NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة الهروب إلى تركيا | السلسلة الثانية | ـ ثمانية أجزاء 21/11/2022

القصه جامده اوي انا متابعها من اولها كمل و دلعنا يا برنس
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
تسلم ياغالي
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
قول اسماء القصص بتاعتك كلها علشان ابحث عنها واقراها
١-انا واختي من الطفولة إلى موقع نسوانجي السلسلة الأولى
٢- أنا وأختي من الطفولة إلى موقع نسوانجي السلسلة التانية
٣-مستلزمات التموين جوزتني حماتي
٤- اجتماع عائلي السلسلة الأولى
٥- اجتماع عائلي السلسلة التانية
٦- الهروب إلى تركيا السلسلة الأولى
 
روعه يافنان تسلم ايدك تحياتى لك
 
  • جامد
  • عجبني
التفاعلات: بشار و hema mharm
قصة جميلة
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
منتظر الجديد ياغالي
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
الحلقة الرابعة

وقفنا الحلقة إللي فاتت عند لما الباب خبط وكان صابر ابن عمي وسلمنا عليه بالاحضان طبعا وقعدنا نحكي كلنا سوا ونهزر بس طبعا هزار محترم حسب عقليته هو
بعد شوية قولتلهم بصوا بقا من غير احراج ولا زعل انا هقوم اروح انام في الاتيليه واسيبكم براحتكم
قال صابر كدا انت طلعت عيل معندكش ددمم وحمار كمان والبنات ضحكوا إنه بيشتمني
وانا قولت تصدق وحشتني الشتيمة منك
قالي يعني انا بتصل وأسأل واسمع فيك قصايد شعر من اللي بتعمله معاهم وانت تقول تروح تبات برا
قولتله ماهو يا صابر اصل
قال ولا اصل ولا فصل انت أصلا بتنام جنب العفريتة دي اللي مدلعها ولازم تشيلها وانا أصلا بنام جنب ايمان لما اكون جاي لوحدي والأهم من ده كله إني عاوزك في موضوع مهم وطالما انت بقيت مسيطر هنا يبقا انت اللي هتقدر عليهم
قولتله خير والبنات بصوا واتخضوا وظهر عليهم القلق وخصوصاً ايمان لأنها توقعت أن أبوها هيتكلم في موضوع جوازها
قالي صابر تعال نقعد في البلكونة لوحدنا وانتوا اعملوا قهوة وفعلا دخلنا وشوية وجابوا القهوة وطردناهم بهزار وبدأ صابر الكلام وقال ايمان رافضة تنزل مصر خالص وفرح أختها بعد اسبوعين وأختها قالت لو ايمان محضرتش فرحي مش هعرفها تاني وكمان فيه واحد عاوز يطلبها للجواز بس عاوز يشوفها الاول
قولتله موضوع السفر للفرح ده سهل وانا هقدر اقنعها متقلقش إنما موضوع الجواز ده الأول احكيلي عن العريس ده إيه وضعه ومميزاته
قالي هو مطلق زيها وعنده ولد سنه عشر سنين وشغال في شركة بترول يعني مرتبه كويس جدا والأهم بقا أني هرتاح من القلق عليها وهي لوحدها في الغربة ورافضة ترجع مصر وقال بصراحة انت لولا وجودك كنت جيت في نفس الفترة دي يمكن مرتين أو تلاتة
قولتله بص بقا يا صابر موضوع الجوازة دي مش لقطة يعني وده مش عاوز غير واحدة تربي إبنه ولو إبنه كان قليل ادب وكمان مش صغير وفاهم أن دي اخدت مكان أمه فأكيد هيطلع عنيها وفي الآخر هيجيب اللوم عليها ويقول اومال انا متجوزك ليه مش عشان تربيه كويس وكمان انا من عشرتي مع إيمان وقربنا من بعض اوي وبقت تطلع كل اللي جواها معايا
قالي كويس اوي دي طول عمرها كتومة ونحسها غامضة
قولتله لا مش معايا انا بقا
قال صابر ايوا يا سيطرة
قولتله كله بالحب مش بالسيطرة يا ابو عمو
قالي طيب هي تفكيرها فين
قولتله هي مبسوطة هنا وعملت شعبية وعملت إسم للاتيليه بتاعها ومحبوبة من الزباين ومن التجار كمان ومن الجيران فصعب تسيب ده كله وترجع
يا صابر هي عاوزة تحس إنها مستقلة بحياتها وعاوزة تنسى اللي شافته منك ومن محمود طليقها
هو استغرب وقال مني انا
قولتله اه انت ربيت عيالك على عدم الحرية وربيتهم بالعصا والسكين وان ملهومش شخصية ولا رأي بعد رأيك
وإنت مش غلطان على فكره عشان هي دي شخصيتك فأنت بتتصرف بطبيعتك
قالي طيب والحل
قولتله انا عندي حل يرضي كل الأطراف
قالي الحقني بيه
قولتله انت عارف طبعا إني جيت هنا هروب من الوحدة اللي كنت فيها وكنت حكيتلك من سنتين يمكن على شكل حياتي ماشية ازاي
قالي اه طبعا فاكر وقولتلك اتجوز وانت قولت منين
قولتله كويس إنك فاكر وانا لما جيت هنا كان في نيتي إني مش عاوز ارجع تاني ومن يومين روحت اقضي يوم مع ناس اصحابي وانا راجع الشرطة وقفتني وحكيتله اللي حصل كله وسكت وبصيتله
هو بصلي وقال يابني انت توهتني طيب إيه دخل القصة دي في الحل اللي يرضي كل الأطراف ضحكنا وقلتله...

