NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة الذكريات والايام السود ـ تسع أجزاء 2/3/2024

يسطا انتا غيرت اسم القصه

• حبيته
التفاعلات: رحيم®
امتي الجديد

• عجبني
التفاعلات: الساحر الجبار
تم أضافة الجزء الثاني

• عجبني
التفاعلات: رحيم®
معلش يسطا بعد اذنك القصه هيكون فيها محارم من انهي نوع

• عجبني
يسطا الجزء صغير جدا

• عجبني
هو فين الجزء ده مكملش صفحتين

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

عودة حميده يا غالى إيه القصة الجميلة دى وواضح أنها حتبقى فشيخة لكن؟؟؟؟؟
أنت عارف المسابقة فيها كتاب عتاوله فلازم قصتك تبقى من ضمن القصص القوية لأن المنافسة شديده يا مان فلازم قصتك تكون على مستوى عالى يا صاحبى وبعدين من ضمن الأخطاء فى سير القصة إنك ذكرت أخت محمد عندها عشرين سنة ومعاها توأم ست سنوات يعنى قبل الولادة والحمل سنها ثلاثة عشر سنة وهذا غير منطقى .. أنا عارف يا صاحبى إنك مضغوط العمل لكن المسابقة عايزة التركيز..
متزعلش منى يا صاحبى أنا عيزك تكون من ضمن الفائزين وأخيراً الجزء صغير جداً.. عموماً أتمنى لك التوفيق..

مع خالص تحياتى...

