NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة الفرعون المصري | السلسلة الاولي | ـ عشرة أجزاء 17/8/2022

تسلم ايدك لا اروع و ارقي من اسلوبك المتقي و تسلسل الاحداث و درامية القصه بس حاول انك تتطبل في الجزء شوي
 
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
جزء حلو ياريق و ممكن يكون كانا أبوي بيدرب يا خالو
 
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
تسلم ايدك لا اروع و ارقي من اسلوبك المتقي و تسلسل الاحداث و درامية القصه بس حاول انك تتطبل في الجزء شوي
شكرا لمرورك ❤️❤️
 
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
كمل مستني بقيه الاجزاء
 
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
جزء رائع
 
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
يعني جي عند اهم حته ان الواحد يعرف وليد عمل كل ده ازاي تقوم تفصلنا يا اخي حرام عليك ليه كدة🙂
بس عاش عليك الجزء فشيخ وفيه تتطور جامد في الكتابة بتاعتك استمر يسطا ومتتاخرش علينا♥️
 
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
يعني جي عند اهم حته ان الواحد يعرف وليد عمل كل ده ازاي تقوم تفصلنا يا اخي حرام عليك ليه كدة🙂
بس عاش عليك الجزء فشيخ وفيه تتطور جامد في الكتابة بتاعتك استمر يسطا ومتتاخرش علينا♥️
حبيبي تسلم ❤️❤️
 
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
انا اول مرة اعلق لحد علي المواقع دية بس الصراحة شابو عليك بس خلي الجزء يكون طويل وخليك سريع وانا مستني السادس
 
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
معلش هيا مش دي برضوا اول قصه مسلسل alex rider
 
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
الاجزاء قصيره كده ليه ؟
يا فنان القصه جميله و انت بتأخر الاجزاء فياريت تطول الاجزاء شويه .
 
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
الاجزاء قصيره كده ليه ؟
يا فنان القصه جميله و انت بتأخر الاجزاء فياريت تطول الاجزاء شويه .
شكرا 😍😍
انا كل مره بكبر الجزء والتأخير بيكون يوم بس
 
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
عاااااش عليك استمر يا وحش
 
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
  • عجبني
التفاعلات: Crasco
القصة عن الغموض والجواسيس

انا وليد 16 سنه عايش مع خالي ومراته في فيلا صغيره


خالي خالد ويعتبر قريبي الوحيد اللي عايش

سمر 30 سنه لبنانية مرات خالي

احمد 16 سنه اقرب صاحب ليا وجيران
/////////////////////////////////////////////

الجزء الاول



في مكان ما داخل شركه مجهوله شخص ملثم بيدخل فلاشه في سيرفر ويبدأ عداد نقل البيانات وبعد لما يخلص بيحط شعار العنقاء على الجهاز ويختفي


وفي نفس الشركه بعد ساعه
في الدور الاخير بيكون قاعد مدير الشركه وبيتصل بالسكرتيره بتاعته وبيقولها تغير جميع مواعيده النهارده وتحجز طياره للقاهره وبيقفل معاها وبيفضل يقلب في شعار العنقاء في سكوت وغضب وبعدين بيتصل على واحد وبيقوله عايز اقابلك في اسرع وقت انا جاي القاهره بخصوص (وبيسكت للحظات) وبيقول الجماعه ظهرت لازم نتحرك قبل الكارثة ماتحصل
وبيفتح الاسانسير وبيدخل ولكن بيقع وبيكون الاسانسير عباره عن صوره وهم



عندي انا
ماشي في المدرسه مع صاحبي احمد في الطرقه وبنسمع الجرس وبنجري علشان نلحق الحصه

داخل الفصل
المدرس بتاع العربي ماشي بين الدسكات وعمل بيتكلم عن تاريخ عنتره في الشعر وانا قاعد مبضون وبعدين بتكلم مع احمد صاحبي
انا : هو ازاي محمد عرف بمكان الحفله
احمد : سمع البنات بتتكلم في الحمام عن المكان
انا : كان بيعمل ايه هناك الواد دا
احمد : هو دا المهم دلوقتي هو بعتلي العنوان على الواتس وبيطلع التلفون علشان نشوفه فالمدرس خد باله ونتش منه التلفون وقاله المره الجايه هكسره

بعد الحصه استنينا المدرس علشان ناخد التلفون ودخلنا المكتب بتاعه بس مرضيش وقالنا التلفون هيفضل هنا لحد بكره وبيمشي

استنينا لحد ما كله مشي من المدرسة
احمد : ها ياجهبز هنجيب التلفون ازاي والباب مقفول بالمفتاح
انا : بص يامعلم انا سبت شباك المكتب مفتوح لما كنت انت بتتكلم معاه فاستنى بقى انت هنا وانا هتصرف


سبته وجريت على السور ونطيت في الهوا ومسكت السور من فوق وكان ارتفاعه فوق ٣ متر وبعدين طلعت على السور ونطيت جوا المدرسه وببص على صاحبي عند البوابه لقيته زي المشلول ضحكت واتسحبت لحد المكتب ودخلت من الشباك لجوه المكتب وفتحت الدرج خدت منه التلفون ورجعت تاني لاحمد اللي كان فاتح بقه من الاندهاش

ولسه هنمشي لقيت خالي واقف جنب العربيه وبيشاور ليا وبيقولي تعالى رحتله واحمد لما صدق وجري
خالي : ايه اللي انت عملته دا
انا : اصبر بس هفهمك انا كنت بجيب التلفون
خالي : بانك تنط على المدرسه زي الحراميه افرض مسكوك دلوقتي كنت خدت فصل على الاقل اسبوع
انا : معلش المدرس خد التلفون وكان عليه معاد مهم لازم اعرف مكانه ووعد مني مش هتتكرر
خالي : علشان لو اتكررت انا اللي هفشخك وحات التلفون عقاب ليك يلا اركب خلينا نمشي

داخل الفيلا
سمر : عملت ايه المرادي يا مقصوف الرقبه
انا : عملت ايه يعني كل دا علشان رجعت التلفون تاني
سمر : تقوم تنط فوق السور زي الحراميه
انا : مكنش قصدي وعلى العموم كل دا راح على الفاضي خالو خده مني بردو
سمر : التلفون في العربية برا ومش تحاول تجيبه فاهم
انا : ماشي

على الغدا
خالي ماسك التابلت وهو بياكل وعمال يتفرج على اخبار وفاة مايكل وهو ساكت خالص
انا :ايه ياخالو انت مندمج كدا ليه
خالي : معلش اصله كان عميل عندنا في البنك
انا : هو مايكل دا مصري ولا ايه
خالي : اه مصري بس عايش من زمان اوي في لندن وعنده ابن كمان اهو هو اللي في الفيديو دا
انا : انت قصدك ان ابنه هو كريس مايكل
خالي : انت عارفه منين
انا : انت بتهظر دا واحد مشهور على التيكتوك بيعمل مقالب دايما فابوه وابوه زهق منه ودخله مدرسه في فرنسا بتعلم العيال التربيه



في مكتب خالو
خالي فضل يقلب في صفحة كريس ويكتب الحجات اللي بيلقيها مهمه في ورقه وبعدين بيتصل على واحد وبيقوله انت فاكر مايكل
الراجل : اكيد
خالو : ابنه كان في المدرسه دي فرصتنا الوحيده



خالي جالي الاوضه بيخبط عليا وبيدخل
خالي : المدرسه اللي كنت بتقول عليها اسمها النقطة السودا
انا : تقريبا اه بتسأل ليه
خالي : لا من غير سبب اصل افتكرت حاجه كدا انا ماشي رايح شغل سلام


خالي بيتصل حد على واحد وبيقوله قابلني في المكان الامن بسرعه

المكان الامن
خالي مستني الراجل وبعدها بشويه الراجل بيظهر
الراجل : وصلت لايه تاني
خالي : المدرسه بين جبال الالب في فرنسا احنا كدا مستحيل ندخلها من غير مساعده من جوا المدرسه
خالي: احنا لازم نجند طالب وهو هيساعدنا ندخل المدرسه
الراجل : انت عرفتهم بالمعلومات دي
خالي: اه ومنتظر الرد
الراجل (بيكلم نفسه): كدا ممكن يوصل للكبير ومهمتي هتفشل لازم اتصرف
خالي : ها هتسعدنا ندخل المدرسة ازاي
الراجل : (قلع الماسك اللي لابسه ) انت كدا وصلت لمرحلة الموت وطلع مسدس وفرغه في راسه



عندي انا
كلمت احمد وقولتله يعرف مكان الحفله من محمد تاني علشان التلفون مع خالي


رحنا الحفله ودخلنا وكانت المزيكا عاليه واحمد سابني وقالي هروح اجيب اي مشروبات وفضلت واقف لوحدي لحد مجت بنت
غاده : واقف لوحدك ليه
انا : معلش مصدع شويه
غاده : هو انا شوفتك فين قبل كدا
انا : احنا في الفصل مع بعض
غادة : يبقى اكيد انت لسه منقول
انا : لا احنا بقالنا اكتر من ٥ سنين مع بعض بس انتي اللي مبتكلميش حد
غاده : (وشها احمر من الاحراج) ومشيت
فضلنا شويه نشرب وبعدين الوقت اتأخر فامشيت

عند الفيلا
وانا راجع لقيت عربيات بوليس كتير قدام الفيلا

بعد ساعة جوا الفيلا
انا : عاوز اشوفه
الظابط : معلش بس الحادثة كانت وحشه خالص وجثته اتشوهت
انا : انا مش فاهم (وبعيط بحرقه وسمر حضناني) خالي عمره مساق بسرعه وعمره معمل مخلفه واحده
الظابط : هو كان شارب وظهر الكحول في تحاليل الدم
انا : بس هو عمره مشرب كحول في حياته وا.......
وفضلت اعيط وسمر خدتني في حضنها

في العزا
لقيت واحد ومعاه اتنين رجاله وواحده ست جايين عليا وبيقوله شد حيلك
انا : مين حضراتكم
الراجل: انا مدير خالك في البنك واسمي خيري ودول زمايله مياده وسيد ومحمود
انا : اتشرفت بيكم
خيري : انت لو احتجت اي حاجه انا تحت امرك خالك كان يعتبر زي ابني بالظبط واكتر كمان
انا : لو احتجت حاجه هعملها بنفسي ومش منتظر حاجه من حد
خيري : راجل يابني زي خالك بالظبط

بعد شوية
احنا لازم نمشي وبأكد عليك لو احتجت حاجه تقولي ودا الكارت بتاعي فيه كل التلفونات

بالليل دخلت مكتب خالي وقعدت اقلب في حجاته والدموع في عيني ولقيت ورقه مكتوب فيها ارقام كتير بس مهتمتش بيها
افتكرت ان خالي كان سايب التلفون في العربيه فطلعت الاوضه بسرعه وفتحت اللاب وقدرت احدد مكان التلفون

المكان تجميع عربيات الخرده
دخلت المكان من السور الخلفي وبقيت اتسحب لحد ماشوفت العربيه واللي مكنتش مخدوشه فتحت الباب وركبت وطلعت التلفون
ولقيت شويه عمال ومعاهم راجل لابس بدله جايين على العربية فحاولت اتخبى تحت الكرسي وسمعت الراجل بيقول
الراجل : انتو مفككتوش العربيه ليه لحد دلوقتي
عامل : يفندم الشغل كتير والعربيه دورها لسه مجاش
الراجل : انا مليش دعوه العربية تتفكك دلوقتي ونفذ الامر
عامل : تمام يفندم

ومره واحده العربيه اترفعت وبتتوجه على الالة التقطيع وانا لسه جوه العربيه ولكن فتحت الشباك اللي ورا ونطيت على سقف عربيه خردا وفضلت مركز مع الراجل ولاحظت انه سيد اللي كان مع خيري في العزا
سيد (بيتكلم في التلفون) : تمام يفندم العربيه مبقاش ليها وجود خلاص وانا جاي في الطريق

وركب عربيته ولسه هيطلع جريت انا واتزحلقت تحت العربيه ومسكتها من تحت
بعد حوالي ربع ساعة العربيه وقفت في جراش تحت الارض ونزل سيد وضغط على زرار الاسانسير وركب والباب اتقفل

فضلت شويه بستكشف المكان وبعدها لقيت سلم نزلت من عليه لحد ملقيت باب فتحته لقيت طرقه واخرها باب حاولت افتحه معرفتش علشان بيفتح بالبصمه وسمعت صوت الاسانسير نازل جريت على السلم لحد مواحد فتح الباب جريت بسرعه قبل ما الباب ما يقفل وانا بتسحب وشفت مكاتب كتير وكل مكتب عليه ورق واللي شغال عليه مش مركز مع حاجه غير الورق

فضلت اتسحب لحد مالقيت غرفه مكتوب عليها المدير دخلت بسرعه وكانت المفاجأة .......................



الجزء الثاني

دخلت المكتب وكانت المفاجأة ان المدير بتاع خالي قاعد على المكتب و سيد بيتكلم معاه وسكتو اول ماشفوني

خيري / انت دخلت هنا ازاي
انا / انت بتعمل ايه هنا
خيري / قولتلك جيت هنا ازاي ودخلت من غير ما الامن يشوفك ازاي

انا / يعني انت اللي قتلت خالي وخفيت العربيه ومشيت ناحية طربيزه كان عليها شويه مسدسات خدت واحد ونشنت عليه

خيري / طب اسمعني الاول خالك كان شغال معانا هنا
انا / وانت مفكر ان انا هصدقك

خيري / خالك مكنش بيشتغل في بنك خالك كان شغال معانا هنا

انا / وهنا اللي هو ايه بالظبط وخالي مات ازاي

خيري / اولا هنا اللي هو جهاز المخابرات وخالك اتقتل في مهمه

انا / وايه الدليل على الكلام دا

خيري / هحكيلك كل حاجه بس نزل السلاح

انا / طب احكي وفضلت مهدده بالسلاح

خيري / اولا خالك شغال معانا من وهو لسه في الكليه واللي عرفنا عليه كان ( سكت شويه)

انا / كان مين انطق

خيري / كان ابوك

انا / اول ماسمعت ابوك المسدس وقع من ايدي ورجعت لورا وقعت على كرسي

خيري / انا عارف ان الكلام دا كتير عليك بس استحمل بقى باقي الحكايه

" ابوك كان اهم ظابط معانا وابتدا شغل معانا وهو عنده ١٧ سنه تقريبا ولما دخل الكليه اتعرف على خالك وبقو اعز صحاب وكان فيوم عند خالك في البيت وشاف امك واعجب بيها واتجوزو وهو لسه في سنه تانيه وعرف خالك انو شغال معانا وخالك كمان حب انه يشتغل معانا وكانو بيجيبو معلومات مهمه جدا وبيخلصو مهمات مستحيله لدرجه انهم اتسمو ثنائي الرعب وفي يوم كانو في مهمه في نيويورك بيطاردو جماعه اسمها العنقاء وفعلا قدرو يخلصو من معظم الكبار اللي فيها ولكن واحد من الجواسيس بتعهم قدر يهرب لروسيا وفضل يجمع معلومات عن ابوك لحد مقدر في يوم انه يتسلل لفندق ابوك وامك كانو قعدين فيه في لندن وقدر يقتل ابوك بس ابوك قدر يهرب امك قبل ميوصل لها وانت كنت هنا مع خالك ومن سعتها واحنا منعرفش امك فين"

انا / سامع الكلام وعيني بتنزل دموع ومش عارف انا فرحان ان امي طلعت عايشه ولا زعلان انها سبتني ولا غضبان بسبب اللي قتل ابويا لسه عايش

انا / طب خالي مات ازاي

خيري / خالك قعد طول حياته بيدور على اللي قتل ابوك وعرف اسمه اللي هو سواريز وبيمتلك مدرسه في فرنسا

انا / مدرسه النقطة السودا

خيري / انت عرفت منين دا المعلومه لسه واصله ليا

انا / انا اللي قولت لخالي عليها ( وعرفته بحكاية ابن مايكل )

خيري / اوبا انت حليت لينا اكبر مشكله احنا بنواجهها حاليا
انا / ازاي الكلام دا

خيري / اولا مايكل كان صاحب ابوك وكان هو اللي بيمدو بالمعلومات عن جماعة العنقاء
ثانيا ابن مايكل دخل المدرسه من ٦ شهور تقريبا بس ابوه مكنش يعرف ان صاحب المدرسه هو سواريز فكدا اللي ساعد فقتل مايكل اكيد ابنه واللي بيثبت كدا الكارت دا بتاع جماعة العنقاء

انا / مستحيل هو اه كان بيعمل مقالب في ابوه بس مش لدرجه انه يقتله

خيري / يابني افهم المدرسه دي اللي بيدخولها بيتحول احنا مش عارفين ازاي بس كل تصرفات الطلاب اللي بيطلعو منها بتكون غير طبيعية

انا / طب طالما انتو عارفين الكلام دا عن المدرسه دي مش بتهجمو عليها ليه

خيري / اولا المدرسه بين جبال فلو حاول حد يقرب منها هيكون ليهم افضليه الهجوم وثانيا المدرسه في فرنسا

انا / يعني افضل حل يكون ليكو حد جوا المدرسة ويعرف ايه اللي بيحصل جواها

خيري / هذا الشبل من ذاك الاسد فعلا

انا / طب مقولتش ليا خالي مات ازاي

خيري / كان مشترك مع ظابط من روسيا علشان يوسع منطقة البحث عن سواريز بس انا كنت قلقان منه وقلت لخالك يبعد بامر بس خالك كان بيقابل الراجل دا من ورانا كان خلاص مش شايف حاجه غير الانتقام والظابط لما عرف ان خالك وصل للمدرسه قتله على طول واللي عرفناه انه تبع سواريز

انا / يعني سواريز يعتبر قتل ابويا وخالي وانتو معملتوش حاجه

خيري / يابني احنا كنا بنعمل اللي فوسعنا

انا/ مكنش كفايه ( وقفت ) انا لازم امشي من هنا وسبته وفتحت الباب وجريت على برا

خيري / سيد شوف الامن اللي برا دا واعرف دخل ازاي من غير محد ياخد باله

سيد / تمام يفندم

خيري مع نفسه / الولد دا بيفكرني بابوه انا لازم اجنده فورا
نفسه / هتجند مراهق علشان عرف شويه معلومات
خيري / انت مشفتش دخل ازاي مبنى المخابرات من غير محد ياخد باله ولا السلاح اللي هددني بيه من غير ميخاف
نفسه / طب هتسامح نفسك ازاي لو جراله حاجه وانت لسه مجبتش حق ابوه ولا خاله اللي كانو زي ولادك
فضل يكلم نفسه لحد مقتنع انه لازم يجندني

عندي انا
كنت بجري باسرع معندي على الكورنيش لحد متعبت وكانت الساعه ٩ بليل قعدت على كرسي وكلمت نفسي

انا / انا عايش كل دا ومش عارف حاجه عن حياتي

نفسي / طب مبسوط دلوقتي لما عرفت

انا / ياريتني معرفت حاجه ابويا وخالي اتقتلو وكمان كانو شغالين جواسيس وامي (دمعت جامد ) عايشه ومسئلتش مره عن ابنها

نفسي / طب وتفرق ايه عن لو كانت ميته انت متعرفش عنها حاجه انساها احسنلك وارجع حياتك عادي ولا كأن حاجه خصلت

