NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ثقافة الطفولة والمشاعر السلبية و البورن و الجنس

Fadycuck

نسوانجى بريمو
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
انا واحد مدمن اباحية من ساعة مبلغت وانا بتفرج على سكس و بستمني كان عندي ١١ سنة دلوقتي عندي ٢٠ .
عرفت منين اني مدمن ؟ لما لقيت نفسي مبقتش عارف اوقف ولا اسيطر على نفسي نهائي .

البورن قعد يطور معايا من حاجات عادية لحد موصلت للدياثة و غالبا دخلت في الشذوذ .

بسبب قرايتي و وعي بذاتي عرفت ايه سر كل ده .

انا بعاني من قلق و قلة ثقة في النفس من وانا صغير دايما حاسس اني مش كفايا . عندي ذكريات من التنمر . و عندي ذكريات جنسية قبل البلوغ .

ايه اليسبب ادمان في حالتي ؟

معظم المواد الادمانية بتبقى وسيلة لتخفيف القلق و تهديت المشاعر السلبية في العموم كمسكن لحظي . عشان كده الناس العرضة للدامان بيبقوا اللي عندهم طفولات مؤسفة مسببة حالة من المشاعر السلبية المستمرة . من قلق و شعور بقلة القيمة و الى اخره . و بيزيد الموضوع ده سوءا في حالة ادمان الجنس او الاباحية هو ان الشخص يكون اتعرض لامور جنسية قبل سن البلوغ .

انا مش ضد الدياثة ولا الشذوذ ولا الخضوع . انا بحترم الميول كلها .

انا مشكلتي هي ان خضوعي و دياثتي مبنين على جراح عميقة عندي . الميول ديه بتتغذى عل
كرهي لنفسي و شعوري بعدم الاستحقاقية.فعقلي بيسختدم الاباحية كوسيلة لتجربة المشاعر ديه في بيئة امنة زي الاستمناء و الدياثة. (Coping mechanisms)

انا هنسحب من العالم ده مش عشان ميولي غلط . بس عشان مش هفضل اغذي افكار سلبية و اقعد ادي مسكنات للجروح منغير معالجها بجد .

• يالهوي هي وصلت لكده
  • عجبني
التفاعلات: MoM7F و Mr Z
حاجة رائعة بالتوفيق

انا واحد مدمن اباحية من ساعة مبلغت وانا بتفرج على سكس و بستمني كان عندي ١١ سنة دلوقتي عندي ٢٠ .
عرفت منين اني مدمن ؟ لما لقيت نفسي مبقتش عارف اوقف ولا اسيطر على نفسي نهائي .

البورن قعد يطور معايا من حاجات عادية لحد موصلت للدياثة و غالبا دخلت في الشذوذ .

بسبب قرايتي و وعي بذاتي عرفت ايه سر كل ده .

انا بعاني من قلق و قلة ثقة في النفس من وانا صغير دايما حاسس اني مش كفايا . عندي ذكريات من التنمر . و عندي ذكريات جنسية قبل البلوغ .

ايه اليسبب ادمان في حالتي ؟

معظم المواد الادمانية بتبقى وسيلة لتخفيف القلق و تهديت المشاعر السلبية في العموم كمسكن لحظي . عشان كده الناس العرضة للدامان بيبقوا اللي عندهم طفولات مؤسفة مسببة حالة من المشاعر السلبية المستمرة . من قلق و شعور بقلة القيمة و الى اخره . و بيزيد الموضوع ده سوءا في حالة ادمان الجنس او الاباحية هو ان الشخص يكون اتعرض لامور جنسية قبل سن البلوغ .

انا مش ضد الدياثة ولا الشذوذ ولا الخضوع . انا بحترم الميول كلها .

انا مشكلتي هي ان خضوعي و دياثتي مبنين على جراح عميقة عندي . الميول ديه بتتغذى عل
كرهي لنفسي و شعوري بعدم الاستحقاقية.فعقلي بيسختدم الاباحية كوسيلة لتجربة المشاعر ديه في بيئة امنة زي الاستمناء و الدياثة. (Coping mechanisms)

انا هنسحب من العالم ده مش عشان ميولي غلط . بس عشان مش هفضل اغذي افكار سلبية و اقعد ادي مسكنات للجروح منغير معالجها بجد .

لو رجعت تاني و معرفتش تبعد تواصل معايا علي الخاص و هقولك الحل بس ابعت بتفصيل علشان افتكرك

أتمنى لك التوفيق في قرارك ده
نصيحتي ليك حاول تقفل كل الأبواب اللي بترجعك للممارسات اللي بقيت بترفضها
ما تقبلش حلول وسط
أبعد عن البورن وكل المثيرات الجنسية تماما لفترة كافية لإعادة ظبط دماغك
اشغل نفسك برياضة وانشطة مفيدة تبني ثقتك في نفسك

لو الانجليزي بتاعك كويس انصحك تشوف موقع NoFap وانضم للكومينوتي والمنتديات بتاعتهم
فيهم تجارب كتير للإقلاع عن ادمان الإباحية والميول الشاذة اللي بتأذي أصحابها
والناس هناك بتشد وتساعد بعض على النجاح

اتمنى لك التوفيق وتحصل على حياة سعيدة تكون راضي عن نفسك فيها

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%