيت
روحت الشقة لقيت هويدا لابسة شورت وتيشيرت وبتعلق زينة في الصالة وإيمان في المطبخ بتعمل اكل حمام وفراخ ومكرونة بشاميل وبفتح التلاجة لقيت تورتاية مكتوب عليها الف مبروك للعروسين
قولتلها يا مجنونة يا دودو
قالت هويدا انا فرحانة مش مجنونة بس اوعى تكون قولت للبنات حاجة
قولتلها أنا قولتلهم معرفش بس يمكن تكون هويدا اتخطبت في مصر أو إيمان هتتجوز وعاملينها مفاجأة
قالت ايمان برافو عليك يا روح قلبي انا
وقفت اساعد هويدا وخلصنا وبعدين دخلت هي الحمام اخدت دوش وإيمان كانت خلصت بردو ودخلت الحمام اخدت دوش وبعدين لقيت هويدا قالتلي ادخل خد دوش وانا هدخل احميك بأيدي
لسة هتكلم لقيتها قالت ولا كلمة تقولها والنهاردة مفيش حد يعارضني خالص
قولتلها تؤمر يا معلم وضحكت ودخلت الحمام وهي دخلت معايا وبقت تدعك جسمي فعلا ومسكت زبي غسلته كذا مرة وتبوسه وتقوله عاوزاك تشرفنا النهاردة وتفشخ الكس اللي مشتاقلك برا
قولتلها طيب بس احسن امسكك افشخك هنا
قالت لا النهاردة ليلة العروسة ونشفتني ولبست بوكسر وهي قالت بس اخرج كدا وانا سمعت الكلام وخرجت وهي معايا لحد ما دخلت الاوضة لقيتها بتقولي خد البس البدلة دي
انا اتفاجئت
قالتلي دي هدية مني لجوز ماما
فضلت معايا تساعدني البس لحد ما خلصت لبس ولقيتها صفرت وقالت عريس يا خواتي
قالتلي انت بقا هتفضل هنا مش هتخرج غير لما اندهلك
قولتلها ماشي
قفلت عليا الباب وبعدين صوتهم اختفى حوالي نص ساعة وبعدين لقيت هويدا بتنادي عليا
خرجت لقيتها لوحدها
بقولها فين ايمي
قالت دي عروسة ولسة في الكوافير بتجهز وانا بردو هدخل اجهز وانت بقا خليك هنا عشان البنات لو خبطوا تفتحلهم وطبعا انت متعرفش حاجه عن سبب الحفلة
قولتلها كلامك اوامر
دخلت هويدا مع أمها وسامع ضحكهم بس كلامهم مش واضح
شوية والباب خبط وفتحت لقيت إسراء ونادية ودخلوا واول ما شافوني بالبدلة قالوا إيه الجمال ده كأنك عريس
ضحكت وقعدنا
سألوني عن إيمان وهويدا
قولتلهم بيلبسوا وجايين
شوية لقيت هويدا خارجة لابسة فستان عريان وقصير وميكاب خفيف وشكلها حلو اوي اوي
انا صفرت وقولتلها إيه الجمال ده ياترى إيه سبب ده كله
قالت أصبر بقا
هويدا قالت لاسراء تعالي معايا نجيب الترابيزة من المطبخ
جابوا الترابيزة حطوها في نص الصالة وحواليها الكراسي وبعدين جابوا الاكل وهويدا قالت بس متاكلوش كتير عشان فيه حلويات بعد الاكل
هزرت مع البنات وقولتلهم قولوا حاضر احسن هي النهاردة بتقول محدش يعارضني خالص
قالوا حاضر احسن ما تضربنا
ولما كملوا تجهيز السفرة دخلت هويدا جابت أمها ولقينا ملكة جمال خارجة لابسة فستان ابيض قصير والصدر مفتوح والايدين عريانة وميكاب وانا صفرت كذا مرة وقولتلهم لا كدا اكيد واحدة فيكم عروسة وضحكنا
قعدنا اتعشينا ومكلناش كتير حسب اوامر هويدا وشالوا الأكل وجابوا اطباق فاضية وحطوا فيها حلويات وبعدين هويدا قالت جدو واسراء ونادية يلفوا ويخلوا ضهرهم ليا
قولنا حاضر ونفذنا وبعد دقايق لقينا النور انطفأ وفيه ضوء شمعة وقالت يالا تعالوا
لفينا لقينا التورتة اللي شوفتها بس عملت نفسي متفاجئ زي البنات وبعدين قالت هويدا حان موعد إعلان المناسبة
البنات قالوا اخيرا
قالت هويدا بصفتي بنت إيمان فقد زوجتك من ماما يا جدو يا جوز ماما
البنات اتصدموا
وانا قربت من إيمان ومسكت ايديها بوستها وقولتلها وانا قبلت الزواج من ماما وانا كلي سعادة يا بنت مراتي وحفيدتي وحضنت هويدا وبوستها والبنات مش مصدقين وفاكرين هويدا بتهزر
هويدا قالت طيب اطفوا الشمعة سوا يا عرسان
طفينا الشمعة وحضنت ايمان ابوسها وهويدا شغلت النور واغاني افراح وبقت ترقص وتزغرط والبلكونات اتفتحت حوالينا وبعدين شغلت هويدا موسيقى هادية وقالت ارقص بقا مع عروستك وفعلا رقصنا سلوا وإيمان كانها اول مرة تتجوز وفرحانة ومكسوفة وانا فرحان جدا والبنات لسة مصدومين
قولت لهويدا البنات مصدومين
ردوا هما قالوا اه فعلا
هويدا حكتلهم اللي حصل من قبل ما يسافروا مصر وبعدين البنات حضنوا إيمان يباركولها وبيباركولي
قالت هويدا يالا يا عريس اقطع التورتة انت والعروسة وفعلا عملنا كدا وهما يزغرطوا وكان فرح بجد وقعدنا كلنا الحلويات وقعدوا البنات يرقصوا ويغنوا ويزغرطوا لحد الساعة العاشرة مساءً وقالوا طيب ناخد معانا هويدا تبات معانا كام يوم
قولتلهم لا طبعا معنديش بنات تبات برا بيتها ولقيت هويدا حضنتني اوي وقالت يعني هيفضل الحضن ده بتاعي يا جدو
قولتلها الحضن وصاحبه ملكك يا روح قلب جدو
قولت للبنات استنوا انزل معاكم اوصلكم
قالوا لا استحالة تسيب العروسه وتنزل وانا مصمم
قالوا طيب هنتصل بيك نطمنك
قولتلهم خلاص كدا ماشي ونزلوا فعلا
قعدنا في الصالة وبعد شوية اسراء اتصلت وطمنتني أنهم وصلوا شقتهم
هويدا قالت كدا نبدا حفلتنا الخاصة وقالت ادخل انت اقلع البدلة والبس شورت بس قولتلها حاضر واخدت أمها ودخلوا اوضة إيمان وانا قلعت وخرجت قعدت في الصالة وبعد شوية لقيتهم خارجين بقمصان نوم فاجرة جدا جدا وهويدا شغلت موسيقى واتحزمت وبقت ترقص بشرمطة وشدت أمها ترقص معاها وبعدين شدتني انا كمان وبقينا نرقص سوا وهويدا بتقول هخليكم تعملوا دخلة محصلتش مع أي عرسان
قولتلها ازاي
قالت اظن دي اول مرة أن البنت تعمل فرح لأمها
قولتلها آه
قالت وكمان الدخلة هتكون في وجودي
قولتلها إزاي بقا
قالت عشان المفاجأة بتاعتي في الدخلة ولازم اشوف بنفسي تأثير المفاجأة عليك
قولتلها ماشي وكمان عشان دي اول مرة انيك أمك وهي مراتي رسمي
قالت هويدا فعلا ولازم احضر اللحظة التاريخية دي ومش هشارك ماما فيك
قولتلها إيه العقل اللي نزل عليكي مرة واحدة ده
قالت ايمان فعلاً دي عاقلة اوي النهاردة
قالت هويدا اصبروا الجنان جاي وضحكنا
قالت هويدا يالا بينا نعمل الدخلة ودخلنا الاوضة وهويدا قعدت على كرسي جنب السرير وقالت أنا هتفرج وانا ساكتة وانتوا شوفوا نفسكم بقا
قعدت على السرير انا وإيمان وحضنا بعض وبقينا ناكل شفايف بعض وبقيت اقلعها القميص والاندر وهي تقلعني الشورت وبقينا ملط ونيمتها على السرير وبقيت ابوس كل حته في جسمها واعصر بزازها واعضها واسيب علامات على جسمها كله ونزلت على كسها وبقيت ابوسه والحسه واعض زنبورها وهي تصرخ وتقول احححح كمان يا جوزي نيك مراتك يا حبيبي وافتح كسي
طبعا انا واخد الكلام عادي مع الهيجان وبدأت ادعك زبي في كسها وزنبورها وبرضع بزازها واعضها وحطيت زبي على فتحة كسها وبحاول ادخله بس حسيت أن كسها مقفول قولت يمكن عشان فترة السفر بس لقيتها بتتوجع كل ما
احاول ادخل زبي وبقيت اهيجها اكتر وهي تحضني وتصرخ وتقول اححححح بيوجع يا حبيبي بس هستحمل عشان جوزي حبيبي وكلامها سخني اوي وكأني اول مرة اسمعه وبقيت ادوس بزبي وهي تتوجع وتقول احححح ورزعت زبي مرة واحدة ولقيته دخل وهي صرخت صرخة عالية
لقيت هويدا بتقول مبروك يا عروسة بقيتي مدام وكملت كلامها وقالت مبروك يا عريس وريني زبك بقا
اتعدلت وقعدت لقيت زبي عليه ددمم اتفاجئت ولقيت ايمان وهويدا ضحكوا اوي وهويدا قالت إيه رأيك في المفاجأة دي
كأنك انت اللي فتحتها
قولتلها فعلا مفاجأة حلوة بس ازاي حصل
قالتلي قوموا بس اغسلوا الدم وتعال احكيلك
