NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

أمتي الجديد
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
ياعم الجزء فين
 
انشر الي انت كتبته وخلاص
 
دا حته من الجزء الي قدرت اكتبه قولولي رايكو فيه
 
  • عجبني
التفاعلات: ༺Ƈҽȥαɾ༻
الجزء الفعلي بكرا ياسطا
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
بس الجزء دا عظمة ومشوق ومستني الجديد بفارغ الصبر
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الجزء الخامس ....


المنبوذ : كدا انت مستعد عشان نبدا نتحرك

انا سرحان في خيالي : .....

المنبوذ : انت يلا مش بكلمك ﴿ بيضربني على دماغي ﴾

انا بتالم : اا اايه يكابتن فيه ايه ؟

المنبوذ بغضب : انت مش مركز معايا ليه بتفكر في ايه ؟

انا افتكرت الحلم تاني ومش عايز يفارق خيالي : لا لا بس بفكر في اليومين الي فاتو دول مين كان يصدق اني ابقى كدا اصلا انا من شهر تقريبا كنت ولا حاجة

المنبوذ بلامبالاة : مانت لسه ولا حاجة

انا : احيه لا مش قصدي كدا ... لا انا قصدي اني كنت تقريبا صحيت بعد الكارثة بما حصلت عندنا بكذا شهر وانا اصلا مش فاهم حاجة والصدفة حصلت والبيت وقع وانا من حظي اني مكنتش فيه وبعدن لقيت بنت وامها والقدر برضو يقرر ان الام تموت والبنت ألبسها انا وابقى مسئول عنها وكمان القدر يقرر اني اقابل جميلة ... الي حرفيا هي جميلة لو شوفتها كدا تحس انك سارح في جنه لو بصيت لعنيها ... ولا الخادمات الي كانو بيدربوني ...دول لوحدهم مشكلة تانية انا لحد دلوقتي مش مصدق اصلا اني اعيش واشوف زيهم ولا البرج الي ظهر وانا معرفش عنه حاجة ...

المنبوذ وهو مندهش : انت بتقل برج؟...البرج دا عامل ازاي ؟

انا : عادي برج شكله ولونه مش ادميين خالص تحس ان وحوش الي بانيينه

المنبوذ : زي دا ؟ ﴿ بيشاور على اثار لبرج مهدوم بس هو شبه الي في عالمي بالظبط

انا : اه فعلا زيه بالظبط ... بس ازاي دا هنا ؟

المنبوذ بصلي كدا وسكت شوية وبعدين لف وشه الناحية التانية : معرفش ... عايز تعرف دور بنفسك .

انا ونا مبضون من لا مبالاته: طيب مش عايز اعرف بس بجد ازاي هو هنا ؟ وايه الي حصل عشان يته.....

المنبوذ بصلي وابتسم : ايه سكت ليه ؟ عرفت ؟

انا واا مندهش : البرج الي اعرفه في العاب الواقع الافتراضي المفروض اننا عشان ننهي اللعبة بننهي كل طوابق البرج كلها واللاعب الي بينهي الطوابق كلها الاول بيحصل على قوة تفوق الواقع قوة تهزم اي قوى في اي عالم تاني ... انت ؟

المنبوذ وهو مبتسم : انا ايوة الي انهيت البرج في عالمنا بس مصحيتش بعد البرج ماظهر زيك بشهور انا شوفته وهو بيظهر وكمان شوفته وهو بيتهدم 😎

انا مصدوم : اا اا اازاي ؟ دا في عالمنا موصلوش بس غير للطابق العاشر انت ازاي ؟... ثانية واحدة هو البرج ظهر من امتى

المنبوذ غير مبالي : من سنة تقريبا

انا مصدوم : سنة ؟ 😳 بتهزر صح دا كدا انت الي حصلت على قوى تفوق قوة البرج واحتفظت بيها ؟

المنبوذ بلا مبالاة : ايوة وفيها ايه دا يعتبر دخيل لعالمي ومملكتي فهزمته

انا باندهاش : طب ممكن تعرفني ايه الي مريت بيه في الطوابق دي ؟

المنبوذ بابتسامة خبيثة: عايز تعرف ازاي انهيته عشان تعمل كدا في عالمك لما ترجع ؟ 😏. ... لا اعرف انت بنفسك

انا مبضون: وماله بس ارجع بس 🙂

المنبوذ بلا مبالاة : يلا نتحرك دلوقتي

انا باستغراب : انت ناوي على ايه ؟

المنبوذ : ناوي على B 😎

انا مبضون : انا مروح يعم ... انا كان مالي ومال مشاكلك العائلية

المنبوذ : خد هنا يلا ... يابو الخدود... ولا يابوطويلة

*عند الحلفاء الخمسة *

حليف ٣ : انا تعبت من التدوير ... هالتي مش مستشعرة اي وجود حوالينا

حليفة ٥: ولا انا برضو

حليف ٢: طبعا يجميل مانت بس الي موجود ﴿ وبيغمز ﴾

حليفة ٤ مبضونة : هنعمل ايه يا قائد ؟ وانتي تعالي هنا ﴿ بتسحب حليفة ٥ من ايديها بتبعدها عن حليف٤﴾

حليف ١: مش عارف ... احنا هنكمل بحث زي ماحنا لغاية لما يحالفنا الحظ ونقابل المنبوذ دا

حليفة ٤ في سرها : ﴿ يرب ماتلاقوه ﴾

فضلو ماشيين لغاية لما وصلو لجبل يدوب عدو الجبل دا لاقونا انا والمنبوذ

حليف١: اهلا ... دا ايه اليوم الحلو دا ... ازيك يا ساهوك 😏

** عندي انا والمنبوذ**

المنبوذ : فعل درعك الملكي عشان محدش يحس بوجودنا لو كان قريب مننا

انا فعلت الدرع بسهولة وهو فعبه قبل مانتحرك وبعدين اتحركنا .
انا والمنبوذ فضلنا ماشيين في طريق بين جبلين رايح ناحية المملكة المظلمة ، قابلنا كام وحش في سكتنا وقتلناهم طبعا بسهولة جدا انا والمنبوذ بس الغريبة مدانيش قتلهم اي نقاط خبرة ولا حتى عملات

شكل دا من عيوب الايقاظ ... فضلنا ماشيين في سكتنا وفجاءة قابلنا خمس اشخاص كانو تقريبا شبهي بس كلهم عيونهم حمرا مش زي البشر اسود او لون اخضر او ازرق حتى

وصف اول شخص دا كان الاكثر ثقة فيهم ثابت وحازم تقريبا دا قائدهم لبسه زي حاجة شبه البدلة كدا تحس انهم من القرن ١٩ طوله ١٩٥ سم تقريبا كان اطولهم بشرته بيضاء ليه دقن متوسطة ومتساوية شكلها مش وحش وديما مبتسم

____________________________________/

نافذة المستخدم 8.0

الاسم : ساتي انشكران

الفئة: تابع الملك اينو

الرتبة: رئيس اركان جيش اينو

قوة الهالة :55 M

نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 100M
_________________________________
__
مهارات: ********
_____________________________________

( يمكنك اكتساب مهارة العدو )

اي دا انت ايه الي عرفك انهم اعداء؟

( سيدي انهم جميعا يطلقون نية قتل لكما ماعدا البنتان )

طيب طيب سهلة

وصف الشخص التاني ( حليف ٢) دا شكله بضان اصلا طول ماحنا واقفين عمال يبص للبنتين ويعاكسهم طوله ١٨٠ ابيض برضو بس املس وبضان كدا شبه العيال الاسيوية

____________________________________/

نافذة المستخدم 8.0

الاسم : انتخريس شامي

الفئة: تابع منظمة اينو

الرتبة: رئيس اركان جيش اينو

قوة الهالة :50M

نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 90M
_________________________________
__
مهارات:***********
_____________________________________

( يمكنك استحواذ المهارة سيدي الملك )

تمام بس مش محتاج اي مهارات جديدة حاليا

وصف الشخص التالت ،( حليف ٣) دا شكله المضحك فيهم هو تحس دمه خفيف كدا وعلى الرغم من كدا يبان انه خبيث لان دا في منظمة شريرة اكيد مش طيب يعني 😂. طولة ١٨٠ تقريبا بشرته تشبة بشرة الهنود او جنوب اسيا عمتا

____________________________________/

نافذة المستخدم 8.0

الاسم : راح خان

الفئة: تابع منظمة اينو

الرتبة: رئيس اركان جيش اينو الملك

قوة الهالة :55M

نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 90M
_________________________________
__
مهارات: **************************
_____________________________________

( يمكن للملك تعلم مهارات العدو )

وصف الشخص الرابع او بمعنى اصح البنت الرابعة دي بقا مختلفة شوية... تحس ان هي غامضة او وراها حاجة البنت وصفها بيضاء كاللبن طولها ١٧٥ رقيقة جدا من شكلها على الرغم ان افعالها بتبين عكس كدا او لتدعي انها قوية شعرها قصير عند رقبتها اسود وناعم صدرها متوسط ومؤخرتها ايضا بطنها ممسوحة تماما وجسدها انيق تشبه البشر قليلا لكنها تكملك عين حمراء العمر تقريبا في سني او اكبر قليلا ليكن ١٨ عام

____________________________________/

نافذة المستخدم 8.0

الاسم : انجيلا فالوك

الفئة: ارمية

الرتبة: رئيس اركان جيش اينو

قوة الهالة :60M

نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 100M
_________________________________
__
مهارات: سيد سيف ...************
_____________________________________

( يمكن تعلم مهارات الارمي )

ارمي ؟ دا نفس عرق المنبوذ ... طب ازاي هي معاهم اصلا ؟

وصف الشخصية الخامسة ( حليف ٥) الشخصية الخامسة دي حكاية لوحدها حاجة كدا تتحل من على حبل المشنقة زي مابيقولو جسم وشكل وامكانيات عالية حرفيا... طولها ١٧٩ بيضاء تماما شعرها بني شفايفها وردي صدرها كبير ومؤخرتها كبيرة متناسبين مع جسدها تبدو من ملامحها انها خبرة 😂

____________________________________/

نافذة المستخدم 8.0

الاسم : نانا ....

الفئة: ارمية نبيلة

الرتبة: رئيس اركان جيش اينو

قوة الهالة :50M

نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 100M
_________________________________
__
مهارات: *********
_____________________________________

( يمكن للملك تعلم مهارات الارمي)

برضو ارمي تاني ؟ شكل كدا حكايتهم حكاية ...وبعدين اشمعنا دول متعرفتش عليهم على اساس انهم اعداء؟

( زي ماقولتلك يا ملك دول الوحيدين في الي واقفين مش مفعلين نية القتل )

حلو اكيد ليهم صلة ب....

بصيت للمنبوذ لقيته متنح حرفيا وباصص لانجيلا ( حليف ٤) ومش شايل عينه من عليها

ساتي ( حليف ١) : ايه الحظ دا ... في تاني يوم نقابل الملك ساهوك ؟😏 ولا تحب اقول المنبوذ ؟ 🤔

المنبوذ بلا مبالاة : يلا يا ادهم عشان نلحق

انا مش فاهم حاجة : ايوة بس....