بدون مقدمات انا اتجوز ايمان وهو فتح بؤه وبرق بعينه ومش عارف يرد
قولتله تعال نتكلم بالعقل
اولا انا حاسس ان ايمان هتوافق عشان افضل معاهم لأنها عيطت هي وهويدا لما قولتلهم اني هرجع مصر بعد شهر وثانيا هي هترتاح من الزن إنها ترجع وتتجوز ولو اتجوزت يا عالم هيعامل بنتها ازاي وده من اهم اسباب رفضها للجواز إنما بالنسبالي هي شايفة بنتها بتحبني ازاي وثالثا انا بقا هفضل هنا وارتاح نفسيا ورابعا انت هترتاح وتكون مطمن عليها ده لو انت شايف اني اطمنك بوجودي جنبها
قالي طول عمرك مقنع يا ابو عمو بس لازم ناخد رأيها
قولتله المهم انت توافق وهخليك تشوف بنفسك الموافقة هتكون ازاي
قالي ده انت هتكون ليها اب وزوج
قولتله قصدك إني كبرت يعني وفرق السن بينا كبير
قالي لالا مكبرتش انا قصدي على فرق السن بس

قولتله طيب طالما موافق تعال نقعد معاهم وانت اسمع واتفرج بس
قالي ماشي
دخلنا قعدنا وجات هويدا قعدت في حضني وقالت وحشتني يا مزي
قولتلها وانتي كمان يا مزتي بس يابت ده انا راجل عجوز ازاي تقولي مز
قالت لا يا حبيبي كبرت إيه ده ولا طريقة كلامك ولا اسلوب تفكيرك ولا تفهمك لينا يقول إنك كبرت ده انا نفسي اتجوز واحد زيك وضحكنا كلنا
قولتلها طيب يا شقية هقول حاجة ومش عاوز غيرة
هويدا قالت اوعى تكون بتخوني وبتحب غيري
وصابر انفجر في الضحك
قولتلها بصراحة آه بس انتي الأولى وهي التانية
قالت هي مين
قولتلها ماهو حسب الشرع أنا بستأذنك إني اتجوزها وغمزتها
هي فهمت وقالت موافقة طالما ده هيسعدك بس مين دي
قولتلها ثواني طيب تعالي يا ايمي
ايمان كانت قاعدة جنب أبوها وانا روحتلها ووقفتها في نص الصالة وقعدت انا على رجل ونص ومسكت ايديها وقولتلها
إيمان تقبلي تتجوزيني وبوست ايديها وصابر مذهول
هي اتكسفت بجد ووشها بقا احمر وايديها تلجت وهويدا صرخت وقالت وافقي يا ماما عشان خاطري ده جدو ابراهيم مز اوي وهيكون جدو وجوز ماما وحبيبي وانتي ضرتي بس بردو موافقة عشان بحبكم انتوا الاتنين
ايمان اتكسفت بجد اوي وجريت على اوضتها
صابر قال أنت مش معقول يا هيم وده الاسم اللي هو الوحيد اللي بيقوله وده بسبب اني وانا صغير كان اللي يسألني عن اسمي اقول هيم وهو طبعا اكبر مني وفاكر كويس الكلام ده وعشان كدا هو ماسك في الإسم ده
قولتله إيه رأيك
قالي انا اتفاجئت من اللي عملته ومن رد فعل هويدا
هويدا قالت ده جدو حبيبي وماما حبيبتي
قالها طيب يا لمضة ادخلي هاتي امك
قولتله لا طبعا تدخل انت وتشوف رأيها وتجيبها
قالي ماهو رأيها ظهر كأنها بنت بنوت وجريت والسكوت معناه الرضا والقبول
قولتله لا ادخل بردو
قالي ماشي يا عم اهو داخل
دخل لايمان وقفل الباب وعشر دقائق ولقيتهم خارجين وهي لسة مكسوفة وظاهر عليها الفرحة اوي
قولتلها إيه رأيك في المفاجأة دي
قالت بلهفة حلوة اوي وبعدين اتكسفت وقالت قصدي
قولتلها وانا كمان قصدي
طيب إيه رأيك يا صابر نكتب الكتاب النهاردة وخير البر عاجله عشان نشوف ورانا إيه تاني وغمزتله
هو فهم وقال وماله
وهي قالت يعني ايه نشوف اللي ورانا
قولتلها نشوف اللي ورانا انا وانتي كزوجين بقا
هي اتكسفت طبعا وقالت اللي تشوفوه
قولتلهم طيب البسوا ويالا بينا ننزل ونشوف هنكتب في السفارة ولا فين
لبسنا كلنا ونزلنا وسألنا وعرفنا أننا ممكن نكتب الكتاب في أي **** كبير وبعدين نعتمد الجواز من السفارة وفعلا كتبنا الكتاب وقولنا بكرة نروح السفارة واتمشينا شوية ورجعنا البيت وصابر قال مبروك يا عرسان وانا بقا هنام مع هويدا
قولتله لا طبعا مفيش حاجه هتتغير دلوقتي احنا لسة مخطوبين ونعيش فترة الخطوبة الأول سوا ولا إيه رأيك يا ايمي
قالت زي ما تحب بكسوف
قولتلها طيب تعالي عاوزك في كلمتين واخدتها اوضتها وقفلت الباب وحضنتها
وهي بقت تبوس فيا بجنون وقالت احلى مفاجأة في حياتي كلها وعمري ما توقعت انك هتعمل كدا
قولتلها انتي لما عرضتي عليا الفكرة ولقتيني مش متحمس قولتي اني مش عاوز بس انا كنت بفكر اني اخلي الجواز علني وبعلم ابوكي
قالت بحبك
قولتلها يعني بجد فرحانه
قالت ده انا مش مصدقة نفسي وكأني بحلم
قولتلها يعني لو طلبت منك طلب هتنفذي
قالت أنا كنت مراتك كدا وكدا وكنت بسمع كلامك إنما دلوقتي مراتك رسمي يعني كلامك أمر
قولتلها انا مش هتغير مفيش حاجه اسمها امر بينا كل قرار هناخده هيكون بالتفاهم والمناقشة بالحب
قالت حاضر يا جوزي