قومت انا وإيمان دخلنا الحمام غسلنا الدم ورجعنا الاوضة وقعدنا وقولت لهويدا احكي
قالت هويدا انا كنت سمعت أن فيه غشاء بكارة صيني ومتوفر هنا كتير
سألت عنه في النت ولقيته بيتباع اون لاين واتصلت الصبح وبعد ساعة كان عندي وعشان كدا انا اتصلت بيك اقولك أن الحفلة النهاردة
كان نفسي انكم تحسوا انتوا الاتنين أن دي اول مرة تتجوزوا وعندي سبب تاني يخصني انا
انا وإيمان قولنا إيه هو
قالت هويدا انا طلبت منك تفتحني وانت رفضت
قولتلها طبعا
قالت أنا بقا حبيت اطمنك واخليك تشوف بنفسك الحل البديل اهو وانا اشتريت اتنين وقولت تجرب في ماما عشان تقتنع إنه زي الطبيعي وكدا تقدر تفتحني ولما اتجوز اهو الصيني موجود وضحكت
قولتلها انتي مجنونة
قالت هويدا مجنونة بيك يا جدو يا حبيبي يا خطيبي يا جوز ماما وعاوزة تكون جوزي وعاوزة زبك انت اللي يفتحني مش زب اي حد تاني
بصيت لإيمان لقيت ايمان مبتسمة وقالت البت خططت حلو اوي وبعقل جدا مش متعودة عليه وسكتت
هويدا قالت هو انت افتكرت أنك لما تتجوز ماما هسيبك
لا طبعا ده انا عاوزاك تفتحني عشان تكون جوز الاتنين بس الفرق أن ماما مش ضرتي لا دي حبيبتي
بصيت لإيمان وقولتلها انتي ساكتة ليه مش تقولي رأيك
قالت ايمان يا حبيبي انا مراتك وبنت اخوك وبنتي حفيدتك وانت تخاف علينا اكتر من اي حد حتى لو محصلش جواز احنا كنا تحت امرك يبقا دلوقتي وانا مراتك هكون تحت رجلك
قولت واضح انك موافقة ومبسوطة كمان بس والحمل طيب
قالت هويدا هاخد حقن منع الحمل عشان الحبوب ممكن تخليني مخلفش بعد ما اتجوز
قولتلها ده انتي درستي الموضوع كله
قالت طبعا
قولتلها يعني انتي متأكدة من أن الحقن مش مضرة ليكي في المستقبل
قالت اه طبعا يا حبيبي متقلقش
قولتلها خلاص موافق

نكمل الحلقة الجاية
أولا تقبل منى اجمل التحيات والتقدير والاحترام لشخصكم الكريم الغالى
إنا تفوقت على نفسك فى الكتابة وابدعت لانك كاتب كبير فعلا بدون مبالغه قصة راقية بدون اسفاف أو أخطاء لغوية حوارات سلسله معانى جميله يكاد أشخاص الرواية يظهرون امامك وانت تقرأ هذا الإبداع والتميز
فهنيئا لنا أعضاء المنتدى على هذه الرواية الاكثر من رائعه وهذا الكاتب المتميز
وفى الاخير تقبل مني فائق الاحترام والتقدير والاحترام شابوووووة
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
الحلقة السابعة

وقفنا الحلقة إللي فاتت عند لما خلصت نيك فى اسراء ونادية وقومنا دخلنا الحمام اخدنا دوش سوا وخرجنا ملط فرشنا الارض ونمنا للصبح وصحينا روحنا المحل وطبعا فطرنا وشوفنا شغلنا وطول النهار نادية تمشي بالعافية وأحنا نضحك وهي تقول اضحكوا بس انا متمتعة بالوجع ده وفات اليوم وقفلنا المحل ومشينا سوا بس وصلتهم شقتهم ومشيت ولما دخلت الشقة اتصلت على أيمان كلمتها وكان ده يوم الحنة وفرجتني شوية على الأهل وهما فرحانين وبعدين قفلت معاها واخدت دوش وجهزت سندوتشات وشاي وكلت وقعدت شوية وبعدين نمت
صحيت الصبح وكان يوم الخميس واتصلت صبحت على إيمان وهويدا وقولتلهم عاوز اشوفكم لما تلبسوا لبس الفرح
قالوا حاضر وقفلت معاهم وجهزت نفسي ونزلت روحت الاتيليه لقيت البنات جايبين الفطار وفطرنا وبدأ الشغل وفات اليوم بسرعة وقبل ما نقفل لقيت إيمان بتتصل وفتحت الكاميرا ولقيتها هي وهويدا قمرات ونادية واسراء سلموا عليهم وباركولها على جواز اختها وبعدين قفلت معاهم وقفلنا المحل ومشينا وصلتهم شقتهم ومشيت ولما دخلت الشقة اتصلت ايمان كاميرا وهي في القاعة اللي فيها الفرح ولقيتها بتقول بصوت عالي بحبك يا جوزي
قولتلها بس يا مجنونة انتي في القاعة والناس حواليكي
لقيت دموعها نازلة وبتقول احلى مفاجأة يا حبيبي لما لقيت اللي بيقولي مبروك يا بنت عمي لأختك والف مبروك يا مرات ابويا وببص لقيت ولاد عمي التلاتة فرحانين اني بقيت مرات ابوهم وبتعيط اوي من فرحتها ومش عاوزة تقفل
قولتلها لا عشان تهتمي باختك اومال انتي نازلة مصر عشان تكلميني من هناك وخليتها ضحكت وقفلت معاها ولقيت ابني بيتصل عشان يوريني جزء من الفرح وإنه هناك هو واخواته وقفلت معاه وكلت ونمت وصحيت الصبح وروحت المحل فطرت مع البنات وشربنا الشاي وبعدين قولت لاسراء عاوز ابعتك مشوار دلوقتي وبعدين اخر اليوم مشوار تاني
الاتنين قالوا احنا تحت امرك
قولت لاسراء خدي فلوس وروحي السوق هاتي خضار وفراخ وحلويات واللي يجي على ذوقك
قالت ليه ده كله
قولتلها يا كسمك إيمي ودودو جايين النهاردة ولازم اعملهم عزومة حلوة
قالت من عيوني وبعد ما نقفل نروح معاك وننضف الشقة ونعمل الاكل
قولتلها اتفقنا
خدت مني الفلوس وراحت السوق جابت كل المطلوب وجات وبعدين في وقت الغدا قالتلي تعال نروح الشقة دلوقتي بسرعة نودي الحاجة دي واجهزها وبعدين آخر اليوم مناخدش وقت
قولتلها فكرة حلوة وانتي يا نادية اتغدي واحنا لما نرجع ناكل اي حاجة
قالت نادية لا هنتظركم
سيبناها وروحنا الشقة واسراء بسرعة غسلت الفراخ وتبلتها وجهزت الأكل ونزلنا روحنا المحل وأحنا في الطريق قولتلها عاوزك انتي اللي تعملي الاكل عشان يكون بالطريقة المصرية
قالت حاضر ووصلنا المحل لقينا ناديه مجهزة سندوتشات وقالت يالا تعالوا نتغدا
اتغدينا سوا واحنا واقفين وبدأت الزباين تدخل وانا قولت اظبط الدفاتر واراجع كل حاجة واشوف المصروفات والايرادات عشان لما ترجع إيمان اشرحلها اللي حصل ايه في غيابها
فات اليوم ومشينا سوا روحنا الشقة وبعد ما دخلنا اتصلت ايمان كاميرا وقالت احنا خلاص يا حبيبي هننزل من البيت نروح المطار وسمعت دوشة اتخضت وقالت فيه إيه عندك
قولتلها متتخضيش ده البنات بينضفوا الشقة لما عرفوا إنك راجعة النهاردة
قالت طيب اشكرهم لحد ما اجيلهم وقفلت معاها
بعد المكالمة لقيت البنات قلعوا وفضلوا بالقمصان ونادية تنضف واسراء تعمل الاكل وانا ابعبصهم كل شوية واقولهم ده منشط عشان تخلصوا بسرعة

وخلصوا نضافة والاكل ولقيت اسراء عملت حلويات كمان وعصاير وبعدين لبسوا وعملوا شاي وقعدنا نشرب الشاي وكان فات حوالي تلات ساعات
قولتلهم هقوم ادخل الحمام أخد دوش والبس
دخلت اخدت دوش ولبست شورت وخرجت دخلت الاوضة ولبست قميص وبنطلون وقعدت مع البنات وشوية ولقينا الباب بيخبط جامد
جريت اسراء فتحت الباب ودخلت إيمان وهويدا وسلموا على نادية واسراء وبعدين جات هويدا تجري عليا وانا حضنتها وشيلتها ولفيت بيها وبعدين إيمان بردو وقعدنا كلنا وبعدين البنات قالوا طيب نمشي احنا
قولتلهم لا طبعا يعني تتعبوا التعب ده كله من غير ما تاكلوا
هنتعشى كلنا سوا وإيمان مبسوطة اني عملت كدا وقالت طالما راجل البيت قال كلمة يبقا تمشي على الكل ويالا كملوا جميلكم وجهزوا انتوا الاكل اللي عملتوه بس لو طلع مش حلو هتاكلوه كله لوحدكم وضحكنا وجهزوا الاكل واتعشينا سوا وبعدين عملوا شاي وبعدين قالوا نروح بقا
قولتلهم طيب ايمان بكرة اجازة وانا هتأخر شوية عشان اكيد هنسهر تحكيلي عن الفرح وكمان هنزل اوصلكم
هما قالوا لا خليك قولتلهم انا صعيدي ومعنديش بنات تمشي بالليل لوحدهم وضحكنا ونزلت وصلتهم وشكرتهم ورجعت
