NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة فانتازيا وخيال المتشرد | السلسلة الثانية | - عشرة اجزاء 1/6/2023

معلش ياصحبي مقدرتش الاقي قفلة للجزأ احسن وكمان مرضتش احشي احداث ملهاش لازمة في الفصل انا بحتب في الفصل الثالث اهو وهو قد ده بس انا لسة هخلية اكبر كتعويض
كل الى يجي منك كويس انا بنكشك بس يا صاحبى
 
  • أتفق
التفاعلات: Dark storm
تم الدمج ,,
:
:
كـ’ العادة جميل يا طيب .
وفى انتظار الجديد
 
  • عجبني
التفاعلات: Dark storm
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بجد روعه تسلم ايدك يا كبير
 
  • أتفق
التفاعلات: Dark storm
جميله جدا روعه نورت المنتدى حياتى لك على ابداعك وافكارك تسلم ايدك
 
  • أتفق
  • عجبني
التفاعلات: Dark storm و 🥵🥵ELSAFEL

➤السابقة




اعزائي القراء اهلا ومرحبا بكم في السلسلة الثانية من متسلسلة المتشرد وهحاول في السلسلة دي انى ألبي كل طلباتكم اللى شوفتها في التعليقات يلا بينا ع الفصل

الفصل الاول

في تعديل عايز اقول عليهوفي الفصل اللى فات الجندي قال ان في هجوم حصل على قرية على الحدود من الجن لأ دا خطأ املائي انا كنت اقصد ان الهجوم حصل على قرية من القرى على الحدود مع عالم الجن لكن محدش عارف مين اللى هاجم !!

وقفنا في السلسلة اللى فاتت لما كنت قاعد مع عزازيل انا واخواتى ودخل علينا جندي بيجيب ددمم من كل حتة واتكلم بالعافية وهو بينهج : مولاي القرية اللى على الحدود حصل عليها هجوم وكل الكتيبة اللى كانت حارسة المنطقة واهل القرية اتقتلوا
عزازيل قام وقف واتعصب وزعق فيه : انت بتقول اييه ومين اللى عمل كدا ؟!!
الجندي : احنا مشوفناش حاجة اوى يعني الهجوم كان خاطف وقتلو الجنود كلهم في الاول بس انا هربت منهم وبعد كدا قتلوا اهل القريه هما كانو لابسين دروع بتخفي شكلها بس انا عملت نفسي ميت وشوفت واحد مهمن كان بنطلونه مقطوع وشوفت جلده كان احمر لما كنت نايم على الارض
عزازيل شاورله بأيده عشان يخرج وخرج وبعدها عزازيل اتكلم : ساروخ ، دنهش ، لوسيفر تروحوا انتو التلاتة على القرية وتفهموا ايه اللى حصل ومترجعوليش غير لما تعرفوا مين اللى عمل كدا وعاينة هتحصلكم ومعاها فريق طبي يشوف لو في حد ممكن ننقذه يلا اتحركوا
اختفينا انا ودنهش وساروخ وظهرنا في القرية ومجرد ما تدخل القرية هتشم ريحة الدم اللى طاغية على كل حاجة دخلنا القرية وكانت واقفة في بركة ددمم واشلاء أهالي القرية متقطعة ومرمية في كل حتة ، لفينا في القرية عشان نلاقي اي دليل على وجود حد غريب ملقناش كانهم مكانوش موجودين اساساً
ساروخ : تعالوا نروح على مكان الكتيبة الحل هيكون هناك
اتمشينا لحد مكان تواخد الكتيبة واللى مكنتش بعيدة اوى عن القرية ولقينا هناك الجنود متكاومين كوم كلهم على سيخ حديد كان شبه الشاورما بالظبط ف ساروخ قال : دوروا كويس على اي دليل يقولنا دول مين
فضلنا ندور ونشيل الجنود دول من السيخ ونركز في تفاصيل الجثث كويس بس ملقيناش حاجة لحد ما وانا بشوف جثة لقيت لجندى ماسك السيف بتاعه والسيف دا عليه ددمم كنت هطنش الموضوع واقول عادي جندى في ارض معركة اكيد سيفه لازم يبقى عليه ددمم بس دارك اتكلم : يبني انت عبيط يبني طب ماهو الدم دا هيكون لمين غير للي هجموا على القرية
نادين علي ساروخ ودنهش ووريتهم السيف فقالي : هو ده الدليل اللى احنا عايزينه يلا نرجع القصر اختفينا احنا التلاتة ورجعنا القصر وساروخ خد السيف وراح يحلل الدم اللى عليه لمين وانا ودنهش قعدنا مع عزازيل ولقيت ديمون خد السيطرة واتكلم بدالي مع عزازيل : فيه بوابات لعالم الجن في المنطقة دي ؟
عزازيل : لأ ولا في الجنب دا اساسا ً
ديمون : طب انتوا متوقعين ان اللى هجموا دول ايه ؟
دنهش : اكيد جن
ديمون : طب انتو بتقولوا ان مفيش بوابات لعالم الجن في الجانب دا كله امال هما ازاى دخلوا ؟ مانت مقنعنيش ان هما دخلوا من بوابة بعيدة وبعدين راحو كلهم بربطة المعلم كدا على القرية ومحدش شافهم ولا حتى ينفع يختفوا في عالمهم ويظهروا في القرية امال كدا لازمة البوابات ايه ؟
عزازيل : تقصد ايه ؟
ديمون : دول بنسبة كبيرة مش جن
ساروخ دخل عليهم وقال : عرفت الدم ده لمين
عزازيل : لمين ؟
ساروخ :الدم دا ددمم شيطان مش جن زي ما احنا كنا مفكرين
دنهش : طب وعرفت لمين بالظبط الدم دا
ساروخ : لواحد اسمه زوزيل ودا شيطان شغال مرتزق بس فردي ودي غريبة لان اللى راحوا القرية مجموعة مش واحد
عزازيل قال للجندي استدعيلي الامير الابيض حالاً
ابيض جه بعد خمس دقايق وقال : خير يابا طلبتنى
عزازيل : في شيطان اسمه زوزيل ودا شيطان شغال مرتزق عايزك تجبهولى هو وكل اللى يعرفه وكل اللى اتقابل كعاه الفترة الاخيرة
الابيض : امرك وخرج بسرعة
ودنهش اتكلم : طب بردو ليه ؟ ايه اللى يخلي شياطين تعمل كدا
ساروخ : ده اللى هيجنني
ديمون : طب مايمكن حد شراهم وبيعمل كدا عشان يبعد الشبهات عنه ودا يفسرلنا هما ليه كانو مخبيين شكلهم عشان حتى ميتعرفوش ويتجابوا ويقروا عليه
عزازيل : منطقي بردو
الابيض دخل علينا : قبضت عليه وعلى اللى طلبتهم منى وكلهم دلوقتي في السجن
عزازيل : كويس خد اخواتك واستجوبوه ومترجعوليش غير بأسماء كل اللى نفذوا وخدوا الامر من مين؟
روحنا انا والابيض ودنهش وساروخ السجن ولقيناه متكلبش ومحطوط في ايوضه وحده فدنهش قال لجندى : هاته اوضة التحقيقات وسبقناه على هنا وقعدنا والعسكرى جاب زوزيل وقعده قدامنا وكتفه في كرسي واول واحد اتكلم كان الابيض : قولي يا زوزيل كنت مع مين ساعت مانفذتوا الهجوم
زوزيل : هجوم ايه انا مش فاهم انت بتتكلم على ايه ؟
الابيض خبط على الترابيزة وزعق فيه : انت هتستعبط يلا دمك لقيناه على سيف مع جندى من اللى اتقتلوا
زوزيل اتوتر وقال : انا ماليش دعوة يابيه انا بس كنت بنفذ الاوامر
ساروخ : مين اللى اداك الامر ؟
زوزيل سكت ومرضيش يتكلم ف الابيض قام واداله بونيه شوهتله وشه وقاله : انطق ياكسمك مين اللى اداك الاوامر
زوزيل خاف من الابيض وقال : نيفاريوس ... هو نيفاريوس اللى كان القائد بتاعنا
ساورخ : مين نيقاريوس دا؟
دنهش سرح شوية وبعدين قال : افتكرته دا يبقى مساعد قائد الكتيبة 18 في الجيش
الابيض بص للجندي وقاله : رجعه على الحبس وقالنا : انا هاخد فرقة واروح اجيبه خليكم هنا
عدي عشر دقايق والابيض كان داخل وفي ايده نيفاريوس دا ورماه على الكرسي وكتفه وعطاله بوكسين في بطنه استفتاحه كدا وقال لدنهش : انا هسيبهولك تستجوبه انت
دنهش بص لينفاريوس وقاله : ليه عملت كدا وخدت الامر من مين ؟
نيفاريوس مفتحش بوقه فدنهش اتعصب وقام نزل ضرب فيه وسأله تانى ومجاوبش وفضلنا على الحال دا ساعتين ونيفاريوس منطقش بحرف فقولتلهم : كفاية يا دنهش لو كان عايز يتكلم كان اتكلم من بدرى انا قاعد ساكت من ساعت ما جينا ممكن تدونى فرصتي احاول معاها
دنهش وافق ورجع قعد وانا وقفت وروحت نحيه نيفاريوس واديت السيطرة لديمون تانى وميلت على ودنه وهمست : مين اداك الامر بكدا ودفعلك كام ؟ نيفاريوس متكلمش فحطيت صباعى على صدره وبصبتله وابتسمت وصعقته بالبرق وفضل يتكرهب لحد ما شيلت صباعي وقولتله : هاا قولى يلا زي الشاطر مين اداك الامر
نيفاريوس بصلي وابتسم كانه بيعاندني فقولتله : مكنتش احب استخدم الطريقة دي معاك بس انت اضطريتني ، بصيت للعسكري وقولتله : فرقة منكم تروح تجيبلي اهله وابعتلي عسكري شديد
العسكري خرج وخد فرقة من الجنود ومشي وشوية ولقيت عسكري جسمه طول في عرض وعضلاته كبيرة داخل عليا وقالى : طلبتني مولاي الامير
انا : استنا خليك هنا هحتاجك كمان شوية
دنهش : انت بتفكر في ايه ؟
انا : هتعرف كمان شوية
عشر دقايق والعساكر كانو داخلين ومعاهم شيطانتين وشيطانة صغيرة لسه طف*لة ونيفاريوس اول ما شافهم اتخض و اتوتر بس حاول ميبينش شاورت للعسكري الضخم دا وجه همست في ودنه باللى هيعمله فابتسم وراح نحيت نيفاريوس وخبطه بغشم في بتاعه فبقى يصوت زي النسوان من الوجع وبعدها العسكري راح مقطعله هدومه كلها وفشخ طيزه وطلع زوبره اللى كان زي عود النور قدامه وراح رازعه في طيز نيفاريوس ع الناشف خلاه صوت من الوجع وانا بصيت على الشيطانتين فسألت العساكر اللى جابوهم دول مين؟ فقالولي انهمم امه وبنته ومراته بصيت على امه ومراته كانوا بيعيطوا وهما شايفين راجلهم بيتناك ويصوت شوية وامه جريت عليا ونزلت تبوس رجلي وهى بتعيط : وتقولى معلش يابيه سيبه وحيات اغلى حاجة عندك
انا : شوفي حتى جيتي تحلفيني معرفتيش للأسف انا معنديش غالى ولا عزيز
مراته : طب هو عمل ايه عشان تعملوا فيه كدا ؟
دنهش : جوزك ياهانم قتل 5000 جندي وأباد قرية كاملة برجالها بنسائها بأطفال*ها
العسكري خلصت نيك في نيفاريوس ونزل في طيزه ولما طلع زوبره من طيزه فضلت تنزل في لبن مخلوط بدم بكارة طيزه وكتفه وحطه على الكرسي ونيفاريوس بيعيط بدل الدموع ددمم وانا روحتله وقربت من ودنه وقولتله : هاا هتقولي بقا مين اداك الامر ولا هخليهم يخلصوا على عيلتك وحدة وحدة
نيفاريوس خاف وقالى : لأ لأ لأ خلاص هتكلم كله الا عيلتي هتكلم بس ارجوك متأذيهمش
انا : انت اللى بأيدك القرار هل هتخليهم يعيشوا ولا لأ
نيفاريوس : حاضر هقول هقول اللى قالى اعمل كدا هو مل الجن ابو محرز الاحمر ودفعلي دهب كتير عشان انفذ وهند اللى خططت لكل حاجة
انا : تمام اوى ، بصيت للعسكري وقولتله : خده واستجوبه واعرف منه اسماء كل اللى شاركوا في اللى حصل وبعدها حولوهم للقاضي داسم هو يتخذ الحكم اللازم
خدت السيطرة من ديمون تانى ومشيت انا وساروخ ودنهش ورجعنا قعدنا مع عزازيل اللى اول ما قعدنا قالنا : عرفتوا مين اللى ورا ده ؟
دنهش : الاحمر وبنته
انا اخدت بالى ان عزازيل اتصدم واتدايق في نفس الوقت وقال : طيب يابو محرز انا هعرفك ازاىتنسى نفسك وتتجرأ على ممكلة عزازيل
انا قومت وسبتهم وروحت قعدت في اوضتي وسألت دارك : هو مين ابو محرز الاحمر دا
دارك : دا ملك الجن الناري وبنته اسمها هند وهي دراعه اليمين وبيستشيرها في كل حاجة
انا : طب ايه اللى يخليه يعمل كدا ويأخر شياطين عشان يهجموا على كتيبه ويمحوا قرية من الوجود
دارك : مش عارف ومش قادر افهم ايه السبب اللى يخليه يعمل كدا بس اللى متأكد منه ان في حرب على الابواب
برا عند عزازيل
ساروخ : ايه اللى يخلي الاحمر يعمل كدا ويبدأ بالهجوم مش كدا بدري
عزازيل : مش عارف بس هو كدا اكيد عرف انه ظهر وبيحاول يسبق ويعمل حرب عشان يقدر يقتله وهو لسه ضعيف
دنهش : طب والحل ؟
عزازيل فكر شوية : الحل انك تكثف تدريبات الجنود جدا وتجهز كتيبة من اقوى واكفئ الجنود عندنا وتبعتهم عايزهم يمسحوا مش قرية لأعايزهم يمسحوا 100 قرية من الوجود وكل دا يحصل قبل تدخل الجيش مفهوم
دنهش : حاضر ومشي راح يعمل اللى اتطلب منه
فعلا الجنود اتبعتوا لعالم الجن وعملوا قلبان هناك
تانى يوم كن قاعد ساوخ وعزازيل ودخل عليهم الحارس وركع : مولاي في مرسال جاي لجلالتك من الملك الاحمر
عزازيل : خليه يدخل
المرسال دخل وسلم الرسالة وعزازيل قرأ اللى فيها واتدايق وبص للحرس وقالهم : اقتلوه !!
الحرس مسكوا المرسال وقطعوا راسه وعزازيل قالهم يبعتوها مع سجين من السجناء للملك الاحمر
ساروخ : هو كان كاتب ايه في الرسالة اللى خلاك تتعصب كده
عزازيل : بيهددنى ويقولى ان معتذرتش هيبعتلى جيش قادر انه يدمر عالم الجن كله شكله نسي نفسه
ساروخ : اقولك انا مش متفائل حاسس اننا هنخسر المعركة دي مش عارف ليه
عزازيل : نخسر ... احنا عمرنا ما خسرنا ولا هنخسر حرب في ايه ياساروخ انت جرالك ابه ؟
ساروخ : مفيش بس مش عارف انا عمري احساسي ما خيب !!
عزازيل : قوم ياساروخ قوم شوف شغلك عقدتنى يا اخي
انا كنت قاعد في اوضتي كالعادة ودارك كلمنى وقالى : طب بدال مانت قاعد كدا روح ادخل العالم الافتراضي اتدربلك شوية عشان انت هتشارك في الحرب
انا : تصدق عندك حق ، قولت التعويذة واتنقلت للعالم الافتراضي ودارك كلمني وقالى : لازم نعلى بمستواك جهز نفسك
انا : جاهز
دارك راح منفصل عنى ووقف قدامى كانت اول مرة اشوفه على الحقيقة وبصراحة كان شكله جامد وقالى : احنا هنعمل قتال وتستخدم فيه كل اللى اتعلمته وكل مهاراتك
انا : بس انت عارف كويس انك اقوى مننا انا وديمون بمراحل
دارك زعق : مش هتبطل خوفك دا وقلة ثقتك في نفسك لازم تثق في نفسك عشان تقدر توصل للي بتحلمله ولا انت هتفضل تتكل عليا كدا انى اساعدك لازم يكون عندك قوتك الخاصة عشان مش كل شوية هتسيبلي السيطرة لان دا هيأثر على جسمك
انا الكلام بصراحة خلى الدم غلي في عروقي واختفيت وظهرت وراه وروحت رازعه بالبوكس في ضهره وقولتله : مش كفايه كلام ولا ايه ؟
دارك ابتسم واختف خالص وفضلت اتلفت حواليا في كل اتجاه ومش لاقيه بصيت فوي وتحتى بردو مش لاقيه حاولت استشعر قوته مفيش فص ملح وداب وفي مرة ببص ورايا ولفيت وشي تانى لقيت في وشي ومفيش بيني وبينه غير كام سنتي وراح مديني بونية في دقني طيرتني عشرة متر ورا وديمون كلمنى : انا من رأيي ننفصل ونحاربه سوا عشان نشتته
انا : ديمون ، انفصال !!
فخرج ديمون وظهر جنبي ودارك ابتسم وقال : جميل شكل اللعب هيحلوا
اختفينا انا زديمون في نفس اللحظة وظهرنا واحد قدامه وواحد وراه وروحنا ضاربين بعزم ما عندنا لقبنا ايدينا خبطت في بعض استغربت ولقيت دارك واقف بعبد وبيبصلنا وبيضحك وقالنا : لسة بطيئين بردوا
فطرنا احنا الاتنين عليه ولسه هنضربه راح ماسك كل واحد فيني من ايده ولفنا وراح رازعنا في الارض وراح مختفي وشالنا وطار بينا في الجو وسابنا نقع واختفى ظهر عند ديمون واداله بوكس في بطنه خلاه نزل زي النيزك على الارض وعمل حفرة في الارض وجه عندى وعمل نفس الكلام [ واحد محنك دلوقتي هيقولي انتوا ازاى مش بتعملوا حاجة ولا بتردوا عليه هقولوا ماهو يا ترعة المفهومية دارك احنا مش شايفينه اساسا بسبب سرعته الجبارة ] وقف انا وديمون بالعافية ودارك نزل وقف قدامنا بس بعيد شوية ديومن بصلي وفهمت هو عايز ايه فكل واحد منا صنع سهام انا عملت سهمين نار وجليد وهو عمل تلات سهام واحد برق وواحد هوا وواحد صخور واطلقناهم سوا وديمون واقف يبصلنا باستهزاء اللى هو انتو بتستعبطوا دول مش هيأثروا فيا اساسا المهم السهام كلها كانت رايح نحية دارك وحاجة غريبة حصلت السهام قربت من بعض وراحت خابطة في بعض وكلنا تنحنا لما شوفنا اللى حصل السهام بعض ما خبطت في بعض اتحولت لسهم واحد لونه اسود وطار بسرعة مجنونة نحيت دارك ورشق في كتفه وهو اتألم جدا ووقع على الارض لدرجة اني انا وديمون طرنا عليه نشوف ماله وقليناه مرمي على الارض والسهم في كتفه فانا شديت السهم وخلعته وهو جرحة اول ما السهم طلع منه اتلحم وحده فقعدنا جنب بعض وديمون قال : هو ايه اللى حصل دا يا دارك ؟
دارك : انا عارف ان الطاقة المظلمة اساس كل المواد التانية وانهم اتكونوا منها بس مكنتش اعرف انهم ممكن يتجمعوا تانى يعني ويكونها
انا : طب على كدا اي حد هيعرف يجمع المواد دي هيعمل الطاقة المظلمة
دارك : هو مش اي حد لان مفيش غيرك بيعرف يستخدم الخمس عناصر بس انا بردوا هدور واشوف عشان نكون محصنين نفسنا ومجهزين لأي حاجة
ديمون : طب هنعمل ايه دلوقتي ؟
دارك : احنا هندمج تانى عشان اعلمك ازاى تجمعوا الطاقة جوا جسمكم عشان تقدروا تطلعوها طاقة مظلمة
اندمجت مع دارك وديمون وبدأ دارك يعلمنى ازاى اجمع كل الطاقة في جسمي الاول عشان اطلعها طاقة مظلمة وبعد ايام عرفت اجمعها بس كانت بتستهلك منى طاقة بغباء وومكن عشان اطلع شوية طاقه اتعب نفسي ومبقاش قادر اقف على رجلى فضلنا نحاول ونحاول لحد ما بعد يجي شهرين قدرت انى اجمع الطاقة وانا سايب ايدي خالص ومن غير ما احس حتى وطلعت من العالم ومكنش عدى برا غير يوم بس ولقيت عزازيل مجتمع بكل اخواتى الرجالة والبنات ولما شافني قالى : تعالى اقعد كنت فين ؟
انا : كنت بتدرب
عزازيل : طيب تعالى اقعد
قعدت وكانوا بيتكلموا عن الحرب
عزازيل : في اخبار وصلتنى ان الجيش قرب يوصل عايز خطة مظبوطة ياساروخ
ساروخ : اوامرك مولاي ، شاور بأيده ظهر خريطة وشاور على مكان وقال : الجيش جاي من هنا فلازم نطلع نقابله قبل ما يدخل حدود عالم الشياطين عشان كدا لازم نجهز جيش قوى وكبير وسريع
تقسيمة الجيش هتكون الكتالي احنا عندنا مليون جندى هنقسمهم لقلب وجناحين 500 الف القلب و250 الف في كل جناح القلب هيقوده دنهش والجناح الايمن ناصور والجناح الايسر لوسيفر اللى هيقوده البداية هتكون عند القلب هو اللى هيهاجم الاول وجيش الجن هيهاجم كله عشان يحاربه يقوم الجناحين محاوطينهم وتقفلوا عليهم الكماشة الابيض وداسم هيفضلو هنا عشان يحموا الشياطين النساء والاطف*ال تمام
كلنا : تمام
بعد يومين الجيش بتاع الجن كان واصل للمكان اللى احنا حددناه ولقينا مستننينه ولاحظت ان اللى كان على راس الجيش كانت بنت والجيش كان متقسم مجموعة لون جلدهم احمر ومجموعه ازرق ومجموعتين شكلهم قريب للبشر ومجموعة جلدها ترابي فعرفت ان الجيش دا لامم كل طوائف الجن
دنهش اول كالقي الجيش واقف قدامه أمر القلب انه يهاجم بكل قوته وفعلا الجنود مكدبوش خبر وطارو ز ي الصواريخ عليهم وكلنا استغربنا لما لقينا الجن كلهم بيهربوا دنهش استغرب بس مكنش ينفع يتراجع عشان ضهره كان هيبقا مكشوف فجري وراهم هو والجنود وناصور زعق لدنهش : ارجع هتقع في الفخ !!
بس كان فات الاوان والجن كانوا بيهربوا عشان يجروا دنهش وراهم ويروحوا لافين حواليهم وفعلا الجنود كلهم اتحبسوا ومعاهم دنهش جوا دايرة من جنود الجن وبدأت الدايرة تديق عليهم وبقوا يصطادوا في الشياطين زي الفراخ ولقيت يجي 1000 واحد من الضوئيين والقمريين اتلموا حوالين دنهش وبقوا كلهم يحاربوا فيهوفي نفس الوقت ودنهش على الرغم من سرعته الكبيرة الا انه مكنش ملاحق على الضربات ومرة واحدة جني طعنة بسيف في قلبه وهو مش واخد باله انا لما لقيت كدا قولت للجنود اهجموا بسرعة وفرقوا الدايرة دي والجناحيين هاجوا الجن من الجانبين وبقوا يقطعوا فيه وخلاهم اتفرقوا وجيش الشياطين اتجمع كله تانى وانا جريت على دنهش واختفيت وظهرت وراه عشان لقيت جنى كان بيرفع السيف وهيكير رقبته لانه كان في اضعف حالاته ولقيت السيف نزل على ضهري وشقه بالطول بس استحملت الوجع وخدت دنهش واختفيت ظهرت في القصر وكانت عاينة موجودة وجاهزة بطاقم طبي لأي حاله طارئة وظهرت في القصر وعزازيل وساروخ وليليث اول ما شافونى وانا شايل دنهش وهو سابح في دمه ومش بينطق كلهم اترعبوا وانا جريت علي عاينه وقولتلها : الحقيه بسرعة نبضه ضعيف ومقرب يقف ولفيت وشي ولسه هختفى امي نادت عليا : استنى يبني خلى اختك تعالجلك ضهرك
انا : متخافيش انا هصرف نفسي والجيش محتاجنى واختفيت وظهرت في ارض المعركة وياريتني ما ظهرت فيها لقيت الجن ماسكين الشياطين تقطيع وناصور متعور واقع على الارض عمال ينزف وفي جن حوالينه وكانوا هيقتلوه انا اتجننت واختفيت وظهرت وسطهم وبقيت احارب فيهم وامنع اي حد فيهم انه يقرب من ناصور لانهم مش مركزين غير على انهم يقتلوه لانهم عارفين قيمته كويس وان معنويات الجيش هتبقى فيوالارض لو عرفوا انه اتقتل ، كنت بحاربهم وانا عمال اخد ضرب من كل حته بس في الاخر وبالعافية قدرت اقتلهم ووقعت على ركبتي ومش قادر من الوجع والجروح اللى في جسمي وناديت على مساعد ناصور وقولتله : خد ناصور بسرعة للقصر الملكي بسرررعه هيموت !!!
المساعد خده واختفى وانا حاولت اقف تانى بس وقعت على ركبتي تانى وانا بتقطع من من الوجع ولقيت ضل فوقى فبصيت لقيت البنت اللى كانت على اول الجيش وكانت مبتسمة وقالتلى : امال ايه الضجة اللى عاملينها حوالينك دي وانت مجرد واحد ضعيف مقدرتش تصمد قدام شوية جنود
انا مبقتش قادر استحمل الوجع وبردو حسيت بالاهانة من كلام البنت دي فقولت : ديمون !!
ديمون خد السيطرة وطبعا جسمه بقا سليم وقام وقف والبنت دي اتخضت شوية من اللى حصل بس حاولت متبينش ، انا جوه سألت دارك : مين دي ؟!
دارك : دي هند بنت الملك الاحمر
برا ديمون بص لهند وقالها : انتي بقا هند مش كدا ؟! يخسارة كان نفسي اتعرف عليك في ظروف احسن من كدا وضحك وفي لحظة كان ماسكها من رقبتها وخنقها ورفعها في الهوا وطار بيها وراح راميها ونزلت اترزعت في الارض وراح عامل سهم من الجليد ورماه نحيتها وهي اول ماشافته اختفت وظهرت ورا ديمون وضربته في ضهره بكرة نار بس متأثرش قوى ولف مس دراعها وكسره وبقا يلف بيها ويخبطها في الارض ويمريها في السما كان بيفسحها لحد ما زهق ونزل على الارض وعمل رمح من النار ورغزه في الارض وخلا مقدمته لفوق ومسكهت وطار بيها وراح راميها عليه فنزلت والرمح خرم بطنها الجن الضوئيين والقمريين لما شافوا كدا المجموعتين كلهم اتلموا على ديمون وبقوا كلهم يحاربوا وفيه واحد خد هند واختفى والجنود الشياطين لما شافوه متحاوط هجموا على الضوئيين عشان يبعدوهم عن ديمون وفضل لما بقا فيه خمس من الجن الضوئي حواليه بس قوتهم كانت اقوى من باقى الجنود وكان واضح انهم أمراء وبقوا يحاربوا في ديمون وهو بحاول بالعافية انه يصد هجماتهم بس خد كام طعنة من كذا واحد فيهم لحد ما واحد فيهم غفله من ظهره وراح طعنه بسيف في ضهره وخلا قوته قلت جدا فانا بصيت لدارك وقولتله : هنعمل ايه ؟
دارك : انا هتصرف
ديمون زعق : داااارك
فاتحول ديمون لدارك ( نفس التحول في الفصل اللى فات ) والجنود ديول لما شتفوه اتعربوا ودارك اختفى تماما والامراء دول فضلوا يتلفتوا حواليهم ومش لاقيينه وفجأه دارك ظهر ورا واحد فيهم وايده عشان فيها ضوافر طويله غرز ايده في ضهره وطلعها من الجنب التانى وهو ماسك قلب الجني دا وخرجها تاني والجني دا وقع ميت في وقتها ودارك اختفى تانى وعمل نفس الموضوع مع تلاته تانيين لحد ما بقى اخر واحد ووقف دارك وقاله : اسمودي ابن الملك روقائيل مممم كويس انى قابلتك
اسمودي هجم عليه بغشم وفي لحظة كان دارك فاصل رقبته عن جسمه وبعدها طار في الجو وصرخ صرخة تانى هزت المكان كله لدرجه ان الجيش بتاع الجن انسحب ودارك بص للجيش بتاع الشياطين واللى كانوا كلهم بيبصوا ليه برعب وقالهم : انسحبوا !!
ودارك رجع على القصر وقبل ما يدخل ادانى السيطرة بس كان جروحى لسة زي ماهيا ملمتش وانا دخلت القصر وانا بشر ددمم من كل مكان وعاينة ولما وصلت قاعة العرش وقعت على الارض مغمى عليا من التعب والوجع ، فوقت لقيت نفسي في اوضتي وامي وعاينة قاعدين جنبي ، جيت اتحرك مقدرتش عشان جسمى كان كله جروح وعاينة قالتلى : حاسس بأيه ؟
انا : جسمي كله واجعني وحاسس انه مكسر
عاينة : طب ارتاح وكلها كام يوم وهتبقى كويس
انا بالعافية اختفيت وظهرت على كرسي في قاعة الجتماعات وكان ساروخ ودنهش اللى حاله مكنش احسن من حالى وجسمه كله ضمادات وعزازيل اتكلم : عايز افهم اللى حصل بالظبط
انا وقعنا في الحفرة اللى حفرناها ليهم
دنهش : ومكناش متقوعين العدد دا كله وكمان الجيش كان فيه جن ضوئيين وقمريين وانت عارف ان قموة الواحد مهنم بقوتنا
انا : الفكرة مش هنا الفكرة انك لازم تملى مكان الجنود اللى اتقتلوا او اتصابوا ونزود عدد الجيش ومش دا اللى مخوفنى اللى مخوفنى ان الضوئيين مش هيسكتوا وهيحاولو ير،وا بسعة
ساروخ : ليه يعين ؟
انت : انا قتلت اسموري ابن الملك روقائيل ملك النوانيين واكيد هيحاول يرد في اسرع وقت فلازم نجهز الجيش في اسرع وقت

بعد شهر الجيش كان جهز منه مليار جندى وسمعنا ان الضوئيين فعلا جهزوا جيش وخلاص بقوا على الحدود فطلعت انا ودنهش نقود الجيش وقابلناهم على الحدود وروقائيل كان على راس الجيش اللى كان عدده 5 مليار جني من الضوئيين والقمريين وانا لما شوفت العدد قولت لدنهش : احنا كدا بنروح للموت برجلينا
دنهش : منقدرش نتراجع لانهم كدا هيدخلوا عالم الشياطين وهما لو دخلوا هيبهدلوا الدنيا
الجيشين هجموا على بعض وكان فيه حرب طاحنة واللى كان بيطول حد مكنش بيرحمه وانا ورقائيل اتقابلنا وهو وقف قصادى وقالي : انا هقتلك بأيديا دول عشان قتلت ابنى وولي عهدى
وهجم عليا وسرعته كان كبيرت وكانت ضرباته سريعة وقوية كنت بصدها بالعافيه وشكل سيف من النور وبقا يحاربني بيه والسيف فعلا كان قوى انا كنت حاسس بيه فدارك قالي : السيف دا قوى ولازم تواجهه باللى في قوته
اانا : ازاى
دارك : جمع كاقة مظلمة واصنع منها سيف ، فعلا بدأت اجمع الطاقة وعملت سيف منه وبقيت احارب بيه روقائيل وفعلا القتال كان قوى جدا وكنا بنرزع في بعض وروقائيل جرحنى في بطني وانا روحت مطلع كورة طاقة مظلمة ورميتها عليه وانفجرت في وبعدته عني وفجأة ناصور ظهر قدامي وقالى : تم !!
انا : خلي الجيش ينسحب بسرعة عشان هنخسره كله لو منسحبناش دلوقتي
ناصور : امرك !!
الجيش فعلا انسحب وفي واحد جه وشوش روقائيل في ودنه ولقيته بصلي وبغضب وقالى : هنتقابل تاني وساعتها هقتلك افتكر كلامي كويس واختفى وانا رجعت للقصر
[طبعا انت هتتجنن وتعرف في ايه هقولك انا طلبت من ناصور انه يخطف بنت الملك روقائيل لما عرفت انه عنده بنت وكل دا عشان اغ كنت عارف كويس ان روقائيل هيرد بسرعة وبجيش جرار يقدر بيه يمحى عالم الشياطين كله فكان لازم نعمل حاجة تخليه يرجع بسرعة وتشتته لحد ما نقدر نجهز جيش كبير يقدر يهزمه ] انا رجعت اوضتي وانا داخل ليليث قالتلي : ناصور جاب بنت هنا وهي في اوضتك
انا روحت على الاوضة واول ما فتحت الباب اتصدمت من اللى لقيته قدامي !!


انا اسف لو الفصل قصير بس صدقوني عندي ظروف صعبة وانا مزنوق زنقه الكللابب وهحاول الفصل الجاي اعوضكم بفصل احسن واكبر استننوني . نسيت اقولكم ان مفيش غير واحد بس هو اللى عرف يخمن مين البنت @Zizo zizo a الف الف مبروك ليه علي تخمينه ❤❤

دي تصور ل لوسيفر
HSAoF6b.md.jpg

ديمون
HSAnm8l.md.jpg

دارك
HSAo7cv.md.jpg





ورجعتلكم تانى بالسلسلة اللى بتحبوها وفصل جديد هياخد مجرى الاحداث لمكان تانى وحتى تانية مكنتوش متوقعينها عايزك كدا تروق عليا بلايك وكومنت تشجعنى بيه وعندى ليكم مفاجأة انا هنزل سلسلة جديدة بس هتكون في قسم القصص غير الجنسية وهتكون سلسلة طرش اوعدكم بكدا وممكن تنزل النهاردة او بكرة بالكتير فعايزك بقا لما تنزل تروح تتفاعل عليها كدا خليها تعلى معلش طولت عليك تعالى معايا على الفصل .