امتي الجديد يسطا

• عجبني
التفاعلات: المعلم برعي
8-22

ابطال القصه هذكرها حسب الاحداث تمام يلا بينا
انا محمد 30 سنه شغال سواق وانا حاليا مسافر فى دوله عربيه
احمد .40 سنه معايا فى نفس الشغل والسكن
المعلم . زى ما بنسميه انا واحمد وده الكفيل بتاعنا
لكن اسمه ابو فهد
ندخل فى القصه
احمد .قوم يلا قوم اخلص اتاخرنا على الشغل يبنى
انا . الساعه كام لسه بدرى
احمد . الساعه 9 يا روح امك قوم يلا المعلم هينفخنا
انا . قمت منفوض من الفرشه ودخلت على الحمام علطول
وبعد ما خرجت من الحمام
انا . انت بتشتغلنى يا اسطى النهارده الجمعه واجازتى انا الاسبوع ده صح انت صحتنى ليه بقا
احمد . هههههههه منتا ياما عملتها فيها قوم بقا لان ابو فهد زمانه بيفطر وشوية وهيرن علينا ومش عارف يا اخى ليه كل جمعه يكون فيها اجازتك يرن ويطلبك واول ما اقوله نايم يقولى خلاص خليه وبعد الصلاة بشوفه
اموت واعرف بينكم ايه
انا . بينا ايه فى ايه انت عبيط يا احمد احنا مش علطول معا بعض انا كنت سيبتك وروحت فى اى حته من وراك.
احمد . بصراحه لا بس اشمعنا كل جمعه بالذات يعنى نفسى افهم.
انا . بعدين بعدين نفهم انا وانت لو تلاحظ هو مش بيطلبنى غير اليوم الاسبوع الى بريح فيه صح
احمد . ايوه وكلها عشر دقايق وتلاقيه بيرن يسأل عليك
انا . وادى انت صحتنى يا سى ذفت لما نشوف اخرتها بس انت عارف لو طلع حوار منك هركبك فاهم ياسطا
احمد . يعم اهدى علينا كده كلها 10 دقايق بالكتير هو كل جمعه الساعه 9.30 يرن يسأل عليك
انا . قومت اعمل كوباية شاى واشوف اى حاجه افطر بيها
عملت سندوتش واخدت الشاى ورجعت على سريرى
واحمد قاعد جمب التلفون
وفعلا رن
ابو فهد . هلا احمد كيفك
احمد . بخير يا شيخ اؤمر اجهز السيارة
ابو فهد . لا مو الحين بس محمد وينه
احمد . موجود جمبى تريده يا شيخ
ابو فهد . لا خلاص انا بحاكيه على تلفونه
احمد . ماشى يا شيخ احنا بالسكن لو تريد اى شئ احنا موجودين
ابو فهد . تمام شكرا يا احمد
وقفل الخط ورن عليا
انا . الو اخبارك يا شيخ اؤمرنى
ابو فهد . ما يؤمر عليك ظالم بس بدى ياك تجينى الحين على القصر انا بانتظارك
انا . تمام يا شيخ ببدل ثيابى واجيك علطول ما بتاخر
احمد . خير يا نجم طمنى
انا . ادينى رايح اشوف فيه ايه
وصلت لباب القصر ولاقيت الخدامه فتحت الباب ودخلتنى للريسبشن كان ابو فهد منتظرنى
(ابو فهد)
37 سنه متجوز من سها 32 سنه سيدة اعمال ومن اغنى العائلات فى دول الخليج وابوها متوفى واختها نسرين 39 سنه متجوزه وجوزها مات و عندها بنت وولد هتيجى تفاصيل وقت الحدث بالقصة (نرجع للقصة )وباقى الاشخاص هنذكرها حسب سرد القصه
ابو فهد . اهلا محمد اتفضل اجلس اتفضل
انا . اؤمر يا شيخ تحت امرك