فتحت الباب ودخلت لقيت إيمان وهويدا بيجروا عليا وبيسلموا عليا من جديد وانا اخدتهم في حضني وبقيت ابوس فيهم وقضينا الوقت يحكولي اللي حصل ويفرجوني على الفيديوهات ولقيت إيمان مصورة اللحظة اللي إبني قالها مبروك يا مرات ابويا ولقيت دموعها نزلت تاني وهي فرحانه وبتقولي عمري ما توقعت أن دي تكون المفاجأة وبعدين قولتلهم طبعا اكيد هناك مكنتوش بتناموا كويس
قالوا فعلا بس هويدا بصتلي وقالت طبعا هتسيب خطيبتك وتنام مع مراتك
قولتلها فشر دي خطيبتي ومراتي وحشوني اوي وهنام بينهم
هويدا فرحت وقالت كدا تستحقوا الحفلة اللي هعملها بمناسبة جوازكم
قولتلها يعني الدخلة هتكون امتى
قالت بكرة اقولك
ودخلنا اوضة إيمان ناموا في حضني الاتنين لحد الصبح
صحيت الصبح وهما لسة نايمين من الارهاق
اتسحبت بالراحة وجهزت نفسي ونزلت روحت الاتيليه فطرت مع البنات وهما اتفاجئوا أني صحيت بدري
قعدت شوية وبعدين لقيت ايمان بتتصل وبتسألني انا فين
قولتلها في الاتيليه
قالت ولا حسينا بيك مش كنت تصحينا
قولتلها لا انا عارف انكم مرهقين فقولت اسيبكم ترتاحوا وبعدين لقيت هويدا بتقولي على فكره يا سي جدو النهاردة السبت
قولتلها اه إيه المشكلة
قالتلي بكرة اجازة
قولتلها اه وبعدين
قالت الحفلة النهاردة واعزم البنات يجوا معاك
قولتلها خدي اعزميهم إنتي
وفعلاً كلمتهم وهما سألوا إيه سبب الحفلة
قالت هويدا لما تيجوا تعرفوا
بعد ما قفلت مع البنات سألوني
قولتلهم معرفش بس يمكن هي اتخطبت في مصر أو إيمان هتتجوز وعاملينها مفاجأة
قالوا احتمال معقول بردوا
بعد شوية لقيت إيمان بتتصل وبتقولي كفاية عليك كدا وتعال عشان تستعد للحفلة احسن البت دي عاملة حفلة بجد وزعلانة انك نزلت
قولتلها خلاص أنا جاي
قولت للبنات انا ماشي عشان دودو عاوزاني اساعدها في تجهيز الحفلة
قالوا ماشي واحنا نخلص ونيجي بس عاوزين نعرف المناسبة عشان نجيب هدية
قولتلهم اولا متكلفوش نفسكم وبعدين نشوف دودو ناوية على ايه ومشيت
روحت الشقة لقيت هويدا لابسة شورت وتيشيرت وبتعلق زينة في الصالة وإيمان في المطبخ بتعمل اكل حمام وفراخ ومكرونة بشاميل وبفتح التلاجة لقيت تورتاية مكتوب عليها الف مبروك للعروسين
قولتلها يا مجنونة يا دودو
قالت هويدا انا فرحانة مش مجنونة بس اوعى تكون قولت للبنات حاجة
قولتلها أنا قولتلهم معرفش بس يمكن تكون هويدا اتخطبت في مصر أو إيمان هتتجوز وعاملينها مفاجأة
قالت ايمان برافو عليك يا روح قلبي انا
وقفت اساعد هويدا وخلصنا وبعدين دخلت هي الحمام اخدت دوش وإيمان كانت خلصت بردو ودخلت الحمام اخدت دوش وبعدين لقيت هويدا قالتلي ادخل خد دوش وانا هدخل احميك بأيدي
لسة هتكلم لقيتها قالت ولا كلمة تقولها والنهاردة مفيش حد يعارضني خالص
قولتلها تؤمر يا معلم وضحكت ودخلت الحمام وهي دخلت معايا وبقت تدعك جسمي فعلا ومسكت زبي غسلته كذا مرة وتبوسه وتقوله عاوزاك تشرفنا النهاردة وتفشخ الكس اللي مشتاقلك برا
قولتلها طيب بس احسن امسكك افشخك هنا
قالت لا النهاردة ليلة العروسة ونشفتني ولبست بوكسر وهي قالت بس اخرج كدا وانا سمعت الكلام وخرجت وهي معايا لحد ما دخلت الاوضة لقيتها بتقولي خد البس البدلة دي
انا اتفاجئت
قالتلي دي هدية مني لجوز ماما
فضلت معايا تساعدني البس لحد ما خلصت لبس ولقيتها صفرت وقالت عريس يا خواتي
قالتلي انت بقا هتفضل هنا مش هتخرج غير لما اندهلك
قولتلها ماشي
قفلت عليا الباب وبعدين صوتهم اختفى حوالي نص ساعة وبعدين لقيت هويدا بتنادي عليا
خرجت لقيتها لوحدها
بقولها فين ايمي
قالت دي عروسة ولسة في الكوافير بتجهز وانا بردو هدخل اجهز وانت بقا خليك هنا عشان البنات لو خبطوا تفتحلهم وطبعا انت متعرفش حاجه عن سبب الحفلة
قولتلها كلامك اوامر
دخلت هويدا مع أمها وسامع ضحكهم بس كلامهم مش واضح
شوية والباب خبط وفتحت لقيت إسراء ونادية ودخلوا واول ما شافوني بالبدلة قالوا إيه الجمال ده كأنك عريس
ضحكت وقعدنا
سألوني عن إيمان وهويدا
قولتلهم بيلبسوا وجايين
شوية لقيت هويدا خارجة لابسة فستان عريان وقصير وميكاب خفيف وشكلها حلو اوي اوي
انا صفرت وقولتلها إيه الجمال ده ياترى إيه سبب ده كله
قالت أصبر بقا
هويدا قالت لاسراء تعالي معايا نجيب الترابيزة من المطبخ
جابوا الترابيزة حطوها في نص الصالة وحواليها الكراسي وبعدين جابوا الاكل وهويدا قالت بس متاكلوش كتير عشان فيه حلويات بعد الاكل
هزرت مع البنات وقولتلهم قولوا حاضر احسن هي النهاردة بتقول محدش يعارضني خالص
قالوا حاضر احسن ما تضربنا
ولما كملوا تجهيز السفرة دخلت هويدا جابت أمها ولقينا ملكة جمال خارجة لابسة فستان ابيض قصير والصدر مفتوح والايدين عريانة وميكاب وانا صفرت كذا مرة وقولتلهم لا كدا اكيد واحدة فيكم عروسة وضحكنا
قعدنا اتعشينا ومكلناش كتير حسب اوامر هويدا وشالوا الأكل وجابوا اطباق فاضية وحطوا فيها حلويات وبعدين هويدا قالت جدو واسراء ونادية يلفوا ويخلوا ضهرهم ليا
قولنا حاضر ونفذنا وبعد دقايق لقينا النور انطفأ وفيه ضوء شمعة وقالت يالا تعالوا
لفينا لقينا التورتة اللي شوفتها بس عملت نفسي متفاجئ زي البنات وبعدين قالت هويدا حان موعد إعلان المناسبة
البنات قالوا اخيرا
قالت هويدا بصفتي بنت إيمان فقد زوجتك من ماما يا جدو يا جوز ماما
البنات اتصدموا
وانا قربت من إيمان ومسكت ايديها بوستها وقولتلها وانا قبلت الزواج من ماما وانا كلي سعادة يا بنت مراتي وحفيدتي وحضنت هويدا وبوستها والبنات مش مصدقين وفاكرين هويدا بتهزر
هويدا قالت طيب اطفوا الشمعة سوا يا عرسان
طفينا الشمعة وحضنت ايمان ابوسها وهويدا شغلت النور واغاني افراح وبقت ترقص وتزغرط والبلكونات اتفتحت حوالينا وبعدين شغلت هويدا موسيقى هادية وقالت ارقص بقا مع عروستك وفعلا رقصنا سلوا وإيمان كانها اول مرة تتجوز وفرحانة ومكسوفة وانا فرحان جدا والبنات لسة مصدومين
قولت لهويدا البنات مصدومين
ردوا هما قالوا اه فعلا
هويدا حكتلهم اللي حصل من قبل ما يسافروا مصر وبعدين البنات حضنوا إيمان يباركولها وبيباركولي
قالت هويدا يالا يا عريس اقطع التورتة انت والعروسة وفعلا عملنا كدا وهما يزغرطوا وكان فرح بجد وقعدنا كلنا الحلويات وقعدوا البنات يرقصوا ويغنوا ويزغرطوا لحد الساعة العاشرة مساءً وقالوا طيب ناخد معانا هويدا تبات معانا كام يوم
قولتلهم لا طبعا معنديش بنات تبات برا بيتها ولقيت هويدا حضنتني اوي وقالت يعني هيفضل الحضن ده بتاعي يا جدو
قولتلها الحضن وصاحبه ملكك يا روح قلب جدو
قولت للبنات استنوا انزل معاكم اوصلكم
قالوا لا استحالة تسيب العروسه وتنزل وانا مصمم
قالوا طيب هنتصل بيك نطمنك
قولتلهم خلاص كدا ماشي ونزلوا فعلا
قعدنا في الصالة وبعد شوية اسراء اتصلت وطمنتني أنهم وصلوا شقتهم
هويدا قالت كدا نبدا حفلتنا الخاصة وقالت ادخل انت اقلع البدلة والبس شورت بس قولتلها حاضر واخدت أمها ودخلوا اوضة إيمان وانا قلعت وخرجت قعدت في الصالة وبعد شوية لقيتهم خارجين بقمصان نوم فاجرة جدا جدا وهويدا شغلت موسيقى واتحزمت وبقت ترقص بشرمطة وشدت أمها ترقص معاها وبعدين شدتني انا كمان وبقينا نرقص سوا وهويدا بتقول هخليكم تعملوا دخلة محصلتش مع أي عرسان
قولتلها ازاي
قالت اظن دي اول مرة أن البنت تعمل فرح لأمها
قولتلها آه
قالت وكمان الدخلة هتكون في وجودي
قولتلها إزاي بقا
قالت عشان المفاجأة بتاعتي في الدخلة ولازم اشوف بنفسي تأثير المفاجأة عليك
