NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نقاش مشكله اجتماعييه الميول الجنسية. (خاص بمسابقه الدنيا ربيع)

ياسيدي متشكره ليك كمان مره سعيده بجد ان الموضوع اخد اهتمامكم.،♥️🙏🏻🌹
الموضوع ياخد اهتمام اي حد لانه فعلا موضوع مميز و اللي مميزه انك مؤمنه بالفكرة و بتتكلمي عليها من قلبك بجد و عرفتي تنقليها كويس اوي و تعبري عن مشاعر و افكار أصحاب الميول ديه اللي للاسف بيتكسفوا يعبروا عنها وانتي عبرتي عنها بكل رقي و جمال

• حبيته
التفاعلات: ZOMORODA
الموضوع ياخد اهتمام اي حد لانه فعلا موضوع مميز و اللي مميزه انك مؤمنه بالفكرة و بتتكلمي عليها من قلبك بجد و عرفتي تنقليها كويس اوي و تعبري عن مشاعر و افكار أصحاب الميول ديه اللي للاسف بيتكسفوا يعبروا عنها وانتي عبرتي عنها بكل رقي و جمال
تعرف حاجا .!
انا نفسي كل الناس تعرف ان مش معنى اننا مختلفي معناها اننا وحشين او غلط لا انا مؤمنه ان انا واللي زيي دي حاجا عاطفيه بحته وكمان نابعه من القلب بحب مش غرض شهوه وخلاص...،🌹

انا استريت مش مثلى ومجربتش اى علاقة مثلية قبل كده ومش هتكسف من اخواتى واصدقائى
ميولى الوحيدة للست فقط
بحب ايه فى الجنس عموما انا بحب الجنس بشكل عام سواء عنيف وسادى او رومانسي وبرضه بيبقى على حسب اللى معايا ميولها ايه بتحب العنف والسادية والخضوع ولا بتحب الرومانسية
وبحب اليز اوى ليا اصدقاء ليز كنت بحب اتفرج عليهم وهما مع بعض فى علاقتهم حصلت مرتين

(🏳️‍🌈 الميول 🏳️‍🌈)

في البدايه انا بحترم كل واحد او واحده عندها ميول اياً كانت ايه هي ..
وكمان الموضوع ده انا شايفاه مهم صراحه... بس بجد انا هفتح معاكم الموضوع ده ونتناقش سوى وكل حد فينا يقول رايه بكل ادب ونتعرف على ميول بعض .

المثليه الجنسية

في الأول لازم نعرف ايه هي المثليه ... هي توجه وانجذاب نفسي وعاطفي وجسدي لنفس نوع جنسك.

طيب هل المثليه الجنسيه خيار يعني وان الانسان بيقرر انو يكون كدا ولا لا...احب اقول طبعاً لا ليييه:لأن ده اساسا شعور داخلي وحاجا لا إراديه...وده هينقلنا ..بإنو

هل المثليه داء او مرض عقلي؟...

طيب المثليه الجنسيه هي جزء طبيعي من الحياة الجنسيه البشريه والأفكار اللي بتقول بإن ده خطأ ومرض نفسي بيتعلق بالمثليين والمثليات هي فالأساس قايه على ثقافات وعادات وتقاليد والنظام الاجتماعي القائم...

طيب! هل هي مرض عقلي؟....

من وجهه نظر الطب والطب النفسي فده امر طبيعي وشائع. فالمثليه اصلا جزء من طبيعه اي كائن حي مش البشر بس هم اللي ليهم الميول دي...في حشرات واسماك وثدييات زي الافيال والدلافين والدببة والجاموس والكللابب. ده راي الطب والطب النفسي.

طيب! هل يمكن العلاج من المثليه..؟

حسب منظمه الصحه العالميه فالميول الجنسية المثليه مش مرض اصلاً علشان كدا ملوش علاج ... ده بيكون امر نابع عن احساس عاطفي وعلاقه حب قويه للأنسان اللي من نفس الجنس .