المنبوذ بنظرة غضب : قولت يلا 😡

انا : تمام

المنبوذ كان باصص على البنتين : يلا قبل ماغضب عشان لو غضبت ... هقتل ناس المفروض يموتو من زمان ...﴿ في سره: خونة ﴾

انا طبعا مش فاهم حاجة بس الي فهمته ان البنتين ليهم علاقة بالمنبوذ لانهم نفس العرق وفيهم واحدة ملكية زي المنبوذ

واحنا ماشيين اتكلم ساتي و قفنا ..

ساتي : يعني انا شفاف يعني ولا ايه ؟ بقولك انا هتنتهي هنا يا ساهوك

المنبوذ بصله بغضب : انا اسمي المنبوذ واياك تقول ساهوك دا تاني 👹

ساتي ببرود : طبعا طبعا ... بس احنا مش ناويين نخليكو توصلو للمكتبة... اظن دي اخر مرة هتسمع حد يقولك باسمك الحقيقي يا ... منبوذ

انتخريس ( حليف ٢) : خلي بالك يا ساتر عشان دا واحد من اقوى تلاتة في القارة .

ساتي ببرود : وايه يعني ... هو حاليا اضعف بكتير من الملك ساهوك هو دلوقتي مقيض😏😈

المنبوذ بلامبالاة : حتى وانا ملعون ومقيد بقوتي الحالية ... اشيلكم من فوق وش الارض 😤

في افكاري،، انا مش فاهم هو ازاي ملعون ومقيض بعقد مقلل قوته وازاي دا حصل اصلا مش فاهم ..دا المنبوذ كدا وهو تقريبا فشيخ انما ماذا لو استعاد قوته الكاملة ،،

راح خان : اوبا...دا غلط ... وانا كنت مستنيه يغلط
﴿ واتحرك ناحيتي انا والمنبوذ ﴾

ساتي بغضب : خااان 😤 ﴿ خان ثبت في مكانه متوتر من القائد﴾ انا اذنتلك تتحرك ؟ اخر انذار ياقذر

خان : اسف بس انا سخنت شوية

ساتي وهو باصصلي : اي يا منبوذ مش عايز تعرفنا يعني على الضيوف ؟

انا واقف ببرود ... والمنبوذ بلا مبالاة : ملكش فيه

ولسه هيتحرك تاني ساتي وقف قدامه

ساتي : انا قولت انك مش هتتحرك من هنا انت بتاعنا النهاردة للاسف ... تم الدفع مقابل رقبتك .

المنبوذ بلا مبالاة : روح العب بعيد ياشاطر

المنبوذ اتحرك خطوة تاني بس ساتي استدعى سيفة كان عبارة عن سيف اسود شبه السيف الي اكتسبته اخر مرة

المنبوذ : انت كمان بترفع سيفك قدامي ؟

ساتي : للاسف يا صديقي ... لازم اقتلك 🤭

المنبوذ ببرود : وانا مش هستدعي السيف بتاعي ... كفاية عليك ايدي بس

ساتي اتنرفز : براحتك

ولوح بسيفه حركة افقية ناحية راس المنبوذ . بس المنبوذ صدها بايد واحدة ... وزقه بعيد عنه

ساتي : شكل كدا المنبوذ لسه محتفظ بجزء من قوته كدا هتزيد المتعة اكتر 😈

اتحرك انتخريس بسرعة البرق ناحية المنبوذ واستدعى سيفه وكان هيضرب المنبوذ من ضهره بس هو تقريبا متحركش ولا كان رد فعله اي حاجة ولمحته باصص عليا ففهمت اني اتحرك وبنفس سرعته صديت برضو السيف بايدي ودفعته بعيد

انتخريس بخبث : شكلنا كدا قابلنا واحد قوي كمان

ساتي : عشان كدا المنبوذ قدر يقتل الديناطور كلهم لوحده حتى الزعيم ... اكيد دا ساعده

المنبوذ ببرود : لا انا مقتلتش اي ديناطور اصلا

ساتي باندهاش : ايه ؟ ازاي امال م.....

بصلي ساتي باندهاش : انت الي قتلتهم ؟ لوحدك؟😳

انا ببرود : شاطر... ودي عرفتها لوحدك ؟

ساتي باندهاش : شكلنا كدا هنستمتع اكتر مما كنا نتصور النهاردة

واتحرك ساتي وانتخريس ناحيتي انا والمنبوذ ... ضربة من كل سيف فيهم وانا والمنبوذ كنا بنصد بايدينا بس ..

ساتي : خااااان

خان : حاضر

فلحظة خان رفع ايده بس اتكون حوالينا ستار طاقة غريب لونه اسود ضلم كل المكان

انا في سري " حلو اوي دا "

بدات سرعتهم تزيد اكتر وضرباتهم تكون اسرع وهم بيضربو فينا واحنا بنصدهم بسهولة لحد لوقتي

فلحظة لقيت نار بتتكون من انجيلا (الي هي حليفة ٤ ) نورت بيه المكان ورمته ناحيتنا المنبوذ اتحرك بسرعة ووقف قصادها بنظرة تحدي الكرة النارية دي كانت متجهة ناحيتي وانا سارح هعمل ايه

( اددههههم ... اتحرررك)

فوقت طبعا بسرعة واتحركت من مكاني الكرة نزلت الارض عملت انفجار شديد في المنطقة خلت الجو كله صهد خصوصا ان المكان مقفول .

( انت بتسرح وسط القتال يعم انت ؟ )

معلش بس جه في بالي شوية افكار كدا ... بس شفت سرعة المنبوذ ؟

( عادية يعني مش حاجة ... انت تقدر تعملها )

بجد ؟

( ايوة يبني انت معندكش ثقة ليه في نفسك كدا يبني انت كل دقيقة بتمر عليك بتبقى اقوى يا... ملك النظام )

هو قال الجملة دي افتكرت جملة الراجل الي كان في الحلم وهو بيطعني وافتكرت اني اصلا كنت قوي وحصلي ايقاظ .

ساتي وانتخريس وخان انصدمو من سرعة المنبوذ الخارقة واتجهو التلاتة ناحيته والمنبوذ استدعى سيفة واتجه هو ناحيتهم بعد لما كان بيبص لانجيلا ونانا سوا بتحدي وهم كمان

،، ااارغ،، صوت التلاتة بيبعدو من قدام المنبوذ وهم مجروحين

ساتي : كدا الموضوع يختلف ... كله دلوقتي ... فعلو هالتكو

,, ششششيششششششش،، صوت تفعيل الهالة لكا الخمسة مرة واحدة

المنبوذ واقف ببرود محصلوش اي حاجة وانا غمضت عيني شوية لاني حسيت ان فيه زي غبار جاي على عيني وقفلتها

،، ارررغ ،، صوتي انا وانا بطعن من واحد فيهم

هم الجرح بتاعهم ملمش وفضلو ينزفو انما انا بعد لما كل واحد فيهم طعني عشان يزودو الحمل على المنبوذ بحكم انهم هيخلصو مني بس اتصدمو مني ومن منظري وانا جرحي بيلم بسرعة وانا واقف مبتسم على الرغم ان عيني مقفولة لسه..

انت ببرود: انت فاكر ان عددكو دا بالنسبالي حاجة ؟

المنبوذ بغضب : ادهههم ...اوعى تفعل هالتك ... اعتبر دا تدريب ليك . انت هتقاتل بدون هالة

انا مش عارف اتكلم وانا في القتال من الصدمة: طيب سهلة ﴿ وانا بشتمه في سري ﴾

استدعيت سيفي عشان اخلص بسرعة من الهبل دا قبل ماتعب

فضلنا نتقاتل وكانو تلاتة على اتنين احنا اقوى اه بس هم اكتر فاكنت كفة القتال مايلة ناحيتهم هم لدرجة ان المنبوذ اتجرح جرح عميق في القتال

،،اااارغ ،، صوت طعن المنبوذ بغد لما اتغفل بس اكنه ولا اتاثر فضل واقف وبيقاتلهم

انا : كابتن ... انت كويس ؟

المنبوذ بيداري المه: ايوة كويس... انا بس رخيت دفاعي ﴿ وزود من رتمه وفعل درع الشخصي بتاع فنون الدفاع ﴾

فضلنا على الحال دا والكفة ناحيتهم هم وانا كنت بصدهم وادافع واهجم بحذر والمنبوذ برضو لغاية لما الي كنت خايف منه حصل

ساتي بغضب لما لقانا مش عارفين حتى نقع : انجييلاااااه ... نانااااا ... فعلو هالتكو وانضمو للقتال بسرعة

لمحت البنتين وهم مترددين ينفذو الامر...

ساتي بغضب: نفذوووو الامر يلاااااا والا انتو عارفين هيحصلكو ايه

فضلو مترددين وبصو لبعض شوية وبعدين فلحظة بصولنا بنظرة مرعبة صراحة انا خوفت .

،،شششششيششششششش،، سوت تفعيل هالتهم كان صاخب اوي وشديد ليه كدا هيبة تحس انه مرعب

وانطلقو ناحيتنا وفعلو تعاويذهم ووجههوها ناحيتنا وبقت الهجمات اسرع والرتم اسرع لولا اني حصلي ايقاظ كنت موت بسبب السرعة دي وكانت طاقة تحملي خلصت بس الحظ اني قابلت المنبوذ وخلاني مستيقظ اول...

فضلنا نفادي الهجمات ونصد بعضها ولما تتاح الفرصة نهجم انا والمنبوذ م عارف ليه مش عايزني استخدم قوتي كلها ليه بس سماتي العادية؟

المنبوذ فعل فنونه القتالية والدفاعية ماعدا درع الزمن وانطلق ناحيتنم اسرع واقوى وبصراحة فرقت كتير لانه كان قادر يرد هجماته اسرع واخف وقدر يوقع منهم اتنين تقريبا وانا بدافع عنه الهجمات السحرية والخجمات العامية ناحيته... بس للاسف .. لا تاتي الرياح بما تشتهي السفن ...

،، ارررررغغغغ،، صوت طعن المنبوذ كان لحظة ارخائة دفاعه وكان لغى تفعيل الدروع عشان يوفر طاقة بس هم استغلوها وطعنوه في اضعف نقطة في جسمه ممكن يوصلها الدرع وللاسف السيف دخل جوا جسمه وللاسف وقع على الارض طاقته كانت قليلة اصلا بسبب التدريب الي استهلك فيه معظم طاقته عشان كدا مكانش عايز يقاتل انا استنتجت كدا لما شوفته بيقاتل مش زي ماكان في تدريبي فانا صعبت عليا نفسي اوي

انا: سامحني يا كابتن بس مش هقدر دلوقتي انفذ طلبك ...

المنبوذ كان وقع على الارض وهو مطون وعينة بتقفل وبااصصلي ببرود بس لمحته بيبتسم قبل مايقفل عينيه كلها

انجيلا لمحتها اتوترت شوية هي ونانا بس كملو معرفش ليه ...انا مصدوم وخلاص تقريبا غضبت ...

( تم تفعيل هالة الملك الاصلية )

( تم استدعاء سيف البطاطس بلاك )

( انت الان في كامل قوتك سيدي الملك )

الخمسة اول ماشافو هالتي الاصلية اتوترو

ساتي : ازاي ؟ دي هالة الملوك الاصلية! ...

انتخريس : ازاي مجرد ضعيف زي دا يملك زي الهالة القوية دي ...

خاان : قوة الهالة الاصلية للملوك دي يتعادل اضعاف قوة الهالات العادية ...