ابو فهد . بص يا محمد انا عرفت عنك كل حاجه وهكلمك بصراحه وادخل فى الموضوع علطول بس قبل ما نبدا كلامنا انا عاوزك تعرف حاجه ضرورى مينفعش اولا اى حد اى كان يعرف الى هيتقال بينا دلوقتى ثانيا انا عرفت كل ظروفك ونزلت عندكم البلد وعرفت انك يتيم اب وام وملكش غير اخ متجوز وقاعد فى شقتكم هو ومراته وعياله
انا تمام . بس ليه كل ده يعنى كنت اسالنى وانا اجاوبك يا شيخ
ابو فهد . لان الى بريدك مشانه ما بيصير اى حدا يعرفه ولو كنت سالتك كان ممكن تكدب عليا فى اى شئ
بس هلا انا اتاكدت من كل معلومه عنك بنفسى
(خلنا نكمل بالمصرى بتاعنا احسن )
انا . انت كدا قلقتنى جدا يا شيخ طيب عرفنى عاوزنى ليه
ابو فهد . ولا حاجه بس هبعتك تشتغل معا مدام نسرين اخت المدام بتاعتى وكان لازم اتاكد منك ومن اخلاقك بتفسى
انا . تحت امرك يا شيخ انا بالنسبة ليا هيا هنا سيارة وانا سواقها وهناك نفس الكلام واى مكان هيكون نفس الشغل بالنسبة ليا معا انى حبيت الشغل معا حضرتك
ابو فهد . ومعا مدام نسرين هتحس انك معانا هنا واحسن بس مش عاوز احمد يعرف لانى بعته ومدام نسرين مش ارتاحت معاه لانه بيدخل فى الى ملوش فيه فانت لو عاوز تعيش وسطنا هنا وتكون واحد مننا بجد خليك فى شغلك والى يطلب منك وبس
انا تحت امركم يا شيخ
ابو فهد خلاص تمام من بكرا هتتنقل القصر بتاع المدام
تجهز هدومك واى حاجه ليك هنا ولما احمد يسألك قوله انك رايح المزرعه بتاعتى
انا . تمام يا شيخ تحت امرك
وخرجت انا على السكن بتاعى انا واحمد
كنا خلاص وقت الجمعه دخلت اتشطفت وطلعت على الجامع خلصنا **** وخرجنا لاقيت احمد وقفلى على الباب
احمد . حرما انا . جمعا خير واقف كده ليه مش عادتك يعنى
احمد . ابدا قولت نرجع السكن سوا احسن ما كل واحد بيجى لوحده يعنى
انا . معا انها مش عادتك بس ماشى يلا بينا
احمد . وبالمره نعدى على السوبر ماركت نشترى طلبات الاسبوع بتاعتنا
انا . لا مخلاص انا ماشى الصبح على مكان جديد
احمد . مكان جديد فين ده وليه
انا . روح اسال ابو فهد هو قالى كده
احمد . هتروح فين يعنى
انا . اشمعنى يعنى فيه حاجه يا احمد عاوزها منك قبل امشى ولا حاجه
احمد . لا ابدا بس بطمن عليك عادى
انا . بصراحه انا محستش بكده انا حسيت انك بتسال بصيغة امروانا مبحبش كده انا هتنقل مكان تانى وخلاص احلى من هنا اوحش من هنا انا ورزقى يا عم احمد فهمنى وعلى فكرة انا اتخصملى 500 ريال بسببك
احمد . انا ليه انا معملتش ليك حاجه
انا . اومال ايه الحكاية كل لما ابو فهد يرن عليك ويسال عليا تقوله نايم نايم نايم
اومال مين الى بينضف الجراج وبيغسل السيارات كل يوم حتى يوم الجمعه الى هو اجازتى بتخلينى يا اما انضفهم فيه ياما بتسيبو زى ما هو لحد ما انا بجى وانضفه صح يا عم احمد
