NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

卍 فرعون卍

نسوانجى الاصلى
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
يا شباب انا بعانى مش مشكله متسببه فى عقده نفسيه ليا انا نمت بدر اناهرده الساعه 9 صحيت 11بسبب ان السكر وطى اوسخ احساسس للى مجرب انو سكرك يوطى وبالذات لو بيصحيك من النوم اهو انا حرفيا مش عارف اظبط انسولينى ومتلغبط والوضع دا مديايفنى يا اما اصحى وهو واطى او اصحى وهو عالى ومصدع ودايخ بدايه غيبوبه يعنى انا حرفيا بعانى عارف ان فى ناس عندا امراض اقوى منى بس انا مشقادر عالمرض دا انا سايبو ينهش فيا لحد يا اما هو يكسبنى واموت او انا الى احافظ على نفسى بس مشقادر عليه ولا الانسولين الى كانك بتاخد ميه نار تحت الجلد يابووى انا بحس ان ميه نار داخله تحت الجلد بجد انا والى نفس المرض كل يوم بنعانى

• محزن
  • عجبني
التفاعلات: Moheb sex و إبراهيم سالم
قادر يشفيك ويغيّر حالك للافضل
بس اللي بسمعه ان بيقولوا مرض السكر دة صديق الانسان يعني تتماشي مع جسمك وطاقته ،، مش هو اللي يتماشي ومع طموحاتك ...
وطبعا لازم تتابع ويا دكتور وشاطر كمان 👌

• محزن
التفاعلات: 卍 فرعون卍
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
قادر يشفيك ويغيّر حالك للافضل
بس اللي بسمعه ان بيقولوا مرض السكر دة صديق الانسان يعني تتماشي مع جسمك وطاقته ،، مش هو اللي يتماشي ومع طموحاتك ...
وطبعا لازم تتابع ويا دكتور وشاطر كمان 👌
انا خرفيا المىض بمثابه جبل انا شايلو فوق كتافى وهقع بيه من كتر ما انا مش قادر استحمل صعب صعب انا مش قادر استوعب ان فى عضو فجسمى ميت مش قادر انا بجد بعانى انا لو هكمل. باقى عمرى كدا صعب صعب اوى عليا انا مش قادر بجد

الف سلامه ..شفاك **** وعفاك

• محزن
يا شباب انا بعانى مش مشكله متسببه فى عقده نفسيه ليا انا نمت بدر اناهرده الساعه 9 صحيت 11بسبب ان السكر وطى اوسخ احساسس للى مجرب انو سكرك يوطى وبالذات لو بيصحيك من النوم اهو انا حرفيا مش عارف اظبط انسولينى ومتلغبط والوضع دا مديايفنى يا اما اصحى وهو واطى او اصحى وهو عالى ومصدع ودايخ بدايه غيبوبه يعنى انا حرفيا بعانى عارف ان فى ناس عندا امراض اقوى منى بس انا مشقادر عالمرض دا انا سايبو ينهش فيا لحد يا اما هو يكسبنى واموت او انا الى احافظ على نفسى بس مشقادر عليه ولا الانسولين الى كانك بتاخد ميه نار تحت الجلد يابووى انا بحس ان ميه نار داخله تحت الجلد بجد انا والى نفس المرض كل يوم بنعانى
ألف سلامة عليك **** يشفيك ويعينك على مرضك أن شآء ****

• محزن
التفاعلات: المتعايشة رغم التسلخات
انا خرفيا المىض بمثابه جبل انا شايلو فوق كتافى وهقع بيه من كتر ما انا مش قادر استحمل صعب صعب انا مش قادر استوعب ان فى عضو فجسمى ميت مش قادر انا بجد بعانى انا لو هكمل. باقى عمرى كدا صعب صعب اوى عليا انا مش قادر بجد
هتتعايش ، ممكن لانك لسه ف بداية صدمتك بانك مريض سكر ،، لكن كـ انسان فانت قابل للتأقلم حتي لو دة استغرق منك وقت
وأهم حاجة زي ماقولتلك جسمك تماشيه مش هو اللي يماشيك 👌
سيبك م الصدمة والتمني، وتعامل مع الواقع دة اللي اقدر اقولهولك لانه رفضك/تقبلك لن يغيّر من شئ

ألف سلامة عليك ** يشفيك ويعينك على مرضك أن شآء **
**** يتقبل منك بس انا بجد مش عاوز تعاطف من الناس انا عاوز مساعده بجد حل اى حل اهرب من المرض دا اى حاجه انا م قادر عليه انا مش قدو خالص ضعفى بان اوى قدام مرض يعتبر بسيط لناس بس انا مش قادر بجد عاوز اى حل حتى لو اعمل اى عمليه واخف