ساتي : كلو ياخد حذره

انا بغضب : انا مش هرحمكم ياولاد الكلب 😤 ... ساااااام

سام ظهر جنبي خلاهم حرفيا يترعبو : امرك سيدي الملك

انا : انا غضبت يا سام مش عايز حد فيهم حي ... بس البنتين دول متقتلهمش سيبهملي

سام : امرك ملكي

سام فلحظة كانت واقف قدامهم نسخ كل مهاراتهم كانو بيضربو صربتهم سام يصدها ويعكسها عليهم.. ساتي غضب وزود كل سرعته وقوته واتحرك ناحيتي بس سام وقف قدامه وضربن بنية طيرته خبط في ستار الطاقة الي حوالينا وهو بيصربو قال..

سام: انت فاكر نفسك ايه يا حقير عشان تفعل نية القتل دي قدام مليكي 😈

ساتي لما اتخبط كان فقد كتير جدا من نقاط تحمله انا اتجهت ناحية الاتنين بقوة اكبر بكتير من الي كنت عليها بسماتي العادية لدرجة انهم خافو من قوتي

خاان : احنا متفقناش على كدا

انا بحركتين كنت فاصل دراعاتهم الاتنين عن كتفهم

،، ااااااااااه،، صوت صراخهم كان مزعج اثر الالم

ساتي كان فاق وبسرعته كان واقف ورايا ولسه هيضرب بسيفه على رقبتني وانا واقف ببرود

،، اررررررغ ،، صوت قطع رقبة والدم طاير في الجو لدرجة ان حتى البنتين الاقويا والتانين خافو اكتر

انا ببرود : شكرا يا سام

سام بغرور : العفو سيدي الملك

انا بضربة سيف واحدة حدفته على بطن انتخريس واستدعيته تاني الي خلى مكان الطعن عبارة عن حفرة ددمم ووقع هو كمان على الارض مات .

خان بصلي برعب : انا اسف انا مستحيل اقرب من المنبوذ تاني انا عندي استعداد اساعدكو واعمل الي انت عايزة

انا ببرود : لا انت مش هتعمل حاجة تساعدنا ... انت هتروح للي باعتينك قولهم المنبوذ وملك النظام قادم يا حثالة ... هعد لتلاتة لو مختفتش من قدامي ولغيت الستارة الهبلة الي انت مفعلها دي انا م هرحمك

خان بهلع : ححح ححح حاضرر ر

بسرعة كان لاغي الستارة وجري في الدنيا وهو بيصيح بكلام مش مفهوم زي المجنون

انا بضحك : يعيني دا اتجنن 😂 امال عاملين فيها الي مفيش زيكو ليه

سام : سيدي ؟

انا ببرود : لا يا سام ... احنا عايزينه يعيش عشان يوصل للمملكة اننا جايين وهنرجع ملك المنبوذ عشان انا عايز اروح بجد 😤

سام : حسنا سيدي . هل تامرني بشي اخر؟

انا بصيت للجثتين ساتي وانتخريس

( تم قتل اثنان من جيش الملك اينو رتبة رئيس اركان )

( يمكن للملك تحويلهم بالفرعنة لضباط الجيش او دمجهم مع احد الضباط )

انا : سام... استلم الجثتين دول وادمجهم بيك واستحوذ على قوتهم

سام : امرك ملكي

( تم دمج جثتين بقوة رئيس اركان مع ضابط الجيش الفرعوني سام بنجاح )

( لقد زادت معرفتك بالفرعنة )

( تطورت مهارة الفرعنة وايضا الجيش )

( لقد ارتقى ضابط الجيش سام الي امبراطور الجيش الفرعوني )

احا مفيش اي خبرة ارقي مستوايا انا ؟

( لا سيدي العدو اقل بكثير من متطلبات رفع مستواك )

ماشي يبضين 🙂

افتح نافذة حالتي

( تم )

____________________________________/

نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)

الاسم : ادهم انس سالم

قوة الهالة الاصلية مجمعة : 25M

المستوى: 1. (0/50 exp)

الفئة: انسان ( ايقاظ اول )

اللقب: ( امبراطور فنون القتال الشرقية ) ( ملك الفراعنة )( حاصل على ايقاظ اول)

القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )

العملات المملوكة : 310M
____________
السمات :
نقاط الحياة : 2M
نقاط المانا :500K

القوة :200k القوة الجسدية : 200K
القوة السحرية:150K

الدفاع: 200k الدفاع الجسدي :200K
الدفاع السحري:200k

خفة الحركة : 100K. التحمل : 500K

طاقات الاصل :

١-السحر :الدرجة الثانية

٢-الكي : المرتبة الثانية

٣-الين واليانج : المرتبة الاولى
٤-.******
٥-*******
____________
سمات اضافية :
1- جيش ملك الفراعنة:
عدد ضباط الجيش ( 3/1)
عدد الجنود الجاهزين :(100K/100k)
عدد الجنود تحت التهيئة :(0)

وقت تهيئة الجنود : ( 1H)
استهلاك الجيش للمانا : (.K/H4 ). ﴿ يعني4 الف نقطة مانا في الساعة ﴾
_______________________

2-تقنيات مهارة فنون الدفاع : ( ضربة السيف الواحدة ، ضربة اللهب القتالي ، قبضات الفنون المائة ..الخ....)

_______________________
3- تقنيات فون الدفاع القديم ( درع الزمن ، درع الجيش ، درع الملك . الخ....)

____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 10) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 10) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم )
( مهارة الفرعنة )( مهارة امبراطور الفوضي ) ( مهارة سيد الموتى )
_____________________________________

لسه برضو مفيش اي تطور حلو زي الاول ...

بصيت بعد لما خلصت ورايا لقيت الاتنين البنتين لسه واقفين بصتلهم ببرود

انا ببرود : انتو لسه واقفين بتعملو ايه ؟ هايزين تموتو يعني ؟ مش كفاية كنتو السبب في اصابة الكابتن ؟

انجيلا بدموع : ا ا ااا اااخوووويااااااااااااا

انا اندهشت من صراخها فجاة كانو الاتنين واقفين بيدمعو وهم خايفين مني وباصين للمنبوذ

انا : اي عايزة تحصليه؟

انجيلا بدموع : ارجوك سيبني بس اعالج اخويا واعمل فيا الي انت عايزة

انا ببرود : لا مش عايزك تعالجيه ...

انجيلا بقلق وخوف : ليه ... دا صديقك انت ليه بتتخلى عنه ؟

انا ببرود : مزاجي كدا

نانا اترمت تحت رجلي : ارجوك سبنا نعالجة وهنعملك الي انت عايزة

انا ببرود : لا متلزمنيش انتي ولا هي كمان

انجيلا بعياط اكتر نزلت هي كمان : ارجوك اعمل فينا اي حاجة بس سيبنا نعالجه

انا ببرود مسكت سيفي الي عمل صوت مخيف لو شوفته شكله وسمعته هتتكهرب حتى لو كنت اقوى منه ... رميت السيف بين راس البنتين وصوت اختراق الرمال كان جنب ودنهم وخلاهم يخافو اكتر لدرجة ان جسمهم بدا يترعش

انا بصيت على المنبوذ وقعدت على صخرة قريبة : يلا مستنين ايه انتو لسه معالجتهوش؟

انجيلا بصيتلي بابتسامة خفيفة : شكرا 🥺

انا ببرود : خلصي انتي لسه هتسبليلي ؟

بسرعة الاتنين راحو للمنبوذ الي كان تقريبا قاقد لوعيه وحطو ايديهم على الجرح وقالو تعويزة تقريبا خرجت من ايديهم شعاع اخضر دخل لبطن المنبوذ من الجرح شوية وشالو ايديهم مغيش دقيقة ولقيت جرح المنبوذ بيتلم عادي ولا اكن فيه طعنة كبيرة كانت موجودة هنا

انجيلا كانت خلاص هديت شوية هي ونانا وفضلو قاعدين جنب المنبوذ وانا قاعد ببرود على الصخرة

انا : ايه مش خلصتو ؟ يلا امشو مستنيين ايه ؟

انجيلا بصتلي بحزن : كدا احنا مش هنعرف نرجع تاني للمنظمة احنا لو رحعنا هيموتونا لو اكتشفو اننا ارميين

انا ببرود : سيبيني اخمن ... انتي تخفيتي في المنظمة بعد حادثة المنبوذ وروحتي انضميتي للمنظمة السرية دي ؟

انجيلا هزت دماغها
انا : طيب ولما يصحى هتمشو يعني ؟

انجيلا بصتلي وكانت هتدمع

انا : خلاص خلاص اقعدي

انا ببرود : ودي مين ؟ ﴿ بشاور على نانا ﴾

انجيلا بقلق : دي حبيبة ساهوك وهي كانت هتضحي بحياتها عشان تشوفو بس

انا ببص لنانا اتكسفت : دي شكلها خبرة 😏

انجيلا : نعم ؟

انا : لا متاخديش في بالك ... يعني كدا انتو اتعلقتو في رقبتي لغاية لما يصحي الكابتن

بصولي الاتنين وهم مبتسمين : دا بعد اذنك 😊

انا ببرود : اقعدو ماشي بس عندي شروط

الاتنين بصوت واحد : قول

انا ببرود : البت دي متقربش مني عشان انا على تكة لوحدي

نانا عضت على شفايفها : حاضر 🤭

انجيلا ببرائة : وايه كمان ؟

انا : انتي تفضلي جنبها ولو قربتو مني انا مش مسؤول عن الي هيحصل

انجيلا : ححاضر حاضر موافقين

الليل جه والكلام وانا اصلا قاعد مبضون ولو اتكلمت مع البنتين دول مظنش اني هستحمل نفسي اصلا ، شوية والبنات نامو وقعدو على الارض صعبو عليا فاشتريت سرير من المتجر

( تم شراء ٤ سرير . السعر : ١٦٠٠٠ عملة )

أنشأته تحتهم وهم نايمين.

( تم استدعاء ١٠ جنود من جيش الفراعنة )

استدعيت جنود عشان يحرسوهم وهم نايمين من الوحوش القريبة وانا افتكرت ان انا معملتش التمرين اليومي النهاردة وفاضل بس ساعة ونص على معاد المهلة جريت بسرعة عشان اعمل التمرين

بعد ساعة كنت مخلص التمرين والغريبة ان النظام مدانيش اي جوايز زي كل مرة

خلصت التمرين ونمت على السرير بتعب للصبح ...

..
تاني يوم الصبح ...
..

صحي المنبوذ بصعوبة وتعب في دماغه بص عليا لقاني صاحي قاعد على السرير باصص في الجو

المنبوذ : انا بقالي اد ايه نايم؟

انا ببرود : تلت ايام ... لا بس انت ايه طلعت جامد فشخولا ... او ما السيف لمسك وقعت ع الارض 😂

المنبوذ وهو باين انه زعلان : انا ... انا بس لولا اللعنة بتاعة الولية بنت الكلب دي كان زمان قتلهم كلهم لوحدي بس ... صح هم فين ؟

انا ببرود : عند الي خلقهم

المنبوذ باندهاش : انت قتلتهم؟

انا : يعني عايزني اتفرج عليهم وهم بيقتلوك انا فعلت هالتي وخلصت عليهم

المنبوذ باندهاش : طب والبنات ؟

انا : اهم هناك هتلاقيهم نايمين على السراير

المنبوذ براحة : كويس متقتلوش

انا ببرود : انا مش غبي للدرجادي عان اقتل ارمية ملكية 😏

المنبوذ بصدمة : انت ازاي عرفت ؟

انا : انت عارف ... النظام بيظهر معلومات الشخص الي واقف قدامي

المنبوذ : عشان كدا مقتلتهمش ؟

انا : انا قولت اكيد هي من عائلتك عشان كدا سبتهم

المنبوذ وهو باصص في الارض : شكرا 😔

انا : دول اهل الكابتن بتاعي اكيد لازم اعمل كدا

المنبوذ وهو مبتسم : انا من دلوقتي معترف بيك تلميذ ليا

انا ببرود : لا شكرا بطلناها

المنبوذ بغضبه المعتاد : , ايه ؟ 😡

انا بخوف : خلاص. خلاص يعم تلميذ تلميذ مش هتفرق بس اخرج من هنا

المنبوذ. : ايوة كدا اتعدل .