انا / طب وحق خالي وابويا اللي في رقبتي

نفسي / لا مش فرقبتك انت دا عند خيري واللي شغال معاه
انا / عندك حق انا لازم انسى

وقعدت شويه لقيت خيري جاي عليا

خيري / هتفضل قاعد كتير هنا

انا / ملكش دعوه بيا ابعد عني وخليني اكمل حياتي

خيري / طب ودم ابوك وخالك

انا / دمهم في رقبتك انت

خيري / انت مفكر ان انا ساكت على الموضوع دا خالك وابوك كانو زي ولادي واكتر بص من الاخر كدا انا عايزك انت اللي تاخد حقهم وتدخل المدرسه

انا / اه ولو حصل حاجه تبعني زي مبعتهم كدا انا عمري ما هحط ايدي فايدك سلام وسبته ومشيت

في الفيلا
سمر / ايه ياحبيبي كنت فين من الصبح قلقتني عليك
انا / معلش كنت مخنوق وبتمشى
سمر / طب تعالى كل معايا انا مكلتش ومستنياك

على السفره
كلت لقمتين وبنبص انا وسمر على مكان خالي وبندمع وسبت الاكل وطلعت الاوضه ونمت على طول

صحيت الصبح ورحت على المدرسه
في الفصل
الكل جه عزاني واحمد قاعد جمبي وفجأة غادة جت
غادة / شد حيلك ياوليد
انا / بصيت ليها وهزيت دماغي
غادة / انا اسفه على اللي حصل المره اللي فاتت ولو تقدر بعد المدرسه نروح نتغدى سوا تبقى قبلت اسفي
انا / ماشي هستناكي بعد المدرسه ومشيت
احمد / ايه اللي حصل المره اللي فاتت
انا / لما كنا في الحفلة جات تكلمني وقالتلي انا شوفتك فين قبل كدا
احمد/ 😂😂😂😂 يعني بقالنا خمس سنين مع بعض وبتقولك كدا
انا / بس بقى ياض واديها كمان عزماني على الغدا شوفلك كلبه بقى ترضعك على الغدا 😂

بعد المدرسه
مستني غاده قدام البوابه وجت بعد خمس دقايق
انا / يلا ولا ايه
غاده / يلا انا حاجزه في مطعم شيك اوي قريب من هنا
انا / طب افرضي كنت رفضت ان اجي معاكي
غادة / عادي كنت هكنسل الحجز

في المطعم
بناكل انا وغادة وهي سئلتني سؤال
غادة /هو انت مرتبط ياوليد
انا / (اتفجأت) ايه ..اه ... لا ... قصدي لا مش مرتبط
غادة / بتضحك انت دمك عسل اوي
انا / وشي احمر (انا اول مره اطلع مع بنت اصلا 😂 فحبيت احرجها هي كمان) وانت جميله جدا وبالاخص الغمزات بتاعتك
غادة / (ضحكت وغمزاتها بانت اكتر )
قعدنا نتكلم بتاع ساعه

غادة / انا سعيدة جدا اني اتعرفت عليك انا لازم امشي علشان اتأخرت ولسه هطلع فلوس تحاسب
انا / انتي بتعملي ايه انت كدا بتشتميني
غادة / طب ليه مش انا اللي عزماك
انا / بس انا الراجل وانا اللي هدفع روحي يلا

عند الفيلا
وانا مروح لقيت عربية بوليس واقفه قدام الفيلا وتلفوني بيرن وكان رقم بريفت ......


الجزء الثالث

لقيت عربية بوليس وقفة قدام الفيلا وتلفوني كان بيرن من رقم برايفت.......

انا : الو عايز ايه تاني
خيري : مانت عارف عايزيين ايه
انا : قلتلك قبل كدا انا مستحيل اثق فيك ابدا وقفلت السكة في وشه

ودخلت الفيلا لقيت ظابط بيتكلم مع سمر
انا : فيه ايه يسمر (بتبصلي وبتدمع)
الظابط : انت مين بالظبط
انا : انا يعتبر زي ابنها انت عاوز ايه وسمر بتعيط ليه
الظابط : طب ياسيدي سمر الاقامة بتعتها خلصت ولازم تترحل دلوقتي
انا : اقامة ايه اللي خلصت سمر عايشة في مصر بقالها اكتر من ٢٠ سنه يعني معاها الجنسية
الظابط : انا معرفش الكلام دا انا عندي اوامر اخدها دلوقتي على السفاره
انا : طب ممكن دقيقة اعمل تلفون
الظابط : اتفضل اخلص

خرجت بره الفيلا وطلعت التلفون ولسه هرن على الرقم البرايفت لقيته بيرن
خيري : ها هتعمل ايه
انا : هو انا قدامي اختيار انا موافق بس سمر تطلع من المواضيع دي
خيري : تمام وقفل السكة

دخلت جوه الفيلا لقيت الظابط بيرد على التلفون وبيقول تمام يفندم
الظابط : انا اسف يمدام سمر الموضوع اتحل وخد العساكر ومشي

سمر (بتعيط) : انت عملت ايه ولسه بتقف وقعت على الارض جريت وخدتها في حضني
انا : متقلقيش يحبيبتي مفيش حاجه هتحصل

بعد ساعة جت رسالة بتقول العربية مستنيه برا
طلعت لقيت عربية مرسيدس سودا وقاعده على الكرسي اللي ورا ميادة فتحت الباب ركبت والعربية مشيت

ميادة : متخفش انا كنت زيك كدا اول مدخلت وانا هكون معاك دايما
انا ( قاعد ساكت )

داخل مبنى المخابرات
ماسك صوره لمدرسه النقطة السودا
انا : هو دا المكان اللي مايكل دخل ابنه فيه و ابنه طلع وقتله
ميادة : مش بس كدا فيه حالتين واحد في موسكو اتقتل اسمه سيرينكوف ودا كان معاه واحده من اكبر شركات الغاز في روسيا خالك كان بيتقرب ليه قبل ميموت كنا مفكرين انه هيسعدنا في التحركات داخل روسيا وبعد مقابل خالك مره واحده مات في حادثة على اليخت بتاعه كان ليه ابن برضه في المدرسه اسمه سباستيان
انا : والتاني من فين
ميادة : من سنغافورة واسمه چاري بس منعرفش مات ازاي وبنته اللي كانت في المدرسه

انا : طب المدرسه دي بتحول الطلاب لمجرمين ازاي
ميادة : مش عارفين ايه اللي بيحصل جوا المدرسه
انا : يعني انتو الجواسيس مش عارفين تدخولو المدرسه يعني
خيري : علشان المسموح ليهم بدخول المدرسة هما المراهقين المجانين اللي اهاليهم بيرموهم فيها

انا : يعني هتدخلوني المدرسه على اني مجنون
ميادة : متخفش انت مش هتعمل حاجه غير انك تشوف المدرسة من جوه وخلاص وتعمل شوية تقارير زي بيستخدمو ايه في المناهج وايه الادويه اللي بيستخدموها عليهم حجات بسيطة بس هتفيدنا جدا
خيري : واهم حاجه السلوك بتاع الطلبه يعني بيتصرفو مع بعض ازاي

انا : انتي قولتي كام حالة ماتت
ميادة : ٢ بس
انا : غلط ٣ متنسيش خالي
خيري : انت صاحي ومركز ودا مؤشر حلو من البداية


في الفيلا الصبح
سمر في المطبخ بتقطع في اكل وسرحانه
انا : بنادي على سمر ومش بترد رحت ليها ولمستها من دراعها واتفزعت
سمر : حد يخض حد كدا
انا : اخض ايه بس انا بنادي عليكي من ساعه
سمر : معلش بس افتكرت خالك لما كان بيحضر الفطار وسرحت
انا : يسمر معلش بس لازم تكملي حياتك الزعل مش هيعمل حاجه
سمر : معلش بس
انا : مفيش بس انتي لازم تنزلي السنتر بتاعك وتشوفي الدنيا ماشية ازاي
سمر : ماشي يحبيبي وانت نازل المدرسه ولا ايه
انا : اه لازم انزل دلوقتي سلام

في المدرسه
احمد : كنت فين ياض انت كنت بكلمك امبارح ودورت عليك في كل حته وسمر كانت قلقانه جامد
انا : معلش كنت بتمشى مع نفسي شويه من الخنقه
احمد : طب عامل ايه دلوقتي
انا : انا تمام يلا ندخل


بعد شويه في الفصل قاعد سرحان ودخل المسؤول الاجتماعي
المسؤول : معلش ياستاذ ياسر عاوز وليد كام دقيقة بس
ياسر : ماشي اتفضل ياوليد
انا قمت ورحت معاه

داخل مكتب المسؤول
بدخل ولقيت واحد قاعد جوه
الراجل : بعد ازنك يا استاذ سبنا لوحدنا
انا : انت مين وعاوز ايه
الراجل : انا يسري من وزارة الخارجية وعاوز اتكلم معاك في حادثة خالك
انا : عايز تتكلم في ايه بالظبط انت زي مبتقول مات في حادثة
يسري : خالك ممتش في حادثة خالك اتقتل وخيري سمح ان دا يحصل ودا اللي عاوز اتكلم فيه
انا : وعايز ايه مني
يسري : انا عايز اساعدك انت المفروض تكون مع اسرتك دلوقتي او اللي متبقي من اسرتك واللي هي سمر بس ازاي وخيري واقف في طريقك
انا : انا عاوز اشوف البطاقة بتاعتك او اي هويه
يسري طلع باسبور احمر وعرفت انه شغال في وزارة الخارجية
انا : طب انت عايز ايه
يسري : قسم العمليات الخاصه بتاع المخابرات واللي ماسكة خيري اخر عشرين سنه بيشتغل بطرق غير قانونية وبيعمل مصايب كتير والحكومة هي اللي بتشيل في الاخر واحنا بنحاول نقفل القسم دا من فتره بس مش عارفين نمسك حاجه عن خيري لحد دلوقتي

انا : لحد دلوقتي ايه اللي اتغير
يسري : انت . خيري طلب منك تنضم ليه ولا لا ؟
يسري : استخدام مراهق في المخابرات غير قانوني والكلام دا هيقفل القسم للابد
يسري بغضب : ايه هي الحاجه اللي طلبها منك خيري
وفي لحظتها احمد فتح الباب ودخل وقطع الكلام
احمد : اخيرا لقيتك كنت بدور عليك الحصه خلصت من زمان
انا : وانا كمان خلصت كلامي وبصيت على يسري ولسه همشي
يسري قرب مني وهمس في ودني : خلي بالك ايا كان اللي طلبه منك هتلاقي فيه اطراف تانيه مهتمه ودا هيكون خطر عليك ودا رقم وزارة الخارجية

سبته وخرجت بره
احمد : ايه الجذمة الجامده اللي كان لابسه دي شكلها من چوتشي
انا : من امتى وانت مهتم بالجذم كدا ايه عايز تكون جذام ولا ايه
احمد : تصدق انك عيل فصيل واهو الراجل مشي اسكت بقى انا رايح الحمام

طلعت تلفوني وكلمت الرقم اللي في الكارت
الراجل : اهلا معاك وزارة الخارجية
انا : عايز يسري من فضلك
الراجل : لحظة واحده والرقم هيتحول
يسري : الوو

فصلت المكالمه على طول

مبنى المخابرات
خيري :ديفيد من اكبر تجار السلاح في العالم وعنده ابن مجنون الكلام دا هيجذب انظار المدرسة وهيحولو يخدعو ديفيد ويخدو ابنه ولازم نستغل الكلام دا احنا لازم نسافر فرنسا حالا
ميادة : تمام يفندم

في قصر ديفيد في فرنسا
ديفيد بيدخل ويلاقي خيري قاعد مستنيه
خيري ماسك جورنال وبيقرأ : شوفت اخر اخبار ياديفيد بيقولو عايزين يرجعو لقب الفارس الاوحد منك الكلام دا بجد
ديفيد : عاوز ايه ياخيري
خيري : يارجل احنا هنتكلم واحنا وقفين كدا مش نشرب حاجه ولا ايه وخده ودخلو جوه

في الفيلا
انا : السنتر عامل ايه ؟ والبنات شغالين كويس ولا ايه؟
سمر : البنات شايلين الشغل كله وانا راجعت الفواتير وكله تمام
انا : يعني ماشي طبيعي ولا عايزه مني مساعده
سمر : لا هو ماشي طبيعي وفيه ست وبنتها اشتركو معانا
انا : مين الست دي
سمر : مش عارفه بس البنت تقريبا نفس سنك واسمها غادة تقريبا
انا : اوبا دي زميلتي في المدرسه .
سمر : غريبه مجبتش سيرتك خالص
انا : مش عارف بس احنا كنا بنتغدى سوا من يومين كدا
سمر : ايوا بقى حب جديد يعم
انا : لا حب ولا حاجه هي كانت غلطت في حاجه وحبت تعتذر
سمر : ماشي هصدقك . بص انا عايزه اعرف حاجه واحده ؟
انا : قولتلك متقلقيش انا كلمت مدير خالي في البنك وهو اللي اتصرف في موضوع الاقامه
سمر : يحبيبي انا عايزه اطمن بس انا لو مشيت وسبتك هيحصلي حاجه
انا قمت وخدتها في حضني : متقلقيش انا مش هسيبك وهنلاقي حل حتى لو اتجوزتك علشان مش تمشي
سمر : انت بتقول ايه
ووشها احمر وجريت على اوضتها


بعدها بيوم في مبنى المخابرات
خيري : احنا كدا جهزنا كل حاجه في فرنسا وهنبدل وليد بابن ديفيد
مياده : طب هنعمل ايه في بنته ؟ انا سمعت انها كابوس
خيري : مش هتكون موجوده هناك علشان مسافره مع حبيبها في براغ
خيري : ممكن نبعت وليد اخر الاسبوع
ميادة بحزن : هبدأ اجهز الباسبورت والورق حالا
خيري : ميادة انا عارف انك مش موافقة على الكلام دا بس دا املنا الوحيد وعاوزك تنفزي الاوامر باحترافيه
ميادة : وانت بتقول اني مش محترفه ؟ انت لسه مضيع اكفأ ظابط عندك وعايز تبدله بمراهق حزين على موت خاله
خيري : انا هعمل اي حاجه علشان اقفل القضيه دي ولو على موتي
ميادة : طب لو وليد مات في المهمة هطلع مبرر ايه لنفسك
خيري : انا عارف ان وليد غالي عليكي وعلشان كدا انتي هتكوني المسؤول الاول عن تدريبه ودا امر
مياده : تمام يفندم

بعد يومين خارج من المدرسه
احمد : بقولك ايه عايزين نخرج نتفرج على فيلم النهارده
انا : طب تمام ولو عايز تروح تأجر فيلم روح دلوقتي وانا هروح
احمد : ماشي هقبلك على ٧ بليل سلام

وانا بتمشي جت عربية ڤان سودا وقفت قدامي وحد من ورا رش عليا مخدر ووقعت على الارض

فقت وعمال انادي على اي حد وفجأه حد شال الماسك من على وشي ولقيت واحد ٢ متر واقف قدامي
انا : انا فين وانتو مين
الراجل : احنا في مكان مفيش حد هيلاقيك فيه انا هسألك سؤال واحد لو هتقول الحقيقة هسيبك تمشي ولو مقلتش هتفضل معانا هنا

انا : فاهم
الراجل : خالك كان بيشتغل مع مين ؟ ايه كانت وظيفته ؟
انا قلقان : كان شغال في بنك
الراجل : كدا انت اخترت غلط
انا : انت بتعمل كدا ليه
الراجل : انا مبعملش حاجه انت اللي بتعمل وكل لما تكذب هتكون اسود عليك انت فاهم ؟
الراجل : طب خلينا نحاول تاني ايه هي النقطة السودا ؟
انا : النقطة السودا دي اللي بتضرب عليها نار في التدريب

الراجل : ابتدينا نستظرف بص كدا ( وطلع ورق عليه صورة خالي ) خالك كان جاسوس للجهاز مخابرات معادي للدولة وانا واثق انك مع نفس الجهاز
انا (حاولت اغير الموضوع) : معلش اصلي اتخبط على راسي وانا بقع ممكن تجيب ليا اشرب
الراجل : مد ايده وجاب كوبايه وشربت منها
انا : بص بقى انا مش عارف اي حاجه من اللي انت بتقولها انت جبت الشخص الغلط

بعدها خدوني يعذبو فيا شويه

الراجل : لا اسد ياض وبتسد في التعذيب
طب ايه رأيك نجيب سمر ونشوف هتسد زيك ولا ايه ولا اجيب احمد كمان
انا : بصيت ليه بغضب وقلتله طب ممكن تجيب الملف دا ابص عليه تاني وخدت الملف ورميته في وشه وتفيت عليه
الراجل : انت مصدق نفسك يخول انت (وعينك متشوف الا النور )

عند احمد ٨ بليل
بيرن عليا كتير وتلفوني مقفول ورن على سمر
احمد : معلش يسمر ممكن تخلي وليد يكلمني
سمر : يكلمك ايه هو مش معاك من الصبح دا لسه مرجعش
احمد : مرجعش ازاي دا انا سايبه بعد المدرسه وهو مروح
سمر : انت هتقلقني عليه ليه
احمد : طب انا جاي ليكي حالا

في الفيلا
سمر واحمد بيكلمو كل الناس اللي نعرفهم علشان يلقوني ومش عارفين عني حاجه
سمر : انا هدخل الاوضه بتاعته يمكن اللاقي حاجه ودخلت الاوضه ودورت لحد ملقت كارت مكتوب عليه برايفت واتصلت بيه وميادة رضت
ميادة : الو ايه ياوليد محتاج حاجه
سمر : انتي مين والكارت دا بيعمل ايه هنا
ميادة : انا كنت زميلة الاستاذ خالد في البنك واديت الكارت دا لوليد لو احتاج حاجه مني هو صحيح وليد مش هو اللي بيتكلم ليه
سمر : وليد اختفى من بعد المدرسه ومش لقيينه
ميادة بخضه : ازاي الكلام دا وفصلت السكة على طول
ميادة : ياسيد طلع دورية بحث واغاثة فورا وليد شكله اتاخد من فرقة الكوماندو

عندي انا
بيعذبو فيا وفجاءة سبوني ومشيو
القائد : ازاي مراهق زي دا يستحمل التعذيب دا كله
عسكري : يفندم احنا استخدمنا كل انواع التعذيب ومش بيعترف برضه
القائد : استعمل الطريقه x
عسكري ٢: يفندم انت بتقول ايه دي طريقه محرمه وانت عاوز تعملها على مراهق دا ممكن يموت
القائد : نفذ يعسكري
عسكري ١ و ٢ : تمام يفندم وبيفتحو الباب مش بيلقوني
القائد : ضرب الانذار وجميع القوات اتحركت

لما سبوني ومشيو فكيت نفسي بالدبوس ( اللي كان ماسك ورق خالي ) وطلعت اجري وخرجت من المبنى على السطح لقيت الدنيا ضلمه خالص واحنا في وسط الصحرا وفيه مدرج طائرات كبير قعدت ادور على مخرج وانا بتسحب لحد مخرجت على اول الطريق لقيت عربيه جريت عليها ووقفت قدامي ونزل منها واحد

يسري : متقلقش انا كنت بدور عليك انا حذرتك ان دا ممكن يحصل
انا : انت لقيتني ازاي
يسري : انا بتبعك من الدبوس اللي في الجاكت بتاعك كنت حطيته عليك في المدرسه الناس دي ممكن تعمل اي حاجه علشان يعرفو الحجات اللي انت عارفها تعالى معايا يلا
انا : انت عاوز ايه
يسري : اركب بسرعه خليني اخرجك من هنا
انا : لا انا مستحيل اثق في اي حد فيكو وفجأة الانوار كلها نورت علينا وببص على يسري لقيتو مطلع مسدس وموجهه عليا

يسري : معلش انا لازم اعمل كدا علشان نخرج من هنا
انا : هتخدني كوبري يعني انت لو عايز تموتني اضرب وبقرب منه وبضغط على الزناد
ايه السلاح فاضي مش كدا ورفعت ايدي وبقول بصوت عالي
انا بزعق: ايه نجحت في اختباركو يامجانين لقيت عربيات كتير حاوطت المكان

ميادة : انت كويس يوليد
انا بغضب : اه كويس ها نجحت في الاختبار ولا ايه
ميادة : دا مش اختبار وبتكلم القائد انت ازاي تخطف حد تبع القسم بتعنا انت كدا بتعادينا ولو مش معايا امر اني ارجع وليد كنت قتلتكو كلكو

انا : يعني ايه كل دا حقيقي وكان ممكن اموت
ميادة : متخفش يوليد احنا مراقبينك كويس ومش هتحصل تاني
انا : مراقبني كويس ازاي وانا هنا من الظهر دا كان فاضل دقيقة واموت


مبنى المخابرات
خيري : ازاي قدر يصمد قدام التعذيب دا
سيد: شكل كدا خالد كان بيضربو من ورانا
خيري : احنا شكلنا لقينا كنز ............