قولتلها ماشي وكمان عشان دي اول مرة انيك أمك وهي مراتي رسمي
قالت هويدا فعلا ولازم احضر اللحظة التاريخية دي ومش هشارك ماما فيك
قولتلها إيه العقل اللي نزل عليكي مرة واحدة ده
قالت ايمان فعلاً دي عاقلة اوي النهاردة
قالت هويدا اصبروا الجنان جاي وضحكنا
قالت هويدا يالا بينا نعمل الدخلة ودخلنا الاوضة وهويدا قعدت على كرسي جنب السرير وقالت أنا هتفرج وانا ساكتة وانتوا شوفوا نفسكم بقا
قعدت على السرير انا وإيمان وحضنا بعض وبقينا ناكل شفايف بعض وبقيت اقلعها القميص والاندر وهي تقلعني الشورت وبقينا ملط ونيمتها على السرير وبقيت ابوس كل حته في جسمها واعصر بزازها واعضها واسيب علامات على جسمها كله ونزلت على كسها وبقيت ابوسه والحسه واعض زنبورها وهي تصرخ وتقول احححح كمان يا جوزي نيك مراتك يا حبيبي وافتح كسي
طبعا انا واخد الكلام عادي مع الهيجان وبدأت ادعك زبي في كسها وزنبورها وبرضع بزازها واعضها وحطيت زبي على فتحة كسها وبحاول ادخله بس حسيت أن كسها مقفول قولت يمكن عشان فترة السفر بس لقيتها بتتوجع كل ما
احاول ادخل زبي وبقيت اهيجها اكتر وهي تحضني وتصرخ وتقول اححححح بيوجع يا حبيبي بس هستحمل عشان جوزي حبيبي وكلامها سخني اوي وكأني اول مرة اسمعه وبقيت ادوس بزبي وهي تتوجع وتقول احححح ورزعت زبي مرة واحدة ولقيته دخل وهي صرخت صرخة عالية
لقيت هويدا بتقول مبروك يا عروسة بقيتي مدام وكملت كلامها وقالت مبروك يا عريس وريني زبك بقا
اتعدلت وقعدت لقيت زبي عليه ددمم اتفاجئت ولقيت ايمان وهويدا ضحكوا اوي وهويدا قالت إيه رأيك في المفاجأة دي
كأنك انت اللي فتحتها
قولتلها فعلا مفاجأة حلوة بس ازاي حصل
قالتلي قوموا بس اغسلوا الدم وتعال احكيلك
قومت انا وإيمان دخلنا الحمام غسلنا الدم ورجعنا الاوضة وقعدنا وقولت لهويدا احكي
قالت هويدا انا كنت سمعت أن فيه غشاء بكارة صيني ومتوفر هنا كتير
سألت عنه في النت ولقيته بيتباع اون لاين واتصلت الصبح وبعد ساعة كان عندي وعشان كدا انا اتصلت بيك اقولك أن الحفلة النهاردة
كان نفسي انكم تحسوا انتوا الاتنين أن دي اول مرة تتجوزوا وعندي سبب تاني يخصني انا
انا وإيمان قولنا إيه هو
قالت هويدا انا طلبت منك تفتحني وانت رفضت
قولتلها طبعا
قالت أنا بقا حبيت اطمنك واخليك تشوف بنفسك الحل البديل اهو وانا اشتريت اتنين وقولت تجرب في ماما عشان تقتنع إنه زي الطبيعي وكدا تقدر تفتحني ولما اتجوز اهو الصيني موجود وضحكت
قولتلها انتي مجنونة
قالت هويدا مجنونة بيك يا جدو يا حبيبي يا خطيبي يا جوز ماما وعاوزة تكون جوزي وعاوزة زبك انت اللي يفتحني مش زب اي حد تاني
بصيت لإيمان لقيت ايمان مبتسمة وقالت البت خططت حلو اوي وبعقل جدا مش متعودة عليه وسكتت
هويدا قالت هو انت افتكرت أنك لما تتجوز ماما هسيبك
لا طبعا ده انا عاوزاك تفتحني عشان تكون جوز الاتنين بس الفرق أن ماما مش ضرتي لا دي حبيبتي
بصيت لإيمان وقولتلها انتي ساكتة ليه مش تقولي رأيك
قالت ايمان يا حبيبي انا مراتك وبنت اخوك وبنتي حفيدتك وانت تخاف علينا اكتر من اي حد حتى لو محصلش جواز احنا كنا تحت امرك يبقا دلوقتي وانا مراتك هكون تحت رجلك
قولت واضح انك موافقة ومبسوطة كمان بس والحمل طيب
قالت هويدا هاخد حقن منع الحمل عشان الحبوب ممكن تخليني مخلفش بعد ما اتجوز
قولتلها ده انتي درستي الموضوع كله
قالت طبعا
قولتلها يعني انتي متأكدة من أن الحقن مش مضرة ليكي في المستقبل
قالت اه طبعا يا حبيبي متقلقش
قولتلها خلاص موافق

نكمل الحلقة الجاية
أولا تقبل منى اجمل التحيات والتقدير والاحترام لشخصكم الكريم الغالى
إنا تفوقت على نفسك فى الكتابة وابدعت لانك كاتب كبير فعلا بدون مبالغه قصة راقية بدون اسفاف أو أخطاء لغوية حوارات سلسله معانى جميله يكاد أشخاص الرواية يظهرون امامك وانت تقرأ هذا الإبداع والتميز
فهنيئا لنا أعضاء المنتدى على هذه الرواية الاكثر من رائعه وهذا الكاتب المتميز
وفى الاخير تقبل مني فائق الاحترام والتقدير والاحترام شابوووووة
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
الحلقة السابعة

وقفنا الحلقة إللي فاتت عند لما خلصت نيك فى اسراء ونادية وقومنا دخلنا الحمام اخدنا دوش سوا وخرجنا ملط فرشنا الارض ونمنا للصبح وصحينا روحنا المحل وطبعا فطرنا وشوفنا شغلنا وطول النهار نادية تمشي بالعافية وأحنا نضحك وهي تقول اضحكوا بس انا متمتعة بالوجع ده وفات اليوم وقفلنا المحل ومشينا سوا بس وصلتهم شقتهم ومشيت ولما دخلت الشقة اتصلت على أيمان كلمتها وكان ده يوم الحنة وفرجتني شوية على الأهل وهما فرحانين وبعدين قفلت معاها واخدت دوش وجهزت سندوتشات وشاي وكلت وقعدت شوية وبعدين نمت
صحيت الصبح وكان يوم الخميس واتصلت صبحت على إيمان وهويدا وقولتلهم عاوز اشوفكم لما تلبسوا لبس الفرح
قالوا حاضر وقفلت معاهم وجهزت نفسي ونزلت روحت الاتيليه لقيت البنات جايبين الفطار وفطرنا وبدأ الشغل وفات اليوم بسرعة وقبل ما نقفل لقيت إيمان بتتصل وفتحت الكاميرا ولقيتها هي وهويدا قمرات ونادية واسراء سلموا عليهم وباركولها على جواز اختها وبعدين قفلت معاهم وقفلنا المحل ومشينا وصلتهم شقتهم ومشيت ولما دخلت الشقة اتصلت ايمان كاميرا وهي في القاعة اللي فيها الفرح ولقيتها بتقول بصوت عالي بحبك يا جوزي
قولتلها بس يا مجنونة انتي في القاعة والناس حواليكي
لقيت دموعها نازلة وبتقول احلى مفاجأة يا حبيبي لما لقيت اللي بيقولي مبروك يا بنت عمي لأختك والف مبروك يا مرات ابويا وببص لقيت ولاد عمي التلاتة فرحانين اني بقيت مرات ابوهم وبتعيط اوي من فرحتها ومش عاوزة تقفل
قولتلها لا عشان تهتمي باختك اومال انتي نازلة مصر عشان تكلميني من هناك وخليتها ضحكت وقفلت معاها ولقيت ابني بيتصل عشان يوريني جزء من الفرح وإنه هناك هو واخواته وقفلت معاه وكلت ونمت وصحيت الصبح وروحت المحل فطرت مع البنات وشربنا الشاي وبعدين قولت لاسراء عاوز ابعتك مشوار دلوقتي وبعدين اخر اليوم مشوار تاني
الاتنين قالوا احنا تحت امرك
قولت لاسراء خدي فلوس وروحي السوق هاتي خضار وفراخ وحلويات واللي يجي على ذوقك
قالت ليه ده كله
قولتلها يا كسمك إيمي ودودو جايين النهاردة ولازم اعملهم عزومة حلوة
قالت من عيوني وبعد ما نقفل نروح معاك وننضف الشقة ونعمل الاكل
قولتلها اتفقنا
خدت مني الفلوس وراحت السوق جابت كل المطلوب وجات وبعدين في وقت الغدا قالتلي تعال نروح الشقة دلوقتي بسرعة نودي الحاجة دي واجهزها وبعدين آخر اليوم مناخدش وقت
قولتلها فكرة حلوة وانتي يا نادية اتغدي واحنا لما نرجع ناكل اي حاجة
قالت نادية لا هنتظركم
سيبناها وروحنا الشقة واسراء بسرعة غسلت الفراخ وتبلتها وجهزت الأكل ونزلنا روحنا المحل وأحنا في الطريق قولتلها عاوزك انتي اللي تعملي الاكل عشان يكون بالطريقة المصرية
قالت حاضر ووصلنا المحل لقينا ناديه مجهزة سندوتشات وقالت يالا تعالوا نتغدا
اتغدينا سوا واحنا واقفين وبدأت الزباين تدخل وانا قولت اظبط الدفاتر واراجع كل حاجة واشوف المصروفات والايرادات عشان لما ترجع إيمان اشرحلها اللي حصل ايه في غيابها