زي ما سمعنا ياجماعه ان الميول المثليه سوا كانت للولاد او البنات اللي عندهم الميول دي فده امر عادي ودي حاجا طبيعيه ونابعه من شعور واحساس عاطفي داخلي للتوجه ليها.

فالآخر انا بس حبيت اتكلم عن الموضوع ده لانو مهم بالنسبالي بحكم اني جربت الحاجه دي وبميل للسحاق.. Lesbian... عايزه بقى حضراتكم تقولولي ايه هي ميولكم ..وبصراحه ومن غير كسوف لو انت حسيت فمره بحنيين لحد من بني جنسك او حسيت بالمشاعر دي ولو مره تقولنا وتشاركنا ونحكي ونفضفض سوى ايه ممكن يكون عاجبك فالموضوع ده وبتحس بأيه وانت بتمارس او بتفكر فده...
الموضوع شائك و الكلام فيه بيبقي صعب لان ناس كتير بتتحرج تقول الحقيقه سواء في ميولها او رأيها في الموضوع بصراحه بس اللي هقوله دا وجهه نظري انا فقط لا غير و هيا حكم علي حد و ولا تقليل مش شأن اي حد مهما كان مين
انا استريت
حته بقي المثليه الجنسيه عمرها ما كانت مرض ولا حاجه عضويه محتاجه علاج و تختفي
الموضوع اقرب للنفسي بحت و للتجربه و الفضول
و كل شخصيه علي حسب حبها للشئ اللي جربته او حابه تجربه و اتمتعت بيه
هل بينفع الرجوع عنها ؟؟!
اه زيها زي اي شئ في حياتنا بنعمله و نبطله
هيا غلط ؟!
اه غلط بس كل واحد فينا ليه طريقه لمتعته تخصه هوا بس و تخص اللي معاه لو هيشاركه المتعه
و انا مش بدعي الكمال بالعكس كلنا فينا حاجات كتير غيرنا ممكن ميتقبلهاش
و في النهايه طالما الشئ اللي انا بعمله مش بيضر شخص تاني او بأذي اي حد
يبقي انا متكفل بمسؤليه الحاجه دي

• حبيته
تعرف حاجا .!
انا نفسي كل الناس تعرف ان مش معنى اننا مختلفي معناها اننا وحشين او غلط لا انا مؤمنه ان انا واللي زيي دي حاجا عاطفيه بحته وكمان نابعه من القلب بحب مش غرض شهوه وخلاص...،🌹
فاهم وجهة نظرك بس للاسف مش كل الناس زيك حتي أصحاب الميول اللي بتتكلمي عليها معظمهم بيبقوا مده بغرض الشهوة و الخوف

• عجبني
الموضوع شائك و الكلام فيه بيبقي صعب لان ناس كتير بتتحرج تقول الحقيقه سواء في ميولها او رأيها في الموضوع بصراحه بس اللي هقوله دا وجهه نظري انا فقط لا غير و هيا حكم علي حد و ولا تقليل مش شأن اي حد مهما كان مين
انا استريت
حته بقي المثليه الجنسيه عمرها ما كانت مرض ولا حاجه عضويه محتاجه علاج و تختفي
الموضوع اقرب للنفسي بحت و للتجربه و الفضول
و كل شخصيه علي حسب حبها للشئ اللي جربته او حابه تجربه و اتمتعت بيه
هل بينفع الرجوع عنها ؟؟!
اه زيها زي اي شئ في حياتنا بنعمله و نبطله
هيا غلط ؟!
اه غلط بس كل واحد فينا ليه طريقه لمتعته تخصه هوا بس و تخص اللي معاه لو هيشاركه المتعه
و انا مش بدعي الكمال بالعكس كلنا فينا حاجات كتير غيرنا ممكن ميتقبلهاش
و في النهايه طالما الشئ اللي انا بعمله مش بيضر شخص تاني او بأذي اي حد
يبقي انا متكفل بمسؤليه الحاجه دي
كلامك بجد فوق الجميل.. فعلاً انا معاك ان ده فضول وكمان انا شايفه انو مش غرضو متعه وخلاص لا دا في مشاعر وحب وعواطف وحاجات تانيه كتير...اشكرك على التعليق الجميل،♥️🌹🌹🙏🏻