////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
انا اسف علشان موصفتش الشخصيات

البطل وليد ١٦ سنه الطول ١٨٥ والوزن ٧٥ عنده عضلات بسيطه مش كمال اجسام يعني 😂😂

سمر ٣٠ سنه الطول ١٧٥ والوزن ٧٠ شبه karma rx

احمد ١٦ سنه الطول ١٨٠ والوزن ٧٠ جسمه عادي من غير عضلات

غاده ١٥ سنه الطول ١٧٠ والوزن ٦٥ شبه elsa jean

بتوع المخابرات ( القسم بتعهم اسمه ألفا)
خيري ٦٠ سنه الطول ١٧٥ والوزن ٨٠
مياده ٣٥ سنه الطول ١٧٢ والوزن ٦٥ شبه jessa rhodoes
سيد ٣٠ سنه الطول ١٦٨ والوزن ٧٥ معضل

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

الجزء الرابع

في الفيلا
دخلت الفيلا كانت الساعة عدت ١٢ بليل وسمر نايمه على الكنبه رحت اصحيها
انا : سمر انت نايمه كدا ليه
سمر صحيت وبخضه: انت كنت فين وايه الدم اللي على القميص دا
انا : اهدي طيب وانا هفهمك

لما كنت جاي من المدرسه عربيه خبطتني وانا اغمي عليا والسواق خدني عنده البيت لحد مفقت وجيت

سمر : طب مش خدك ليه على المستشفى وتلفونك مقفول ليه

انا : التليفون فاصل شحن و الراجل اكيد خاف يروح المستشفى وبعدين بيته كان في نفس الشارع وجابلي دكتور وانا كويس مفيش فيا حاجه

سمر : مع اني مش مصدقاك بس اطلع خد دش ونام والصبح نتكلم
انا: ماشي وبست راسها وطلعت


في معسكر فرقة الكوماندو
مياده رجعت تاني تكلم القائد
مياده : انت ازاي تاخد حد تبع قسم ألفا ومتخفش من العواقب
القائد : انا مختش حد من غير امر من القائد الكبير
مياده : يعني انت بتقول ان خيري امرك بكده طب ليه
القائد : احنا خدنا امر اننا نعرف الولد هيتكلم تحت التعذيب الحقيقي ولا لا
مياده : هو فيه حد بيخضع لتعذيب وهو لسه مش اتدرب
القائد بصدمه : مش متدرب ازاي والقائد خيري معرفني انه بقاله سنتين بيتدرب مع فرقة دلتا انتي مشوفتيش استحمل التعذيب ازاي ولا هرب ازاي من المعسكر
مياده : انا مش عارفه استحمل وهرب ازاي بس وليد لسه هيدخل مرحلة التدريب
القائد بغموض : مرحلة تدريب طب مين اللي هيدربو
ميادة : خيري عيني انا
القائد بقلق : طب خلي بالك من نفسك علشان انتي بتتعملي مع حد متدرب مع محترف بيفكرني بثنائي الرعب
مياده ضحكت ومشيت


مبنى المخابرات
مياده داخله بغضب على مكتب خيري
مياده : انت ازاي يافندم تعمل كدا في وليد
خيري : انت ازاي بتتكلمي كدا متنسيش نفسك يحضرة الظابط
مياده : انا فعلا نسيت نفسي بس نستها زمان لما سكت في اللي عملته في مي ام وليد
خيري : هتعيدي الكلام تاني قولتلك مليون مره انا مسبتهاش تمشي هي اللي اختارت انها تبعد عن ابنها علشان يعيش
مياده : طب ومخبي عني مكانها ليه دي كانت زي اختي بالظبط
خيري : هي اختارت انها تبعد عن كل اللي تعرفهم علشان ابنها
مياده : مع اني مش مصدقاك بس خلينا في وليد انت عملت فيه كدا ليه
خيري : علشان كان لازم اتأكد من حاجه واتأكدت
مياده : والحاجه دي تستدعي فرقة الكوماندو وايه هي الحاجه دي
خيري : الحاجه دي هي مدى التدريب اللي خده واه تستدعى فرقة الكواندو انتي مشوفتيش دخل مبنى المخابرات ببساطه ازاي ولا استحمل التعذيب ازاي
مياده : طب وعرفت
خيري : احنا عرفنا انه متدرب كويس بس قد ايه منعرفش لسه ودا هيكون دورك انت
مياده بغضب : تمام يافندم

الصبح في الفيلا
انا : صباح الخير يعسل
سمر : صباح الخير يحبيبي
انا : حبيبك ايه بس
بقى متسئليش عني امبارح ولا تدوري عليا

سمر : اسكت دنا كنت هموت ودورت عنك في كل حته ورحت القسم اعمل بلاغ والظابط قالي لازم يعدي يوم على الاختفاء
انا : اوعي تقولي كدا انا مليش غيرك وخدتها في حضني


في مبنى المخابرات
مياده : احنا بعتنا الورق للمدرسه وعيلة وليد هتكون ديفيد ابوه وكرستين امه واخته ساشا ووليد هيكون اسمه سام والمقابله هتكون خلال شهر
خيري : كويس ان احنا سبقنا المدرسه وخلال الشهر دا هنبعت وليد علشان يتأقلم معاهم ولجنه المقابله مش تشك في حاجه
مياده : احنا لازم ندرب وليد الاول ونشوف مدى تدريبه قبل ما يروح القصر
خيري : طيب نفذي في اقرب فرصه
مياده : تمام يفندم

في المدرسه
بتمشى في الطرقه ومره واحده احمد شدني من هدومي لفصل فاضي
احمد : انت كنت فين ياحيوان انا وسمر قلبنا عليك الدنيا
انا : ايه يعم حد يشد حد كدا
احمد : بقولك كنت فين بالزوق بدل متزعل مني
انا : خلاص يعم هقولك
انا عملت حادثة امبارح وانا مروح والسواق خدني عنده البيت لحد مفوقت وروحت بس كدا

احمد : وعايزني اصدقك ماشي يعم لو عايز تخبي عليا فأنا مش عاوزك تعرفني تاني
انا : انا عارفك مش هتصدق بس اللي عاوزك تعرفه ان انا كويس ومتقلقش عليا وهعرفك كل حاجه بعدين
احمد بصلي : وانا مستني يصحبي انا بس مش عايزك تكون لوحدك
انا : عارف يخويا

في الفصل
غادة جت عليا
غاده : عامل ايه يوليد
انا : بقيت كويس لما شوفتك
بقولك ايه رايك نتغدى سوا بعد المدرسه

غاده : ماشي هستناك ومشيت
احمد : ماشيه معاك يعم
انا : اسكت يفقر اصلها ناقصه


برا المدرسه
مستني غاده لحد مطلعت وكان معاها بنت اصغر منها
انا : ايه ياغاده كل دا ومين دي
غاده : معلش اصل اختي عملت مشكله وكانت عند المدير
صحيح نسيت اعرفك اختي يمنى

يمنى : مين انت بقى اللي اختي عماله تزن عليا علشان معاها معاد معاك

غاده وشها احمر : بس يبنت عيب كدا
انا بضحك : انا اسف انها استعجلتك علشاني طب هتروحو ولا ايه
غاده : لا انا وعدتك ممكن نروح يمنى وبعدين نروح احنا
يمنى : ومجيش معاكو ليه بقى (وبتحط ايدها على وسطها 😂)
انا : طب ايه رأيك يست يمنى نروح كلنا مطعم من اختيارك
يمنى : ايوا كدا ناس متجيش غير بالعين الحمرا
ضحكت انا وغاده على كلامها

بعد ساعه في المطعم
انا : بقولك ياغاده صحيح انا معرفش عنك اي حاجه
غاده : عايز تعرف ايه طيب
انا : عيلتك مثلا اي حاجه يستي
غاده : اولا انا عندي ١٥ سنه ودخلت المدرسه سنه بدري علشان كدا احنا زمايل
ثانيا انا بابا متوفي من وقت ماما مكانت حامل فيا وماما اتجوزت واحد اسمه سيف بعدها بتلت سنين وخلفو يمنى
وسيف بقى عمل حادثه ومات وماما هي اللي بتربينا
واخو سيف قاعد في فيلا جمبنا بس ليه ابن رزل اوي عامل نفسه خطيبي

انا : عامل نفسه خطيبك ازاي
غاده : يعني ابوه مره قال انا هجوزك غاده ومن يومها وهو عامل خطيبي بس انا مش طايقاه ولا طايقه ابوه اللي استغل موت سيف وخد فلوسه وحجات كتير

انا : طب ومامتك سيباه كده ليه
غاده : ماما شروق كل مره تمسك فيه وهتبقى تموته بس مش عارفه بتقف ليه زي اللي بيصعب عليها (علشان نحس وكل اللي تتجوزه بيموت😂😂)

غاده : طب ممكن تحكيلي عنك شويه
انا : انا يستي عايش مع خالي ومراته من وانا عندي سنه
غاده : طب واهلك فين
انا : بابا وماما كانو مسافرين فرنسا شغل وعملو حادثة هناك وماتو
غاده : انا اسفه اني فكرتك
انا : ومين قالك اني نسيتهم

قعدنا نتكلم شويه وفاجأه غاده وشها قلب اصفر
انا : مالك ياغاده وشك اصفر كدا ليه
غاده : احنا لازم نمشي حالا يلى يايمنى
انا بمسك ايديها : فيه ايه
غاده بتشاور على واحد معضل داخل المطعم ومعاه خمسه بودي جارد
غاده : معلش ياوليد بس امشي انت دلوقتي
انا : امشي واسيبكو ازاي اقعدي ولو حد مد ايده هقطعهالو
غاده : دول يعملو اي حاجه علشان اروح معاهم
انا بعصبيه : قولتلك اقعدي

قعدت غاده تاني وجه ابن عمها
ابن عمها : انتي مش بتردي على التلفون ليه ومين الخول اللي قاعده معاه دا
غاده : احترم نفسك واتفضل امشي مش عاوزين مشاكل
ابن عمها : مشاكل ايه الخول دا هيموت دلوقتي
انا : انا اسف جدا اني مخدتش الاذن من حضرتك ولو حابب انا همشي من غير مشاكل
ابن عمها : طب كويس انك طلعت خول وهتمشي اتفضل اخفى من قدامي

وقفت وبصيت وانا ماشي على غاده لقيتها بصت عليا باستحقار
( لحظه واحده عزيزي القارئ متشتمش 😂😂 عايزك تشغل مازيكا mission impossible وتتخيل المشهد دا )

وقفت عند الباب وقفلته بالقفل وقولت جملة الجواسيس المشهوره
( الاخلاق من تصنع الرجال) وخدت عكاز كان متعلق على الباب ومسكت بيه كوبايه شاي ورميتها على ابن عمها اتكسرت على دماغه
الجاردات واقفين مصدومين وهنسميهم ١و٢و٣و٤و٥
انا : هنفضل واقفين ولا هتضربو

جارد ١ جاي يضربني بوكس رجعت لورا وخبط في جارد ٢ طير سنانه وضربت ٣ بالرجل في بطنه بسرعه وسندت على العكاز وضربت ٤ بالرجل التانيه و٥ جاي يضربني بالرجل مسكتها في الهوا ونزلت بالعكاز عليها اتكسرت و١ جاي يقوم رزعته بالعكاز على دراعه اللي على الارض اتفشخت و٣ جايب كرسي يضربني بيه اتزحلقت تحته وخبطته بالعكاز على بيوضه خصيته 😂 و٢ و٤ حاوطوني في النص ولسه ٢ هيضرب رزعته بالعكاز على دماغه وبالناحيه التانيه من العكاز خزقت عين ٤

ابن عمها لسه هيقف رحت دايس برجلي على دماغه
انا : انا لو شوفتك ولو بالصدفه بالقرب من غاده تاني انا هقتلك
وغاده ويمنى واقفين مصدومين من اللي حصل

انا : مش يلا ولا حبيتو القعده وطلعنا برا
غاده مش عارفه تتكلم : ان......انت........انت عملت كدا ازاي
انا : مش مهم انا عملت كدا ازاي المهم ان مفيش حاجه ممكن تأذيكي وانا موجود
غاده : دا ابوه مستحيل يسكت على اللي حصل وممكن يعمل في ماما حاجه
انا : متقلقيش ياغاده وانا هقرص ودن ابوه علشان يبعد عنكو
غاده : وهتعمل كدا ازاي معاك جن ولا هتسحرله
انا : ولا معايا جن ولا هسحرله ومتخافيش منه ويلا علشان اوصلكم البيت

بعد ساعه عند بيت غاده
انا بكلم غاده : متقلقيش من حاجه وهتلاقي عمك جوا بيعتذر لامك وهيعتذر ليكي على كل اللي عمله
يمنى بتتريق : واو وكمان بتشوف المستقبل
غاده : مش تهظر دلوقتي ياوليد انت عملت كارثه و..
وقبل متكمل كلامها سحبتها من ايدها لجوه الفيلا

انا بكلم يمنى : مش دا عمك يايمنى برده ( عمها قاعد مع واحده ست شبه Kendra lust )
يمنى فتحه بقها من الصدمه : اه هو
غاده : يبقى اكيد عرف وهيأذينا
انا : طب تعالي وسحبتها وقطعت كلام عمها

عمها : استاذ وليد اهلا وسهلا اتفضل اقعد
غاده سابت ايدي من الصدمه : هو فيه ايه
انا : ولا حاجه عمك جاي يتأسف ليكي ولاختك مش كدا يا مؤمن بيه برده
مؤمن بقلق : اه صح انا بتأسف على اللي عمله ابني هو كان مفكر انه كدا بيحميكي وانا هخليه يبعد عنك خالص ولو قرب منك انا اللي هقف في وشه
غاده مصدومه : تمام يا اونكل
مؤمن : انا لازم استأذن علشان عندي شغل ولو حصل حاجه كلميني على طول سلام

شروق ام غاده بتبصلي وبعدين بتكلم غاده
شروق : مين دا ياغاده وايه اللي حصل يخلي مؤمن يتأسف بالشكل دا
غاده : دا وليد زميلي في المدرسه ومش عارفه ايه اللي حصل واللي عارف هو وليد
شروق : انت عملت ايه يابني علشان ييجي يعتذر
انا : بصي ياست الكل اللي عايزه تعرفيه ان اي حد شايف نفسه هيكون فيه اللي اعلى منه وانا كلمت اللي اعلى منه

شروق : ومين بقى اللي كلمته
انا : مدير خالي في البنك عارف ناس في الحكومه والناس دي شدت ودن مؤمن بس كدا

غاده : انا مش عارفه اشكرك ازاي ياوليد اللي عملته دا محدش قدر يعمله
انا : ايه بس اللي عملته
يمنى بتلقائيه : دا انت خرشمت البودي جارد بتاعه
غاده : انت عملت كدا ازاي صحيح دا انا فكرت انك هتمشي وتسيبني ساعة مامشيت للباب
انا وقفت ومسكت ايديها : انا مستحيل اسيبك لوحدك ولو على موتي انا بحبك ياغاده….
وادركت ساعتها باللي قولته وجريت على بره


في مبنى المخابرات
انا : شكرا يا مياده
مياده بتضحك : ولا شكر ولا حاجه انا تحت امرك ياسيدي

فلاش باك .........
بعد لما طلعنا من المطعم واتكلمنا انا وغاده قولتلها هعمل مكالمه
انا : الو بقولك يا مياده عاوز منك خدمه وعارف انها صغيره بالنسبالك
مياده : اوؤمرني
انا : في واحده زميلتي اسمها غاده عايزك تشدي ودن عمها شويه علشان يبعد عنها
مياده : تمام خمس دقايق وهكلمك تاني سلام

بعد ٣ دقايق
مياده : تمام حصل وعمها اسمه مؤمن الجارحي وهتلقيه عندهم في الفيلا لما توصل
انا : تسلمي ياقمر
مياده بفرح : انا قمر ابن مي بيقول عليا قمر يلهوي
فصلت في وشها وميت على روحي من الضحك

نرجع من الفلاش باك
انا : انا بجد مش عارف اشكرك ازاي بس انتي عملتي ايه بالظبط دا مؤمن شويه وكان هيبوس رجلي 😂
مياده : خليت مكتب رأسه الجمهوريه يكلمه ويشد عليه 😂
انا : ياساتر دا زمان قلبه وقف من الصدمه

وبيقطع كلامنا خيري وبيدخل المكتب
خيري : مش كفايه كلام بقى ونخلينا في الشغل
انا بغضب ( دي اول مره اشوفه فيها من بعد ما فرقة الكوماندو خدتني) :
انت ملكش كلام عليا وكل اللي مخليني هنا اني اجيب تار ابويا وخالي ولما دا يحصل انا مش عاوز اشوفك تاني

خيري : مع اني هخسر ورقه رابحه زيك بس انا موافق

انا : ولو هددت حد من صحابي ولا سمر تاني هدور على طريقه اوجعك بيها وقربت منه ومسكت كتفه اليمين وهمست في ودنه

انا : وانا عارف الطريقه دي ايه ياخيري
خيري بقلق ( وهتعرفو ليه في الأجزاء الجايه 😂) : تمام يوليد

وطلع فلاشه لمياده وقالها تبدأ وخرج على برا وبيبصلي من على الباب وابتسم ومشي


مياده : انت قولتله ايه خليته يقلق كدا انا مشوفتوش كدا من ايام ابوك
انا : ولا حاجه انا فكرته باللذي مضى

مياده : طب ماشي خلينا نبدأ

وظهر على الشاشه شخص في الخمسين من عمره وشويه معلومات في النص

مياده : بص بقى احنا جهزنا اوارق ليك وهتكون
اول حاجه ابوك هيكون( ديفيد كارل ) وامك هتكون( كريستين جاكمان)
واختك هتكون( ساشا كارل) وانت( سام كارل ) وعرفتني كل حاجه عنهم

انا : طب و الابن الحقيقي فين
مياده : متقلقش من حاجه ابنه مش هيظهر تاني غير لما تخلص المهمه
انا : وساشا دي ايه حكايتها دا مكتوب انها مجنونه
مياده : انا كنت بحسبها هتكون موجوده بس هي في رحله مع حبيبها في براغ
انا : يعني القصر مش هيكون فيه غيري انا وديفيد وكرستين
مياده : كدا انت مركز
انا : طب وفترة المعايشة دي هتكون امتى ووقتها قد ايه
مياده : هي بدأت فعلا ولازم نجهزك باسرع وقت


في حصن بين جبال الالب ( النقطه السودا )
السكرتيرة : انت متأكد يا دكتور جريف ؟ احنا مش عاوزين نلفت الانتباه لينا احنا قربنا جدا من حلمنا
جريف : انتي عندك حق احنا قربنا جدا ولكن دا ولد ممتاز وهيسهل علينا شغل كتير جهزي فرقة المقابله علشان هتكون بعد شهر
السكرتيرة : تمام بعد ازنك
وبيبص جريف من الشباك وهو ماسك ملف باسم سام كارل .......................