قولتلها بدون مقدمات هتسافري انتي وهويدا تحضروا فرح اختك ومتنسيش ابدا انك الاخت الكبيرة ولازم تكوني جنبها في الأيام دي
قالت بردو بحبك
يعني اول طلب تطلبه وانا مراتك يكون مش ليك
قولتلها المهم إيه رأيك
قالت انا مليش رأي ولا كلام بعد رأيك
قولتلها عن اقتناع
قالت بص يا روحي الجملة دي كنت بكرهها عشان كنت مجبورة عليها إنما لما قولتهالك انت انا قولتها وانا حابة إني اقول مليش رأي بعد رأيك
قولتلها وانا بحبك وحضنتها وبوسنا بعض وقولتلها هنخلي الدخلة بقا يا عروسة بعد ما ترجعوا
قالت ايمان كلامك اوامر على قلبي وعقلي مع اني ولا بلاش
ضحكت وقولتلها اه بلاش عشان انا زيك بس تعالي نفرح ابوكي
خرجنا انا وايمان وقولتله بص يا حاج صابر انت ترتاح يومين بس وتحجز تذاكر الطيران ليك انت وايمي وهويدا
قالي بجد قولتله عيب عليك ده انا هيم ولا نسيت اني مقنع
قالي تسلم يا ابو عمو
ودخلتنا انا وايمي بعد ما ترجع من الفرح بس متأخرهاش بعد الفرح
قالي لا طبعا أنا احجز ليها بعد صباحية أختها بيوم كويس كدا
قولتله اولا تحجز لهم مش ليها لوحدها
قالي انا فكرت اخلي هويدا عندنا أسبوع يعني
قولتله لا طبعا هويدا تكون مكان ما تكون أمها
ردت هويدا وقالت مش كفاية هسيبه لحد الفرح
هو انتبه وقال صح وانت مش هتحضر الفرح طيب
قولتله هي وجودها هناك اهم مني وانا وجودي هنا مهم عشان الاتيليه أولا وثانيا عشان اشوف قصة الورق والإقامة هنا
ايمان اخيرااا نطقت وقالت ايوا صح كدا واصورلك كل الورق بتاعي عشان لو احتاجوا منه حاجة وبعدين قولتلهم ننام بقا
هويدا قالت آه انا فرحانة وعاوزة أنام تعال شيلني يا جوز ماما يا حبيبي
ضحكنا كلنا وقولتلها يا نصابة هو الفرحان بردو هينام
قالت حضنك بيهديني ويخليني انام
وفعلاً شيلتها وصابر ضحك وقال لا ده انت دلعتها اوي البت دي
قولتله مانت عارف يا صابر إني كان نفسي يكون عندي بنت واهي جاتلي على كبر
إيمان قالت بس متقولش على كبر دي
انفجرنا في الضحك وقولتلهم تصبحوا على خير ودخلت اوضة هويدا وانا شايلها وقفلنا الباب وهي قلعت الترنج ولبست قميص وانا لبست شورت وفضلنا نتكلم سوا كتير وهي فرحانه اوي من اللي عملته وبعدين نامت في حضني وبتلعب في زبي
قولتلها لا مش النهاردة عشان شوية كدا وهتلاقي جدك صابر جاي يشوفنا نايمين ازاي
قالت معقولة هيعمل كدا