الفصل الثاني




رجعت القصر عشان اشوف بنت الملك روقائيل اللى ناصور خطفها وانا خليته يعمل كدا ويخطفها عشان دي هتكون ورقة ضغط اقدر بيها اضغط على روقائيل واخد منه اللى انا عايزه دخلت القصر وامي قالتلى : ناصور جاب بنت هنا من شوية وهي دلوقتي في اوضتك ، روحت على الاوضة وناصور كان جاي معايا و أول لما فتحت الباب اتصدمت . لقيتها قاعدة على السرير وبتعيط ولما فتحت الباب بصتلى وسحرتني تانى بعينيها الحمرا من العياط وخدودها اللى وردت من العياط وانا بصيت لناصور وانت متنح وقولتله : ايه اللي جاب دي هنا ؟
ناصور : مالك يالوسيفر في ايه مش انت اللى طلبت مني اخطب بنت الملك روقائيل وانا عملت اللى قولتلي عليه واهي قدامك سيرين بنت الملك روقائيل
انا تنحت شوية وبصيتلها حالها مكنش احسن من حالى وكانت عينيها مفتوحة من الصدمة يعني يوم من تقابل رفيقها يكون هو اللى خاطفها . عندى انا النار كانت بتغلى جوايا وكنت ممكن اقتل ناصور دلوقتي وديمون راح واخد السيطرة منى وكان متعصب جامد وزعق في ناصور وقاله : اطلع برررة !!!
ناصور خاف وطلع برة بسرعة وديمون قفل الباب وراه وخد نفس كبير وحاول يهدي نفسه عشان ميتعصبش عليها وراح قعد على حرف السرير وبصلها بحب وهو مبتسم وقالها : وحشتيني ... انتى مش عارفة انا عامل ازاى انا الفرحة مش سيعاني انى قابلتك انا من اخر مرة كنا مع بعض وانا قلب الكون كله عليك عشان الاقيك
سيرين : تقوم تخطفني مش كدا ؟!!
ديمون : قطع لسان اللى يقول كدا احلفلك بأيه طيب انى مكنتش اعرف انه انتى بنت الملك روقائيل انا لو اعرف كنت روحت جري اتقدمتلك ولو ابوك كان طلب حكم عالم الشياطين كله مهرك مكنتش هتردد لحظة في اني اوافق
سيرين سكتت وبصت في الارض ف ديمون قرب منها وحط ايده على بطنها وقالها : طب علشان خاطر ابننا سامحيني
سيرين بصتله بصدمه لانها لسة مكنش بان عليها اعراض الحمل ومكنتش عارفة وقالته :انت بتقول ايه؟
ديمون ابتسم : ايوة انتي حامل وانا حاسس بيه اهو وبطاقته عايزة تسمعي دقات قلبه ؟
سيرين بصتله وهزت دماغها بأيوة فحط ايده على راسها وقال تعويذة وهو حاطط ايده على بطنها فسيرين سمعت دقات قلب ابنها وعينيها اوسعت وابتسامتها بقت من الودن للودن وبعد شوية حلوين ديمون شال ايده من على راسها ومن على بطنها ف سيرين مبقتش سامعة حاجة وديمون بصلها وقلبه بيتنطط من الفرحة عشان شايف فرحتها وقالها :هاا سماح كدا ؟!
سيرين قلبت وشها وكانها اتحولت وقالتله : لأ واطلع برة مش عايزة اشوف وشك تاني
ديمون : انا هحترم رغبتك ومش هتشزفى وشي تاني عن اذنك
ديمون خرج من الاوضة وانا زعقت فيه : ايه اللى انت عملته دا تقولك امشي تمشي كدا
ديمون بزعيق : عايزيني اعمل ايه يعني قالتلك مشوفش وشك تاني يبقى مشوفش وشك تانى يبقى متشوفش وشك تانى خلي عند اللى خلفتك كرامة بقا وانا عارف كويس ان رابطة الرفقاء بيننا قولية ومن سابع المستحيلات تتفك فأهدى وهنلاقيلها حل بدل العنطزة الكدابة بتعاتك دي
ديمون راح قاعة العرش لقيهم كلهم قاعدين فرراح قعد على كرسي واداني السيطرة تاني . انا قعدت وكنت متدايق اووى من اللى حصل وبعد شوية بصيت لعزازيل وقولتله : تقدر تفسرلي سبب خسارتنا مرتين ورا بعض لحد ما بقينا مضحكة العوالم كلها
عزازيل : انت مانت شوفت اعدادهم كانت كبيرة ازاى
انا زعقت : اعداد كبيرة ايه انت عندك فوق ال15 مليار جندي جاهزين للحرب ومش قادر تتطلع منهم حد اسمع بقا اما اقولك طلاما مش عارف تعمل جيش قوي من النهاردة قيادة الجيش هتكون من نصيبي وتدريبه مسؤول مني انا وانا هحقق النصر عشان ميبقاش لوسيفر اللى يخسر قدام شوية جن ولاد وسخة عشان حضراتكم مش عارفين تشوفو شغلكم انا هروح انام دلوقتي اصحى الاقي مرسوم رسمي انى بقيت قائد الجيش ومدربه . روحت نمت خمس ساعات وصحيت ظبطت نفسي وطلعت روحت على الجيش لقيت مساعد ،نهش اول ما شافنى ركع : مولاى وسيدي قائد الجيش
انا : هو دا اللى فالحين فيه فالحين تخضعوا وتقولوا ساعدتك وحضرتك لكن تحاربوا وتكسبوا لا دا مش اختصاصكم اسمع انت معزول من منصبك ورجعت جندي عادي يلا ارجع مكانك
الجندى مشي وانا روحت وقفت على مكان عالى وزعقت فكل الجنود انتبهوا ووقفوا ييمعونى
انا : اسمعوا بقا من النهاردة مفيش قائد ولا مساعد ولا غيره من النهاردة كلكم جنود زي بعض وكل قائد او مساعد فهو معزول وبقا جندي عادي ومن اليوم هتشوفوا تدريبات تانيه خالص بهجت تاني خالص [ معلش مقدرتش اعديها ومقولهاش 😂😂] . قولت تعويذة ونقلت 3 مليار جندي لعالم الافتراض على اكبر كوكب فيه وقولتلهم : انتوا هتتدربوا هنا عشان بعد شهر عندنا حرب مهمة لو خسرنا فيها يبقى ده معناه دمار عالم الشياطين وموت اهاليكم وابنائكم معاهم مستعدين تخسروهم
كلهم : اكيد لأ
بدأت تدريب الجنود واكتشفت مصيبة انهم مفهمش واحد بيعرف يتحكم في طاقته الخاصة ويشكل منها اشكال وبيبذل مجهود كبير اساسا عشان يعمل كورة يهاجم بيها وكانوا معتمدين على الاسلحة التقليدية زي السيوف والسهام وغيره ودا كان سبب خسارتنا لان جيش الضوئيين مكنش فيه جندي مبيعرفش يستخدم قوته فغير العدد هما كانوا اقوى . المهم انى بقيت ادرب الجنود تدريبات عنيفة ومكنتش بخليهم يدوقوا طعم النوم وكنت بجيبلهم الاكل المخصوص اللى دنهش كان بيجيبه ليا وطبعا خدت منهم كل سيوفهم ودروعهم واي سلاح تقليدي ممكن يستخدموه عشان غصب عنهم يعملوا لنفسهم سيوف ودروع من الطاقة ويطوروا من نفسهم . 150 شهر جوا العالم الافتراضي كنت بنيك فيه الجنود نيك حرفيا في التدريبات قدرت اخلي الجنود فيها يشكلوا سيوف واشكال من الطاقه ويحاربوا بيها وقولتله انى لو شوفت واحد منهم ماسك سيف او رمح عادى انا هنيكه لان اعتمادهم الكلي بقا على اسلحة الطاقة ورجعت بيهم من عالم الافتراض وكان عدى فيهم شهر ونص وقولت للجنود : يلا كل واحد يروح بيته وينام قدامكم بالظبط 3 ايام في اليوم الرابع تكونوا هنا وحسك عينك انت وهو جنس مخلوق يعرف بالمكان اللى كنتوا فيه انا بحذركم اهو وابقى اعرف بس اني في واحد فيكم فكر فيه بينه وين نفسه يلا اتفضلوا .
الجنود مشت وانا رجعت على القصر و أول لما دخلت امى جريت عليا حضنتني وقالتلى : يبني ليه كدا بس حرام عليك كل مرة تختفي ومحدش يعرفلك طريق جرة وبتقطع قلبي عليك
انا : ياماما انا كويس اهو انا كنت بدرب الجنود بس وملقتش فرصة ارجع فيها سيبيني بقا عشان هروح اغسل نفسي . بوستها من خدها وروحت اتشطفت وطلعت قولت اروح قاعة الطعام اكل حاجة واتفاجأت لما لقيت لاقيس قاعدة جوا ومعاها سيرين وقاعدين يضحكوا ويهزروا سوا وانا دخلت قعدت على كرسي في جنب بعيد عنهم والخدامة جابتلى الاكل وبدأت اكل وكل دا مش عايز ابصلها . اما عند سيرين فكانت بتبصلي وهي سرحانة وفي دموع في عينيها عايزة تقوم تنط في حضني وتقولى وحشتنى بس برضوا بتكابر شوية وراحت قايمة ماشية على اوضتى وقفلت الباب عليهم ولاقيس كانت متابعة كل دا ومركزة اوى وبعد شوية قامت وسابتني ومشت وانا خلصت اكل وروحت نمت في اوضة تانية .
بعد اربع ايام جمعت الجنود اللى اتدربوا وطلعت منهم اقوى واحد وامهر واحد في الطاقة وقولتله : انت هتدرب باقى الجنود مفهوم
الجندي : امر مولاى
جمعت ال12مليار اللى باقيين ونقلتهم للعالم الافتراضي وقولت للجندى اللى هيدربهم : تفضل تدرب فيهم ومتوقفش والاكل موجود اهو يكفيكم 500 سنة قدام عايزك تمشي على نفس التدريبات اللى دربتهالكم وكل سنة هنا ممكن تخليهم يناموا يوم بالكتير اوى وتفضل تدربهم لحد ما انا اجيلك واقولك وقف فاهم
الجندى : مفهوم يا مولاى
سبتهم ورجعت للجنود الباقيين وقولتلهم اجهزوا احنا هنتحرك دلوقتي عشان نهاجم خير وسيلة للدفاع هي الهجوم [ انا قصدت انى اصدمهم بالحرب من غير مايعرفوا قبلها بالميعاد عشان لو فيهم جواسيس ميلحقوش يقولوا لحد بتحركنا ] . اول ما عدينا البوابات اختفيت انا والجنود وظهرنا عند كوكب الجن الضوئيين وهجمنا عليهم وطبعا الملك روقائيل كان قالب الدنيا على بنته ومكنش مركز مع الجيش ولا حتى انه يأمن نفسه كويس ودا كان احسن وقت ابدأ انا بالهجوم عليه وفعلا هجمنا على الكوكب بتاعهم والجنود مكانوش بيرحموا ويكانوا بيقتلوا كل الجنود اللى قابلوهم ويحرقوا المحاصيل عشان تبقى بمثابة كارت ارهاب لروقائيل ان دول جنود هياكلوا اللى يقف في وشهم وانهم جنود مختلفة كل الاختلاف عن الجنود اللى هو حاربهم قبل كدا . طبعا بعد قتال قعد اكتر من يومين كنت سيطرت على اكتر من ربع الكوكب وحطيت جنود على حدود الجزء اللى خدته عشان أأمن نفسي
في قصر النور [ قصر الملك روقائيل ] روقائيل كان قاعد بيتكلم مع كام واحد كدا من رجاله العصابات المشهورين في العوالم كلها عشان يحاولوا يلاقوا بنته والوزير بتاعه دخل عليه وهو بينهج وقاله : مصيبة يا مولاي مصيبه !!
روقائيل كلم اللى كانوا معاه : طيب تقدروا انتو تتفضلوا دلوقتي
بعد ما الرجاله بتاعت العصابات مشت روقائيل اتكلم : في ايه يا فوراس ايه اللى حصل ؟
فوراس : لوسيفر يا مولاي
روقائيل : متخلص يا فوراس هو انا بشحت منك الكلام عمل ايه ابن المتناكة دا ؟
فوراس : لوسيفر يا مولاي جه ومعاه جيش جرار وبعدد مهول وجنود متدربين على اعلى مستوى جنودنا حتى مقدروش يقفوا قصادهم وهاجم الكوكب واحتل الربع الجنوب الشرقي كله
روقائيل اتعصب : انت بتقول ايه حته العيل المعفص دا يحتلني انا في ايه يا فوراس احنا بقينا ملطشة ولا ايه؟
فوراس : دا اللى حصل يا مولاى وانا مش بكدب عليك في حرف وفي مشكلة كمان ان الربع اللى هو احتله دا هو المسؤول عن انتاج 90% من المحاصيل اللى بتغذي الكوكب كله يعني كدا هو مش جاي يحتل وخلاص عشان يرد الهزيمة اللى خدها دا جاي ومحدد وعارف هو عايز ايه وهيعمل ايه ؟
روقائيل رمى نفسه على كرسي العرش تانى وهو بيتنهد وقاله : هيكون عايز ايه يعني هو ؟
فوراس : دا عايز يضغط علينا يا مولاى عشان كدا اختار الجزء دا بالتحديد عشان يحتله لانه عارف اننا مش هنستحمل اكتر من شهر والكوكب كله هيدخل في مجاعة وممكن كمان حرب اهلية وده هيكون انسب وقت ليه انه يحتل الكوكب كله ويبدأ يقدم الاكل للناس عشان يبان في نظرهم البطل وهيخلوه يحكم ونفسهم راضية ومش بس كدا دا كمان هو كدا بعت رساله لكل ملوك عالم الجن انه مش اي حد وانه قدر يحتل اقوى فصيلة فيهم اللى هما الضوئيين مابالك بقى بالهوائيين والترابيين والمائيين وانا متوقع انه في فترة قصيرة ملوك الفصائل دي هتيجي تقدمله فروض الولاء والطاعة عشان يأمنوا شره ويبقوا في صف القوي بدل ما يبقوا ضده
روقائيل : يبن الايه دا تفكيره سم اتمنى بس يكون دا تفكيرك انت وميكونش هو فكر في كل دا
فوراس : حتى لو مفكرش في دا واحتل الجزء دا بالصدفة لما الكوكب يدخل في مجاعة هيلاقي انها فرصه انه يحتل الكوكب كله ولو ميعرفش انه كدا هدد باقى الملوك لما يلاقى واحد فيهم جه وقدمله الطاعة هيفهم انهم خايفين منه يعني في كلا الحالتين هيحصل زي ما قولتلك
روقائيل كان ناقص يعيط لأنه كدا اتزنق في خانة اليك زي مابيقولوا وقال لفوراس : طب وايه الحل دلوقتي يا فوراس ؟!
فوراس : الحل اننا نصبر اسبوع لو هو في الاسبوع متقدمش وطلب انه يتفاوض معانا نطلب احنا التفاوض معاه

عندى انا كنت قاعد في قصر من قصور واحد من اغنياء الجزء دا من الكوكب اللى قدمهولي هدية عشان يتقرب مني ومصالحه تمشي وميخسرش فلوسه . المهم عدى اسبوع ودخل عليا واحد من الجنود اللى بيحرسوا القصر وركع على ركبته وقال : مولاى الملك لوسيفر في جن ضوئي برة طالب انه يقابل جلالتك
انا : دخله
دخل عليا الجنى وفي حارس دخل معاه ولسه الجني هيتكلم الحارس رزعه كف على قفاه وقاله : لما تدخل عن جلاله الملك اول حاجة تعملها تركع يا روح امك
الجنى سكت ونزل على ركتبه وقال : جلالة الملك انا جايلك من طرف الملك روقائيل
انا : هاا لخص في الكلام
الجنى : جلالتك انا نائب الوزير وانا جايلك هنا لان الملك بعتنى عشان هو طالب من جلالتك انك تقعد معاه على ترابيزة التفاوض فياريت تتكرم علينا بفضلك وتقبل الطلب دا
انا : ماشي موافق بكرة الصبح الساعة 9 يجي نقعد وقوله لو اتأخرت دقيقه اعتبر التفاوض مرفوض
الجنى : امر مولاي عن اذنكم ، ومشي
تاني يوم الساعة تسعة بالظبط كان روقائيل جاي ومعاه وزيره ومعاه كومة جنود وانا قعدت في القصر مطلعتش استقبله والجنود بتعوتي وقفوه قدام القصر وقالوا للجنود الكل يرمي سلاحة حتى انتو وكان قصده على فوراس وروقائيل الجنود مكانوش هيرموا سلاحهم وكانو هيحاربوا بس فوراس قالهم ارموا السلاح وهو وروقائيل سلموا سلاحهم ودخلوا هما الاتنين بس وهما ماشيين في المممر فوراس ميل على ودن روقائيل وقاله : دا منظر واحد مش عارف ومحتل المكان دا بالصدفه دا مظبط كل حاجة وقاصد يذلنا .
الاتنين دخلوا عليا ومعاهم اربع حراس وكنت انا قاعد على تربيزة مدورة وهما دخلواوقعدوا وانا لسة قاعد والحراس وقفوا وراهم فكلمت الحراس : خلاص اطلع يبني انت وهو
حارس : بس يامولاى احنا هنا لحماية جلالتك من اي عوق ممكن يحصل
انا ضحكت : انا مقدر خوفك عليا بس انت مفكر انه لو هما فكروا يغدروا بيا مش هقدر افصل رقبتهم
فوراس حط ايده على رقبته وبلع ريقه والحارس ركع على رجله وقال :: اكيد داومش قصدي جلالتك ارجوك سامحنى
انا : خلاص مسامحك اتفضل اطلع برة
الحارس طلع برة وروقائيل اتكلم وقال : ليه خدت سلاحنا وسلاح الجنود برة عايز تقتلنا هنا
انا : ولو حتى معاكم سلاحكم انا لوحدى مش هغلب اموتكم كلكم انت هنا على ارضي وفي قصري وطلاما انت اللى جايلي يبقا تحترم قوانيني [ عايز افهمك حاجة عزيزي القارئ طول ما انت الاقوى وفي ايدك كارت الضغط متروحش لا مؤاخذة زي العبيط تجري تدور على التفاوض والسلام طلاما انت الكسبان يبقا انت اللى تقعد حاطط رجل على رجل وتستنى الطرف التاني يجي يبوس ايدك عشان يطلب السماح ولما يجي يطلب السماح لازم تستغل اي فرصه في انك تذله وتكسر عينه عشان يكون عارف كويس قيمته وقيمتك ودا بالظبط اللى انا عملته مع روقائيل ]
فوراس اتكلم : طب ممكن نعرف ايه هيا مطالب حضرتك
انا : انا مليش مطالب انتو اللى جايين تطلبوا التفاوض قدموا عروضكم ولو منسباني هوافق
فوراس : طيب حضرتك ايه اللى يرضيك او تاخد ايه مقابل انك تسيب الجزء اللى انت واخده دا
انا : لا فكرة اني اسيب الجزء دا تشيلوها من دماغكم خالص انا عارف كويس انتوا جايين هنا ليه انتو جايين عشان المحاصيل اللى بتغذي الكوكب كله وكمان بتصدروا لكواكب تانية وتكسبوا منها
فوراس : بالظبط هو دا اللى احنا جايين عشانه
انا : طيب تكرماً مني انا هبيع ليكم المحاصيل دي مقابل 1000 عمله دهبية مقابل الطن الواحد من المحاصيل دي ومش بس كدة وبنسبة زيادة 13% كل سنة
روقائيل : لأ طبعا احنا مش موافقين انت كدا بتلوي دراعنا
انا : مفيش مشكلة متوافقش بس انتوا قدامكم اقل من اسبوعين والمجاعة هتضرب في البلد كلها وكمان شهر هتبدأ الحرب الاهلية والاكيد ان رقابيكم انتوا الاتنين هتطير في الحوار دا ومش منى دا من شعبكم
فوراس : لا طبعا سيادتك احنا مش رافضين ولا حاجة احنا بس السعر غالي علينا حضرتك اكيد عارف ان الطن في السوق ب600 عملة دهبية بس
انا : دا اللى عندي قدامكم 3 دقايق توافقوا او ترفضوا
فوراس : موافقين
انا : كان نفسي تكون وزيري بس يلا ملناش نصيب
فوراس وروقائيل قاموا مشوا وانا قعدت افكر في اللى جاي وهعمل ايه وهتصرف ازاى

في القصر الاحمر قصر الملك ابا محرز الاحمر كان قاعد الملك الاحمر على عرشه ودخل عليه وزيره [ميمون أبانوخ ] واللى هو نفسه اخوه دخل عليه وقاله مولاى في خبر وحش
الاحمر : خير بس انت كل الاخبار اللى بتجيبها وحشة كدا
ميمون : لوسيفر يا مولاي احتل جزء من كوكب الملك روقائيل
الاحمر : يعني ايه ؟! ازاى قدر يعمل كدا
ميمون : ماهو دا اللى هيجنني المشكلة دلوقتي انه مسيطر على موارد الغذاء بتاعت الكوكب وده هيأثر علينا لان احنا كنا بنستورد منهم 5000 طن كل شهر وبكدا احنا هنضطر نروح نتفاوض معاه عشان نقدر ناخد منه الغذاء
الاحمر : مش هيحصل يعني بعد ما هزمته اوسخ هزيمة اجري بعد كدا اروح اتوسله عشان الغذاء في ايه يا ميمون متعقل الكلام كدا نشوف اي حد تانى نتهبب نستورد منه
ميمون : اللى تشوفه يامولاي

في القصر السحابي قصر ملك الهواء [زوبعة] كان الملك قاعد على عرشه المصنوع من السحاب دخل عليه وزيره (مازر) وركع وقاله : مولاي في خبر مش كويس
زوبعة : خير في ايه ؟
مازر : لوسيفر اللى كان اجتمع جيش من الجن عشان يحابروه [ للعلم فقط زوبعة مشتركش في الحرب دي] قدر يحتل جزء جبير من كوكب الملك روقائيل واستولى على موارد الغذاء بتاعت الكوكب
زوبعه فرك دقنه وهو بيفكر : هو اكيد مش هيجي ناحيتنا حاليا على الاقل طلاما مدخلناش الحرب ضده بس احنا عشان نكون مأمنين نفسنا تماما لازم نخلينا في صفه لان طلاما هو قدر يغلب روقائيل اللى مفيش واحد فينا يقدر يرفع عينه من الارض قدامه يبقى هو كدا قوته كبيرة فاحنا نسبق ونكسبه في صفنا بدال ما نروح في الرجلين
مازر : يعني حضرتك شايف انى ابعتله مرسال يدعوه انه يجي ونعمل تحالف هدنة
زوبعة : انت هتروح انت لانك عندك طريقة كويسة في الكلام
مازر : امر مولاي عن اذنكم

عشان منكررش كتير ويبقى بنحشي في القصة على الفاضي الامر حصل مع [ عنيائيل ] ملك القمريين ورفض زي الاحمر انه يقدم الطاعة ل لوسيفر وملك المائيين [برقان] لا رفض ولا وافق ولسة متردد وملك الارضيين [ المذهب] وافق لانه عارف انه من اضعف الاصناف وسهل على جيش لوسيفر انه يمحيه من على الخريطة .

بعد اكتر من شهر كنت قاعد على عرشي وبفكر انى ازاى قدرت انى احتل مقاطعة واخدها بالغصب من اقوى مملكة في عالم الجن وانى لازم مفضلش واقف في مكانى لازم اتحرك واوسع نفوذي ولازم كمان يبقى ليا جيشي الخاص عشان في الاول والخر انا لسة تبع عزازيل ووسط تفكيري جات صورة سيرين في دماغي وابتسمت غصب عني وحشتنى اوى وحشني برائتها وجمالها وضحكتها كلهاوعلى بعضيها كدا وحشتنى وقطع تفكيري دخول الحارس وركع وقال : مولاي المبجل فوراس برة وطالب انه يقابل جلالتك
انا : دخله
الحارس طلع ورجع ومعاه فوراس وبعدها مشي وقولت لفوراس : خير يا فوراس ايه اللى جابك؟
فوراس : جلالة الملك انا عايز اكون تبعك
انا اتصدمت بصراحة انا شوفت اخلاص من فوراس لروقائيل مشفتهوش في حد قبله عشان كدا اتمنيت انه يكون وزيري
انا : وايه يضمنلى انها مش لعبه منك انت وروقائيل عليا
فوراس: انا معرفش ادي لحضرتك ضمان ايه بس ممكن تسمحلي احكيلك
انا : اتفضل

فلاش باك ع الديق كدا

فوراس وروقائيل بعد ما خرجوا من عندي بعد المفاوضات ورجعوا على القصر روقائيل قال لفوراس : انت هتدفع تمن الغذا اللي هنشتريه من الزفت دا
فوراس : منين يا مولاي هدفع المبالغ دي ؟
روقائيل : عشان تتعلم تتسحب من لسانك بعد كدا وتوافق انت كدا خسرتنا تجارتنا وكمان هتخلينا نشتري بفلوس كتيرة اوى
فوراس : مع احترامي لسعادتك انت مرفضتش ليه ساعتها ومشيت
روقائيل سكت ف فوراس كمل كلام : حضرتك مرفضتش عشان خايف على منصبك عشان انت عارف اللى الناس هتعمله لما تقوم حرب اهليه انت عمرك ما فكرت في شعب يا سيادة الملك انت كل اللى فكرت فيه عرشك وملكك ومكانتك وسط باقى ملوك الجن
روقائيل : انت بتكلمنى كدا ليه انت نسيت نفسك شكلك ياحراااس
الحراس جم بسرعة وروقايئل قالهم : خدوه خدوه على السجن واعدموا اهله كلهم قدامه
الحراس مسكوا فوراس وسحبوهو وهو بيقول : ليه بس كدا انا طول عمري مخلص ليك وفنيت عمري عشان خدمتك هو دا جزائي في الاخر
وبعد اسبوع اتجاب فوراس واتربط في سيخ حديد وسط ساحة عامة واتعد قدام عينه ابوه وامه واخواته البنات الصغيرين واتحبس تانى وطول الشهر دا فوراس كان بيحاول يلاقي طريقة يهرب بيها لحد ما فعلا لقى طريقة وهرب وقال انه لازم ينتقم لأهله وينتقم من روقائيل وملقيش احسن من لوسيفر اللى هيساعده في كدا

عودة من الفلاش باك

فوراس : وهو دا كل اللى حصل يا مولاي
انا حسيت انه صادق فعلا لانى كنت شايف في عينيه غل ممزوج بحزن ورغبه في الانتقام بس كان لازم اتأكد بردو وقولتله : طيب مستعد عشان تكون تبعى انك تتحول لشيطان
فوراس : موافق
انا : ديمون ،إنفصاال !!
ديمون انفصل عني وقولتله : خليك انت هنا لحد ما اخد فوراس واروح بيه لعزازيل لانه الوحيد اللى بيعرف يحول الجن لشيطان
ديمون : تمام
طبعا فوراس كان شايف كل دا ومتنح لان الشياطين بس هما اللى عندهم قرناء لكن الجن لأ فخدته ومشينا وهو سألنى عن اللى حصله فحكيتله عن ديمون وعن حكاية القرناء وفهمته انه لما يتحول هيبقى عنده قرين واختفينا وظهرنا قدام القصر ودخلنا قاعة العرش وكان قاعد على العرش عزازيل وقاعد معاه ساروخ ودنهش وليليث ولاقيس وطبعا كلهم استغربوا لما شافونى وشافو فوراس لانهم عارفين الجن الضوئي وبيقدروا يميزوه ومشينا وقفنا قدام عزازيل وفوراس ركع وقال : مولاي المبجل عزازيل خادمك فوراس
انا : دا فوراس يابابا وزير الملك روقائيل
عزازيل : وده ايه اللى جابه هنا ؟
انا : فوراس قرر انه يسيب روقائيل لانه قتل اهله وهيكون تبعنا وانا جبته هنا عشان تحوله لشيطان
عزازيل فكر شوية وقال : ماشي تعالى يافوراس
فوراس قرب ووقف قدام عزازيل بكام سنتي بس وانا روحت قعدت على الكرسي وكان في وشي لاقيس وخدت بالى انها مركزة اوى مع فوراس وفي في عينيها لمعة اول مرة اشوفها فيها بس حاسس انى شوفتها قبل كدا بس مش فاكر امتا دارك راح مكلمني : شوفتها في عين سيرين لما قابلتها اول مرة في حياتك
انا : تصدق فعلا صح
بصيت على فوراس كان عزازيل حط ايده على راسه وبدأ يقول في تعاويذ وطلاسم وفوراس بدأ يعرق وبقا يمسك دراع عزازيل وعايز يشيلها من على دماغه بس مش قادر وهو عمال يصرخ لحد ما اغمي عليه ووقع في الارض كلنا جرينا عليه نفوقه ولما روحنا عنده استغربنا لانه شكله متغيرش كتير هو بس الهالة المنورة اللى كانت حواليه زي باقي الجن الضوئي اختفت وظهرله جناحين وقرنين بس لسه بردو محافظ على وسامته بصراحة هو فعلا كشاب هو وسيم جدا [ لا لا اوعى دماغك تروح بعيد هاا 🏳️‍🌈 لا انا تمام 😂😅 انا بس بقول اللى ليا واللى عليا ] اول ما فوراس فتح عينه من حظه كانت اللى فوق وشه لاقيس وبتبصله بعينيها السودة الجميلة فهو سكت شوية وبعدين قال : ايه دا انا متت ودخلت الجنة ولا ايه بس دي طلع فيها مزز ايه جمل يابا الحاج
طبعا كلنا انفجرنا في الضحك ماعادا لاقيس اللي دارت وشها من الكسوف لانها كانت عارفة ان الكلام عليها وبعدين انا وقفته وقولتله : دي سحنة هتعتب الجنة تعالى يعم تعالى كولك لقمة عشان انت شكلك مفرهد خالص
روحنا على قاعة الاكل وقعدنا ناكل ولاقيس كانت قاعدة جنبي وليه هميل عليها اسألها على سيرين سمعت صوت صويتها جاي من جوة فقومت جري وروحت على الاوضة وجيت افتح الباب لقيته مقفول فخبطته برجلى اتكسر وشوفت منظر جنني وخلا الدم غلى في عروقي

معلش بقا الفصل قصير حبة بس عشان بجهز في القصة الجديدة وكمان ملقتش قفلة احسن من كدا الصراحة 🙂😂

صورة سيرين البطل 😂 👇

HS87wGt.md.jpg
بحبكم وبحب مين يحبكم سلااام ❤🤗






ورجعلتكم تانى اعزائي المشاهدين بالجزء التالت من سلسلة المتشرد ولو انت اول مرة تشوفنى ياريت ترجع للسلسلة اللى فاتت عشان تقدر تفهم الاحداث ماشية كيف يلا بقا نروح على الفصل في السخان كدا





الفصل الثالث




كنت قاعد اكل جنب لاقيس ولسة هميل عليها اسألها عن سيرين سمعت صوت صويت جاي من اوضتي فقومت جري اروح اشوف في ايه جيت افتح الباب لقيته مقفول فرزعته برجلي كسرته ودخلت شوفت منظر خلى الدم غلى في عروقي وكنت هتجنن !! لقيت سيرين نايمة على السرير وفي حارس من الحراس كان بيحاول يغتص*بها وكانت في علامة على شكل كف على وشها انا هنا مدريتش بنفسي ولقيت نفسي غبت عن الوعي وفوقت تاني لقيت نفسي قاعد على الكرسي جوا عقلي ومتكتف بالسلاسل وبصيت جنبي لقيت ديمون برضوا متكتف فقولتله : انت ايه اللى جابك هنا انا مش سايبك في كوكب الضوئيين
ديمون : معرفش انا مرة وحدة اغمى عليا وفوقت لقيت نفسي هنا
انا : ينهارك اسود دااارك اتجنن وخد السيطرة في لحظة غضب !!
برا الكل كانوا ملمومين في الاوضة و دارك كان خد السيطرة وطبعا مكنش في وعيه وحصل اللى كنا خايفين منه غريزته غلبته والظلام اللى جواه سيطر عليه عشان بما انه قريني فهو كمان كان بيحب سيرين فلما شاف اللى شافه اتجنن المهم ان دارك بص للحارس فالحارس اترفع من فوقها اترزع في السقف وراح مهبود في الارض ودارك شاور عليه بأيده فضل الحارس يصرخ وكل اللى واقفين كانو سامعين صوت عضمه وهو بيتكسر عضمة عضمة ومفيش دكر فيهم قدر يفتح بوقه ولا حتى يتحرك خطوة وخصوصاً عزازيل لانه عارف كويس هو لو قرب هيحصل فيه ايه ، دارك راح على الحارس وشاله ولزقه في الحيط وقاله : انا هخليك تتمنى موتك قبل ما تفكر مجرد تفكير تعمل كدا وراح مديله بونية في بطنه خلته يصرخ بأعلى صوته من الوجع وسابه وقع على الارض وفجأة النار مسكت في جسمه وبقت تاكل فيه وهو عمال يصرخ ويستنجد بأي حد ودارك لف وشه للى واقفين وقالهم بصوت رعب الكل : بتبصوا على ايه ؟!!
كلهم لفوا وشهم عن سيرين لان كانت هدومها متقطعه وتقريبا جسمها كله مكشوف ودارك راح نحيتها وقلع المعطف الملكي اللى كان لابسه ومبقاش لابس غير البنطلون وغطي سيرين بيه وحضنها واختفى بيها وظهر في اوضة من اوض القصر بتاعه اللى في كوكب الضوئيين وهو لسة حاضنها وطبعا مقولكش على كمية الصدمة اللى كانت فيها سيرين من اللى شافته وانى ازاى اتحولت كدا واللى عمله في الحارس عشان حاول يغتص*بها واهله كلهم اللى كانوا مرعوبين منه وفجأة حصلت حاجة صدمتنى انا وديمون وسيرين ، سيرين حست بدمعة نزلت على كتفها المكشوف ايوة دارك ابو قلب اسود بيعيط ومش دارك كمان دا الجانب المظلم فيه الواضح كدا ان كل حته فيا عشقت سيرين
دارك : انا اسف انى مقدرتش احميكي واسف على كل حاجة حصلت منى زعلتك ومن جوز الاغبيا التانيين انا مستاهلش واحدة في جمالك ولا رقتك ولا طيابتك انا اخري اعيش وحيد انا شر وأذي لكل اللى حواليا عشت طول عمرى كل ما احب حد يموت بسبب بس انى موجود في حياته ، اسف انى بعدتك عن ابوكي اللى بتحبيه عشان انانيتي ومصلحتى الشخصية انتى تستاهلى حد احسن بكتير مني
دارك بعد عنها ومسح دموعه وبصلها بصة اخيرة كأنه بيملي عينه منها ومسك ايديها خلى هدومها رجعت سليمة واختفى بيها وظهر عن قصر الملك روقائيل والحرس اتلموا حواليه لما شافوا سيرين معاه وهو سابها وقالها : عيشي حياتك وافرحي وانسيني عشان ترتاحي اشوف وشك بخير ياحبي..... قصدي يا اميرة سيرين ، واختفى ظهر في عرشه وقال لحنوده انه هينسحب من الكوكب دا لانه خلاص مبقاش ليه مصلحة هنا وطبعا كلهم كانوا فاكرينه غريب وكانوا لسة هيهجموا عليه بس غصب عنهم لقوا نفسهم بيخضعوله وكلهم ركعوا على ركبهم وقالو كلهم في صوت واحد : امر مولاي الملك !!
دارك خد جنوده ورجع على عالم الشياطين تانى .
عند الملك روقائيل كان قاعد مهموم عشان بنته اللى مش لاقيها بقالو اكتر من تلات شهور دي وفجأة بيرفع عينه لقاها داخلة جري عليه ودموعها مالية عينيها فاتصدم ومكنش مصدق عينيه وجرى عليها هو كمان وخدها في حضنه وهو بيعيط وبيقولها : وحشتيني اوى يابنتي
سيرين : وانت كمان وحشتنى اووى يابابا وعيطت جامد وابوها فضل يطبط عليها لحد ما سكتت وقعدها وقالها : كنت فين يابنتي ومين اللى خطفك قوليلي عليه وانا هندمه على اليوم اللى فكر فيه يأذيك
سيرين سكتت شوية مش عارفة تقول على لوسيفر ولا لأ هي مش عارفة اذا كان لوسيفر قوي ولا لأ وعارفة كويس ان ابوها قوى وغشيم وممكن يأذيه وبردوا عمرها ما كدبت على ابوها وبتعتبره صاحبها وبتحكيله كل حاجة فضلت ساكتة كتير بس في الاخر قالت لابوها : هقولك بس اوعدني اتك متأذيهوش
روقائيل : يعني ايه ؟! انتى مجنونة دا خطف بنت الملك روقائيل يعني لازم يتعدم قدام الجن كلهم اخلصي انطقى مين هو
سيرين خافت وراحت قايله انها كانت عند لوسيفر وكانت قاعدة في قصر عزازيل نفسه
روقائيل : يبن الوسخة دانا هخليك تتمنى انك مكنتش تنزل من بطن امك في يوم
سيرين اتشعبطت في ابوها وهي بتعيط : لأ يابابا عشان خاطري عشان خاطري بلاش تأذيه
روقائيل : ليه ياختى مأذيهوش ليه ؟
سيرين : ماهو اصل ....سكتت مش عارفة تقوله ايه
روقائيل زعق فيها وقالها : ماهو اصل ايه انطقي
سيرين خافت من ابوها لانها اول مرة تشوفه كدا واتكلمت : اصل يابابا لوسيفر يبقى ... يبقى رفيقي !!
روقائيل : نعم ياروح امك !؟ لوسيفر مين دا اللى انتى رفيقته انتى اتجننتى ولا ايه
سيرين : يابابا هو رفيقي من زمان من قبل حتى ما يعرف انه ابن عزازيل وانه اسمه لوسيفر حتى
روقائيل سكت شوية وكأنه كان بيركز عشان يسمع حاجة او يحس بحاجة وقالها : ايه دا انا حاسس بطاقة غريبة
سيرين علطول فهمت انه قصده على ابنها و بغباء منها راحط مخبية بطنها بإيديها لانها كانت بدأت تبرز حاجة بسيطة ولسوء حظها روقائيل لاحظ دا ودقق فعلا ولاحظ ان بطنها كبرت وقالها : ايه دا ؟
سيرين بخوف : ايه يابابا ؟
روقائيل زعق : بقولك ايه دا ؟! انتى حااامل ؟!
سيرين اتوترت جدا ومبقتش عارفة تقول ايه وبقت تهز راسها بأيوة ولأ في نفس الوقت وروقائيل مسكها من دراعها وقالها ابن مين دا ؟
سيرين سكتت روقائيل راح مديها كف وهي بصتله بصدمة وعنيها رغرغت بالدموع وروقائيل مهموش وقالها : انطقي ابن مين دا ؟
سيرين : اب ... ابن لوسيفر !! قالتها ورفعت ايديها الاتنين بتدارى وشها عشان ميضربهاش تاني
طبعا روقائيل اتعصب وقالها : لو عيزانى اسامحك على هروبك مني عشان تجري لحضن البيه بتاعك وعلى كل اللى عملتيه تنزلى اللى في بطنك دا
سيرين بدون تفكير بس بقلب الام : لأ طبعا مش هيحصل دا ابني وعمري ما افرط فيه
روقائيل : حتى لو كان ابنك دا شيطان وابن شيطان هترضي تشيليه في بطنك ؟!
سيرين : حتى لو ابن بشري هشيله في بطنى لانه ابنى [ بقينا مادة خام للمعايرة يا عزيزي 😂 ]
روقائيل : يعني مش هتنزليه؟
سيرين : لأ
روقائيل راح شاددها من شعرها وهو متعصب وقالها : يبقا انا اللي هنزله بأيديا دول ، وفضل ساحبها لحد اوضتها ورماها على السرير وسيرين هتموت من الخوف وعمالة تعيط وفضلت تقول في سرها : لوسيفر الحقني ارجوك الحقني انا عارفة انك اكيد سامعنى ابننا هيموت يالوسيفر الحقنييي !!!

دارك كان واقف مع جنوده في الساحة وكانوا لسة راجعين وانا وديمون ودارك كلنا سمعنا صوت سيرين ودا بسبب رابطة الرفاقة بيننا وطبعا دارك اول ما سمع كدا اتجنن واختفى بسرعة .