الجزء الخامس

الصبح في الفيلا

انا : صباح الخير يعسل
سمر : صباح النور يحبيبي
كنت فين طول النهار امبارح

انا : اسكتي شكلي كدا عكيت الدنيا مع واحده زميلتي
سمر : عملت ايه اوعى تكون اتحرشت بيها 😂
انا : اتحرشت ايه بس انا قولتلها بحبك
سمر بغيره : وانت تعرفها منين دي ولا شوفتها فين علشان تحبها

انا : ايه اهدي شويه انا مشوفتهاش غير كام مره ومش عارف حبيتها ازاي
سمر : طب وهي قالت ايه
انا : مسمعتش ردها انا قولتلها بحبك وجريت
سمر بتموت من الضحك : جريت 😂😂
انا : تصدقي انا غلطان علشان قولتلك
سمر لسه بتضحك : انا اسفه خلاص هسكت اهو طب وفين المشكله برده

انا : مش عارف رد فعلها هيكون ايه خايف تحرجني في المدرسه
سمر : متخفش لو حرجتك انت ممكن تجري تاني 😂😂
سيبتها ومشيت على المدرسه

في المدرسه
احمد : عملت ايه امبارح
انا : شكلي عكيت الدنيا مع غاده
احمد : عملت ايه يخربيتك
انا : قولتلها بحبك 🙂
احمد : وهي اكيد كسفتك وانت روحت معيط
انا : لا انا جريت على طول
احمد : طب كويس علشان اشوفها وهي بتهزقك في الفصل 😅

رحنا الفصل ملقناش غاده هناك ودورنا عليها وملقنهاش برضه

بعد المدرسه
فضلت مستني يمنى لحد مطلعت
انا : ايه يا يمنى عامله ايه
يمنى : خش في الكلام على طول
انا : تمام يزعيم هي غاده مجتش النهارده ليه
يمنى : مش عارفه ممكن تكون تعبانه
انا : طب هي مقلتش حاجه امبارح بعد مامشيت
يمنى : قصدك بعد ماجريت زي الحرامي
انا : قالت حاجه ولا لا
يمنى : مقلتش حاجه دي طلعت اوضتها وقعدت فيها طول اليوم
انا : طب ممكن اجي معاكي اشوفها
يمنى : خلاص ماشي تعالى يلا

عند فيلة غاده
دخلنا انا ويمنى وكانت شروق قاعده قدام التلفزيون
انا : مساء الخير ياطنط
شروق : مساء الخير يوليد
بس بلاش طنط دي قولي ياشوشو
انا : ماشي شوشو هي غاده تعبانه ولا ايه
شروق : مش عارفه كل مأخبط عليها تقولي سبيني لوحدي
انا : طب ممكن اتكلم معاها خمس دقايق
شروق : اطلعلها فوق شوف هتكلمك ولا لا

طلعت وخبطت على باب اوضتها
انا : يغاده ممكن اكلمك
غاده : معلش ممكن تسبيني لوحدي
انا : انا اسف لو كنت جرحتك امبارح
غاده فتحت الباب وكانت عنيها حمرا من العياط
انا : انا اسف يغاده لو كنت زعلتك مني
غاده وقفه بتدمع ومش بتتكلم
انا : اتكلمي ياغاده فيه ايه
غاده بتعيط : انا عمري محد وقف في ظهري ولا حسيت ان ليا سند
طول عمري عايشه من غير ظهر لحد امبارح لما وقفت قدام عمي وابنه ولحظة مشوفت عمي بيعتذر اكني ملكت الدنيا كلها وكل دا وقف لما قولتلي بحبك
انا : انا اسف واعتبري نفسك مسمعتيش حاجه
غاده : اديك هتعيد نفس الغلط تاني
انا : غلط ايه بس انا مش فاهم حاجه
غاده : ساعة مقولتلي بحبك وجريت فكرتك هتسيبني وتمشي انت كمان ودلوقتي بتعمل كدا
انا مسكت ايديها : انا عمري مهسيبك يغاده ابدا
غاده اترمت في حضني : وانا كمان بحبك يوليد بحبك اوي
انا : ياااااه اخيرا سمعتها قوليها كمان مره علشان خطري
غاده اتكسفت ودخلت اوضتها وقفلت الباب

نزلت ولقيت شروق ويمنى مستنيين على السلم
شروق : ها ايه اللي حصل
انا : متقلقيش عليها هتكون حلوه وانا لازم اروح علشان اتأخرت....... سلام يشوشو


عند الفيلا
بدخل الفيلا لقيت مياده قاعده مع سمر
انا : ايه دا فيه ايه
سمر : خبر حلو اوي يحبيبي جالك ٣ شهور بعثه في انجلترا
( انا عرفت ان دي الحكايه المزيفه اللي هنعرفها لسمر علشان اعرف اسافر )

انا : طب ومين قالك اني هوافق وسيب المدرسه
سمر : طبعا هتوافق دي بعثه لاحسن مدرسه في انجلترا وتبقا عبيط لو مرحتش
مياده : ودا كله بفضل خالك طبعا
انا : اللي هو ازاي يعني
سمر : مدير خالك في البنك حب يعمل حاجه لخالك فتواصل مع معارفه في انجلترا وجابلك البعثه دي
انا : ومياده عرفتك كل دا
سمر : دي هي اللي اقنعتني كمان
انا : طب هتكون امتى يمياده
مياده : من بكره على طول بس الاول عايزين نغير في شكلك علشان تتأقلم هناك معاهم
سمر : سيبيها عليا انا وبتبصلي بشر

ورحنا السنتر بتاع سمر
سمر : اول حاجه بقى هعملك حلقة شعر جديده وهنلونه كمان
انا : نلون ايه هو اسود كدا حلو
سمر : انت ملكش رأي انا الكبير هنا وبتمسك مكنة الحلاقة
انا : وحياة امك بلاش شعري 😭

وبعد نص ساعة من العذاب بتوريني وشي قدام المرايا وانا مش مصدق نفسي
شعري بقي متحدد من الجناب وطويل من النص وراجع لورا وفيه خصل شعر صفرا وفيه حلق على حاجبي اليمين ولابس عدسات زرقه

انا : مين دا انتي عملتي فيا ايه
سمر : حولتك لواحد عايش طول عمره في لندن
انا : تصدقي عندك حق طب يلا نجيب هدوم بالمره
سمر : يلا بينا
وجبنا هدوم وظبطنا شنطة السفر وكله تمام

في الفيلا بالليل بتصل على غاده
انا : عامله ايه يغاده
غاده : انا بقيت كويسه لما شوفتك
انا : انا عندي خبر مش كويس انا مسافر بكره انجلترا وممكن اقعد ٣ شهور
غاده : وهتسبني
انا : اوعدك يغاده اني هرجعلك تاني وهكلمك كل يوم
غاده : وهتسافر تعمل ايه
انا : دي بعثة في مدرسه هخلصها وارجع على طول
غاده : واكيد هتحب وتتجوز هناك وتنساني
انا : ايه الفيلم التركي دا قولتلك ٣ شهور وارجع وبعدين انا مبحبش غير واحده بس
غاده : ومين دي بقى 😊
انا : واحده زي القمر اسمها غاده وبتكلم معاها دلوقتي
غاده : وانا كمان
انا : قوليها بقى
غاده : بحبك وقفلت السكه فوشي


شويه ودخلت سمر عليا الاوضه
انا : فيه ايه يسمر
سمر : انا عندي طلب وبلييييز توافق عليه
انا : موافق من قبل متسألي بس هو ايه
سمر : ممكن انام فحضنك قبل متسافر
انا : ليه
سمر : علشان هتوحشني اوي 🥺
انا : طب تعالي وهي لما صدقت ونطت على السرير وخدتني في حضنها
سمر : انا مكنتش اعرف اني بحبك كدا انا حاسه اني هموت لو سبتني
انا : وانا قولتلك مش هسافر لو انتي مش موافقه
سمر : لا انا موافقة وكلها ٣ شهور وترجعلي تاني انت بس هتوحشني جامد ونمنا واحنا حاضنين بعض

بعد ساعه بتقلب لقتني واخد سمر فحضني وزبي راشق بين طيازها وايدي ماسكه بزازها وسمر شكلها بتحلم وبتقول
سمر في الحلم : كمان يخالد ..امسك بزازي كمان ...وحشني زبك اوي

انا مش مصدق نفسي ( مش هكدب عليك عزيزي القارئ سمر دي اللي جابت اجلي من كتر العشرات اللي ضربتها وانا بتخيلها وهي فحضني دلوقتي)

فضلت ازود وافعص على خفيف وسمر بتأن وتتأوه وخرجت زبي من الشورت وبقيت امشيه على طيازها وحشرته تاني بين فلقاتها ودخله وخرجه على خفيف وحسيت ببلل على زبي سمر شكلها نزلت عسلها وانا نزلت بعدها ولبست الشورت تاني وخدتها في حضني

الصبح
بفتح عيني لقيت سمر حضناني ومش عاوزه تسبني وانا بحاول اخرج من حضنها فصحيت
انا : صباح النور يعسل
سمر بتتمطع : صباح النور يحبيبي دي احلا ليله نمتها من ساعة خالك
انا : ليه ايه اللي حصل
سمر : مش عارفه بس حاسه بجسمي كله فيه نشاط وروحي ردت تاني وحضنك حسسني بالامان
انا : لو على كدا تنامي في حضني كل يوم
سمر : دا لما ترجع مش هسيبك لحظه تنام لوحدك
انا : تمام يزعيم
وبوست راسها وبقوم لقيت سمر مبحلقه عليا
انا : فيه ايه مالك
سمر وشها احمر وطلعت تجري ولحظت ساعتها ان زبي واقف على اخره والشورت عليه مايه

دخلت خدت دش ونزلت لقيت سمر بتحضر الفطار
انا : عامله فطار ايه يسوسو
سمر بإحراج : عامله فطار فرنسي اقعد كل يلا

وقعدنا ناكل واحنا ساكتين

بعد ساعه لقيت الباب بيخبط وكانت مياده
انا : اتفضلي
مياده : لا احنا لازم نمشي علشان الطياره
انا : طب لحظه اجيب الشنطه واودع سمر

طلعت جبت الشنطه ونازل لقيت سمر بتعيط
انا : بلاش عياط بقى علشان انا ماسك نفسي بالعافيه وبعدين حد يعيط على واحد اهبل يسيب العسل كله ويمشي

سمر ابتسمت ونطت في حضني
سمر : عارف لو متصلتش كل يوم هعمل فيك ايه
انا : تمام يفندم وحضنتها بتاع دقيقه وبوست خدها وايدها ...سلام يعسل
سمر : سلام يحبيبي

في مبنى المخابرات
سيد بيعرض على الشاشه واحده ست في الثلاثين من عمرها
سيد : دي سكرتيره المدرسة اسمها ايڤا وهي اللي هتعمل المقابله بنفسها والمقابله كمان اسبوعين
انا : مش كانت بعد شهر
مياده : مدير المدرسة قدم المعاد ومش عارفين ليه
سيد : لحد دلوقتي مش عارفين نحدد شكل المدير او المدرسين اللي في المدرسه بس عرفنا شوية طلاب هناك

انا : ومين هما
سيد : اول واحده اسمها كيرا وهي هكر محترف اخترقت بورصة طوكيو ومسحت ٥ مليار دولار في ٣٠ ثانيه وابوها عرف وبعتها للمدرسه تتربى

وعرفوني كل الطلاب اللي هناك وفيه منهم المجنون وفيه المجرم وهكذا

سيد : واكيد مش هنبعتك من غير مساعده وبيديني جهاز اللي بيشغل موسيقى
انا : ودا بيعمل ايه بيكهرب
سيد : لا دا بيعمل موجات بتكبر العيون لحد متتفجر
انا برمي الجهاز على الطربيزه وببصله

سيد : لا طبعا دا جهاز بيشغل اغاني عادي بس فيه نظام اتصالات مشفر ممكن تبعت وتستقبل منه رسايل بس
انا : وليه مستعملش التلفون
سيد : علشان بيراقبو كل حاجه جوه المدرسه
انا : طب ممكن يفتشو الجهاز دا
سيد : مستحيل يعرفو علشان دا نظام تشفير جديد
انا : طب هستخدمه ازاي
سيد : هتدخل على القائمه الرئيسيه وبعدين قوائم التشغيل وبعدين اغاني كتب للاطفال
انا : اغاني ايه
سيد : بالظبط محدش هيفكر يفتش هنا

انا : طيب وبعدين
مياده : ايڤا المفروض تقابل سام كارل كمان اسبوعين فلازم نجهزك


بعد يوم امام قصر ديفيد في فرنسا
بننزل انا ومياده من العربيه وبيكون ديفيد مستنينا قدام القصر
(الكلام بالفرنسي)
ديفيد : اكيد انت وليد
انا : لا انا سام كارل ومياده بتبصلي
مياده : انت بتتكلم فرنساوي ازاي
انا : انت ناسيه ان انا في مدرسه لغات وبتكلم انجليزي وروسي كمان 😉
مياده : اه صحيح
ديفيد : يلا ندخل

بندخل جوه القصر وانا مندهش من كمية التحف والانتيكات لحد ما بنوصل لكرستين
ديفيد : دي كرستين مراتي وامك يوليد
انا : اكيد مش هتعرفني على امي وقولتلك اسمي سام وانا هنا ابنك

كرستين قاعده ساكته
ديفيد : طب خليني اوريكم الغرف بتاعتكم

ودا مياده على اوضتها وبعدين دخلني اوضه ( مش اوضه دي جناح خمس نجوم 😂😂)
ديفيد : دي هتكون اوضتك
انا : تمام بس انا عندي سؤال ... اناديك بأيه ..بابا ..بابي ..ديفيد .... ساشا بتناديك بأيه

ديفيد : مش بتناديني .. والعشا كمان ساعه تحت ...سلام
انا لنفسي : لو عرفت الطريق 😂


على العشا
سفره كبيره وقاعد في النص ديفيد وعلى الجانب التاني كرستين ونحيتي انا ومياده
لقيت على الطبق سمان ( زي بتاع الفيوم )
ديفيد : متقرفش انا اللي بصطاد بنفسي
كرستين : هو دا شئ غريب على المصريين دول بيكلو اي حاجه
انا : انت تقصدي الصنيين
كرستين : وبرضه المصريين انتو بتكلو كل حاجه واي حاجه


انا قاعد ساكت وباكل بالعافيه
كرستين : انت ليه عايز تعمل في نفسك كدا
انا : اعمل ايه
كرستين : المدرسه عايز تروحها ليه
انا : معلش بس مش هقدر اتكلم


تاني يوم
مياده بتصحيني
انا : سبيني انام حرام عليكي الساعه لسه ٥ الصبح
مياده : قوم يلا معاد تدريبك دلوقتي مفيش وقت
انا : حاضر قومت اهو

في ساحة التدريب بتاعة القصر
مياده : اول حاجه تدريب الدفاع عن النفس
انا : تمام انتي هتهاجمي وانا ادافع

ومره واحده لقيتها بتجري عليا ونطت في الهوا وانا سحبتها من هدومها وثبتها على الارض

مياده عدلت نفسها بسرعه وبتمد ايدها بسرعه فمسكتها من الكوع ولويتها ووقعتها على الارض تاني
قامت تاني وهتضربني بالرجل فمسكتها بسرعه وخبطت رجلها الثابته فوقعت تاني

مياده عدلت نفسها وخلعت الترنج وبقت بالكات بس ومره واحده بتجري عليا وبتضرب بايدها اليمين وانا اصد وتضرب بالشمال وانا اصد وبترفع رجلها وانا اصد وهكذا لحد متعبت ومش عارفه تلمسني

مياده بتنهج : انت ازاي كدا
انا : دلوقتي دوري انا وعملت حركه الاستعداد بتاعة الكونغ فو

وجريت عليها وبضربها باليمين ولسه هتصد غيرت الهجوم برجلي الشمال ووقعتها على الارض

مياده بتنهج : خلاص خلاص عرفت ان انت جامد
انا : كدا عديت الاختبار الاول ايه التاني
مياده : استخدام السلاح تعالى معايا وبتعرج وهي ماشيه

دخلنا غرفه ضرب النار
انا : هو ازاي فيه غرف تدريب سلاح في القصر هنا
مياده : علشان الحرس يتدرب
دلوقتي عيزاك تصيب الاهداف دي في دقيقه واحده
وكان فيه ١٠ اهداف ثابته على بعد ١٠ متر

انا خدت السلاح ومياده قالت ابدأ
خدت نفس وركزت على الاهداف وبدأت اضرب وخلال ٢٠ ثانيه كنت مخلص
مياده : تمام دلوقتي دور الاهداف المتحركه والمده ١٢٠ ثانيه
وظهر ٢٠ هدف على بعد ١٠ متر لحد ٢٠ متر وقالت ابدأ

خدت نفس وضربت على الاهداف وجبتها كلها في ٣٠ ثانيه

مياده مصدومه : انت بتعمل كدا ازاي
انا : هعرفك لما نخلص ... ايه اللي عليه الدور
مياده : دلوقتي معاد القنص تعالى معايا

وطلعنا في الجنينه لقيت ديفيد واقف بيصطاد طيور
مياده : دلوقتي عيزاك تصيد ١٠ طيور قبل ديفيد ميخلص
انا : كدا مش عدل ديفيد مصطاد ٥ وهو محترف عني
مياده : طب حاول تجيب ٥ قبله
انا : تمام وخدت القناصه ومياده قالت ابدأ

ولقيت الشخص اللي بيطير الطيور ساب ١٠ مره واحده
وانا خدت نفس عميق وفصلت عن اللي حواليا وبدأت اوقع الطيور وديفيد مش ملاحق عليا
وقعت حوالي ٨ طيور في ٤٠ ثانيه وديفيد وقع ٢ بس

ديفيد جه عندي : انا طول عمري بصطاد مع محترفين عمري مشوفت حد كدا
مياده : كدا تمرينك التالت خلص وميعاد التمرين الرابع يلا بينا

دخلنا اوضه وكان فيها مكتبه وحجات كتير
مياده : دلوقتي تمرينك الرابع معاك ٥ دقايق علشان تطلع من الاوضه دي ودا اول لغز هيوجهك للي بعده

انا : هو كام لغز
مياده : انت اللي هتعرف ....سلام وقفلت الباب بالقفل

وكان اللغز عباره عن ( انا اللي بصدي الحديد ... انا اللي بشرب البحار ... انا اللي بدي للشئ قيمه ... انا اللي بخلي الطفل قوي وبخلي القوي عجوز )

قعدت افكر شويه وعرفت الحل وهو الوقت فجريت على الساعه المتعلقه لقيت لغز تاني

وفضلت احل الغاز كتير لحد ملقيت رقم جريت على الباب وكتبته لقيته صح وفيه باب اتفتح الناحيه التانيه من الغرفه وظهرت شبكة ليزر على الارض
جبت ورقه ومشيتها على الليزر لقيتها بتتحرق فضلت اعدي وانط لحد موصلت للناحيه التانيه وهدمي محروقه مكان الليزر وجسمي عليه حروق كتير

طلعت من الباب ولقيت مياده قاعده قلقانه
انا : فيه ايه مالك
لقيتها جريت خدتني في حضنها

مياده : انا اسفه انا مش عارفه عملت فيك كدا ليه
انا : متقلقيش عليا دي حاجه بسيطه من اللي كان بيحصلي
مياده : ايه اللي كان بيحصلك وانت ازاي بتعرف تضرب سلاح وكل الحجات دي
انا : هحكيلك ............