قولتلها احتمال بس لو دخل وانتي صاحية غمضي عينك وخليكي في حضني كدا
مكملتش الكلمة وحسينا الباب بيتفتح بالراحة غمزتها وغمضنا عنينا وهي حضناني وصابر بص علينا وخرج وقفل الباب
كانت هتتكلم شاورتلها تسكت
بعد شوية قولتلها كنتي عاوزة تقولي ايه
قالت كنت عاوزة اقول انت عرفت ازاي وبعدين هو يعمل كدا ليه
قولتلها عرفت عشان عارف طريقة تفكيره وهو عمل كدا عشان عاوز يشوفك نايمة جنبي ازاي ولابسة ايه وكفاية كدا سهر وننام بقا
وفعلاً نمنا ولقيت ايمان بتصحيني ببوسة وبتقولي بصوت واطي كان نفسي أنام في حضنك الليلة دي اوي
قولتلها وانا كمان بس كل حاجة في وقتها
قالت أنا متأكدة إنك بتفكر صح ومش زعلانة طبعا
قولتلها ابوكي صحي
قالتلي اه وابتسمت
قولتلها فيه ايه
قالتلي بيقولي ادخلي صحي جوزك وبنتك فرحت اوي
قولتلها فعلا كلمة تفرح وصحينا هويدا وخرجنا صبحنا على صابر ودخلت هويدا الحمام وانا بعدها وبعدين فطرنا وقولت لهويدا اختاري تقعدي هنا ولا تروحي الاتيليه وانا وماما رايحين السفارة
قالت هويدا هروح استناكم في الاتيليه
انا ابتسمت عشان عارف إنها مش عاوزة تقعد مع جدها صابر
صابر قال طيب وانا هنزل اتمشى شوية تكون مكاتب الحجز فتحت واحجز
قولتله النهاردة الجمعة والفرح كدا فاضل عليه أسبوعين يبقا احجز على يوم الاتنين واظن كدا عشر أيام حلوين
قال حلوين اوي
لبسنا كلنا وإيمان جابت معاها الورق كله وروحنا السفارة اعتمدنا الجواز هناك وقالت تعال نروح نشوف موضوع الإقامة
روحنا المصلحة المسؤولة عن موضوع الإقامة وهي طبعا بتتكلم تركي حلو اوي وفهمت إن الموضوع سهل وقدمنا الاوراق المطلوبة وصورة من عقد الشقة وعقد الاتيليه وعقد الجواز واخدوا رقم الفون بتاعي عشان يبلغوني اروح استلم الاقامه وهي فهمتهم إني ما أعرف تركي وهما قالوا إنهم بناء على الجنسية المكتوبة بالطلب بيخلوا مترجم هو اللي يتصل وبعدين خرجنا وأحنا فرحانين اوي وروحنا الاتيليه ولقينا هويدا هناك ومقالتش اني اتجوزت ايمان
قولتلها كدا كويس لما ترجعوا نعمل حفلة ويكونوا هما معانا بس
هويدا قالت خلاص سيبني انا اخطط للحفلة دي
قولتلها يااااه للدرجادي فرحانة
قالت اه جداً بس ادوني الفرصة دي وانا هعمل ليلة جامدة
قولتلها معاكي الفرصة وخططي زي ما عاوزة ومش هسألك عن حاجة
قالت شاطر يا خطيبي يا جوز ماما بس بصوت واطي عشان البنات وضحكنا

