NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

من جميع النواحي فهي مجرد حاله فرديه تنفي شيوع القاعده وتعميمها
هو اصلا فكرت التعميم غلط عشان مفيش حد زاى التانى

الموضوع للنقاش ليس إلا.
رأيت افلام جميلة و ناجحة ومنها مثلا فيلم امرأة جميلة لجوليا روبرتس و ريتشارد غير.

كلنا نعرف انها روايات و خيال.
ولكن على أرض الواقع

برأيكم.. هل يمكن ان توجد هذه العلاقة؟
اقصد علاقة حب مع فتاة مومس او بائعة هوى قد تكون اجبرتها الظروف على هذا العمل وتقع هي ايضا بحب هذا الشخص.. فهل ياارى هذه العلاقة ستنجخ؟ والى اي مدى؟ و كم نسية نجاح الزواج فيها.

يسعدني ان اسمع آرائكم
ذكرتني برواية اللص والكللابب لنجيب محفوظ

• عجبني
التفاعلات: الباحـــث
بص هقولك حاجة واجبلك من اخر الاخر معلش لو انت لقيت كوباية في الزبالة وخدتها وغسلتها بدل المرة مية تفتكر انت هتشرب منها ولا كل ما تبصلها هتفتكر كوم الزبالة؟!
بالظبط هتفتكر كوم الزبالة اللي الكوباية جت منه بص مفيش حاجة اسمها ظروف دا كله كلام عبط احنا بشر لينا حرية الاختيار ومحدش بيعمل حاجة غصب عنه في الغلط والصح علشان كدا اتوجد الثواب والعقاب كلنا عندنا عقل وعارفين بنعمل ايه انا بعمل الغلط وعارف اني بعمله وبرفض الغلط برده علشان عقلي فأكيد مستحيل اختار واحدة مومس تمثلني اه عارف باللي بقوله منتهى القسوة والجبروت بس لازم اعمل كدا لازم اكون قاسي في اختياري لان اختياري هيكون قاسي عليا لازم اعقلها ذنب ابني ايه يعرف ان امه كانت كدا انا ذنبي ايه اعيش في نار الذكرى وحياة مراتي القديمة واعيش في الشك معلش انا لو اتجوزت واحدة كانت مومس مع اول تلميح هصدق لانها كانت كدا فعلا هعيش حياة اشبه بالجحيم الحوار كبير اكبر من مجرد شعور بالحب لا يولع قلبي لو انا مش هعيش مستقر طبعا هقول لا وهرفض دا رأيي
رأيك جميل جدا وواقعي و منطقي و احسنت التشبيه بمثال الكباية. شاكر مرورك و اسعدني رأيك 🌹

• حبيته
التفاعلات: Hello helaliy
الجانب الأهم والأساسي هوة فكرة التقبل
من النوادر والنوادر جدا جدا انه تلاقي شخص يرتبط ب هيك نوعية من النساء
الحالات الشاذة اللي ممكن تتقبل ما فينا نحطها قاعدة ونبني عليها انه هالشي مقبول ب مجتمعنا ولو ب نسبة جزء بالواحد 🤷🏻‍♀️

الموضوع كبير وواسع واله جزئيات كتيرة وكبيرة
كيف البعض عم يحاول يسوق هيك فكرة ونحنا بالاساس لساتنا عم نحارب نظرة الرجل للمرأة المطلقة وانه ممكن ما يقبل يرتبط فيها 🤷🏻‍♀️ ف كيف بده يرتبط ب امرأة كانت مقسمة حالها ل مليون رجل
اسعدني مرورك. الموضوع للنقاش بالأساس. و طرح اراءالناس المختلفة.. ليس منه اي غرض لا تسويق لفكرة ولا فرض رأي.

اسعدني مرورك. الموضوع للنقاش بالأساس. و طرح اراءالناس المختلفة.. ليس منه اي غرض لا تسويق لفكرة ولا فرض رأي.
لما ذكرت تسويق الفكرة أبداً ما قصدت حضرتك
عم احكي بشكل عام 🤷🏻‍♀️
والنقاش لا يفسد للود قضية

• عجبني
لما ذكرت تسويق الفكرة أبداً ما قصدت حضرتك
عم احكي بشكل عام 🤷🏻‍♀️
والنقاش لا يفسد للود قضية
بالتأكيد.. لايوجد اي خلاف والود موجود وحاضر وبقوة .. واحترم رأيك ووجهة نظرك. وشاكر مرورك الجميل ورأيك الأجمل 🌹

• حبيته
التفاعلات: Black Rose
فيلم pretty woman حلو و في رأي julia كانت خساره فيه محبتش الراجل خالص
انما بقي الحقيقه مظنش ان ممكن يحصل
ما أظنش تنجح....

• عجبني
  • عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
قال يعني المطلقات هتموت عليه
اصبر هروح اموته واجي 🤣🤣🤣🤣🤣
انا معنديش مشكله مع المطلقه
المومس طبعا مستحيل ان اقرف اقرب منها حتي بدون زواج

• عجبني
الموضوع للنقاش ليس إلا.
رأيت افلام جميلة و ناجحة ومنها مثلا فيلم امرأة جميلة لجوليا روبرتس و ريتشارد غير.

ولكن على أرض الواقع

اقصد علاقة حب مع فتاة مومس او بائعة هوى قد تكون اجبرتها الظروف على هذا العمل وتقع هي ايضا بحب هذا الشخص.. فهل ياارى هذه العلاقة ستنجخ؟ والى اي مدى؟ و كم نسية نجاح الزواج فيها.

يسعدني ان اسمع آرائكم
انا ممكن اتجوز إمرأة مطلقه او أرملة مفيش عندي مشكله لكن مومس ده مستحيل اقبل اقرب منها تحت اي وضع

• عجبني
وليه تتجوز واحده ممكن تشبع منها بدون زواج
عشان الموضوع ممكن ميبقاش جنسي فقط ممكن يكون ف تفاهم نفسي واحتواء بشكل كبير

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: Sense 🌹queen و الباحـــث
  • عجبني
  • أتفق
  • عجبني
التفاعلات: الباحـــث و غدر الناس
  • عجبني
يمكن عايز يستر عليها عشان **** يسترها عليه هو كمان
عندك حق اصل محدش فينا عدل الفرق بينا و بين اللي اتفضح ان رصيد ستر بتاعنا لسه فيه

• عجبني
يعنى انت هتقضى معاها احلى وقت وتعمل كل الى عاوزة بأقل سعر وبلا مسؤليه
منا ممكن احبها او احب استر عليها علشانها و علشاني

• عجبني
ممكن

• عجبني
منا ممكن احبها او احب استر عليها علشانها و علشاني
وهتقدر تواجه المجتمع واهلك

وهتقدر تلغى مع الوقت ظنونك فيها

• عجبني
وهتقدر تواجه المجتمع واهلك

وهتقدر تلغى مع الوقت ظنونك فيها
و**** لو علي ظنوني لو حسيت انها فعلا عاوزاني و انا عاوزاها ثقتي فيها مش هايكون ليها حدود و بالتالي هاكون مطمن ليها

المجتمع كده كده بيتكلموا معندهمش غير كلام و أهلي انا اللي اتجوز و اعيش معاها مش هما
هما اه رايهم مهم بس دي حياتي انا

• عجبني
الموضوع للنقاش ليس إلا.

ولكن على أرض الواقع

يسعدني ان اسمع آرائكم
لا الشي ممكن بصير في الغرب بس المجتمع العربي لازم يشوف ددمم هههه او لا 😂😂😂

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%