( اشوفكم الجزء الجاي وعاوزكو تتوقعو ازاي وليد بيعرف يعمل الحجات دي .... سلام ♥️)

القصة عن الغموض والجواسيس

انا وليد 16 سنه عايش مع خالي ومراته في فيلا صغيره


خالي خالد ويعتبر قريبي الوحيد اللي عايش

سمر 30 سنه لبنانية مرات خالي

احمد 16 سنه اقرب صاحب ليا وجيران
/////////////////////////////////////////////

الجزء الاول



في مكان ما داخل شركه مجهوله شخص ملثم بيدخل فلاشه في سيرفر ويبدأ عداد نقل البيانات وبعد لما يخلص بيحط شعار العنقاء على الجهاز ويختفي


وفي نفس الشركه بعد ساعه
في الدور الاخير بيكون قاعد مدير الشركه وبيتصل بالسكرتيره بتاعته وبيقولها تغير جميع مواعيده النهارده وتحجز طياره للقاهره وبيقفل معاها وبيفضل يقلب في شعار العنقاء في سكوت وغضب وبعدين بيتصل على واحد وبيقوله عايز اقابلك في اسرع وقت انا جاي القاهره بخصوص (وبيسكت للحظات) وبيقول الجماعه ظهرت لازم نتحرك قبل الكارثة ماتحصل
وبيفتح الاسانسير وبيدخل ولكن بيقع وبيكون الاسانسير عباره عن صوره وهم



عندي انا
ماشي في المدرسه مع صاحبي احمد في الطرقه وبنسمع الجرس وبنجري علشان نلحق الحصه

داخل الفصل
المدرس بتاع العربي ماشي بين الدسكات وعمل بيتكلم عن تاريخ عنتره في الشعر وانا قاعد مبضون وبعدين بتكلم مع احمد صاحبي
انا : هو ازاي محمد عرف بمكان الحفله
احمد : سمع البنات بتتكلم في الحمام عن المكان
انا : كان بيعمل ايه هناك الواد دا
احمد : هو دا المهم دلوقتي هو بعتلي العنوان على الواتس وبيطلع التلفون علشان نشوفه فالمدرس خد باله ونتش منه التلفون وقاله المره الجايه هكسره

بعد الحصه استنينا المدرس علشان ناخد التلفون ودخلنا المكتب بتاعه بس مرضيش وقالنا التلفون هيفضل هنا لحد بكره وبيمشي

استنينا لحد ما كله مشي من المدرسة
احمد : ها ياجهبز هنجيب التلفون ازاي والباب مقفول بالمفتاح
انا : بص يامعلم انا سبت شباك المكتب مفتوح لما كنت انت بتتكلم معاه فاستنى بقى انت هنا وانا هتصرف


سبته وجريت على السور ونطيت في الهوا ومسكت السور من فوق وكان ارتفاعه فوق ٣ متر وبعدين طلعت على السور ونطيت جوا المدرسه وببص على صاحبي عند البوابه لقيته زي المشلول ضحكت واتسحبت لحد المكتب ودخلت من الشباك لجوه المكتب وفتحت الدرج خدت منه التلفون ورجعت تاني لاحمد اللي كان فاتح بقه من الاندهاش

ولسه هنمشي لقيت خالي واقف جنب العربيه وبيشاور ليا وبيقولي تعالى رحتله واحمد لما صدق وجري
خالي : ايه اللي انت عملته دا
انا : اصبر بس هفهمك انا كنت بجيب التلفون
خالي : بانك تنط على المدرسه زي الحراميه افرض مسكوك دلوقتي كنت خدت فصل على الاقل اسبوع
انا : معلش المدرس خد التلفون وكان عليه معاد مهم لازم اعرف مكانه ووعد مني مش هتتكرر
خالي : علشان لو اتكررت انا اللي هفشخك وحات التلفون عقاب ليك يلا اركب خلينا نمشي

داخل الفيلا
سمر : عملت ايه المرادي يا مقصوف الرقبه
انا : عملت ايه يعني كل دا علشان رجعت التلفون تاني
سمر : تقوم تنط فوق السور زي الحراميه
انا : مكنش قصدي وعلى العموم كل دا راح على الفاضي خالو خده مني بردو
سمر : التلفون في العربية برا ومش تحاول تجيبه فاهم
انا : ماشي

على الغدا
خالي ماسك التابلت وهو بياكل وعمال يتفرج على اخبار وفاة مايكل وهو ساكت خالص
انا :ايه ياخالو انت مندمج كدا ليه
خالي : معلش اصله كان عميل عندنا في البنك
انا : هو مايكل دا مصري ولا ايه
خالي : اه مصري بس عايش من زمان اوي في لندن وعنده ابن كمان اهو هو اللي في الفيديو دا
انا : انت قصدك ان ابنه هو كريس مايكل
خالي : انت عارفه منين
انا : انت بتهظر دا واحد مشهور على التيكتوك بيعمل مقالب دايما فابوه وابوه زهق منه ودخله مدرسه في فرنسا بتعلم العيال التربيه



في مكتب خالو
خالي فضل يقلب في صفحة كريس ويكتب الحجات اللي بيلقيها مهمه في ورقه وبعدين بيتصل على واحد وبيقوله انت فاكر مايكل
الراجل : اكيد
خالو : ابنه كان في المدرسه دي فرصتنا الوحيده



خالي جالي الاوضه بيخبط عليا وبيدخل
خالي : المدرسه اللي كنت بتقول عليها اسمها النقطة السودا
انا : تقريبا اه بتسأل ليه
خالي : لا من غير سبب اصل افتكرت حاجه كدا انا ماشي رايح شغل سلام


خالي بيتصل حد على واحد وبيقوله قابلني في المكان الامن بسرعه

المكان الامن
خالي مستني الراجل وبعدها بشويه الراجل بيظهر
الراجل : وصلت لايه تاني
خالي : المدرسه بين جبال الالب في فرنسا احنا كدا مستحيل ندخلها من غير مساعده من جوا المدرسه
خالي: احنا لازم نجند طالب وهو هيساعدنا ندخل المدرسه
الراجل : انت عرفتهم بالمعلومات دي
خالي: اه ومنتظر الرد
الراجل (بيكلم نفسه): كدا ممكن يوصل للكبير ومهمتي هتفشل لازم اتصرف
خالي : ها هتسعدنا ندخل المدرسة ازاي
الراجل : (قلع الماسك اللي لابسه ) انت كدا وصلت لمرحلة الموت وطلع مسدس وفرغه في راسه



عندي انا
كلمت احمد وقولتله يعرف مكان الحفله من محمد تاني علشان التلفون مع خالي


رحنا الحفله ودخلنا وكانت المزيكا عاليه واحمد سابني وقالي هروح اجيب اي مشروبات وفضلت واقف لوحدي لحد مجت بنت
غاده : واقف لوحدك ليه
انا : معلش مصدع شويه
غاده : هو انا شوفتك فين قبل كدا
انا : احنا في الفصل مع بعض
غادة : يبقى اكيد انت لسه منقول
انا : لا احنا بقالنا اكتر من ٥ سنين مع بعض بس انتي اللي مبتكلميش حد
غاده : (وشها احمر من الاحراج) ومشيت
فضلنا شويه نشرب وبعدين الوقت اتأخر فامشيت

عند الفيلا
وانا راجع لقيت عربيات بوليس كتير قدام الفيلا

بعد ساعة جوا الفيلا
انا : عاوز اشوفه
الظابط : معلش بس الحادثة كانت وحشه خالص وجثته اتشوهت
انا : انا مش فاهم (وبعيط بحرقه وسمر حضناني) خالي عمره مساق بسرعه وعمره معمل مخلفه واحده
الظابط : هو كان شارب وظهر الكحول في تحاليل الدم
انا : بس هو عمره مشرب كحول في حياته وا.......
وفضلت اعيط وسمر خدتني في حضنها

في العزا
لقيت واحد ومعاه اتنين رجاله وواحده ست جايين عليا وبيقوله شد حيلك
انا : مين حضراتكم
الراجل: انا مدير خالك في البنك واسمي خيري ودول زمايله مياده وسيد ومحمود
انا : اتشرفت بيكم
خيري : انت لو احتجت اي حاجه انا تحت امرك خالك كان يعتبر زي ابني بالظبط واكتر كمان
انا : لو احتجت حاجه هعملها بنفسي ومش منتظر حاجه من حد
خيري : راجل يابني زي خالك بالظبط

بعد شوية
احنا لازم نمشي وبأكد عليك لو احتجت حاجه تقولي ودا الكارت بتاعي فيه كل التلفونات

بالليل دخلت مكتب خالي وقعدت اقلب في حجاته والدموع في عيني ولقيت ورقه مكتوب فيها ارقام كتير بس مهتمتش بيها
افتكرت ان خالي كان سايب التلفون في العربيه فطلعت الاوضه بسرعه وفتحت اللاب وقدرت احدد مكان التلفون

المكان تجميع عربيات الخرده
دخلت المكان من السور الخلفي وبقيت اتسحب لحد ماشوفت العربيه واللي مكنتش مخدوشه فتحت الباب وركبت وطلعت التلفون
ولقيت شويه عمال ومعاهم راجل لابس بدله جايين على العربية فحاولت اتخبى تحت الكرسي وسمعت الراجل بيقول
الراجل : انتو مفككتوش العربيه ليه لحد دلوقتي
عامل : يفندم الشغل كتير والعربيه دورها لسه مجاش
الراجل : انا مليش دعوه العربية تتفكك دلوقتي ونفذ الامر
عامل : تمام يفندم

ومره واحده العربيه اترفعت وبتتوجه على الالة التقطيع وانا لسه جوه العربيه ولكن فتحت الشباك اللي ورا ونطيت على سقف عربيه خردا وفضلت مركز مع الراجل ولاحظت انه سيد اللي كان مع خيري في العزا
سيد (بيتكلم في التلفون) : تمام يفندم العربيه مبقاش ليها وجود خلاص وانا جاي في الطريق

وركب عربيته ولسه هيطلع جريت انا واتزحلقت تحت العربيه ومسكتها من تحت
بعد حوالي ربع ساعة العربيه وقفت في جراش تحت الارض ونزل سيد وضغط على زرار الاسانسير وركب والباب اتقفل

فضلت شويه بستكشف المكان وبعدها لقيت سلم نزلت من عليه لحد ملقيت باب فتحته لقيت طرقه واخرها باب حاولت افتحه معرفتش علشان بيفتح بالبصمه وسمعت صوت الاسانسير نازل جريت على السلم لحد مواحد فتح الباب جريت بسرعه قبل ما الباب ما يقفل وانا بتسحب وشفت مكاتب كتير وكل مكتب عليه ورق واللي شغال عليه مش مركز مع حاجه غير الورق

فضلت اتسحب لحد مالقيت غرفه مكتوب عليها المدير دخلت بسرعه وكانت المفاجأة .......................



الجزء الثاني

دخلت المكتب وكانت المفاجأة ان المدير بتاع خالي قاعد على المكتب و سيد بيتكلم معاه وسكتو اول ماشفوني

خيري / انت دخلت هنا ازاي
انا / انت بتعمل ايه هنا
خيري / قولتلك جيت هنا ازاي ودخلت من غير ما الامن يشوفك ازاي

انا / يعني انت اللي قتلت خالي وخفيت العربيه ومشيت ناحية طربيزه كان عليها شويه مسدسات خدت واحد ونشنت عليه

خيري / طب اسمعني الاول خالك كان شغال معانا هنا
انا / وانت مفكر ان انا هصدقك

خيري / خالك مكنش بيشتغل في بنك خالك كان شغال معانا هنا

انا / وهنا اللي هو ايه بالظبط وخالي مات ازاي

خيري / اولا هنا اللي هو جهاز المخابرات وخالك اتقتل في مهمه

انا / وايه الدليل على الكلام دا

خيري / هحكيلك كل حاجه بس نزل السلاح

انا / طب احكي وفضلت مهدده بالسلاح

خيري / اولا خالك شغال معانا من وهو لسه في الكليه واللي عرفنا عليه كان ( سكت شويه)

انا / كان مين انطق

خيري / كان ابوك

انا / اول ماسمعت ابوك المسدس وقع من ايدي ورجعت لورا وقعت على كرسي

خيري / انا عارف ان الكلام دا كتير عليك بس استحمل بقى باقي الحكايه

" ابوك كان اهم ظابط معانا وابتدا شغل معانا وهو عنده ١٧ سنه تقريبا ولما دخل الكليه اتعرف على خالك وبقو اعز صحاب وكان فيوم عند خالك في البيت وشاف امك واعجب بيها واتجوزو وهو لسه في سنه تانيه وعرف خالك انو شغال معانا وخالك كمان حب انه يشتغل معانا وكانو بيجيبو معلومات مهمه جدا وبيخلصو مهمات مستحيله لدرجه انهم اتسمو ثنائي الرعب وفي يوم كانو في مهمه في نيويورك بيطاردو جماعه اسمها العنقاء وفعلا قدرو يخلصو من معظم الكبار اللي فيها ولكن واحد من الجواسيس بتعهم قدر يهرب لروسيا وفضل يجمع معلومات عن ابوك لحد مقدر في يوم انه يتسلل لفندق ابوك وامك كانو قعدين فيه في لندن وقدر يقتل ابوك بس ابوك قدر يهرب امك قبل ميوصل لها وانت كنت هنا مع خالك ومن سعتها واحنا منعرفش امك فين"

انا / سامع الكلام وعيني بتنزل دموع ومش عارف انا فرحان ان امي طلعت عايشه ولا زعلان انها سبتني ولا غضبان بسبب اللي قتل ابويا لسه عايش

انا / طب خالي مات ازاي

خيري / خالك قعد طول حياته بيدور على اللي قتل ابوك وعرف اسمه اللي هو سواريز وبيمتلك مدرسه في فرنسا

انا / مدرسه النقطة السودا

خيري / انت عرفت منين دا المعلومه لسه واصله ليا

انا / انا اللي قولت لخالي عليها ( وعرفته بحكاية ابن مايكل )

خيري / اوبا انت حليت لينا اكبر مشكله احنا بنواجهها حاليا
انا / ازاي الكلام دا

خيري / اولا مايكل كان صاحب ابوك وكان هو اللي بيمدو بالمعلومات عن جماعة العنقاء
ثانيا ابن مايكل دخل المدرسه من ٦ شهور تقريبا بس ابوه مكنش يعرف ان صاحب المدرسه هو سواريز فكدا اللي ساعد فقتل مايكل اكيد ابنه واللي بيثبت كدا الكارت دا بتاع جماعة العنقاء

انا / مستحيل هو اه كان بيعمل مقالب في ابوه بس مش لدرجه انه يقتله

خيري / يابني افهم المدرسه دي اللي بيدخولها بيتحول احنا مش عارفين ازاي بس كل تصرفات الطلاب اللي بيطلعو منها بتكون غير طبيعية

انا / طب طالما انتو عارفين الكلام دا عن المدرسه دي مش بتهجمو عليها ليه

خيري / اولا المدرسه بين جبال فلو حاول حد يقرب منها هيكون ليهم افضليه الهجوم وثانيا المدرسه في فرنسا

انا / يعني افضل حل يكون ليكو حد جوا المدرسة ويعرف ايه اللي بيحصل جواها

خيري / هذا الشبل من ذاك الاسد فعلا

انا / طب مقولتش ليا خالي مات ازاي

خيري / كان مشترك مع ظابط من روسيا علشان يوسع منطقة البحث عن سواريز بس انا كنت قلقان منه وقلت لخالك يبعد بامر بس خالك كان بيقابل الراجل دا من ورانا كان خلاص مش شايف حاجه غير الانتقام والظابط لما عرف ان خالك وصل للمدرسه قتله على طول واللي عرفناه انه تبع سواريز

انا / يعني سواريز يعتبر قتل ابويا وخالي وانتو معملتوش حاجه

خيري / يابني احنا كنا بنعمل اللي فوسعنا

انا/ مكنش كفايه ( وقفت ) انا لازم امشي من هنا وسبته وفتحت الباب وجريت على برا

خيري / سيد شوف الامن اللي برا دا واعرف دخل ازاي من غير محد ياخد باله

سيد / تمام يفندم

خيري مع نفسه / الولد دا بيفكرني بابوه انا لازم اجنده فورا
نفسه / هتجند مراهق علشان عرف شويه معلومات
خيري / انت مشفتش دخل ازاي مبنى المخابرات من غير محد ياخد باله ولا السلاح اللي هددني بيه من غير ميخاف
نفسه / طب هتسامح نفسك ازاي لو جراله حاجه وانت لسه مجبتش حق ابوه ولا خاله اللي كانو زي ولادك
فضل يكلم نفسه لحد مقتنع انه لازم يجندني

عندي انا
كنت بجري باسرع معندي على الكورنيش لحد متعبت وكانت الساعه ٩ بليل قعدت على كرسي وكلمت نفسي

انا / انا عايش كل دا ومش عارف حاجه عن حياتي

نفسي / طب مبسوط دلوقتي لما عرفت

انا / ياريتني معرفت حاجه ابويا وخالي اتقتلو وكمان كانو شغالين جواسيس وامي (دمعت جامد ) عايشه ومسئلتش مره عن ابنها

نفسي / طب وتفرق ايه عن لو كانت ميته انت متعرفش عنها حاجه انساها احسنلك وارجع حياتك عادي ولا كأن حاجه خصلت

انا / طب وحق خالي وابويا اللي في رقبتي

نفسي / لا مش فرقبتك انت دا عند خيري واللي شغال معاه
انا / عندك حق انا لازم انسى

وقعدت شويه لقيت خيري جاي عليا

خيري / هتفضل قاعد كتير هنا

انا / ملكش دعوه بيا ابعد عني وخليني اكمل حياتي

خيري / طب ودم ابوك وخالك

انا / دمهم في رقبتك انت

خيري / انت مفكر ان انا ساكت على الموضوع دا خالك وابوك كانو زي ولادي واكتر بص من الاخر كدا انا عايزك انت اللي تاخد حقهم وتدخل المدرسه

انا / اه ولو حصل حاجه تبعني زي مبعتهم كدا انا عمري ما هحط ايدي فايدك سلام وسبته ومشيت

في الفيلا
سمر / ايه ياحبيبي كنت فين من الصبح قلقتني عليك
انا / معلش كنت مخنوق وبتمشى
سمر / طب تعالى كل معايا انا مكلتش ومستنياك

على السفره
كلت لقمتين وبنبص انا وسمر على مكان خالي وبندمع وسبت الاكل وطلعت الاوضه ونمت على طول

صحيت الصبح ورحت على المدرسه
في الفصل
الكل جه عزاني واحمد قاعد جمبي وفجأة غادة جت
غادة / شد حيلك ياوليد
انا / بصيت ليها وهزيت دماغي
غادة / انا اسفه على اللي حصل المره اللي فاتت ولو تقدر بعد المدرسه نروح نتغدى سوا تبقى قبلت اسفي
انا / ماشي هستناكي بعد المدرسه ومشيت
احمد / ايه اللي حصل المره اللي فاتت
انا / لما كنا في الحفلة جات تكلمني وقالتلي انا شوفتك فين قبل كدا
احمد/ 😂😂😂😂 يعني بقالنا خمس سنين مع بعض وبتقولك كدا
انا / بس بقى ياض واديها كمان عزماني على الغدا شوفلك كلبه بقى ترضعك على الغدا 😂

بعد المدرسه
مستني غاده قدام البوابه وجت بعد خمس دقايق
انا / يلا ولا ايه
غاده / يلا انا حاجزه في مطعم شيك اوي قريب من هنا
انا / طب افرضي كنت رفضت ان اجي معاكي
غادة / عادي كنت هكنسل الحجز

في المطعم
بناكل انا وغادة وهي سئلتني سؤال
غادة /هو انت مرتبط ياوليد
انا / (اتفجأت) ايه ..اه ... لا ... قصدي لا مش مرتبط
غادة / بتضحك انت دمك عسل اوي
انا / وشي احمر (انا اول مره اطلع مع بنت اصلا 😂 فحبيت احرجها هي كمان) وانت جميله جدا وبالاخص الغمزات بتاعتك
غادة / (ضحكت وغمزاتها بانت اكتر )
قعدنا نتكلم بتاع ساعه

غادة / انا سعيدة جدا اني اتعرفت عليك انا لازم امشي علشان اتأخرت ولسه هطلع فلوس تحاسب
انا / انتي بتعملي ايه انت كدا بتشتميني
غادة / طب ليه مش انا اللي عزماك
انا / بس انا الراجل وانا اللي هدفع روحي يلا

عند الفيلا
وانا مروح لقيت عربية بوليس واقفه قدام الفيلا وتلفوني بيرن وكان رقم بريفت ......