بعد الضهر لقينا صابر جاي الاتيليه وشافني قاعد على المكتب وهويدا كالعادة في حضني وهو أستغرب وابتسم وقال حتى هنا كمان في حضنه يابت ارحميه شوية وضحكنا ودخل سلم على البنات وقعد معانا شوية وبعدين قال هاتوا المفتاح اروح
قولتله خد بنتك وحفيدتك معاك وانا شوية كدا واحصلكم
ايمان قالت لا تعال معانا
قولتلها بتنتهزي فرصة أن ابوكي موجود وتؤمريني
قالت لا يقطعني مقصدش
قولتلها الف بعد الشر عنك يا روح قلبي وبالعند فيكي بقا انا هخاف واسمع كلامك ويالا بينا والبنات ضحكوا معانا ومشينا وحسيت أن ايمان غارت إنها تسيبني مع البنات
واحنا ماشيين صابر سألنا عن مشوار السفارة
قولتله ده احنا خلصنا مشوار السفارة ومشوار الإقامة كمان ويمكن بعد اسبوع استلم الإقامة
قال معقولة ده متسهلة ليكم اوي اوي
قولتله انا وإيمان استغربنا بردو
وصلنا البيت ودخلنا الحمام بالدور وعملوا الاكل واتغدينا وقعدنا نشرب الشاي مع بعض وقولت لايمان تعالى بقا فهميني اللي هيحصل في الاتيليه في غيابك
قالت صح ده انا كنت ناسية
دخلت جابت مبلغ مالي كبير وقالت خلي ده معاك عشان مصروفات المحل ومرتبات البنات عشان اول الشهر هكون انا لسة في مصر وعشان لو احتجت بضاعة وعشان مصاريفك انت كمان وبصت لابوها وقالت تصور يا بابا من يوم ما بدأ شغل في الاتيليه مفكرتش اديله اي فلوس وكل ما افتكر ارجع انسى
قالت هويدا وتزعقلي انا وتقولي مش تفكريني
قالت بس بجد يا بابا ده عمل نظام حلو حتى البنات مبسوطين من النظام اللي عمله واخر السنة هيوفر علينا وقت كتير وفلوس اكتر
قالها عمك في الحسابات شاطر دايما وبعدين قال يوووه قصدي جوزك وضحكنا
قولتلها اهو ابوكي قال جوزك يعني مفيش فرق بينا
قالت آه طبعا هو كان فيه فرق مع عمو لما يبقا مع جوزي
هويدا قالت ايوا بقا نجيب شجرة واتنين لمون وضحكنا
قولتلهم انا نازل شوية وجاي
استغربوا وسألوني رايح فين
قولتلهم هجيب شوية تسالي وحلويات
هويدا قالت إذا كان كدا انا جاية معاك وانا رافض وهي صممت وفعلا نزلت معايا