وقام راح ناحية البنات الي اول ماشافوه جريو عليه وانجيلا نطت في حضنه

انجيلا : وحشتني اوي

المنبوذ ساكت مبيتكلمش

نانا وهي حاضناه : وحشتني اوي يحبيبي انت متعرفش انا بقالي اد ايه بتعذب عشان اشوفك بس

المنبوذ ساكت برضو

انجيلا : مالك ياساهوك انت شاكت ليه اتكلم قول اي حاجة صوتك وحشني اوي

المنبوذ : اسمي المنبوذ واياكي تنطقي اسمي تاني على لسانك

انجيلا : 🥺

نانا : طيب يحبيبي خلاص حقك عليا انا

المنبوذ ببرود : انتو ايه الي قعدكو هنا ؟ مرجعتوش ليه لاينو ؟

انجيلا بدموع : انا اسفة بجد انا اول ماسمعت ان بابا اتقتل وانت اختفيت معرفتش اعمل ايه غير اني اهرب من القصر وفضلت كتير عند نانا وفضلنا ندور عليك كتير اوي لغاية لما المفترية الي قعدت على العرش مكانا نشرت امر الي يلاقينا يقتلنا وليه مكافاة وهربنا من المملكة للشمال روحنا في قرية مكناش نعرف هي تبع مين كان اهلها مش كويسين خالص ومكنش قدامنا غير اننا نكدب ونغير شكلنا عشان محدش يعرفنا وكان ناس كتير بتتعرضلنا بس قوتنا هي الي بتمنعهم لغاية لما شافنا واحد من اتباع منظمة اينو وعرض علينا اننا ننضم ليهم وهم هيضمنو لينا حياة سعيدة وامنه ... الياس للاسف خلانا نوافق وللاسف كان اينو هو بالنسبالنا ملجأنا الوحيد فكان لازم نسمع كلامه ... اخدنا لما شاف قوتنا الفريدة من نوعها ودربنا لما بقينا اقوى وبقينا رئيس اركان جيش اينو ولما اتحالف مع الفرعون مينا طلب مننا اننا ننفذ طلبات مينا كمان للاسف اتضرينا ننفذها ولما اتطلب مننا نيجي عشان نقتلك فرحت وزعلت في نفس الوقت فرحت اني اتاكدت انك موجود فعلا وزعلت انك ممكن تموت قدامي او اتكشف وساعتها كانت كل حاجة هتنتهي ايا كان الي هيحصل .... بس الحظ كان معانا لان كان الشاب دا معاك وقدر يدافع عنك ويقتل رتب عالية في الجيش زي دول وينقذنا كمان ﴿ بتبصلي وتبتسم ﴾

المنبوذ متاثر : خلاص خلصتي ؟

انجيلا ساكته ودموعها في عنيها

المنبوذ : طيب يلا ارجعو مكان ماجيتو

انجيلا ونانا بدموع : لا والنبي منقدرش نبعد عنك لما صدقنا لاقيناك 🥺

المنبوذ :. انا مش حمل اي تاثيرات تانية انا داخل حرب ومش عايز ...

نانا : هنفضل معاك للنهاية ... من امتى انا استغنيت عنك .؟

المنبوذ مبيردش ومش عايز يبصلها : حتى لو جيتو معايا ... هتموتو

نانا : انا موافقة المهم اكون جنبك

انجيلا : انا كمان معنديش مانع اموت جنب اخويا

انا واقف وعامل نفسي متاثر بالدراما دي : طيب خلصتو ؟ هنتحرك امتي يا منبوذ ؟

المنبوذ ببرود : دلوقتي ... انتو عايزين تموتو ؟ ... تمام

وبدانا نتحرك قبل مالمنبوذ يقوم لغيت جنود الجيش بتاعي عشان ميعرفش حاجة عنه ويشك فيا او يحصل مشاكل .

وصلنا للسور الي بيحاوط المملكة كان ارتفاعه تقريبا ٣٠ متر فوق السور عليه جنود كتير للحماية

المنبوذ وقف قدام السور ورفع رأسه بغرور ...

المنبوذ : انا الملك المنبوذ ... افتحو البوابة

جندي باين انه مش طبيعي : منبوذ يا ... يا ... يا خاين امشي من هنا احسنلك ...المملكة كلها عرفت انك بقيت ضعيف ومبقتش قوي زي زمان ... احسنلك امشي من هنا قبل مانصدر امر اعتقالك ونسجنك وتتعدم


المنبوذ واقف ببرود وانجيلا ونانا بيدارو نفسهم عشان محدش يشوفهم وانا واقف بحاول استوعب

المنبوذ بصوت عالي : انا عايز ارجع مملكتي تاني ايه حرام ؟ افتحو الباب بقول

ضابط وصل ولما شاف المنبوذ اندهش

الضابط: انت ايه الي جابك هنا يا منبوذ انا بنصحك ترجع احسنلك لان لو حد تبع الملكة شافك هتتعدم

المنبوذ واقف ببرود : انا بقول افتحو البوابة انا الملك انا الاقوى انا محدش يقدر يطردني من المملكة بتاعتي ﴿ ضرب السور ضربة قوية عملت فيه شق ﴾

الضابط بحزن : ارجوك يا سيدي انا مش عايز اخد اي اجراء ضدك دلوقتي وانا متاكد انك هتيجي تفتح البلد دي بجيشك الخاص بس كدا مش هينفع لان المملكة تبع منظمة سرية انت عارفها ودلوقتي انت ضعيف عايز تعمل ايه لوحدك

المنبوذ بصلي : ادهم... تقدر تساعدني زي النظام ماطلب منك ؟

انا ببرود : تدفع كام ؟

المنبوذ بغضب : اخلص انا مبهزرش

انا ببرود : ولا انا

المنبوذ بغضب اكبر: اخلص عايز ايه

انا ببرود : هتوصلني لمينا الفرعون

المنبوذ : يعم اخلص انا فكرتك عايز حبيبتي ... متقلقش كدا كدا هتقابله

انا بفرح : بجد؟

المنبوذ : خلص انا محتاج مساعدتك زي ماسعدتني

انا ببرود: طيب هفكر وارد عليك

المنبوذ بغضب : ادهم... انا لو ماستدعتش المملكة النهاردة مش ...

انا بقلق: مش ايه ؟

المنبوذ : انا اللعنه هتقضي عليا لو محصلش ورجعت الممكلة خلال يومين هموت الملكة بنت الندلة الي جوا هي الي لعنتني

انا بدات اتوتر هيا بالقوة دي ؟.

انا : طيب طيب يخي دانت الواحد ميعرفش يهزر في ام الرواية بنت الكئيبة دي

المنبوذ باستغراب : ايه مش فاهم ؟

انا : لا متاخدش في بالك ... بص كدا وراك

،، يا فراعنة ،، ظهر جيش من الفراعنة مكون من ١٠٠٠٠٠ وحش مختلف الفئة بس كلهم يحملة اللون الذهبي مع الاخضر ﴿ دا لون الفراعنة ولبسهم ﴾

( تم استدعاء جنود الجيش الفرعوني ..)

( انت الان المتحكم الاعلى بالجيش ايها الملك. )

( سيتم استهلاك المانا خلال فترة استدعاء الجيش .. حظ سعيد سيدي )

المنبوذ اول ماشاف الجيش وهو بيخرج من الارض ورايا انصدم حرفيا... انجيلا واقفة مرعوبة افتكرتني تبع منظمة الملك مينا عشان الجيش نفس المظهر ... نانا واقفة مصدومة وخايفة من مناظر الوحوش المرعبة الي في الجيش

المنبوذ باندهاش : اي دا؟

انا بغرور : دا الجيش بتاعي ... سلم عليهم

المنبوذ شبه اتعود تقريبا على مفاجاتي ليه : دول من النظام برضو ؟

انا : اه يعني تقريبا

المنبوذ : اكيد ... كالعادة لازم تفاجاني يا تلميذ


جميع الجنود والضباط اول ماشافو الجيش بتاعي انصدمو وكانو مرعوبين ...

ضابط برعب : دا ... دا .. دا جيش الملك مينا ... دا تبع منظمة الملك مينا احذرو

كبير الضباط وصل واول لما شاف وعرف الي حصل انصدم ...

كبير الضباط : جميع الجنود تستعد للدفاع

جميع الجنود واقفين باستعداد باسلحتهم ضد جيش مكون من ١٠٠ الف جندي متوحش قوتهم اعلى بكتير من قوتهم وهم احياء وكانو ليهم هالة مرعبة حتى الجنود الحراس المدربين على اعلى مستوى كانو متوترين

المنبوذ بصلي وابتسم: ادهم... انا عايز المملكة تتفتح قبل الليل مايجي

انا مبتسم : اتفرج واستمتع ... ساااام

ظهر سام ورايا : امرك سيدي

( تم استدعاء سيف الغامض الملعون من المستوى الفريد الاسمى)

انا : سام خد السيف دا ليك واتعامل بيه

سام وهو راكع على رجل زي الفرسان: امرك سيدي شرف لي

وانا بدي السيف لسام ظهرت رسالة غريبة

( السيف بطاطس بلاك ارادته لا تريد أحد يحمل اكله )

مش فاهم؟

( السيف بطاطس يامل ان تعطيه هذا السيف سيكون له تاثير كبير على ايقاظ السيف وارادته )

نظام قول لبطاطس دلوقتي يصبر وانا بوعده اني هخليه يوقظ ارادته كاملة

( تم ايصال الرسالة )

( اقتنع السيف بلاك بكلام سيده... يريد بلاك بطاطس ان يخرج متشوق للقتال)

،، بلاك ،، ناديت على السيف ظهر في ايدي

( تم استدعاء السيف بطاطس )

( نسبة الايقاظ الحالي 5%)

ظهر السيف في ايدي وكان فيه الهالة الملعونة الي بتخرج منه بس المرادي اكتر شوية لانه هو عايز يقاتل .

سام بعد لما اخد السيف مني بص على الجنود فوق السور وابتسم ابتسامة مرعبة ...
عاش جدا يسطا والتكمله امتا
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
جزء جامد فعلا عرفت تشوقنى لانتظار القادم بشدة
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
الجزء الخامس ....


المنبوذ : كدا انت مستعد عشان نبدا نتحرك

انا سرحان في خيالي : .....