فات اليوم ومشينا سوا روحنا الشقة وبعد ما دخلنا اتصلت ايمان كاميرا وقالت احنا خلاص يا حبيبي هننزل من البيت نروح المطار وسمعت دوشة اتخضت وقالت فيه إيه عندك
قولتلها متتخضيش ده البنات بينضفوا الشقة لما عرفوا إنك راجعة النهاردة
قالت طيب اشكرهم لحد ما اجيلهم وقفلت معاها
بعد المكالمة لقيت البنات قلعوا وفضلوا بالقمصان ونادية تنضف واسراء تعمل الاكل وانا ابعبصهم كل شوية واقولهم ده منشط عشان تخلصوا بسرعة

وخلصوا نضافة والاكل ولقيت اسراء عملت حلويات كمان وعصاير وبعدين لبسوا وعملوا شاي وقعدنا نشرب الشاي وكان فات حوالي تلات ساعات
قولتلهم هقوم ادخل الحمام أخد دوش والبس
دخلت اخدت دوش ولبست شورت وخرجت دخلت الاوضة ولبست قميص وبنطلون وقعدت مع البنات وشوية ولقينا الباب بيخبط جامد
جريت اسراء فتحت الباب ودخلت إيمان وهويدا وسلموا على نادية واسراء وبعدين جات هويدا تجري عليا وانا حضنتها وشيلتها ولفيت بيها وبعدين إيمان بردو وقعدنا كلنا وبعدين البنات قالوا طيب نمشي احنا
قولتلهم لا طبعا يعني تتعبوا التعب ده كله من غير ما تاكلوا
هنتعشى كلنا سوا وإيمان مبسوطة اني عملت كدا وقالت طالما راجل البيت قال كلمة يبقا تمشي على الكل ويالا كملوا جميلكم وجهزوا انتوا الاكل اللي عملتوه بس لو طلع مش حلو هتاكلوه كله لوحدكم وضحكنا وجهزوا الاكل واتعشينا سوا وبعدين عملوا شاي وبعدين قالوا نروح بقا
قولتلهم طيب ايمان بكرة اجازة وانا هتأخر شوية عشان اكيد هنسهر تحكيلي عن الفرح وكمان هنزل اوصلكم
هما قالوا لا خليك قولتلهم انا صعيدي ومعنديش بنات تمشي بالليل لوحدهم وضحكنا ونزلت وصلتهم وشكرتهم ورجعت
فتحت الباب ودخلت لقيت إيمان وهويدا بيجروا عليا وبيسلموا عليا من جديد وانا اخدتهم في حضني وبقيت ابوس فيهم وقضينا الوقت يحكولي اللي حصل ويفرجوني على الفيديوهات ولقيت إيمان مصورة اللحظة اللي إبني قالها مبروك يا مرات ابويا ولقيت دموعها نزلت تاني وهي فرحانه وبتقولي عمري ما توقعت أن دي تكون المفاجأة وبعدين قولتلهم طبعا اكيد هناك مكنتوش بتناموا كويس
قالوا فعلا بس هويدا بصتلي وقالت طبعا هتسيب خطيبتك وتنام مع مراتك
قولتلها فشر دي خطيبتي ومراتي وحشوني اوي وهنام بينهم
هويدا فرحت وقالت كدا تستحقوا الحفلة اللي هعملها بمناسبة جوازكم
قولتلها يعني الدخلة هتكون امتى
قالت بكرة اقولك
ودخلنا اوضة إيمان ناموا في حضني الاتنين لحد الصبح
صحيت الصبح وهما لسة نايمين من الارهاق
اتسحبت بالراحة وجهزت نفسي ونزلت روحت الاتيليه فطرت مع البنات وهما اتفاجئوا أني صحيت بدري
قعدت شوية وبعدين لقيت ايمان بتتصل وبتسألني انا فين
قولتلها في الاتيليه
قالت ولا حسينا بيك مش كنت تصحينا
قولتلها لا انا عارف انكم مرهقين فقولت اسيبكم ترتاحوا وبعدين لقيت هويدا بتقولي على فكره يا سي جدو النهاردة السبت
قولتلها اه إيه المشكلة
قالتلي بكرة اجازة
قولتلها اه وبعدين
قالت الحفلة النهاردة واعزم البنات يجوا معاك
قولتلها خدي اعزميهم إنتي
وفعلاً كلمتهم وهما سألوا إيه سبب الحفلة
قالت هويدا لما تيجوا تعرفوا
بعد ما قفلت مع البنات سألوني
قولتلهم معرفش بس يمكن هي اتخطبت في مصر أو إيمان هتتجوز وعاملينها مفاجأة
قالوا احتمال معقول بردوا
بعد شوية لقيت إيمان بتتصل وبتقولي كفاية عليك كدا وتعال عشان تستعد للحفلة احسن البت دي عاملة حفلة بجد وزعلانة انك نزلت
قولتلها خلاص أنا جاي
قولت للبنات انا ماشي عشان دودو عاوزاني اساعدها في تجهيز الحفلة
قالوا ماشي واحنا نخلص ونيجي بس عاوزين نعرف المناسبة عشان نجيب هدية
قولتلهم اولا متكلفوش نفسكم وبعدين نشوف دودو ناوية على ايه ومشيت
روحت الشقة لقيت هويدا لابسة شورت وتيشيرت وبتعلق زينة في الصالة وإيمان في المطبخ بتعمل اكل حمام وفراخ ومكرونة بشاميل وبفتح التلاجة لقيت تورتاية مكتوب عليها الف مبروك للعروسين
قولتلها يا مجنونة يا دودو
قالت هويدا انا فرحانة مش مجنونة بس اوعى تكون قولت للبنات حاجة
قولتلها أنا قولتلهم معرفش بس يمكن تكون هويدا اتخطبت في مصر أو إيمان هتتجوز وعاملينها مفاجأة
قالت ايمان برافو عليك يا روح قلبي انا
وقفت اساعد هويدا وخلصنا وبعدين دخلت هي الحمام اخدت دوش وإيمان كانت خلصت بردو ودخلت الحمام اخدت دوش وبعدين لقيت هويدا قالتلي ادخل خد دوش وانا هدخل احميك بأيدي
لسة هتكلم لقيتها قالت ولا كلمة تقولها والنهاردة مفيش حد يعارضني خالص
قولتلها تؤمر يا معلم وضحكت ودخلت الحمام وهي دخلت معايا وبقت تدعك جسمي فعلا ومسكت زبي غسلته كذا مرة وتبوسه وتقوله عاوزاك تشرفنا النهاردة وتفشخ الكس اللي مشتاقلك برا
قولتلها طيب بس احسن امسكك افشخك هنا
قالت لا النهاردة ليلة العروسة ونشفتني ولبست بوكسر وهي قالت بس اخرج كدا وانا سمعت الكلام وخرجت وهي معايا لحد ما دخلت الاوضة لقيتها بتقولي خد البس البدلة دي
انا اتفاجئت
قالتلي دي هدية مني لجوز ماما
فضلت معايا تساعدني البس لحد ما خلصت لبس ولقيتها صفرت وقالت عريس يا خواتي
قالتلي انت بقا هتفضل هنا مش هتخرج غير لما اندهلك
قولتلها ماشي
قفلت عليا الباب وبعدين صوتهم اختفى حوالي نص ساعة وبعدين لقيت هويدا بتنادي عليا
خرجت لقيتها لوحدها
بقولها فين ايمي
قالت دي عروسة ولسة في الكوافير بتجهز وانا بردو هدخل اجهز وانت بقا خليك هنا عشان البنات لو خبطوا تفتحلهم وطبعا انت متعرفش حاجه عن سبب الحفلة
قولتلها كلامك اوامر
دخلت هويدا مع أمها وسامع ضحكهم بس كلامهم مش واضح
شوية والباب خبط وفتحت لقيت إسراء ونادية ودخلوا واول ما شافوني بالبدلة قالوا إيه الجمال ده كأنك عريس
ضحكت وقعدنا
سألوني عن إيمان وهويدا
قولتلهم بيلبسوا وجايين
شوية لقيت هويدا خارجة لابسة فستان عريان وقصير وميكاب خفيف وشكلها حلو اوي اوي
انا صفرت وقولتلها إيه الجمال ده ياترى إيه سبب ده كله
قالت أصبر بقا
هويدا قالت لاسراء تعالي معايا نجيب الترابيزة من المطبخ
جابوا الترابيزة حطوها في نص الصالة وحواليها الكراسي وبعدين جابوا الاكل وهويدا قالت بس متاكلوش كتير عشان فيه حلويات بعد الاكل
هزرت مع البنات وقولتلهم قولوا حاضر احسن هي النهاردة بتقول محدش يعارضني خالص
قالوا حاضر احسن ما تضربنا
ولما كملوا تجهيز السفرة دخلت هويدا جابت أمها ولقينا ملكة جمال خارجة لابسة فستان ابيض قصير والصدر مفتوح والايدين عريانة وميكاب وانا صفرت كذا مرة وقولتلهم لا كدا اكيد واحدة فيكم عروسة وضحكنا
قعدنا اتعشينا ومكلناش كتير حسب اوامر هويدا وشالوا الأكل وجابوا اطباق فاضية وحطوا فيها حلويات وبعدين هويدا قالت جدو واسراء ونادية يلفوا ويخلوا ضهرهم ليا
قولنا حاضر ونفذنا وبعد دقايق لقينا النور انطفأ وفيه ضوء شمعة وقالت يالا تعالوا
لفينا لقينا التورتة اللي شوفتها بس عملت نفسي متفاجئ زي البنات وبعدين قالت هويدا حان موعد إعلان المناسبة
البنات قالوا اخيرا
قالت هويدا بصفتي بنت إيمان فقد زوجتك من ماما يا جدو يا جوز ماما
البنات اتصدموا
وانا قربت من إيمان ومسكت ايديها بوستها وقولتلها وانا قبلت الزواج من ماما وانا كلي سعادة يا بنت مراتي وحفيدتي وحضنت هويدا وبوستها والبنات مش مصدقين وفاكرين هويدا بتهزر
هويدا قالت طيب اطفوا الشمعة سوا يا عرسان