نزلت سحبت فلوس بالفيزا وهويدا بتسألني طيب ليه والفلوس في البيت قولتلها دلوقتي تعرفي
روحنا محل مجوهرات وسألت هويدا تعرفي مقاس صباع امك
قالت فهمتك يا احلى جدو في الدنيا وفكرة عبقرية كالعادة يا روحي وانا صباعي زي صباعها
قولتلها حلو اوي طيب اختاري خاتم ليها على ذوقك
اختارت خاتم حلو ودفعت تمنه واخدناه وبعدين اشترينا التسالي والحلويات ورجعنا البيت وهما سألونا اتأخرنا ليه
قولتلهم اتمشينا انا والمزة شوية وقعدنا وبعدين قولت لايمان تعالي جنبي وعلبة الخاتم هويدا مخبياها في ايديها وجات ايمان قعدت جنبي وقالت خير
قولتلها بصي يا ايمي والكلام ليك يا صابر المثل بيقول بصلة المحب خروف
قال صابر فعلا
بصيت لهويدا وهي فهمت وطلعت العلبة وفتحتها وانا اخدت الخاتم وقولت لايمان اهي بصلة بقا بسيطة ولبستها الخاتم وهويدا زغرطت وإيمان دموعها نزلت من الفرحة وقالت ده اغلى عندي من كنوز الدنيا كفاية إنه منك ولا إراديا حضنتني وانا حضنتها ومسكت ايديها اللي فيها الخاتم بوستها وقولتلها مبروك يا عروسة
صابر اتفاجئ وقال انا مش لاقي كلام اقوله
قولتله خلاص اسكت وضحكنا
قال صابر طيب عندي اقتراح
كلنا قولنا إيه هو
قال حاجة من اتنين نروح انا وهويدا نبات في فندق او تروحوا انتوا ونفضل انا وهويدا هنا
قالت هويدا لا مفيش كلام من ده انا هعملهم حفلة بعد ما نرجع من مصر مش كدا يا جدو
قولتلها كدا يا روح جدو يا بنت مراتي الدلوعه
قالت طيب فهمني بقا ياسي جدو مين اللي دلوعة ما هي الجملة تنفع كدا وكدا يعني مراتك الدلوعه ولا بنتها
قولتلها يا مصيبة بقصدك انتي وضحكنا اوي كلنا
إيمان بقا كأنها اول مرة تلبس دهب بالرغم أن عندها دهب كتير بس كل شوية تبص للخاتم في ايديها وفرحانه اوي
وطلبت قهوة ايمان قالت هعملها انا
قولتلها طيب اعمليها سادة بقا
اتخضت وقالت ليه
قولتلها ماهو انتي هتمسكيها وانا بتعب من السكر الزيادة وهي فرحت اوي وصابر مذهول من كلامي ومن فرحة بنته
مرت الايام ووصلنا يوم الاثنين اللي هو موعد سفرهم وروحت معاهم المطار وكان وداع حار جدا من إيمان وبنتها وكل شوية تقولي خلي بالك من نفسك وكل كويس وانا موصية اسراء على الأكل بس تكلمني كل يوم تطمني
قولتلها انتي كل يوم بالليل لما تفضي تطمنيني حتى لو رسالة مكتوبة عشان عارف هتكوني مشغولة اوي مع أختك ومتنسيش تقدمي هدية بالنيابة عني
قالت حاضر ودخلوا المطار وانا مشيت

