NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نقاش مشكله اجتماعييه الميول الجنسية. (خاص بمسابقه الدنيا ربيع)

Señorita Dalia

✨𝕮𝖔𝖚𝖓𝖘𝖊𝖑𝖔𝖗
العضوية الذهبيه
الكاتب المفضل
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
نسوانجية كيوت
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
مترجم قصص مصورة
ناشر صور
كاتب جولدستار
ناشر مجلة
توجه جنسي
انجذب للذكور
(🏳️‍🌈 الميول 🏳️‍🌈)

في البدايه انا بحترم كل واحد او واحده عندها ميول اياً كانت ايه هي ..
وكمان الموضوع ده انا شايفاه مهم صراحه... بس بجد انا هفتح معاكم الموضوع ده ونتناقش سوى وكل حد فينا يقول رايه بكل ادب ونتعرف على ميول بعض .

المثليه الجنسية

في الأول لازم نعرف ايه هي المثليه ... هي توجه وانجذاب نفسي وعاطفي وجسدي لنفس نوع جنسك.

طيب هل المثليه الجنسيه خيار يعني وان الانسان بيقرر انو يكون كدا ولا لا...احب اقول طبعاً لا ليييه:لأن ده اساسا شعور داخلي وحاجا لا إراديه...وده هينقلنا ..بإنو

هل المثليه داء او مرض عقلي؟...

طيب المثليه الجنسيه هي جزء طبيعي من الحياة الجنسيه البشريه والأفكار اللي بتقول بإن ده خطأ ومرض نفسي بيتعلق بالمثليين والمثليات هي فالأساس قايه على ثقافات وعادات وتقاليد والنظام الاجتماعي القائم...

طيب! هل هي مرض عقلي؟....

من وجهه نظر الطب والطب النفسي فده امر طبيعي وشائع. فالمثليه اصلا جزء من طبيعه اي كائن حي مش البشر بس هم اللي ليهم الميول دي...في حشرات واسماك وثدييات زي الافيال والدلافين والدببة والجاموس والكللابب. ده راي الطب والطب النفسي.

طيب! هل يمكن العلاج من المثليه..؟

حسب منظمه الصحه العالميه فالميول الجنسية المثليه مش مرض اصلاً علشان كدا ملوش علاج ... ده بيكون امر نابع عن احساس عاطفي وعلاقه حب قويه للأنسان اللي من نفس الجنس .

زي ما سمعنا ياجماعه ان الميول المثليه سوا كانت للولاد او البنات اللي عندهم الميول دي فده امر عادي ودي حاجا طبيعيه ونابعه من شعور واحساس عاطفي داخلي للتوجه ليها.

فالآخر انا بس حبيت اتكلم عن الموضوع ده لانو مهم بالنسبالي بحكم اني جربت الحاجه دي وبميل للسحاق.. Lesbian... عايزه بقى حضراتكم تقولولي ايه هي ميولكم ..وبصراحه ومن غير كسوف لو انت حسيت فمره بحنيين لحد من بني جنسك او حسيت بالمشاعر دي ولو مره تقولنا وتشاركنا ونحكي ونفضفض سوى ايه ممكن يكون عاجبك فالموضوع ده وبتحس بأيه وانت بتمارس او بتفكر فده...

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: غريب عن العالم, نبيلة, جينجر و 16 آخرين
(🏳️‍🌈 الميول 🏳️‍🌈)

وكمان الموضوع ده انا شايفاه مهم صراحه... بس بجد انا هفتح معاكم الموضوع ده ونتناقش سوى وكل حد فينا يقول رايه بكل ادب ونتعرف على ميول بعض .

المثليه الجنسية
موضوع مهم جدا ياقلبي

• عجبني
التفاعلات: Prince amr، Señorita Dalia و ahmed_aly
  • عجبني
التفاعلات: karama و Señorita Dalia
(🏳️‍🌈 الميول 🏳️‍🌈)

المثليه الجنسية
ستريت .... وانتي ؟

• عجبني
التفاعلات: Señorita Dalia
(🏳️‍🌈 الميول 🏳️‍🌈)

المثليه الجنسية
متابع

• عجبني
  • عجبني
  • ايه ده
  • الكلام ده مش عجبني
التفاعلات: White_Wolf, Prince amr, سيكساوي و 2 آخرين
(🏳️‍🌈 الميول 🏳️‍🌈)

المثليه الجنسية

في الأول لازم نعرف ايه هي المثليه ... هي توجه وانجذاب نفسي وعاطفي وجسدي لنفس نوع جنسك.

طيب هل المثليه الجنسيه خيار يعني وان الانسان بيقرر انو يكون كدا ولا لا...احب اقول طبعاً لا ليييه:لأن ده اساسا شعور داخلي وحاجا لا إراديه...وده هينقلنا ..بإنو

هل المثليه داء او مرض عقلي؟...

طيب المثليه الجنسيه هي جزء طبيعي من الحياة الجنسيه البشريه والأفكار اللي بتقول بإن ده خطأ ومرض نفسي بيتعلق بالمثليين والمثليات هي فالأساس قايه على ثقافات وعادات وتقاليد والنظام الاجتماعي القائم...

طيب! هل هي مرض عقلي؟....