عند سيرين روقائيل تحس ان عقله كان مغيب او هو الغضب مسيطر عليه متعرفش المهم انه طلع خنجره وقرب على سيرين وهو بيقول : دا لازم يموت دا لازم يموت فهماني ،، ولسه هينزل بالخنجر على بطنها ظهر قدامه دارك والخنجر رشق في كتفه وروقائيل اول لما شافه اترعب ورجع لورا وطبعا دارك كانت عينيه بتطق شرار وقاله : عايز تقتلها وتقتل ابني انا هخليك تتمنى الموت ومتلاقيهوش ورفع ايده واترفع معاها روقائيل في الجو وسيرين جرت عليه مسكت دراعه وقالتله : لأ يالوسيفر لأ سيبه ارجوك
دارك بصلها : دا كان عايز يقتلك ويقتل ابنى عايز يحرمنى من اغلى حاجتين عندى
سيرين بصتله وعيونها مليانى دموع : عشان خاطري سيبه لو بتحبني سيبه
دارك مقدرش يكسر كلمتها وعشان بيحبها حب عمرها ما تخيلته فنزل روقائيل ، وروقائيل قلها : اطلعي برا انتى وهو انتى مش بنتي من النهاردة انا بنتى اتخطفت وماتت ومعنديش بنات براااا !!!
دارك حط ايده على كتف سيرين واختفى وظهر بيها في القصر ورجعلي السيطرة تانى وطبعا عشان الخنجر كان لسه في كتفى والدم كان نالى جسمي عشان النزيف لسه موقفش ، امى اول ما شافتنى جرت عليا وقالتلى : انت كويس ياحبيبي ومن ايه اللى في كتفك دا تعالى .... تعالى وراحت مدخلانى على سرير اوضتي وسيرين وقفت جنبي وشوية لقيت عاينة ظهرت عشان امى طلبتها تيجي تعالجنى والغريب ان عاينة كانت لابسة لبس فاجر النهاردة كانت لابسة فستان ازرق بحمالات مبين نص بزازها وقصير جدا واصل لحد فوق كسها لدرجة ان كلوتها الازرق السماوي كان باين وطبعا جسمها الابيض كان كله باين كانت عايزة واحد بس يقوم يركبها وقربت عليا ولما ميلت وقالتلى : مالك بس ياحبيبي ايه اللى عمل فيك كدا ؟!
وانا شوفت بزازها كلها وحلمتها الوردية وكنت هتجنن وعاينة مسكت الخنجر ولسة هتسحبه سيرين زقتها وقالت لأمي : على فكرة انا دكتورة بردو ياخالتي [ الفترة اللى فاتت اتعرفت على ليليث وحبتها] مكنش ليه لزوم نتعب السنيورة ، وسيرين كانت لابسة نفس اللبس اللى في الصورة فقربت عليها وبينت رجلها اليمين كلها لحد وسطها وبصراحة بالنسبة ليا كانت احسن بمية مرة من عاينة وميلت عليا وبينت شق بزازها وعشان بزازها اكبر من بزاز عاينة فكانت بزازها لامسة صدرى ودا هيجنى اوى وهى اتكلمت بمياصة : معلش يا حبيبي استحمل عشان هيوجعك شوية ، ومسكت الخنجر وسحبته وجابت قماشة بيضة مبلولة وحطتها على الجرح عشان توقف النزيف وجابت قماشة تانية مبلولة ومسحت بيها الدم اللى على جسمي وبعد ما النزيف وقف لفت الجرح وفعلا كانت دكتورة شاطرة وبتعمل كل حاجة بمهارة وبعد ما خلصت وظبطت الجرح قالتلى : هتبقى كويس كلها كام يوم والجرح يلم [ طبعا سيرين عملت كل دا بدافع الغيرة من عاينة عشان هيا مكانتش تعرف انها اختى ]
انا حبيت اغلس عليها فقولت لامى : بقولك ايه ياما متيجي ترشقيني خنجر تانى عشان اجرب الدكتورة التانية حاسس انها حلوة وشاطرة
امي وعاينة فهموا الليلة وسيرين كانت لسة جنبي فراحت ضربانى على الجرح وقالتلى : اشبع بيها ومشت وانا عملت نفسي اتوجعت وقولتها : ااااه يبنت الغبية
وليليث وعاينة فضلوا يضحكوا علينا وسيرين كانت لسة هتطلع من الاوضة روحت مشاور عليها بإيدي سحبتها وجات اترمت في حضني وشاورت لعاينة وليليث بعينيا عشان يخرجوا وفعلا خرجوا وقفلوا الباب وانا بصيتلها وقولتلها : مالك بس اتقمصتى ليه دانا بناغشك
سيرين : لا ياخويا روح ناغشها اصلها حلوة وشاطرة اوعى كدا وكانت لسة هتقوم روحت شاددها لحضنى تانى وبوستها من خدها وقولتلها : ياهبلة دى عاينة اختى هتغيري عليا من اختى
سيرين عملت عبيطة : لا طبعا اغير دا ايه اكيد لا طبعا هغير عليك انت
انا : طب ما تسيبك من كل دا وتركزي معايا بقا ،، انتى وحشتيني
سيرين اتلغبطت : امك واختك برا مينفعش ممكن حد فيهم يدخل علينا
انا : خلى حد بس يفكر يقرب من هنا وهو هيشوف هيحصله ايه ؟
سيرين : بس ... بس انا حامل ومش هينفع
انا : متخافيش هبقى ع الهادى خااالص . ها حججك خلصت ولا لسة فيه تانى
سرين بصتلى ولقيتها راحت مقربة منى وباستني في شفايفي بجوع واحنا فعلا بقالنا سنتين ملمسناش بعض وانا مصدقت مسكت شفايفها وبقيت اكل في شفايفها وايدي راحت على بزازها وقفشت فيها وهي اهاتها مكتومة بين شفايفي وبعد شوية وقولتلها : بقولك ايه لسة هناخد وقت في قلع الهدوم ، روحت مطرقع بصباعى والهدوم اتشالت من عليا انا وسيرين وكملنا بوس تاني وبقيت افرك حلمتها بصباعى وابوس في رقبتها وهى عمالة تتأوه وايدي التانية اتحركت وهى عارفة طريقها كويس وراحت على طيزها وقفشتها وكانت مهلبية وروحت بصباعي ناحية الخرم وبقيت الف حواليه وروحت مدخله براحة وهى طلع منها اااااه دوبتنى معاها ونزلت على كسها الجميل اللى بعشقوا وبقيت الحس فيه وادخل لسانى وهى بتصوت من المتعه : اااااه امممم كماان يا حبيبي كماان اااه بتلحس حلو اووى اوووف
وكانت بتفرك في حلماتها وتعض في شفايفها وانا شغال لحس وبدخل صباعي في طيزها وبعد حبة حلوين اترعشت وضهرها اتقوس وجابت شلال عسل على وشي وجسمها ارتخى خالص وهديت
فانا قومت وحطيت زبي على كسها وفضلت احكه رايح جاي وهي رجعت تتأوه تانى ولفت ايديها حوالين رقبتي وشدتنى عليها وشفايفنا اتلحمت تاني ببعض ووسط البوس ظبطت زبري على كسها وروحت مدخله بالبراحة عشان مأذيهاش وبعديت عن شفايفها عشان اسمع اهاتها اللى بتكيفني وهي كانها خدت الاشارة وبدأت : اااه اه اه اه اه اه اه اه يا لوسيفر براااحة اممممم اااااه نيكني كمان نيكني اوووف زبرك مولع جوايا اووووف
انا فضلت انيك بالراحة وازود شوية واققل شوية في السرعة لحد ما حسيت انى هجيب فطلعته من كسها وطلع منها شهقة في نفس الوقت وقالت : طلعته ليه ؟ دخله تاني
انا : دا بعينك انا هجرب اللى نفسي فيها انهاردة
نسيت اقولك ان كل النيك اللى فات دا كان في وضع انها نايمة على ضهرها وفاتحة رجلها اللى هو الوضع العادى ، روحت قالبها بقا ونيمتها على بطنها وخليتها تتفتح الفردتين بأيديها وقعدت فوق رجليها وخدت من عسل كسها اللى كان مغرق الدنيا وبليت بيه الفتحة عشان تسهل الدخل وحطيت راس زوبري على خرمها وزقيت براحة وفضلت ازق سنتي بسنتي لحد ما الراس دخلت وثبتت شوية وهى طبعا كانت بتتقطع من الوجع وعماله تقول : اااااه طلعه يا لوسيفر اااه بيحرق اووي ااااااه
انا : اهدي خلاص ياحبيبتي شوية ومش هتحسي بأي وجع معلش بس استحملى شوية عشان دا هيكون اأمن لينا من كسك عشان الحمل
سيرين هدت نفسها وفضلنا شوية لحد ما حسيتها بدأت تحرك طيزها فروحت مكمل براحة لحد ما دخل كله وهي عنيها دمعت من الوجع بس استحملت وصبرت بردو شوية لحد ما قالتلى : انا مش حاسة بوجع وحاسة بمتعة
انا : خلاص كدا هنبدأ الجد بقا
وبدأت ادخل واخرج وانيك بس بالراحة الاول لحد ما هي بقت تصرخ وتتطلب اني اسرع وانا مكنتش بكدب خبر وكنت كل مرة تقولى كمان نيكني اجمد كنت بسرع اكتر لحد ما بقى صوت تصقيف لحمنا في بعضه مسمع في القصر كله وفضلنا كدا وقت كتير مش عارف قد كيف بس جات في لحظة اترعشت ونزلت عسلها وخرمها بقا بينبض على زبري ودا خلاني مقدرش استحمل وروحت جايب شلال لبن جواها
سيرين : اححححح سخن سخن اوووى انا حاسة بيه في بطنى اممممم
قومت من عليها وهي جات تقوم مقدرتش ووقعت تانى مكانها وقالتلى : عاجبك كدا مش عارفة اتلم على اعصابي من اللى عملته فيا
انا ضحكت عليها وشلتها ونيمتها على جنبها الشمال وجيت نمت على جنبي اليمين قدامها وخدتها فى حضني وهي ريحت دماغها على صدري وانا بلعب في خصلة من شعرها الفضي اللى عامل زى السحر بالنسبالى وقولتلها : حد قالك قبل انك اجمل بنت في الكون كله
سيرين : يوووه كتيييير
انا اتعصبت : نعم ياروح امك
سيرين : يعم بهزر مالك بس انا عمري ما حد قالي كلام حلو وكانت لسه هتعيط
انا : يبقى خلى بس حد يرفع عينه في عينك وانا هدبحه واعلقه على باب القصر حتى لو كان ابويا ذات نفسه انتى ملاكي يعني ملكي انا ومحدش ليه حق يلمس منك شعرة غيري ، وخدت شفايفها في بوسة رومانسية وطويلة وبعد شوية حسيت انها هتتخنق وعايزة تاخد نفسها فبعدت عنها وقولتلها : لا احنا كدا لازمنا تمارين عشان نطول شوية انتى نفسك قصير خالص سكتت شوية وقولتلها : قولتلك قبل كدا انى بعشقك اكتر من اي حد في الدنيا
سيرين اتكسفت وقالتلى : لأ مقولتليش
انا بغلاسة : طيب احسن بردوا انى مقولتش
سيرين راحت خبطانى في كتفي المجروح وقالتلى : هي الغلاسة دي موروثة في عيلتكم ولا ايه؟
انا حبيت اتمسكن عليها فعملت انى اتوجعت فلقيتها خافت وقالتلى : انا اسفة مكنتش اقصد استنا استنى هقوم اجيب العدة واشوفه ولقيتها عيطت
انا مقدرتش امسك انفسي لما لقيتها بتعيط وفضلت اضحك واقولها : وانتوا بقا العياط دا موروث في عيلتكم بردوا 😂
سيرين فهمت انى كنت بغلس عليها ففضلت تضربني بقبضتينها في صدرى وتقولى : خوفتنى عليك وفي الاخر تطلع بتهزر
انا لفيت دراعاتى حواليها وكتفتها وقولتلها : خلاص بقا يا ملاكي انا اسف وبوست جبهتها وقولتلها : يلا ننام طيب عشان انا تعبان وعندي حوارات كتير لسة هعملها
سيرين : طب مش هنلبس هدومنا طيب لحسن حد يدخل علينا ويشوفنا كدا
انا روحت ساحب غطا واتغطينا بيه وقولتلها : متخافيش وعايزك تتعودى على كدا عشان انا خلاص هدمن النوم في حضنك
نمنا في حضن بعض ومقولكش على كم السعادة اللى انا كنت فيها عشان اخيرا اتصافينا انا وسيرين وانا دلوقتي نايم في حضنها وقولت لنفسي : بااس انا كدا مرضي ومش عايز حاجة من الدنيا اكتر من كدا
صحيت تانى يوم ولقيت سيرين رايحة في النوم وحاطة دماغها على دراعي فسرحت في شكلها وهى نايمة البنت دي متستاهلش البهدلة دي ولا ان رفيقها يكون شيطان البنت دي المفروض تتحط في النيش كدا جنب التحف وتطلعها تبوسها وتحطها مكانها تاني 😅 . المهم انى بوستها بوسه خفيفة كدا وسحبت نفسي من تحتها بالراحة ولبست هدومى وغطيتها وطلعت برة لقيت اخواتى قاعدين يفطروا ومعاهم امي وابويا ولاقيس اول ما شافتني قالتلى : ناموسيتك كحلي يا عريس
انا بصتلها وفي ثانية كانت متشعلقة من رجليها في السقف وقولتلها : انا قولتلك انتي مش هترتاحي غير لما تتعلقي من رجليك زي الدبيحة
لاقيس : خلاص اسفه اسفة نزلني خلاص مش هكررها تانى ،، سكتت ومردتش عليها فقالت : طب احدفلي اي حاجة طيب انا جعانة ..... ياض متخليش قلبك اسود كدا خلاص قولت اسفة ... طب يامامااا ابوس رجلك خليه ينزلنى
طبعا امى عشان غلبانة فصعبت عليها وقالتلي : نزلها يبني خلاص بقا
انا : هنزلها عشان خاطرك انتى بس ياقمر
ونزلت لاقيس وهى قعدت تاكل ومركزة في طبقها ومش عايزة تتكلم وكلنا ضحكنا عليها وبعد شوية عزازيل اتكلم : البنت دي بتعمل ايه هنا ؟!
انا وقفت اكل وقولتله : قصدك على مين بالظبط ؟!
عزازيل : انا قصدي على بنت روقائيل بتعمل ايه هنا طب اول مرة وسكتت وقولت خاطفها عشان يضغط على روقائيل بيها لكن بعد اللى حصل اخر مرة ساعت الحارس كان عاوز ...
انا قاطعته وخبطت على الترابيزة : بلاش تجيب السيرة دي تانى عشان انت عارف ايه اللى هيحصل ادخل في المضمون واسأل سؤالك
عزازيل : سؤالى انك لسة مخليها هنا ليه ؟! وايه اللى حصل امبارح دا ؟
انا كنت بحاول بكل الطرق متعصبش واتكلمت وانا بجز على سنانى : اللى حصل امبارح محدش ليه دخل فيه اما بقى انا مخليها هنا ليه فعشان سيرين رفيقتي ومن قبل ما اعرفكم حتى هيا اللى كانت جنبي وكانت مقوياني على الدنيا ولولاها كان زمانى منتحر بس انا كنت عايش على هدف اني اقابلها عشان كدا كنت متمسك بالحياة ... واحب اشكركم على الاستضافة الجميلة دي وقومت وقفت وقولتلهم : اظن كدا كفاية ،، وطلعت مشيت نحية اوضتي وامي جات جري ورايا وهي بتقولى : يبني ابوك ميقصدش حاجة هو بس ...
انا رديت عليها من غير ما الف وشي ليها وقولتلها : مبسش ياما الكلام خلص
ودخلت الاوضة ورزعت الباب ورايا وسيرين فاقت على صوت الباب وشافتني متعصب وقالتلي : خير يا حبيبي مالك متدايق ليه ؟
انا قعدت جنبها على السرير وحطيت راسي بين ايديا ونفخت جامد وانا بفكر وقولتلها : قومي يا سيرين البسي هدومك
سيرين قامت من سكات ولبست هدومها وجات قعدت جنبي وحطت ايديها على كتفي وقالتلى : انا عايزة افهم بس مالك ؟
طبعا انا عشان كنت متعصب كنت لسة هنفجر فيها واقولها انه كله بسببها بس لقيت مرة وحدة جسمي اتكهرب ودارك زعق فيا : انت مجنون !! قسماً بربي يالوسيفر ماتنطق بكلمة من اللى عايز تقوله دا انا لأدفنك بالحياة وانت عارف كويس انا مين وأي خول فيكم اذا كان انت ولا ديمون هيفكر بس مجرد تفكير يزعلها لاقتله في وقتها متنساش ياكسمك انك انت اصلا اللى جايبها هنا وانت اللى خطفتها في الاول
انا سكتت لان كلامه فعلا صح ولقيت سيرين بتهزني : لوسيفر .. يا لوسيفر فيك ايه انت كويس
انا : متخافيش ياحبيبتي انا كويس تعالى نمشي وهحكيلك على كل حاجة
سيرين : نمشي نروح فين ؟
انا : هقولك يلا بس نمشي دلوقتي ... في حاجة تلزمك عايزة تاخديها
سيرين : لا مفيش
انا : طب يلا قومى ،، قومنا احنا الاتنين وانجشتها وطلعنا برا كانوا لسة قاعدين على الفطار فوقفت قدامهم وكان في شارة متعلقة في هدومي بتدل على اني قائد الجيش فكيتها وحطيتها على التربيزة وبصيت لعزازيل وقولتله : انا مستقيل من قيادة الجيش وجنودك اللى كانوا بيتدبروا هيرجعوا ومبروك عليك قيادة الجيش تاني يادنهش ،، لفيت وشي وخدت سيرين ومشيت وانا لسة قدام قاعة الطعام فسمعت ليليث بتقول لعزازيل : ممكن افهم ايه اللى انت عملته دا هتسيبه يمشي كدا ؟
عزازيل : ملكيش دعوة طلاما البنت دي هتفضل معاه يبقى لا ابني ولا اعرفه خليه يغور
طبعا انا سمعت كلام دا انا وسيرين وهي بصتلى وعينيها اتملت دموع لانها فهمت احنا ليه ماشيين وطبعا مش هكدب عليك انا كنت زعلان وحتى سيرين خدت بالها وطبطت على صدرى وقالتلى : اظن بقينا زي بعض وملناش غير بعض دلوقتي بس خليك متأكد انى عمري ما هتخلى عنك وهفضل جنبك ولو حتى كله سابك انا هفضل جنبك
انا ابتسمت ونسيت همى بس بسبب الكلمتين دول وخدتها وخرجت برا القصر وطرت عايز اشوف مكان بعيد عن عالم الشياطين كله بس مش عارف فين وانا طاير كدا وواخد سيرين في ايدي سمعت صوت فوراس بينادي عليا وكان واقف على الارض فنزلتله انا وسيرين وهو اول ما شاف سيرين ركع على رجله وقال : اهلا بمولاتي الاميرة ،، وبصلي وقالى : رايح فين كدا ؟
انا : مش عارف بس عايز اشوف بيت بعيد عن عالم الشياطين خالص
فوراس : ممكن افهم ليه ؟
انا : مش مهم تفهم يافوراس المهم هتعرف تساعدني ولا لأ
فوراس : للأسف يا مولاي انت عارف انى لسة جديد هنا ومعرفش حاجة هنا اوى
انا : طيب روح ارجع الجيش يا فوراس
فوراس : طب وانت مش هتيجي الجيش ولا ايه ؟
انا : لا خلاص انا مبقتش قائد الجيش القيادة رجعت لدنهش
فوراس : يبقى انا كمان هسيب الجيش وهاجي معاك انا لما قولتلك انا عايز ابقى تبعك يبقى معناها تبعك ووزيرك الشخصي وميهمنيش انت في اي طرف المهم انى هبقى معاك وفي صفك دايما
ديمون كلمنى وقالى : لقيتها انت ممكن تروح تقعد في العالم الافتراضي وتبنيلك بيت هناك بشكل مؤقت لحد ما نشوف مكان تانى
روحت قايل تعويذة وظهر الباب بتاع العالم الاتفتراضي ودخلنا منه انا وسيرين وفوراس وظهرنا في الكوكب اللى كانت الجنود بتتدرب فبه وروحت للجندي اللى كنت سايبة يدربهم وقولتله : كفاية كدا ارجع بالجيش
الجندي : بس لسة يا مولاي مكملناش غير 25 سنة بس وحضرتك كنت قايل 100 سنة
انا : انا خلاص سبت الجيش ودنهش رجع القائد ولازم تكونوا هناك تحت امره
الجندي : انا تحت امر حضرتك انا هوديهم وارجعلك لانى مابحبش دنهش ولو انت كدا عايز تنفصل وتستقل بحكم لوحدك فانا بتشرف اكون من اول الجنود المخلصين ليك
انا :انت مقولتليش انت اسمك ايه ؟
الجندى : خادمك المطيع صلهوب
فتحفت الباب بتاع العالم وخليته خرج الجنود وجع تانى وقولتله : استنانى هنا لحظة انت وفوراس وراجعلكم
خدت سيرين واختفيت وظهرت في كوكب جميل مليان زرع وخضره كنت لقيته هناك وكمان عملت فيه حديقة شبه اللى كنت بشوف سيرين فيها في الاول ولما اختفينا وظهرنا في الحديقة لقيتها فرحت اوى وكانت بتتنطط من الفرحة وقالتلى : عملتها ازاى دي ؟
انا : مفيش حاجة تغلى عليكي يا ملاكي
سيرين : بس الحديقة اللى كنا بنتقابل فيها كانت من خيالى
انا : واهي بقت حقيقة وكمان فيها نفس الطيور اللى كنت كل مرة بشوفك بتبصيلها
سيرين من الفرحة نطت وحضنتنى وباستني جامد اوى وانا كنت سامع دقات قلبها عالية وفرحت انى قدرت افرحها وانسيها همها ونزلتها وروحت مسقف بأيدي ظهر قصر عبارة عن خرافة معمارية كان موجود في نهاية الحديقة وبصتلها وقولتلها : عايزك تستكشفي المكان كدا عشان انا مضطر امشي دلوقتي لان عندي مليون حاجة لازم اعملها
سيرين : حاضر ،، وجرت على الحديقة زي الاطف*ال الصغيرة وانا سبتها واختفيت وظهرت عند صلهوب وفوراس وقولتلهم : اول مهمة عندي ليكم وقد تكون اهم مهمة في حياتكم
فوراس : ايه هيا واحنا هنحاول بقدر الامكان نعملها
انا : انا بعتت حاول 5000 شيطان يعملوا علاقات مع بنات البشر عشان انتج هجائن عندها قوة الشياطين وذكاء البشر عايزكم تروحوا عالم البشر وتجمعوا الشياطين دول وتجمعوا كل بنات اللى عملوا معاهم حلاقة وحملوا وتجيبوهم هنا فاهمين كل دا ميقعدش اكتر من يوم
فوراس : بس كدا الامر هيكون ملحوظ جدا
انا : مبقاش عندنا وقت للأختباء كل اللعب دلوقتي بقا ع المكشوف ... استنى يا فوراس انت وصلهوب
الاتنين : امرك
انا : لما تجمعوا البنات فكروا في انكم تنقلوهم لهنا وقولوا [سلفارا] هتلاقو نفسكم هنا
الاتنين اختفوا وديمون كلمنى : يبني طب ماهو كدا البنات دي مش هتبقى كملت يومين من ساعت ما حصل معاها العلاقة دا غير ان فوراس وصلهوب يوم بالنسبالهم في عالم البشر يساوي 10000 يوم هنا يعني عقبال لما يجيوا هتكون عدة مدة
انا : دارك هيتحكم في سرعة الزمن هنا وهيخليه يساوى يمشي بنفس سرعة عالم البشر ولما يجيب البنات هخليه يسرعوا ويبقا اليوم في عالم الشياطين ب1000 يوم هنا وبكدا هنخلى البنات تخلف وتحمل تانى عشان اكون جيش كبير المهم انى عندي ليك مهمة دلوقتي
ديمون : ايه هيا ؟
انا : هتروح عالم الشياطين تجمعلى كل المرتزقة اللى هناك واي فقرا محتاجين فلوس هتجمعهم وتوعدهم بانك هتديهم فلوس مكانوش يحلموا بيها مفهوم
ديمون انفصل عني وقالى : مفهوم واختفى
ودارك كلمنى : انت شكلك ناوى على حاجة كبيرة اوى
انا : اكبر مما تتخيل يلا انفصل وبطئ الوقت هنا ،، دارك انفصل عنى وراح قايل تعويزة وقالى : كدا اليوم هنا بيساوى يوم في عالم البشر وبيساوى 100 يوم في عالم الشياطين
بعد تقريبا خمس ساعات كنت قاعد مكاني ومستنى لقيت ديمون ظهر ووراه عدد كبير من الشياطين الرجالة والستات والاطف*ال فقولتله : كام دول ؟
ديمون : مليون راجل و 800 الف ست و 4 مليون طف*ل [ متستغربش ان ديمون رجع بالسرعة دي احنا قولنا اليوم هنا ب 100 يوم هناك واما عن عدد الشياطين دلو فمحدش هيلاخظ اختفائهم لأن عدد الشياطين الآف الترليونات فغياب العدد دا شيء لا يذكر يعني زي ما يكون معاك الف جنيه جنيهات لو ضاع منك عشرة جنية مش هتحس بيه وديمون عشان هو فهم قصدى فلما كان بيتفق مع حد انه هيوح معاها كان بيمحى الشيطان دا من ذاكرة كل اللى يعرفوه عشان حتى محدش يبلغ عن اختفائه ]
انا : حلو اوى هنستنى لما فوراس وصلهوب يرجعوا .... لسه هكمل كلامي لقيت صلهوب وفوراس رجعوا ومعاهم الشياطين اللى كنت بعتهم ومعاهم كمية بنات رهيبه فقولت لصلهوب : عملتوها ازاى ؟
خلينا الشياطين تسيطر على البنات وتنقلهم في مكان مفهوش صريخ ابن يومين ونقلناهم هنا
انا : كام هما ؟
فوراس : مليون ونص بنت الشيطان كان بيعمل علاقة مع 100 بنت في اليوم
انا : عاش ... دارك شوف شغلك يلا
دارك قال كام تعويذة ورا بعض قدر بيهم يخلى الزمن يمر اسرع ب100 ضعف على الأطف*ال اللى لسه في بطن امهم واللى جم مع اهلهم بس اما الباقى فكان الزمن بنالسبالهم بيمر عادي زي الطبيعي بتاعه اللى هو يوم في عالم الشياطين ب100 يوم هنا يعني كدا الجنين مش هياخد في بطن امه اكتر من 3 ايام ويتولد ويكبر 10 سنين في 36 يوم بس [ معلش وجعت دماغك بالارقام عارف بس استحملنى😅]
كلمت صلهوب وقولتله : انت مسؤل عن تدريب الشياطين الذكور كلهم بس قبل التدريب ما يبدأ تكون متأكد ان كل راجل يعمل علاقة مع ست شيطانة عشان تحمل وبعدها يبدأو تدريب وبعد اربعين يوم يكونوا خلفوا وأولادهم كبروا يعملوا علاقة تانى وهاكذا تكرار مفهوم
صلهوب : مفهوم
انا : يلا روح شوف شغلك وانت يافوراس مسؤول عن تدريب اولاد الشياطين الموجودين حاليا لحد ما يكبروا عايزهم يطلعوا عصبهم ناشف من صغرهم ولما ولاد البشر يكبروا ويبقوا 15 سنة تبدأ تدريب معاهم هما كمان [ طبعا دلوقتي انت في دماغك مية الف سؤال دلوقتي هو ازاى الشر هيسكتوا كدا هقولك ان مفيش واحد من الموجودين سواء بشر او شياطين هيعترض لان دارك عملهم سحر خلاهم كلهم تحت طوعي انا وهو وديمون وبقوا عاملين زي المكن بينفذوا الاوامر وبس ]
كل واحد فيهم راح يشوف شغله وانا وقفت اشرف عليهم واظبط الدنيا وبعتت ديمون يتجسس على عالم الجن ويفهم الدنيا ماشية ازاى وايه الاخبار وطبعا لان الجن كان ليهم جواسيس في عالم الشياطين فعرفوا انى اختفيت ودي حاجة خلتهم في قمة الانشكاح لانى كنت بمثل تهديد كبير عليهم وحتى لو رجعت انا وحيد لانى سبت الجيش فمش هفكر احاربهم وديمون لما قالى الكلام دا قولتله : خليهم يفرحوا لحد ما يشبعوا عشان اللى جاي كله سواد .
عدي اليوم وجه التاني وبردوا انا واقف بشرف عليهم وفجأة رن في ودني صوت سيرين وهي بتصرخ وبتستنجد بيا !!!

بااس كفاية كدا عنب اوي اهو فصل كامل متكامل كبير و مليان احداث وساسبينس وجنس من اللى قلبك يحبه خلي قلبي يحبك بقا واعطيني لايك وتعليق شجعنى فيه عشان احنا داخلين على مدعكة حرفياً

بحبكم وبحب مين يحبكم سلام 🤗💙
عاش نيك جزء روعه
 
من اجمل القصص ال قراتها ف المنتدا وبنتظارك ي مبداع متتاخرش علينا🥰🥰
 
  • أتفق
التفاعلات: Dark storm
عاش جدا يسطا والجزء الجديد امتا
 
عظمه يا سيادة المبدع
الجزء جامد يازميلي
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Dark storm، Shded² و العنتير

➤السابقة




اعزائي القراء اهلا ومرحبا بكم في السلسلة الثانية من متسلسلة المتشرد وهحاول في السلسلة دي انى ألبي كل طلباتكم اللى شوفتها في التعليقات يلا بينا ع الفصل

الفصل الاول

في تعديل عايز اقول عليهوفي الفصل اللى فات الجندي قال ان في هجوم حصل على قرية على الحدود من الجن لأ دا خطأ املائي انا كنت اقصد ان الهجوم حصل على قرية من القرى على الحدود مع عالم الجن لكن محدش عارف مين اللى هاجم !!