طفينا الشمعة وحضنت ايمان ابوسها وهويدا شغلت النور واغاني افراح وبقت ترقص وتزغرط والبلكونات اتفتحت حوالينا وبعدين شغلت هويدا موسيقى هادية وقالت ارقص بقا مع عروستك وفعلا رقصنا سلوا وإيمان كانها اول مرة تتجوز وفرحانة ومكسوفة وانا فرحان جدا والبنات لسة مصدومين
قولت لهويدا البنات مصدومين
ردوا هما قالوا اه فعلا
هويدا حكتلهم اللي حصل من قبل ما يسافروا مصر وبعدين البنات حضنوا إيمان يباركولها وبيباركولي
قالت هويدا يالا يا عريس اقطع التورتة انت والعروسة وفعلا عملنا كدا وهما يزغرطوا وكان فرح بجد وقعدنا كلنا الحلويات وقعدوا البنات يرقصوا ويغنوا ويزغرطوا لحد الساعة العاشرة مساءً وقالوا طيب ناخد معانا هويدا تبات معانا كام يوم
قولتلهم لا طبعا معنديش بنات تبات برا بيتها ولقيت هويدا حضنتني اوي وقالت يعني هيفضل الحضن ده بتاعي يا جدو
قولتلها الحضن وصاحبه ملكك يا روح قلب جدو
قولت للبنات استنوا انزل معاكم اوصلكم
قالوا لا استحالة تسيب العروسه وتنزل وانا مصمم
قالوا طيب هنتصل بيك نطمنك
قولتلهم خلاص كدا ماشي ونزلوا فعلا
قعدنا في الصالة وبعد شوية اسراء اتصلت وطمنتني أنهم وصلوا شقتهم
هويدا قالت كدا نبدا حفلتنا الخاصة وقالت ادخل انت اقلع البدلة والبس شورت بس قولتلها حاضر واخدت أمها ودخلوا اوضة إيمان وانا قلعت وخرجت قعدت في الصالة وبعد شوية لقيتهم خارجين بقمصان نوم فاجرة جدا جدا وهويدا شغلت موسيقى واتحزمت وبقت ترقص بشرمطة وشدت أمها ترقص معاها وبعدين شدتني انا كمان وبقينا نرقص سوا وهويدا بتقول هخليكم تعملوا دخلة محصلتش مع أي عرسان
قولتلها ازاي
قالت اظن دي اول مرة أن البنت تعمل فرح لأمها
قولتلها آه
قالت وكمان الدخلة هتكون في وجودي
قولتلها إزاي بقا
قالت عشان المفاجأة بتاعتي في الدخلة ولازم اشوف بنفسي تأثير المفاجأة عليك
قولتلها ماشي وكمان عشان دي اول مرة انيك أمك وهي مراتي رسمي
قالت هويدا فعلا ولازم احضر اللحظة التاريخية دي ومش هشارك ماما فيك
قولتلها إيه العقل اللي نزل عليكي مرة واحدة ده
قالت ايمان فعلاً دي عاقلة اوي النهاردة
قالت هويدا اصبروا الجنان جاي وضحكنا
قالت هويدا يالا بينا نعمل الدخلة ودخلنا الاوضة وهويدا قعدت على كرسي جنب السرير وقالت أنا هتفرج وانا ساكتة وانتوا شوفوا نفسكم بقا
قعدت على السرير انا وإيمان وحضنا بعض وبقينا ناكل شفايف بعض وبقيت اقلعها القميص والاندر وهي تقلعني الشورت وبقينا ملط ونيمتها على السرير وبقيت ابوس كل حته في جسمها واعصر بزازها واعضها واسيب علامات على جسمها كله ونزلت على كسها وبقيت ابوسه والحسه واعض زنبورها وهي تصرخ وتقول احححح كمان يا جوزي نيك مراتك يا حبيبي وافتح كسي
طبعا انا واخد الكلام عادي مع الهيجان وبدأت ادعك زبي في كسها وزنبورها وبرضع بزازها واعضها وحطيت زبي على فتحة كسها وبحاول ادخله بس حسيت أن كسها مقفول قولت يمكن عشان فترة السفر بس لقيتها بتتوجع كل ما
احاول ادخل زبي وبقيت اهيجها اكتر وهي تحضني وتصرخ وتقول اححححح بيوجع يا حبيبي بس هستحمل عشان جوزي حبيبي وكلامها سخني اوي وكأني اول مرة اسمعه وبقيت ادوس بزبي وهي تتوجع وتقول احححح ورزعت زبي مرة واحدة ولقيته دخل وهي صرخت صرخة عالية
لقيت هويدا بتقول مبروك يا عروسة بقيتي مدام وكملت كلامها وقالت مبروك يا عريس وريني زبك بقا
اتعدلت وقعدت لقيت زبي عليه ددمم اتفاجئت ولقيت ايمان وهويدا ضحكوا اوي وهويدا قالت إيه رأيك في المفاجأة دي
كأنك انت اللي فتحتها
قولتلها فعلا مفاجأة حلوة بس ازاي حصل
قالتلي قوموا بس اغسلوا الدم وتعال احكيلك
قومت انا وإيمان دخلنا الحمام غسلنا الدم ورجعنا الاوضة وقعدنا وقولت لهويدا احكي
قالت هويدا انا كنت سمعت أن فيه غشاء بكارة صيني ومتوفر هنا كتير
سألت عنه في النت ولقيته بيتباع اون لاين واتصلت الصبح وبعد ساعة كان عندي وعشان كدا انا اتصلت بيك اقولك أن الحفلة النهاردة
كان نفسي انكم تحسوا انتوا الاتنين أن دي اول مرة تتجوزوا وعندي سبب تاني يخصني انا
انا وإيمان قولنا إيه هو
قالت هويدا انا طلبت منك تفتحني وانت رفضت
قولتلها طبعا
قالت أنا بقا حبيت اطمنك واخليك تشوف بنفسك الحل البديل اهو وانا اشتريت اتنين وقولت تجرب في ماما عشان تقتنع إنه زي الطبيعي وكدا تقدر تفتحني ولما اتجوز اهو الصيني موجود وضحكت
قولتلها انتي مجنونة
قالت هويدا مجنونة بيك يا جدو يا حبيبي يا خطيبي يا جوز ماما وعاوزة تكون جوزي وعاوزة زبك انت اللي يفتحني مش زب اي حد تاني
بصيت لإيمان لقيت ايمان مبتسمة وقالت البت خططت حلو اوي وبعقل جدا مش متعودة عليه وسكتت
هويدا قالت هو انت افتكرت أنك لما تتجوز ماما هسيبك
لا طبعا ده انا عاوزاك تفتحني عشان تكون جوز الاتنين بس الفرق أن ماما مش ضرتي لا دي حبيبتي
بصيت لإيمان وقولتلها انتي ساكتة ليه مش تقولي رأيك
قالت ايمان يا حبيبي انا مراتك وبنت اخوك وبنتي حفيدتك وانت تخاف علينا اكتر من اي حد حتى لو محصلش جواز احنا كنا تحت امرك يبقا دلوقتي وانا مراتك هكون تحت رجلك
قولت واضح انك موافقة ومبسوطة كمان بس والحمل طيب
قالت هويدا هاخد حقن منع الحمل عشان الحبوب ممكن تخليني مخلفش بعد ما اتجوز
قولتلها ده انتي درستي الموضوع كله
قالت طبعا
قولتلها يعني انتي متأكدة من أن الحقن مش مضرة ليكي في المستقبل
قالت اه طبعا يا حبيبي متقلقش
قولتلها خلاص موافق

نكمل الحلقة الجاية
الحلقة السابعة

وقفنا الحلقة إللي فاتت عند لما خلصت نيك فى اسراء ونادية وقومنا دخلنا الحمام اخدنا دوش سوا وخرجنا ملط فرشنا الارض ونمنا للصبح وصحينا روحنا المحل وطبعا فطرنا وشوفنا شغلنا وطول النهار نادية تمشي بالعافية وأحنا نضحك وهي تقول اضحكوا بس انا متمتعة بالوجع ده وفات اليوم وقفلنا المحل ومشينا سوا بس وصلتهم شقتهم ومشيت ولما دخلت الشقة اتصلت على أيمان كلمتها وكان ده يوم الحنة وفرجتني شوية على الأهل وهما فرحانين وبعدين قفلت معاها واخدت دوش وجهزت سندوتشات وشاي وكلت وقعدت شوية وبعدين نمت
صحيت الصبح وكان يوم الخميس واتصلت صبحت على إيمان وهويدا وقولتلهم عاوز اشوفكم لما تلبسوا لبس الفرح
قالوا حاضر وقفلت معاهم وجهزت نفسي ونزلت روحت الاتيليه لقيت البنات جايبين الفطار وفطرنا وبدأ الشغل وفات اليوم بسرعة وقبل ما نقفل لقيت إيمان بتتصل وفتحت الكاميرا ولقيتها هي وهويدا قمرات ونادية واسراء سلموا عليهم وباركولها على جواز اختها وبعدين قفلت معاهم وقفلنا المحل ومشينا وصلتهم شقتهم ومشيت ولما دخلت الشقة اتصلت ايمان كاميرا وهي في القاعة اللي فيها الفرح ولقيتها بتقول بصوت عالي بحبك يا جوزي
قولتلها بس يا مجنونة انتي في القاعة والناس حواليكي
لقيت دموعها نازلة وبتقول احلى مفاجأة يا حبيبي لما لقيت اللي بيقولي مبروك يا بنت عمي لأختك والف مبروك يا مرات ابويا وببص لقيت ولاد عمي التلاتة فرحانين اني بقيت مرات ابوهم وبتعيط اوي من فرحتها ومش عاوزة تقفل
قولتلها لا عشان تهتمي باختك اومال انتي نازلة مصر عشان تكلميني من هناك وخليتها ضحكت وقفلت معاها ولقيت ابني بيتصل عشان يوريني جزء من الفرح وإنه هناك هو واخواته وقفلت معاه وكلت ونمت وصحيت الصبح وروحت المحل فطرت مع البنات وشربنا الشاي وبعدين قولت لاسراء عاوز ابعتك مشوار دلوقتي وبعدين اخر اليوم مشوار تاني