على العموم انا ماشى وسايبهالك مخضره ماشى يا عم احمد بعد اذنك بقا علشان الحق اروح اجهز حجتى وشنطتى واكلى وشربى يا عالم المكان ده هيكون فى ايه هناك
واقولك على حاجه علشان اريحك انا رايح مزرعه يا عم احمد وانت عارف شغل المزارع لو تحب تجى مكانى انا جاهز ودلوقتى
احمد . مالك يا محمد فيه ايه انت زى الى متكلمش بقاله سنه كل ده علشان سؤال يعنى تدينى محاضره
انا . لا مش علشان سؤال انا طلعت كل الى جوايا من نحيتك علشان لما امشى امشى وانا صافى من نحيتك مش بحب انا من الوش فازلين وفى الضهر تلطخنى بالطين انا كده دوغرى
احمد. . اهدى بس يا عم محمد انا معملتش حاجه يعنى لكل ده وعلى العموم **** يوفقك يا سيدى هتعوز حاجه سلام
دخلت انا غيرت هدومى وبدات فى تجهيز شنطتى وحجاتى
وفضلت مستنى لحد ما ابو فهد رن عليا وكنا بعد العصر روحت عنده على القصر
ابو فهد . يلا يا محمد هنتحرك دلوقتى
انا . تمام يا شيخ اى سيارة بناخدها
ابو فهد . هات الجيب وحط شنطتك فيها يلا
ولما تجهز رن عليا على المحمول
انا . امرك يا شيخ
المهم جهزت كل حاجه واتحركنا فعلا على المكان الجديد
واحنا بالطريق
ابو فهد . ليش ساكت
انا . لا عادى مفيش حاجه
ابو فهد . بص يا محمد الى هقولك عليه ده تخليه حلقة فى ودنك
انا. اتفضل يا شيخ
ابو فهد . اى شئ تسمعه تشوفه انت ما شوفت شئ ماشى
انا . اولا حاضر بس بحب اعرفك حاجه عنى
انا ليا بشغلى وبس غير كده مليش علاقه باى حاجه تانيه يا شيخ
ابو فهد . انا عارف يا محمد بس قولت لازم اعرفك برضه واأكد عليك
انا . تحت امرك يا شيخ
ووصلنا الفيلا بتاعت نسرين اخت سها مرات ابو فهد
دخلنا على البوابه جواه نسرين ومعاها اتنين خدم واقفين باستقبال ابو فهد
نسرين . اهلين با ابو فهد
ابو فهد . قولتلك قبل كده اسمى خالد انتى اخت مرتى يعنى بمقام اختى ولا ايه يا ام اسلام
نسرين . تانى ام اسلام خلاص ماشى يا خالد اتفضل وانتى يا سمية خد محمد على السكن بتاعو وعرفيه الجراش
سمية . امرك يا هانم
(نسرين )
39 سنه ارملة عندها شركة مقاولات كبيره وليها كذا فرع فى المملكه
بنتها مسك 18 سنه وابنها اسلام 20 سنه
ودول مدلعين زياده عن اللزوم
نرجع للقصة
سمية . دى غرفتك وما بتطلع منها الى على الجراج تمام
انا . تمام فى حاجه تانيه تحبى تعرفهالى
سمية . ايوه صح وده تكتفون واصل بالفيلا ازى الهانم احتاجت منك شئ بتكلمك عليه علشان تجهز وفى واحد زيه بالجراج تمام
انا . تمام . بس اى النظام هنا ماشى ازى يا سمية
سمية . وانت منين عرفت اسمى
انا . ما الهانم لسه قايله ليكى وصلينى وندهتك بسمية ولا انا غلطان سمية . ايوه تصدق ماشى يا محمد هسيبك انا ترتاح وتظبط حاجتك ولو احتاجت اى حاجه رن عليا على الرقم ده (اخدت تلفونى وسجلت رقمها )
انا تمام ماشى وخرجت سمية وانا قعدت على السرير معرفش اى خلانى افتكر الايام السوده

