NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

حنفي الونش

نسوانجى مخضرم
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
صباح الخير ...

سؤالي هو : هل الميول الجنسية فطرية أم مكتسبة ؟

بمعني : هل الشخص بيتولد من بطن أمه بميوله الجنسية الغير طبيعية والغير مألوفة أم أنه بيتولد بميول جنسية طبيعية ثم مع مرحلة البلوغ والمراهقة يكتسب الميول الغير طبيعية بسبب المؤثرات البيئية والإجتماعية والثقافية ؟

فإذا كانت مكتسبة .. هل يمكن التخلص منها يوما ما بطريقة ما ؟!

• عجبني
التفاعلات: Alfâ7d، عمر متولى و elgazaar
بص بيلعب فى الحته جانب جينى وجانب هرومونى
بس مش لوحدهم ..البيئه هى اللى بتنشط كل ميول فى الجوانب دى

• عجبني
التفاعلات: حنفي الونش
الميول الجنسية مكتسبة من البيئة بت المتناكة اللي حوالين اي صاحب ميول
ويمكن التخلص منها إذا اراد صاحب الميول لكن يحتاج إلى عزيمة

• عجبني
التفاعلات: وسام بشارة و حنفي الونش
الميول الجنسية مكتسبة من البيئة بت المتناكة اللي حوالين اي صاحب ميول
ويمكن التخلص منها إذا اراد صاحب الميول لكن يحتاج إلى عزيمة

يحتاج إلي إرادة أم عزيمة ؟

يعني هو مبسوط بكده ومش محتاج يتخلص منها ، أم أنه رافض الميول دى لكنه لا يملك العزيمة اللازمة للتخلص منها ؟

• أتفق
التفاعلات: أمير الظلام والملكة
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
كل انسان بيولد بفطرة الطبيعه
الميول مكتسبه والعوامل المحيطة هي الي بتلون وتغير في طبيعه الميول .
اخد نفسي مثال .
كنت مثال الانضباط لكن منذ مده كبيره بدأت اقراء قصص ثم صور ثم فيلم ثم أقنعت مراتي الشريفه أنها تكون زيي ثم بنفكر في الدياثه بكل انواعها مع بعض .

انا قولت وبقول الكلام ده عشان معترف اني مدمن لكن ادماني صعب ومش عارف امنع نفسي عنه .

الانسان سوي الميول بيفتكرني ناقص ونظرته دائما تتغير اول ما يعرف اني متحرر لاء اسف ديوث .

عارف اني مختلف عنك لكن في الاخر كلنا بشر وكلنا بنغلط .

العلاج
حاولت كتيييييير اني امنع لكن العلاج من مرض الشهوة اصعب مليار المرات من ادمان المخدرات

• عجبني
صباح الخير ...

سؤالي هو : هل الميول الجنسية فطرية أم مكتسبة ؟

بمعني : هل الشخص بيتولد من بطن أمه بميوله الجنسية الغير طبيعية والغير مألوفة أم أنه بيتولد بميول جنسية طبيعية ثم مع مرحلة البلوغ والمراهقة يكتسب الميول الغير طبيعية بسبب المؤثرات البيئية والإجتماعية والثقافية ؟

فإذا كانت مكتسبة .. هل يمكن التخلص منها يوما ما بطريقة ما ؟!
فعلا مكتسبه

• عجبني
كل انسان بيولد بفطرة الطبيعه
الميول مكتسبه والعوامل المحيطة هي الي بتلون وتغير في طبيعه الميول .
اخد نفسي مثال .
كنت مثال الانضباط لكن منذ مده كبيره بدأت اقراء قصص ثم صور ثم فيلم ثم أقنعت مراتي الشريفه أنها تكون زيي ثم بنفكر في الدياثه بكل انواعها مع بعض .

انا قولت وبقول الكلام ده عشان معترف اني مدمن لكن ادماني صعب ومش عارف امنع نفسي عنه .

الانسان سوي الميول بيفتكرني ناقص ونظرته دائما تتغير اول ما يعرف اني متحرر لاء اسف ديوث .

عارف اني مختلف عنك لكن في الاخر كلنا بشر وكلنا بنغلط .

العلاج
حاولت كتيييييير اني امنع لكن العلاج من مرض الشهوة اصعب مليار المرات من ادمان المخدرات

اهلا بك ..