وقفنا في السلسلة اللى فاتت لما كنت قاعد مع عزازيل انا واخواتى ودخل علينا جندي بيجيب ددمم من كل حتة واتكلم بالعافية وهو بينهج : مولاي القرية اللى على الحدود حصل عليها هجوم وكل الكتيبة اللى كانت حارسة المنطقة واهل القرية اتقتلوا
عزازيل قام وقف واتعصب وزعق فيه : انت بتقول اييه ومين اللى عمل كدا ؟!!
الجندي : احنا مشوفناش حاجة اوى يعني الهجوم كان خاطف وقتلو الجنود كلهم في الاول بس انا هربت منهم وبعد كدا قتلوا اهل القريه هما كانو لابسين دروع بتخفي شكلها بس انا عملت نفسي ميت وشوفت واحد مهمن كان بنطلونه مقطوع وشوفت جلده كان احمر لما كنت نايم على الارض
عزازيل شاورله بأيده عشان يخرج وخرج وبعدها عزازيل اتكلم : ساروخ ، دنهش ، لوسيفر تروحوا انتو التلاتة على القرية وتفهموا ايه اللى حصل ومترجعوليش غير لما تعرفوا مين اللى عمل كدا وعاينة هتحصلكم ومعاها فريق طبي يشوف لو في حد ممكن ننقذه يلا اتحركوا
اختفينا انا ودنهش وساروخ وظهرنا في القرية ومجرد ما تدخل القرية هتشم ريحة الدم اللى طاغية على كل حاجة دخلنا القرية وكانت واقفة في بركة ددمم واشلاء أهالي القرية متقطعة ومرمية في كل حتة ، لفينا في القرية عشان نلاقي اي دليل على وجود حد غريب ملقناش كانهم مكانوش موجودين اساساً
ساروخ : تعالوا نروح على مكان الكتيبة الحل هيكون هناك
اتمشينا لحد مكان تواخد الكتيبة واللى مكنتش بعيدة اوى عن القرية ولقينا هناك الجنود متكاومين كوم كلهم على سيخ حديد كان شبه الشاورما بالظبط ف ساروخ قال : دوروا كويس على اي دليل يقولنا دول مين
فضلنا ندور ونشيل الجنود دول من السيخ ونركز في تفاصيل الجثث كويس بس ملقيناش حاجة لحد ما وانا بشوف جثة لقيت لجندى ماسك السيف بتاعه والسيف دا عليه ددمم كنت هطنش الموضوع واقول عادي جندى في ارض معركة اكيد سيفه لازم يبقى عليه ددمم بس دارك اتكلم : يبني انت عبيط يبني طب ماهو الدم دا هيكون لمين غير للي هجموا على القرية
نادين علي ساروخ ودنهش ووريتهم السيف فقالي : هو ده الدليل اللى احنا عايزينه يلا نرجع القصر اختفينا احنا التلاتة ورجعنا القصر وساروخ خد السيف وراح يحلل الدم اللى عليه لمين وانا ودنهش قعدنا مع عزازيل ولقيت ديمون خد السيطرة واتكلم بدالي مع عزازيل : فيه بوابات لعالم الجن في المنطقة دي ؟
عزازيل : لأ ولا في الجنب دا اساسا ً
ديمون : طب انتوا متوقعين ان اللى هجموا دول ايه ؟
دنهش : اكيد جن
ديمون : طب انتو بتقولوا ان مفيش بوابات لعالم الجن في الجانب دا كله امال هما ازاى دخلوا ؟ مانت مقنعنيش ان هما دخلوا من بوابة بعيدة وبعدين راحو كلهم بربطة المعلم كدا على القرية ومحدش شافهم ولا حتى ينفع يختفوا في عالمهم ويظهروا في القرية امال كدا لازمة البوابات ايه ؟
عزازيل : تقصد ايه ؟
ديمون : دول بنسبة كبيرة مش جن
ساروخ دخل عليهم وقال : عرفت الدم ده لمين
عزازيل : لمين ؟
ساروخ :الدم دا ددمم شيطان مش جن زي ما احنا كنا مفكرين
دنهش : طب وعرفت لمين بالظبط الدم دا
ساروخ : لواحد اسمه زوزيل ودا شيطان شغال مرتزق بس فردي ودي غريبة لان اللى راحوا القرية مجموعة مش واحد
عزازيل قال للجندي استدعيلي الامير الابيض حالاً
ابيض جه بعد خمس دقايق وقال : خير يابا طلبتنى
عزازيل : في شيطان اسمه زوزيل ودا شيطان شغال مرتزق عايزك تجبهولى هو وكل اللى يعرفه وكل اللى اتقابل كعاه الفترة الاخيرة
الابيض : امرك وخرج بسرعة
ودنهش اتكلم : طب بردو ليه ؟ ايه اللى يخلي شياطين تعمل كدا
ساروخ : ده اللى هيجنني
ديمون : طب مايمكن حد شراهم وبيعمل كدا عشان يبعد الشبهات عنه ودا يفسرلنا هما ليه كانو مخبيين شكلهم عشان حتى ميتعرفوش ويتجابوا ويقروا عليه
عزازيل : منطقي بردو
الابيض دخل علينا : قبضت عليه وعلى اللى طلبتهم منى وكلهم دلوقتي في السجن
عزازيل : كويس خد اخواتك واستجوبوه ومترجعوليش غير بأسماء كل اللى نفذوا وخدوا الامر من مين؟
روحنا انا والابيض ودنهش وساروخ السجن ولقيناه متكلبش ومحطوط في ايوضه وحده فدنهش قال لجندى : هاته اوضة التحقيقات وسبقناه على هنا وقعدنا والعسكرى جاب زوزيل وقعده قدامنا وكتفه في كرسي واول واحد اتكلم كان الابيض : قولي يا زوزيل كنت مع مين ساعت مانفذتوا الهجوم
زوزيل : هجوم ايه انا مش فاهم انت بتتكلم على ايه ؟
الابيض خبط على الترابيزة وزعق فيه : انت هتستعبط يلا دمك لقيناه على سيف مع جندى من اللى اتقتلوا
زوزيل اتوتر وقال : انا ماليش دعوة يابيه انا بس كنت بنفذ الاوامر
ساروخ : مين اللى اداك الامر ؟
زوزيل سكت ومرضيش يتكلم ف الابيض قام واداله بونيه شوهتله وشه وقاله : انطق ياكسمك مين اللى اداك الاوامر
زوزيل خاف من الابيض وقال : نيفاريوس ... هو نيفاريوس اللى كان القائد بتاعنا
ساورخ : مين نيقاريوس دا؟
دنهش سرح شوية وبعدين قال : افتكرته دا يبقى مساعد قائد الكتيبة 18 في الجيش
الابيض بص للجندي وقاله : رجعه على الحبس وقالنا : انا هاخد فرقة واروح اجيبه خليكم هنا
عدي عشر دقايق والابيض كان داخل وفي ايده نيفاريوس دا ورماه على الكرسي وكتفه وعطاله بوكسين في بطنه استفتاحه كدا وقال لدنهش : انا هسيبهولك تستجوبه انت
دنهش بص لينفاريوس وقاله : ليه عملت كدا وخدت الامر من مين ؟
نيفاريوس مفتحش بوقه فدنهش اتعصب وقام نزل ضرب فيه وسأله تانى ومجاوبش وفضلنا على الحال دا ساعتين ونيفاريوس منطقش بحرف فقولتلهم : كفاية يا دنهش لو كان عايز يتكلم كان اتكلم من بدرى انا قاعد ساكت من ساعت ما جينا ممكن تدونى فرصتي احاول معاها
دنهش وافق ورجع قعد وانا وقفت وروحت نحيه نيفاريوس واديت السيطرة لديمون تانى وميلت على ودنه وهمست : مين اداك الامر بكدا ودفعلك كام ؟ نيفاريوس متكلمش فحطيت صباعى على صدره وبصبتله وابتسمت وصعقته بالبرق وفضل يتكرهب لحد ما شيلت صباعي وقولتله : هاا قولى يلا زي الشاطر مين اداك الامر
نيفاريوس بصلي وابتسم كانه بيعاندني فقولتله : مكنتش احب استخدم الطريقة دي معاك بس انت اضطريتني ، بصيت للعسكري وقولتله : فرقة منكم تروح تجيبلي اهله وابعتلي عسكري شديد
العسكري خرج وخد فرقة من الجنود ومشي وشوية ولقيت عسكري جسمه طول في عرض وعضلاته كبيرة داخل عليا وقالى : طلبتني مولاي الامير
انا : استنا خليك هنا هحتاجك كمان شوية
دنهش : انت بتفكر في ايه ؟
انا : هتعرف كمان شوية
عشر دقايق والعساكر كانو داخلين ومعاهم شيطانتين وشيطانة صغيرة لسه طف*لة ونيفاريوس اول ما شافهم اتخض و اتوتر بس حاول ميبينش شاورت للعسكري الضخم دا وجه همست في ودنه باللى هيعمله فابتسم وراح نحيت نيفاريوس وخبطه بغشم في بتاعه فبقى يصوت زي النسوان من الوجع وبعدها العسكري راح مقطعله هدومه كلها وفشخ طيزه وطلع زوبره اللى كان زي عود النور قدامه وراح رازعه في طيز نيفاريوس ع الناشف خلاه صوت من الوجع وانا بصيت على الشيطانتين فسألت العساكر اللى جابوهم دول مين؟ فقالولي انهمم امه وبنته ومراته بصيت على امه ومراته كانوا بيعيطوا وهما شايفين راجلهم بيتناك ويصوت شوية وامه جريت عليا ونزلت تبوس رجلي وهى بتعيط : وتقولى معلش يابيه سيبه وحيات اغلى حاجة عندك
انا : شوفي حتى جيتي تحلفيني معرفتيش للأسف انا معنديش غالى ولا عزيز
مراته : طب هو عمل ايه عشان تعملوا فيه كدا ؟
دنهش : جوزك ياهانم قتل 5000 جندي وأباد قرية كاملة برجالها بنسائها بأطفال*ها
العسكري خلصت نيك في نيفاريوس ونزل في طيزه ولما طلع زوبره من طيزه فضلت تنزل في لبن مخلوط بدم بكارة طيزه وكتفه وحطه على الكرسي ونيفاريوس بيعيط بدل الدموع ددمم وانا روحتله وقربت من ودنه وقولتله : هاا هتقولي بقا مين اداك الامر ولا هخليهم يخلصوا على عيلتك وحدة وحدة
نيفاريوس خاف وقالى : لأ لأ لأ خلاص هتكلم كله الا عيلتي هتكلم بس ارجوك متأذيهمش
انا : انت اللى بأيدك القرار هل هتخليهم يعيشوا ولا لأ
نيفاريوس : حاضر هقول هقول اللى قالى اعمل كدا هو مل الجن ابو محرز الاحمر ودفعلي دهب كتير عشان انفذ وهند اللى خططت لكل حاجة
انا : تمام اوى ، بصيت للعسكري وقولتله : خده واستجوبه واعرف منه اسماء كل اللى شاركوا في اللى حصل وبعدها حولوهم للقاضي داسم هو يتخذ الحكم اللازم
خدت السيطرة من ديمون تانى ومشيت انا وساروخ ودنهش ورجعنا قعدنا مع عزازيل اللى اول ما قعدنا قالنا : عرفتوا مين اللى ورا ده ؟
دنهش : الاحمر وبنته
انا اخدت بالى ان عزازيل اتصدم واتدايق في نفس الوقت وقال : طيب يابو محرز انا هعرفك ازاىتنسى نفسك وتتجرأ على ممكلة عزازيل
انا قومت وسبتهم وروحت قعدت في اوضتي وسألت دارك : هو مين ابو محرز الاحمر دا
دارك : دا ملك الجن الناري وبنته اسمها هند وهي دراعه اليمين وبيستشيرها في كل حاجة
انا : طب ايه اللى يخليه يعمل كدا ويأخر شياطين عشان يهجموا على كتيبه ويمحوا قرية من الوجود
دارك : مش عارف ومش قادر افهم ايه السبب اللى يخليه يعمل كدا بس اللى متأكد منه ان في حرب على الابواب
برا عند عزازيل
ساروخ : ايه اللى يخلي الاحمر يعمل كدا ويبدأ بالهجوم مش كدا بدري
عزازيل : مش عارف بس هو كدا اكيد عرف انه ظهر وبيحاول يسبق ويعمل حرب عشان يقدر يقتله وهو لسه ضعيف
دنهش : طب والحل ؟
عزازيل فكر شوية : الحل انك تكثف تدريبات الجنود جدا وتجهز كتيبة من اقوى واكفئ الجنود عندنا وتبعتهم عايزهم يمسحوا مش قرية لأعايزهم يمسحوا 100 قرية من الوجود وكل دا يحصل قبل تدخل الجيش مفهوم
دنهش : حاضر ومشي راح يعمل اللى اتطلب منه
فعلا الجنود اتبعتوا لعالم الجن وعملوا قلبان هناك
تانى يوم كن قاعد ساوخ وعزازيل ودخل عليهم الحارس وركع : مولاي في مرسال جاي لجلالتك من الملك الاحمر
عزازيل : خليه يدخل
المرسال دخل وسلم الرسالة وعزازيل قرأ اللى فيها واتدايق وبص للحرس وقالهم : اقتلوه !!
الحرس مسكوا المرسال وقطعوا راسه وعزازيل قالهم يبعتوها مع سجين من السجناء للملك الاحمر
ساروخ : هو كان كاتب ايه في الرسالة اللى خلاك تتعصب كده
عزازيل : بيهددنى ويقولى ان معتذرتش هيبعتلى جيش قادر انه يدمر عالم الجن كله شكله نسي نفسه
ساروخ : اقولك انا مش متفائل حاسس اننا هنخسر المعركة دي مش عارف ليه
عزازيل : نخسر ... احنا عمرنا ما خسرنا ولا هنخسر حرب في ايه ياساروخ انت جرالك ابه ؟
ساروخ : مفيش بس مش عارف انا عمري احساسي ما خيب !!
عزازيل : قوم ياساروخ قوم شوف شغلك عقدتنى يا اخي
انا كنت قاعد في اوضتي كالعادة ودارك كلمنى وقالى : طب بدال مانت قاعد كدا روح ادخل العالم الافتراضي اتدربلك شوية عشان انت هتشارك في الحرب
انا : تصدق عندك حق ، قولت التعويذة واتنقلت للعالم الافتراضي ودارك كلمني وقالى : لازم نعلى بمستواك جهز نفسك
انا : جاهز
دارك راح منفصل عنى ووقف قدامى كانت اول مرة اشوفه على الحقيقة وبصراحة كان شكله جامد وقالى : احنا هنعمل قتال وتستخدم فيه كل اللى اتعلمته وكل مهاراتك
انا : بس انت عارف كويس انك اقوى مننا انا وديمون بمراحل
دارك زعق : مش هتبطل خوفك دا وقلة ثقتك في نفسك لازم تثق في نفسك عشان تقدر توصل للي بتحلمله ولا انت هتفضل تتكل عليا كدا انى اساعدك لازم يكون عندك قوتك الخاصة عشان مش كل شوية هتسيبلي السيطرة لان دا هيأثر على جسمك
انا الكلام بصراحة خلى الدم غلي في عروقي واختفيت وظهرت وراه وروحت رازعه بالبوكس في ضهره وقولتله : مش كفايه كلام ولا ايه ؟
دارك ابتسم واختف خالص وفضلت اتلفت حواليا في كل اتجاه ومش لاقيه بصيت فوي وتحتى بردو مش لاقيه حاولت استشعر قوته مفيش فص ملح وداب وفي مرة ببص ورايا ولفيت وشي تانى لقيت في وشي ومفيش بيني وبينه غير كام سنتي وراح مديني بونية في دقني طيرتني عشرة متر ورا وديمون كلمنى : انا من رأيي ننفصل ونحاربه سوا عشان نشتته
انا : ديمون ، انفصال !!
فخرج ديمون وظهر جنبي ودارك ابتسم وقال : جميل شكل اللعب هيحلوا
اختفينا انا زديمون في نفس اللحظة وظهرنا واحد قدامه وواحد وراه وروحنا ضاربين بعزم ما عندنا لقبنا ايدينا خبطت في بعض استغربت ولقيت دارك واقف بعبد وبيبصلنا وبيضحك وقالنا : لسة بطيئين بردوا
فطرنا احنا الاتنين عليه ولسه هنضربه راح ماسك كل واحد فيني من ايده ولفنا وراح رازعنا في الارض وراح مختفي وشالنا وطار بينا في الجو وسابنا نقع واختفى ظهر عند ديمون واداله بوكس في بطنه خلاه نزل زي النيزك على الارض وعمل حفرة في الارض وجه عندى وعمل نفس الكلام [ واحد محنك دلوقتي هيقولي انتوا ازاى مش بتعملوا حاجة ولا بتردوا عليه هقولوا ماهو يا ترعة المفهومية دارك احنا مش شايفينه اساسا بسبب سرعته الجبارة ] وقف انا وديمون بالعافية ودارك نزل وقف قدامنا بس بعيد شوية ديومن بصلي وفهمت هو عايز ايه فكل واحد منا صنع سهام انا عملت سهمين نار وجليد وهو عمل تلات سهام واحد برق وواحد هوا وواحد صخور واطلقناهم سوا وديمون واقف يبصلنا باستهزاء اللى هو انتو بتستعبطوا دول مش هيأثروا فيا اساسا المهم السهام كلها كانت رايح نحية دارك وحاجة غريبة حصلت السهام قربت من بعض وراحت خابطة في بعض وكلنا تنحنا لما شوفنا اللى حصل السهام بعض ما خبطت في بعض اتحولت لسهم واحد لونه اسود وطار بسرعة مجنونة نحيت دارك ورشق في كتفه وهو اتألم جدا ووقع على الارض لدرجة اني انا وديمون طرنا عليه نشوف ماله وقليناه مرمي على الارض والسهم في كتفه فانا شديت السهم وخلعته وهو جرحة اول ما السهم طلع منه اتلحم وحده فقعدنا جنب بعض وديمون قال : هو ايه اللى حصل دا يا دارك ؟
دارك : انا عارف ان الطاقة المظلمة اساس كل المواد التانية وانهم اتكونوا منها بس مكنتش اعرف انهم ممكن يتجمعوا تانى يعني ويكونها
انا : طب على كدا اي حد هيعرف يجمع المواد دي هيعمل الطاقة المظلمة
دارك : هو مش اي حد لان مفيش غيرك بيعرف يستخدم الخمس عناصر بس انا بردوا هدور واشوف عشان نكون محصنين نفسنا ومجهزين لأي حاجة
ديمون : طب هنعمل ايه دلوقتي ؟
دارك : احنا هندمج تانى عشان اعلمك ازاى تجمعوا الطاقة جوا جسمكم عشان تقدروا تطلعوها طاقة مظلمة
اندمجت مع دارك وديمون وبدأ دارك يعلمنى ازاى اجمع كل الطاقة في جسمي الاول عشان اطلعها طاقة مظلمة وبعد ايام عرفت اجمعها بس كانت بتستهلك منى طاقة بغباء وومكن عشان اطلع شوية طاقه اتعب نفسي ومبقاش قادر اقف على رجلى فضلنا نحاول ونحاول لحد ما بعد يجي شهرين قدرت انى اجمع الطاقة وانا سايب ايدي خالص ومن غير ما احس حتى وطلعت من العالم ومكنش عدى برا غير يوم بس ولقيت عزازيل مجتمع بكل اخواتى الرجالة والبنات ولما شافني قالى : تعالى اقعد كنت فين ؟
انا : كنت بتدرب
عزازيل : طيب تعالى اقعد
قعدت وكانوا بيتكلموا عن الحرب
عزازيل : في اخبار وصلتنى ان الجيش قرب يوصل عايز خطة مظبوطة ياساروخ
ساروخ : اوامرك مولاي ، شاور بأيده ظهر خريطة وشاور على مكان وقال : الجيش جاي من هنا فلازم نطلع نقابله قبل ما يدخل حدود عالم الشياطين عشان كدا لازم نجهز جيش قوى وكبير وسريع
تقسيمة الجيش هتكون الكتالي احنا عندنا مليون جندى هنقسمهم لقلب وجناحين 500 الف القلب و250 الف في كل جناح القلب هيقوده دنهش والجناح الايمن ناصور والجناح الايسر لوسيفر اللى هيقوده البداية هتكون عند القلب هو اللى هيهاجم الاول وجيش الجن هيهاجم كله عشان يحاربه يقوم الجناحين محاوطينهم وتقفلوا عليهم الكماشة الابيض وداسم هيفضلو هنا عشان يحموا الشياطين النساء والاطف*ال تمام
كلنا : تمام
بعد يومين الجيش بتاع الجن كان واصل للمكان اللى احنا حددناه ولقينا مستننينه ولاحظت ان اللى كان على راس الجيش كانت بنت والجيش كان متقسم مجموعة لون جلدهم احمر ومجموعه ازرق ومجموعتين شكلهم قريب للبشر ومجموعة جلدها ترابي فعرفت ان الجيش دا لامم كل طوائف الجن
دنهش اول كالقي الجيش واقف قدامه أمر القلب انه يهاجم بكل قوته وفعلا الجنود مكدبوش خبر وطارو ز ي الصواريخ عليهم وكلنا استغربنا لما لقينا الجن كلهم بيهربوا دنهش استغرب بس مكنش ينفع يتراجع عشان ضهره كان هيبقا مكشوف فجري وراهم هو والجنود وناصور زعق لدنهش : ارجع هتقع في الفخ !!
بس كان فات الاوان والجن كانوا بيهربوا عشان يجروا دنهش وراهم ويروحوا لافين حواليهم وفعلا الجنود كلهم اتحبسوا ومعاهم دنهش جوا دايرة من جنود الجن وبدأت الدايرة تديق عليهم وبقوا يصطادوا في الشياطين زي الفراخ ولقيت يجي 1000 واحد من الضوئيين والقمريين اتلموا حوالين دنهش وبقوا كلهم يحاربوا فيهوفي نفس الوقت ودنهش على الرغم من سرعته الكبيرة الا انه مكنش ملاحق على الضربات ومرة واحدة جني طعنة بسيف في قلبه وهو مش واخد باله انا لما لقيت كدا قولت للجنود اهجموا بسرعة وفرقوا الدايرة دي والجناحيين هاجوا الجن من الجانبين وبقوا يقطعوا فيه وخلاهم اتفرقوا وجيش الشياطين اتجمع كله تانى وانا جريت على دنهش واختفيت وظهرت وراه عشان لقيت جنى كان بيرفع السيف وهيكير رقبته لانه كان في اضعف حالاته ولقيت السيف نزل على ضهري وشقه بالطول بس استحملت الوجع وخدت دنهش واختفيت ظهرت في القصر وكانت عاينة موجودة وجاهزة بطاقم طبي لأي حاله طارئة وظهرت في القصر وعزازيل وساروخ وليليث اول ما شافونى وانا شايل دنهش وهو سابح في دمه ومش بينطق كلهم اترعبوا وانا جريت علي عاينه وقولتلها : الحقيه بسرعة نبضه ضعيف ومقرب يقف ولفيت وشي ولسه هختفى امي نادت عليا : استنى يبني خلى اختك تعالجلك ضهرك
انا : متخافيش انا هصرف نفسي والجيش محتاجنى واختفيت وظهرت في ارض المعركة وياريتني ما ظهرت فيها لقيت الجن ماسكين الشياطين تقطيع وناصور متعور واقع على الارض عمال ينزف وفي جن حوالينه وكانوا هيقتلوه انا اتجننت واختفيت وظهرت وسطهم وبقيت احارب فيهم وامنع اي حد فيهم انه يقرب من ناصور لانهم مش مركزين غير على انهم يقتلوه لانهم عارفين قيمته كويس وان معنويات الجيش هتبقى فيوالارض لو عرفوا انه اتقتل ، كنت بحاربهم وانا عمال اخد ضرب من كل حته بس في الاخر وبالعافية قدرت اقتلهم ووقعت على ركبتي ومش قادر من الوجع والجروح اللى في جسمي وناديت على مساعد ناصور وقولتله : خد ناصور بسرعة للقصر الملكي بسرررعه هيموت !!!
المساعد خده واختفى وانا حاولت اقف تانى بس وقعت على ركبتي تانى وانا بتقطع من من الوجع ولقيت ضل فوقى فبصيت لقيت البنت اللى كانت على اول الجيش وكانت مبتسمة وقالتلى : امال ايه الضجة اللى عاملينها حوالينك دي وانت مجرد واحد ضعيف مقدرتش تصمد قدام شوية جنود
انا مبقتش قادر استحمل الوجع وبردو حسيت بالاهانة من كلام البنت دي فقولت : ديمون !!
ديمون خد السيطرة وطبعا جسمه بقا سليم وقام وقف والبنت دي اتخضت شوية من اللى حصل بس حاولت متبينش ، انا جوه سألت دارك : مين دي ؟!
دارك : دي هند بنت الملك الاحمر
برا ديمون بص لهند وقالها : انتي بقا هند مش كدا ؟! يخسارة كان نفسي اتعرف عليك في ظروف احسن من كدا وضحك وفي لحظة كان ماسكها من رقبتها وخنقها ورفعها في الهوا وطار بيها وراح راميها ونزلت اترزعت في الارض وراح عامل سهم من الجليد ورماه نحيتها وهي اول ماشافته اختفت وظهرت ورا ديمون وضربته في ضهره بكرة نار بس متأثرش قوى ولف مس دراعها وكسره وبقا يلف بيها ويخبطها في الارض ويمريها في السما كان بيفسحها لحد ما زهق ونزل على الارض وعمل رمح من النار ورغزه في الارض وخلا مقدمته لفوق ومسكهت وطار بيها وراح راميها عليه فنزلت والرمح خرم بطنها الجن الضوئيين والقمريين لما شافوا كدا المجموعتين كلهم اتلموا على ديمون وبقوا كلهم يحاربوا وفيه واحد خد هند واختفى والجنود الشياطين لما شافوه متحاوط هجموا على الضوئيين عشان يبعدوهم عن ديمون وفضل لما بقا فيه خمس من الجن الضوئي حواليه بس قوتهم كانت اقوى من باقى الجنود وكان واضح انهم أمراء وبقوا يحاربوا في ديمون وهو بحاول بالعافية انه يصد هجماتهم بس خد كام طعنة من كذا واحد فيهم لحد ما واحد فيهم غفله من ظهره وراح طعنه بسيف في ضهره وخلا قوته قلت جدا فانا بصيت لدارك وقولتله : هنعمل ايه ؟
دارك : انا هتصرف
ديمون زعق : داااارك
فاتحول ديمون لدارك ( نفس التحول في الفصل اللى فات ) والجنود ديول لما شتفوه اتعربوا ودارك اختفى تماما والامراء دول فضلوا يتلفتوا حواليهم ومش لاقيينه وفجأه دارك ظهر ورا واحد فيهم وايده عشان فيها ضوافر طويله غرز ايده في ضهره وطلعها من الجنب التانى وهو ماسك قلب الجني دا وخرجها تاني والجني دا وقع ميت في وقتها ودارك اختفى تانى وعمل نفس الموضوع مع تلاته تانيين لحد ما بقى اخر واحد ووقف دارك وقاله : اسمودي ابن الملك روقائيل مممم كويس انى قابلتك
اسمودي هجم عليه بغشم وفي لحظة كان دارك فاصل رقبته عن جسمه وبعدها طار في الجو وصرخ صرخة تانى هزت المكان كله لدرجه ان الجيش بتاع الجن انسحب ودارك بص للجيش بتاع الشياطين واللى كانوا كلهم بيبصوا ليه برعب وقالهم : انسحبوا !!
ودارك رجع على القصر وقبل ما يدخل ادانى السيطرة بس كان جروحى لسة زي ماهيا ملمتش وانا دخلت القصر وانا بشر ددمم من كل مكان وعاينة ولما وصلت قاعة العرش وقعت على الارض مغمى عليا من التعب والوجع ، فوقت لقيت نفسي في اوضتي وامي وعاينة قاعدين جنبي ، جيت اتحرك مقدرتش عشان جسمى كان كله جروح وعاينة قالتلى : حاسس بأيه ؟
انا : جسمي كله واجعني وحاسس انه مكسر
عاينة : طب ارتاح وكلها كام يوم وهتبقى كويس
انا بالعافية اختفيت وظهرت على كرسي في قاعة الجتماعات وكان ساروخ ودنهش اللى حاله مكنش احسن من حالى وجسمه كله ضمادات وعزازيل اتكلم : عايز افهم اللى حصل بالظبط
انا وقعنا في الحفرة اللى حفرناها ليهم
دنهش : ومكناش متقوعين العدد دا كله وكمان الجيش كان فيه جن ضوئيين وقمريين وانت عارف ان قموة الواحد مهنم بقوتنا
انا : الفكرة مش هنا الفكرة انك لازم تملى مكان الجنود اللى اتقتلوا او اتصابوا ونزود عدد الجيش ومش دا اللى مخوفنى اللى مخوفنى ان الضوئيين مش هيسكتوا وهيحاولو ير،وا بسعة
ساروخ : ليه يعين ؟
انت : انا قتلت اسموري ابن الملك روقائيل ملك النوانيين واكيد هيحاول يرد في اسرع وقت فلازم نجهز الجيش في اسرع وقت

بعد شهر الجيش كان جهز منه مليار جندى وسمعنا ان الضوئيين فعلا جهزوا جيش وخلاص بقوا على الحدود فطلعت انا ودنهش نقود الجيش وقابلناهم على الحدود وروقائيل كان على راس الجيش اللى كان عدده 5 مليار جني من الضوئيين والقمريين وانا لما شوفت العدد قولت لدنهش : احنا كدا بنروح للموت برجلينا
دنهش : منقدرش نتراجع لانهم كدا هيدخلوا عالم الشياطين وهما لو دخلوا هيبهدلوا الدنيا
الجيشين هجموا على بعض وكان فيه حرب طاحنة واللى كان بيطول حد مكنش بيرحمه وانا ورقائيل اتقابلنا وهو وقف قصادى وقالي : انا هقتلك بأيديا دول عشان قتلت ابنى وولي عهدى
وهجم عليا وسرعته كان كبيرت وكانت ضرباته سريعة وقوية كنت بصدها بالعافيه وشكل سيف من النور وبقا يحاربني بيه والسيف فعلا كان قوى انا كنت حاسس بيه فدارك قالي : السيف دا قوى ولازم تواجهه باللى في قوته
اانا : ازاى
دارك : جمع كاقة مظلمة واصنع منها سيف ، فعلا بدأت اجمع الطاقة وعملت سيف منه وبقيت احارب بيه روقائيل وفعلا القتال كان قوى جدا وكنا بنرزع في بعض وروقائيل جرحنى في بطني وانا روحت مطلع كورة طاقة مظلمة ورميتها عليه وانفجرت في وبعدته عني وفجأة ناصور ظهر قدامي وقالى : تم !!
انا : خلي الجيش ينسحب بسرعة عشان هنخسره كله لو منسحبناش دلوقتي
ناصور : امرك !!
الجيش فعلا انسحب وفي واحد جه وشوش روقائيل في ودنه ولقيته بصلي وبغضب وقالى : هنتقابل تاني وساعتها هقتلك افتكر كلامي كويس واختفى وانا رجعت للقصر
[طبعا انت هتتجنن وتعرف في ايه هقولك انا طلبت من ناصور انه يخطف بنت الملك روقائيل لما عرفت انه عنده بنت وكل دا عشان اغ كنت عارف كويس ان روقائيل هيرد بسرعة وبجيش جرار يقدر بيه يمحى عالم الشياطين كله فكان لازم نعمل حاجة تخليه يرجع بسرعة وتشتته لحد ما نقدر نجهز جيش كبير يقدر يهزمه ] انا رجعت اوضتي وانا داخل ليليث قالتلي : ناصور جاب بنت هنا وهي في اوضتك
انا روحت على الاوضة واول ما فتحت الباب اتصدمت من اللى لقيته قدامي !!


انا اسف لو الفصل قصير بس صدقوني عندي ظروف صعبة وانا مزنوق زنقه الكللابب وهحاول الفصل الجاي اعوضكم بفصل احسن واكبر استننوني . نسيت اقولكم ان مفيش غير واحد بس هو اللى عرف يخمن مين البنت @Zizo zizo a الف الف مبروك ليه علي تخمينه ❤❤

دي تصور ل لوسيفر
HSAoF6b.md.jpg

ديمون
HSAnm8l.md.jpg

دارك
HSAo7cv.md.jpg





ورجعتلكم تانى بالسلسلة اللى بتحبوها وفصل جديد هياخد مجرى الاحداث لمكان تانى وحتى تانية مكنتوش متوقعينها عايزك كدا تروق عليا بلايك وكومنت تشجعنى بيه وعندى ليكم مفاجأة انا هنزل سلسلة جديدة بس هتكون في قسم القصص غير الجنسية وهتكون سلسلة طرش اوعدكم بكدا وممكن تنزل النهاردة او بكرة بالكتير فعايزك بقا لما تنزل تروح تتفاعل عليها كدا خليها تعلى معلش طولت عليك تعالى معايا على الفصل .



الفصل الثاني




رجعت القصر عشان اشوف بنت الملك روقائيل اللى ناصور خطفها وانا خليته يعمل كدا ويخطفها عشان دي هتكون ورقة ضغط اقدر بيها اضغط على روقائيل واخد منه اللى انا عايزه دخلت القصر وامي قالتلى : ناصور جاب بنت هنا من شوية وهي دلوقتي في اوضتك ، روحت على الاوضة وناصور كان جاي معايا و أول لما فتحت الباب اتصدمت . لقيتها قاعدة على السرير وبتعيط ولما فتحت الباب بصتلى وسحرتني تانى بعينيها الحمرا من العياط وخدودها اللى وردت من العياط وانا بصيت لناصور وانت متنح وقولتله : ايه اللي جاب دي هنا ؟
ناصور : مالك يالوسيفر في ايه مش انت اللى طلبت مني اخطب بنت الملك روقائيل وانا عملت اللى قولتلي عليه واهي قدامك سيرين بنت الملك روقائيل
انا تنحت شوية وبصيتلها حالها مكنش احسن من حالى وكانت عينيها مفتوحة من الصدمة يعني يوم من تقابل رفيقها يكون هو اللى خاطفها . عندى انا النار كانت بتغلى جوايا وكنت ممكن اقتل ناصور دلوقتي وديمون راح واخد السيطرة منى وكان متعصب جامد وزعق في ناصور وقاله : اطلع برررة !!!
ناصور خاف وطلع برة بسرعة وديمون قفل الباب وراه وخد نفس كبير وحاول يهدي نفسه عشان ميتعصبش عليها وراح قعد على حرف السرير وبصلها بحب وهو مبتسم وقالها : وحشتيني ... انتى مش عارفة انا عامل ازاى انا الفرحة مش سيعاني انى قابلتك انا من اخر مرة كنا مع بعض وانا قلب الكون كله عليك عشان الاقيك
سيرين : تقوم تخطفني مش كدا ؟!!
ديمون : قطع لسان اللى يقول كدا احلفلك بأيه طيب انى مكنتش اعرف انه انتى بنت الملك روقائيل انا لو اعرف كنت روحت جري اتقدمتلك ولو ابوك كان طلب حكم عالم الشياطين كله مهرك مكنتش هتردد لحظة في اني اوافق
سيرين سكتت وبصت في الارض ف ديمون قرب منها وحط ايده على بطنها وقالها : طب علشان خاطر ابننا سامحيني
سيرين بصتله بصدمه لانها لسة مكنش بان عليها اعراض الحمل ومكنتش عارفة وقالته :انت بتقول ايه؟
ديمون ابتسم : ايوة انتي حامل وانا حاسس بيه اهو وبطاقته عايزة تسمعي دقات قلبه ؟
سيرين بصتله وهزت دماغها بأيوة فحط ايده على راسها وقال تعويذة وهو حاطط ايده على بطنها فسيرين سمعت دقات قلب ابنها وعينيها اوسعت وابتسامتها بقت من الودن للودن وبعد شوية حلوين ديمون شال ايده من على راسها ومن على بطنها ف سيرين مبقتش سامعة حاجة وديمون بصلها وقلبه بيتنطط من الفرحة عشان شايف فرحتها وقالها :هاا سماح كدا ؟!
سيرين قلبت وشها وكانها اتحولت وقالتله : لأ واطلع برة مش عايزة اشوف وشك تاني
ديمون : انا هحترم رغبتك ومش هتشزفى وشي تاني عن اذنك
ديمون خرج من الاوضة وانا زعقت فيه : ايه اللى انت عملته دا تقولك امشي تمشي كدا
ديمون بزعيق : عايزيني اعمل ايه يعني قالتلك مشوفش وشك تاني يبقى مشوفش وشك تانى يبقى متشوفش وشك تانى خلي عند اللى خلفتك كرامة بقا وانا عارف كويس ان رابطة الرفقاء بيننا قولية ومن سابع المستحيلات تتفك فأهدى وهنلاقيلها حل بدل العنطزة الكدابة بتعاتك دي
ديمون راح قاعة العرش لقيهم كلهم قاعدين فرراح قعد على كرسي واداني السيطرة تاني . انا قعدت وكنت متدايق اووى من اللى حصل وبعد شوية بصيت لعزازيل وقولتله : تقدر تفسرلي سبب خسارتنا مرتين ورا بعض لحد ما بقينا مضحكة العوالم كلها
عزازيل : انت مانت شوفت اعدادهم كانت كبيرة ازاى
انا زعقت : اعداد كبيرة ايه انت عندك فوق ال15 مليار جندي جاهزين للحرب ومش قادر تتطلع منهم حد اسمع بقا اما اقولك طلاما مش عارف تعمل جيش قوي من النهاردة قيادة الجيش هتكون من نصيبي وتدريبه مسؤول مني انا وانا هحقق النصر عشان ميبقاش لوسيفر اللى يخسر قدام شوية جن ولاد وسخة عشان حضراتكم مش عارفين تشوفو شغلكم انا هروح انام دلوقتي اصحى الاقي مرسوم رسمي انى بقيت قائد الجيش ومدربه . روحت نمت خمس ساعات وصحيت ظبطت نفسي وطلعت روحت على الجيش لقيت مساعد ،نهش اول ما شافنى ركع : مولاى وسيدي قائد الجيش
انا : هو دا اللى فالحين فيه فالحين تخضعوا وتقولوا ساعدتك وحضرتك لكن تحاربوا وتكسبوا لا دا مش اختصاصكم اسمع انت معزول من منصبك ورجعت جندي عادي يلا ارجع مكانك
الجندى مشي وانا روحت وقفت على مكان عالى وزعقت فكل الجنود انتبهوا ووقفوا ييمعونى
انا : اسمعوا بقا من النهاردة مفيش قائد ولا مساعد ولا غيره من النهاردة كلكم جنود زي بعض وكل قائد او مساعد فهو معزول وبقا جندي عادي ومن اليوم هتشوفوا تدريبات تانيه خالص بهجت تاني خالص [ معلش مقدرتش اعديها ومقولهاش 😂😂] . قولت تعويذة ونقلت 3 مليار جندي لعالم الافتراض على اكبر كوكب فيه وقولتلهم : انتوا هتتدربوا هنا عشان بعد شهر عندنا حرب مهمة لو خسرنا فيها يبقى ده معناه دمار عالم الشياطين وموت اهاليكم وابنائكم معاهم مستعدين تخسروهم
كلهم : اكيد لأ
بدأت تدريب الجنود واكتشفت مصيبة انهم مفهمش واحد بيعرف يتحكم في طاقته الخاصة ويشكل منها اشكال وبيبذل مجهود كبير اساسا عشان يعمل كورة يهاجم بيها وكانوا معتمدين على الاسلحة التقليدية زي السيوف والسهام وغيره ودا كان سبب خسارتنا لان جيش الضوئيين مكنش فيه جندي مبيعرفش يستخدم قوته فغير العدد هما كانوا اقوى . المهم انى بقيت ادرب الجنود تدريبات عنيفة ومكنتش بخليهم يدوقوا طعم النوم وكنت بجيبلهم الاكل المخصوص اللى دنهش كان بيجيبه ليا وطبعا خدت منهم كل سيوفهم ودروعهم واي سلاح تقليدي ممكن يستخدموه عشان غصب عنهم يعملوا لنفسهم سيوف ودروع من الطاقة ويطوروا من نفسهم . 150 شهر جوا العالم الافتراضي كنت بنيك فيه الجنود نيك حرفيا في التدريبات قدرت اخلي الجنود فيها يشكلوا سيوف واشكال من الطاقه ويحاربوا بيها وقولتله انى لو شوفت واحد منهم ماسك سيف او رمح عادى انا هنيكه لان اعتمادهم الكلي بقا على اسلحة الطاقة ورجعت بيهم من عالم الافتراض وكان عدى فيهم شهر ونص وقولت للجنود : يلا كل واحد يروح بيته وينام قدامكم بالظبط 3 ايام في اليوم الرابع تكونوا هنا وحسك عينك انت وهو جنس مخلوق يعرف بالمكان اللى كنتوا فيه انا بحذركم اهو وابقى اعرف بس اني في واحد فيكم فكر فيه بينه وين نفسه يلا اتفضلوا .
الجنود مشت وانا رجعت على القصر و أول لما دخلت امى جريت عليا حضنتني وقالتلى : يبني ليه كدا بس حرام عليك كل مرة تختفي ومحدش يعرفلك طريق جرة وبتقطع قلبي عليك
انا : ياماما انا كويس اهو انا كنت بدرب الجنود بس وملقتش فرصة ارجع فيها سيبيني بقا عشان هروح اغسل نفسي . بوستها من خدها وروحت اتشطفت وطلعت قولت اروح قاعة الطعام اكل حاجة واتفاجأت لما لقيت لاقيس قاعدة جوا ومعاها سيرين وقاعدين يضحكوا ويهزروا سوا وانا دخلت قعدت على كرسي في جنب بعيد عنهم والخدامة جابتلى الاكل وبدأت اكل وكل دا مش عايز ابصلها . اما عند سيرين فكانت بتبصلي وهي سرحانة وفي دموع في عينيها عايزة تقوم تنط في حضني وتقولى وحشتنى بس برضوا بتكابر شوية وراحت قايمة ماشية على اوضتى وقفلت الباب عليهم ولاقيس كانت متابعة كل دا ومركزة اوى وبعد شوية قامت وسابتني ومشت وانا خلصت اكل وروحت نمت في اوضة تانية .
بعد اربع ايام جمعت الجنود اللى اتدربوا وطلعت منهم اقوى واحد وامهر واحد في الطاقة وقولتله : انت هتدرب باقى الجنود مفهوم
الجندي : امر مولاى
جمعت ال12مليار اللى باقيين ونقلتهم للعالم الافتراضي وقولت للجندى اللى هيدربهم : تفضل تدرب فيهم ومتوقفش والاكل موجود اهو يكفيكم 500 سنة قدام عايزك تمشي على نفس التدريبات اللى دربتهالكم وكل سنة هنا ممكن تخليهم يناموا يوم بالكتير اوى وتفضل تدربهم لحد ما انا اجيلك واقولك وقف فاهم
الجندى : مفهوم يا مولاى
سبتهم ورجعت للجنود الباقيين وقولتلهم اجهزوا احنا هنتحرك دلوقتي عشان نهاجم خير وسيلة للدفاع هي الهجوم [ انا قصدت انى اصدمهم بالحرب من غير مايعرفوا قبلها بالميعاد عشان لو فيهم جواسيس ميلحقوش يقولوا لحد بتحركنا ] . اول ما عدينا البوابات اختفيت انا والجنود وظهرنا عند كوكب الجن الضوئيين وهجمنا عليهم وطبعا الملك روقائيل كان قالب الدنيا على بنته ومكنش مركز مع الجيش ولا حتى انه يأمن نفسه كويس ودا كان احسن وقت ابدأ انا بالهجوم عليه وفعلا هجمنا على الكوكب بتاعهم والجنود مكانوش بيرحموا ويكانوا بيقتلوا كل الجنود اللى قابلوهم ويحرقوا المحاصيل عشان تبقى بمثابة كارت ارهاب لروقائيل ان دول جنود هياكلوا اللى يقف في وشهم وانهم جنود مختلفة كل الاختلاف عن الجنود اللى هو حاربهم قبل كدا . طبعا بعد قتال قعد اكتر من يومين كنت سيطرت على اكتر من ربع الكوكب وحطيت جنود على حدود الجزء اللى خدته عشان أأمن نفسي
في قصر النور [ قصر الملك روقائيل ] روقائيل كان قاعد بيتكلم مع كام واحد كدا من رجاله العصابات المشهورين في العوالم كلها عشان يحاولوا يلاقوا بنته والوزير بتاعه دخل عليه وهو بينهج وقاله : مصيبة يا مولاي مصيبه !!
روقائيل كلم اللى كانوا معاه : طيب تقدروا انتو تتفضلوا دلوقتي
بعد ما الرجاله بتاعت العصابات مشت روقائيل اتكلم : في ايه يا فوراس ايه اللى حصل ؟
فوراس : لوسيفر يا مولاي
روقائيل : متخلص يا فوراس هو انا بشحت منك الكلام عمل ايه ابن المتناكة دا ؟
فوراس : لوسيفر يا مولاي جه ومعاه جيش جرار وبعدد مهول وجنود متدربين على اعلى مستوى جنودنا حتى مقدروش يقفوا قصادهم وهاجم الكوكب واحتل الربع الجنوب الشرقي كله
روقائيل اتعصب : انت بتقول ايه حته العيل المعفص دا يحتلني انا في ايه يا فوراس احنا بقينا ملطشة ولا ايه؟
فوراس : دا اللى حصل يا مولاى وانا مش بكدب عليك في حرف وفي مشكلة كمان ان الربع اللى هو احتله دا هو المسؤول عن انتاج 90% من المحاصيل اللى بتغذي الكوكب كله يعني كدا هو مش جاي يحتل وخلاص عشان يرد الهزيمة اللى خدها دا جاي ومحدد وعارف هو عايز ايه وهيعمل ايه ؟
روقائيل رمى نفسه على كرسي العرش تانى وهو بيتنهد وقاله : هيكون عايز ايه يعني هو ؟
فوراس : دا عايز يضغط علينا يا مولاى عشان كدا اختار الجزء دا بالتحديد عشان يحتله لانه عارف اننا مش هنستحمل اكتر من شهر والكوكب كله هيدخل في مجاعة وممكن كمان حرب اهلية وده هيكون انسب وقت ليه انه يحتل الكوكب كله ويبدأ يقدم الاكل للناس عشان يبان في نظرهم البطل وهيخلوه يحكم ونفسهم راضية ومش بس كدا دا كمان هو كدا بعت رساله لكل ملوك عالم الجن انه مش اي حد وانه قدر يحتل اقوى فصيلة فيهم اللى هما الضوئيين مابالك بقى بالهوائيين والترابيين والمائيين وانا متوقع انه في فترة قصيرة ملوك الفصائل دي هتيجي تقدمله فروض الولاء والطاعة عشان يأمنوا شره ويبقوا في صف القوي بدل ما يبقوا ضده
روقائيل : يبن الايه دا تفكيره سم اتمنى بس يكون دا تفكيرك انت وميكونش هو فكر في كل دا
فوراس : حتى لو مفكرش في دا واحتل الجزء دا بالصدفة لما الكوكب يدخل في مجاعة هيلاقي انها فرصه انه يحتل الكوكب كله ولو ميعرفش انه كدا هدد باقى الملوك لما يلاقى واحد فيهم جه وقدمله الطاعة هيفهم انهم خايفين منه يعني في كلا الحالتين هيحصل زي ما قولتلك
روقائيل كان ناقص يعيط لأنه كدا اتزنق في خانة اليك زي مابيقولوا وقال لفوراس : طب وايه الحل دلوقتي يا فوراس ؟!
فوراس : الحل اننا نصبر اسبوع لو هو في الاسبوع متقدمش وطلب انه يتفاوض معانا نطلب احنا التفاوض معاه

عندى انا كنت قاعد في قصر من قصور واحد من اغنياء الجزء دا من الكوكب اللى قدمهولي هدية عشان يتقرب مني ومصالحه تمشي وميخسرش فلوسه . المهم عدى اسبوع ودخل عليا واحد من الجنود اللى بيحرسوا القصر وركع على ركبته وقال : مولاى الملك لوسيفر في جن ضوئي برة طالب انه يقابل جلالتك
انا : دخله
دخل عليا الجنى وفي حارس دخل معاه ولسه الجني هيتكلم الحارس رزعه كف على قفاه وقاله : لما تدخل عن جلاله الملك اول حاجة تعملها تركع يا روح امك
الجنى سكت ونزل على ركتبه وقال : جلالة الملك انا جايلك من طرف الملك روقائيل
انا : هاا لخص في الكلام
الجنى : جلالتك انا نائب الوزير وانا جايلك هنا لان الملك بعتنى عشان هو طالب من جلالتك انك تقعد معاه على ترابيزة التفاوض فياريت تتكرم علينا بفضلك وتقبل الطلب دا
انا : ماشي موافق بكرة الصبح الساعة 9 يجي نقعد وقوله لو اتأخرت دقيقه اعتبر التفاوض مرفوض
الجنى : امر مولاي عن اذنكم ، ومشي
تاني يوم الساعة تسعة بالظبط كان روقائيل جاي ومعاه وزيره ومعاه كومة جنود وانا قعدت في القصر مطلعتش استقبله والجنود بتعوتي وقفوه قدام القصر وقالوا للجنود الكل يرمي سلاحة حتى انتو وكان قصده على فوراس وروقائيل الجنود مكانوش هيرموا سلاحهم وكانو هيحاربوا بس فوراس قالهم ارموا السلاح وهو وروقائيل سلموا سلاحهم ودخلوا هما الاتنين بس وهما ماشيين في المممر فوراس ميل على ودن روقائيل وقاله : دا منظر واحد مش عارف ومحتل المكان دا بالصدفه دا مظبط كل حاجة وقاصد يذلنا .
الاتنين دخلوا عليا ومعاهم اربع حراس وكنت انا قاعد على تربيزة مدورة وهما دخلواوقعدوا وانا لسة قاعد والحراس وقفوا وراهم فكلمت الحراس : خلاص اطلع يبني انت وهو
حارس : بس يامولاى احنا هنا لحماية جلالتك من اي عوق ممكن يحصل
انا ضحكت : انا مقدر خوفك عليا بس انت مفكر انه لو هما فكروا يغدروا بيا مش هقدر افصل رقبتهم
فوراس حط ايده على رقبته وبلع ريقه والحارس ركع على رجله وقال :: اكيد داومش قصدي جلالتك ارجوك سامحنى
انا : خلاص مسامحك اتفضل اطلع برة
الحارس طلع برة وروقائيل اتكلم وقال : ليه خدت سلاحنا وسلاح الجنود برة عايز تقتلنا هنا
انا : ولو حتى معاكم سلاحكم انا لوحدى مش هغلب اموتكم كلكم انت هنا على ارضي وفي قصري وطلاما انت اللى جايلي يبقا تحترم قوانيني [ عايز افهمك حاجة عزيزي القارئ طول ما انت الاقوى وفي ايدك كارت الضغط متروحش لا مؤاخذة زي العبيط تجري تدور على التفاوض والسلام طلاما انت الكسبان يبقا انت اللى تقعد حاطط رجل على رجل وتستنى الطرف التاني يجي يبوس ايدك عشان يطلب السماح ولما يجي يطلب السماح لازم تستغل اي فرصه في انك تذله وتكسر عينه عشان يكون عارف كويس قيمته وقيمتك ودا بالظبط اللى انا عملته مع روقائيل ]
فوراس اتكلم : طب ممكن نعرف ايه هيا مطالب حضرتك
انا : انا مليش مطالب انتو اللى جايين تطلبوا التفاوض قدموا عروضكم ولو منسباني هوافق
فوراس : طيب حضرتك ايه اللى يرضيك او تاخد ايه مقابل انك تسيب الجزء اللى انت واخده دا
انا : لا فكرة اني اسيب الجزء دا تشيلوها من دماغكم خالص انا عارف كويس انتوا جايين هنا ليه انتو جايين عشان المحاصيل اللى بتغذي الكوكب كله وكمان بتصدروا لكواكب تانية وتكسبوا منها
فوراس : بالظبط هو دا اللى احنا جايين عشانه
انا : طيب تكرماً مني انا هبيع ليكم المحاصيل دي مقابل 1000 عمله دهبية مقابل الطن الواحد من المحاصيل دي ومش بس كدة وبنسبة زيادة 13% كل سنة
روقائيل : لأ طبعا احنا مش موافقين انت كدا بتلوي دراعنا
انا : مفيش مشكلة متوافقش بس انتوا قدامكم اقل من اسبوعين والمجاعة هتضرب في البلد كلها وكمان شهر هتبدأ الحرب الاهلية والاكيد ان رقابيكم انتوا الاتنين هتطير في الحوار دا ومش منى دا من شعبكم
فوراس : لا طبعا سيادتك احنا مش رافضين ولا حاجة احنا بس السعر غالي علينا حضرتك اكيد عارف ان الطن في السوق ب600 عملة دهبية بس
انا : دا اللى عندي قدامكم 3 دقايق توافقوا او ترفضوا
فوراس : موافقين
انا : كان نفسي تكون وزيري بس يلا ملناش نصيب
فوراس وروقائيل قاموا مشوا وانا قعدت افكر في اللى جاي وهعمل ايه وهتصرف ازاى

في القصر الاحمر قصر الملك ابا محرز الاحمر كان قاعد الملك الاحمر على عرشه ودخل عليه وزيره [ميمون أبانوخ ] واللى هو نفسه اخوه دخل عليه وقاله مولاى في خبر وحش
الاحمر : خير بس انت كل الاخبار اللى بتجيبها وحشة كدا
ميمون : لوسيفر يا مولاي احتل جزء من كوكب الملك روقائيل
الاحمر : يعني ايه ؟! ازاى قدر يعمل كدا
ميمون : ماهو دا اللى هيجنني المشكلة دلوقتي انه مسيطر على موارد الغذاء بتاعت الكوكب وده هيأثر علينا لان احنا كنا بنستورد منهم 5000 طن كل شهر وبكدا احنا هنضطر نروح نتفاوض معاه عشان نقدر ناخد منه الغذاء
الاحمر : مش هيحصل يعني بعد ما هزمته اوسخ هزيمة اجري بعد كدا اروح اتوسله عشان الغذاء في ايه يا ميمون متعقل الكلام كدا نشوف اي حد تانى نتهبب نستورد منه
ميمون : اللى تشوفه يامولاي

في القصر السحابي قصر ملك الهواء [زوبعة] كان الملك قاعد على عرشه المصنوع من السحاب دخل عليه وزيره (مازر) وركع وقاله : مولاي في خبر مش كويس
زوبعة : خير في ايه ؟
مازر : لوسيفر اللى كان اجتمع جيش من الجن عشان يحابروه [ للعلم فقط زوبعة مشتركش في الحرب دي] قدر يحتل جزء جبير من كوكب الملك روقائيل واستولى على موارد الغذاء بتاعت الكوكب
زوبعه فرك دقنه وهو بيفكر : هو اكيد مش هيجي ناحيتنا حاليا على الاقل طلاما مدخلناش الحرب ضده بس احنا عشان نكون مأمنين نفسنا تماما لازم نخلينا في صفه لان طلاما هو قدر يغلب روقائيل اللى مفيش واحد فينا يقدر يرفع عينه من الارض قدامه يبقى هو كدا قوته كبيرة فاحنا نسبق ونكسبه في صفنا بدال ما نروح في الرجلين
مازر : يعني حضرتك شايف انى ابعتله مرسال يدعوه انه يجي ونعمل تحالف هدنة
زوبعة : انت هتروح انت لانك عندك طريقة كويسة في الكلام
مازر : امر مولاي عن اذنكم

عشان منكررش كتير ويبقى بنحشي في القصة على الفاضي الامر حصل مع [ عنيائيل ] ملك القمريين ورفض زي الاحمر انه يقدم الطاعة ل لوسيفر وملك المائيين [برقان] لا رفض ولا وافق ولسة متردد وملك الارضيين [ المذهب] وافق لانه عارف انه من اضعف الاصناف وسهل على جيش لوسيفر انه يمحيه من على الخريطة .