بعد ما سمية سابتنى ومشيت وقعدت انا على السرير وبدات افتكر الايام السوده
انا كان عندى اسره وبيت وعيله وعايش كويس وغلاوتك يا امى انتى وابويا واختى واخويا لخد حقكم وارجع حقى من ولاد الزوانى دول
فلاش باك 12 سنه يعنى لما كان عندى 18 سنه

معا خالص تحياتى ومستنى راى اخواتى

اولا مشكور لكل من مر من هنا وترك بصمه سواء ايجابيه او انتقاد بناء او مر من هنا ويلاااااا بينا

الجزء الثانى

ابداء اعرفكم بنفسى الاول
انا محمد عرفات وقت الاحداث الى جايه كان عندى 18 سنه لسه مخلص دبلوم والدنيا جميل انا طولى 176 سم ووزنى 70 كيلو
من النوع الى بيهتم بنفسه وباكله بس مش لدرجة الجيم
كنت بشتغل اى حاجه علشان اجيب فلوس
ابويا عرفات 50 سنه اطيب شخص ممكن تعرف فى حاله وزى ما بيقولو القطة تاكل عشاه
امى سميره 40 سنه الطول 160 سم الوزن 90 كيلو بس كل
اختى نوره . 20 سنه بنت فرفوشه وبتحب اللعب والضحك
165 سم 60 كيلو ومتجوزه من عمار 25 سنه ومعاها بنتين فرحه ومنار توام 6 سنين
بيت عمى عبده
عبده . 40 سنه 165 سم 80 كيلو مقلبظ فى بعضه زى الكوره
مراته جميلة وهيا جميلة فعلا37 سنه 165 سم 60 كيلو
حسن ابن عبده 15 سنه عيل تبت وارخم منه مشوفتش
ايمان بنت عبده 17 بس حتت سكره طالعه لامها هيا 155 سم و50 كيلو
اانا كنت بشتغل اليوم ده على توكتوك وكنا تقريبا الظهر بالظبط يوم 30/1/2011 بعد الثورة ما قامت بس بحكم اننا ارياف فا الدنيا هاديه يعنى المهم لاقيت بنت عمى اتنين بيخطفها فى توكتك وطارو وانا طلعة وراهم علطول لحد ما حصلتهم على سكه الاراضى الزراعيه وجمب السكه من اليمين ترعه والشمال الاراضى بدات ازنق عليهم ويزقو عليا لحد ما اتقلبو فى الارض والعيال طلعو من التوكتوك زى العفاريت وطلعو يجرو
ايمان . اههههع اههههه نزلت بسرعه وقفت التكوكتوك وشيلتها ركبتها معايا وطلعت على اقرب مسشفى كشفو عليها وطلع عندها كدمه فى ايديها ورجلها وصدرها
كتبو العلاج واخدتها وروحت اول ما وصلت قدام العماره لاقيت عمى ومرات عمى واقفين فى الشارع وعملين يزعقو معا ابويا وامى
عمى عبده . انا هطلع دين ابنك يا عرفات لو ما اقطعتش رقبته مبقاش راجل وامشى بطرحه
جميلة . اهو وصل ابن الشرموطه هاته يا عبده من زمارة رقبته ومتسبوش الى وانت قالع رقبته عن جتته
عبده جاي عليا بيجرى وانا بنزل ايمان ومش فاهم حاجه لسه
اول ما شاف بنته ايديهة مربوطه برباط ضغط ومش قادره تمشى قام خابطنى بوكس فى وشى قلبنى على الارض
قمت وبحط ايدى على بقى لاقيته بيجيب ددمم
انا . فيه ايه يا عمى ازت بتضربنى ليه انا عملت ايه
عبده . مش عارف عملت ايه انا هعرفك وملقتش غير بنت عمك يا بن الكلب يابن المتناكه وحياة امك لخلص عليك ودخل جو البيت جرى ومرات عمى جت تاخد بنتها وتشوف مالها
ولاقيت ناس الى فى الشارع بتشدنى جامد وبيزقونى علشان اخرج من الشارع وامشى قبل عمى ما ينزل
وفعلا مسبونيش غير لما خرجونى
انا . متهدو يا جدعان طيب انا عاوز افهم فيه ايه انا عملت ايه
علشان كل ده
واحد من الى كان بيخرجونى . الى فهمناه انك خطفت بنت عمك واغتصبتها ده وفى ناس شافوك وحاولو يمسكوك وخادوها منك وانت فضلت وراهم لحد ما قلبتهم كلهم ده الى فهمنا من عمك وس الزرعيق وسب الدين والشتيمة الى قالها
انا محصلش وربنا اى حاجه من دى يا رجاله صدقونى محصلش
واحد منهم . اهدا بس انت كده وشوفلك اى مكان نام فيه كام يوم على ما الدنيا تهدا
انا طيب يا جدعان اقعد معاه وافهمه الى حصل وبنته موجوده اهى تشهد بالى حصل