• أتفق
التفاعلات: اسنانجي
فاهم وجهة نظرك بس للاسف مش كل الناس زيك حتي أصحاب الميول اللي بتتكلمي عليها معظمهم بيبقوا مده بغرض الشهوة و الخوف
كلنا مش زي بعض في ناس واخداها تسليه ومتعه شهوه... وفي ناس تانيه واخداها حب وعواطف ومشاعر... زيها زي اي حد بيمارس طبيعي ولد وبنت... في منهم اللي بيمارس غرض متعه وفي بغرض المشاعر والرومانسيه...،🌹👍🏻🙏🏻

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
كلامك بجد فوق الجميل.. فعلاً انا معاك ان ده فضول وكمان انا شايفه انو مش غرضو متعه وخلاص لا دا في مشاعر وحب وعواطف وحاجات تانيه كتير...اشكرك على التعليق الجميل،♥️🌹🌹🙏🏻
معاكي ان في مشاعر و حب و حاجات تانيه ممكن مش انت اللي احس بيها
بس لو ركزتي في الموضوع شويه هتلاقي ان حاجه واحده مشتركه رابطه كل الميول و العلاقات مع بعضها
و هيا المتعه

• عجبني
معاكي ان في مشاعر و حب و حاجات تانيه ممكن مش انت اللي احس بيها
بس لو ركزتي في الموضوع شويه هتلاقي ان حاجه واحده مشتركه رابطه كل الميول و العلاقات مع بعضها
و هيا المتعه
عندك حق .. وزيها زي الطبيعي فيها اللي بيمارس.. لغرض المتعه وفي بغرض الرومانسيه والمشاعر..

• عجبني
التفاعلات: Kareem Botamin
عندك حق .. وزيها زي الطبيعي فيها اللي بيمارس.. لغرض المتعه وفي بغرض الرومانسيه والمشاعر..
انا بالنسبالي بقسم العلاقات نوعين
الاول جنس جنس جنس جنس و صعب يبقي فيه حب و مشاعر شويه ودي غالبا بتنتهي بسرعه و مش بتكمل
و التانيه
حب و مشاعر حب و مشاعر حب و مشاعر و جنس في الاخر
و دي عمرها اطول و احتمال انها تكمل للاخر كبيره

• عجبني
انا بالنسبالي بقسم العلاقات نوعين
الاول جنس جنس جنس جنس و صعب يبقي فيه حب و مشاعر شويه ودي غالبا بتنتهي بسرعه و مش بتكمل
و التانيه
حب و مشاعر حب و مشاعر حب و مشاعر و جنس في الاخر
و دي عمرها اطول و احتمال انها تكمل للاخر كبيره
انا مع الاختيار التاني لاني شايفه انو له الافضليه.،👍🏻🌹

• أتفق
التفاعلات: اسنانجي
(🏳️‍🌈 الميول 🏳️‍🌈)

وكمان الموضوع ده انا شايفاه مهم صراحه... بس بجد انا هفتح معاكم الموضوع ده ونتناقش سوى وكل حد فينا يقول رايه بكل ادب ونتعرف على ميول بعض .

المثليه الجنسية

في الأول لازم نعرف ايه هي المثليه ... هي توجه وانجذاب نفسي وعاطفي وجسدي لنفس نوع جنسك.

طيب هل المثليه الجنسيه خيار يعني وان الانسان بيقرر انو يكون كدا ولا لا...احب اقول طبعاً لا ليييه:لأن ده اساسا شعور داخلي وحاجا لا إراديه...وده هينقلنا ..بإنو

طيب المثليه الجنسيه هي جزء طبيعي من الحياة الجنسيه البشريه والأفكار اللي بتقول بإن ده خطأ ومرض نفسي بيتعلق بالمثليين والمثليات هي فالأساس قايه على ثقافات وعادات وتقاليد والنظام الاجتماعي القائم...

