NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فرق بين العفو و الاستمرارية
قد اعفو و لا يعنى ذلك انى استمر
هذا يرجع لقدرة كل منا
العفو هو ان اتنازل عن حقى من الشخص الذى اساء لى
اما ان انسى و استمر و كأن شئ لم يكن هذا هو الصفح و لا يقدر عليه الكثير

سؤالى لكى اذا رغب زوجك بالزواج باخرى هل تعتبريه خاين
مع تحفّظي ع جزئيّة (قَد أعفو ) لانّه ما بظن انك بتقدر (وهاد حقّك ع فكرة )

بس ليه عم تعطي حالك حق او احتمالية انّك ما تستمر مع الشّخص اللي خانَك ،، واذا المرا قرّرت ما تستمر بتلوموها وبترموها ب حجارة من سجّيل ؟!

وقت بدّي فكّر اتزوّج وهالشّخص قرّر يتزوج عليي بنفصل عنّه .. بس مو لانّه اعتبرت زواجُه خيانة (هاد حق مَنصوص للرّجل ) بنفصل لانّه ضد مرا تشاركني مُناصفة ب كَيان وقلب شخص وَعدني ب يوم من الأيّام يكون خاص فيي أنا وبس ..

• عجبني
التفاعلات: shahd❤️
ليه عم تعطي حالك حق او احتمالية انّك ما تستمر مع الشّخص اللي خانَك ،، واذا المرا قرّرت ما تستمر بتلوموها وبترموها ب حجارة من سجّيل ؟!

وقت بدّي فكّر اتزوّج وهالشّخص قرّر يتزوج عليي بنفصل عنّه .. بس مو لانّه اعتبرت زواجُه خيانة (هاد حق مَنصوص للرّجل ) بنفصل لانّه ضد مرا تشاركني مُناصفة ب كَيان وقلب شخص وَعدني ب يوم من الأيّام يكون خاص فيي أنا وبس ..
من قال لكى انى اعطى لحالى حق او اسلبه من غيرى
لها كل الحق فى البقاء او الرحيل كما ان لها ان تشترط ابتداء ان لها يتزوج زوجها بأخرى و هذا حق ممنوح لها ايضأ .. كما لها الحق فى الانفصال اذا رغب زوجها فى الزواج باخرى .. لكن اقول كل شخص له القدرة على الاحتمال .. الزوجة عرض الرجل .. اذا هتكته ما بقى شئ و ان عفا هو و اصفح و استمر هذا من نبيل صنعه و كذلك المرأة اءا عفت فمن طيب معشرها

لا ليس خيانة .. لان المرأة حتى الزواج من اخرى تعتبرها خيانة .. انما الزنا هو خيانة للدين .. الزانى لا يضر امرأته فى شئ يضر نفسه فقط
روح قول للزوجة لما تتخان إن إللي عملوا زوجها ليس خيانة وإنه لا يضرها... سبحان لله ناس تتفلسف وتسمي كلامها دين..

روح قول للزوجة لما تتخان إن إللي عملوا زوجها ليس خيانة وإنه لا يضرها... سبحان لله ناس تتفلسف وتسمي كلامها دين..
حاضر حبقى اروح

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
صح طبعا ..طب بالنسبه للي بيحب وبيخون ده مفهومه ايه ؟
صعب يحب ويهون الا اذا كان عنده انفصام في الشخصية

الخيانه ملهاش مبرر نهائي انت خونت اطلع بره حياتي اي سبب خيانه مهما عدت وقولت ملهاش مبرر معظم الشباب والبنات بتخون متقوليش عشان مش حلوه ده ملكات جمال بتتخان عادي انت مهما عملت ايه اللي عاوز يخون هيخون دي حاجه ناقصه فيه مش مشكلتك انت 😂 صح ولا انا غلطانه 😂😂😂💔💔
الخيانه لسببين حب للسكس مالوش علاقه بالطرف التاني او الطرف التاني مش مدي مكمل كل حاجه للطرف التاني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%