الاتنين قالوا احنا تحت امرك
قولت لاسراء خدي فلوس وروحي السوق هاتي خضار وفراخ وحلويات واللي يجي على ذوقك
قالت ليه ده كله
قولتلها يا كسمك إيمي ودودو جايين النهاردة ولازم اعملهم عزومة حلوة
قالت من عيوني وبعد ما نقفل نروح معاك وننضف الشقة ونعمل الاكل
قولتلها اتفقنا
خدت مني الفلوس وراحت السوق جابت كل المطلوب وجات وبعدين في وقت الغدا قالتلي تعال نروح الشقة دلوقتي بسرعة نودي الحاجة دي واجهزها وبعدين آخر اليوم مناخدش وقت
قولتلها فكرة حلوة وانتي يا نادية اتغدي واحنا لما نرجع ناكل اي حاجة
قالت نادية لا هنتظركم
سيبناها وروحنا الشقة واسراء بسرعة غسلت الفراخ وتبلتها وجهزت الأكل ونزلنا روحنا المحل وأحنا في الطريق قولتلها عاوزك انتي اللي تعملي الاكل عشان يكون بالطريقة المصرية
قالت حاضر ووصلنا المحل لقينا ناديه مجهزة سندوتشات وقالت يالا تعالوا نتغدا
اتغدينا سوا واحنا واقفين وبدأت الزباين تدخل وانا قولت اظبط الدفاتر واراجع كل حاجة واشوف المصروفات والايرادات عشان لما ترجع إيمان اشرحلها اللي حصل ايه في غيابها
فات اليوم ومشينا سوا روحنا الشقة وبعد ما دخلنا اتصلت ايمان كاميرا وقالت احنا خلاص يا حبيبي هننزل من البيت نروح المطار وسمعت دوشة اتخضت وقالت فيه إيه عندك
قولتلها متتخضيش ده البنات بينضفوا الشقة لما عرفوا إنك راجعة النهاردة
قالت طيب اشكرهم لحد ما اجيلهم وقفلت معاها
بعد المكالمة لقيت البنات قلعوا وفضلوا بالقمصان ونادية تنضف واسراء تعمل الاكل وانا ابعبصهم كل شوية واقولهم ده منشط عشان تخلصوا بسرعة

وخلصوا نضافة والاكل ولقيت اسراء عملت حلويات كمان وعصاير وبعدين لبسوا وعملوا شاي وقعدنا نشرب الشاي وكان فات حوالي تلات ساعات
قولتلهم هقوم ادخل الحمام أخد دوش والبس
دخلت اخدت دوش ولبست شورت وخرجت دخلت الاوضة ولبست قميص وبنطلون وقعدت مع البنات وشوية ولقينا الباب بيخبط جامد
جريت اسراء فتحت الباب ودخلت إيمان وهويدا وسلموا على نادية واسراء وبعدين جات هويدا تجري عليا وانا حضنتها وشيلتها ولفيت بيها وبعدين إيمان بردو وقعدنا كلنا وبعدين البنات قالوا طيب نمشي احنا
قولتلهم لا طبعا يعني تتعبوا التعب ده كله من غير ما تاكلوا
هنتعشى كلنا سوا وإيمان مبسوطة اني عملت كدا وقالت طالما راجل البيت قال كلمة يبقا تمشي على الكل ويالا كملوا جميلكم وجهزوا انتوا الاكل اللي عملتوه بس لو طلع مش حلو هتاكلوه كله لوحدكم وضحكنا وجهزوا الاكل واتعشينا سوا وبعدين عملوا شاي وبعدين قالوا نروح بقا
قولتلهم طيب ايمان بكرة اجازة وانا هتأخر شوية عشان اكيد هنسهر تحكيلي عن الفرح وكمان هنزل اوصلكم
هما قالوا لا خليك قولتلهم انا صعيدي ومعنديش بنات تمشي بالليل لوحدهم وضحكنا ونزلت وصلتهم وشكرتهم ورجعت
فتحت الباب ودخلت لقيت إيمان وهويدا بيجروا عليا وبيسلموا عليا من جديد وانا اخدتهم في حضني وبقيت ابوس فيهم وقضينا الوقت يحكولي اللي حصل ويفرجوني على الفيديوهات ولقيت إيمان مصورة اللحظة اللي إبني قالها مبروك يا مرات ابويا ولقيت دموعها نزلت تاني وهي فرحانه وبتقولي عمري ما توقعت أن دي تكون المفاجأة وبعدين قولتلهم طبعا اكيد هناك مكنتوش بتناموا كويس
قالوا فعلا بس هويدا بصتلي وقالت طبعا هتسيب خطيبتك وتنام مع مراتك
قولتلها فشر دي خطيبتي ومراتي وحشوني اوي وهنام بينهم
هويدا فرحت وقالت كدا تستحقوا الحفلة اللي هعملها بمناسبة جوازكم
قولتلها يعني الدخلة هتكون امتى
قالت بكرة اقولك
ودخلنا اوضة إيمان ناموا في حضني الاتنين لحد الصبح
صحيت الصبح وهما لسة نايمين من الارهاق
اتسحبت بالراحة وجهزت نفسي ونزلت روحت الاتيليه فطرت مع البنات وهما اتفاجئوا أني صحيت بدري
قعدت شوية وبعدين لقيت ايمان بتتصل وبتسألني انا فين
قولتلها في الاتيليه
قالت ولا حسينا بيك مش كنت تصحينا
قولتلها لا انا عارف انكم مرهقين فقولت اسيبكم ترتاحوا وبعدين لقيت هويدا بتقولي على فكره يا سي جدو النهاردة السبت
قولتلها اه إيه المشكلة
قالتلي بكرة اجازة
قولتلها اه وبعدين
قالت الحفلة النهاردة واعزم البنات يجوا معاك
قولتلها خدي اعزميهم إنتي
وفعلاً كلمتهم وهما سألوا إيه سبب الحفلة
قالت هويدا لما تيجوا تعرفوا
بعد ما قفلت مع البنات سألوني
قولتلهم معرفش بس يمكن هي اتخطبت في مصر أو إيمان هتتجوز وعاملينها مفاجأة
قالوا احتمال معقول بردوا
بعد شوية لقيت إيمان بتتصل وبتقولي كفاية عليك كدا وتعال عشان تستعد للحفلة احسن البت دي عاملة حفلة بجد وزعلانة انك نزلت
قولتلها خلاص أنا جاي
قولت للبنات انا ماشي عشان دودو عاوزاني اساعدها في تجهيز الحفلة
قالوا ماشي واحنا نخلص ونيجي بس عاوزين نعرف المناسبة عشان نجيب هدية
قولتلهم اولا متكلفوش نفسكم وبعدين نشوف دودو ناوية على ايه ومشيت
روحت الشقة لقيت هويدا لابسة شورت وتيشيرت وبتعلق زينة في الصالة وإيمان في المطبخ بتعمل اكل حمام وفراخ ومكرونة بشاميل وبفتح التلاجة لقيت تورتاية مكتوب عليها الف مبروك للعروسين
قولتلها يا مجنونة يا دودو
قالت هويدا انا فرحانة مش مجنونة بس اوعى تكون قولت للبنات حاجة
قولتلها أنا قولتلهم معرفش بس يمكن تكون هويدا اتخطبت في مصر أو إيمان هتتجوز وعاملينها مفاجأة
قالت ايمان برافو عليك يا روح قلبي انا
وقفت اساعد هويدا وخلصنا وبعدين دخلت هي الحمام اخدت دوش وإيمان كانت خلصت بردو ودخلت الحمام اخدت دوش وبعدين لقيت هويدا قالتلي ادخل خد دوش وانا هدخل احميك بأيدي
لسة هتكلم لقيتها قالت ولا كلمة تقولها والنهاردة مفيش حد يعارضني خالص
قولتلها تؤمر يا معلم وضحكت ودخلت الحمام وهي دخلت معايا وبقت تدعك جسمي فعلا ومسكت زبي غسلته كذا مرة وتبوسه وتقوله عاوزاك تشرفنا النهاردة وتفشخ الكس اللي مشتاقلك برا
قولتلها طيب بس احسن امسكك افشخك هنا
قالت لا النهاردة ليلة العروسة ونشفتني ولبست بوكسر وهي قالت بس اخرج كدا وانا سمعت الكلام وخرجت وهي معايا لحد ما دخلت الاوضة لقيتها بتقولي خد البس البدلة دي
انا اتفاجئت
قالتلي دي هدية مني لجوز ماما
فضلت معايا تساعدني البس لحد ما خلصت لبس ولقيتها صفرت وقالت عريس يا خواتي
قالتلي انت بقا هتفضل هنا مش هتخرج غير لما اندهلك
قولتلها ماشي
قفلت عليا الباب وبعدين صوتهم اختفى حوالي نص ساعة وبعدين لقيت هويدا بتنادي عليا
خرجت لقيتها لوحدها
بقولها فين ايمي
قالت دي عروسة ولسة في الكوافير بتجهز وانا بردو هدخل اجهز وانت بقا خليك هنا عشان البنات لو خبطوا تفتحلهم وطبعا انت متعرفش حاجه عن سبب الحفلة
قولتلها كلامك اوامر
دخلت هويدا مع أمها وسامع ضحكهم بس كلامهم مش واضح
شوية والباب خبط وفتحت لقيت إسراء ونادية ودخلوا واول ما شافوني بالبدلة قالوا إيه الجمال ده كأنك عريس
ضحكت وقعدنا
سألوني عن إيمان وهويدا
قولتلهم بيلبسوا وجايين
شوية لقيت هويدا خارجة لابسة فستان عريان وقصير وميكاب خفيف وشكلها حلو اوي اوي
انا صفرت وقولتلها إيه الجمال ده ياترى إيه سبب ده كله
قالت أصبر بقا
هويدا قالت لاسراء تعالي معايا نجيب الترابيزة من المطبخ
جابوا الترابيزة حطوها في نص الصالة وحواليها الكراسي وبعدين جابوا الاكل وهويدا قالت بس متاكلوش كتير عشان فيه حلويات بعد الاكل