بعد اكتر من شهر كنت قاعد على عرشي وبفكر انى ازاى قدرت انى احتل مقاطعة واخدها بالغصب من اقوى مملكة في عالم الجن وانى لازم مفضلش واقف في مكانى لازم اتحرك واوسع نفوذي ولازم كمان يبقى ليا جيشي الخاص عشان في الاول والخر انا لسة تبع عزازيل ووسط تفكيري جات صورة سيرين في دماغي وابتسمت غصب عني وحشتنى اوى وحشني برائتها وجمالها وضحكتها كلهاوعلى بعضيها كدا وحشتنى وقطع تفكيري دخول الحارس وركع وقال : مولاي المبجل فوراس برة وطالب انه يقابل جلالتك
انا : دخله
الحارس طلع ورجع ومعاه فوراس وبعدها مشي وقولت لفوراس : خير يا فوراس ايه اللى جابك؟
فوراس : جلالة الملك انا عايز اكون تبعك
انا اتصدمت بصراحة انا شوفت اخلاص من فوراس لروقائيل مشفتهوش في حد قبله عشان كدا اتمنيت انه يكون وزيري
انا : وايه يضمنلى انها مش لعبه منك انت وروقائيل عليا
فوراس: انا معرفش ادي لحضرتك ضمان ايه بس ممكن تسمحلي احكيلك
انا : اتفضل

فلاش باك ع الديق كدا

فوراس وروقائيل بعد ما خرجوا من عندي بعد المفاوضات ورجعوا على القصر روقائيل قال لفوراس : انت هتدفع تمن الغذا اللي هنشتريه من الزفت دا
فوراس : منين يا مولاي هدفع المبالغ دي ؟
روقائيل : عشان تتعلم تتسحب من لسانك بعد كدا وتوافق انت كدا خسرتنا تجارتنا وكمان هتخلينا نشتري بفلوس كتيرة اوى
فوراس : مع احترامي لسعادتك انت مرفضتش ليه ساعتها ومشيت
روقائيل سكت ف فوراس كمل كلام : حضرتك مرفضتش عشان خايف على منصبك عشان انت عارف اللى الناس هتعمله لما تقوم حرب اهليه انت عمرك ما فكرت في شعب يا سيادة الملك انت كل اللى فكرت فيه عرشك وملكك ومكانتك وسط باقى ملوك الجن
روقائيل : انت بتكلمنى كدا ليه انت نسيت نفسك شكلك ياحراااس
الحراس جم بسرعة وروقايئل قالهم : خدوه خدوه على السجن واعدموا اهله كلهم قدامه
الحراس مسكوا فوراس وسحبوهو وهو بيقول : ليه بس كدا انا طول عمري مخلص ليك وفنيت عمري عشان خدمتك هو دا جزائي في الاخر
وبعد اسبوع اتجاب فوراس واتربط في سيخ حديد وسط ساحة عامة واتعد قدام عينه ابوه وامه واخواته البنات الصغيرين واتحبس تانى وطول الشهر دا فوراس كان بيحاول يلاقي طريقة يهرب بيها لحد ما فعلا لقى طريقة وهرب وقال انه لازم ينتقم لأهله وينتقم من روقائيل وملقيش احسن من لوسيفر اللى هيساعده في كدا

عودة من الفلاش باك

فوراس : وهو دا كل اللى حصل يا مولاي
انا حسيت انه صادق فعلا لانى كنت شايف في عينيه غل ممزوج بحزن ورغبه في الانتقام بس كان لازم اتأكد بردو وقولتله : طيب مستعد عشان تكون تبعى انك تتحول لشيطان
فوراس : موافق
انا : ديمون ،إنفصاال !!
ديمون انفصل عني وقولتله : خليك انت هنا لحد ما اخد فوراس واروح بيه لعزازيل لانه الوحيد اللى بيعرف يحول الجن لشيطان
ديمون : تمام
طبعا فوراس كان شايف كل دا ومتنح لان الشياطين بس هما اللى عندهم قرناء لكن الجن لأ فخدته ومشينا وهو سألنى عن اللى حصله فحكيتله عن ديمون وعن حكاية القرناء وفهمته انه لما يتحول هيبقى عنده قرين واختفينا وظهرنا قدام القصر ودخلنا قاعة العرش وكان قاعد على العرش عزازيل وقاعد معاه ساروخ ودنهش وليليث ولاقيس وطبعا كلهم استغربوا لما شافونى وشافو فوراس لانهم عارفين الجن الضوئي وبيقدروا يميزوه ومشينا وقفنا قدام عزازيل وفوراس ركع وقال : مولاي المبجل عزازيل خادمك فوراس
انا : دا فوراس يابابا وزير الملك روقائيل
عزازيل : وده ايه اللى جابه هنا ؟
انا : فوراس قرر انه يسيب روقائيل لانه قتل اهله وهيكون تبعنا وانا جبته هنا عشان تحوله لشيطان
عزازيل فكر شوية وقال : ماشي تعالى يافوراس
فوراس قرب ووقف قدام عزازيل بكام سنتي بس وانا روحت قعدت على الكرسي وكان في وشي لاقيس وخدت بالى انها مركزة اوى مع فوراس وفي في عينيها لمعة اول مرة اشوفها فيها بس حاسس انى شوفتها قبل كدا بس مش فاكر امتا دارك راح مكلمني : شوفتها في عين سيرين لما قابلتها اول مرة في حياتك
انا : تصدق فعلا صح
بصيت على فوراس كان عزازيل حط ايده على راسه وبدأ يقول في تعاويذ وطلاسم وفوراس بدأ يعرق وبقا يمسك دراع عزازيل وعايز يشيلها من على دماغه بس مش قادر وهو عمال يصرخ لحد ما اغمي عليه ووقع في الارض كلنا جرينا عليه نفوقه ولما روحنا عنده استغربنا لانه شكله متغيرش كتير هو بس الهالة المنورة اللى كانت حواليه زي باقي الجن الضوئي اختفت وظهرله جناحين وقرنين بس لسه بردو محافظ على وسامته بصراحة هو فعلا كشاب هو وسيم جدا [ لا لا اوعى دماغك تروح بعيد هاا 🏳️‍🌈 لا انا تمام 😂😅 انا بس بقول اللى ليا واللى عليا ] اول ما فوراس فتح عينه من حظه كانت اللى فوق وشه لاقيس وبتبصله بعينيها السودة الجميلة فهو سكت شوية وبعدين قال : ايه دا انا متت ودخلت الجنة ولا ايه بس دي طلع فيها مزز ايه جمل يابا الحاج
طبعا كلنا انفجرنا في الضحك ماعادا لاقيس اللي دارت وشها من الكسوف لانها كانت عارفة ان الكلام عليها وبعدين انا وقفته وقولتله : دي سحنة هتعتب الجنة تعالى يعم تعالى كولك لقمة عشان انت شكلك مفرهد خالص
روحنا على قاعة الاكل وقعدنا ناكل ولاقيس كانت قاعدة جنبي وليه هميل عليها اسألها على سيرين سمعت صوت صويتها جاي من جوة فقومت جري وروحت على الاوضة وجيت افتح الباب لقيته مقفول فخبطته برجلى اتكسر وشوفت منظر جنني وخلا الدم غلى في عروقي

معلش بقا الفصل قصير حبة بس عشان بجهز في القصة الجديدة وكمان ملقتش قفلة احسن من كدا الصراحة 🙂😂

صورة سيرين البطل 😂 👇

HS87wGt.md.jpg
بحبكم وبحب مين يحبكم سلااام ❤🤗






ورجعلتكم تانى اعزائي المشاهدين بالجزء التالت من سلسلة المتشرد ولو انت اول مرة تشوفنى ياريت ترجع للسلسلة اللى فاتت عشان تقدر تفهم الاحداث ماشية كيف يلا بقا نروح على الفصل في السخان كدا





الفصل الثالث




كنت قاعد اكل جنب لاقيس ولسة هميل عليها اسألها عن سيرين سمعت صوت صويت جاي من اوضتي فقومت جري اروح اشوف في ايه جيت افتح الباب لقيته مقفول فرزعته برجلي كسرته ودخلت شوفت منظر خلى الدم غلى في عروقي وكنت هتجنن !! لقيت سيرين نايمة على السرير وفي حارس من الحراس كان بيحاول يغتص*بها وكانت في علامة على شكل كف على وشها انا هنا مدريتش بنفسي ولقيت نفسي غبت عن الوعي وفوقت تاني لقيت نفسي قاعد على الكرسي جوا عقلي ومتكتف بالسلاسل وبصيت جنبي لقيت ديمون برضوا متكتف فقولتله : انت ايه اللى جابك هنا انا مش سايبك في كوكب الضوئيين
ديمون : معرفش انا مرة وحدة اغمى عليا وفوقت لقيت نفسي هنا
انا : ينهارك اسود دااارك اتجنن وخد السيطرة في لحظة غضب !!
برا الكل كانوا ملمومين في الاوضة و دارك كان خد السيطرة وطبعا مكنش في وعيه وحصل اللى كنا خايفين منه غريزته غلبته والظلام اللى جواه سيطر عليه عشان بما انه قريني فهو كمان كان بيحب سيرين فلما شاف اللى شافه اتجنن المهم ان دارك بص للحارس فالحارس اترفع من فوقها اترزع في السقف وراح مهبود في الارض ودارك شاور عليه بأيده فضل الحارس يصرخ وكل اللى واقفين كانو سامعين صوت عضمه وهو بيتكسر عضمة عضمة ومفيش دكر فيهم قدر يفتح بوقه ولا حتى يتحرك خطوة وخصوصاً عزازيل لانه عارف كويس هو لو قرب هيحصل فيه ايه ، دارك راح على الحارس وشاله ولزقه في الحيط وقاله : انا هخليك تتمنى موتك قبل ما تفكر مجرد تفكير تعمل كدا وراح مديله بونية في بطنه خلته يصرخ بأعلى صوته من الوجع وسابه وقع على الارض وفجأة النار مسكت في جسمه وبقت تاكل فيه وهو عمال يصرخ ويستنجد بأي حد ودارك لف وشه للى واقفين وقالهم بصوت رعب الكل : بتبصوا على ايه ؟!!
كلهم لفوا وشهم عن سيرين لان كانت هدومها متقطعه وتقريبا جسمها كله مكشوف ودارك راح نحيتها وقلع المعطف الملكي اللى كان لابسه ومبقاش لابس غير البنطلون وغطي سيرين بيه وحضنها واختفى بيها وظهر في اوضة من اوض القصر بتاعه اللى في كوكب الضوئيين وهو لسة حاضنها وطبعا مقولكش على كمية الصدمة اللى كانت فيها سيرين من اللى شافته وانى ازاى اتحولت كدا واللى عمله في الحارس عشان حاول يغتص*بها واهله كلهم اللى كانوا مرعوبين منه وفجأة حصلت حاجة صدمتنى انا وديمون وسيرين ، سيرين حست بدمعة نزلت على كتفها المكشوف ايوة دارك ابو قلب اسود بيعيط ومش دارك كمان دا الجانب المظلم فيه الواضح كدا ان كل حته فيا عشقت سيرين
دارك : انا اسف انى مقدرتش احميكي واسف على كل حاجة حصلت منى زعلتك ومن جوز الاغبيا التانيين انا مستاهلش واحدة في جمالك ولا رقتك ولا طيابتك انا اخري اعيش وحيد انا شر وأذي لكل اللى حواليا عشت طول عمرى كل ما احب حد يموت بسبب بس انى موجود في حياته ، اسف انى بعدتك عن ابوكي اللى بتحبيه عشان انانيتي ومصلحتى الشخصية انتى تستاهلى حد احسن بكتير مني
دارك بعد عنها ومسح دموعه وبصلها بصة اخيرة كأنه بيملي عينه منها ومسك ايديها خلى هدومها رجعت سليمة واختفى بيها وظهر عن قصر الملك روقائيل والحرس اتلموا حواليه لما شافوا سيرين معاه وهو سابها وقالها : عيشي حياتك وافرحي وانسيني عشان ترتاحي اشوف وشك بخير ياحبي..... قصدي يا اميرة سيرين ، واختفى ظهر في عرشه وقال لحنوده انه هينسحب من الكوكب دا لانه خلاص مبقاش ليه مصلحة هنا وطبعا كلهم كانوا فاكرينه غريب وكانوا لسة هيهجموا عليه بس غصب عنهم لقوا نفسهم بيخضعوله وكلهم ركعوا على ركبهم وقالو كلهم في صوت واحد : امر مولاي الملك !!
دارك خد جنوده ورجع على عالم الشياطين تانى .
عند الملك روقائيل كان قاعد مهموم عشان بنته اللى مش لاقيها بقالو اكتر من تلات شهور دي وفجأة بيرفع عينه لقاها داخلة جري عليه ودموعها مالية عينيها فاتصدم ومكنش مصدق عينيه وجرى عليها هو كمان وخدها في حضنه وهو بيعيط وبيقولها : وحشتيني اوى يابنتي
سيرين : وانت كمان وحشتنى اووى يابابا وعيطت جامد وابوها فضل يطبط عليها لحد ما سكتت وقعدها وقالها : كنت فين يابنتي ومين اللى خطفك قوليلي عليه وانا هندمه على اليوم اللى فكر فيه يأذيك
سيرين سكتت شوية مش عارفة تقول على لوسيفر ولا لأ هي مش عارفة اذا كان لوسيفر قوي ولا لأ وعارفة كويس ان ابوها قوى وغشيم وممكن يأذيه وبردوا عمرها ما كدبت على ابوها وبتعتبره صاحبها وبتحكيله كل حاجة فضلت ساكتة كتير بس في الاخر قالت لابوها : هقولك بس اوعدني اتك متأذيهوش
روقائيل : يعني ايه ؟! انتى مجنونة دا خطف بنت الملك روقائيل يعني لازم يتعدم قدام الجن كلهم اخلصي انطقى مين هو
سيرين خافت وراحت قايله انها كانت عند لوسيفر وكانت قاعدة في قصر عزازيل نفسه
روقائيل : يبن الوسخة دانا هخليك تتمنى انك مكنتش تنزل من بطن امك في يوم
سيرين اتشعبطت في ابوها وهي بتعيط : لأ يابابا عشان خاطري عشان خاطري بلاش تأذيه
روقائيل : ليه ياختى مأذيهوش ليه ؟
سيرين : ماهو اصل ....سكتت مش عارفة تقوله ايه
روقائيل زعق فيها وقالها : ماهو اصل ايه انطقي
سيرين خافت من ابوها لانها اول مرة تشوفه كدا واتكلمت : اصل يابابا لوسيفر يبقى ... يبقى رفيقي !!
روقائيل : نعم ياروح امك !؟ لوسيفر مين دا اللى انتى رفيقته انتى اتجننتى ولا ايه
سيرين : يابابا هو رفيقي من زمان من قبل حتى ما يعرف انه ابن عزازيل وانه اسمه لوسيفر حتى
روقائيل سكت شوية وكأنه كان بيركز عشان يسمع حاجة او يحس بحاجة وقالها : ايه دا انا حاسس بطاقة غريبة
سيرين علطول فهمت انه قصده على ابنها و بغباء منها راحط مخبية بطنها بإيديها لانها كانت بدأت تبرز حاجة بسيطة ولسوء حظها روقائيل لاحظ دا ودقق فعلا ولاحظ ان بطنها كبرت وقالها : ايه دا ؟
سيرين بخوف : ايه يابابا ؟
روقائيل زعق : بقولك ايه دا ؟! انتى حااامل ؟!
سيرين اتوترت جدا ومبقتش عارفة تقول ايه وبقت تهز راسها بأيوة ولأ في نفس الوقت وروقائيل مسكها من دراعها وقالها ابن مين دا ؟
سيرين سكتت روقائيل راح مديها كف وهي بصتله بصدمة وعنيها رغرغت بالدموع وروقائيل مهموش وقالها : انطقي ابن مين دا ؟
سيرين : اب ... ابن لوسيفر !! قالتها ورفعت ايديها الاتنين بتدارى وشها عشان ميضربهاش تاني
طبعا روقائيل اتعصب وقالها : لو عيزانى اسامحك على هروبك مني عشان تجري لحضن البيه بتاعك وعلى كل اللى عملتيه تنزلى اللى في بطنك دا
سيرين بدون تفكير بس بقلب الام : لأ طبعا مش هيحصل دا ابني وعمري ما افرط فيه
روقائيل : حتى لو كان ابنك دا شيطان وابن شيطان هترضي تشيليه في بطنك ؟!
سيرين : حتى لو ابن بشري هشيله في بطنى لانه ابنى [ بقينا مادة خام للمعايرة يا عزيزي 😂 ]
روقائيل : يعني مش هتنزليه؟
سيرين : لأ
روقائيل راح شاددها من شعرها وهو متعصب وقالها : يبقا انا اللي هنزله بأيديا دول ، وفضل ساحبها لحد اوضتها ورماها على السرير وسيرين هتموت من الخوف وعمالة تعيط وفضلت تقول في سرها : لوسيفر الحقني ارجوك الحقني انا عارفة انك اكيد سامعنى ابننا هيموت يالوسيفر الحقنييي !!!

دارك كان واقف مع جنوده في الساحة وكانوا لسة راجعين وانا وديمون ودارك كلنا سمعنا صوت سيرين ودا بسبب رابطة الرفاقة بيننا وطبعا دارك اول ما سمع كدا اتجنن واختفى بسرعة .

عند سيرين روقائيل تحس ان عقله كان مغيب او هو الغضب مسيطر عليه متعرفش المهم انه طلع خنجره وقرب على سيرين وهو بيقول : دا لازم يموت دا لازم يموت فهماني ،، ولسه هينزل بالخنجر على بطنها ظهر قدامه دارك والخنجر رشق في كتفه وروقائيل اول لما شافه اترعب ورجع لورا وطبعا دارك كانت عينيه بتطق شرار وقاله : عايز تقتلها وتقتل ابني انا هخليك تتمنى الموت ومتلاقيهوش ورفع ايده واترفع معاها روقائيل في الجو وسيرين جرت عليه مسكت دراعه وقالتله : لأ يالوسيفر لأ سيبه ارجوك
دارك بصلها : دا كان عايز يقتلك ويقتل ابنى عايز يحرمنى من اغلى حاجتين عندى
سيرين بصتله وعيونها مليانى دموع : عشان خاطري سيبه لو بتحبني سيبه
دارك مقدرش يكسر كلمتها وعشان بيحبها حب عمرها ما تخيلته فنزل روقائيل ، وروقائيل قلها : اطلعي برا انتى وهو انتى مش بنتي من النهاردة انا بنتى اتخطفت وماتت ومعنديش بنات براااا !!!
دارك حط ايده على كتف سيرين واختفى وظهر بيها في القصر ورجعلي السيطرة تانى وطبعا عشان الخنجر كان لسه في كتفى والدم كان نالى جسمي عشان النزيف لسه موقفش ، امى اول ما شافتنى جرت عليا وقالتلى : انت كويس ياحبيبي ومن ايه اللى في كتفك دا تعالى .... تعالى وراحت مدخلانى على سرير اوضتي وسيرين وقفت جنبي وشوية لقيت عاينة ظهرت عشان امى طلبتها تيجي تعالجنى والغريب ان عاينة كانت لابسة لبس فاجر النهاردة كانت لابسة فستان ازرق بحمالات مبين نص بزازها وقصير جدا واصل لحد فوق كسها لدرجة ان كلوتها الازرق السماوي كان باين وطبعا جسمها الابيض كان كله باين كانت عايزة واحد بس يقوم يركبها وقربت عليا ولما ميلت وقالتلى : مالك بس ياحبيبي ايه اللى عمل فيك كدا ؟!
وانا شوفت بزازها كلها وحلمتها الوردية وكنت هتجنن وعاينة مسكت الخنجر ولسة هتسحبه سيرين زقتها وقالت لأمي : على فكرة انا دكتورة بردو ياخالتي [ الفترة اللى فاتت اتعرفت على ليليث وحبتها] مكنش ليه لزوم نتعب السنيورة ، وسيرين كانت لابسة نفس اللبس اللى في الصورة فقربت عليها وبينت رجلها اليمين كلها لحد وسطها وبصراحة بالنسبة ليا كانت احسن بمية مرة من عاينة وميلت عليا وبينت شق بزازها وعشان بزازها اكبر من بزاز عاينة فكانت بزازها لامسة صدرى ودا هيجنى اوى وهى اتكلمت بمياصة : معلش يا حبيبي استحمل عشان هيوجعك شوية ، ومسكت الخنجر وسحبته وجابت قماشة بيضة مبلولة وحطتها على الجرح عشان توقف النزيف وجابت قماشة تانية مبلولة ومسحت بيها الدم اللى على جسمي وبعد ما النزيف وقف لفت الجرح وفعلا كانت دكتورة شاطرة وبتعمل كل حاجة بمهارة وبعد ما خلصت وظبطت الجرح قالتلى : هتبقى كويس كلها كام يوم والجرح يلم [ طبعا سيرين عملت كل دا بدافع الغيرة من عاينة عشان هيا مكانتش تعرف انها اختى ]
انا حبيت اغلس عليها فقولت لامى : بقولك ايه ياما متيجي ترشقيني خنجر تانى عشان اجرب الدكتورة التانية حاسس انها حلوة وشاطرة
امي وعاينة فهموا الليلة وسيرين كانت لسة جنبي فراحت ضربانى على الجرح وقالتلى : اشبع بيها ومشت وانا عملت نفسي اتوجعت وقولتها : ااااه يبنت الغبية
وليليث وعاينة فضلوا يضحكوا علينا وسيرين كانت لسة هتطلع من الاوضة روحت مشاور عليها بإيدي سحبتها وجات اترمت في حضني وشاورت لعاينة وليليث بعينيا عشان يخرجوا وفعلا خرجوا وقفلوا الباب وانا بصيتلها وقولتلها : مالك بس اتقمصتى ليه دانا بناغشك
سيرين : لا ياخويا روح ناغشها اصلها حلوة وشاطرة اوعى كدا وكانت لسة هتقوم روحت شاددها لحضنى تانى وبوستها من خدها وقولتلها : ياهبلة دى عاينة اختى هتغيري عليا من اختى
سيرين عملت عبيطة : لا طبعا اغير دا ايه اكيد لا طبعا هغير عليك انت
انا : طب ما تسيبك من كل دا وتركزي معايا بقا ،، انتى وحشتيني
سيرين اتلغبطت : امك واختك برا مينفعش ممكن حد فيهم يدخل علينا
انا : خلى حد بس يفكر يقرب من هنا وهو هيشوف هيحصله ايه ؟
سيرين : بس ... بس انا حامل ومش هينفع
انا : متخافيش هبقى ع الهادى خااالص . ها حججك خلصت ولا لسة فيه تانى
سرين بصتلى ولقيتها راحت مقربة منى وباستني في شفايفي بجوع واحنا فعلا بقالنا سنتين ملمسناش بعض وانا مصدقت مسكت شفايفها وبقيت اكل في شفايفها وايدي راحت على بزازها وقفشت فيها وهي اهاتها مكتومة بين شفايفي وبعد شوية وقولتلها : بقولك ايه لسة هناخد وقت في قلع الهدوم ، روحت مطرقع بصباعى والهدوم اتشالت من عليا انا وسيرين وكملنا بوس تاني وبقيت افرك حلمتها بصباعى وابوس في رقبتها وهى عمالة تتأوه وايدي التانية اتحركت وهى عارفة طريقها كويس وراحت على طيزها وقفشتها وكانت مهلبية وروحت بصباعي ناحية الخرم وبقيت الف حواليه وروحت مدخله براحة وهى طلع منها اااااه دوبتنى معاها ونزلت على كسها الجميل اللى بعشقوا وبقيت الحس فيه وادخل لسانى وهى بتصوت من المتعه : اااااه امممم كماان يا حبيبي كماان اااه بتلحس حلو اووى اوووف
وكانت بتفرك في حلماتها وتعض في شفايفها وانا شغال لحس وبدخل صباعي في طيزها وبعد حبة حلوين اترعشت وضهرها اتقوس وجابت شلال عسل على وشي وجسمها ارتخى خالص وهديت
فانا قومت وحطيت زبي على كسها وفضلت احكه رايح جاي وهي رجعت تتأوه تانى ولفت ايديها حوالين رقبتي وشدتنى عليها وشفايفنا اتلحمت تاني ببعض ووسط البوس ظبطت زبري على كسها وروحت مدخله بالبراحة عشان مأذيهاش وبعديت عن شفايفها عشان اسمع اهاتها اللى بتكيفني وهي كانها خدت الاشارة وبدأت : اااه اه اه اه اه اه اه اه يا لوسيفر براااحة اممممم اااااه نيكني كمان نيكني اوووف زبرك مولع جوايا اووووف
انا فضلت انيك بالراحة وازود شوية واققل شوية في السرعة لحد ما حسيت انى هجيب فطلعته من كسها وطلع منها شهقة في نفس الوقت وقالت : طلعته ليه ؟ دخله تاني
انا : دا بعينك انا هجرب اللى نفسي فيها انهاردة
نسيت اقولك ان كل النيك اللى فات دا كان في وضع انها نايمة على ضهرها وفاتحة رجلها اللى هو الوضع العادى ، روحت قالبها بقا ونيمتها على بطنها وخليتها تتفتح الفردتين بأيديها وقعدت فوق رجليها وخدت من عسل كسها اللى كان مغرق الدنيا وبليت بيه الفتحة عشان تسهل الدخل وحطيت راس زوبري على خرمها وزقيت براحة وفضلت ازق سنتي بسنتي لحد ما الراس دخلت وثبتت شوية وهى طبعا كانت بتتقطع من الوجع وعماله تقول : اااااه طلعه يا لوسيفر اااه بيحرق اووي ااااااه
انا : اهدي خلاص ياحبيبتي شوية ومش هتحسي بأي وجع معلش بس استحملى شوية عشان دا هيكون اأمن لينا من كسك عشان الحمل
سيرين هدت نفسها وفضلنا شوية لحد ما حسيتها بدأت تحرك طيزها فروحت مكمل براحة لحد ما دخل كله وهي عنيها دمعت من الوجع بس استحملت وصبرت بردو شوية لحد ما قالتلى : انا مش حاسة بوجع وحاسة بمتعة
انا : خلاص كدا هنبدأ الجد بقا
وبدأت ادخل واخرج وانيك بس بالراحة الاول لحد ما هي بقت تصرخ وتتطلب اني اسرع وانا مكنتش بكدب خبر وكنت كل مرة تقولى كمان نيكني اجمد كنت بسرع اكتر لحد ما بقى صوت تصقيف لحمنا في بعضه مسمع في القصر كله وفضلنا كدا وقت كتير مش عارف قد كيف بس جات في لحظة اترعشت ونزلت عسلها وخرمها بقا بينبض على زبري ودا خلاني مقدرش استحمل وروحت جايب شلال لبن جواها
سيرين : اححححح سخن سخن اوووى انا حاسة بيه في بطنى اممممم
قومت من عليها وهي جات تقوم مقدرتش ووقعت تانى مكانها وقالتلى : عاجبك كدا مش عارفة اتلم على اعصابي من اللى عملته فيا
انا ضحكت عليها وشلتها ونيمتها على جنبها الشمال وجيت نمت على جنبي اليمين قدامها وخدتها فى حضني وهي ريحت دماغها على صدري وانا بلعب في خصلة من شعرها الفضي اللى عامل زى السحر بالنسبالى وقولتلها : حد قالك قبل انك اجمل بنت في الكون كله
سيرين : يوووه كتيييير
انا اتعصبت : نعم ياروح امك
سيرين : يعم بهزر مالك بس انا عمري ما حد قالي كلام حلو وكانت لسه هتعيط
انا : يبقى خلى بس حد يرفع عينه في عينك وانا هدبحه واعلقه على باب القصر حتى لو كان ابويا ذات نفسه انتى ملاكي يعني ملكي انا ومحدش ليه حق يلمس منك شعرة غيري ، وخدت شفايفها في بوسة رومانسية وطويلة وبعد شوية حسيت انها هتتخنق وعايزة تاخد نفسها فبعدت عنها وقولتلها : لا احنا كدا لازمنا تمارين عشان نطول شوية انتى نفسك قصير خالص سكتت شوية وقولتلها : قولتلك قبل كدا انى بعشقك اكتر من اي حد في الدنيا
سيرين اتكسفت وقالتلى : لأ مقولتليش
انا بغلاسة : طيب احسن بردوا انى مقولتش
سيرين راحت خبطانى في كتفي المجروح وقالتلى : هي الغلاسة دي موروثة في عيلتكم ولا ايه؟
انا حبيت اتمسكن عليها فعملت انى اتوجعت فلقيتها خافت وقالتلى : انا اسفة مكنتش اقصد استنا استنى هقوم اجيب العدة واشوفه ولقيتها عيطت
انا مقدرتش امسك انفسي لما لقيتها بتعيط وفضلت اضحك واقولها : وانتوا بقا العياط دا موروث في عيلتكم بردوا 😂
سيرين فهمت انى كنت بغلس عليها ففضلت تضربني بقبضتينها في صدرى وتقولى : خوفتنى عليك وفي الاخر تطلع بتهزر
انا لفيت دراعاتى حواليها وكتفتها وقولتلها : خلاص بقا يا ملاكي انا اسف وبوست جبهتها وقولتلها : يلا ننام طيب عشان انا تعبان وعندي حوارات كتير لسة هعملها
سيرين : طب مش هنلبس هدومنا طيب لحسن حد يدخل علينا ويشوفنا كدا
انا روحت ساحب غطا واتغطينا بيه وقولتلها : متخافيش وعايزك تتعودى على كدا عشان انا خلاص هدمن النوم في حضنك
نمنا في حضن بعض ومقولكش على كم السعادة اللى انا كنت فيها عشان اخيرا اتصافينا انا وسيرين وانا دلوقتي نايم في حضنها وقولت لنفسي : بااس انا كدا مرضي ومش عايز حاجة من الدنيا اكتر من كدا
صحيت تانى يوم ولقيت سيرين رايحة في النوم وحاطة دماغها على دراعي فسرحت في شكلها وهى نايمة البنت دي متستاهلش البهدلة دي ولا ان رفيقها يكون شيطان البنت دي المفروض تتحط في النيش كدا جنب التحف وتطلعها تبوسها وتحطها مكانها تاني 😅 . المهم انى بوستها بوسه خفيفة كدا وسحبت نفسي من تحتها بالراحة ولبست هدومى وغطيتها وطلعت برة لقيت اخواتى قاعدين يفطروا ومعاهم امي وابويا ولاقيس اول ما شافتني قالتلى : ناموسيتك كحلي يا عريس
انا بصتلها وفي ثانية كانت متشعلقة من رجليها في السقف وقولتلها : انا قولتلك انتي مش هترتاحي غير لما تتعلقي من رجليك زي الدبيحة
لاقيس : خلاص اسفه اسفة نزلني خلاص مش هكررها تانى ،، سكتت ومردتش عليها فقالت : طب احدفلي اي حاجة طيب انا جعانة ..... ياض متخليش قلبك اسود كدا خلاص قولت اسفة ... طب يامامااا ابوس رجلك خليه ينزلنى
طبعا امى عشان غلبانة فصعبت عليها وقالتلي : نزلها يبني خلاص بقا
انا : هنزلها عشان خاطرك انتى بس ياقمر
ونزلت لاقيس وهى قعدت تاكل ومركزة في طبقها ومش عايزة تتكلم وكلنا ضحكنا عليها وبعد شوية عزازيل اتكلم : البنت دي بتعمل ايه هنا ؟!
انا وقفت اكل وقولتله : قصدك على مين بالظبط ؟!
عزازيل : انا قصدي على بنت روقائيل بتعمل ايه هنا طب اول مرة وسكتت وقولت خاطفها عشان يضغط على روقائيل بيها لكن بعد اللى حصل اخر مرة ساعت الحارس كان عاوز ...
انا قاطعته وخبطت على الترابيزة : بلاش تجيب السيرة دي تانى عشان انت عارف ايه اللى هيحصل ادخل في المضمون واسأل سؤالك
عزازيل : سؤالى انك لسة مخليها هنا ليه ؟! وايه اللى حصل امبارح دا ؟
انا كنت بحاول بكل الطرق متعصبش واتكلمت وانا بجز على سنانى : اللى حصل امبارح محدش ليه دخل فيه اما بقى انا مخليها هنا ليه فعشان سيرين رفيقتي ومن قبل ما اعرفكم حتى هيا اللى كانت جنبي وكانت مقوياني على الدنيا ولولاها كان زمانى منتحر بس انا كنت عايش على هدف اني اقابلها عشان كدا كنت متمسك بالحياة ... واحب اشكركم على الاستضافة الجميلة دي وقومت وقفت وقولتلهم : اظن كدا كفاية ،، وطلعت مشيت نحية اوضتي وامي جات جري ورايا وهي بتقولى : يبني ابوك ميقصدش حاجة هو بس ...
انا رديت عليها من غير ما الف وشي ليها وقولتلها : مبسش ياما الكلام خلص
ودخلت الاوضة ورزعت الباب ورايا وسيرين فاقت على صوت الباب وشافتني متعصب وقالتلي : خير يا حبيبي مالك متدايق ليه ؟
انا قعدت جنبها على السرير وحطيت راسي بين ايديا ونفخت جامد وانا بفكر وقولتلها : قومي يا سيرين البسي هدومك
سيرين قامت من سكات ولبست هدومها وجات قعدت جنبي وحطت ايديها على كتفي وقالتلى : انا عايزة افهم بس مالك ؟
طبعا انا عشان كنت متعصب كنت لسة هنفجر فيها واقولها انه كله بسببها بس لقيت مرة وحدة جسمي اتكهرب ودارك زعق فيا : انت مجنون !! قسماً بربي يالوسيفر ماتنطق بكلمة من اللى عايز تقوله دا انا لأدفنك بالحياة وانت عارف كويس انا مين وأي خول فيكم اذا كان انت ولا ديمون هيفكر بس مجرد تفكير يزعلها لاقتله في وقتها متنساش ياكسمك انك انت اصلا اللى جايبها هنا وانت اللى خطفتها في الاول
انا سكتت لان كلامه فعلا صح ولقيت سيرين بتهزني : لوسيفر .. يا لوسيفر فيك ايه انت كويس
انا : متخافيش ياحبيبتي انا كويس تعالى نمشي وهحكيلك على كل حاجة
سيرين : نمشي نروح فين ؟
انا : هقولك يلا بس نمشي دلوقتي ... في حاجة تلزمك عايزة تاخديها
سيرين : لا مفيش
انا : طب يلا قومى ،، قومنا احنا الاتنين وانجشتها وطلعنا برا كانوا لسة قاعدين على الفطار فوقفت قدامهم وكان في شارة متعلقة في هدومي بتدل على اني قائد الجيش فكيتها وحطيتها على التربيزة وبصيت لعزازيل وقولتله : انا مستقيل من قيادة الجيش وجنودك اللى كانوا بيتدبروا هيرجعوا ومبروك عليك قيادة الجيش تاني يادنهش ،، لفيت وشي وخدت سيرين ومشيت وانا لسة قدام قاعة الطعام فسمعت ليليث بتقول لعزازيل : ممكن افهم ايه اللى انت عملته دا هتسيبه يمشي كدا ؟
عزازيل : ملكيش دعوة طلاما البنت دي هتفضل معاه يبقى لا ابني ولا اعرفه خليه يغور
طبعا انا سمعت كلام دا انا وسيرين وهي بصتلى وعينيها اتملت دموع لانها فهمت احنا ليه ماشيين وطبعا مش هكدب عليك انا كنت زعلان وحتى سيرين خدت بالها وطبطت على صدرى وقالتلى : اظن بقينا زي بعض وملناش غير بعض دلوقتي بس خليك متأكد انى عمري ما هتخلى عنك وهفضل جنبك ولو حتى كله سابك انا هفضل جنبك
انا ابتسمت ونسيت همى بس بسبب الكلمتين دول وخدتها وخرجت برا القصر وطرت عايز اشوف مكان بعيد عن عالم الشياطين كله بس مش عارف فين وانا طاير كدا وواخد سيرين في ايدي سمعت صوت فوراس بينادي عليا وكان واقف على الارض فنزلتله انا وسيرين وهو اول ما شاف سيرين ركع على رجله وقال : اهلا بمولاتي الاميرة ،، وبصلي وقالى : رايح فين كدا ؟
انا : مش عارف بس عايز اشوف بيت بعيد عن عالم الشياطين خالص
فوراس : ممكن افهم ليه ؟
انا : مش مهم تفهم يافوراس المهم هتعرف تساعدني ولا لأ
فوراس : للأسف يا مولاي انت عارف انى لسة جديد هنا ومعرفش حاجة هنا اوى
انا : طيب روح ارجع الجيش يا فوراس
فوراس : طب وانت مش هتيجي الجيش ولا ايه ؟
انا : لا خلاص انا مبقتش قائد الجيش القيادة رجعت لدنهش
فوراس : يبقى انا كمان هسيب الجيش وهاجي معاك انا لما قولتلك انا عايز ابقى تبعك يبقى معناها تبعك ووزيرك الشخصي وميهمنيش انت في اي طرف المهم انى هبقى معاك وفي صفك دايما
ديمون كلمنى وقالى : لقيتها انت ممكن تروح تقعد في العالم الافتراضي وتبنيلك بيت هناك بشكل مؤقت لحد ما نشوف مكان تانى
روحت قايل تعويذة وظهر الباب بتاع العالم الاتفتراضي ودخلنا منه انا وسيرين وفوراس وظهرنا في الكوكب اللى كانت الجنود بتتدرب فبه وروحت للجندي اللى كنت سايبة يدربهم وقولتله : كفاية كدا ارجع بالجيش
الجندي : بس لسة يا مولاي مكملناش غير 25 سنة بس وحضرتك كنت قايل 100 سنة
انا : انا خلاص سبت الجيش ودنهش رجع القائد ولازم تكونوا هناك تحت امره
الجندي : انا تحت امر حضرتك انا هوديهم وارجعلك لانى مابحبش دنهش ولو انت كدا عايز تنفصل وتستقل بحكم لوحدك فانا بتشرف اكون من اول الجنود المخلصين ليك
انا :انت مقولتليش انت اسمك ايه ؟
الجندى : خادمك المطيع صلهوب
فتحفت الباب بتاع العالم وخليته خرج الجنود وجع تانى وقولتله : استنانى هنا لحظة انت وفوراس وراجعلكم
خدت سيرين واختفيت وظهرت في كوكب جميل مليان زرع وخضره كنت لقيته هناك وكمان عملت فيه حديقة شبه اللى كنت بشوف سيرين فيها في الاول ولما اختفينا وظهرنا في الحديقة لقيتها فرحت اوى وكانت بتتنطط من الفرحة وقالتلى : عملتها ازاى دي ؟
انا : مفيش حاجة تغلى عليكي يا ملاكي
سيرين : بس الحديقة اللى كنا بنتقابل فيها كانت من خيالى
انا : واهي بقت حقيقة وكمان فيها نفس الطيور اللى كنت كل مرة بشوفك بتبصيلها
سيرين من الفرحة نطت وحضنتنى وباستني جامد اوى وانا كنت سامع دقات قلبها عالية وفرحت انى قدرت افرحها وانسيها همها ونزلتها وروحت مسقف بأيدي ظهر قصر عبارة عن خرافة معمارية كان موجود في نهاية الحديقة وبصتلها وقولتلها : عايزك تستكشفي المكان كدا عشان انا مضطر امشي دلوقتي لان عندي مليون حاجة لازم اعملها
سيرين : حاضر ،، وجرت على الحديقة زي الاطف*ال الصغيرة وانا سبتها واختفيت وظهرت عند صلهوب وفوراس وقولتلهم : اول مهمة عندي ليكم وقد تكون اهم مهمة في حياتكم
فوراس : ايه هيا واحنا هنحاول بقدر الامكان نعملها
انا : انا بعتت حاول 5000 شيطان يعملوا علاقات مع بنات البشر عشان انتج هجائن عندها قوة الشياطين وذكاء البشر عايزكم تروحوا عالم البشر وتجمعوا الشياطين دول وتجمعوا كل بنات اللى عملوا معاهم حلاقة وحملوا وتجيبوهم هنا فاهمين كل دا ميقعدش اكتر من يوم
فوراس : بس كدا الامر هيكون ملحوظ جدا
انا : مبقاش عندنا وقت للأختباء كل اللعب دلوقتي بقا ع المكشوف ... استنى يا فوراس انت وصلهوب
الاتنين : امرك
انا : لما تجمعوا البنات فكروا في انكم تنقلوهم لهنا وقولوا [سلفارا] هتلاقو نفسكم هنا
الاتنين اختفوا وديمون كلمنى : يبني طب ماهو كدا البنات دي مش هتبقى كملت يومين من ساعت ما حصل معاها العلاقة دا غير ان فوراس وصلهوب يوم بالنسبالهم في عالم البشر يساوي 10000 يوم هنا يعني عقبال لما يجيوا هتكون عدة مدة
انا : دارك هيتحكم في سرعة الزمن هنا وهيخليه يساوى يمشي بنفس سرعة عالم البشر ولما يجيب البنات هخليه يسرعوا ويبقا اليوم في عالم الشياطين ب1000 يوم هنا وبكدا هنخلى البنات تخلف وتحمل تانى عشان اكون جيش كبير المهم انى عندي ليك مهمة دلوقتي
ديمون : ايه هيا ؟
انا : هتروح عالم الشياطين تجمعلى كل المرتزقة اللى هناك واي فقرا محتاجين فلوس هتجمعهم وتوعدهم بانك هتديهم فلوس مكانوش يحلموا بيها مفهوم
ديمون انفصل عني وقالى : مفهوم واختفى
ودارك كلمنى : انت شكلك ناوى على حاجة كبيرة اوى
انا : اكبر مما تتخيل يلا انفصل وبطئ الوقت هنا ،، دارك انفصل عنى وراح قايل تعويزة وقالى : كدا اليوم هنا بيساوى يوم في عالم البشر وبيساوى 100 يوم في عالم الشياطين
بعد تقريبا خمس ساعات كنت قاعد مكاني ومستنى لقيت ديمون ظهر ووراه عدد كبير من الشياطين الرجالة والستات والاطف*ال فقولتله : كام دول ؟
ديمون : مليون راجل و 800 الف ست و 4 مليون طف*ل [ متستغربش ان ديمون رجع بالسرعة دي احنا قولنا اليوم هنا ب 100 يوم هناك واما عن عدد الشياطين دلو فمحدش هيلاخظ اختفائهم لأن عدد الشياطين الآف الترليونات فغياب العدد دا شيء لا يذكر يعني زي ما يكون معاك الف جنيه جنيهات لو ضاع منك عشرة جنية مش هتحس بيه وديمون عشان هو فهم قصدى فلما كان بيتفق مع حد انه هيوح معاها كان بيمحى الشيطان دا من ذاكرة كل اللى يعرفوه عشان حتى محدش يبلغ عن اختفائه ]
انا : حلو اوى هنستنى لما فوراس وصلهوب يرجعوا .... لسه هكمل كلامي لقيت صلهوب وفوراس رجعوا ومعاهم الشياطين اللى كنت بعتهم ومعاهم كمية بنات رهيبه فقولت لصلهوب : عملتوها ازاى ؟
خلينا الشياطين تسيطر على البنات وتنقلهم في مكان مفهوش صريخ ابن يومين ونقلناهم هنا
انا : كام هما ؟
فوراس : مليون ونص بنت الشيطان كان بيعمل علاقة مع 100 بنت في اليوم
انا : عاش ... دارك شوف شغلك يلا
دارك قال كام تعويذة ورا بعض قدر بيهم يخلى الزمن يمر اسرع ب100 ضعف على الأطف*ال اللى لسه في بطن امهم واللى جم مع اهلهم بس اما الباقى فكان الزمن بنالسبالهم بيمر عادي زي الطبيعي بتاعه اللى هو يوم في عالم الشياطين ب100 يوم هنا يعني كدا الجنين مش هياخد في بطن امه اكتر من 3 ايام ويتولد ويكبر 10 سنين في 36 يوم بس [ معلش وجعت دماغك بالارقام عارف بس استحملنى😅]
كلمت صلهوب وقولتله : انت مسؤل عن تدريب الشياطين الذكور كلهم بس قبل التدريب ما يبدأ تكون متأكد ان كل راجل يعمل علاقة مع ست شيطانة عشان تحمل وبعدها يبدأو تدريب وبعد اربعين يوم يكونوا خلفوا وأولادهم كبروا يعملوا علاقة تانى وهاكذا تكرار مفهوم
صلهوب : مفهوم
انا : يلا روح شوف شغلك وانت يافوراس مسؤول عن تدريب اولاد الشياطين الموجودين حاليا لحد ما يكبروا عايزهم يطلعوا عصبهم ناشف من صغرهم ولما ولاد البشر يكبروا ويبقوا 15 سنة تبدأ تدريب معاهم هما كمان [ طبعا دلوقتي انت في دماغك مية الف سؤال دلوقتي هو ازاى الشر هيسكتوا كدا هقولك ان مفيش واحد من الموجودين سواء بشر او شياطين هيعترض لان دارك عملهم سحر خلاهم كلهم تحت طوعي انا وهو وديمون وبقوا عاملين زي المكن بينفذوا الاوامر وبس ]
كل واحد فيهم راح يشوف شغله وانا وقفت اشرف عليهم واظبط الدنيا وبعتت ديمون يتجسس على عالم الجن ويفهم الدنيا ماشية ازاى وايه الاخبار وطبعا لان الجن كان ليهم جواسيس في عالم الشياطين فعرفوا انى اختفيت ودي حاجة خلتهم في قمة الانشكاح لانى كنت بمثل تهديد كبير عليهم وحتى لو رجعت انا وحيد لانى سبت الجيش فمش هفكر احاربهم وديمون لما قالى الكلام دا قولتله : خليهم يفرحوا لحد ما يشبعوا عشان اللى جاي كله سواد .
عدي اليوم وجه التاني وبردوا انا واقف بشرف عليهم وفجأة رن في ودني صوت سيرين وهي بتصرخ وبتستنجد بيا !!!