من وجهه نظر الطب والطب النفسي فده امر طبيعي وشائع. فالمثليه اصلا جزء من طبيعه اي كائن حي مش البشر بس هم اللي ليهم الميول دي...في حشرات واسماك وثدييات زي الافيال والدلافين والدببة والجاموس والكللابب. ده راي الطب والطب النفسي.

طيب! هل يمكن العلاج من المثليه..؟

حسب منظمه الصحه العالميه فالميول الجنسية المثليه مش مرض اصلاً علشان كدا ملوش علاج ... ده بيكون امر نابع عن احساس عاطفي وعلاقه حب قويه للأنسان اللي من نفس الجنس .

زي ما سمعنا ياجماعه ان الميول المثليه سوا كانت للولاد او البنات اللي عندهم الميول دي فده امر عادي ودي حاجا طبيعيه ونابعه من شعور واحساس عاطفي داخلي للتوجه ليها.

فالآخر انا بس حبيت اتكلم عن الموضوع ده لانو مهم بالنسبالي بحكم اني جربت الحاجه دي وبميل للسحاق.. Lesbian... عايزه بقى حضراتكم تقولولي ايه هي ميولكم ..وبصراحه ومن غير كسوف لو انت حسيت فمره بحنيين لحد من بني جنسك او حسيت بالمشاعر دي ولو مره تقولنا وتشاركنا ونحكي ونفضفض سوى ايه ممكن يكون عاجبك فالموضوع ده وبتحس بأيه وانت بتمارس او بتفكر فده...
موضوع جرئ و جميل يستحق القراءة و التفاعل فعلا

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: عاشق متعة المرأه
  • حبيته
موضوع جرئ و جميل يستحق القراءة و التفاعل فعلا
رايك يهمني وتقولي انت ايه هي ميولك وبتحب ايه في الجنس

متابع
تسلمى يا صديقتى على المجهود الرائع
الموضوع جامد وانا اتابع عشان افهم وجهه النظر

• عجبني
رايك يهمني وتقولي انت ايه هي ميولك وبتحب ايه في الجنس
انا اشتريت يا داليا اعتقد انك عارفة المعلومة ديه مش معني اني غيرت اسم الاكونت يكون ميولي اتغير بس حاليا ممكن اكون قفلت من البنات اكتر 😂😂
مكتفي ب حب نفسي فقط لحد ما الاقي الإنسانة السوية اللي فعلا تستاهل أن قلبي يتحرك لها
بحب ايه في الجنس بقي ف الحقيقة انا بحب الجنان و مش بحب الروتين في الموضوع ده بالذات بحب التجديد و الابتكار فيه

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: سيكساوي، عاشق متعة المرأه و Señorita Dalia
متابع
تسلمى يا صديقتى على المجهود الرائع
الموضوع جامد وانا اتابع عشان افهم وجهه النظر
بسيطه انت ايه هي ميولك ايا كانت مش لازم مثليه ولو كان ليك او عندك احساس او جربت حاجا زي كدا فضفض من غير كسوف وقولنا حسيت بأيه... وبتحب ايه فالجنس عموما

انا اشتريت يا داليا اعتقد انك عارفة المعلومة ديه مش معني اني غيرت اسم الاكونت يكون ميولي اتغير بس حاليا ممكن اكون قفلت من البنات اكتر 😂😂
مكتفي ب حب نفسي فقط لحد ما الاقي الإنسانة السوية اللي فعلا تستاهل أن قلبي يتحرك لها
بحب ايه في الجنس بقي ف الحقيقة انا بحب الجنان و مش بحب الروتين في الموضوع ده بالذات بحب التجديد و الابتكار فيه
ده شيء كويس فعلاً انك بتحب تتجنن وقت العلاقه ،😅🌹

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
ده شيء كويس فعلاً انك بتحب تتجنن وقت العلاقه ،😅🌹
انا اصلا بني ادم بشوف نفسي غير روتيني بالمرة و بكره جدا بس حتي لو روتيني انا شايف أن الجنس مينفعش فيه الروتين خالص ولازم التجديد كل مرة عشان ولا انا ولا الطرف التاني يمل

انا اصلا بني ادم بشوف نفسي غير روتيني بالمرة و بكره جدا بس حتي لو روتيني انا شايف أن الجنس مينفعش فيه الروتين خالص ولازم التجديد كل مرة عشان ولا انا ولا الطرف التاني يمل
دماغك عجبتني فالموضوع ده.. فعلاً عندك حق الجنس دايما بيحتاج تجديد وامور مجنونه،😅🌹🙏🏻

• عجبني
التفاعلات: هدهوود
@DALIA AHMAD كنت متاكد انك هتختاري الموضوع ده في الجولة الاولي
لانو صراحه يا سيف يهمني لان نفسي الناس تفهم ان ده امر نابع عن مشاعر واحاسيس. فهمت،🌹🙏🏻

دماغك عجبتني فالموضوع ده.. فعلاً عندك حق الجنس دايما بيحتاج تجديد وامور مجنونه،😅🌹🙏🏻
هو بغض النظر أن دماغي عاجبة كل الناس
بس شكرا علي كلماتك الجميلة زيك و ارجو الموضوع الناس كلها تشارك في النقاش فيه لانه فعلا يستاهل النقاش

• حبيته
انتي عارفة كويس اني فاهم ده لما اتكلمت انا وانتي زمان اول ما اتعرفت عليكي ولا نسيتي؟
صح..،👍🏻🌹

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%