طيب بما أن حضرتك إتخذت نفسك مثال وبنتكلم عن البيئة المحيطة ..
كيف كان رد فعل زوجتك مبدأيا لما عرفت بتحولك من الإنصباط للدياثة ؟ هل عارضتك في الاول ولا كان عندها إستعداد مبدئي ؟
هل لو زوجتك عارضتك ورفضت ميولك بشدة وحزم وهددتك بالطلاق والفضيحة .. هل كنت ستتراجع أم كنت ستمارس ميولك دون علمها ؟

كلمة فطرة طبيعية مجرد نظرية قديمة و لكن الناس بتستعملها كواقع علمي و هذا غلط
هي مجرد تسمية
احنا كانا طبيعيين… ما فيش حد خارق للطبيعة او مخالف ليها.
الانسان بيتولد بميولو و ما فيش تفسير للميول. كل المنتشر موروث عن افكار قديمة قام العلم بنفيها.
الميول ليست مكتسبة. العوامل الاخر قد تساهم في (ان الواحد يجرب ميولو) لكن اي تفسير عير علمي يبقى مجرب سخافات

تظيف ان الميول الجنسية ليست الاضطراب في الهوية الجندرية
الميول تخص الشخص فقط ولا تخص من هم حواليه
الميول الجنسية تكون الى رجل او امراة او الاثنان او لا اخد فيهم
الاقليات الجنسية (السحاق المثلية البايسشكوال) تعتبر اقل من الثمن في اي مجتمع!
الاضطراب في الهورمونات لا يؤثر على الانجذاب و الميل الجنسي…. اذ انه يؤثر على (النوع)

اهلا بك ..

طيب بما أن حضرتك إتخذت نفسك مثال وبنتكلم عن البيئة المحيطة ..
كيف كان رد فعل زوجتك مبدأيا لما عرفت بتحولك من الإنصباط للدياثة ؟ هل عارضتك في الاول ولا كان عندها إستعداد مبدئي ؟
هل لو زوجتك عارضتك ورفضت ميولك بشدة وحزم وهددتك بالطلاق والفضيحة .. هل كنت ستتراجع أم كنت ستمارس ميولك دون علمها ؟

الموضوع خطوه خطوه وكاي حاجه جديده زعلت يومين وعشان بتحب وعايزه تعيش تنازلت مره في التانيه في الثالثه لحد ما بقينا شبه بعض .

لكني معترف اني صاحب الجرم من البدايه مع انها لم يمسها مخلوق غيري حتى الاء وهي على استعداد ترجع زي زمان لكن انا الي بضعف مع كل مره

• عجبني
كلمة فطرة طبيعية مجرد نظرية قديمة و لكن الناس بتستعملها كواقع علمي و هذا غلط
هي مجرد تسمية
احنا كانا طبيعيين… ما فيش حد خارق للطبيعة او مخالف ليها.
الانسان بيتولد بميولو و ما فيش تفسير للميول. كل المنتشر موروث عن افكار قديمة قام العلم بنفيها.
الميول ليست مكتسبة. العوامل الاخر قد تساهم في (ان الواحد يجرب ميولو) لكن اي تفسير عير علمي يبقى مجرب سخافات

يعني التفسير العلمي يقدر يثبت اني كنت ديوث في بطن امي ؟

• بيضحكني
الانسان بيتولد علي الفطره الطبيعه اللي هيا ميول الجنسي اما الميول المختلفه دي بسبب المواثرات الخارجيه زي الافلام المجتمع العربي و التخلص منها عن طريق وعي الافكار الحسنه بين الناس و بعضها

الموضوع خطوه خطوه وكاي حاجه جديده زعلت يومين وعشان بتحب وعايزه تعيش تنازلت مره في التانيه في الثالثه لحد ما بقينا شبه بعض .

لكني معترف اني صاحب الجرم من البدايه مع انها لم يمسها مخلوق غيري حتى الاء وهي على استعداد ترجع زي زمان لكن انا الي بضعف مع كل مره

طيب ماهو معني أن محدش لمسها غيرك لحد النهاردة فده معناه أنها مجرد خيالات جنسية بالنسبة لك وهي بتجاريك في خيالاتك فقط ، لكن ساعة الجد أعتقد انها مش هتوافق أنها تنام تحت راجل غيرك ولن ترضي أنك تنيك غيرها بعلمها وتحت سمعها وبصرها !

الخيالات سهل التعافي منها بالبعد عن كل المؤثرات اللي بتغذيها زى الصور وقصص الأنترنت .

• أتفق
التفاعلات: أمير الظلام والملكة
طيب ماهو معني أن محدش لمسها غيرك لحد النهاردة فده معناه أنها مجرد خيالات جنسية بالنسبة لك وهي بتجاريك في خيالاتك فقط ، لكن ساعة الجد أعتقد انها مش هتوافق أنها تنام تحت راجل غيرك ولن ترضي أنك تنيك غيرها بعلمها وتحت سمعها وبصرها !

الخيالات سهل التعافي منها بالبعد عن كل المؤثرات اللي بتغذيها زى الصور وقصص الأنترنت .