هتتعايش ، ممكن لانك لسه ف بداية صدمتك بانك مريض سكر ،، لكن كـ انسان فانت قابل للتأقلم حتي لو دة استغرق منك وقت
وأهم حاجة زي ماقولتلك جسمك تماشيه مش هو اللي يماشيك 👌
سيبك م الصدمة والتمني، وتعامل مع الواقع دة اللي اقدر اقولهولك لانه رفضك/تقبلك لن يغيّر من شئ
انا مريض بيه ليا4سنين يا اخويا مش قادر طول منا عايش حاسس انى فصدمه طول المد دى معقوله انا مريض طب لى اشمعنى انا بالذات تحديدا كفايه انى اتولدت منغير اخوات واتولد وحيد تمام لكن امرض طيب وليه اعيش فالعذاب دا صعب صعب حاجه فمنتهى الصعوبه

• عجبني
التفاعلات: إبراهيم سالم
وانا مريض بأني بتخنق م الناس م اللاشي ، ومتعايش وبضطر اتعامل مع ناس لا ولازم علاقات وبتاع ،، ومتعايش
م الاخر مشاكل الدنيا نوعين
-لها حلول ودي متشغلكش لان لها حل.
-ملهاش حل ، وبرضو متفكرش فيها لان ببساطة ملهاش حل.
،، استوعب اللي حاصل معاك واظن الزعل والتفكير والحجات دي بتأثر سلبا ع مريض السكر ☺️

حرفيا ياجماعه صعب اى حد يتعايش مع مرض مزمن انت متخيل يعنى ايه مرض يعيش معاك لحد ما تنتهى انت انت مستوعبها ازاى انك خلاص دا صاحبك لحد ماتنتهى حياتك متخيل ياصديقى فكره صعبه يعنى مفيش اى امل انك تشفى او تروق حاجه فمنتهى الياس والاحباط

وانا مريض بأني بتخنق م الناس م اللاشي ، ومتعايش وبضطر اتعامل مع ناس لا ولازم علاقات وبتاع ،، ومتعايش
م الاخر مشاكل الدنيا نوعين
-لها حلول ودي متشغلكش لان لها حل.
-ملهاش حل ، وبرضو متفكرش فيها لان ببساطة ملهاش حل.
،، استوعب اللي حاصل معاك واظن الزعل والتفكير والحجات دي بتأثر سلبا ع مريض السكر ☺️
انت متخيل انى اتصبت بمرض هيلازمنى لحد اخر نفس ليا متخيل؟؟؟! استيعاب صعب على العقل انو يصدقها

انا مريض بيه ليا4سنين يا اخويا مش قادر طول منا عايش حاسس انى فصدمه طول المد دى معقوله انا مريض طب لى اشمعنى انا بالذات تحديدا كفايه انى اتولدت منغير اخوات واتولد وحيد تمام لكن امرض طيب وليه اعيش فالعذاب دا صعب صعب حاجه فمنتهى الصعوبه
أي يا عم في إيه اجمد كده أومال

• عجبني
انا جامد اهو تمام
**** يقويك ويعينك بس ممكن تظبط اكلك وتحافظ على نفسك ومتفكرش فى المرض وأن شاء **** **** يزيح عنك
وبلى اخف من بلى يا صاحبي

انت متخيل انى اتصبت بمرض هيلازمنى لحد اخر نفس ليا متخيل؟؟؟! استيعاب صعب على العقل انو يصدقها
بإيدك تغير حاجه طيب ، ولا هو عكننة ع نفسك وخلاص ؟!!

** يقويك ويعينك بس ممكن تظبط اكلك وتحافظ على نفسك ومتفكرش فى المرض وأن شاء ** **** يزيح عنك
وبلى اخف من بلى يا صاحبي
بلى ايه الى اخف من بلى بس انا باخد ميه نار تحت الجلد مش انسولين وقبل اى اكل او اى حاجه اشربها

• محزن
بإيدك تغير حاجه طيب ، ولا هو عكننة ع نفسك وخلاص ؟!!
مهو دى المشكله صفر الحل صفر مفيش اى امل نهائى خلاص لبس وش كدا زى الى اتحكم عليه بالاعدام لبس وش خلاص مفيش اى امل انو يهرب كدا ميت وكدا ميت

• محزن

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%