نكمل الحلقة الجاية
اية يا هيم العظمة دى
 
  • عجبني
التفاعلات: Ahmaadd، Abohamed و hema mharm
بجد تسلم ايدك يا معلم
السلسله التانيه شديدة
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
  • عجبني
التفاعلات: Zizo x1
تسلم ايدك يا فنان انا من كتر شغفى بالقصة كل يوم بدخل المنتدى علشان أشوف نزلت جزء جديد اقراءة وبعدين ارجع أقرأ القصة من اول البداية حتى اخر حرف فى الجزء الجديد حقيقى انت رجعتنا لأيام الكتاب الكبار لغة سليمة حوار هادف كلمات بسيطة زوق راقى مشاعر وأحاسيس مرهفة حقيقى ارفعلك القبعه احتراماً وتقديراً لشخصكم الغالي شابوووووة
 
  • عجبني
التفاعلات: hema mharm
تسلم ايدك يا فنان انا من كتر شغفى بالقصة كل يوم بدخل المنتدى علشان أشوف نزلت جزء جديد اقراءة وبعدين ارجع أقرأ القصة من اول البداية حتى اخر حرف فى الجزء الجديد حقيقى انت رجعتنا لأيام الكتاب الكبار لغة سليمة حوار هادف كلمات بسيطة زوق راقى مشاعر وأحاسيس مرهفة حقيقى ارفعلك القبعه احتراماً وتقديراً لشخصكم الغالي شابوووووة
اخجلتني واثلجت صدري واسعدتني ومنحتني وسام أضعه على صدري دوماً
 
  • عجبني
التفاعلات: Abohamed
احلي حاجة فيك انك بتهتم بالتفاصيل و تخلينا ندخل معاك بكل جوارحنا و نتخيل الابطال و نعيش معاهم و بيجي الجنس يخدم الأحداث مش العكس و دي العبقرية انك تخلينا نعيش احساس الابطال كأننا شايفنهم قدامنا
بالتوفيق دايما
 
  • عجبني
التفاعلات: Abohamed، hema mharm و Beco 907
احلي حاجة فيك انك بتهتم بالتفاصيل و تخلينا ندخل معاك بكل جوارحنا و نتخيل الابطال و نعيش معاهم و بيجي الجنس يخدم الأحداث مش العكس و دي العبقرية انك تخلينا نعيش احساس الابطال كأننا شايفنهم قدامنا
بالتوفيق دايما
واحلى حاجه هي وجودك وكلامك اسعدني جدا وده هدفي من كتابة التفاصيل ان القارئ يشعر إنه يشاهد القصة ولا يقرأها
 
  • عجبني
التفاعلات: الغول الابيض
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%