المنبوذ : انت يلا مش بكلمك ﴿ بيضربني على دماغي ﴾

انا بتالم : اا اايه يكابتن فيه ايه ؟

المنبوذ بغضب : انت مش مركز معايا ليه بتفكر في ايه ؟

انا افتكرت الحلم تاني ومش عايز يفارق خيالي : لا لا بس بفكر في اليومين الي فاتو دول مين كان يصدق اني ابقى كدا اصلا انا من شهر تقريبا كنت ولا حاجة

المنبوذ بلامبالاة : مانت لسه ولا حاجة

انا : احيه لا مش قصدي كدا ... لا انا قصدي اني كنت تقريبا صحيت بعد الكارثة بما حصلت عندنا بكذا شهر وانا اصلا مش فاهم حاجة والصدفة حصلت والبيت وقع وانا من حظي اني مكنتش فيه وبعدن لقيت بنت وامها والقدر برضو يقرر ان الام تموت والبنت ألبسها انا وابقى مسئول عنها وكمان القدر يقرر اني اقابل جميلة ... الي حرفيا هي جميلة لو شوفتها كدا تحس انك سارح في جنه لو بصيت لعنيها ... ولا الخادمات الي كانو بيدربوني ...دول لوحدهم مشكلة تانية انا لحد دلوقتي مش مصدق اصلا اني اعيش واشوف زيهم ولا البرج الي ظهر وانا معرفش عنه حاجة ...

المنبوذ وهو مندهش : انت بتقل برج؟...البرج دا عامل ازاي ؟

انا : عادي برج شكله ولونه مش ادميين خالص تحس ان وحوش الي بانيينه

المنبوذ : زي دا ؟ ﴿ بيشاور على اثار لبرج مهدوم بس هو شبه الي في عالمي بالظبط

انا : اه فعلا زيه بالظبط ... بس ازاي دا هنا ؟

المنبوذ بصلي كدا وسكت شوية وبعدين لف وشه الناحية التانية : معرفش ... عايز تعرف دور بنفسك .

انا ونا مبضون من لا مبالاته: طيب مش عايز اعرف بس بجد ازاي هو هنا ؟ وايه الي حصل عشان يته.....

المنبوذ بصلي وابتسم : ايه سكت ليه ؟ عرفت ؟

انا واا مندهش : البرج الي اعرفه في العاب الواقع الافتراضي المفروض اننا عشان ننهي اللعبة بننهي كل طوابق البرج كلها واللاعب الي بينهي الطوابق كلها الاول بيحصل على قوة تفوق الواقع قوة تهزم اي قوى في اي عالم تاني ... انت ؟

المنبوذ وهو مبتسم : انا ايوة الي انهيت البرج في عالمنا بس مصحيتش بعد البرج ماظهر زيك بشهور انا شوفته وهو بيظهر وكمان شوفته وهو بيتهدم 😎

انا مصدوم : اا اا اازاي ؟ دا في عالمنا موصلوش بس غير للطابق العاشر انت ازاي ؟... ثانية واحدة هو البرج ظهر من امتى

المنبوذ غير مبالي : من سنة تقريبا

انا مصدوم : سنة ؟ 😳 بتهزر صح دا كدا انت الي حصلت على قوى تفوق قوة البرج واحتفظت بيها ؟

المنبوذ بلا مبالاة : ايوة وفيها ايه دا يعتبر دخيل لعالمي ومملكتي فهزمته

انا باندهاش : طب ممكن تعرفني ايه الي مريت بيه في الطوابق دي ؟

المنبوذ بابتسامة خبيثة: عايز تعرف ازاي انهيته عشان تعمل كدا في عالمك لما ترجع ؟ 😏. ... لا اعرف انت بنفسك

انا مبضون: وماله بس ارجع بس 🙂

المنبوذ بلا مبالاة : يلا نتحرك دلوقتي

انا باستغراب : انت ناوي على ايه ؟

المنبوذ : ناوي على B 😎

انا مبضون : انا مروح يعم ... انا كان مالي ومال مشاكلك العائلية

المنبوذ : خد هنا يلا ... يابو الخدود... ولا يابوطويلة

*عند الحلفاء الخمسة *

حليف ٣ : انا تعبت من التدوير ... هالتي مش مستشعرة اي وجود حوالينا

حليفة ٥: ولا انا برضو

حليف ٢: طبعا يجميل مانت بس الي موجود ﴿ وبيغمز ﴾

حليفة ٤ مبضونة : هنعمل ايه يا قائد ؟ وانتي تعالي هنا ﴿ بتسحب حليفة ٥ من ايديها بتبعدها عن حليف٤﴾

حليف ١: مش عارف ... احنا هنكمل بحث زي ماحنا لغاية لما يحالفنا الحظ ونقابل المنبوذ دا

حليفة ٤ في سرها : ﴿ يرب ماتلاقوه ﴾

فضلو ماشيين لغاية لما وصلو لجبل يدوب عدو الجبل دا لاقونا انا والمنبوذ

حليف١: اهلا ... دا ايه اليوم الحلو دا ... ازيك يا ساهوك 😏

** عندي انا والمنبوذ**

المنبوذ : فعل درعك الملكي عشان محدش يحس بوجودنا لو كان قريب مننا

انا فعلت الدرع بسهولة وهو فعبه قبل مانتحرك وبعدين اتحركنا .
انا والمنبوذ فضلنا ماشيين في طريق بين جبلين رايح ناحية المملكة المظلمة ، قابلنا كام وحش في سكتنا وقتلناهم طبعا بسهولة جدا انا والمنبوذ بس الغريبة مدانيش قتلهم اي نقاط خبرة ولا حتى عملات

شكل دا من عيوب الايقاظ ... فضلنا ماشيين في سكتنا وفجاءة قابلنا خمس اشخاص كانو تقريبا شبهي بس كلهم عيونهم حمرا مش زي البشر اسود او لون اخضر او ازرق حتى

وصف اول شخص دا كان الاكثر ثقة فيهم ثابت وحازم تقريبا دا قائدهم لبسه زي حاجة شبه البدلة كدا تحس انهم من القرن ١٩ طوله ١٩٥ سم تقريبا كان اطولهم بشرته بيضاء ليه دقن متوسطة ومتساوية شكلها مش وحش وديما مبتسم

____________________________________/

نافذة المستخدم 8.0

الاسم : ساتي انشكران

الفئة: تابع الملك اينو

الرتبة: رئيس اركان جيش اينو

قوة الهالة :55 M

نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 100M
_________________________________
__
مهارات: ********
_____________________________________

( يمكنك اكتساب مهارة العدو )

اي دا انت ايه الي عرفك انهم اعداء؟

( سيدي انهم جميعا يطلقون نية قتل لكما ماعدا البنتان )

طيب طيب سهلة

وصف الشخص التاني ( حليف ٢) دا شكله بضان اصلا طول ماحنا واقفين عمال يبص للبنتين ويعاكسهم طوله ١٨٠ ابيض برضو بس املس وبضان كدا شبه العيال الاسيوية

____________________________________/

نافذة المستخدم 8.0

الاسم : انتخريس شامي

الفئة: تابع منظمة اينو

الرتبة: رئيس اركان جيش اينو

قوة الهالة :50M

نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 90M
_________________________________
__
مهارات:***********
_____________________________________

( يمكنك استحواذ المهارة سيدي الملك )

تمام بس مش محتاج اي مهارات جديدة حاليا

وصف الشخص التالت ،( حليف ٣) دا شكله المضحك فيهم هو تحس دمه خفيف كدا وعلى الرغم من كدا يبان انه خبيث لان دا في منظمة شريرة اكيد مش طيب يعني 😂. طولة ١٨٠ تقريبا بشرته تشبة بشرة الهنود او جنوب اسيا عمتا

____________________________________/

نافذة المستخدم 8.0

الاسم : راح خان

الفئة: تابع منظمة اينو

الرتبة: رئيس اركان جيش اينو الملك

قوة الهالة :55M

نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 90M
_________________________________
__
مهارات: **************************
_____________________________________

( يمكن للملك تعلم مهارات العدو )

وصف الشخص الرابع او بمعنى اصح البنت الرابعة دي بقا مختلفة شوية... تحس ان هي غامضة او وراها حاجة البنت وصفها بيضاء كاللبن طولها ١٧٥ رقيقة جدا من شكلها على الرغم ان افعالها بتبين عكس كدا او لتدعي انها قوية شعرها قصير عند رقبتها اسود وناعم صدرها متوسط ومؤخرتها ايضا بطنها ممسوحة تماما وجسدها انيق تشبه البشر قليلا لكنها تكملك عين حمراء العمر تقريبا في سني او اكبر قليلا ليكن ١٨ عام

____________________________________/

نافذة المستخدم 8.0

الاسم : انجيلا فالوك

الفئة: ارمية

الرتبة: رئيس اركان جيش اينو

قوة الهالة :60M

نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 100M
_________________________________
__
مهارات: سيد سيف ...************
_____________________________________

( يمكن تعلم مهارات الارمي )

ارمي ؟ دا نفس عرق المنبوذ ... طب ازاي هي معاهم اصلا ؟

وصف الشخصية الخامسة ( حليف ٥) الشخصية الخامسة دي حكاية لوحدها حاجة كدا تتحل من على حبل المشنقة زي مابيقولو جسم وشكل وامكانيات عالية حرفيا... طولها ١٧٩ بيضاء تماما شعرها بني شفايفها وردي صدرها كبير ومؤخرتها كبيرة متناسبين مع جسدها تبدو من ملامحها انها خبرة 😂

____________________________________/

نافذة المستخدم 8.0

الاسم : نانا ....

الفئة: ارمية نبيلة

الرتبة: رئيس اركان جيش اينو

قوة الهالة :50M

نقاط المانا : 25M
نقاط الحياة : 100M
_________________________________
__
مهارات: *********
_____________________________________

( يمكن للملك تعلم مهارات الارمي)

برضو ارمي تاني ؟ شكل كدا حكايتهم حكاية ...وبعدين اشمعنا دول متعرفتش عليهم على اساس انهم اعداء؟

( زي ماقولتلك يا ملك دول الوحيدين في الي واقفين مش مفعلين نية القتل )

حلو اكيد ليهم صلة ب....

بصيت للمنبوذ لقيته متنح حرفيا وباصص لانجيلا ( حليف ٤) ومش شايل عينه من عليها

ساتي ( حليف ١) : ايه الحظ دا ... في تاني يوم نقابل الملك ساهوك ؟😏 ولا تحب اقول المنبوذ ؟ 🤔

المنبوذ بلا مبالاة : يلا يا ادهم عشان نلحق

انا مش فاهم حاجة : ايوة بس....

المنبوذ بنظرة غضب : قولت يلا 😡

انا : تمام

المنبوذ كان باصص على البنتين : يلا قبل ماغضب عشان لو غضبت ... هقتل ناس المفروض يموتو من زمان ...﴿ في سره: خونة ﴾

انا طبعا مش فاهم حاجة بس الي فهمته ان البنتين ليهم علاقة بالمنبوذ لانهم نفس العرق وفيهم واحدة ملكية زي المنبوذ

واحنا ماشيين اتكلم ساتي و قفنا ..

ساتي : يعني انا شفاف يعني ولا ايه ؟ بقولك انا هتنتهي هنا يا ساهوك

المنبوذ بصله بغضب : انا اسمي المنبوذ واياك تقول ساهوك دا تاني 👹

ساتي ببرود : طبعا طبعا ... بس احنا مش ناويين نخليكو توصلو للمكتبة... اظن دي اخر مرة هتسمع حد يقولك باسمك الحقيقي يا ... منبوذ

انتخريس ( حليف ٢) : خلي بالك يا ساتر عشان دا واحد من اقوى تلاتة في القارة .