واحد . منهم . بص يا ابنى انت احنا خرجناك دلوقتى علشان مش عاوزين ددمم فى المنطقة ماشى ورجلك متعتبش المنطقه دى تانى ولو كلامك عمك طلع صح هتلاقى ابوك وامك وراك مطردوين من هنا فاهم ويلا غور من هنا
انا . يعنى انتو شايفين كده ماشى
(عند ابويا وامى وعمى )
عبدو . هو راح فين لازم اقتله واحنى ايدى بدمه ابن الناس النجسة ده هو راح فين
واحد من الناس الى موجودين .. جرى لما انت طلعت وبعدين انت فى ايه خد بنتك واطمن عليها وبعد ما نعرف منها ايه الى حصل الاول يلا يا عم عبده
وفعلا عبده اخد ايمان وجميلة وطلعو شقتهم وابويا وامى واقفين فى الشارع مش فاهمين اى حاجه
عرفات . طيب ازى محمد يعمل كده لا لا مصدقش ان ابنى يعمل كده ابدا
سميره . يلا يا عرفات نطلع الشقة اصل منظرنا بقا زباله فى الشارع والناس واقفه تتفرج علينا
(عند عبده فى الشقه )
جميله دخلت بايمان الاوضه وبتقلعها هدومها تشوف مالها
جميله . مالك يا ايمان سكته ليه اتكلمى يا قلب امك متخفيش ابوكى هيجبلك حقك من ابن الشرموطه الخول ده وبتضمها لصدرها
وايمان ساكته مش بتتكلم
جميلة . يا لهوى الحقنى يا عبده البت مش بتنطق وجسمها متبهدل خالص
عبده . انتى بتقولى ايه
عبده الشيطان لعب فى دماغه وساقه صح
دخل اوضة المخزن وكان عنده ملتوف كام واحده ونزل خبط على ابويا وعرفات ابويا فتحله قام خبطه بشومه على دماغه وامى جت بتصوت وتصرخ قام خبطها هيا كمان وقام مولع المولتيوف ومولع فيهم وفى الشقة على ما الناس شافت الدخان والناس جابو المطافى كانو ابويا وامى اتفحمو وطبع محدش عرف مين الى عملها
وانا المشكله انى تلفونى وفلوسى وكل حاجه كانت فى التوكتوك
روحت عند اختى نورة لسه بدخل من باب البيت بتاعهم لاقيت اختى بتصوت باعلى حسها ونزله تجرى زى الهبله ابويا وامى ماتو ابويا وامى ماتو
قابلتنى على البوابه
نوره . انت كنت جاى تقولى بعد ايه
اانا . اقولك ايه يا بنتى ما تهدى فهمينى في ايه (انا كل ده مفكر ان حد قالها على المشكلة الى حصلت معايا وانى عمى كان بيدور عليا وهو ماسك السكينه وكده )
انا . اهدى بس محصلش حاجه
نوره . محصلش حاجه ازى ده كل جيرانا كلمونى وقالولى ان شقتنا ولعت وابوك وامك فيها ولما طفوها لاقوهم متفحمين
انا . انتى بتقولى ايه ازى
نوره . يعنى انت متعرفش
انا . معرفش ايه انة معرفش حاجه من الى انتى بتقولى عليها دى
نورة . وقالولى انك اغتصبت بنت عمك وشكين ان عمك الى عملها
لو الكلام ده طلع صحيح انت ولا اخويا ولا اعرفك وهيفضل ددمم ابوك وامك فى رقبتك فاهم فى رقبيتك ومش عاوزه اشوفك فى عزاهم لانى مش هعملهم عزا غير لما اخد بتارهم ومنك انت يا محمد لانك السبب فاهم سامعنى
(انا واقف مش مستوعب الكلام اصلا ولا مصدق الى بيحصلى فى ساعتين تلاته ده ازى كل ده حصل وايه السبب )
انا . اخدت بعضى ورجعت المنطقه اهل المنقطه اول ما شافونى لاقيتهم بيشاورو عليا لاقيت كام مخبر مسكينى وخادونى المركز ورمونى فى الحبس فضلت شهر فى الحبس من غير حتى ما اعرف انا هنا ليه ولا ايه السبب ولا انا ايه الى بيحصلى ولسه مش مستوعب موت ابويا وامى الى فى ثانيه ده
خلال الشهر ده اتبدلت لشخص تانى من الى شوفته فى الحبس
ولما هجمو على المركز وكل المساجين هربو وانا كنت من ضمنهم
خرجت لاقيت البلد فعلا مدمره مش عارف اروح فين
فضلت يومين بلف فى الشوارع لحد ما وقعت من طولى فى الشارع منا ولا معايا فلوس اكل ولا انام فى اى حته وكتر التفكير