طيب! هل هي مرض عقلي؟....

من وجهه نظر الطب والطب النفسي فده امر طبيعي وشائع. فالمثليه اصلا جزء من طبيعه اي كائن حي مش البشر بس هم اللي ليهم الميول دي...في حشرات واسماك وثدييات زي الافيال والدلافين والدببة والجاموس والكللابب. ده راي الطب والطب النفسي.

حسب منظمه الصحه العالميه فالميول الجنسية المثليه مش مرض اصلاً علشان كدا ملوش علاج ... ده بيكون امر نابع عن احساس عاطفي وعلاقه حب قويه للأنسان اللي من نفس الجنس .

زي ما سمعنا ياجماعه ان الميول المثليه سوا كانت للولاد او البنات اللي عندهم الميول دي فده امر عادي ودي حاجا طبيعيه ونابعه من شعور واحساس عاطفي داخلي للتوجه ليها.

فالآخر انا بس حبيت اتكلم عن الموضوع ده لانو مهم بالنسبالي بحكم اني جربت الحاجه دي وبميل للسحاق.. Lesbian... عايزه بقى حضراتكم تقولولي ايه هي ميولكم ..وبصراحه ومن غير كسوف لو انت حسيت فمره بحنيين لحد من بني جنسك او حسيت بالمشاعر دي ولو مره تقولنا وتشاركنا ونحكي ونفضفض سوى ايه ممكن يكون عاجبك فالموضوع ده وبتحس بأيه وانت بتمارس او بتفكر فده...
بحب التجديد ولو اتيحت لى الفرصة لكل أنواع الجنس اعتقد حبقى حابب خوض اى تجربة

• عجبني
أنا راجل بحب الستات عادي يعني سوي طبيعي
ولا مره بحياتي حبيت او جربت موضوع المثليه
بالنسبه لليز دا ماليش دخل فيه بحس اوقات بيكون بلاقي متعه لما اشوف حاجات زي دي بس ملهاش علاقه بميولي هوي المتعه بيها اني بشوف بنتين بس مش اكتر

• عجبني
بحب التجديد ولو اتيحت لى الفرصة لكل أنواع الجنس اعتقد حبقى حابب خوض اى تجربة
كويس يعني مثلاً ليك في الرجاله .. عادي من غير كسوف ..

أنا راجل بحب الستات عادي يعني سوي طبيعي
ولا مره بحياتي حبيت او جربت موضوع المثليه
بالنسبه لليز دا ماليش دخل فيه بحس اوقات بيكون بلاقي متعه لما اشوف حاجات زي دي بس ملهاش علاقه بميولي هوي المتعه بيها اني بشوف بنتين بس مش اكتر
رايك جميل فعلاً ... سؤال ؟
هل ممكن فيوم تحب حد من بني جنسك او مثلاً عمرك جالك احساس ومشاعر حب مش بالضروره جنس خالص.تجاه حد بتحبو.

هل ممكن فيوم تحب حد من بني جنسك او مثلاً عمرك جالك احساس ومشاعر حب مش بالضروره جنس خالص.تجاه حد بتحبو.
مشاعر تجاه بني جنسي اكيد موجود و أكيد مش جنس زي حب الواحد لاخوه او ابوه و الفرحه و الضحك و الهزار معي أصحابي يعني حب أُخوّي

• عجبني
هي موضوع الميول دي تبقى عامله زي نظريه قسم مقتنع بيها و بيطبقا و يحاول يفرضها على النص التاني و النص تاني مش راضي بيها دي ليها مشاكل و ليها اثار جانبيه مضره بشكل عام

• عجبني
انا شخص
Straight الحقيقة

ولكن بحترم ميول الآخرين ايآ كانت

• أتفق
(🏳️‍🌈 الميول 🏳️‍🌈)

المثليه الجنسية

طيب! هل هي مرض عقلي؟....

موضوع جميل جدا وجريئ وكويس برافو

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%