الجزء الثالث

لقيت عربية بوليس وقفة قدام الفيلا وتلفوني كان بيرن من رقم برايفت.......

انا : الو عايز ايه تاني
خيري : مانت عارف عايزيين ايه
انا : قلتلك قبل كدا انا مستحيل اثق فيك ابدا وقفلت السكة في وشه

ودخلت الفيلا لقيت ظابط بيتكلم مع سمر
انا : فيه ايه يسمر (بتبصلي وبتدمع)
الظابط : انت مين بالظبط
انا : انا يعتبر زي ابنها انت عاوز ايه وسمر بتعيط ليه
الظابط : طب ياسيدي سمر الاقامة بتعتها خلصت ولازم تترحل دلوقتي
انا : اقامة ايه اللي خلصت سمر عايشة في مصر بقالها اكتر من ٢٠ سنه يعني معاها الجنسية
الظابط : انا معرفش الكلام دا انا عندي اوامر اخدها دلوقتي على السفاره
انا : طب ممكن دقيقة اعمل تلفون
الظابط : اتفضل اخلص

خرجت بره الفيلا وطلعت التلفون ولسه هرن على الرقم البرايفت لقيته بيرن
خيري : ها هتعمل ايه
انا : هو انا قدامي اختيار انا موافق بس سمر تطلع من المواضيع دي
خيري : تمام وقفل السكة

دخلت جوه الفيلا لقيت الظابط بيرد على التلفون وبيقول تمام يفندم
الظابط : انا اسف يمدام سمر الموضوع اتحل وخد العساكر ومشي

سمر (بتعيط) : انت عملت ايه ولسه بتقف وقعت على الارض جريت وخدتها في حضني
انا : متقلقيش يحبيبتي مفيش حاجه هتحصل

بعد ساعة جت رسالة بتقول العربية مستنيه برا
طلعت لقيت عربية مرسيدس سودا وقاعده على الكرسي اللي ورا ميادة فتحت الباب ركبت والعربية مشيت

ميادة : متخفش انا كنت زيك كدا اول مدخلت وانا هكون معاك دايما
انا ( قاعد ساكت )

داخل مبنى المخابرات
ماسك صوره لمدرسه النقطة السودا
انا : هو دا المكان اللي مايكل دخل ابنه فيه و ابنه طلع وقتله
ميادة : مش بس كدا فيه حالتين واحد في موسكو اتقتل اسمه سيرينكوف ودا كان معاه واحده من اكبر شركات الغاز في روسيا خالك كان بيتقرب ليه قبل ميموت كنا مفكرين انه هيسعدنا في التحركات داخل روسيا وبعد مقابل خالك مره واحده مات في حادثة على اليخت بتاعه كان ليه ابن برضه في المدرسه اسمه سباستيان
انا : والتاني من فين
ميادة : من سنغافورة واسمه چاري بس منعرفش مات ازاي وبنته اللي كانت في المدرسه

انا : طب المدرسه دي بتحول الطلاب لمجرمين ازاي
ميادة : مش عارفين ايه اللي بيحصل جوا المدرسه
انا : يعني انتو الجواسيس مش عارفين تدخولو المدرسه يعني
خيري : علشان المسموح ليهم بدخول المدرسة هما المراهقين المجانين اللي اهاليهم بيرموهم فيها

انا : يعني هتدخلوني المدرسه على اني مجنون
ميادة : متخفش انت مش هتعمل حاجه غير انك تشوف المدرسة من جوه وخلاص وتعمل شوية تقارير زي بيستخدمو ايه في المناهج وايه الادويه اللي بيستخدموها عليهم حجات بسيطة بس هتفيدنا جدا
خيري : واهم حاجه السلوك بتاع الطلبه يعني بيتصرفو مع بعض ازاي

انا : انتي قولتي كام حالة ماتت
ميادة : ٢ بس
انا : غلط ٣ متنسيش خالي
خيري : انت صاحي ومركز ودا مؤشر حلو من البداية


في الفيلا الصبح
سمر في المطبخ بتقطع في اكل وسرحانه
انا : بنادي على سمر ومش بترد رحت ليها ولمستها من دراعها واتفزعت
سمر : حد يخض حد كدا
انا : اخض ايه بس انا بنادي عليكي من ساعه
سمر : معلش بس افتكرت خالك لما كان بيحضر الفطار وسرحت
انا : يسمر معلش بس لازم تكملي حياتك الزعل مش هيعمل حاجه
سمر : معلش بس
انا : مفيش بس انتي لازم تنزلي السنتر بتاعك وتشوفي الدنيا ماشية ازاي
سمر : ماشي يحبيبي وانت نازل المدرسه ولا ايه
انا : اه لازم انزل دلوقتي سلام

في المدرسه
احمد : كنت فين ياض انت كنت بكلمك امبارح ودورت عليك في كل حته وسمر كانت قلقانه جامد
انا : معلش كنت بتمشى مع نفسي شويه من الخنقه
احمد : طب عامل ايه دلوقتي
انا : انا تمام يلا ندخل


بعد شويه في الفصل قاعد سرحان ودخل المسؤول الاجتماعي
المسؤول : معلش ياستاذ ياسر عاوز وليد كام دقيقة بس
ياسر : ماشي اتفضل ياوليد
انا قمت ورحت معاه

داخل مكتب المسؤول
بدخل ولقيت واحد قاعد جوه
الراجل : بعد ازنك يا استاذ سبنا لوحدنا
انا : انت مين وعاوز ايه
الراجل : انا يسري من وزارة الخارجية وعاوز اتكلم معاك في حادثة خالك
انا : عايز تتكلم في ايه بالظبط انت زي مبتقول مات في حادثة
يسري : خالك ممتش في حادثة خالك اتقتل وخيري سمح ان دا يحصل ودا اللي عاوز اتكلم فيه
انا : وعايز ايه مني
يسري : انا عايز اساعدك انت المفروض تكون مع اسرتك دلوقتي او اللي متبقي من اسرتك واللي هي سمر بس ازاي وخيري واقف في طريقك
انا : انا عاوز اشوف البطاقة بتاعتك او اي هويه
يسري طلع باسبور احمر وعرفت انه شغال في وزارة الخارجية
انا : طب انت عايز ايه
يسري : قسم العمليات الخاصه بتاع المخابرات واللي ماسكة خيري اخر عشرين سنه بيشتغل بطرق غير قانونية وبيعمل مصايب كتير والحكومة هي اللي بتشيل في الاخر واحنا بنحاول نقفل القسم دا من فتره بس مش عارفين نمسك حاجه عن خيري لحد دلوقتي

انا : لحد دلوقتي ايه اللي اتغير
يسري : انت . خيري طلب منك تنضم ليه ولا لا ؟
يسري : استخدام مراهق في المخابرات غير قانوني والكلام دا هيقفل القسم للابد
يسري بغضب : ايه هي الحاجه اللي طلبها منك خيري
وفي لحظتها احمد فتح الباب ودخل وقطع الكلام
احمد : اخيرا لقيتك كنت بدور عليك الحصه خلصت من زمان
انا : وانا كمان خلصت كلامي وبصيت على يسري ولسه همشي
يسري قرب مني وهمس في ودني : خلي بالك ايا كان اللي طلبه منك هتلاقي فيه اطراف تانيه مهتمه ودا هيكون خطر عليك ودا رقم وزارة الخارجية

سبته وخرجت بره
احمد : ايه الجذمة الجامده اللي كان لابسه دي شكلها من چوتشي
انا : من امتى وانت مهتم بالجذم كدا ايه عايز تكون جذام ولا ايه
احمد : تصدق انك عيل فصيل واهو الراجل مشي اسكت بقى انا رايح الحمام

طلعت تلفوني وكلمت الرقم اللي في الكارت
الراجل : اهلا معاك وزارة الخارجية
انا : عايز يسري من فضلك
الراجل : لحظة واحده والرقم هيتحول
يسري : الوو

فصلت المكالمه على طول

مبنى المخابرات
خيري :ديفيد من اكبر تجار السلاح في العالم وعنده ابن مجنون الكلام دا هيجذب انظار المدرسة وهيحولو يخدعو ديفيد ويخدو ابنه ولازم نستغل الكلام دا احنا لازم نسافر فرنسا حالا
ميادة : تمام يفندم

في قصر ديفيد في فرنسا
ديفيد بيدخل ويلاقي خيري قاعد مستنيه
خيري ماسك جورنال وبيقرأ : شوفت اخر اخبار ياديفيد بيقولو عايزين يرجعو لقب الفارس الاوحد منك الكلام دا بجد
ديفيد : عاوز ايه ياخيري
خيري : يارجل احنا هنتكلم واحنا وقفين كدا مش نشرب حاجه ولا ايه وخده ودخلو جوه

في الفيلا
انا : السنتر عامل ايه ؟ والبنات شغالين كويس ولا ايه؟
سمر : البنات شايلين الشغل كله وانا راجعت الفواتير وكله تمام
انا : يعني ماشي طبيعي ولا عايزه مني مساعده
سمر : لا هو ماشي طبيعي وفيه ست وبنتها اشتركو معانا
انا : مين الست دي
سمر : مش عارفه بس البنت تقريبا نفس سنك واسمها غادة تقريبا
انا : اوبا دي زميلتي في المدرسه .
سمر : غريبه مجبتش سيرتك خالص
انا : مش عارف بس احنا كنا بنتغدى سوا من يومين كدا
سمر : ايوا بقى حب جديد يعم
انا : لا حب ولا حاجه هي كانت غلطت في حاجه وحبت تعتذر
سمر : ماشي هصدقك . بص انا عايزه اعرف حاجه واحده ؟
انا : قولتلك متقلقيش انا كلمت مدير خالي في البنك وهو اللي اتصرف في موضوع الاقامه
سمر : يحبيبي انا عايزه اطمن بس انا لو مشيت وسبتك هيحصلي حاجه
انا قمت وخدتها في حضني : متقلقيش انا مش هسيبك وهنلاقي حل حتى لو اتجوزتك علشان مش تمشي
سمر : انت بتقول ايه
ووشها احمر وجريت على اوضتها


بعدها بيوم في مبنى المخابرات
خيري : احنا كدا جهزنا كل حاجه في فرنسا وهنبدل وليد بابن ديفيد
مياده : طب هنعمل ايه في بنته ؟ انا سمعت انها كابوس
خيري : مش هتكون موجوده هناك علشان مسافره مع حبيبها في براغ
خيري : ممكن نبعت وليد اخر الاسبوع
ميادة بحزن : هبدأ اجهز الباسبورت والورق حالا
خيري : ميادة انا عارف انك مش موافقة على الكلام دا بس دا املنا الوحيد وعاوزك تنفزي الاوامر باحترافيه
ميادة : وانت بتقول اني مش محترفه ؟ انت لسه مضيع اكفأ ظابط عندك وعايز تبدله بمراهق حزين على موت خاله
خيري : انا هعمل اي حاجه علشان اقفل القضيه دي ولو على موتي
ميادة : طب لو وليد مات في المهمة هطلع مبرر ايه لنفسك
خيري : انا عارف ان وليد غالي عليكي وعلشان كدا انتي هتكوني المسؤول الاول عن تدريبه ودا امر
مياده : تمام يفندم

بعد يومين خارج من المدرسه
احمد : بقولك ايه عايزين نخرج نتفرج على فيلم النهارده
انا : طب تمام ولو عايز تروح تأجر فيلم روح دلوقتي وانا هروح
احمد : ماشي هقبلك على ٧ بليل سلام

وانا بتمشي جت عربية ڤان سودا وقفت قدامي وحد من ورا رش عليا مخدر ووقعت على الارض

فقت وعمال انادي على اي حد وفجأه حد شال الماسك من على وشي ولقيت واحد ٢ متر واقف قدامي
انا : انا فين وانتو مين
الراجل : احنا في مكان مفيش حد هيلاقيك فيه انا هسألك سؤال واحد لو هتقول الحقيقة هسيبك تمشي ولو مقلتش هتفضل معانا هنا

انا : فاهم
الراجل : خالك كان بيشتغل مع مين ؟ ايه كانت وظيفته ؟
انا قلقان : كان شغال في بنك
الراجل : كدا انت اخترت غلط
انا : انت بتعمل كدا ليه
الراجل : انا مبعملش حاجه انت اللي بتعمل وكل لما تكذب هتكون اسود عليك انت فاهم ؟
الراجل : طب خلينا نحاول تاني ايه هي النقطة السودا ؟
انا : النقطة السودا دي اللي بتضرب عليها نار في التدريب

الراجل : ابتدينا نستظرف بص كدا ( وطلع ورق عليه صورة خالي ) خالك كان جاسوس للجهاز مخابرات معادي للدولة وانا واثق انك مع نفس الجهاز
انا (حاولت اغير الموضوع) : معلش اصلي اتخبط على راسي وانا بقع ممكن تجيب ليا اشرب
الراجل : مد ايده وجاب كوبايه وشربت منها
انا : بص بقى انا مش عارف اي حاجه من اللي انت بتقولها انت جبت الشخص الغلط

بعدها خدوني يعذبو فيا شويه

الراجل : لا اسد ياض وبتسد في التعذيب
طب ايه رأيك نجيب سمر ونشوف هتسد زيك ولا ايه ولا اجيب احمد كمان
انا : بصيت ليه بغضب وقلتله طب ممكن تجيب الملف دا ابص عليه تاني وخدت الملف ورميته في وشه وتفيت عليه
الراجل : انت مصدق نفسك يخول انت (وعينك متشوف الا النور )

عند احمد ٨ بليل
بيرن عليا كتير وتلفوني مقفول ورن على سمر
احمد : معلش يسمر ممكن تخلي وليد يكلمني
سمر : يكلمك ايه هو مش معاك من الصبح دا لسه مرجعش
احمد : مرجعش ازاي دا انا سايبه بعد المدرسه وهو مروح
سمر : انت هتقلقني عليه ليه
احمد : طب انا جاي ليكي حالا

في الفيلا
سمر واحمد بيكلمو كل الناس اللي نعرفهم علشان يلقوني ومش عارفين عني حاجه
سمر : انا هدخل الاوضه بتاعته يمكن اللاقي حاجه ودخلت الاوضه ودورت لحد ملقت كارت مكتوب عليه برايفت واتصلت بيه وميادة رضت
ميادة : الو ايه ياوليد محتاج حاجه
سمر : انتي مين والكارت دا بيعمل ايه هنا
ميادة : انا كنت زميلة الاستاذ خالد في البنك واديت الكارت دا لوليد لو احتاج حاجه مني هو صحيح وليد مش هو اللي بيتكلم ليه
سمر : وليد اختفى من بعد المدرسه ومش لقيينه
ميادة بخضه : ازاي الكلام دا وفصلت السكة على طول
ميادة : ياسيد طلع دورية بحث واغاثة فورا وليد شكله اتاخد من فرقة الكوماندو

عندي انا
بيعذبو فيا وفجاءة سبوني ومشيو
القائد : ازاي مراهق زي دا يستحمل التعذيب دا كله
عسكري : يفندم احنا استخدمنا كل انواع التعذيب ومش بيعترف برضه
القائد : استعمل الطريقه x
عسكري ٢: يفندم انت بتقول ايه دي طريقه محرمه وانت عاوز تعملها على مراهق دا ممكن يموت
القائد : نفذ يعسكري
عسكري ١ و ٢ : تمام يفندم وبيفتحو الباب مش بيلقوني
القائد : ضرب الانذار وجميع القوات اتحركت

لما سبوني ومشيو فكيت نفسي بالدبوس ( اللي كان ماسك ورق خالي ) وطلعت اجري وخرجت من المبنى على السطح لقيت الدنيا ضلمه خالص واحنا في وسط الصحرا وفيه مدرج طائرات كبير قعدت ادور على مخرج وانا بتسحب لحد مخرجت على اول الطريق لقيت عربيه جريت عليها ووقفت قدامي ونزل منها واحد

يسري : متقلقش انا كنت بدور عليك انا حذرتك ان دا ممكن يحصل
انا : انت لقيتني ازاي
يسري : انا بتبعك من الدبوس اللي في الجاكت بتاعك كنت حطيته عليك في المدرسه الناس دي ممكن تعمل اي حاجه علشان يعرفو الحجات اللي انت عارفها تعالى معايا يلا
انا : انت عاوز ايه
يسري : اركب بسرعه خليني اخرجك من هنا
انا : لا انا مستحيل اثق في اي حد فيكو وفجأة الانوار كلها نورت علينا وببص على يسري لقيتو مطلع مسدس وموجهه عليا

يسري : معلش انا لازم اعمل كدا علشان نخرج من هنا
انا : هتخدني كوبري يعني انت لو عايز تموتني اضرب وبقرب منه وبضغط على الزناد
ايه السلاح فاضي مش كدا ورفعت ايدي وبقول بصوت عالي
انا بزعق: ايه نجحت في اختباركو يامجانين لقيت عربيات كتير حاوطت المكان

ميادة : انت كويس يوليد
انا بغضب : اه كويس ها نجحت في الاختبار ولا ايه
ميادة : دا مش اختبار وبتكلم القائد انت ازاي تخطف حد تبع القسم بتعنا انت كدا بتعادينا ولو مش معايا امر اني ارجع وليد كنت قتلتكو كلكو

انا : يعني ايه كل دا حقيقي وكان ممكن اموت
ميادة : متخفش يوليد احنا مراقبينك كويس ومش هتحصل تاني
انا : مراقبني كويس ازاي وانا هنا من الظهر دا كان فاضل دقيقة واموت


مبنى المخابرات
خيري : ازاي قدر يصمد قدام التعذيب دا
سيد: شكل كدا خالد كان بيضربو من ورانا
خيري : احنا شكلنا لقينا كنز ............