ساتي ببرود : وايه يعني ... هو حاليا اضعف بكتير من الملك ساهوك هو دلوقتي مقيض😏😈

المنبوذ بلامبالاة : حتى وانا ملعون ومقيد بقوتي الحالية ... اشيلكم من فوق وش الارض 😤

في افكاري،، انا مش فاهم هو ازاي ملعون ومقيض بعقد مقلل قوته وازاي دا حصل اصلا مش فاهم ..دا المنبوذ كدا وهو تقريبا فشيخ انما ماذا لو استعاد قوته الكاملة ،،

راح خان : اوبا...دا غلط ... وانا كنت مستنيه يغلط
﴿ واتحرك ناحيتي انا والمنبوذ ﴾

ساتي بغضب : خااان 😤 ﴿ خان ثبت في مكانه متوتر من القائد﴾ انا اذنتلك تتحرك ؟ اخر انذار ياقذر

خان : اسف بس انا سخنت شوية

ساتي وهو باصصلي : اي يا منبوذ مش عايز تعرفنا يعني على الضيوف ؟

انا واقف ببرود ... والمنبوذ بلا مبالاة : ملكش فيه

ولسه هيتحرك تاني ساتي وقف قدامه

ساتي : انا قولت انك مش هتتحرك من هنا انت بتاعنا النهاردة للاسف ... تم الدفع مقابل رقبتك .

المنبوذ بلا مبالاة : روح العب بعيد ياشاطر

المنبوذ اتحرك خطوة تاني بس ساتي استدعى سيفة كان عبارة عن سيف اسود شبه السيف الي اكتسبته اخر مرة

المنبوذ : انت كمان بترفع سيفك قدامي ؟

ساتي : للاسف يا صديقي ... لازم اقتلك 🤭

المنبوذ ببرود : وانا مش هستدعي السيف بتاعي ... كفاية عليك ايدي بس

ساتي اتنرفز : براحتك

ولوح بسيفه حركة افقية ناحية راس المنبوذ . بس المنبوذ صدها بايد واحدة ... وزقه بعيد عنه

ساتي : شكل كدا المنبوذ لسه محتفظ بجزء من قوته كدا هتزيد المتعة اكتر 😈

اتحرك انتخريس بسرعة البرق ناحية المنبوذ واستدعى سيفه وكان هيضرب المنبوذ من ضهره بس هو تقريبا متحركش ولا كان رد فعله اي حاجة ولمحته باصص عليا ففهمت اني اتحرك وبنفس سرعته صديت برضو السيف بايدي ودفعته بعيد

انتخريس بخبث : شكلنا كدا قابلنا واحد قوي كمان

ساتي : عشان كدا المنبوذ قدر يقتل الديناطور كلهم لوحده حتى الزعيم ... اكيد دا ساعده

المنبوذ ببرود : لا انا مقتلتش اي ديناطور اصلا

ساتي باندهاش : ايه ؟ ازاي امال م.....

بصلي ساتي باندهاش : انت الي قتلتهم ؟ لوحدك؟😳

انا ببرود : شاطر... ودي عرفتها لوحدك ؟

ساتي باندهاش : شكلنا كدا هنستمتع اكتر مما كنا نتصور النهاردة

واتحرك ساتي وانتخريس ناحيتي انا والمنبوذ ... ضربة من كل سيف فيهم وانا والمنبوذ كنا بنصد بايدينا بس ..

ساتي : خااااان

خان : حاضر

فلحظة خان رفع ايده بس اتكون حوالينا ستار طاقة غريب لونه اسود ضلم كل المكان

انا في سري " حلو اوي دا "

بدات سرعتهم تزيد اكتر وضرباتهم تكون اسرع وهم بيضربو فينا واحنا بنصدهم بسهولة لحد لوقتي

فلحظة لقيت نار بتتكون من انجيلا (الي هي حليفة ٤ ) نورت بيه المكان ورمته ناحيتنا المنبوذ اتحرك بسرعة ووقف قصادها بنظرة تحدي الكرة النارية دي كانت متجهة ناحيتي وانا سارح هعمل ايه

( اددههههم ... اتحرررك)

فوقت طبعا بسرعة واتحركت من مكاني الكرة نزلت الارض عملت انفجار شديد في المنطقة خلت الجو كله صهد خصوصا ان المكان مقفول .

( انت بتسرح وسط القتال يعم انت ؟ )

معلش بس جه في بالي شوية افكار كدا ... بس شفت سرعة المنبوذ ؟

( عادية يعني مش حاجة ... انت تقدر تعملها )

بجد ؟

( ايوة يبني انت معندكش ثقة ليه في نفسك كدا يبني انت كل دقيقة بتمر عليك بتبقى اقوى يا... ملك النظام )

هو قال الجملة دي افتكرت جملة الراجل الي كان في الحلم وهو بيطعني وافتكرت اني اصلا كنت قوي وحصلي ايقاظ .

ساتي وانتخريس وخان انصدمو من سرعة المنبوذ الخارقة واتجهو التلاتة ناحيته والمنبوذ استدعى سيفة واتجه هو ناحيتهم بعد لما كان بيبص لانجيلا ونانا سوا بتحدي وهم كمان

،، ااارغ،، صوت التلاتة بيبعدو من قدام المنبوذ وهم مجروحين

ساتي : كدا الموضوع يختلف ... كله دلوقتي ... فعلو هالتكو

,, ششششيششششششش،، صوت تفعيل الهالة لكا الخمسة مرة واحدة

المنبوذ واقف ببرود محصلوش اي حاجة وانا غمضت عيني شوية لاني حسيت ان فيه زي غبار جاي على عيني وقفلتها

،، ارررغ ،، صوتي انا وانا بطعن من واحد فيهم

هم الجرح بتاعهم ملمش وفضلو ينزفو انما انا بعد لما كل واحد فيهم طعني عشان يزودو الحمل على المنبوذ بحكم انهم هيخلصو مني بس اتصدمو مني ومن منظري وانا جرحي بيلم بسرعة وانا واقف مبتسم على الرغم ان عيني مقفولة لسه..

انت ببرود: انت فاكر ان عددكو دا بالنسبالي حاجة ؟

المنبوذ بغضب : ادهههم ...اوعى تفعل هالتك ... اعتبر دا تدريب ليك . انت هتقاتل بدون هالة

انا مش عارف اتكلم وانا في القتال من الصدمة: طيب سهلة ﴿ وانا بشتمه في سري ﴾

استدعيت سيفي عشان اخلص بسرعة من الهبل دا قبل ماتعب

فضلنا نتقاتل وكانو تلاتة على اتنين احنا اقوى اه بس هم اكتر فاكنت كفة القتال مايلة ناحيتهم هم لدرجة ان المنبوذ اتجرح جرح عميق في القتال

،،اااارغ ،، صوت طعن المنبوذ بغد لما اتغفل بس اكنه ولا اتاثر فضل واقف وبيقاتلهم

انا : كابتن ... انت كويس ؟

المنبوذ بيداري المه: ايوة كويس... انا بس رخيت دفاعي ﴿ وزود من رتمه وفعل درع الشخصي بتاع فنون الدفاع ﴾

فضلنا على الحال دا والكفة ناحيتهم هم وانا كنت بصدهم وادافع واهجم بحذر والمنبوذ برضو لغاية لما الي كنت خايف منه حصل

ساتي بغضب لما لقانا مش عارفين حتى نقع : انجييلاااااه ... نانااااا ... فعلو هالتكو وانضمو للقتال بسرعة

لمحت البنتين وهم مترددين ينفذو الامر...

ساتي بغضب: نفذوووو الامر يلاااااا والا انتو عارفين هيحصلكو ايه

فضلو مترددين وبصو لبعض شوية وبعدين فلحظة بصولنا بنظرة مرعبة صراحة انا خوفت .

،،شششششيششششششش،، سوت تفعيل هالتهم كان صاخب اوي وشديد ليه كدا هيبة تحس انه مرعب

وانطلقو ناحيتنا وفعلو تعاويذهم ووجههوها ناحيتنا وبقت الهجمات اسرع والرتم اسرع لولا اني حصلي ايقاظ كنت موت بسبب السرعة دي وكانت طاقة تحملي خلصت بس الحظ اني قابلت المنبوذ وخلاني مستيقظ اول...

فضلنا نفادي الهجمات ونصد بعضها ولما تتاح الفرصة نهجم انا والمنبوذ م عارف ليه مش عايزني استخدم قوتي كلها ليه بس سماتي العادية؟

المنبوذ فعل فنونه القتالية والدفاعية ماعدا درع الزمن وانطلق ناحيتنم اسرع واقوى وبصراحة فرقت كتير لانه كان قادر يرد هجماته اسرع واخف وقدر يوقع منهم اتنين تقريبا وانا بدافع عنه الهجمات السحرية والخجمات العامية ناحيته... بس للاسف .. لا تاتي الرياح بما تشتهي السفن ...

،، ارررررغغغغ،، صوت طعن المنبوذ كان لحظة ارخائة دفاعه وكان لغى تفعيل الدروع عشان يوفر طاقة بس هم استغلوها وطعنوه في اضعف نقطة في جسمه ممكن يوصلها الدرع وللاسف السيف دخل جوا جسمه وللاسف وقع على الارض طاقته كانت قليلة اصلا بسبب التدريب الي استهلك فيه معظم طاقته عشان كدا مكانش عايز يقاتل انا استنتجت كدا لما شوفته بيقاتل مش زي ماكان في تدريبي فانا صعبت عليا نفسي اوي

انا: سامحني يا كابتن بس مش هقدر دلوقتي انفذ طلبك ...

المنبوذ كان وقع على الارض وهو مطون وعينة بتقفل وبااصصلي ببرود بس لمحته بيبتسم قبل مايقفل عينيه كلها

انجيلا لمحتها اتوترت شوية هي ونانا بس كملو معرفش ليه ...انا مصدوم وخلاص تقريبا غضبت ...

( تم تفعيل هالة الملك الاصلية )

( تم استدعاء سيف البطاطس بلاك )

( انت الان في كامل قوتك سيدي الملك )

الخمسة اول ماشافو هالتي الاصلية اتوترو

ساتي : ازاي ؟ دي هالة الملوك الاصلية! ...

انتخريس : ازاي مجرد ضعيف زي دا يملك زي الهالة القوية دي ...

خاان : قوة الهالة الاصلية للملوك دي يتعادل اضعاف قوة الهالات العادية ...

ساتي : كلو ياخد حذره

انا بغضب : انا مش هرحمكم ياولاد الكلب 😤 ... ساااااام

سام ظهر جنبي خلاهم حرفيا يترعبو : امرك سيدي الملك

انا : انا غضبت يا سام مش عايز حد فيهم حي ... بس البنتين دول متقتلهمش سيبهملي

سام : امرك ملكي

سام فلحظة كانت واقف قدامهم نسخ كل مهاراتهم كانو بيضربو صربتهم سام يصدها ويعكسها عليهم.. ساتي غضب وزود كل سرعته وقوته واتحرك ناحيتي بس سام وقف قدامه وضربن بنية طيرته خبط في ستار الطاقة الي حوالينا وهو بيصربو قال..