بااس كفاية كدا عنب اوي اهو فصل كامل متكامل كبير و مليان احداث وساسبينس وجنس من اللى قلبك يحبه خلي قلبي يحبك بقا واعطيني لايك وتعليق شجعنى فيه عشان احنا داخلين على مدعكة حرفياً

بحبكم وبحب مين يحبكم سلام 🤗💙
أحلي مليون 👍
ترلت🚛 مسا مكبسه 👍
الجزء 3 دا بسراحه رايق
عشان انتا رايق
بالتوفيق ياصحبي 🎬
 
  • أتفق
  • عجبني
التفاعلات: العنتير و Dark storm
  • عجبني
التفاعلات: العنتير
أحلي مليون 👍
ترلت🚛 مسا مكبسه 👍
الجزء 3 دا بسراحه رايق
عشان انتا رايق
بالتوفيق ياصحبي 🎬
حبيبي
 
  • عجبني
التفاعلات: العنتير و Shded²
جأمد يا دارك شوقتنا أكتر لابن لوسيفر اللي جاي مجهود رائع واحداث جميلة واستمتعنا ولسة هنستمتع بالجديد
 
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: العنتير و Dark storm
تسلم ايدك
 
  • أتفق
  • عجبني
التفاعلات: العنتير و Dark storm

➤السابقة




اعزائي القراء اهلا ومرحبا بكم في السلسلة الثانية من متسلسلة المتشرد وهحاول في السلسلة دي انى ألبي كل طلباتكم اللى شوفتها في التعليقات يلا بينا ع الفصل

الفصل الاول

في تعديل عايز اقول عليهوفي الفصل اللى فات الجندي قال ان في هجوم حصل على قرية على الحدود من الجن لأ دا خطأ املائي انا كنت اقصد ان الهجوم حصل على قرية من القرى على الحدود مع عالم الجن لكن محدش عارف مين اللى هاجم !!

وقفنا في السلسلة اللى فاتت لما كنت قاعد مع عزازيل انا واخواتى ودخل علينا جندي بيجيب ددمم من كل حتة واتكلم بالعافية وهو بينهج : مولاي القرية اللى على الحدود حصل عليها هجوم وكل الكتيبة اللى كانت حارسة المنطقة واهل القرية اتقتلوا
عزازيل قام وقف واتعصب وزعق فيه : انت بتقول اييه ومين اللى عمل كدا ؟!!
الجندي : احنا مشوفناش حاجة اوى يعني الهجوم كان خاطف وقتلو الجنود كلهم في الاول بس انا هربت منهم وبعد كدا قتلوا اهل القريه هما كانو لابسين دروع بتخفي شكلها بس انا عملت نفسي ميت وشوفت واحد مهمن كان بنطلونه مقطوع وشوفت جلده كان احمر لما كنت نايم على الارض
عزازيل شاورله بأيده عشان يخرج وخرج وبعدها عزازيل اتكلم : ساروخ ، دنهش ، لوسيفر تروحوا انتو التلاتة على القرية وتفهموا ايه اللى حصل ومترجعوليش غير لما تعرفوا مين اللى عمل كدا وعاينة هتحصلكم ومعاها فريق طبي يشوف لو في حد ممكن ننقذه يلا اتحركوا
اختفينا انا ودنهش وساروخ وظهرنا في القرية ومجرد ما تدخل القرية هتشم ريحة الدم اللى طاغية على كل حاجة دخلنا القرية وكانت واقفة في بركة ددمم واشلاء أهالي القرية متقطعة ومرمية في كل حتة ، لفينا في القرية عشان نلاقي اي دليل على وجود حد غريب ملقناش كانهم مكانوش موجودين اساساً
ساروخ : تعالوا نروح على مكان الكتيبة الحل هيكون هناك
اتمشينا لحد مكان تواخد الكتيبة واللى مكنتش بعيدة اوى عن القرية ولقينا هناك الجنود متكاومين كوم كلهم على سيخ حديد كان شبه الشاورما بالظبط ف ساروخ قال : دوروا كويس على اي دليل يقولنا دول مين
فضلنا ندور ونشيل الجنود دول من السيخ ونركز في تفاصيل الجثث كويس بس ملقيناش حاجة لحد ما وانا بشوف جثة لقيت لجندى ماسك السيف بتاعه والسيف دا عليه ددمم كنت هطنش الموضوع واقول عادي جندى في ارض معركة اكيد سيفه لازم يبقى عليه ددمم بس دارك اتكلم : يبني انت عبيط يبني طب ماهو الدم دا هيكون لمين غير للي هجموا على القرية
نادين علي ساروخ ودنهش ووريتهم السيف فقالي : هو ده الدليل اللى احنا عايزينه يلا نرجع القصر اختفينا احنا التلاتة ورجعنا القصر وساروخ خد السيف وراح يحلل الدم اللى عليه لمين وانا ودنهش قعدنا مع عزازيل ولقيت ديمون خد السيطرة واتكلم بدالي مع عزازيل : فيه بوابات لعالم الجن في المنطقة دي ؟
عزازيل : لأ ولا في الجنب دا اساسا ً
ديمون : طب انتوا متوقعين ان اللى هجموا دول ايه ؟
دنهش : اكيد جن
ديمون : طب انتو بتقولوا ان مفيش بوابات لعالم الجن في الجانب دا كله امال هما ازاى دخلوا ؟ مانت مقنعنيش ان هما دخلوا من بوابة بعيدة وبعدين راحو كلهم بربطة المعلم كدا على القرية ومحدش شافهم ولا حتى ينفع يختفوا في عالمهم ويظهروا في القرية امال كدا لازمة البوابات ايه ؟
عزازيل : تقصد ايه ؟
ديمون : دول بنسبة كبيرة مش جن
ساروخ دخل عليهم وقال : عرفت الدم ده لمين
عزازيل : لمين ؟
ساروخ :الدم دا ددمم شيطان مش جن زي ما احنا كنا مفكرين
دنهش : طب وعرفت لمين بالظبط الدم دا
ساروخ : لواحد اسمه زوزيل ودا شيطان شغال مرتزق بس فردي ودي غريبة لان اللى راحوا القرية مجموعة مش واحد
عزازيل قال للجندي استدعيلي الامير الابيض حالاً
ابيض جه بعد خمس دقايق وقال : خير يابا طلبتنى
عزازيل : في شيطان اسمه زوزيل ودا شيطان شغال مرتزق عايزك تجبهولى هو وكل اللى يعرفه وكل اللى اتقابل كعاه الفترة الاخيرة
الابيض : امرك وخرج بسرعة
ودنهش اتكلم : طب بردو ليه ؟ ايه اللى يخلي شياطين تعمل كدا
ساروخ : ده اللى هيجنني
ديمون : طب مايمكن حد شراهم وبيعمل كدا عشان يبعد الشبهات عنه ودا يفسرلنا هما ليه كانو مخبيين شكلهم عشان حتى ميتعرفوش ويتجابوا ويقروا عليه
عزازيل : منطقي بردو
الابيض دخل علينا : قبضت عليه وعلى اللى طلبتهم منى وكلهم دلوقتي في السجن
عزازيل : كويس خد اخواتك واستجوبوه ومترجعوليش غير بأسماء كل اللى نفذوا وخدوا الامر من مين؟
روحنا انا والابيض ودنهش وساروخ السجن ولقيناه متكلبش ومحطوط في ايوضه وحده فدنهش قال لجندى : هاته اوضة التحقيقات وسبقناه على هنا وقعدنا والعسكرى جاب زوزيل وقعده قدامنا وكتفه في كرسي واول واحد اتكلم كان الابيض : قولي يا زوزيل كنت مع مين ساعت مانفذتوا الهجوم
زوزيل : هجوم ايه انا مش فاهم انت بتتكلم على ايه ؟
الابيض خبط على الترابيزة وزعق فيه : انت هتستعبط يلا دمك لقيناه على سيف مع جندى من اللى اتقتلوا
زوزيل اتوتر وقال : انا ماليش دعوة يابيه انا بس كنت بنفذ الاوامر
ساروخ : مين اللى اداك الامر ؟
زوزيل سكت ومرضيش يتكلم ف الابيض قام واداله بونيه شوهتله وشه وقاله : انطق ياكسمك مين اللى اداك الاوامر
زوزيل خاف من الابيض وقال : نيفاريوس ... هو نيفاريوس اللى كان القائد بتاعنا
ساورخ : مين نيقاريوس دا؟
دنهش سرح شوية وبعدين قال : افتكرته دا يبقى مساعد قائد الكتيبة 18 في الجيش
الابيض بص للجندي وقاله : رجعه على الحبس وقالنا : انا هاخد فرقة واروح اجيبه خليكم هنا
عدي عشر دقايق والابيض كان داخل وفي ايده نيفاريوس دا ورماه على الكرسي وكتفه وعطاله بوكسين في بطنه استفتاحه كدا وقال لدنهش : انا هسيبهولك تستجوبه انت
دنهش بص لينفاريوس وقاله : ليه عملت كدا وخدت الامر من مين ؟
نيفاريوس مفتحش بوقه فدنهش اتعصب وقام نزل ضرب فيه وسأله تانى ومجاوبش وفضلنا على الحال دا ساعتين ونيفاريوس منطقش بحرف فقولتلهم : كفاية يا دنهش لو كان عايز يتكلم كان اتكلم من بدرى انا قاعد ساكت من ساعت ما جينا ممكن تدونى فرصتي احاول معاها
دنهش وافق ورجع قعد وانا وقفت وروحت نحيه نيفاريوس واديت السيطرة لديمون تانى وميلت على ودنه وهمست : مين اداك الامر بكدا ودفعلك كام ؟ نيفاريوس متكلمش فحطيت صباعى على صدره وبصبتله وابتسمت وصعقته بالبرق وفضل يتكرهب لحد ما شيلت صباعي وقولتله : هاا قولى يلا زي الشاطر مين اداك الامر
نيفاريوس بصلي وابتسم كانه بيعاندني فقولتله : مكنتش احب استخدم الطريقة دي معاك بس انت اضطريتني ، بصيت للعسكري وقولتله : فرقة منكم تروح تجيبلي اهله وابعتلي عسكري شديد
العسكري خرج وخد فرقة من الجنود ومشي وشوية ولقيت عسكري جسمه طول في عرض وعضلاته كبيرة داخل عليا وقالى : طلبتني مولاي الامير
انا : استنا خليك هنا هحتاجك كمان شوية
دنهش : انت بتفكر في ايه ؟
انا : هتعرف كمان شوية
عشر دقايق والعساكر كانو داخلين ومعاهم شيطانتين وشيطانة صغيرة لسه طف*لة ونيفاريوس اول ما شافهم اتخض و اتوتر بس حاول ميبينش شاورت للعسكري الضخم دا وجه همست في ودنه باللى هيعمله فابتسم وراح نحيت نيفاريوس وخبطه بغشم في بتاعه فبقى يصوت زي النسوان من الوجع وبعدها العسكري راح مقطعله هدومه كلها وفشخ طيزه وطلع زوبره اللى كان زي عود النور قدامه وراح رازعه في طيز نيفاريوس ع الناشف خلاه صوت من الوجع وانا بصيت على الشيطانتين فسألت العساكر اللى جابوهم دول مين؟ فقالولي انهمم امه وبنته ومراته بصيت على امه ومراته كانوا بيعيطوا وهما شايفين راجلهم بيتناك ويصوت شوية وامه جريت عليا ونزلت تبوس رجلي وهى بتعيط : وتقولى معلش يابيه سيبه وحيات اغلى حاجة عندك
انا : شوفي حتى جيتي تحلفيني معرفتيش للأسف انا معنديش غالى ولا عزيز
مراته : طب هو عمل ايه عشان تعملوا فيه كدا ؟
دنهش : جوزك ياهانم قتل 5000 جندي وأباد قرية كاملة برجالها بنسائها بأطفال*ها
العسكري خلصت نيك في نيفاريوس ونزل في طيزه ولما طلع زوبره من طيزه فضلت تنزل في لبن مخلوط بدم بكارة طيزه وكتفه وحطه على الكرسي ونيفاريوس بيعيط بدل الدموع ددمم وانا روحتله وقربت من ودنه وقولتله : هاا هتقولي بقا مين اداك الامر ولا هخليهم يخلصوا على عيلتك وحدة وحدة
نيفاريوس خاف وقالى : لأ لأ لأ خلاص هتكلم كله الا عيلتي هتكلم بس ارجوك متأذيهمش
انا : انت اللى بأيدك القرار هل هتخليهم يعيشوا ولا لأ
نيفاريوس : حاضر هقول هقول اللى قالى اعمل كدا هو مل الجن ابو محرز الاحمر ودفعلي دهب كتير عشان انفذ وهند اللى خططت لكل حاجة
انا : تمام اوى ، بصيت للعسكري وقولتله : خده واستجوبه واعرف منه اسماء كل اللى شاركوا في اللى حصل وبعدها حولوهم للقاضي داسم هو يتخذ الحكم اللازم
خدت السيطرة من ديمون تانى ومشيت انا وساروخ ودنهش ورجعنا قعدنا مع عزازيل اللى اول ما قعدنا قالنا : عرفتوا مين اللى ورا ده ؟
دنهش : الاحمر وبنته
انا اخدت بالى ان عزازيل اتصدم واتدايق في نفس الوقت وقال : طيب يابو محرز انا هعرفك ازاىتنسى نفسك وتتجرأ على ممكلة عزازيل
انا قومت وسبتهم وروحت قعدت في اوضتي وسألت دارك : هو مين ابو محرز الاحمر دا
دارك : دا ملك الجن الناري وبنته اسمها هند وهي دراعه اليمين وبيستشيرها في كل حاجة
انا : طب ايه اللى يخليه يعمل كدا ويأخر شياطين عشان يهجموا على كتيبه ويمحوا قرية من الوجود
دارك : مش عارف ومش قادر افهم ايه السبب اللى يخليه يعمل كدا بس اللى متأكد منه ان في حرب على الابواب
برا عند عزازيل
ساروخ : ايه اللى يخلي الاحمر يعمل كدا ويبدأ بالهجوم مش كدا بدري
عزازيل : مش عارف بس هو كدا اكيد عرف انه ظهر وبيحاول يسبق ويعمل حرب عشان يقدر يقتله وهو لسه ضعيف
دنهش : طب والحل ؟
عزازيل فكر شوية : الحل انك تكثف تدريبات الجنود جدا وتجهز كتيبة من اقوى واكفئ الجنود عندنا وتبعتهم عايزهم يمسحوا مش قرية لأعايزهم يمسحوا 100 قرية من الوجود وكل دا يحصل قبل تدخل الجيش مفهوم
دنهش : حاضر ومشي راح يعمل اللى اتطلب منه
فعلا الجنود اتبعتوا لعالم الجن وعملوا قلبان هناك
تانى يوم كن قاعد ساوخ وعزازيل ودخل عليهم الحارس وركع : مولاي في مرسال جاي لجلالتك من الملك الاحمر
عزازيل : خليه يدخل
المرسال دخل وسلم الرسالة وعزازيل قرأ اللى فيها واتدايق وبص للحرس وقالهم : اقتلوه !!
الحرس مسكوا المرسال وقطعوا راسه وعزازيل قالهم يبعتوها مع سجين من السجناء للملك الاحمر
ساروخ : هو كان كاتب ايه في الرسالة اللى خلاك تتعصب كده
عزازيل : بيهددنى ويقولى ان معتذرتش هيبعتلى جيش قادر انه يدمر عالم الجن كله شكله نسي نفسه
ساروخ : اقولك انا مش متفائل حاسس اننا هنخسر المعركة دي مش عارف ليه
عزازيل : نخسر ... احنا عمرنا ما خسرنا ولا هنخسر حرب في ايه ياساروخ انت جرالك ابه ؟
ساروخ : مفيش بس مش عارف انا عمري احساسي ما خيب !!
عزازيل : قوم ياساروخ قوم شوف شغلك عقدتنى يا اخي
انا كنت قاعد في اوضتي كالعادة ودارك كلمنى وقالى : طب بدال مانت قاعد كدا روح ادخل العالم الافتراضي اتدربلك شوية عشان انت هتشارك في الحرب
انا : تصدق عندك حق ، قولت التعويذة واتنقلت للعالم الافتراضي ودارك كلمني وقالى : لازم نعلى بمستواك جهز نفسك
انا : جاهز
دارك راح منفصل عنى ووقف قدامى كانت اول مرة اشوفه على الحقيقة وبصراحة كان شكله جامد وقالى : احنا هنعمل قتال وتستخدم فيه كل اللى اتعلمته وكل مهاراتك
انا : بس انت عارف كويس انك اقوى مننا انا وديمون بمراحل
دارك زعق : مش هتبطل خوفك دا وقلة ثقتك في نفسك لازم تثق في نفسك عشان تقدر توصل للي بتحلمله ولا انت هتفضل تتكل عليا كدا انى اساعدك لازم يكون عندك قوتك الخاصة عشان مش كل شوية هتسيبلي السيطرة لان دا هيأثر على جسمك
انا الكلام بصراحة خلى الدم غلي في عروقي واختفيت وظهرت وراه وروحت رازعه بالبوكس في ضهره وقولتله : مش كفايه كلام ولا ايه ؟
دارك ابتسم واختف خالص وفضلت اتلفت حواليا في كل اتجاه ومش لاقيه بصيت فوي وتحتى بردو مش لاقيه حاولت استشعر قوته مفيش فص ملح وداب وفي مرة ببص ورايا ولفيت وشي تانى لقيت في وشي ومفيش بيني وبينه غير كام سنتي وراح مديني بونية في دقني طيرتني عشرة متر ورا وديمون كلمنى : انا من رأيي ننفصل ونحاربه سوا عشان نشتته
انا : ديمون ، انفصال !!
فخرج ديمون وظهر جنبي ودارك ابتسم وقال : جميل شكل اللعب هيحلوا
اختفينا انا زديمون في نفس اللحظة وظهرنا واحد قدامه وواحد وراه وروحنا ضاربين بعزم ما عندنا لقبنا ايدينا خبطت في بعض استغربت ولقيت دارك واقف بعبد وبيبصلنا وبيضحك وقالنا : لسة بطيئين بردوا
فطرنا احنا الاتنين عليه ولسه هنضربه راح ماسك كل واحد فيني من ايده ولفنا وراح رازعنا في الارض وراح مختفي وشالنا وطار بينا في الجو وسابنا نقع واختفى ظهر عند ديمون واداله بوكس في بطنه خلاه نزل زي النيزك على الارض وعمل حفرة في الارض وجه عندى وعمل نفس الكلام [ واحد محنك دلوقتي هيقولي انتوا ازاى مش بتعملوا حاجة ولا بتردوا عليه هقولوا ماهو يا ترعة المفهومية دارك احنا مش شايفينه اساسا بسبب سرعته الجبارة ] وقف انا وديمون بالعافية ودارك نزل وقف قدامنا بس بعيد شوية ديومن بصلي وفهمت هو عايز ايه فكل واحد منا صنع سهام انا عملت سهمين نار وجليد وهو عمل تلات سهام واحد برق وواحد هوا وواحد صخور واطلقناهم سوا وديمون واقف يبصلنا باستهزاء اللى هو انتو بتستعبطوا دول مش هيأثروا فيا اساسا المهم السهام كلها كانت رايح نحية دارك وحاجة غريبة حصلت السهام قربت من بعض وراحت خابطة في بعض وكلنا تنحنا لما شوفنا اللى حصل السهام بعض ما خبطت في بعض اتحولت لسهم واحد لونه اسود وطار بسرعة مجنونة نحيت دارك ورشق في كتفه وهو اتألم جدا ووقع على الارض لدرجة اني انا وديمون طرنا عليه نشوف ماله وقليناه مرمي على الارض والسهم في كتفه فانا شديت السهم وخلعته وهو جرحة اول ما السهم طلع منه اتلحم وحده فقعدنا جنب بعض وديمون قال : هو ايه اللى حصل دا يا دارك ؟
دارك : انا عارف ان الطاقة المظلمة اساس كل المواد التانية وانهم اتكونوا منها بس مكنتش اعرف انهم ممكن يتجمعوا تانى يعني ويكونها
انا : طب على كدا اي حد هيعرف يجمع المواد دي هيعمل الطاقة المظلمة
دارك : هو مش اي حد لان مفيش غيرك بيعرف يستخدم الخمس عناصر بس انا بردوا هدور واشوف عشان نكون محصنين نفسنا ومجهزين لأي حاجة
ديمون : طب هنعمل ايه دلوقتي ؟
دارك : احنا هندمج تانى عشان اعلمك ازاى تجمعوا الطاقة جوا جسمكم عشان تقدروا تطلعوها طاقة مظلمة
اندمجت مع دارك وديمون وبدأ دارك يعلمنى ازاى اجمع كل الطاقة في جسمي الاول عشان اطلعها طاقة مظلمة وبعد ايام عرفت اجمعها بس كانت بتستهلك منى طاقة بغباء وومكن عشان اطلع شوية طاقه اتعب نفسي ومبقاش قادر اقف على رجلى فضلنا نحاول ونحاول لحد ما بعد يجي شهرين قدرت انى اجمع الطاقة وانا سايب ايدي خالص ومن غير ما احس حتى وطلعت من العالم ومكنش عدى برا غير يوم بس ولقيت عزازيل مجتمع بكل اخواتى الرجالة والبنات ولما شافني قالى : تعالى اقعد كنت فين ؟
انا : كنت بتدرب
عزازيل : طيب تعالى اقعد
قعدت وكانوا بيتكلموا عن الحرب
عزازيل : في اخبار وصلتنى ان الجيش قرب يوصل عايز خطة مظبوطة ياساروخ
ساروخ : اوامرك مولاي ، شاور بأيده ظهر خريطة وشاور على مكان وقال : الجيش جاي من هنا فلازم نطلع نقابله قبل ما يدخل حدود عالم الشياطين عشان كدا لازم نجهز جيش قوى وكبير وسريع
تقسيمة الجيش هتكون الكتالي احنا عندنا مليون جندى هنقسمهم لقلب وجناحين 500 الف القلب و250 الف في كل جناح القلب هيقوده دنهش والجناح الايمن ناصور والجناح الايسر لوسيفر اللى هيقوده البداية هتكون عند القلب هو اللى هيهاجم الاول وجيش الجن هيهاجم كله عشان يحاربه يقوم الجناحين محاوطينهم وتقفلوا عليهم الكماشة الابيض وداسم هيفضلو هنا عشان يحموا الشياطين النساء والاطف*ال تمام
كلنا : تمام
بعد يومين الجيش بتاع الجن كان واصل للمكان اللى احنا حددناه ولقينا مستننينه ولاحظت ان اللى كان على راس الجيش كانت بنت والجيش كان متقسم مجموعة لون جلدهم احمر ومجموعه ازرق ومجموعتين شكلهم قريب للبشر ومجموعة جلدها ترابي فعرفت ان الجيش دا لامم كل طوائف الجن
دنهش اول كالقي الجيش واقف قدامه أمر القلب انه يهاجم بكل قوته وفعلا الجنود مكدبوش خبر وطارو ز ي الصواريخ عليهم وكلنا استغربنا لما لقينا الجن كلهم بيهربوا دنهش استغرب بس مكنش ينفع يتراجع عشان ضهره كان هيبقا مكشوف فجري وراهم هو والجنود وناصور زعق لدنهش : ارجع هتقع في الفخ !!
بس كان فات الاوان والجن كانوا بيهربوا عشان يجروا دنهش وراهم ويروحوا لافين حواليهم وفعلا الجنود كلهم اتحبسوا ومعاهم دنهش جوا دايرة من جنود الجن وبدأت الدايرة تديق عليهم وبقوا يصطادوا في الشياطين زي الفراخ ولقيت يجي 1000 واحد من الضوئيين والقمريين اتلموا حوالين دنهش وبقوا كلهم يحاربوا فيهوفي نفس الوقت ودنهش على الرغم من سرعته الكبيرة الا انه مكنش ملاحق على الضربات ومرة واحدة جني طعنة بسيف في قلبه وهو مش واخد باله انا لما لقيت كدا قولت للجنود اهجموا بسرعة وفرقوا الدايرة دي والجناحيين هاجوا الجن من الجانبين وبقوا يقطعوا فيه وخلاهم اتفرقوا وجيش الشياطين اتجمع كله تانى وانا جريت على دنهش واختفيت وظهرت وراه عشان لقيت جنى كان بيرفع السيف وهيكير رقبته لانه كان في اضعف حالاته ولقيت السيف نزل على ضهري وشقه بالطول بس استحملت الوجع وخدت دنهش واختفيت ظهرت في القصر وكانت عاينة موجودة وجاهزة بطاقم طبي لأي حاله طارئة وظهرت في القصر وعزازيل وساروخ وليليث اول ما شافونى وانا شايل دنهش وهو سابح في دمه ومش بينطق كلهم اترعبوا وانا جريت علي عاينه وقولتلها : الحقيه بسرعة نبضه ضعيف ومقرب يقف ولفيت وشي ولسه هختفى امي نادت عليا : استنى يبني خلى اختك تعالجلك ضهرك
انا : متخافيش انا هصرف نفسي والجيش محتاجنى واختفيت وظهرت في ارض المعركة وياريتني ما ظهرت فيها لقيت الجن ماسكين الشياطين تقطيع وناصور متعور واقع على الارض عمال ينزف وفي جن حوالينه وكانوا هيقتلوه انا اتجننت واختفيت وظهرت وسطهم وبقيت احارب فيهم وامنع اي حد فيهم انه يقرب من ناصور لانهم مش مركزين غير على انهم يقتلوه لانهم عارفين قيمته كويس وان معنويات الجيش هتبقى فيوالارض لو عرفوا انه اتقتل ، كنت بحاربهم وانا عمال اخد ضرب من كل حته بس في الاخر وبالعافية قدرت اقتلهم ووقعت على ركبتي ومش قادر من الوجع والجروح اللى في جسمي وناديت على مساعد ناصور وقولتله : خد ناصور بسرعة للقصر الملكي بسرررعه هيموت !!!
المساعد خده واختفى وانا حاولت اقف تانى بس وقعت على ركبتي تانى وانا بتقطع من من الوجع ولقيت ضل فوقى فبصيت لقيت البنت اللى كانت على اول الجيش وكانت مبتسمة وقالتلى : امال ايه الضجة اللى عاملينها حوالينك دي وانت مجرد واحد ضعيف مقدرتش تصمد قدام شوية جنود
انا مبقتش قادر استحمل الوجع وبردو حسيت بالاهانة من كلام البنت دي فقولت : ديمون !!
ديمون خد السيطرة وطبعا جسمه بقا سليم وقام وقف والبنت دي اتخضت شوية من اللى حصل بس حاولت متبينش ، انا جوه سألت دارك : مين دي ؟!
دارك : دي هند بنت الملك الاحمر
برا ديمون بص لهند وقالها : انتي بقا هند مش كدا ؟! يخسارة كان نفسي اتعرف عليك في ظروف احسن من كدا وضحك وفي لحظة كان ماسكها من رقبتها وخنقها ورفعها في الهوا وطار بيها وراح راميها ونزلت اترزعت في الارض وراح عامل سهم من الجليد ورماه نحيتها وهي اول ماشافته اختفت وظهرت ورا ديمون وضربته في ضهره بكرة نار بس متأثرش قوى ولف مس دراعها وكسره وبقا يلف بيها ويخبطها في الارض ويمريها في السما كان بيفسحها لحد ما زهق ونزل على الارض وعمل رمح من النار ورغزه في الارض وخلا مقدمته لفوق ومسكهت وطار بيها وراح راميها عليه فنزلت والرمح خرم بطنها الجن الضوئيين والقمريين لما شافوا كدا المجموعتين كلهم اتلموا على ديمون وبقوا كلهم يحاربوا وفيه واحد خد هند واختفى والجنود الشياطين لما شافوه متحاوط هجموا على الضوئيين عشان يبعدوهم عن ديمون وفضل لما بقا فيه خمس من الجن الضوئي حواليه بس قوتهم كانت اقوى من باقى الجنود وكان واضح انهم أمراء وبقوا يحاربوا في ديمون وهو بحاول بالعافية انه يصد هجماتهم بس خد كام طعنة من كذا واحد فيهم لحد ما واحد فيهم غفله من ظهره وراح طعنه بسيف في ضهره وخلا قوته قلت جدا فانا بصيت لدارك وقولتله : هنعمل ايه ؟
دارك : انا هتصرف
ديمون زعق : داااارك
فاتحول ديمون لدارك ( نفس التحول في الفصل اللى فات ) والجنود ديول لما شتفوه اتعربوا ودارك اختفى تماما والامراء دول فضلوا يتلفتوا حواليهم ومش لاقيينه وفجأه دارك ظهر ورا واحد فيهم وايده عشان فيها ضوافر طويله غرز ايده في ضهره وطلعها من الجنب التانى وهو ماسك قلب الجني دا وخرجها تاني والجني دا وقع ميت في وقتها ودارك اختفى تانى وعمل نفس الموضوع مع تلاته تانيين لحد ما بقى اخر واحد ووقف دارك وقاله : اسمودي ابن الملك روقائيل مممم كويس انى قابلتك
اسمودي هجم عليه بغشم وفي لحظة كان دارك فاصل رقبته عن جسمه وبعدها طار في الجو وصرخ صرخة تانى هزت المكان كله لدرجه ان الجيش بتاع الجن انسحب ودارك بص للجيش بتاع الشياطين واللى كانوا كلهم بيبصوا ليه برعب وقالهم : انسحبوا !!
ودارك رجع على القصر وقبل ما يدخل ادانى السيطرة بس كان جروحى لسة زي ماهيا ملمتش وانا دخلت القصر وانا بشر ددمم من كل مكان وعاينة ولما وصلت قاعة العرش وقعت على الارض مغمى عليا من التعب والوجع ، فوقت لقيت نفسي في اوضتي وامي وعاينة قاعدين جنبي ، جيت اتحرك مقدرتش عشان جسمى كان كله جروح وعاينة قالتلى : حاسس بأيه ؟
انا : جسمي كله واجعني وحاسس انه مكسر
عاينة : طب ارتاح وكلها كام يوم وهتبقى كويس
انا بالعافية اختفيت وظهرت على كرسي في قاعة الجتماعات وكان ساروخ ودنهش اللى حاله مكنش احسن من حالى وجسمه كله ضمادات وعزازيل اتكلم : عايز افهم اللى حصل بالظبط
انا وقعنا في الحفرة اللى حفرناها ليهم
دنهش : ومكناش متقوعين العدد دا كله وكمان الجيش كان فيه جن ضوئيين وقمريين وانت عارف ان قموة الواحد مهنم بقوتنا
انا : الفكرة مش هنا الفكرة انك لازم تملى مكان الجنود اللى اتقتلوا او اتصابوا ونزود عدد الجيش ومش دا اللى مخوفنى اللى مخوفنى ان الضوئيين مش هيسكتوا وهيحاولو ير،وا بسعة
ساروخ : ليه يعين ؟
انت : انا قتلت اسموري ابن الملك روقائيل ملك النوانيين واكيد هيحاول يرد في اسرع وقت فلازم نجهز الجيش في اسرع وقت