////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
انا اسف علشان موصفتش الشخصيات

البطل وليد ١٦ سنه الطول ١٨٥ والوزن ٧٥ عنده عضلات بسيطه مش كمال اجسام يعني 😂😂

سمر ٣٠ سنه الطول ١٧٥ والوزن ٧٠ شبه karma rx

احمد ١٦ سنه الطول ١٨٠ والوزن ٧٠ جسمه عادي من غير عضلات

غاده ١٥ سنه الطول ١٧٠ والوزن ٦٥ شبه elsa jean

بتوع المخابرات ( القسم بتعهم اسمه ألفا)
خيري ٦٠ سنه الطول ١٧٥ والوزن ٨٠
مياده ٣٥ سنه الطول ١٧٢ والوزن ٦٥ شبه jessa rhodoes
سيد ٣٠ سنه الطول ١٦٨ والوزن ٧٥ معضل

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

الجزء الرابع

في الفيلا
دخلت الفيلا كانت الساعة عدت ١٢ بليل وسمر نايمه على الكنبه رحت اصحيها
انا : سمر انت نايمه كدا ليه
سمر صحيت وبخضه: انت كنت فين وايه الدم اللي على القميص دا
انا : اهدي طيب وانا هفهمك

لما كنت جاي من المدرسه عربيه خبطتني وانا اغمي عليا والسواق خدني عنده البيت لحد مفقت وجيت

سمر : طب مش خدك ليه على المستشفى وتلفونك مقفول ليه

انا : التليفون فاصل شحن و الراجل اكيد خاف يروح المستشفى وبعدين بيته كان في نفس الشارع وجابلي دكتور وانا كويس مفيش فيا حاجه

سمر : مع اني مش مصدقاك بس اطلع خد دش ونام والصبح نتكلم
انا: ماشي وبست راسها وطلعت


في معسكر فرقة الكوماندو
مياده رجعت تاني تكلم القائد
مياده : انت ازاي تاخد حد تبع قسم ألفا ومتخفش من العواقب
القائد : انا مختش حد من غير امر من القائد الكبير
مياده : يعني انت بتقول ان خيري امرك بكده طب ليه
القائد : احنا خدنا امر اننا نعرف الولد هيتكلم تحت التعذيب الحقيقي ولا لا
مياده : هو فيه حد بيخضع لتعذيب وهو لسه مش اتدرب
القائد بصدمه : مش متدرب ازاي والقائد خيري معرفني انه بقاله سنتين بيتدرب مع فرقة دلتا انتي مشوفتيش استحمل التعذيب ازاي ولا هرب ازاي من المعسكر
مياده : انا مش عارفه استحمل وهرب ازاي بس وليد لسه هيدخل مرحلة التدريب
القائد بغموض : مرحلة تدريب طب مين اللي هيدربو
ميادة : خيري عيني انا
القائد بقلق : طب خلي بالك من نفسك علشان انتي بتتعملي مع حد متدرب مع محترف بيفكرني بثنائي الرعب
مياده ضحكت ومشيت


مبنى المخابرات
مياده داخله بغضب على مكتب خيري
مياده : انت ازاي يافندم تعمل كدا في وليد
خيري : انت ازاي بتتكلمي كدا متنسيش نفسك يحضرة الظابط
مياده : انا فعلا نسيت نفسي بس نستها زمان لما سكت في اللي عملته في مي ام وليد
خيري : هتعيدي الكلام تاني قولتلك مليون مره انا مسبتهاش تمشي هي اللي اختارت انها تبعد عن ابنها علشان يعيش
مياده : طب ومخبي عني مكانها ليه دي كانت زي اختي بالظبط
خيري : هي اختارت انها تبعد عن كل اللي تعرفهم علشان ابنها
مياده : مع اني مش مصدقاك بس خلينا في وليد انت عملت فيه كدا ليه
خيري : علشان كان لازم اتأكد من حاجه واتأكدت
مياده : والحاجه دي تستدعي فرقة الكوماندو وايه هي الحاجه دي
خيري : الحاجه دي هي مدى التدريب اللي خده واه تستدعى فرقة الكواندو انتي مشوفتيش دخل مبنى المخابرات ببساطه ازاي ولا استحمل التعذيب ازاي
مياده : طب وعرفت
خيري : احنا عرفنا انه متدرب كويس بس قد ايه منعرفش لسه ودا هيكون دورك انت
مياده بغضب : تمام يافندم

الصبح في الفيلا
انا : صباح الخير يعسل
سمر : صباح الخير يحبيبي
انا : حبيبك ايه بس
بقى متسئليش عني امبارح ولا تدوري عليا

سمر : اسكت دنا كنت هموت ودورت عنك في كل حته ورحت القسم اعمل بلاغ والظابط قالي لازم يعدي يوم على الاختفاء
انا : اوعي تقولي كدا انا مليش غيرك وخدتها في حضني


في مبنى المخابرات
مياده : احنا بعتنا الورق للمدرسه وعيلة وليد هتكون ديفيد ابوه وكرستين امه واخته ساشا ووليد هيكون اسمه سام والمقابله هتكون خلال شهر
خيري : كويس ان احنا سبقنا المدرسه وخلال الشهر دا هنبعت وليد علشان يتأقلم معاهم ولجنه المقابله مش تشك في حاجه
مياده : احنا لازم ندرب وليد الاول ونشوف مدى تدريبه قبل ما يروح القصر
خيري : طيب نفذي في اقرب فرصه
مياده : تمام يفندم

في المدرسه
بتمشى في الطرقه ومره واحده احمد شدني من هدومي لفصل فاضي
احمد : انت كنت فين ياحيوان انا وسمر قلبنا عليك الدنيا
انا : ايه يعم حد يشد حد كدا
احمد : بقولك كنت فين بالزوق بدل متزعل مني
انا : خلاص يعم هقولك
انا عملت حادثة امبارح وانا مروح والسواق خدني عنده البيت لحد مفوقت وروحت بس كدا

احمد : وعايزني اصدقك ماشي يعم لو عايز تخبي عليا فأنا مش عاوزك تعرفني تاني
انا : انا عارفك مش هتصدق بس اللي عاوزك تعرفه ان انا كويس ومتقلقش عليا وهعرفك كل حاجه بعدين
احمد بصلي : وانا مستني يصحبي انا بس مش عايزك تكون لوحدك
انا : عارف يخويا

في الفصل
غادة جت عليا
غاده : عامل ايه يوليد
انا : بقيت كويس لما شوفتك
بقولك ايه رايك نتغدى سوا بعد المدرسه

غاده : ماشي هستناك ومشيت
احمد : ماشيه معاك يعم
انا : اسكت يفقر اصلها ناقصه


برا المدرسه
مستني غاده لحد مطلعت وكان معاها بنت اصغر منها
انا : ايه ياغاده كل دا ومين دي
غاده : معلش اصل اختي عملت مشكله وكانت عند المدير
صحيح نسيت اعرفك اختي يمنى

يمنى : مين انت بقى اللي اختي عماله تزن عليا علشان معاها معاد معاك

غاده وشها احمر : بس يبنت عيب كدا
انا بضحك : انا اسف انها استعجلتك علشاني طب هتروحو ولا ايه
غاده : لا انا وعدتك ممكن نروح يمنى وبعدين نروح احنا
يمنى : ومجيش معاكو ليه بقى (وبتحط ايدها على وسطها 😂)
انا : طب ايه رأيك يست يمنى نروح كلنا مطعم من اختيارك
يمنى : ايوا كدا ناس متجيش غير بالعين الحمرا
ضحكت انا وغاده على كلامها

بعد ساعه في المطعم
انا : بقولك ياغاده صحيح انا معرفش عنك اي حاجه
غاده : عايز تعرف ايه طيب
انا : عيلتك مثلا اي حاجه يستي
غاده : اولا انا عندي ١٥ سنه ودخلت المدرسه سنه بدري علشان كدا احنا زمايل
ثانيا انا بابا متوفي من وقت ماما مكانت حامل فيا وماما اتجوزت واحد اسمه سيف بعدها بتلت سنين وخلفو يمنى
وسيف بقى عمل حادثه ومات وماما هي اللي بتربينا
واخو سيف قاعد في فيلا جمبنا بس ليه ابن رزل اوي عامل نفسه خطيبي

انا : عامل نفسه خطيبك ازاي
غاده : يعني ابوه مره قال انا هجوزك غاده ومن يومها وهو عامل خطيبي بس انا مش طايقاه ولا طايقه ابوه اللي استغل موت سيف وخد فلوسه وحجات كتير

انا : طب ومامتك سيباه كده ليه
غاده : ماما شروق كل مره تمسك فيه وهتبقى تموته بس مش عارفه بتقف ليه زي اللي بيصعب عليها (علشان نحس وكل اللي تتجوزه بيموت😂😂)

غاده : طب ممكن تحكيلي عنك شويه
انا : انا يستي عايش مع خالي ومراته من وانا عندي سنه
غاده : طب واهلك فين
انا : بابا وماما كانو مسافرين فرنسا شغل وعملو حادثة هناك وماتو
غاده : انا اسفه اني فكرتك
انا : ومين قالك اني نسيتهم

قعدنا نتكلم شويه وفاجأه غاده وشها قلب اصفر
انا : مالك ياغاده وشك اصفر كدا ليه
غاده : احنا لازم نمشي حالا يلى يايمنى
انا بمسك ايديها : فيه ايه
غاده بتشاور على واحد معضل داخل المطعم ومعاه خمسه بودي جارد
غاده : معلش ياوليد بس امشي انت دلوقتي
انا : امشي واسيبكو ازاي اقعدي ولو حد مد ايده هقطعهالو
غاده : دول يعملو اي حاجه علشان اروح معاهم
انا بعصبيه : قولتلك اقعدي

قعدت غاده تاني وجه ابن عمها
ابن عمها : انتي مش بتردي على التلفون ليه ومين الخول اللي قاعده معاه دا
غاده : احترم نفسك واتفضل امشي مش عاوزين مشاكل
ابن عمها : مشاكل ايه الخول دا هيموت دلوقتي
انا : انا اسف جدا اني مخدتش الاذن من حضرتك ولو حابب انا همشي من غير مشاكل
ابن عمها : طب كويس انك طلعت خول وهتمشي اتفضل اخفى من قدامي

وقفت وبصيت وانا ماشي على غاده لقيتها بصت عليا باستحقار
( لحظه واحده عزيزي القارئ متشتمش 😂😂 عايزك تشغل مازيكا mission impossible وتتخيل المشهد دا )

وقفت عند الباب وقفلته بالقفل وقولت جملة الجواسيس المشهوره
( الاخلاق من تصنع الرجال) وخدت عكاز كان متعلق على الباب ومسكت بيه كوبايه شاي ورميتها على ابن عمها اتكسرت على دماغه
الجاردات واقفين مصدومين وهنسميهم ١و٢و٣و٤و٥
انا : هنفضل واقفين ولا هتضربو

جارد ١ جاي يضربني بوكس رجعت لورا وخبط في جارد ٢ طير سنانه وضربت ٣ بالرجل في بطنه بسرعه وسندت على العكاز وضربت ٤ بالرجل التانيه و٥ جاي يضربني بالرجل مسكتها في الهوا ونزلت بالعكاز عليها اتكسرت و١ جاي يقوم رزعته بالعكاز على دراعه اللي على الارض اتفشخت و٣ جايب كرسي يضربني بيه اتزحلقت تحته وخبطته بالعكاز على بيوضه خصيته 😂 و٢ و٤ حاوطوني في النص ولسه ٢ هيضرب رزعته بالعكاز على دماغه وبالناحيه التانيه من العكاز خزقت عين ٤

ابن عمها لسه هيقف رحت دايس برجلي على دماغه
انا : انا لو شوفتك ولو بالصدفه بالقرب من غاده تاني انا هقتلك
وغاده ويمنى واقفين مصدومين من اللي حصل

انا : مش يلا ولا حبيتو القعده وطلعنا برا
غاده مش عارفه تتكلم : ان......انت........انت عملت كدا ازاي
انا : مش مهم انا عملت كدا ازاي المهم ان مفيش حاجه ممكن تأذيكي وانا موجود
غاده : دا ابوه مستحيل يسكت على اللي حصل وممكن يعمل في ماما حاجه
انا : متقلقيش ياغاده وانا هقرص ودن ابوه علشان يبعد عنكو
غاده : وهتعمل كدا ازاي معاك جن ولا هتسحرله
انا : ولا معايا جن ولا هسحرله ومتخافيش منه ويلا علشان اوصلكم البيت

بعد ساعه عند بيت غاده
انا بكلم غاده : متقلقيش من حاجه وهتلاقي عمك جوا بيعتذر لامك وهيعتذر ليكي على كل اللي عمله
يمنى بتتريق : واو وكمان بتشوف المستقبل
غاده : مش تهظر دلوقتي ياوليد انت عملت كارثه و..
وقبل متكمل كلامها سحبتها من ايدها لجوه الفيلا

انا بكلم يمنى : مش دا عمك يايمنى برده ( عمها قاعد مع واحده ست شبه Kendra lust )
يمنى فتحه بقها من الصدمه : اه هو
غاده : يبقى اكيد عرف وهيأذينا
انا : طب تعالي وسحبتها وقطعت كلام عمها

عمها : استاذ وليد اهلا وسهلا اتفضل اقعد
غاده سابت ايدي من الصدمه : هو فيه ايه
انا : ولا حاجه عمك جاي يتأسف ليكي ولاختك مش كدا يا مؤمن بيه برده
مؤمن بقلق : اه صح انا بتأسف على اللي عمله ابني هو كان مفكر انه كدا بيحميكي وانا هخليه يبعد عنك خالص ولو قرب منك انا اللي هقف في وشه
غاده مصدومه : تمام يا اونكل
مؤمن : انا لازم استأذن علشان عندي شغل ولو حصل حاجه كلميني على طول سلام

شروق ام غاده بتبصلي وبعدين بتكلم غاده
شروق : مين دا ياغاده وايه اللي حصل يخلي مؤمن يتأسف بالشكل دا
غاده : دا وليد زميلي في المدرسه ومش عارفه ايه اللي حصل واللي عارف هو وليد
شروق : انت عملت ايه يابني علشان ييجي يعتذر
انا : بصي ياست الكل اللي عايزه تعرفيه ان اي حد شايف نفسه هيكون فيه اللي اعلى منه وانا كلمت اللي اعلى منه

شروق : ومين بقى اللي كلمته
انا : مدير خالي في البنك عارف ناس في الحكومه والناس دي شدت ودن مؤمن بس كدا

غاده : انا مش عارفه اشكرك ازاي ياوليد اللي عملته دا محدش قدر يعمله
انا : ايه بس اللي عملته
يمنى بتلقائيه : دا انت خرشمت البودي جارد بتاعه
غاده : انت عملت كدا ازاي صحيح دا انا فكرت انك هتمشي وتسيبني ساعة مامشيت للباب
انا وقفت ومسكت ايديها : انا مستحيل اسيبك لوحدك ولو على موتي انا بحبك ياغاده….
وادركت ساعتها باللي قولته وجريت على بره


في مبنى المخابرات
انا : شكرا يا مياده
مياده بتضحك : ولا شكر ولا حاجه انا تحت امرك ياسيدي

فلاش باك .........
بعد لما طلعنا من المطعم واتكلمنا انا وغاده قولتلها هعمل مكالمه
انا : الو بقولك يا مياده عاوز منك خدمه وعارف انها صغيره بالنسبالك
مياده : اوؤمرني
انا : في واحده زميلتي اسمها غاده عايزك تشدي ودن عمها شويه علشان يبعد عنها
مياده : تمام خمس دقايق وهكلمك تاني سلام

بعد ٣ دقايق
مياده : تمام حصل وعمها اسمه مؤمن الجارحي وهتلقيه عندهم في الفيلا لما توصل
انا : تسلمي ياقمر
مياده بفرح : انا قمر ابن مي بيقول عليا قمر يلهوي
فصلت في وشها وميت على روحي من الضحك

نرجع من الفلاش باك
انا : انا بجد مش عارف اشكرك ازاي بس انتي عملتي ايه بالظبط دا مؤمن شويه وكان هيبوس رجلي 😂
مياده : خليت مكتب رأسه الجمهوريه يكلمه ويشد عليه 😂
انا : ياساتر دا زمان قلبه وقف من الصدمه

وبيقطع كلامنا خيري وبيدخل المكتب
خيري : مش كفايه كلام بقى ونخلينا في الشغل
انا بغضب ( دي اول مره اشوفه فيها من بعد ما فرقة الكوماندو خدتني) :
انت ملكش كلام عليا وكل اللي مخليني هنا اني اجيب تار ابويا وخالي ولما دا يحصل انا مش عاوز اشوفك تاني

خيري : مع اني هخسر ورقه رابحه زيك بس انا موافق

انا : ولو هددت حد من صحابي ولا سمر تاني هدور على طريقه اوجعك بيها وقربت منه ومسكت كتفه اليمين وهمست في ودنه

انا : وانا عارف الطريقه دي ايه ياخيري
خيري بقلق ( وهتعرفو ليه في الأجزاء الجايه 😂) : تمام يوليد

وطلع فلاشه لمياده وقالها تبدأ وخرج على برا وبيبصلي من على الباب وابتسم ومشي


مياده : انت قولتله ايه خليته يقلق كدا انا مشوفتوش كدا من ايام ابوك
انا : ولا حاجه انا فكرته باللذي مضى

مياده : طب ماشي خلينا نبدأ

وظهر على الشاشه شخص في الخمسين من عمره وشويه معلومات في النص

مياده : بص بقى احنا جهزنا اوارق ليك وهتكون
اول حاجه ابوك هيكون( ديفيد كارل ) وامك هتكون( كريستين جاكمان)
واختك هتكون( ساشا كارل) وانت( سام كارل ) وعرفتني كل حاجه عنهم

انا : طب و الابن الحقيقي فين
مياده : متقلقش من حاجه ابنه مش هيظهر تاني غير لما تخلص المهمه
انا : وساشا دي ايه حكايتها دا مكتوب انها مجنونه
مياده : انا كنت بحسبها هتكون موجوده بس هي في رحله مع حبيبها في براغ
انا : يعني القصر مش هيكون فيه غيري انا وديفيد وكرستين
مياده : كدا انت مركز
انا : طب وفترة المعايشة دي هتكون امتى ووقتها قد ايه
مياده : هي بدأت فعلا ولازم نجهزك باسرع وقت


في حصن بين جبال الالب ( النقطه السودا )
السكرتيرة : انت متأكد يا دكتور جريف ؟ احنا مش عاوزين نلفت الانتباه لينا احنا قربنا جدا من حلمنا
جريف : انتي عندك حق احنا قربنا جدا ولكن دا ولد ممتاز وهيسهل علينا شغل كتير جهزي فرقة المقابله علشان هتكون بعد شهر
السكرتيرة : تمام بعد ازنك
وبيبص جريف من الشباك وهو ماسك ملف باسم سام كارل .......................