هزرت مع البنات وقولتلهم قولوا حاضر احسن هي النهاردة بتقول محدش يعارضني خالص
قالوا حاضر احسن ما تضربنا
ولما كملوا تجهيز السفرة دخلت هويدا جابت أمها ولقينا ملكة جمال خارجة لابسة فستان ابيض قصير والصدر مفتوح والايدين عريانة وميكاب وانا صفرت كذا مرة وقولتلهم لا كدا اكيد واحدة فيكم عروسة وضحكنا
قعدنا اتعشينا ومكلناش كتير حسب اوامر هويدا وشالوا الأكل وجابوا اطباق فاضية وحطوا فيها حلويات وبعدين هويدا قالت جدو واسراء ونادية يلفوا ويخلوا ضهرهم ليا
قولنا حاضر ونفذنا وبعد دقايق لقينا النور انطفأ وفيه ضوء شمعة وقالت يالا تعالوا
لفينا لقينا التورتة اللي شوفتها بس عملت نفسي متفاجئ زي البنات وبعدين قالت هويدا حان موعد إعلان المناسبة
البنات قالوا اخيرا
قالت هويدا بصفتي بنت إيمان فقد زوجتك من ماما يا جدو يا جوز ماما
البنات اتصدموا
وانا قربت من إيمان ومسكت ايديها بوستها وقولتلها وانا قبلت الزواج من ماما وانا كلي سعادة يا بنت مراتي وحفيدتي وحضنت هويدا وبوستها والبنات مش مصدقين وفاكرين هويدا بتهزر
هويدا قالت طيب اطفوا الشمعة سوا يا عرسان
طفينا الشمعة وحضنت ايمان ابوسها وهويدا شغلت النور واغاني افراح وبقت ترقص وتزغرط والبلكونات اتفتحت حوالينا وبعدين شغلت هويدا موسيقى هادية وقالت ارقص بقا مع عروستك وفعلا رقصنا سلوا وإيمان كانها اول مرة تتجوز وفرحانة ومكسوفة وانا فرحان جدا والبنات لسة مصدومين
قولت لهويدا البنات مصدومين
ردوا هما قالوا اه فعلا
هويدا حكتلهم اللي حصل من قبل ما يسافروا مصر وبعدين البنات حضنوا إيمان يباركولها وبيباركولي
قالت هويدا يالا يا عريس اقطع التورتة انت والعروسة وفعلا عملنا كدا وهما يزغرطوا وكان فرح بجد وقعدنا كلنا الحلويات وقعدوا البنات يرقصوا ويغنوا ويزغرطوا لحد الساعة العاشرة مساءً وقالوا طيب ناخد معانا هويدا تبات معانا كام يوم
قولتلهم لا طبعا معنديش بنات تبات برا بيتها ولقيت هويدا حضنتني اوي وقالت يعني هيفضل الحضن ده بتاعي يا جدو
قولتلها الحضن وصاحبه ملكك يا روح قلب جدو
قولت للبنات استنوا انزل معاكم اوصلكم
قالوا لا استحالة تسيب العروسه وتنزل وانا مصمم
قالوا طيب هنتصل بيك نطمنك
قولتلهم خلاص كدا ماشي ونزلوا فعلا
قعدنا في الصالة وبعد شوية اسراء اتصلت وطمنتني أنهم وصلوا شقتهم
هويدا قالت كدا نبدا حفلتنا الخاصة وقالت ادخل انت اقلع البدلة والبس شورت بس قولتلها حاضر واخدت أمها ودخلوا اوضة إيمان وانا قلعت وخرجت قعدت في الصالة وبعد شوية لقيتهم خارجين بقمصان نوم فاجرة جدا جدا وهويدا شغلت موسيقى واتحزمت وبقت ترقص بشرمطة وشدت أمها ترقص معاها وبعدين شدتني انا كمان وبقينا نرقص سوا وهويدا بتقول هخليكم تعملوا دخلة محصلتش مع أي عرسان
قولتلها ازاي
قالت اظن دي اول مرة أن البنت تعمل فرح لأمها
قولتلها آه
قالت وكمان الدخلة هتكون في وجودي
قولتلها إزاي بقا
قالت عشان المفاجأة بتاعتي في الدخلة ولازم اشوف بنفسي تأثير المفاجأة عليك
قولتلها ماشي وكمان عشان دي اول مرة انيك أمك وهي مراتي رسمي
قالت هويدا فعلا ولازم احضر اللحظة التاريخية دي ومش هشارك ماما فيك
قولتلها إيه العقل اللي نزل عليكي مرة واحدة ده
قالت ايمان فعلاً دي عاقلة اوي النهاردة
قالت هويدا اصبروا الجنان جاي وضحكنا
قالت هويدا يالا بينا نعمل الدخلة ودخلنا الاوضة وهويدا قعدت على كرسي جنب السرير وقالت أنا هتفرج وانا ساكتة وانتوا شوفوا نفسكم بقا
قعدت على السرير انا وإيمان وحضنا بعض وبقينا ناكل شفايف بعض وبقيت اقلعها القميص والاندر وهي تقلعني الشورت وبقينا ملط ونيمتها على السرير وبقيت ابوس كل حته في جسمها واعصر بزازها واعضها واسيب علامات على جسمها كله ونزلت على كسها وبقيت ابوسه والحسه واعض زنبورها وهي تصرخ وتقول احححح كمان يا جوزي نيك مراتك يا حبيبي وافتح كسي
طبعا انا واخد الكلام عادي مع الهيجان وبدأت ادعك زبي في كسها وزنبورها وبرضع بزازها واعضها وحطيت زبي على فتحة كسها وبحاول ادخله بس حسيت أن كسها مقفول قولت يمكن عشان فترة السفر بس لقيتها بتتوجع كل ما
احاول ادخل زبي وبقيت اهيجها اكتر وهي تحضني وتصرخ وتقول اححححح بيوجع يا حبيبي بس هستحمل عشان جوزي حبيبي وكلامها سخني اوي وكأني اول مرة اسمعه وبقيت ادوس بزبي وهي تتوجع وتقول احححح ورزعت زبي مرة واحدة ولقيته دخل وهي صرخت صرخة عالية
لقيت هويدا بتقول مبروك يا عروسة بقيتي مدام وكملت كلامها وقالت مبروك يا عريس وريني زبك بقا
اتعدلت وقعدت لقيت زبي عليه ددمم اتفاجئت ولقيت ايمان وهويدا ضحكوا اوي وهويدا قالت إيه رأيك في المفاجأة دي
كأنك انت اللي فتحتها
قولتلها فعلا مفاجأة حلوة بس ازاي حصل
قالتلي قوموا بس اغسلوا الدم وتعال احكيلك
قومت انا وإيمان دخلنا الحمام غسلنا الدم ورجعنا الاوضة وقعدنا وقولت لهويدا احكي
قالت هويدا انا كنت سمعت أن فيه غشاء بكارة صيني ومتوفر هنا كتير
سألت عنه في النت ولقيته بيتباع اون لاين واتصلت الصبح وبعد ساعة كان عندي وعشان كدا انا اتصلت بيك اقولك أن الحفلة النهاردة
كان نفسي انكم تحسوا انتوا الاتنين أن دي اول مرة تتجوزوا وعندي سبب تاني يخصني انا
انا وإيمان قولنا إيه هو
قالت هويدا انا طلبت منك تفتحني وانت رفضت
قولتلها طبعا
قالت أنا بقا حبيت اطمنك واخليك تشوف بنفسك الحل البديل اهو وانا اشتريت اتنين وقولت تجرب في ماما عشان تقتنع إنه زي الطبيعي وكدا تقدر تفتحني ولما اتجوز اهو الصيني موجود وضحكت
قولتلها انتي مجنونة
قالت هويدا مجنونة بيك يا جدو يا حبيبي يا خطيبي يا جوز ماما وعاوزة تكون جوزي وعاوزة زبك انت اللي يفتحني مش زب اي حد تاني
بصيت لإيمان لقيت ايمان مبتسمة وقالت البت خططت حلو اوي وبعقل جدا مش متعودة عليه وسكتت
هويدا قالت هو انت افتكرت أنك لما تتجوز ماما هسيبك
لا طبعا ده انا عاوزاك تفتحني عشان تكون جوز الاتنين بس الفرق أن ماما مش ضرتي لا دي حبيبتي
بصيت لإيمان وقولتلها انتي ساكتة ليه مش تقولي رأيك
قالت ايمان يا حبيبي انا مراتك وبنت اخوك وبنتي حفيدتك وانت تخاف علينا اكتر من اي حد حتى لو محصلش جواز احنا كنا تحت امرك يبقا دلوقتي وانا مراتك هكون تحت رجلك
قولت واضح انك موافقة ومبسوطة كمان بس والحمل طيب
قالت هويدا هاخد حقن منع الحمل عشان الحبوب ممكن تخليني مخلفش بعد ما اتجوز
قولتلها ده انتي درستي الموضوع كله
قالت طبعا
قولتلها يعني انتي متأكدة من أن الحقن مش مضرة ليكي في المستقبل
قالت اه طبعا يا حبيبي متقلقش
قولتلها خلاص موافق

نكمل الحلقة الجاية
أولا تقبل منى اجمل التحيات والتقدير والاحترام لشخصكم الكريم الغالى
إنا تفوقت على نفسك فى الكتابة وابدعت لانك كاتب كبير فعلا بدون مبالغه قصة راقية بدون اسفاف أو أخطاء لغوية حوارات سلسله معانى جميله يكاد أشخاص الرواية يظهرون امامك وانت تقرأ هذا الإبداع والتميز
فهنيئا لنا أعضاء المنتدى على هذه الرواية الاكثر من رائعه وهذا الكاتب المتميز
وفى الاخير تقبل مني فائق الاحترام والتقدير والاحترام شابوووووة
 
  • عجبني
التفاعلات: Zizo x1
تم أضافة الجزء السابع
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%