بعد شهر الجيش كان جهز منه مليار جندى وسمعنا ان الضوئيين فعلا جهزوا جيش وخلاص بقوا على الحدود فطلعت انا ودنهش نقود الجيش وقابلناهم على الحدود وروقائيل كان على راس الجيش اللى كان عدده 5 مليار جني من الضوئيين والقمريين وانا لما شوفت العدد قولت لدنهش : احنا كدا بنروح للموت برجلينا
دنهش : منقدرش نتراجع لانهم كدا هيدخلوا عالم الشياطين وهما لو دخلوا هيبهدلوا الدنيا
الجيشين هجموا على بعض وكان فيه حرب طاحنة واللى كان بيطول حد مكنش بيرحمه وانا ورقائيل اتقابلنا وهو وقف قصادى وقالي : انا هقتلك بأيديا دول عشان قتلت ابنى وولي عهدى
وهجم عليا وسرعته كان كبيرت وكانت ضرباته سريعة وقوية كنت بصدها بالعافيه وشكل سيف من النور وبقا يحاربني بيه والسيف فعلا كان قوى انا كنت حاسس بيه فدارك قالي : السيف دا قوى ولازم تواجهه باللى في قوته
اانا : ازاى
دارك : جمع كاقة مظلمة واصنع منها سيف ، فعلا بدأت اجمع الطاقة وعملت سيف منه وبقيت احارب بيه روقائيل وفعلا القتال كان قوى جدا وكنا بنرزع في بعض وروقائيل جرحنى في بطني وانا روحت مطلع كورة طاقة مظلمة ورميتها عليه وانفجرت في وبعدته عني وفجأة ناصور ظهر قدامي وقالى : تم !!
انا : خلي الجيش ينسحب بسرعة عشان هنخسره كله لو منسحبناش دلوقتي
ناصور : امرك !!
الجيش فعلا انسحب وفي واحد جه وشوش روقائيل في ودنه ولقيته بصلي وبغضب وقالى : هنتقابل تاني وساعتها هقتلك افتكر كلامي كويس واختفى وانا رجعت للقصر
[طبعا انت هتتجنن وتعرف في ايه هقولك انا طلبت من ناصور انه يخطف بنت الملك روقائيل لما عرفت انه عنده بنت وكل دا عشان اغ كنت عارف كويس ان روقائيل هيرد بسرعة وبجيش جرار يقدر بيه يمحى عالم الشياطين كله فكان لازم نعمل حاجة تخليه يرجع بسرعة وتشتته لحد ما نقدر نجهز جيش كبير يقدر يهزمه ] انا رجعت اوضتي وانا داخل ليليث قالتلي : ناصور جاب بنت هنا وهي في اوضتك
انا روحت على الاوضة واول ما فتحت الباب اتصدمت من اللى لقيته قدامي !!


انا اسف لو الفصل قصير بس صدقوني عندي ظروف صعبة وانا مزنوق زنقه الكللابب وهحاول الفصل الجاي اعوضكم بفصل احسن واكبر استننوني . نسيت اقولكم ان مفيش غير واحد بس هو اللى عرف يخمن مين البنت @Zizo zizo a الف الف مبروك ليه علي تخمينه ❤❤

دي تصور ل لوسيفر
HSAoF6b.md.jpg

ديمون
HSAnm8l.md.jpg

دارك
HSAo7cv.md.jpg





ورجعتلكم تانى بالسلسلة اللى بتحبوها وفصل جديد هياخد مجرى الاحداث لمكان تانى وحتى تانية مكنتوش متوقعينها عايزك كدا تروق عليا بلايك وكومنت تشجعنى بيه وعندى ليكم مفاجأة انا هنزل سلسلة جديدة بس هتكون في قسم القصص غير الجنسية وهتكون سلسلة طرش اوعدكم بكدا وممكن تنزل النهاردة او بكرة بالكتير فعايزك بقا لما تنزل تروح تتفاعل عليها كدا خليها تعلى معلش طولت عليك تعالى معايا على الفصل .



الفصل الثاني




رجعت القصر عشان اشوف بنت الملك روقائيل اللى ناصور خطفها وانا خليته يعمل كدا ويخطفها عشان دي هتكون ورقة ضغط اقدر بيها اضغط على روقائيل واخد منه اللى انا عايزه دخلت القصر وامي قالتلى : ناصور جاب بنت هنا من شوية وهي دلوقتي في اوضتك ، روحت على الاوضة وناصور كان جاي معايا و أول لما فتحت الباب اتصدمت . لقيتها قاعدة على السرير وبتعيط ولما فتحت الباب بصتلى وسحرتني تانى بعينيها الحمرا من العياط وخدودها اللى وردت من العياط وانا بصيت لناصور وانت متنح وقولتله : ايه اللي جاب دي هنا ؟
ناصور : مالك يالوسيفر في ايه مش انت اللى طلبت مني اخطب بنت الملك روقائيل وانا عملت اللى قولتلي عليه واهي قدامك سيرين بنت الملك روقائيل
انا تنحت شوية وبصيتلها حالها مكنش احسن من حالى وكانت عينيها مفتوحة من الصدمة يعني يوم من تقابل رفيقها يكون هو اللى خاطفها . عندى انا النار كانت بتغلى جوايا وكنت ممكن اقتل ناصور دلوقتي وديمون راح واخد السيطرة منى وكان متعصب جامد وزعق في ناصور وقاله : اطلع برررة !!!
ناصور خاف وطلع برة بسرعة وديمون قفل الباب وراه وخد نفس كبير وحاول يهدي نفسه عشان ميتعصبش عليها وراح قعد على حرف السرير وبصلها بحب وهو مبتسم وقالها : وحشتيني ... انتى مش عارفة انا عامل ازاى انا الفرحة مش سيعاني انى قابلتك انا من اخر مرة كنا مع بعض وانا قلب الكون كله عليك عشان الاقيك
سيرين : تقوم تخطفني مش كدا ؟!!
ديمون : قطع لسان اللى يقول كدا احلفلك بأيه طيب انى مكنتش اعرف انه انتى بنت الملك روقائيل انا لو اعرف كنت روحت جري اتقدمتلك ولو ابوك كان طلب حكم عالم الشياطين كله مهرك مكنتش هتردد لحظة في اني اوافق
سيرين سكتت وبصت في الارض ف ديمون قرب منها وحط ايده على بطنها وقالها : طب علشان خاطر ابننا سامحيني
سيرين بصتله بصدمه لانها لسة مكنش بان عليها اعراض الحمل ومكنتش عارفة وقالته :انت بتقول ايه؟
ديمون ابتسم : ايوة انتي حامل وانا حاسس بيه اهو وبطاقته عايزة تسمعي دقات قلبه ؟
سيرين بصتله وهزت دماغها بأيوة فحط ايده على راسها وقال تعويذة وهو حاطط ايده على بطنها فسيرين سمعت دقات قلب ابنها وعينيها اوسعت وابتسامتها بقت من الودن للودن وبعد شوية حلوين ديمون شال ايده من على راسها ومن على بطنها ف سيرين مبقتش سامعة حاجة وديمون بصلها وقلبه بيتنطط من الفرحة عشان شايف فرحتها وقالها :هاا سماح كدا ؟!
سيرين قلبت وشها وكانها اتحولت وقالتله : لأ واطلع برة مش عايزة اشوف وشك تاني
ديمون : انا هحترم رغبتك ومش هتشزفى وشي تاني عن اذنك
ديمون خرج من الاوضة وانا زعقت فيه : ايه اللى انت عملته دا تقولك امشي تمشي كدا
ديمون بزعيق : عايزيني اعمل ايه يعني قالتلك مشوفش وشك تاني يبقى مشوفش وشك تانى يبقى متشوفش وشك تانى خلي عند اللى خلفتك كرامة بقا وانا عارف كويس ان رابطة الرفقاء بيننا قولية ومن سابع المستحيلات تتفك فأهدى وهنلاقيلها حل بدل العنطزة الكدابة بتعاتك دي
ديمون راح قاعة العرش لقيهم كلهم قاعدين فرراح قعد على كرسي واداني السيطرة تاني . انا قعدت وكنت متدايق اووى من اللى حصل وبعد شوية بصيت لعزازيل وقولتله : تقدر تفسرلي سبب خسارتنا مرتين ورا بعض لحد ما بقينا مضحكة العوالم كلها
عزازيل : انت مانت شوفت اعدادهم كانت كبيرة ازاى
انا زعقت : اعداد كبيرة ايه انت عندك فوق ال15 مليار جندي جاهزين للحرب ومش قادر تتطلع منهم حد اسمع بقا اما اقولك طلاما مش عارف تعمل جيش قوي من النهاردة قيادة الجيش هتكون من نصيبي وتدريبه مسؤول مني انا وانا هحقق النصر عشان ميبقاش لوسيفر اللى يخسر قدام شوية جن ولاد وسخة عشان حضراتكم مش عارفين تشوفو شغلكم انا هروح انام دلوقتي اصحى الاقي مرسوم رسمي انى بقيت قائد الجيش ومدربه . روحت نمت خمس ساعات وصحيت ظبطت نفسي وطلعت روحت على الجيش لقيت مساعد ،نهش اول ما شافنى ركع : مولاى وسيدي قائد الجيش
انا : هو دا اللى فالحين فيه فالحين تخضعوا وتقولوا ساعدتك وحضرتك لكن تحاربوا وتكسبوا لا دا مش اختصاصكم اسمع انت معزول من منصبك ورجعت جندي عادي يلا ارجع مكانك
الجندى مشي وانا روحت وقفت على مكان عالى وزعقت فكل الجنود انتبهوا ووقفوا ييمعونى
انا : اسمعوا بقا من النهاردة مفيش قائد ولا مساعد ولا غيره من النهاردة كلكم جنود زي بعض وكل قائد او مساعد فهو معزول وبقا جندي عادي ومن اليوم هتشوفوا تدريبات تانيه خالص بهجت تاني خالص [ معلش مقدرتش اعديها ومقولهاش 😂😂] . قولت تعويذة ونقلت 3 مليار جندي لعالم الافتراض على اكبر كوكب فيه وقولتلهم : انتوا هتتدربوا هنا عشان بعد شهر عندنا حرب مهمة لو خسرنا فيها يبقى ده معناه دمار عالم الشياطين وموت اهاليكم وابنائكم معاهم مستعدين تخسروهم
كلهم : اكيد لأ
بدأت تدريب الجنود واكتشفت مصيبة انهم مفهمش واحد بيعرف يتحكم في طاقته الخاصة ويشكل منها اشكال وبيبذل مجهود كبير اساسا عشان يعمل كورة يهاجم بيها وكانوا معتمدين على الاسلحة التقليدية زي السيوف والسهام وغيره ودا كان سبب خسارتنا لان جيش الضوئيين مكنش فيه جندي مبيعرفش يستخدم قوته فغير العدد هما كانوا اقوى . المهم انى بقيت ادرب الجنود تدريبات عنيفة ومكنتش بخليهم يدوقوا طعم النوم وكنت بجيبلهم الاكل المخصوص اللى دنهش كان بيجيبه ليا وطبعا خدت منهم كل سيوفهم ودروعهم واي سلاح تقليدي ممكن يستخدموه عشان غصب عنهم يعملوا لنفسهم سيوف ودروع من الطاقة ويطوروا من نفسهم . 150 شهر جوا العالم الافتراضي كنت بنيك فيه الجنود نيك حرفيا في التدريبات قدرت اخلي الجنود فيها يشكلوا سيوف واشكال من الطاقه ويحاربوا بيها وقولتله انى لو شوفت واحد منهم ماسك سيف او رمح عادى انا هنيكه لان اعتمادهم الكلي بقا على اسلحة الطاقة ورجعت بيهم من عالم الافتراض وكان عدى فيهم شهر ونص وقولت للجنود : يلا كل واحد يروح بيته وينام قدامكم بالظبط 3 ايام في اليوم الرابع تكونوا هنا وحسك عينك انت وهو جنس مخلوق يعرف بالمكان اللى كنتوا فيه انا بحذركم اهو وابقى اعرف بس اني في واحد فيكم فكر فيه بينه وين نفسه يلا اتفضلوا .
الجنود مشت وانا رجعت على القصر و أول لما دخلت امى جريت عليا حضنتني وقالتلى : يبني ليه كدا بس حرام عليك كل مرة تختفي ومحدش يعرفلك طريق جرة وبتقطع قلبي عليك
انا : ياماما انا كويس اهو انا كنت بدرب الجنود بس وملقتش فرصة ارجع فيها سيبيني بقا عشان هروح اغسل نفسي . بوستها من خدها وروحت اتشطفت وطلعت قولت اروح قاعة الطعام اكل حاجة واتفاجأت لما لقيت لاقيس قاعدة جوا ومعاها سيرين وقاعدين يضحكوا ويهزروا سوا وانا دخلت قعدت على كرسي في جنب بعيد عنهم والخدامة جابتلى الاكل وبدأت اكل وكل دا مش عايز ابصلها . اما عند سيرين فكانت بتبصلي وهي سرحانة وفي دموع في عينيها عايزة تقوم تنط في حضني وتقولى وحشتنى بس برضوا بتكابر شوية وراحت قايمة ماشية على اوضتى وقفلت الباب عليهم ولاقيس كانت متابعة كل دا ومركزة اوى وبعد شوية قامت وسابتني ومشت وانا خلصت اكل وروحت نمت في اوضة تانية .
بعد اربع ايام جمعت الجنود اللى اتدربوا وطلعت منهم اقوى واحد وامهر واحد في الطاقة وقولتله : انت هتدرب باقى الجنود مفهوم
الجندي : امر مولاى
جمعت ال12مليار اللى باقيين ونقلتهم للعالم الافتراضي وقولت للجندى اللى هيدربهم : تفضل تدرب فيهم ومتوقفش والاكل موجود اهو يكفيكم 500 سنة قدام عايزك تمشي على نفس التدريبات اللى دربتهالكم وكل سنة هنا ممكن تخليهم يناموا يوم بالكتير اوى وتفضل تدربهم لحد ما انا اجيلك واقولك وقف فاهم
الجندى : مفهوم يا مولاى
سبتهم ورجعت للجنود الباقيين وقولتلهم اجهزوا احنا هنتحرك دلوقتي عشان نهاجم خير وسيلة للدفاع هي الهجوم [ انا قصدت انى اصدمهم بالحرب من غير مايعرفوا قبلها بالميعاد عشان لو فيهم جواسيس ميلحقوش يقولوا لحد بتحركنا ] . اول ما عدينا البوابات اختفيت انا والجنود وظهرنا عند كوكب الجن الضوئيين وهجمنا عليهم وطبعا الملك روقائيل كان قالب الدنيا على بنته ومكنش مركز مع الجيش ولا حتى انه يأمن نفسه كويس ودا كان احسن وقت ابدأ انا بالهجوم عليه وفعلا هجمنا على الكوكب بتاعهم والجنود مكانوش بيرحموا ويكانوا بيقتلوا كل الجنود اللى قابلوهم ويحرقوا المحاصيل عشان تبقى بمثابة كارت ارهاب لروقائيل ان دول جنود هياكلوا اللى يقف في وشهم وانهم جنود مختلفة كل الاختلاف عن الجنود اللى هو حاربهم قبل كدا . طبعا بعد قتال قعد اكتر من يومين كنت سيطرت على اكتر من ربع الكوكب وحطيت جنود على حدود الجزء اللى خدته عشان أأمن نفسي
في قصر النور [ قصر الملك روقائيل ] روقائيل كان قاعد بيتكلم مع كام واحد كدا من رجاله العصابات المشهورين في العوالم كلها عشان يحاولوا يلاقوا بنته والوزير بتاعه دخل عليه وهو بينهج وقاله : مصيبة يا مولاي مصيبه !!
روقائيل كلم اللى كانوا معاه : طيب تقدروا انتو تتفضلوا دلوقتي
بعد ما الرجاله بتاعت العصابات مشت روقائيل اتكلم : في ايه يا فوراس ايه اللى حصل ؟
فوراس : لوسيفر يا مولاي
روقائيل : متخلص يا فوراس هو انا بشحت منك الكلام عمل ايه ابن المتناكة دا ؟
فوراس : لوسيفر يا مولاي جه ومعاه جيش جرار وبعدد مهول وجنود متدربين على اعلى مستوى جنودنا حتى مقدروش يقفوا قصادهم وهاجم الكوكب واحتل الربع الجنوب الشرقي كله
روقائيل اتعصب : انت بتقول ايه حته العيل المعفص دا يحتلني انا في ايه يا فوراس احنا بقينا ملطشة ولا ايه؟
فوراس : دا اللى حصل يا مولاى وانا مش بكدب عليك في حرف وفي مشكلة كمان ان الربع اللى هو احتله دا هو المسؤول عن انتاج 90% من المحاصيل اللى بتغذي الكوكب كله يعني كدا هو مش جاي يحتل وخلاص عشان يرد الهزيمة اللى خدها دا جاي ومحدد وعارف هو عايز ايه وهيعمل ايه ؟
روقائيل رمى نفسه على كرسي العرش تانى وهو بيتنهد وقاله : هيكون عايز ايه يعني هو ؟
فوراس : دا عايز يضغط علينا يا مولاى عشان كدا اختار الجزء دا بالتحديد عشان يحتله لانه عارف اننا مش هنستحمل اكتر من شهر والكوكب كله هيدخل في مجاعة وممكن كمان حرب اهلية وده هيكون انسب وقت ليه انه يحتل الكوكب كله ويبدأ يقدم الاكل للناس عشان يبان في نظرهم البطل وهيخلوه يحكم ونفسهم راضية ومش بس كدا دا كمان هو كدا بعت رساله لكل ملوك عالم الجن انه مش اي حد وانه قدر يحتل اقوى فصيلة فيهم اللى هما الضوئيين مابالك بقى بالهوائيين والترابيين والمائيين وانا متوقع انه في فترة قصيرة ملوك الفصائل دي هتيجي تقدمله فروض الولاء والطاعة عشان يأمنوا شره ويبقوا في صف القوي بدل ما يبقوا ضده
روقائيل : يبن الايه دا تفكيره سم اتمنى بس يكون دا تفكيرك انت وميكونش هو فكر في كل دا
فوراس : حتى لو مفكرش في دا واحتل الجزء دا بالصدفة لما الكوكب يدخل في مجاعة هيلاقي انها فرصه انه يحتل الكوكب كله ولو ميعرفش انه كدا هدد باقى الملوك لما يلاقى واحد فيهم جه وقدمله الطاعة هيفهم انهم خايفين منه يعني في كلا الحالتين هيحصل زي ما قولتلك
روقائيل كان ناقص يعيط لأنه كدا اتزنق في خانة اليك زي مابيقولوا وقال لفوراس : طب وايه الحل دلوقتي يا فوراس ؟!
فوراس : الحل اننا نصبر اسبوع لو هو في الاسبوع متقدمش وطلب انه يتفاوض معانا نطلب احنا التفاوض معاه

عندى انا كنت قاعد في قصر من قصور واحد من اغنياء الجزء دا من الكوكب اللى قدمهولي هدية عشان يتقرب مني ومصالحه تمشي وميخسرش فلوسه . المهم عدى اسبوع ودخل عليا واحد من الجنود اللى بيحرسوا القصر وركع على ركبته وقال : مولاى الملك لوسيفر في جن ضوئي برة طالب انه يقابل جلالتك
انا : دخله
دخل عليا الجنى وفي حارس دخل معاه ولسه الجني هيتكلم الحارس رزعه كف على قفاه وقاله : لما تدخل عن جلاله الملك اول حاجة تعملها تركع يا روح امك
الجنى سكت ونزل على ركتبه وقال : جلالة الملك انا جايلك من طرف الملك روقائيل
انا : هاا لخص في الكلام
الجنى : جلالتك انا نائب الوزير وانا جايلك هنا لان الملك بعتنى عشان هو طالب من جلالتك انك تقعد معاه على ترابيزة التفاوض فياريت تتكرم علينا بفضلك وتقبل الطلب دا
انا : ماشي موافق بكرة الصبح الساعة 9 يجي نقعد وقوله لو اتأخرت دقيقه اعتبر التفاوض مرفوض
الجنى : امر مولاي عن اذنكم ، ومشي
تاني يوم الساعة تسعة بالظبط كان روقائيل جاي ومعاه وزيره ومعاه كومة جنود وانا قعدت في القصر مطلعتش استقبله والجنود بتعوتي وقفوه قدام القصر وقالوا للجنود الكل يرمي سلاحة حتى انتو وكان قصده على فوراس وروقائيل الجنود مكانوش هيرموا سلاحهم وكانو هيحاربوا بس فوراس قالهم ارموا السلاح وهو وروقائيل سلموا سلاحهم ودخلوا هما الاتنين بس وهما ماشيين في المممر فوراس ميل على ودن روقائيل وقاله : دا منظر واحد مش عارف ومحتل المكان دا بالصدفه دا مظبط كل حاجة وقاصد يذلنا .
الاتنين دخلوا عليا ومعاهم اربع حراس وكنت انا قاعد على تربيزة مدورة وهما دخلواوقعدوا وانا لسة قاعد والحراس وقفوا وراهم فكلمت الحراس : خلاص اطلع يبني انت وهو
حارس : بس يامولاى احنا هنا لحماية جلالتك من اي عوق ممكن يحصل
انا ضحكت : انا مقدر خوفك عليا بس انت مفكر انه لو هما فكروا يغدروا بيا مش هقدر افصل رقبتهم
فوراس حط ايده على رقبته وبلع ريقه والحارس ركع على رجله وقال :: اكيد داومش قصدي جلالتك ارجوك سامحنى
انا : خلاص مسامحك اتفضل اطلع برة
الحارس طلع برة وروقائيل اتكلم وقال : ليه خدت سلاحنا وسلاح الجنود برة عايز تقتلنا هنا
انا : ولو حتى معاكم سلاحكم انا لوحدى مش هغلب اموتكم كلكم انت هنا على ارضي وفي قصري وطلاما انت اللى جايلي يبقا تحترم قوانيني [ عايز افهمك حاجة عزيزي القارئ طول ما انت الاقوى وفي ايدك كارت الضغط متروحش لا مؤاخذة زي العبيط تجري تدور على التفاوض والسلام طلاما انت الكسبان يبقا انت اللى تقعد حاطط رجل على رجل وتستنى الطرف التاني يجي يبوس ايدك عشان يطلب السماح ولما يجي يطلب السماح لازم تستغل اي فرصه في انك تذله وتكسر عينه عشان يكون عارف كويس قيمته وقيمتك ودا بالظبط اللى انا عملته مع روقائيل ]
فوراس اتكلم : طب ممكن نعرف ايه هيا مطالب حضرتك
انا : انا مليش مطالب انتو اللى جايين تطلبوا التفاوض قدموا عروضكم ولو منسباني هوافق
فوراس : طيب حضرتك ايه اللى يرضيك او تاخد ايه مقابل انك تسيب الجزء اللى انت واخده دا
انا : لا فكرة اني اسيب الجزء دا تشيلوها من دماغكم خالص انا عارف كويس انتوا جايين هنا ليه انتو جايين عشان المحاصيل اللى بتغذي الكوكب كله وكمان بتصدروا لكواكب تانية وتكسبوا منها
فوراس : بالظبط هو دا اللى احنا جايين عشانه
انا : طيب تكرماً مني انا هبيع ليكم المحاصيل دي مقابل 1000 عمله دهبية مقابل الطن الواحد من المحاصيل دي ومش بس كدة وبنسبة زيادة 13% كل سنة
روقائيل : لأ طبعا احنا مش موافقين انت كدا بتلوي دراعنا
انا : مفيش مشكلة متوافقش بس انتوا قدامكم اقل من اسبوعين والمجاعة هتضرب في البلد كلها وكمان شهر هتبدأ الحرب الاهلية والاكيد ان رقابيكم انتوا الاتنين هتطير في الحوار دا ومش منى دا من شعبكم
فوراس : لا طبعا سيادتك احنا مش رافضين ولا حاجة احنا بس السعر غالي علينا حضرتك اكيد عارف ان الطن في السوق ب600 عملة دهبية بس
انا : دا اللى عندي قدامكم 3 دقايق توافقوا او ترفضوا
فوراس : موافقين
انا : كان نفسي تكون وزيري بس يلا ملناش نصيب
فوراس وروقائيل قاموا مشوا وانا قعدت افكر في اللى جاي وهعمل ايه وهتصرف ازاى

في القصر الاحمر قصر الملك ابا محرز الاحمر كان قاعد الملك الاحمر على عرشه ودخل عليه وزيره [ميمون أبانوخ ] واللى هو نفسه اخوه دخل عليه وقاله مولاى في خبر وحش
الاحمر : خير بس انت كل الاخبار اللى بتجيبها وحشة كدا
ميمون : لوسيفر يا مولاي احتل جزء من كوكب الملك روقائيل
الاحمر : يعني ايه ؟! ازاى قدر يعمل كدا
ميمون : ماهو دا اللى هيجنني المشكلة دلوقتي انه مسيطر على موارد الغذاء بتاعت الكوكب وده هيأثر علينا لان احنا كنا بنستورد منهم 5000 طن كل شهر وبكدا احنا هنضطر نروح نتفاوض معاه عشان نقدر ناخد منه الغذاء
الاحمر : مش هيحصل يعني بعد ما هزمته اوسخ هزيمة اجري بعد كدا اروح اتوسله عشان الغذاء في ايه يا ميمون متعقل الكلام كدا نشوف اي حد تانى نتهبب نستورد منه
ميمون : اللى تشوفه يامولاي

في القصر السحابي قصر ملك الهواء [زوبعة] كان الملك قاعد على عرشه المصنوع من السحاب دخل عليه وزيره (مازر) وركع وقاله : مولاي في خبر مش كويس
زوبعة : خير في ايه ؟
مازر : لوسيفر اللى كان اجتمع جيش من الجن عشان يحابروه [ للعلم فقط زوبعة مشتركش في الحرب دي] قدر يحتل جزء جبير من كوكب الملك روقائيل واستولى على موارد الغذاء بتاعت الكوكب
زوبعه فرك دقنه وهو بيفكر : هو اكيد مش هيجي ناحيتنا حاليا على الاقل طلاما مدخلناش الحرب ضده بس احنا عشان نكون مأمنين نفسنا تماما لازم نخلينا في صفه لان طلاما هو قدر يغلب روقائيل اللى مفيش واحد فينا يقدر يرفع عينه من الارض قدامه يبقى هو كدا قوته كبيرة فاحنا نسبق ونكسبه في صفنا بدال ما نروح في الرجلين
مازر : يعني حضرتك شايف انى ابعتله مرسال يدعوه انه يجي ونعمل تحالف هدنة
زوبعة : انت هتروح انت لانك عندك طريقة كويسة في الكلام
مازر : امر مولاي عن اذنكم

عشان منكررش كتير ويبقى بنحشي في القصة على الفاضي الامر حصل مع [ عنيائيل ] ملك القمريين ورفض زي الاحمر انه يقدم الطاعة ل لوسيفر وملك المائيين [برقان] لا رفض ولا وافق ولسة متردد وملك الارضيين [ المذهب] وافق لانه عارف انه من اضعف الاصناف وسهل على جيش لوسيفر انه يمحيه من على الخريطة .

بعد اكتر من شهر كنت قاعد على عرشي وبفكر انى ازاى قدرت انى احتل مقاطعة واخدها بالغصب من اقوى مملكة في عالم الجن وانى لازم مفضلش واقف في مكانى لازم اتحرك واوسع نفوذي ولازم كمان يبقى ليا جيشي الخاص عشان في الاول والخر انا لسة تبع عزازيل ووسط تفكيري جات صورة سيرين في دماغي وابتسمت غصب عني وحشتنى اوى وحشني برائتها وجمالها وضحكتها كلهاوعلى بعضيها كدا وحشتنى وقطع تفكيري دخول الحارس وركع وقال : مولاي المبجل فوراس برة وطالب انه يقابل جلالتك
انا : دخله
الحارس طلع ورجع ومعاه فوراس وبعدها مشي وقولت لفوراس : خير يا فوراس ايه اللى جابك؟
فوراس : جلالة الملك انا عايز اكون تبعك
انا اتصدمت بصراحة انا شوفت اخلاص من فوراس لروقائيل مشفتهوش في حد قبله عشان كدا اتمنيت انه يكون وزيري
انا : وايه يضمنلى انها مش لعبه منك انت وروقائيل عليا
فوراس: انا معرفش ادي لحضرتك ضمان ايه بس ممكن تسمحلي احكيلك
انا : اتفضل

فلاش باك ع الديق كدا

فوراس وروقائيل بعد ما خرجوا من عندي بعد المفاوضات ورجعوا على القصر روقائيل قال لفوراس : انت هتدفع تمن الغذا اللي هنشتريه من الزفت دا
فوراس : منين يا مولاي هدفع المبالغ دي ؟
روقائيل : عشان تتعلم تتسحب من لسانك بعد كدا وتوافق انت كدا خسرتنا تجارتنا وكمان هتخلينا نشتري بفلوس كتيرة اوى
فوراس : مع احترامي لسعادتك انت مرفضتش ليه ساعتها ومشيت
روقائيل سكت ف فوراس كمل كلام : حضرتك مرفضتش عشان خايف على منصبك عشان انت عارف اللى الناس هتعمله لما تقوم حرب اهليه انت عمرك ما فكرت في شعب يا سيادة الملك انت كل اللى فكرت فيه عرشك وملكك ومكانتك وسط باقى ملوك الجن
روقائيل : انت بتكلمنى كدا ليه انت نسيت نفسك شكلك ياحراااس
الحراس جم بسرعة وروقايئل قالهم : خدوه خدوه على السجن واعدموا اهله كلهم قدامه
الحراس مسكوا فوراس وسحبوهو وهو بيقول : ليه بس كدا انا طول عمري مخلص ليك وفنيت عمري عشان خدمتك هو دا جزائي في الاخر
وبعد اسبوع اتجاب فوراس واتربط في سيخ حديد وسط ساحة عامة واتعد قدام عينه ابوه وامه واخواته البنات الصغيرين واتحبس تانى وطول الشهر دا فوراس كان بيحاول يلاقي طريقة يهرب بيها لحد ما فعلا لقى طريقة وهرب وقال انه لازم ينتقم لأهله وينتقم من روقائيل وملقيش احسن من لوسيفر اللى هيساعده في كدا

عودة من الفلاش باك

فوراس : وهو دا كل اللى حصل يا مولاي
انا حسيت انه صادق فعلا لانى كنت شايف في عينيه غل ممزوج بحزن ورغبه في الانتقام بس كان لازم اتأكد بردو وقولتله : طيب مستعد عشان تكون تبعى انك تتحول لشيطان
فوراس : موافق
انا : ديمون ،إنفصاال !!
ديمون انفصل عني وقولتله : خليك انت هنا لحد ما اخد فوراس واروح بيه لعزازيل لانه الوحيد اللى بيعرف يحول الجن لشيطان
ديمون : تمام
طبعا فوراس كان شايف كل دا ومتنح لان الشياطين بس هما اللى عندهم قرناء لكن الجن لأ فخدته ومشينا وهو سألنى عن اللى حصله فحكيتله عن ديمون وعن حكاية القرناء وفهمته انه لما يتحول هيبقى عنده قرين واختفينا وظهرنا قدام القصر ودخلنا قاعة العرش وكان قاعد على العرش عزازيل وقاعد معاه ساروخ ودنهش وليليث ولاقيس وطبعا كلهم استغربوا لما شافونى وشافو فوراس لانهم عارفين الجن الضوئي وبيقدروا يميزوه ومشينا وقفنا قدام عزازيل وفوراس ركع وقال : مولاي المبجل عزازيل خادمك فوراس
انا : دا فوراس يابابا وزير الملك روقائيل
عزازيل : وده ايه اللى جابه هنا ؟
انا : فوراس قرر انه يسيب روقائيل لانه قتل اهله وهيكون تبعنا وانا جبته هنا عشان تحوله لشيطان
عزازيل فكر شوية وقال : ماشي تعالى يافوراس
فوراس قرب ووقف قدام عزازيل بكام سنتي بس وانا روحت قعدت على الكرسي وكان في وشي لاقيس وخدت بالى انها مركزة اوى مع فوراس وفي في عينيها لمعة اول مرة اشوفها فيها بس حاسس انى شوفتها قبل كدا بس مش فاكر امتا دارك راح مكلمني : شوفتها في عين سيرين لما قابلتها اول مرة في حياتك
انا : تصدق فعلا صح
بصيت على فوراس كان عزازيل حط ايده على راسه وبدأ يقول في تعاويذ وطلاسم وفوراس بدأ يعرق وبقا يمسك دراع عزازيل وعايز يشيلها من على دماغه بس مش قادر وهو عمال يصرخ لحد ما اغمي عليه ووقع في الارض كلنا جرينا عليه نفوقه ولما روحنا عنده استغربنا لانه شكله متغيرش كتير هو بس الهالة المنورة اللى كانت حواليه زي باقي الجن الضوئي اختفت وظهرله جناحين وقرنين بس لسه بردو محافظ على وسامته بصراحة هو فعلا كشاب هو وسيم جدا [ لا لا اوعى دماغك تروح بعيد هاا 🏳️‍🌈 لا انا تمام 😂😅 انا بس بقول اللى ليا واللى عليا ] اول ما فوراس فتح عينه من حظه كانت اللى فوق وشه لاقيس وبتبصله بعينيها السودة الجميلة فهو سكت شوية وبعدين قال : ايه دا انا متت ودخلت الجنة ولا ايه بس دي طلع فيها مزز ايه جمل يابا الحاج
طبعا كلنا انفجرنا في الضحك ماعادا لاقيس اللي دارت وشها من الكسوف لانها كانت عارفة ان الكلام عليها وبعدين انا وقفته وقولتله : دي سحنة هتعتب الجنة تعالى يعم تعالى كولك لقمة عشان انت شكلك مفرهد خالص
روحنا على قاعة الاكل وقعدنا ناكل ولاقيس كانت قاعدة جنبي وليه هميل عليها اسألها على سيرين سمعت صوت صويتها جاي من جوة فقومت جري وروحت على الاوضة وجيت افتح الباب لقيته مقفول فخبطته برجلى اتكسر وشوفت منظر جنني وخلا الدم غلى في عروقي

معلش بقا الفصل قصير حبة بس عشان بجهز في القصة الجديدة وكمان ملقتش قفلة احسن من كدا الصراحة 🙂😂

صورة سيرين البطل 😂 👇

HS87wGt.md.jpg
بحبكم وبحب مين يحبكم سلااام ❤🤗






ورجعلتكم تانى اعزائي المشاهدين بالجزء التالت من سلسلة المتشرد ولو انت اول مرة تشوفنى ياريت ترجع للسلسلة اللى فاتت عشان تقدر تفهم الاحداث ماشية كيف يلا بقا نروح على الفصل في السخان كدا