المشكله اني عارف ومستوعب كل حاجه الصح والغلط

بس ساعه الشهوه مش بعرف اسيطر على نفسي كل الي يهمني المتعه وبس والدياثه اكتر متعه في وقت النيك مع بعض واظن هي كمان بقيت زيي متعتها في نفس الكلام لدرجه اننا متفقين على التنفيذ قريب

• عجبني
المشكله اني عارف ومستوعب كل حاجه الصح والغلط

بس ساعه الشهوه مش بعرف اسيطر على نفسي كل الي يهمني المتعه وبس والدياثه اكتر متعه في وقت النيك مع بعض واظن هي كمان بقيت زيي متعتها في نفس الكلام لدرجه اننا متفقين على التنفيذ قريب

في الأوقات العادية بعيدا عن الشهوة ووفي غير أوقات إنتصاب عضوك .. لو تخيلت أن مراتك بتتناك من حد غيرك ، هل بتشعر بالغيرة ولا ده بيتسبب في أنتصاب عضوك ؟

وزوجتك برضو في الأوقات العادية لو السيرة إتفتحت .. هل بتبقي رافضة الموضوع ولا بتتجاوب معاك ؟

يعني الأتفاق بينكم علي التنفيذ ده بيبقي ساعة النيك والشهوة فقط ولا في ساعات اليوم العادية ؟

في الأوقات العادية بعيدا عن الشهوة ووفي غير أوقات إنتصاب عضوك .. لو تخيلت أن مراتك بتتناك من حد غيرك ، هل بتشعر بالغيرة ولا ده بيتسبب في أنتصاب عضوك ؟

وزوجتك برضو في الأوقات العادية لو السيرة إتفتحت .. هل بتبقي رافضة الموضوع ولا بتتجاوب معاك ؟

يعني الأتفاق بينكم علي التنفيذ ده بيبقي ساعة النيك والشهوة فقط ولا في ساعات اليوم العادية ؟
مش كل الاوقات يعني لو بنهزر ونضحك عادي نقول اي حاجه
انما لو جد أو في الشارع مستحيل انت عارف إن مثلنا منبوذ في في البلاد وبين العباد .

بالنسبه الغيرة مفيش راجل مش بيغير لكن كل واحد وله حدود للغيره.
يعني مثلا لو حد عاكس اكيد بغير وممكن اعوره
لو شتم أو ضايقها ممكن اقتله .

قصدي الي عايز أوصله
إن وقت الشهوه ممكن أتنازل عن وكل حاجه قصاد لحظه شهوه حتى لو وصلت للنيك فيها .

في العادي وبين الناس لاء زوجين لينا احترامنا ولازم نحترم حدود الناس الي عايشين وسطهم

• عجبني
أنا مؤمن انها مكتبسة بس بشكل غير مباشر و خفى عشان كده ناس كتيره بتعتقد انها فطرية.
الغريزة الجنسية الأساسية فطرية لكن بيطلع معها امزجه تانية معاها زى منقول flavor فى الى بيحب الفانيليا و الشكولاته عارف ان فى ميول مثيرة للجدل و فى ناس بتقرف من ناس بس الواحد من و هو صغير ميعرفش يعنى ايه جنس اصلا و وحدة وحدة بيبدأ يحس بحاجة العيل بيتأثر بأول حاجة يشوفها او يحس بيها و بتثبت فى مخة مع عمرة كلة عشان كدا التربية و التنشئة مهمة، تلاقي الناس الى عينهم على محارمهم للأسف بسبب ان اهلهم مكنوش عندهم حشمة قدامهم بحجة انهم لسة صغيرين فبيكبروا على كدا

أنا مقتنع اقتناع تام أنها مكتسبة
علشان اللي هقولهولك دا
1- السالب
حد خده ورا مصنع الكراسي و هوه صغير و حب الموضوع و فضل مكمل
2- الموجب
لو عازب مش لاقي واحده ف بيشوف حد يفرغ شهوته
لو متجوز يبقي مش واصل للمتعه اللي هو عاوزها مع مراته ف بشوف المتعه أنه يعمل حاجه شاذه
3- الديوث
متعته ف أن دي حاجه مختلفه و اللي يخليه يجرب حاجه زي كدا يبقي ف مشاكل عائله بينه و بين أمه مثلا أو أخته انما لو مراته يبقي حصل ملل معاها ف العلاقه و حب يكسر الملل دا بحاجه شاذه برضه
وحابب اضيف ف الآخر أن كل دا اسمه شذوذ جنسي يعني حاجه غير طبيعية
و كتير من الناس بتلجأ للشذوذ الجنسي دا علشان هيا يا اما في ملل ف العلاقة ي أما مفيش علاقه اصلا ف اللي يجي قدامه و خلاص
انما احنا فطرتنا البشرية راجل و ست بس

بص يا معلم انا عرفت ناس كتيره فشخ من الميديا من حاجات مختلفة قفلو نفسي اني اتعرف علي ناس جديدة معايا وكدة رجالة وشايلينة علي كتفهم ومعا بعضهم او كل واحد والتاني بينامو علي بطنهم فهي في نظري منيكة فارغة او مقدروش يبقو رجالة بقو زاي منتا فاهم غير بقا اللي هرمونتهم كدة ومش بشوف من النوع دة

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%