فوقت على ايد ممرضه بتفصل المحلول عنى فى مستسفى الخيرى الى فى البلد عندنا
الممرضه . سلامتك الف سلامة هبعت الدكتور دلوقتى يشوفك ويطمن عليك
انا . تمام بس ايه الى حصل
الممرضه . خير انت اغمى عليك من قلت الاكل وضغطك نزل اوى لولا ولاد الحلال لحقوك كان زمانك مت
انا . شكرا ليكى يا ...
الممرضه . نورهان
انا . شكرا ليكى يا نورهان
خرجت وبعد شوية الدكتور جه بص عليا وكتبلى على علاج وكتبلى خروج
انا . بس يا دكتور بعد اذنك انا حاليا مش معايا فلوس اجيب علاج ولا حتى اكل
الدكتور . ليه كده يبنى ايه ملكش اهل ولا ايه
انا . ماتو يا دكتور الشقة ولعت بيهم
الدكتور . لاحول ولا قوة الا ب**** طيب انا هصرفلك العلاج من هنا وهخليك هنا لبكرا كمان على ما احاول اشوفلك اى حاجه او مكان تبات فيه
انا . كتر خيرك يا دكتور
وبعد الدكتور ما خرج لاقيت اخر شخص ممكن افكر انى اشوفه
عمى عبده ومعاه ايمان وجميلة مراته
عبده . الف سلامة عليك يا بن اخويا سلامتك الف سلامه
انا . ها انت بتعمل ايه هنا اطلع بره وانتى يا بنت عبده بالذات مش عاوز اشوف وشك تانى ولا صدفه
انا بسببك اتحرمت من ابويا وامى وحتى مقدرتش ادفنهم ولا اخد عزاهم
عبده . اسمعنى بس يبنى
انا . متقوليش يبنى انا ابويا خلاص مات فهمنى
عبده . اسمعنى بس يا محمد اسمعنى وانت هتعذرنى صدقنى
اولا وقت انت ما وصلت ايمان من الصدمه الا حصلت ليه مكنتش بتتكلم ولسه معرفانى الاسبوع على فات على الى انت عملته معاها وانك انقذتها من ولاد الكلب دول وحق ابوك وامك انا الى هجيبه صدقنى
الدكتور دخل علينا مين حضرتكم يا جماعه
عبده . انا عمه يا دكتور ولسه الخبر واصلينى من شوية ويادوب جبت الجماعه بتوعى وجيت علطول
الدكتور . ممكن كلمة بره لوحدنا
عبده . اه طبعا اتفضل
الدكتور . محمد حالته النفسية تحت الصفر محتاج الى يحتويه ويهتم بيه على الرغم من انك تشوفه كده تقول راجل 25 سنه بس الى عرفته انه لسه 18 سنه تقريبا
عبده . ايوه هو 18 سنه فعلا والحاله الى هو فيها بسبب وفاة ابوه وامه
الدكتور . بس الى عرفته الى ماثر على نفسيته اكتر انت وجماعتك يا عبده بسبب الموقف الى حصل
عبده . هو قالك ايه
الدكتور . قالى على الى انت عملته معاه انت ومرات عمه الى هيا مراتك وبنتك الى استنه منها حتى تقول الى حصل مكنش مستنى منها تدافع عنه عبده . يا دكتور انا عرفته السبب انا بنتى وقت الى حصل جالها صدمه ودخلت حالة اكتئاب ومكنتش بتتطق بحرف واحد الى من اسبوع لسه بدات تتكلم وفى ناس من المنطقة عندنا شافو محمد هنا وجم عرفونى لانى من يوم ما عرفت الى حصل وانا بدور عليه فى كل حته حتى اخته برده بتدور عليه من يومها لاننا كلنا ظلمناه
الدكتور. . على العموم انا جبتله العلاج وهو المفروض يخرج النهارده فا حاولو تتكلمو معاه وتهدوه

تفتكرو محمد هيعمل ايه ?
قصه جامد اوى انا ازي مقرتهش لم نزلت مستني تالت منك يسطا بس هل هيتنقم من عمو ولا هيجب ناس اللي كنت هتغتصب بنت عمو

• عجبني
طال الغياب

• عجبني
طال الغياب
انا اسف على التأخير بس هتاخد كمان شوية لان تلفونى جاب شاشه وانا حاليا إلى معايا تلفون عادى ومستنى بس اخلص الشغل إلى معايا واجيب تلفون اقدر اكمل عليه كتابة
معا تحياتى للجميع واسف مره تانيه على التأخير لانى مش عارف الجزء التالت هقدر انزله أمته

• عجبني
التفاعلات: royalking#، ر↑ـــــحــــ←يــــم و المعلم برعي
متتاخرش اكتر من كده يا فنان مشتاقين للعظمه

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%