الفصل الثالث




كنت قاعد اكل جنب لاقيس ولسة هميل عليها اسألها عن سيرين سمعت صوت صويت جاي من اوضتي فقومت جري اروح اشوف في ايه جيت افتح الباب لقيته مقفول فرزعته برجلي كسرته ودخلت شوفت منظر خلى الدم غلى في عروقي وكنت هتجنن !! لقيت سيرين نايمة على السرير وفي حارس من الحراس كان بيحاول يغتص*بها وكانت في علامة على شكل كف على وشها انا هنا مدريتش بنفسي ولقيت نفسي غبت عن الوعي وفوقت تاني لقيت نفسي قاعد على الكرسي جوا عقلي ومتكتف بالسلاسل وبصيت جنبي لقيت ديمون برضوا متكتف فقولتله : انت ايه اللى جابك هنا انا مش سايبك في كوكب الضوئيين
ديمون : معرفش انا مرة وحدة اغمى عليا وفوقت لقيت نفسي هنا
انا : ينهارك اسود دااارك اتجنن وخد السيطرة في لحظة غضب !!
برا الكل كانوا ملمومين في الاوضة و دارك كان خد السيطرة وطبعا مكنش في وعيه وحصل اللى كنا خايفين منه غريزته غلبته والظلام اللى جواه سيطر عليه عشان بما انه قريني فهو كمان كان بيحب سيرين فلما شاف اللى شافه اتجنن المهم ان دارك بص للحارس فالحارس اترفع من فوقها اترزع في السقف وراح مهبود في الارض ودارك شاور عليه بأيده فضل الحارس يصرخ وكل اللى واقفين كانو سامعين صوت عضمه وهو بيتكسر عضمة عضمة ومفيش دكر فيهم قدر يفتح بوقه ولا حتى يتحرك خطوة وخصوصاً عزازيل لانه عارف كويس هو لو قرب هيحصل فيه ايه ، دارك راح على الحارس وشاله ولزقه في الحيط وقاله : انا هخليك تتمنى موتك قبل ما تفكر مجرد تفكير تعمل كدا وراح مديله بونية في بطنه خلته يصرخ بأعلى صوته من الوجع وسابه وقع على الارض وفجأة النار مسكت في جسمه وبقت تاكل فيه وهو عمال يصرخ ويستنجد بأي حد ودارك لف وشه للى واقفين وقالهم بصوت رعب الكل : بتبصوا على ايه ؟!!
كلهم لفوا وشهم عن سيرين لان كانت هدومها متقطعه وتقريبا جسمها كله مكشوف ودارك راح نحيتها وقلع المعطف الملكي اللى كان لابسه ومبقاش لابس غير البنطلون وغطي سيرين بيه وحضنها واختفى بيها وظهر في اوضة من اوض القصر بتاعه اللى في كوكب الضوئيين وهو لسة حاضنها وطبعا مقولكش على كمية الصدمة اللى كانت فيها سيرين من اللى شافته وانى ازاى اتحولت كدا واللى عمله في الحارس عشان حاول يغتص*بها واهله كلهم اللى كانوا مرعوبين منه وفجأة حصلت حاجة صدمتنى انا وديمون وسيرين ، سيرين حست بدمعة نزلت على كتفها المكشوف ايوة دارك ابو قلب اسود بيعيط ومش دارك كمان دا الجانب المظلم فيه الواضح كدا ان كل حته فيا عشقت سيرين
دارك : انا اسف انى مقدرتش احميكي واسف على كل حاجة حصلت منى زعلتك ومن جوز الاغبيا التانيين انا مستاهلش واحدة في جمالك ولا رقتك ولا طيابتك انا اخري اعيش وحيد انا شر وأذي لكل اللى حواليا عشت طول عمرى كل ما احب حد يموت بسبب بس انى موجود في حياته ، اسف انى بعدتك عن ابوكي اللى بتحبيه عشان انانيتي ومصلحتى الشخصية انتى تستاهلى حد احسن بكتير مني
دارك بعد عنها ومسح دموعه وبصلها بصة اخيرة كأنه بيملي عينه منها ومسك ايديها خلى هدومها رجعت سليمة واختفى بيها وظهر عن قصر الملك روقائيل والحرس اتلموا حواليه لما شافوا سيرين معاه وهو سابها وقالها : عيشي حياتك وافرحي وانسيني عشان ترتاحي اشوف وشك بخير ياحبي..... قصدي يا اميرة سيرين ، واختفى ظهر في عرشه وقال لحنوده انه هينسحب من الكوكب دا لانه خلاص مبقاش ليه مصلحة هنا وطبعا كلهم كانوا فاكرينه غريب وكانوا لسة هيهجموا عليه بس غصب عنهم لقوا نفسهم بيخضعوله وكلهم ركعوا على ركبهم وقالو كلهم في صوت واحد : امر مولاي الملك !!
دارك خد جنوده ورجع على عالم الشياطين تانى .
عند الملك روقائيل كان قاعد مهموم عشان بنته اللى مش لاقيها بقالو اكتر من تلات شهور دي وفجأة بيرفع عينه لقاها داخلة جري عليه ودموعها مالية عينيها فاتصدم ومكنش مصدق عينيه وجرى عليها هو كمان وخدها في حضنه وهو بيعيط وبيقولها : وحشتيني اوى يابنتي
سيرين : وانت كمان وحشتنى اووى يابابا وعيطت جامد وابوها فضل يطبط عليها لحد ما سكتت وقعدها وقالها : كنت فين يابنتي ومين اللى خطفك قوليلي عليه وانا هندمه على اليوم اللى فكر فيه يأذيك
سيرين سكتت شوية مش عارفة تقول على لوسيفر ولا لأ هي مش عارفة اذا كان لوسيفر قوي ولا لأ وعارفة كويس ان ابوها قوى وغشيم وممكن يأذيه وبردوا عمرها ما كدبت على ابوها وبتعتبره صاحبها وبتحكيله كل حاجة فضلت ساكتة كتير بس في الاخر قالت لابوها : هقولك بس اوعدني اتك متأذيهوش
روقائيل : يعني ايه ؟! انتى مجنونة دا خطف بنت الملك روقائيل يعني لازم يتعدم قدام الجن كلهم اخلصي انطقى مين هو
سيرين خافت وراحت قايله انها كانت عند لوسيفر وكانت قاعدة في قصر عزازيل نفسه
روقائيل : يبن الوسخة دانا هخليك تتمنى انك مكنتش تنزل من بطن امك في يوم
سيرين اتشعبطت في ابوها وهي بتعيط : لأ يابابا عشان خاطري عشان خاطري بلاش تأذيه
روقائيل : ليه ياختى مأذيهوش ليه ؟
سيرين : ماهو اصل ....سكتت مش عارفة تقوله ايه
روقائيل زعق فيها وقالها : ماهو اصل ايه انطقي
سيرين خافت من ابوها لانها اول مرة تشوفه كدا واتكلمت : اصل يابابا لوسيفر يبقى ... يبقى رفيقي !!
روقائيل : نعم ياروح امك !؟ لوسيفر مين دا اللى انتى رفيقته انتى اتجننتى ولا ايه
سيرين : يابابا هو رفيقي من زمان من قبل حتى ما يعرف انه ابن عزازيل وانه اسمه لوسيفر حتى
روقائيل سكت شوية وكأنه كان بيركز عشان يسمع حاجة او يحس بحاجة وقالها : ايه دا انا حاسس بطاقة غريبة
سيرين علطول فهمت انه قصده على ابنها و بغباء منها راحط مخبية بطنها بإيديها لانها كانت بدأت تبرز حاجة بسيطة ولسوء حظها روقائيل لاحظ دا ودقق فعلا ولاحظ ان بطنها كبرت وقالها : ايه دا ؟
سيرين بخوف : ايه يابابا ؟
روقائيل زعق : بقولك ايه دا ؟! انتى حااامل ؟!
سيرين اتوترت جدا ومبقتش عارفة تقول ايه وبقت تهز راسها بأيوة ولأ في نفس الوقت وروقائيل مسكها من دراعها وقالها ابن مين دا ؟
سيرين سكتت روقائيل راح مديها كف وهي بصتله بصدمة وعنيها رغرغت بالدموع وروقائيل مهموش وقالها : انطقي ابن مين دا ؟
سيرين : اب ... ابن لوسيفر !! قالتها ورفعت ايديها الاتنين بتدارى وشها عشان ميضربهاش تاني
طبعا روقائيل اتعصب وقالها : لو عيزانى اسامحك على هروبك مني عشان تجري لحضن البيه بتاعك وعلى كل اللى عملتيه تنزلى اللى في بطنك دا
سيرين بدون تفكير بس بقلب الام : لأ طبعا مش هيحصل دا ابني وعمري ما افرط فيه
روقائيل : حتى لو كان ابنك دا شيطان وابن شيطان هترضي تشيليه في بطنك ؟!
سيرين : حتى لو ابن بشري هشيله في بطنى لانه ابنى [ بقينا مادة خام للمعايرة يا عزيزي 😂 ]
روقائيل : يعني مش هتنزليه؟
سيرين : لأ
روقائيل راح شاددها من شعرها وهو متعصب وقالها : يبقا انا اللي هنزله بأيديا دول ، وفضل ساحبها لحد اوضتها ورماها على السرير وسيرين هتموت من الخوف وعمالة تعيط وفضلت تقول في سرها : لوسيفر الحقني ارجوك الحقني انا عارفة انك اكيد سامعنى ابننا هيموت يالوسيفر الحقنييي !!!

دارك كان واقف مع جنوده في الساحة وكانوا لسة راجعين وانا وديمون ودارك كلنا سمعنا صوت سيرين ودا بسبب رابطة الرفاقة بيننا وطبعا دارك اول ما سمع كدا اتجنن واختفى بسرعة .

عند سيرين روقائيل تحس ان عقله كان مغيب او هو الغضب مسيطر عليه متعرفش المهم انه طلع خنجره وقرب على سيرين وهو بيقول : دا لازم يموت دا لازم يموت فهماني ،، ولسه هينزل بالخنجر على بطنها ظهر قدامه دارك والخنجر رشق في كتفه وروقائيل اول لما شافه اترعب ورجع لورا وطبعا دارك كانت عينيه بتطق شرار وقاله : عايز تقتلها وتقتل ابني انا هخليك تتمنى الموت ومتلاقيهوش ورفع ايده واترفع معاها روقائيل في الجو وسيرين جرت عليه مسكت دراعه وقالتله : لأ يالوسيفر لأ سيبه ارجوك
دارك بصلها : دا كان عايز يقتلك ويقتل ابنى عايز يحرمنى من اغلى حاجتين عندى
سيرين بصتله وعيونها مليانى دموع : عشان خاطري سيبه لو بتحبني سيبه
دارك مقدرش يكسر كلمتها وعشان بيحبها حب عمرها ما تخيلته فنزل روقائيل ، وروقائيل قلها : اطلعي برا انتى وهو انتى مش بنتي من النهاردة انا بنتى اتخطفت وماتت ومعنديش بنات براااا !!!
دارك حط ايده على كتف سيرين واختفى وظهر بيها في القصر ورجعلي السيطرة تانى وطبعا عشان الخنجر كان لسه في كتفى والدم كان نالى جسمي عشان النزيف لسه موقفش ، امى اول ما شافتنى جرت عليا وقالتلى : انت كويس ياحبيبي ومن ايه اللى في كتفك دا تعالى .... تعالى وراحت مدخلانى على سرير اوضتي وسيرين وقفت جنبي وشوية لقيت عاينة ظهرت عشان امى طلبتها تيجي تعالجنى والغريب ان عاينة كانت لابسة لبس فاجر النهاردة كانت لابسة فستان ازرق بحمالات مبين نص بزازها وقصير جدا واصل لحد فوق كسها لدرجة ان كلوتها الازرق السماوي كان باين وطبعا جسمها الابيض كان كله باين كانت عايزة واحد بس يقوم يركبها وقربت عليا ولما ميلت وقالتلى : مالك بس ياحبيبي ايه اللى عمل فيك كدا ؟!
وانا شوفت بزازها كلها وحلمتها الوردية وكنت هتجنن وعاينة مسكت الخنجر ولسة هتسحبه سيرين زقتها وقالت لأمي : على فكرة انا دكتورة بردو ياخالتي [ الفترة اللى فاتت اتعرفت على ليليث وحبتها] مكنش ليه لزوم نتعب السنيورة ، وسيرين كانت لابسة نفس اللبس اللى في الصورة فقربت عليها وبينت رجلها اليمين كلها لحد وسطها وبصراحة بالنسبة ليا كانت احسن بمية مرة من عاينة وميلت عليا وبينت شق بزازها وعشان بزازها اكبر من بزاز عاينة فكانت بزازها لامسة صدرى ودا هيجنى اوى وهى اتكلمت بمياصة : معلش يا حبيبي استحمل عشان هيوجعك شوية ، ومسكت الخنجر وسحبته وجابت قماشة بيضة مبلولة وحطتها على الجرح عشان توقف النزيف وجابت قماشة تانية مبلولة ومسحت بيها الدم اللى على جسمي وبعد ما النزيف وقف لفت الجرح وفعلا كانت دكتورة شاطرة وبتعمل كل حاجة بمهارة وبعد ما خلصت وظبطت الجرح قالتلى : هتبقى كويس كلها كام يوم والجرح يلم [ طبعا سيرين عملت كل دا بدافع الغيرة من عاينة عشان هيا مكانتش تعرف انها اختى ]
انا حبيت اغلس عليها فقولت لامى : بقولك ايه ياما متيجي ترشقيني خنجر تانى عشان اجرب الدكتورة التانية حاسس انها حلوة وشاطرة
امي وعاينة فهموا الليلة وسيرين كانت لسة جنبي فراحت ضربانى على الجرح وقالتلى : اشبع بيها ومشت وانا عملت نفسي اتوجعت وقولتها : ااااه يبنت الغبية
وليليث وعاينة فضلوا يضحكوا علينا وسيرين كانت لسة هتطلع من الاوضة روحت مشاور عليها بإيدي سحبتها وجات اترمت في حضني وشاورت لعاينة وليليث بعينيا عشان يخرجوا وفعلا خرجوا وقفلوا الباب وانا بصيتلها وقولتلها : مالك بس اتقمصتى ليه دانا بناغشك
سيرين : لا ياخويا روح ناغشها اصلها حلوة وشاطرة اوعى كدا وكانت لسة هتقوم روحت شاددها لحضنى تانى وبوستها من خدها وقولتلها : ياهبلة دى عاينة اختى هتغيري عليا من اختى
سيرين عملت عبيطة : لا طبعا اغير دا ايه اكيد لا طبعا هغير عليك انت
انا : طب ما تسيبك من كل دا وتركزي معايا بقا ،، انتى وحشتيني
سيرين اتلغبطت : امك واختك برا مينفعش ممكن حد فيهم يدخل علينا
انا : خلى حد بس يفكر يقرب من هنا وهو هيشوف هيحصله ايه ؟
سيرين : بس ... بس انا حامل ومش هينفع
انا : متخافيش هبقى ع الهادى خااالص . ها حججك خلصت ولا لسة فيه تانى
سرين بصتلى ولقيتها راحت مقربة منى وباستني في شفايفي بجوع واحنا فعلا بقالنا سنتين ملمسناش بعض وانا مصدقت مسكت شفايفها وبقيت اكل في شفايفها وايدي راحت على بزازها وقفشت فيها وهي اهاتها مكتومة بين شفايفي وبعد شوية وقولتلها : بقولك ايه لسة هناخد وقت في قلع الهدوم ، روحت مطرقع بصباعى والهدوم اتشالت من عليا انا وسيرين وكملنا بوس تاني وبقيت افرك حلمتها بصباعى وابوس في رقبتها وهى عمالة تتأوه وايدي التانية اتحركت وهى عارفة طريقها كويس وراحت على طيزها وقفشتها وكانت مهلبية وروحت بصباعي ناحية الخرم وبقيت الف حواليه وروحت مدخله براحة وهى طلع منها اااااه دوبتنى معاها ونزلت على كسها الجميل اللى بعشقوا وبقيت الحس فيه وادخل لسانى وهى بتصوت من المتعه : اااااه امممم كماان يا حبيبي كماان اااه بتلحس حلو اووى اوووف
وكانت بتفرك في حلماتها وتعض في شفايفها وانا شغال لحس وبدخل صباعي في طيزها وبعد حبة حلوين اترعشت وضهرها اتقوس وجابت شلال عسل على وشي وجسمها ارتخى خالص وهديت
فانا قومت وحطيت زبي على كسها وفضلت احكه رايح جاي وهي رجعت تتأوه تانى ولفت ايديها حوالين رقبتي وشدتنى عليها وشفايفنا اتلحمت تاني ببعض ووسط البوس ظبطت زبري على كسها وروحت مدخله بالبراحة عشان مأذيهاش وبعديت عن شفايفها عشان اسمع اهاتها اللى بتكيفني وهي كانها خدت الاشارة وبدأت : اااه اه اه اه اه اه اه اه يا لوسيفر براااحة اممممم اااااه نيكني كمان نيكني اوووف زبرك مولع جوايا اووووف
انا فضلت انيك بالراحة وازود شوية واققل شوية في السرعة لحد ما حسيت انى هجيب فطلعته من كسها وطلع منها شهقة في نفس الوقت وقالت : طلعته ليه ؟ دخله تاني
انا : دا بعينك انا هجرب اللى نفسي فيها انهاردة
نسيت اقولك ان كل النيك اللى فات دا كان في وضع انها نايمة على ضهرها وفاتحة رجلها اللى هو الوضع العادى ، روحت قالبها بقا ونيمتها على بطنها وخليتها تتفتح الفردتين بأيديها وقعدت فوق رجليها وخدت من عسل كسها اللى كان مغرق الدنيا وبليت بيه الفتحة عشان تسهل الدخل وحطيت راس زوبري على خرمها وزقيت براحة وفضلت ازق سنتي بسنتي لحد ما الراس دخلت وثبتت شوية وهى طبعا كانت بتتقطع من الوجع وعماله تقول : اااااه طلعه يا لوسيفر اااه بيحرق اووي ااااااه
انا : اهدي خلاص ياحبيبتي شوية ومش هتحسي بأي وجع معلش بس استحملى شوية عشان دا هيكون اأمن لينا من كسك عشان الحمل
سيرين هدت نفسها وفضلنا شوية لحد ما حسيتها بدأت تحرك طيزها فروحت مكمل براحة لحد ما دخل كله وهي عنيها دمعت من الوجع بس استحملت وصبرت بردو شوية لحد ما قالتلى : انا مش حاسة بوجع وحاسة بمتعة
انا : خلاص كدا هنبدأ الجد بقا
وبدأت ادخل واخرج وانيك بس بالراحة الاول لحد ما هي بقت تصرخ وتتطلب اني اسرع وانا مكنتش بكدب خبر وكنت كل مرة تقولى كمان نيكني اجمد كنت بسرع اكتر لحد ما بقى صوت تصقيف لحمنا في بعضه مسمع في القصر كله وفضلنا كدا وقت كتير مش عارف قد كيف بس جات في لحظة اترعشت ونزلت عسلها وخرمها بقا بينبض على زبري ودا خلاني مقدرش استحمل وروحت جايب شلال لبن جواها
سيرين : اححححح سخن سخن اوووى انا حاسة بيه في بطنى اممممم
قومت من عليها وهي جات تقوم مقدرتش ووقعت تانى مكانها وقالتلى : عاجبك كدا مش عارفة اتلم على اعصابي من اللى عملته فيا
انا ضحكت عليها وشلتها ونيمتها على جنبها الشمال وجيت نمت على جنبي اليمين قدامها وخدتها فى حضني وهي ريحت دماغها على صدري وانا بلعب في خصلة من شعرها الفضي اللى عامل زى السحر بالنسبالى وقولتلها : حد قالك قبل انك اجمل بنت في الكون كله
سيرين : يوووه كتيييير
انا اتعصبت : نعم ياروح امك
سيرين : يعم بهزر مالك بس انا عمري ما حد قالي كلام حلو وكانت لسه هتعيط
انا : يبقى خلى بس حد يرفع عينه في عينك وانا هدبحه واعلقه على باب القصر حتى لو كان ابويا ذات نفسه انتى ملاكي يعني ملكي انا ومحدش ليه حق يلمس منك شعرة غيري ، وخدت شفايفها في بوسة رومانسية وطويلة وبعد شوية حسيت انها هتتخنق وعايزة تاخد نفسها فبعدت عنها وقولتلها : لا احنا كدا لازمنا تمارين عشان نطول شوية انتى نفسك قصير خالص سكتت شوية وقولتلها : قولتلك قبل كدا انى بعشقك اكتر من اي حد في الدنيا
سيرين اتكسفت وقالتلى : لأ مقولتليش
انا بغلاسة : طيب احسن بردوا انى مقولتش
سيرين راحت خبطانى في كتفي المجروح وقالتلى : هي الغلاسة دي موروثة في عيلتكم ولا ايه؟
انا حبيت اتمسكن عليها فعملت انى اتوجعت فلقيتها خافت وقالتلى : انا اسفة مكنتش اقصد استنا استنى هقوم اجيب العدة واشوفه ولقيتها عيطت
انا مقدرتش امسك انفسي لما لقيتها بتعيط وفضلت اضحك واقولها : وانتوا بقا العياط دا موروث في عيلتكم بردوا 😂
سيرين فهمت انى كنت بغلس عليها ففضلت تضربني بقبضتينها في صدرى وتقولى : خوفتنى عليك وفي الاخر تطلع بتهزر
انا لفيت دراعاتى حواليها وكتفتها وقولتلها : خلاص بقا يا ملاكي انا اسف وبوست جبهتها وقولتلها : يلا ننام طيب عشان انا تعبان وعندي حوارات كتير لسة هعملها
سيرين : طب مش هنلبس هدومنا طيب لحسن حد يدخل علينا ويشوفنا كدا
انا روحت ساحب غطا واتغطينا بيه وقولتلها : متخافيش وعايزك تتعودى على كدا عشان انا خلاص هدمن النوم في حضنك
نمنا في حضن بعض ومقولكش على كم السعادة اللى انا كنت فيها عشان اخيرا اتصافينا انا وسيرين وانا دلوقتي نايم في حضنها وقولت لنفسي : بااس انا كدا مرضي ومش عايز حاجة من الدنيا اكتر من كدا
صحيت تانى يوم ولقيت سيرين رايحة في النوم وحاطة دماغها على دراعي فسرحت في شكلها وهى نايمة البنت دي متستاهلش البهدلة دي ولا ان رفيقها يكون شيطان البنت دي المفروض تتحط في النيش كدا جنب التحف وتطلعها تبوسها وتحطها مكانها تاني 😅 . المهم انى بوستها بوسه خفيفة كدا وسحبت نفسي من تحتها بالراحة ولبست هدومى وغطيتها وطلعت برة لقيت اخواتى قاعدين يفطروا ومعاهم امي وابويا ولاقيس اول ما شافتني قالتلى : ناموسيتك كحلي يا عريس
انا بصتلها وفي ثانية كانت متشعلقة من رجليها في السقف وقولتلها : انا قولتلك انتي مش هترتاحي غير لما تتعلقي من رجليك زي الدبيحة
لاقيس : خلاص اسفه اسفة نزلني خلاص مش هكررها تانى ،، سكتت ومردتش عليها فقالت : طب احدفلي اي حاجة طيب انا جعانة ..... ياض متخليش قلبك اسود كدا خلاص قولت اسفة ... طب يامامااا ابوس رجلك خليه ينزلنى
طبعا امى عشان غلبانة فصعبت عليها وقالتلي : نزلها يبني خلاص بقا
انا : هنزلها عشان خاطرك انتى بس ياقمر
ونزلت لاقيس وهى قعدت تاكل ومركزة في طبقها ومش عايزة تتكلم وكلنا ضحكنا عليها وبعد شوية عزازيل اتكلم : البنت دي بتعمل ايه هنا ؟!
انا وقفت اكل وقولتله : قصدك على مين بالظبط ؟!
عزازيل : انا قصدي على بنت روقائيل بتعمل ايه هنا طب اول مرة وسكتت وقولت خاطفها عشان يضغط على روقائيل بيها لكن بعد اللى حصل اخر مرة ساعت الحارس كان عاوز ...
انا قاطعته وخبطت على الترابيزة : بلاش تجيب السيرة دي تانى عشان انت عارف ايه اللى هيحصل ادخل في المضمون واسأل سؤالك
عزازيل : سؤالى انك لسة مخليها هنا ليه ؟! وايه اللى حصل امبارح دا ؟
انا كنت بحاول بكل الطرق متعصبش واتكلمت وانا بجز على سنانى : اللى حصل امبارح محدش ليه دخل فيه اما بقى انا مخليها هنا ليه فعشان سيرين رفيقتي ومن قبل ما اعرفكم حتى هيا اللى كانت جنبي وكانت مقوياني على الدنيا ولولاها كان زمانى منتحر بس انا كنت عايش على هدف اني اقابلها عشان كدا كنت متمسك بالحياة ... واحب اشكركم على الاستضافة الجميلة دي وقومت وقفت وقولتلهم : اظن كدا كفاية ،، وطلعت مشيت نحية اوضتي وامي جات جري ورايا وهي بتقولى : يبني ابوك ميقصدش حاجة هو بس ...
انا رديت عليها من غير ما الف وشي ليها وقولتلها : مبسش ياما الكلام خلص
ودخلت الاوضة ورزعت الباب ورايا وسيرين فاقت على صوت الباب وشافتني متعصب وقالتلي : خير يا حبيبي مالك متدايق ليه ؟
انا قعدت جنبها على السرير وحطيت راسي بين ايديا ونفخت جامد وانا بفكر وقولتلها : قومي يا سيرين البسي هدومك
سيرين قامت من سكات ولبست هدومها وجات قعدت جنبي وحطت ايديها على كتفي وقالتلى : انا عايزة افهم بس مالك ؟
طبعا انا عشان كنت متعصب كنت لسة هنفجر فيها واقولها انه كله بسببها بس لقيت مرة وحدة جسمي اتكهرب ودارك زعق فيا : انت مجنون !! قسماً بربي يالوسيفر ماتنطق بكلمة من اللى عايز تقوله دا انا لأدفنك بالحياة وانت عارف كويس انا مين وأي خول فيكم اذا كان انت ولا ديمون هيفكر بس مجرد تفكير يزعلها لاقتله في وقتها متنساش ياكسمك انك انت اصلا اللى جايبها هنا وانت اللى خطفتها في الاول
انا سكتت لان كلامه فعلا صح ولقيت سيرين بتهزني : لوسيفر .. يا لوسيفر فيك ايه انت كويس
انا : متخافيش ياحبيبتي انا كويس تعالى نمشي وهحكيلك على كل حاجة
سيرين : نمشي نروح فين ؟
انا : هقولك يلا بس نمشي دلوقتي ... في حاجة تلزمك عايزة تاخديها
سيرين : لا مفيش
انا : طب يلا قومى ،، قومنا احنا الاتنين وانجشتها وطلعنا برا كانوا لسة قاعدين على الفطار فوقفت قدامهم وكان في شارة متعلقة في هدومي بتدل على اني قائد الجيش فكيتها وحطيتها على التربيزة وبصيت لعزازيل وقولتله : انا مستقيل من قيادة الجيش وجنودك اللى كانوا بيتدبروا هيرجعوا ومبروك عليك قيادة الجيش تاني يادنهش ،، لفيت وشي وخدت سيرين ومشيت وانا لسة قدام قاعة الطعام فسمعت ليليث بتقول لعزازيل : ممكن افهم ايه اللى انت عملته دا هتسيبه يمشي كدا ؟
عزازيل : ملكيش دعوة طلاما البنت دي هتفضل معاه يبقى لا ابني ولا اعرفه خليه يغور
طبعا انا سمعت كلام دا انا وسيرين وهي بصتلى وعينيها اتملت دموع لانها فهمت احنا ليه ماشيين وطبعا مش هكدب عليك انا كنت زعلان وحتى سيرين خدت بالها وطبطت على صدرى وقالتلى : اظن بقينا زي بعض وملناش غير بعض دلوقتي بس خليك متأكد انى عمري ما هتخلى عنك وهفضل جنبك ولو حتى كله سابك انا هفضل جنبك
انا ابتسمت ونسيت همى بس بسبب الكلمتين دول وخدتها وخرجت برا القصر وطرت عايز اشوف مكان بعيد عن عالم الشياطين كله بس مش عارف فين وانا طاير كدا وواخد سيرين في ايدي سمعت صوت فوراس بينادي عليا وكان واقف على الارض فنزلتله انا وسيرين وهو اول ما شاف سيرين ركع على رجله وقال : اهلا بمولاتي الاميرة ،، وبصلي وقالى : رايح فين كدا ؟
انا : مش عارف بس عايز اشوف بيت بعيد عن عالم الشياطين خالص
فوراس : ممكن افهم ليه ؟
انا : مش مهم تفهم يافوراس المهم هتعرف تساعدني ولا لأ
فوراس : للأسف يا مولاي انت عارف انى لسة جديد هنا ومعرفش حاجة هنا اوى
انا : طيب روح ارجع الجيش يا فوراس
فوراس : طب وانت مش هتيجي الجيش ولا ايه ؟
انا : لا خلاص انا مبقتش قائد الجيش القيادة رجعت لدنهش
فوراس : يبقى انا كمان هسيب الجيش وهاجي معاك انا لما قولتلك انا عايز ابقى تبعك يبقى معناها تبعك ووزيرك الشخصي وميهمنيش انت في اي طرف المهم انى هبقى معاك وفي صفك دايما
ديمون كلمنى وقالى : لقيتها انت ممكن تروح تقعد في العالم الافتراضي وتبنيلك بيت هناك بشكل مؤقت لحد ما نشوف مكان تانى
روحت قايل تعويذة وظهر الباب بتاع العالم الاتفتراضي ودخلنا منه انا وسيرين وفوراس وظهرنا في الكوكب اللى كانت الجنود بتتدرب فبه وروحت للجندي اللى كنت سايبة يدربهم وقولتله : كفاية كدا ارجع بالجيش
الجندي : بس لسة يا مولاي مكملناش غير 25 سنة بس وحضرتك كنت قايل 100 سنة
انا : انا خلاص سبت الجيش ودنهش رجع القائد ولازم تكونوا هناك تحت امره
الجندي : انا تحت امر حضرتك انا هوديهم وارجعلك لانى مابحبش دنهش ولو انت كدا عايز تنفصل وتستقل بحكم لوحدك فانا بتشرف اكون من اول الجنود المخلصين ليك
انا :انت مقولتليش انت اسمك ايه ؟
الجندى : خادمك المطيع صلهوب
فتحفت الباب بتاع العالم وخليته خرج الجنود وجع تانى وقولتله : استنانى هنا لحظة انت وفوراس وراجعلكم
خدت سيرين واختفيت وظهرت في كوكب جميل مليان زرع وخضره كنت لقيته هناك وكمان عملت فيه حديقة شبه اللى كنت بشوف سيرين فيها في الاول ولما اختفينا وظهرنا في الحديقة لقيتها فرحت اوى وكانت بتتنطط من الفرحة وقالتلى : عملتها ازاى دي ؟
انا : مفيش حاجة تغلى عليكي يا ملاكي
سيرين : بس الحديقة اللى كنا بنتقابل فيها كانت من خيالى
انا : واهي بقت حقيقة وكمان فيها نفس الطيور اللى كنت كل مرة بشوفك بتبصيلها
سيرين من الفرحة نطت وحضنتنى وباستني جامد اوى وانا كنت سامع دقات قلبها عالية وفرحت انى قدرت افرحها وانسيها همها ونزلتها وروحت مسقف بأيدي ظهر قصر عبارة عن خرافة معمارية كان موجود في نهاية الحديقة وبصتلها وقولتلها : عايزك تستكشفي المكان كدا عشان انا مضطر امشي دلوقتي لان عندي مليون حاجة لازم اعملها
سيرين : حاضر ،، وجرت على الحديقة زي الاطف*ال الصغيرة وانا سبتها واختفيت وظهرت عند صلهوب وفوراس وقولتلهم : اول مهمة عندي ليكم وقد تكون اهم مهمة في حياتكم
فوراس : ايه هيا واحنا هنحاول بقدر الامكان نعملها
انا : انا بعتت حاول 5000 شيطان يعملوا علاقات مع بنات البشر عشان انتج هجائن عندها قوة الشياطين وذكاء البشر عايزكم تروحوا عالم البشر وتجمعوا الشياطين دول وتجمعوا كل بنات اللى عملوا معاهم حلاقة وحملوا وتجيبوهم هنا فاهمين كل دا ميقعدش اكتر من يوم
فوراس : بس كدا الامر هيكون ملحوظ جدا
انا : مبقاش عندنا وقت للأختباء كل اللعب دلوقتي بقا ع المكشوف ... استنى يا فوراس انت وصلهوب
الاتنين : امرك
انا : لما تجمعوا البنات فكروا في انكم تنقلوهم لهنا وقولوا [سلفارا] هتلاقو نفسكم هنا
الاتنين اختفوا وديمون كلمنى : يبني طب ماهو كدا البنات دي مش هتبقى كملت يومين من ساعت ما حصل معاها العلاقة دا غير ان فوراس وصلهوب يوم بالنسبالهم في عالم البشر يساوي 10000 يوم هنا يعني عقبال لما يجيوا هتكون عدة مدة
انا : دارك هيتحكم في سرعة الزمن هنا وهيخليه يساوى يمشي بنفس سرعة عالم البشر ولما يجيب البنات هخليه يسرعوا ويبقا اليوم في عالم الشياطين ب1000 يوم هنا وبكدا هنخلى البنات تخلف وتحمل تانى عشان اكون جيش كبير المهم انى عندي ليك مهمة دلوقتي
ديمون : ايه هيا ؟
انا : هتروح عالم الشياطين تجمعلى كل المرتزقة اللى هناك واي فقرا محتاجين فلوس هتجمعهم وتوعدهم بانك هتديهم فلوس مكانوش يحلموا بيها مفهوم
ديمون انفصل عني وقالى : مفهوم واختفى
ودارك كلمنى : انت شكلك ناوى على حاجة كبيرة اوى
انا : اكبر مما تتخيل يلا انفصل وبطئ الوقت هنا ،، دارك انفصل عنى وراح قايل تعويزة وقالى : كدا اليوم هنا بيساوى يوم في عالم البشر وبيساوى 100 يوم في عالم الشياطين
بعد تقريبا خمس ساعات كنت قاعد مكاني ومستنى لقيت ديمون ظهر ووراه عدد كبير من الشياطين الرجالة والستات والاطف*ال فقولتله : كام دول ؟
ديمون : مليون راجل و 800 الف ست و 4 مليون طف*ل [ متستغربش ان ديمون رجع بالسرعة دي احنا قولنا اليوم هنا ب 100 يوم هناك واما عن عدد الشياطين دلو فمحدش هيلاخظ اختفائهم لأن عدد الشياطين الآف الترليونات فغياب العدد دا شيء لا يذكر يعني زي ما يكون معاك الف جنيه جنيهات لو ضاع منك عشرة جنية مش هتحس بيه وديمون عشان هو فهم قصدى فلما كان بيتفق مع حد انه هيوح معاها كان بيمحى الشيطان دا من ذاكرة كل اللى يعرفوه عشان حتى محدش يبلغ عن اختفائه ]
انا : حلو اوى هنستنى لما فوراس وصلهوب يرجعوا .... لسه هكمل كلامي لقيت صلهوب وفوراس رجعوا ومعاهم الشياطين اللى كنت بعتهم ومعاهم كمية بنات رهيبه فقولت لصلهوب : عملتوها ازاى ؟
خلينا الشياطين تسيطر على البنات وتنقلهم في مكان مفهوش صريخ ابن يومين ونقلناهم هنا
انا : كام هما ؟
فوراس : مليون ونص بنت الشيطان كان بيعمل علاقة مع 100 بنت في اليوم
انا : عاش ... دارك شوف شغلك يلا
دارك قال كام تعويذة ورا بعض قدر بيهم يخلى الزمن يمر اسرع ب100 ضعف على الأطف*ال اللى لسه في بطن امهم واللى جم مع اهلهم بس اما الباقى فكان الزمن بنالسبالهم بيمر عادي زي الطبيعي بتاعه اللى هو يوم في عالم الشياطين ب100 يوم هنا يعني كدا الجنين مش هياخد في بطن امه اكتر من 3 ايام ويتولد ويكبر 10 سنين في 36 يوم بس [ معلش وجعت دماغك بالارقام عارف بس استحملنى😅]
كلمت صلهوب وقولتله : انت مسؤل عن تدريب الشياطين الذكور كلهم بس قبل التدريب ما يبدأ تكون متأكد ان كل راجل يعمل علاقة مع ست شيطانة عشان تحمل وبعدها يبدأو تدريب وبعد اربعين يوم يكونوا خلفوا وأولادهم كبروا يعملوا علاقة تانى وهاكذا تكرار مفهوم
صلهوب : مفهوم
انا : يلا روح شوف شغلك وانت يافوراس مسؤول عن تدريب اولاد الشياطين الموجودين حاليا لحد ما يكبروا عايزهم يطلعوا عصبهم ناشف من صغرهم ولما ولاد البشر يكبروا ويبقوا 15 سنة تبدأ تدريب معاهم هما كمان [ طبعا دلوقتي انت في دماغك مية الف سؤال دلوقتي هو ازاى الشر هيسكتوا كدا هقولك ان مفيش واحد من الموجودين سواء بشر او شياطين هيعترض لان دارك عملهم سحر خلاهم كلهم تحت طوعي انا وهو وديمون وبقوا عاملين زي المكن بينفذوا الاوامر وبس ]
كل واحد فيهم راح يشوف شغله وانا وقفت اشرف عليهم واظبط الدنيا وبعتت ديمون يتجسس على عالم الجن ويفهم الدنيا ماشية ازاى وايه الاخبار وطبعا لان الجن كان ليهم جواسيس في عالم الشياطين فعرفوا انى اختفيت ودي حاجة خلتهم في قمة الانشكاح لانى كنت بمثل تهديد كبير عليهم وحتى لو رجعت انا وحيد لانى سبت الجيش فمش هفكر احاربهم وديمون لما قالى الكلام دا قولتله : خليهم يفرحوا لحد ما يشبعوا عشان اللى جاي كله سواد .
عدي اليوم وجه التاني وبردوا انا واقف بشرف عليهم وفجأة رن في ودني صوت سيرين وهي بتصرخ وبتستنجد بيا !!!

بااس كفاية كدا عنب اوي اهو فصل كامل متكامل كبير و مليان احداث وساسبينس وجنس من اللى قلبك يحبه خلي قلبي يحبك بقا واعطيني لايك وتعليق شجعنى فيه عشان احنا داخلين على مدعكة حرفياً

بحبكم وبحب مين يحبكم سلام 🤗💙
عاش جدا قصه حلوة انا متابعها من الاول استمر وعاوز اعرف اللى بعده هينزل امتا
 
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: العنتير و Dark storm
عاش جدا قصه حلوة انا متابعها من الاول استمر وعاوز اعرف اللى بعده هينزل امتا
حبيبي
الجديد بكرة
 
  • حبيته
التفاعلات: Naruto m

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%