الجزء الخامس

الصبح في الفيلا

انا : صباح الخير يعسل
سمر : صباح النور يحبيبي
كنت فين طول النهار امبارح

انا : اسكتي شكلي كدا عكيت الدنيا مع واحده زميلتي
سمر : عملت ايه اوعى تكون اتحرشت بيها 😂
انا : اتحرشت ايه بس انا قولتلها بحبك
سمر بغيره : وانت تعرفها منين دي ولا شوفتها فين علشان تحبها

انا : ايه اهدي شويه انا مشوفتهاش غير كام مره ومش عارف حبيتها ازاي
سمر : طب وهي قالت ايه
انا : مسمعتش ردها انا قولتلها بحبك وجريت
سمر بتموت من الضحك : جريت 😂😂
انا : تصدقي انا غلطان علشان قولتلك
سمر لسه بتضحك : انا اسفه خلاص هسكت اهو طب وفين المشكله برده

انا : مش عارف رد فعلها هيكون ايه خايف تحرجني في المدرسه
سمر : متخفش لو حرجتك انت ممكن تجري تاني 😂😂
سيبتها ومشيت على المدرسه

في المدرسه
احمد : عملت ايه امبارح
انا : شكلي عكيت الدنيا مع غاده
احمد : عملت ايه يخربيتك
انا : قولتلها بحبك 🙂
احمد : وهي اكيد كسفتك وانت روحت معيط
انا : لا انا جريت على طول
احمد : طب كويس علشان اشوفها وهي بتهزقك في الفصل 😅

رحنا الفصل ملقناش غاده هناك ودورنا عليها وملقنهاش برضه

بعد المدرسه
فضلت مستني يمنى لحد مطلعت
انا : ايه يا يمنى عامله ايه
يمنى : خش في الكلام على طول
انا : تمام يزعيم هي غاده مجتش النهارده ليه
يمنى : مش عارفه ممكن تكون تعبانه
انا : طب هي مقلتش حاجه امبارح بعد مامشيت
يمنى : قصدك بعد ماجريت زي الحرامي
انا : قالت حاجه ولا لا
يمنى : مقلتش حاجه دي طلعت اوضتها وقعدت فيها طول اليوم
انا : طب ممكن اجي معاكي اشوفها
يمنى : خلاص ماشي تعالى يلا

عند فيلة غاده
دخلنا انا ويمنى وكانت شروق قاعده قدام التلفزيون
انا : مساء الخير ياطنط
شروق : مساء الخير يوليد
بس بلاش طنط دي قولي ياشوشو
انا : ماشي شوشو هي غاده تعبانه ولا ايه
شروق : مش عارفه كل مأخبط عليها تقولي سبيني لوحدي
انا : طب ممكن اتكلم معاها خمس دقايق
شروق : اطلعلها فوق شوف هتكلمك ولا لا

طلعت وخبطت على باب اوضتها
انا : يغاده ممكن اكلمك
غاده : معلش ممكن تسبيني لوحدي
انا : انا اسف لو كنت جرحتك امبارح
غاده فتحت الباب وكانت عنيها حمرا من العياط
انا : انا اسف يغاده لو كنت زعلتك مني
غاده وقفه بتدمع ومش بتتكلم
انا : اتكلمي ياغاده فيه ايه
غاده بتعيط : انا عمري محد وقف في ظهري ولا حسيت ان ليا سند
طول عمري عايشه من غير ظهر لحد امبارح لما وقفت قدام عمي وابنه ولحظة مشوفت عمي بيعتذر اكني ملكت الدنيا كلها وكل دا وقف لما قولتلي بحبك
انا : انا اسف واعتبري نفسك مسمعتيش حاجه
غاده : اديك هتعيد نفس الغلط تاني
انا : غلط ايه بس انا مش فاهم حاجه
غاده : ساعة مقولتلي بحبك وجريت فكرتك هتسيبني وتمشي انت كمان ودلوقتي بتعمل كدا
انا مسكت ايديها : انا عمري مهسيبك يغاده ابدا
غاده اترمت في حضني : وانا كمان بحبك يوليد بحبك اوي
انا : ياااااه اخيرا سمعتها قوليها كمان مره علشان خطري
غاده اتكسفت ودخلت اوضتها وقفلت الباب

نزلت ولقيت شروق ويمنى مستنيين على السلم
شروق : ها ايه اللي حصل
انا : متقلقيش عليها هتكون حلوه وانا لازم اروح علشان اتأخرت....... سلام يشوشو


عند الفيلا
بدخل الفيلا لقيت مياده قاعده مع سمر
انا : ايه دا فيه ايه
سمر : خبر حلو اوي يحبيبي جالك ٣ شهور بعثه في انجلترا
( انا عرفت ان دي الحكايه المزيفه اللي هنعرفها لسمر علشان اعرف اسافر )

انا : طب ومين قالك اني هوافق وسيب المدرسه
سمر : طبعا هتوافق دي بعثه لاحسن مدرسه في انجلترا وتبقا عبيط لو مرحتش
مياده : ودا كله بفضل خالك طبعا
انا : اللي هو ازاي يعني
سمر : مدير خالك في البنك حب يعمل حاجه لخالك فتواصل مع معارفه في انجلترا وجابلك البعثه دي
انا : ومياده عرفتك كل دا
سمر : دي هي اللي اقنعتني كمان
انا : طب هتكون امتى يمياده
مياده : من بكره على طول بس الاول عايزين نغير في شكلك علشان تتأقلم هناك معاهم
سمر : سيبيها عليا انا وبتبصلي بشر

ورحنا السنتر بتاع سمر
سمر : اول حاجه بقى هعملك حلقة شعر جديده وهنلونه كمان
انا : نلون ايه هو اسود كدا حلو
سمر : انت ملكش رأي انا الكبير هنا وبتمسك مكنة الحلاقة
انا : وحياة امك بلاش شعري 😭

وبعد نص ساعة من العذاب بتوريني وشي قدام المرايا وانا مش مصدق نفسي
شعري بقي متحدد من الجناب وطويل من النص وراجع لورا وفيه خصل شعر صفرا وفيه حلق على حاجبي اليمين ولابس عدسات زرقه

انا : مين دا انتي عملتي فيا ايه
سمر : حولتك لواحد عايش طول عمره في لندن
انا : تصدقي عندك حق طب يلا نجيب هدوم بالمره
سمر : يلا بينا
وجبنا هدوم وظبطنا شنطة السفر وكله تمام

في الفيلا بالليل بتصل على غاده
انا : عامله ايه يغاده
غاده : انا بقيت كويسه لما شوفتك
انا : انا عندي خبر مش كويس انا مسافر بكره انجلترا وممكن اقعد ٣ شهور
غاده : وهتسبني
انا : اوعدك يغاده اني هرجعلك تاني وهكلمك كل يوم
غاده : وهتسافر تعمل ايه
انا : دي بعثة في مدرسه هخلصها وارجع على طول
غاده : واكيد هتحب وتتجوز هناك وتنساني
انا : ايه الفيلم التركي دا قولتلك ٣ شهور وارجع وبعدين انا مبحبش غير واحده بس
غاده : ومين دي بقى 😊
انا : واحده زي القمر اسمها غاده وبتكلم معاها دلوقتي
غاده : وانا كمان
انا : قوليها بقى
غاده : بحبك وقفلت السكه فوشي


شويه ودخلت سمر عليا الاوضه
انا : فيه ايه يسمر
سمر : انا عندي طلب وبلييييز توافق عليه
انا : موافق من قبل متسألي بس هو ايه
سمر : ممكن انام فحضنك قبل متسافر
انا : ليه
سمر : علشان هتوحشني اوي 🥺
انا : طب تعالي وهي لما صدقت ونطت على السرير وخدتني في حضنها
سمر : انا مكنتش اعرف اني بحبك كدا انا حاسه اني هموت لو سبتني
انا : وانا قولتلك مش هسافر لو انتي مش موافقه
سمر : لا انا موافقة وكلها ٣ شهور وترجعلي تاني انت بس هتوحشني جامد ونمنا واحنا حاضنين بعض

بعد ساعه بتقلب لقتني واخد سمر فحضني وزبي راشق بين طيازها وايدي ماسكه بزازها وسمر شكلها بتحلم وبتقول
سمر في الحلم : كمان يخالد ..امسك بزازي كمان ...وحشني زبك اوي

انا مش مصدق نفسي ( مش هكدب عليك عزيزي القارئ سمر دي اللي جابت اجلي من كتر العشرات اللي ضربتها وانا بتخيلها وهي فحضني دلوقتي)

فضلت ازود وافعص على خفيف وسمر بتأن وتتأوه وخرجت زبي من الشورت وبقيت امشيه على طيازها وحشرته تاني بين فلقاتها ودخله وخرجه على خفيف وحسيت ببلل على زبي سمر شكلها نزلت عسلها وانا نزلت بعدها ولبست الشورت تاني وخدتها في حضني

الصبح
بفتح عيني لقيت سمر حضناني ومش عاوزه تسبني وانا بحاول اخرج من حضنها فصحيت
انا : صباح النور يعسل
سمر بتتمطع : صباح النور يحبيبي دي احلا ليله نمتها من ساعة خالك
انا : ليه ايه اللي حصل
سمر : مش عارفه بس حاسه بجسمي كله فيه نشاط وروحي ردت تاني وحضنك حسسني بالامان
انا : لو على كدا تنامي في حضني كل يوم
سمر : دا لما ترجع مش هسيبك لحظه تنام لوحدك
انا : تمام يزعيم
وبوست راسها وبقوم لقيت سمر مبحلقه عليا
انا : فيه ايه مالك
سمر وشها احمر وطلعت تجري ولحظت ساعتها ان زبي واقف على اخره والشورت عليه مايه

دخلت خدت دش ونزلت لقيت سمر بتحضر الفطار
انا : عامله فطار ايه يسوسو
سمر بإحراج : عامله فطار فرنسي اقعد كل يلا

وقعدنا ناكل واحنا ساكتين

بعد ساعه لقيت الباب بيخبط وكانت مياده
انا : اتفضلي
مياده : لا احنا لازم نمشي علشان الطياره
انا : طب لحظه اجيب الشنطه واودع سمر

طلعت جبت الشنطه ونازل لقيت سمر بتعيط
انا : بلاش عياط بقى علشان انا ماسك نفسي بالعافيه وبعدين حد يعيط على واحد اهبل يسيب العسل كله ويمشي

سمر ابتسمت ونطت في حضني
سمر : عارف لو متصلتش كل يوم هعمل فيك ايه
انا : تمام يفندم وحضنتها بتاع دقيقه وبوست خدها وايدها ...سلام يعسل
سمر : سلام يحبيبي

في مبنى المخابرات
سيد بيعرض على الشاشه واحده ست في الثلاثين من عمرها
سيد : دي سكرتيره المدرسة اسمها ايڤا وهي اللي هتعمل المقابله بنفسها والمقابله كمان اسبوعين
انا : مش كانت بعد شهر
مياده : مدير المدرسة قدم المعاد ومش عارفين ليه
سيد : لحد دلوقتي مش عارفين نحدد شكل المدير او المدرسين اللي في المدرسه بس عرفنا شوية طلاب هناك

انا : ومين هما
سيد : اول واحده اسمها كيرا وهي هكر محترف اخترقت بورصة طوكيو ومسحت ٥ مليار دولار في ٣٠ ثانيه وابوها عرف وبعتها للمدرسه تتربى

وعرفوني كل الطلاب اللي هناك وفيه منهم المجنون وفيه المجرم وهكذا

سيد : واكيد مش هنبعتك من غير مساعده وبيديني جهاز اللي بيشغل موسيقى
انا : ودا بيعمل ايه بيكهرب
سيد : لا دا بيعمل موجات بتكبر العيون لحد متتفجر
انا برمي الجهاز على الطربيزه وببصله

سيد : لا طبعا دا جهاز بيشغل اغاني عادي بس فيه نظام اتصالات مشفر ممكن تبعت وتستقبل منه رسايل بس
انا : وليه مستعملش التلفون
سيد : علشان بيراقبو كل حاجه جوه المدرسه
انا : طب ممكن يفتشو الجهاز دا
سيد : مستحيل يعرفو علشان دا نظام تشفير جديد
انا : طب هستخدمه ازاي
سيد : هتدخل على القائمه الرئيسيه وبعدين قوائم التشغيل وبعدين اغاني كتب للاطفال
انا : اغاني ايه
سيد : بالظبط محدش هيفكر يفتش هنا

انا : طيب وبعدين
مياده : ايڤا المفروض تقابل سام كارل كمان اسبوعين فلازم نجهزك


بعد يوم امام قصر ديفيد في فرنسا
بننزل انا ومياده من العربيه وبيكون ديفيد مستنينا قدام القصر
(الكلام بالفرنسي)
ديفيد : اكيد انت وليد
انا : لا انا سام كارل ومياده بتبصلي
مياده : انت بتتكلم فرنساوي ازاي
انا : انت ناسيه ان انا في مدرسه لغات وبتكلم انجليزي وروسي كمان 😉
مياده : اه صحيح
ديفيد : يلا ندخل

بندخل جوه القصر وانا مندهش من كمية التحف والانتيكات لحد ما بنوصل لكرستين
ديفيد : دي كرستين مراتي وامك يوليد
انا : اكيد مش هتعرفني على امي وقولتلك اسمي سام وانا هنا ابنك

كرستين قاعده ساكته
ديفيد : طب خليني اوريكم الغرف بتاعتكم

ودا مياده على اوضتها وبعدين دخلني اوضه ( مش اوضه دي جناح خمس نجوم 😂😂)
ديفيد : دي هتكون اوضتك
انا : تمام بس انا عندي سؤال ... اناديك بأيه ..بابا ..بابي ..ديفيد .... ساشا بتناديك بأيه

ديفيد : مش بتناديني .. والعشا كمان ساعه تحت ...سلام
انا لنفسي : لو عرفت الطريق 😂


على العشا
سفره كبيره وقاعد في النص ديفيد وعلى الجانب التاني كرستين ونحيتي انا ومياده
لقيت على الطبق سمان ( زي بتاع الفيوم )
ديفيد : متقرفش انا اللي بصطاد بنفسي
كرستين : هو دا شئ غريب على المصريين دول بيكلو اي حاجه
انا : انت تقصدي الصنيين
كرستين : وبرضه المصريين انتو بتكلو كل حاجه واي حاجه


انا قاعد ساكت وباكل بالعافيه
كرستين : انت ليه عايز تعمل في نفسك كدا
انا : اعمل ايه
كرستين : المدرسه عايز تروحها ليه
انا : معلش بس مش هقدر اتكلم


تاني يوم
مياده بتصحيني
انا : سبيني انام حرام عليكي الساعه لسه ٥ الصبح
مياده : قوم يلا معاد تدريبك دلوقتي مفيش وقت
انا : حاضر قومت اهو

في ساحة التدريب بتاعة القصر
مياده : اول حاجه تدريب الدفاع عن النفس
انا : تمام انتي هتهاجمي وانا ادافع

ومره واحده لقيتها بتجري عليا ونطت في الهوا وانا سحبتها من هدومها وثبتها على الارض

مياده عدلت نفسها بسرعه وبتمد ايدها بسرعه فمسكتها من الكوع ولويتها ووقعتها على الارض تاني
قامت تاني وهتضربني بالرجل فمسكتها بسرعه وخبطت رجلها الثابته فوقعت تاني

مياده عدلت نفسها وخلعت الترنج وبقت بالكات بس ومره واحده بتجري عليا وبتضرب بايدها اليمين وانا اصد وتضرب بالشمال وانا اصد وبترفع رجلها وانا اصد وهكذا لحد متعبت ومش عارفه تلمسني

مياده بتنهج : انت ازاي كدا
انا : دلوقتي دوري انا وعملت حركه الاستعداد بتاعة الكونغ فو

وجريت عليها وبضربها باليمين ولسه هتصد غيرت الهجوم برجلي الشمال ووقعتها على الارض

مياده بتنهج : خلاص خلاص عرفت ان انت جامد
انا : كدا عديت الاختبار الاول ايه التاني
مياده : استخدام السلاح تعالى معايا وبتعرج وهي ماشيه

دخلنا غرفه ضرب النار
انا : هو ازاي فيه غرف تدريب سلاح في القصر هنا
مياده : علشان الحرس يتدرب
دلوقتي عيزاك تصيب الاهداف دي في دقيقه واحده
وكان فيه ١٠ اهداف ثابته على بعد ١٠ متر

انا خدت السلاح ومياده قالت ابدأ
خدت نفس وركزت على الاهداف وبدأت اضرب وخلال ٢٠ ثانيه كنت مخلص
مياده : تمام دلوقتي دور الاهداف المتحركه والمده ١٢٠ ثانيه
وظهر ٢٠ هدف على بعد ١٠ متر لحد ٢٠ متر وقالت ابدأ

خدت نفس وضربت على الاهداف وجبتها كلها في ٣٠ ثانيه

مياده مصدومه : انت بتعمل كدا ازاي
انا : هعرفك لما نخلص ... ايه اللي عليه الدور
مياده : دلوقتي معاد القنص تعالى معايا

وطلعنا في الجنينه لقيت ديفيد واقف بيصطاد طيور
مياده : دلوقتي عيزاك تصيد ١٠ طيور قبل ديفيد ميخلص
انا : كدا مش عدل ديفيد مصطاد ٥ وهو محترف عني
مياده : طب حاول تجيب ٥ قبله
انا : تمام وخدت القناصه ومياده قالت ابدأ

ولقيت الشخص اللي بيطير الطيور ساب ١٠ مره واحده
وانا خدت نفس عميق وفصلت عن اللي حواليا وبدأت اوقع الطيور وديفيد مش ملاحق عليا
وقعت حوالي ٨ طيور في ٤٠ ثانيه وديفيد وقع ٢ بس

ديفيد جه عندي : انا طول عمري بصطاد مع محترفين عمري مشوفت حد كدا
مياده : كدا تمرينك التالت خلص وميعاد التمرين الرابع يلا بينا

دخلنا اوضه وكان فيها مكتبه وحجات كتير
مياده : دلوقتي تمرينك الرابع معاك ٥ دقايق علشان تطلع من الاوضه دي ودا اول لغز هيوجهك للي بعده

انا : هو كام لغز
مياده : انت اللي هتعرف ....سلام وقفلت الباب بالقفل

وكان اللغز عباره عن ( انا اللي بصدي الحديد ... انا اللي بشرب البحار ... انا اللي بدي للشئ قيمه ... انا اللي بخلي الطفل قوي وبخلي القوي عجوز )

قعدت افكر شويه وعرفت الحل وهو الوقت فجريت على الساعه المتعلقه لقيت لغز تاني

وفضلت احل الغاز كتير لحد ملقيت رقم جريت على الباب وكتبته لقيته صح وفيه باب اتفتح الناحيه التانيه من الغرفه وظهرت شبكة ليزر على الارض
جبت ورقه ومشيتها على الليزر لقيتها بتتحرق فضلت اعدي وانط لحد موصلت للناحيه التانيه وهدمي محروقه مكان الليزر وجسمي عليه حروق كتير

طلعت من الباب ولقيت مياده قاعده قلقانه
انا : فيه ايه مالك
لقيتها جريت خدتني في حضنها

مياده : انا اسفه انا مش عارفه عملت فيك كدا ليه
انا : متقلقيش عليا دي حاجه بسيطه من اللي كان بيحصلي
مياده : ايه اللي كان بيحصلك وانت ازاي بتعرف تضرب سلاح وكل الحجات دي
انا : هحكيلك ............



( اشوفكم الجزء الجاي وعاوزكو تتوقعو ازاي وليد بيعرف يعمل الحجات دي .... سلام ♥️)
القصه قمه في الروعه والجمال والخيال بس المشكله أنها بطيئة في الشرح قصيره جدا اتمني الفصول تطول عن كده
 
  • عجبني
التفاعلات: Crasco

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%