سام: انت فاكر نفسك ايه يا حقير عشان تفعل نية القتل دي قدام مليكي 😈

ساتي لما اتخبط كان فقد كتير جدا من نقاط تحمله انا اتجهت ناحية الاتنين بقوة اكبر بكتير من الي كنت عليها بسماتي العادية لدرجة انهم خافو من قوتي

خاان : احنا متفقناش على كدا

انا بحركتين كنت فاصل دراعاتهم الاتنين عن كتفهم

،، ااااااااااه،، صوت صراخهم كان مزعج اثر الالم

ساتي كان فاق وبسرعته كان واقف ورايا ولسه هيضرب بسيفه على رقبتني وانا واقف ببرود

،، اررررررغ ،، صوت قطع رقبة والدم طاير في الجو لدرجة ان حتى البنتين الاقويا والتانين خافو اكتر

انا ببرود : شكرا يا سام

سام بغرور : العفو سيدي الملك

انا بضربة سيف واحدة حدفته على بطن انتخريس واستدعيته تاني الي خلى مكان الطعن عبارة عن حفرة ددمم ووقع هو كمان على الارض مات .

خان بصلي برعب : انا اسف انا مستحيل اقرب من المنبوذ تاني انا عندي استعداد اساعدكو واعمل الي انت عايزة

انا ببرود : لا انت مش هتعمل حاجة تساعدنا ... انت هتروح للي باعتينك قولهم المنبوذ وملك النظام قادم يا حثالة ... هعد لتلاتة لو مختفتش من قدامي ولغيت الستارة الهبلة الي انت مفعلها دي انا م هرحمك

خان بهلع : ححح ححح حاضرر ر

بسرعة كان لاغي الستارة وجري في الدنيا وهو بيصيح بكلام مش مفهوم زي المجنون

انا بضحك : يعيني دا اتجنن 😂 امال عاملين فيها الي مفيش زيكو ليه

سام : سيدي ؟

انا ببرود : لا يا سام ... احنا عايزينه يعيش عشان يوصل للمملكة اننا جايين وهنرجع ملك المنبوذ عشان انا عايز اروح بجد 😤

سام : حسنا سيدي . هل تامرني بشي اخر؟

انا بصيت للجثتين ساتي وانتخريس

( تم قتل اثنان من جيش الملك اينو رتبة رئيس اركان )

( يمكن للملك تحويلهم بالفرعنة لضباط الجيش او دمجهم مع احد الضباط )

انا : سام... استلم الجثتين دول وادمجهم بيك واستحوذ على قوتهم

سام : امرك ملكي

( تم دمج جثتين بقوة رئيس اركان مع ضابط الجيش الفرعوني سام بنجاح )

( لقد زادت معرفتك بالفرعنة )

( تطورت مهارة الفرعنة وايضا الجيش )

( لقد ارتقى ضابط الجيش سام الي امبراطور الجيش الفرعوني )

احا مفيش اي خبرة ارقي مستوايا انا ؟

( لا سيدي العدو اقل بكثير من متطلبات رفع مستواك )

ماشي يبضين 🙂

افتح نافذة حالتي

( تم )

____________________________________/

نافذة المستخدم 10.0 ( نظام الملوك)

الاسم : ادهم انس سالم

قوة الهالة الاصلية مجمعة : 25M

المستوى: 1. (0/50 exp)

الفئة: انسان ( ايقاظ اول )

اللقب: ( امبراطور فنون القتال الشرقية ) ( ملك الفراعنة )( حاصل على ايقاظ اول)

القدرة : ( سيد نظام : درجة الفريد الاسمى )

العملات المملوكة : 310M
____________
السمات :
نقاط الحياة : 2M
نقاط المانا :500K

القوة :200k القوة الجسدية : 200K
القوة السحرية:150K

الدفاع: 200k الدفاع الجسدي :200K
الدفاع السحري:200k

خفة الحركة : 100K. التحمل : 500K

طاقات الاصل :

١-السحر :الدرجة الثانية

٢-الكي : المرتبة الثانية

٣-الين واليانج : المرتبة الاولى
٤-.******
٥-*******
____________
سمات اضافية :
1- جيش ملك الفراعنة:
عدد ضباط الجيش ( 3/1)
عدد الجنود الجاهزين :(100K/100k)
عدد الجنود تحت التهيئة :(0)

وقت تهيئة الجنود : ( 1H)
استهلاك الجيش للمانا : (.K/H4 ). ﴿ يعني4 الف نقطة مانا في الساعة ﴾
_______________________

2-تقنيات مهارة فنون الدفاع : ( ضربة السيف الواحدة ، ضربة اللهب القتالي ، قبضات الفنون المائة ..الخ....)

_______________________
3- تقنيات فون الدفاع القديم ( درع الزمن ، درع الجيش ، درع الملك . الخ....)

____________
مهارات: (الشفاء المطلق lvl 10) ( الشجاعة ضد اي شئ lvl 10) (مهارة التضخيم ١٠* ) ( مهارة فنون الدفاع القديم ) ( مهارة فنون القتال القديم )
( مهارة الفرعنة )( مهارة امبراطور الفوضي ) ( مهارة سيد الموتى )
_____________________________________

لسه برضو مفيش اي تطور حلو زي الاول ...

بصيت بعد لما خلصت ورايا لقيت الاتنين البنتين لسه واقفين بصتلهم ببرود

انا ببرود : انتو لسه واقفين بتعملو ايه ؟ هايزين تموتو يعني ؟ مش كفاية كنتو السبب في اصابة الكابتن ؟

انجيلا بدموع : ا ا ااا اااخوووويااااااااااااا

انا اندهشت من صراخها فجاة كانو الاتنين واقفين بيدمعو وهم خايفين مني وباصين للمنبوذ

انا : اي عايزة تحصليه؟

انجيلا بدموع : ارجوك سيبني بس اعالج اخويا واعمل فيا الي انت عايزة

انا ببرود : لا مش عايزك تعالجيه ...

انجيلا بقلق وخوف : ليه ... دا صديقك انت ليه بتتخلى عنه ؟

انا ببرود : مزاجي كدا

نانا اترمت تحت رجلي : ارجوك سبنا نعالجة وهنعملك الي انت عايزة

انا ببرود : لا متلزمنيش انتي ولا هي كمان

انجيلا بعياط اكتر نزلت هي كمان : ارجوك اعمل فينا اي حاجة بس سيبنا نعالجه

انا ببرود مسكت سيفي الي عمل صوت مخيف لو شوفته شكله وسمعته هتتكهرب حتى لو كنت اقوى منه ... رميت السيف بين راس البنتين وصوت اختراق الرمال كان جنب ودنهم وخلاهم يخافو اكتر لدرجة ان جسمهم بدا يترعش

انا بصيت على المنبوذ وقعدت على صخرة قريبة : يلا مستنين ايه انتو لسه معالجتهوش؟

انجيلا بصيتلي بابتسامة خفيفة : شكرا 🥺

انا ببرود : خلصي انتي لسه هتسبليلي ؟

بسرعة الاتنين راحو للمنبوذ الي كان تقريبا قاقد لوعيه وحطو ايديهم على الجرح وقالو تعويزة تقريبا خرجت من ايديهم شعاع اخضر دخل لبطن المنبوذ من الجرح شوية وشالو ايديهم مغيش دقيقة ولقيت جرح المنبوذ بيتلم عادي ولا اكن فيه طعنة كبيرة كانت موجودة هنا

انجيلا كانت خلاص هديت شوية هي ونانا وفضلو قاعدين جنب المنبوذ وانا قاعد ببرود على الصخرة

انا : ايه مش خلصتو ؟ يلا امشو مستنيين ايه ؟

انجيلا بصتلي بحزن : كدا احنا مش هنعرف نرجع تاني للمنظمة احنا لو رحعنا هيموتونا لو اكتشفو اننا ارميين

انا ببرود : سيبيني اخمن ... انتي تخفيتي في المنظمة بعد حادثة المنبوذ وروحتي انضميتي للمنظمة السرية دي ؟

انجيلا هزت دماغها
انا : طيب ولما يصحى هتمشو يعني ؟

انجيلا بصتلي وكانت هتدمع

انا : خلاص خلاص اقعدي

انا ببرود : ودي مين ؟ ﴿ بشاور على نانا ﴾

انجيلا بقلق : دي حبيبة ساهوك وهي كانت هتضحي بحياتها عشان تشوفو بس

انا ببص لنانا اتكسفت : دي شكلها خبرة 😏

انجيلا : نعم ؟

انا : لا متاخديش في بالك ... يعني كدا انتو اتعلقتو في رقبتي لغاية لما يصحي الكابتن

بصولي الاتنين وهم مبتسمين : دا بعد اذنك 😊

انا ببرود : اقعدو ماشي بس عندي شروط

الاتنين بصوت واحد : قول

انا ببرود : البت دي متقربش مني عشان انا على تكة لوحدي

نانا عضت على شفايفها : حاضر 🤭

انجيلا ببرائة : وايه كمان ؟

انا : انتي تفضلي جنبها ولو قربتو مني انا مش مسؤول عن الي هيحصل

انجيلا : ححاضر حاضر موافقين

الليل جه والكلام وانا اصلا قاعد مبضون ولو اتكلمت مع البنتين دول مظنش اني هستحمل نفسي اصلا ، شوية والبنات نامو وقعدو على الارض صعبو عليا فاشتريت سرير من المتجر

( تم شراء ٤ سرير . السعر : ١٦٠٠٠ عملة )

أنشأته تحتهم وهم نايمين.

( تم استدعاء ١٠ جنود من جيش الفراعنة )

استدعيت جنود عشان يحرسوهم وهم نايمين من الوحوش القريبة وانا افتكرت ان انا معملتش التمرين اليومي النهاردة وفاضل بس ساعة ونص على معاد المهلة جريت بسرعة عشان اعمل التمرين

بعد ساعة كنت مخلص التمرين والغريبة ان النظام مدانيش اي جوايز زي كل مرة

خلصت التمرين ونمت على السرير بتعب للصبح ...

..
تاني يوم الصبح ...
..

صحي المنبوذ بصعوبة وتعب في دماغه بص عليا لقاني صاحي قاعد على السرير باصص في الجو

المنبوذ : انا بقالي اد ايه نايم؟

انا ببرود : تلت ايام ... لا بس انت ايه طلعت جامد فشخولا ... او ما السيف لمسك وقعت ع الارض 😂

المنبوذ وهو باين انه زعلان : انا ... انا بس لولا اللعنة بتاعة الولية بنت الكلب دي كان زمان قتلهم كلهم لوحدي بس ... صح هم فين ؟

انا ببرود : عند الي خلقهم

المنبوذ باندهاش : انت قتلتهم؟

انا : يعني عايزني اتفرج عليهم وهم بيقتلوك انا فعلت هالتي وخلصت عليهم

المنبوذ باندهاش : طب والبنات ؟

انا : اهم هناك هتلاقيهم نايمين على السراير

المنبوذ براحة : كويس متقتلوش

انا ببرود : انا مش غبي للدرجادي عان اقتل ارمية ملكية 😏

المنبوذ بصدمة : انت ازاي عرفت ؟

انا : انت عارف ... النظام بيظهر معلومات الشخص الي واقف قدامي

المنبوذ : عشان كدا مقتلتهمش ؟

انا : انا قولت اكيد هي من عائلتك عشان كدا سبتهم

المنبوذ وهو باصص في الارض : شكرا 😔

انا : دول اهل الكابتن بتاعي اكيد لازم اعمل كدا

المنبوذ وهو مبتسم : انا من دلوقتي معترف بيك تلميذ ليا

انا ببرود : لا شكرا بطلناها

المنبوذ بغضبه المعتاد : , ايه ؟ 😡

انا بخوف : خلاص. خلاص يعم تلميذ تلميذ مش هتفرق بس اخرج من هنا

المنبوذ. : ايوة كدا اتعدل .

وقام راح ناحية البنات الي اول ماشافوه جريو عليه وانجيلا نطت في حضنه

انجيلا : وحشتني اوي

المنبوذ ساكت مبيتكلمش

نانا وهي حاضناه : وحشتني اوي يحبيبي انت متعرفش انا بقالي اد ايه بتعذب عشان اشوفك بس

المنبوذ ساكت برضو

انجيلا : مالك ياساهوك انت شاكت ليه اتكلم قول اي حاجة صوتك وحشني اوي

المنبوذ : اسمي المنبوذ واياكي تنطقي اسمي تاني على لسانك

انجيلا : 🥺

نانا : طيب يحبيبي خلاص حقك عليا انا

المنبوذ ببرود : انتو ايه الي قعدكو هنا ؟ مرجعتوش ليه لاينو ؟

انجيلا بدموع : انا اسفة بجد انا اول ماسمعت ان بابا اتقتل وانت اختفيت معرفتش اعمل ايه غير اني اهرب من القصر وفضلت كتير عند نانا وفضلنا ندور عليك كتير اوي لغاية لما المفترية الي قعدت على العرش مكانا نشرت امر الي يلاقينا يقتلنا وليه مكافاة وهربنا من المملكة للشمال روحنا في قرية مكناش نعرف هي تبع مين كان اهلها مش كويسين خالص ومكنش قدامنا غير اننا نكدب ونغير شكلنا عشان محدش يعرفنا وكان ناس كتير بتتعرضلنا بس قوتنا هي الي بتمنعهم لغاية لما شافنا واحد من اتباع منظمة اينو وعرض علينا اننا ننضم ليهم وهم هيضمنو لينا حياة سعيدة وامنه ... الياس للاسف خلانا نوافق وللاسف كان اينو هو بالنسبالنا ملجأنا الوحيد فكان لازم نسمع كلامه ... اخدنا لما شاف قوتنا الفريدة من نوعها ودربنا لما بقينا اقوى وبقينا رئيس اركان جيش اينو ولما اتحالف مع الفرعون مينا طلب مننا اننا ننفذ طلبات مينا كمان للاسف اتضرينا ننفذها ولما اتطلب مننا نيجي عشان نقتلك فرحت وزعلت في نفس الوقت فرحت اني اتاكدت انك موجود فعلا وزعلت انك ممكن تموت قدامي او اتكشف وساعتها كانت كل حاجة هتنتهي ايا كان الي هيحصل .... بس الحظ كان معانا لان كان الشاب دا معاك وقدر يدافع عنك ويقتل رتب عالية في الجيش زي دول وينقذنا كمان ﴿ بتبصلي وتبتسم ﴾

المنبوذ متاثر : خلاص خلصتي ؟

انجيلا ساكته ودموعها في عنيها

المنبوذ : طيب يلا ارجعو مكان ماجيتو

انجيلا ونانا بدموع : لا والنبي منقدرش نبعد عنك لما صدقنا لاقيناك 🥺

المنبوذ :. انا مش حمل اي تاثيرات تانية انا داخل حرب ومش عايز ...

نانا : هنفضل معاك للنهاية ... من امتى انا استغنيت عنك .؟

المنبوذ مبيردش ومش عايز يبصلها : حتى لو جيتو معايا ... هتموتو

نانا : انا موافقة المهم اكون جنبك

انجيلا : انا كمان معنديش مانع اموت جنب اخويا

انا واقف وعامل نفسي متاثر بالدراما دي : طيب خلصتو ؟ هنتحرك امتي يا منبوذ ؟

المنبوذ ببرود : دلوقتي ... انتو عايزين تموتو ؟ ... تمام

وبدانا نتحرك قبل مالمنبوذ يقوم لغيت جنود الجيش بتاعي عشان ميعرفش حاجة عنه ويشك فيا او يحصل مشاكل .

وصلنا للسور الي بيحاوط المملكة كان ارتفاعه تقريبا ٣٠ متر فوق السور عليه جنود كتير للحماية

المنبوذ وقف قدام السور ورفع رأسه بغرور ...

المنبوذ : انا الملك المنبوذ ... افتحو البوابة

جندي باين انه مش طبيعي : منبوذ يا ... يا ... يا خاين امشي من هنا احسنلك ...المملكة كلها عرفت انك بقيت ضعيف ومبقتش قوي زي زمان ... احسنلك امشي من هنا قبل مانصدر امر اعتقالك ونسجنك وتتعدم


المنبوذ واقف ببرود وانجيلا ونانا بيدارو نفسهم عشان محدش يشوفهم وانا واقف بحاول استوعب

المنبوذ بصوت عالي : انا عايز ارجع مملكتي تاني ايه حرام ؟ افتحو الباب بقول

ضابط وصل ولما شاف المنبوذ اندهش

الضابط: انت ايه الي جابك هنا يا منبوذ انا بنصحك ترجع احسنلك لان لو حد تبع الملكة شافك هتتعدم

المنبوذ واقف ببرود : انا بقول افتحو البوابة انا الملك انا الاقوى انا محدش يقدر يطردني من المملكة بتاعتي ﴿ ضرب السور ضربة قوية عملت فيه شق ﴾

الضابط بحزن : ارجوك يا سيدي انا مش عايز اخد اي اجراء ضدك دلوقتي وانا متاكد انك هتيجي تفتح البلد دي بجيشك الخاص بس كدا مش هينفع لان المملكة تبع منظمة سرية انت عارفها ودلوقتي انت ضعيف عايز تعمل ايه لوحدك

المنبوذ بصلي : ادهم... تقدر تساعدني زي النظام ماطلب منك ؟

انا ببرود : تدفع كام ؟

المنبوذ بغضب : اخلص انا مبهزرش

انا ببرود : ولا انا

المنبوذ بغضب اكبر: اخلص عايز ايه

انا ببرود : هتوصلني لمينا الفرعون

المنبوذ : يعم اخلص انا فكرتك عايز حبيبتي ... متقلقش كدا كدا هتقابله

انا بفرح : بجد؟

المنبوذ : خلص انا محتاج مساعدتك زي ماسعدتني

انا ببرود: طيب هفكر وارد عليك

المنبوذ بغضب : ادهم... انا لو ماستدعتش المملكة النهاردة مش ...

انا بقلق: مش ايه ؟

المنبوذ : انا اللعنه هتقضي عليا لو محصلش ورجعت الممكلة خلال يومين هموت الملكة بنت الندلة الي جوا هي الي لعنتني

انا بدات اتوتر هيا بالقوة دي ؟.

انا : طيب طيب يخي دانت الواحد ميعرفش يهزر في ام الرواية بنت الكئيبة دي

المنبوذ باستغراب : ايه مش فاهم ؟

انا : لا متاخدش في بالك ... بص كدا وراك

،، يا فراعنة ،، ظهر جيش من الفراعنة مكون من ١٠٠٠٠٠ وحش مختلف الفئة بس كلهم يحملة اللون الذهبي مع الاخضر ﴿ دا لون الفراعنة ولبسهم ﴾

( تم استدعاء جنود الجيش الفرعوني ..)

( انت الان المتحكم الاعلى بالجيش ايها الملك. )

( سيتم استهلاك المانا خلال فترة استدعاء الجيش .. حظ سعيد سيدي )

المنبوذ اول ماشاف الجيش وهو بيخرج من الارض ورايا انصدم حرفيا... انجيلا واقفة مرعوبة افتكرتني تبع منظمة الملك مينا عشان الجيش نفس المظهر ... نانا واقفة مصدومة وخايفة من مناظر الوحوش المرعبة الي في الجيش

المنبوذ باندهاش : اي دا؟

انا بغرور : دا الجيش بتاعي ... سلم عليهم

المنبوذ شبه اتعود تقريبا على مفاجاتي ليه : دول من النظام برضو ؟

انا : اه يعني تقريبا

المنبوذ : اكيد ... كالعادة لازم تفاجاني يا تلميذ


جميع الجنود والضباط اول ماشافو الجيش بتاعي انصدمو وكانو مرعوبين ...

ضابط برعب : دا ... دا .. دا جيش الملك مينا ... دا تبع منظمة الملك مينا احذرو

كبير الضباط وصل واول لما شاف وعرف الي حصل انصدم ...

كبير الضباط : جميع الجنود تستعد للدفاع

جميع الجنود واقفين باستعداد باسلحتهم ضد جيش مكون من ١٠٠ الف جندي متوحش قوتهم اعلى بكتير من قوتهم وهم احياء وكانو ليهم هالة مرعبة حتى الجنود الحراس المدربين على اعلى مستوى كانو متوترين

المنبوذ بصلي وابتسم: ادهم... انا عايز المملكة تتفتح قبل الليل مايجي

انا مبتسم : اتفرج واستمتع ... ساااام

ظهر سام ورايا : امرك سيدي

( تم استدعاء سيف الغامض الملعون من المستوى الفريد الاسمى)

انا : سام خد السيف دا ليك واتعامل بيه

سام وهو راكع على رجل زي الفرسان: امرك سيدي شرف لي

وانا بدي السيف لسام ظهرت رسالة غريبة

( السيف بطاطس بلاك ارادته لا تريد أحد يحمل اكله )

مش فاهم؟

( السيف بطاطس يامل ان تعطيه هذا السيف سيكون له تاثير كبير على ايقاظ السيف وارادته )

نظام قول لبطاطس دلوقتي يصبر وانا بوعده اني هخليه يوقظ ارادته كاملة

( تم ايصال الرسالة )

( اقتنع السيف بلاك بكلام سيده... يريد بلاك بطاطس ان يخرج متشوق للقتال)

،، بلاك ،، ناديت على السيف ظهر في ايدي

( تم استدعاء السيف بطاطس )

( نسبة الايقاظ الحالي 5%)

ظهر السيف في ايدي وكان فيه الهالة الملعونة الي بتخرج منه بس المرادي اكتر شوية لانه هو عايز يقاتل .

سام بعد لما اخد السيف مني بص على الجنود فوق السور وابتسم ابتسامة مرعبة ...
لالالا لا لالاالا لالالالاالا كدا كتير اوي اوي اوي عاش
 
  • حبيته
التفاعلات: Deep thinking
جزء جامد مستنيني التكمله بكرا
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
جاممد نييك هستني التكمله بكرااا
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking و ابو زوبر جنانن
امال الفعلي أمتي يا ديب
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
ايه يديبو
الجزء الجديد فين موش كده
 
فاااااااااجر
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
يسطا ارجوك كبر الجزء شوية
 
  • الموضوع ده يدعو للتفكير
التفاعلات: Deep thinking
دا حته من الجزء الي قدرت اكتبه قولولي رايكو فيه
و***** صيغير من جمدانه اندمجت فيه بس اخدت قفلت الصدمة لما لقيتو صغير اوي
 
  • عجبني
التفاعلات: Deep thinking
  • عجبني
التفاعلات: mahmoud258

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%