NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

معلومة كدا ع السريع،،،، دايما اعمل تقييم لكل اللي حواليك علشان تعرف تختار الناس اللي هتعرفهم و تكلمهم بشكل صحيح و لطيف،،، اشيك بكتير من انك. تكون متسرع و مش علي وضعك،،، خليك علي وضعك كدا و راسي و هادي و اشتري من اللي قدامك علشان تخليه يجيب اخره.
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
اهلا و مرحبا بكم في الجزء الثاني من السلسلة الاولي من شيطان الشهوة.

نكمل بقا،،، علاقتي ب اهل الحقيقين انا كنت مهملها بشكل كبير جدا من ايام الحرب و دا لان موتي هو اللي خلي الحرب تخلص و لو رجعت الحرب هتقوم لكن مش هتقوم بين الجن و الملايكة،،،،، لا خالص،، دي هتقوم بين الجن و بعضهم و دا لان عندي مؤيدين و معارضين و الاتنين اقوياء و احنا ك جن لا نخشي الحروب،،، بالعكس دي بالنسبة لينا متعة،، زي ما بقولك كدا،. لان الحرب عندنا هي المجد و الشهرة و يا سلام بقا لو انت ف الحرب قتلت حد منصبه كبير،،، ساعتها مقامك هيكون كبير عند الكل بلا استثناء و الحرب الاهلية بين الجن و بعض حاجة تخليني ازعل مش افرح،،، المهم،،، صحيت ف يوم علي صوت امي.و طبعا عامل نفسي نايم.
سارة : قوم يا خالد يلا احنا بقينا الضهر.
انا : حاضر يا حبيبتي،،، خلي سلمي تعمل ليا الفطار و القهوة.
ايوا زي ما سمعت،،، مبقتش اكل الا من ايد سلمي للني بقيت انا و هي بنحب بعض و اعترفنا ل بعض ب كدا،،، و كمان اكلها بيكون حلو الصراحة،،، المهم لبست لبس خروج و تخدت بعضي و نزلت تحت و لاقيت جدي قاعد صبحت عليه و علي ابويا و عمي و ستي و بعد كدا سلمي جابت ليا الفطار و قعدت اكلت معايا لاننا مش بناكل الا مع بعض و بعد كدا قولتلها.
انا : قومي البسي يلا علشان تنزلي تتابعي المحلات بتاعتي كلها،،، و خلي بالك اوعي تغلطي ف الشغل.
سلمي : اكيد طبعا يا حبيبي،،، انت وراك مشوار ولا ايه.
انا : عندي مشوار صغير كدا و راجع.
سلمي : عقبال ما ترجع هكون تابعت كل حاجة ف المحلات و بعدها هطلع علي المنجم و اشوف الدنيا و اشيك علي كل حاجة و بعد كدا هرجع..
انا : وقتها هكون رجعت و نخرج بقا مع بعض يا قمري.
سيبتها و قومت و اخدت بعضي و لسه هخرج من البيت لاقيت جدي بيقول.
جدي هارون : يا خالد،،، هتخرج ازاي من غير عربية،،، روح اشترب عربية لنفسك،،، انت اصلا بقيت اغني واحد ف مصر كلها و اسمك اتعرف للكل و بقيت تاجر كبير قد الدنيا.
انا : لا،،، انا هاخد عربية سلمي اتحرك بيها دا غير اني هروح المصنع اصلا،،، مس ناقصة فرهدة اصلا يا جدي،،، يلا سلام دلوقتي و نتكلم بعدين.
سيبتهم و خرجت ركبت عربية سلمي و اتحركت علي مصنع الدهب باشرت كل حاجة بنفسي لكن لاقيت السكرتير بتاعي ساعتها دخل و قال.
السكرتير : خالد بيه،،، من فضلك،،، فيه وفد من غنيا الاستوائية عايز يقابل حضرتك ضروري،،،، لكن مفيش معاد ليهم،،، لو حضرتك فاضي حاليا،،، ممكن ادخلهم.
انا : دخلهم.
الوفد فعلا دخل ليا مكتبي اللي تقريبا بحجم شقة لان مساحته ٣٠٠ متر،،، المكتب عبارة صالة كبيرة بحجم ٣٠٠ متر و فيه دولاب عبارة عن ارشيف فيه ملفات كتير جدا خاصين بكل صفقة بعملها و بعد كدا هتلاقي مكتبي عبارة عن مكتب كبير لونه دهبي و سطح المكتب معمول من الدهب و رجول خشب شايلاه،،، و هتلاقي طرابيزة كبيرة جدا مستطيلة و دي خاصة بالاجتماعات،،، المهم مفيش خمس دقايق و كان الوفد دا دخل و كان عبارة عن خمس اشخاص لكن كان رئيس الوفد زي ما عرفت بعد كدا،،، اسمه فيكتور،،، لابس بدلة بيضة و بشرته سودا لكن ملاحمه اول ما تشوفه هتحس انه شبه الممثل صامويل جاكسون،،، لابس ف ايده ساعة روليكس جميلة و خاتم فضة كبير و جميل،،، طبعا انا قومت استقبلتهم و طلبت ليهم حاجة يشربوها و لاقيت فيكتور بدأ يتكلم بعد ما قعدناعلي ترابيززة الاجتماعات.
فيكتور : اتشرفت ب حضرتك مستر خالد.
انا : انا كتر،، اهلا بيكم في مصنعي المتواضع يا جماعة..
فيكتور مستغرب : مصنعك اكبر مصنع مسغولات دهب في مصر كلها،،، بإختصار شديد،،، حضرتك اكيد عارف ان بلدي غينيا الاستوائية فيها مناجم دهب كتير،،، لكن من اسبوعين اكتشفنا اكبر منجم دهب في افريقيا كلها،، للتوضيح،، انا و باقي الوفد اتكلمنا مع كل حد عنده مصنع دهب في مصر لكن محدش معاه سيوله تقدر تخليه يشتري المنجم و كلهم اجمعوا اننا نيجي نعرض عليك الموضوع،، كلهم بيقولوا انك اكبر تاجر و مصنع دهب في مصر،، و حابين اننا نعرض عليك تشتري المنجم.
انا : اوي اوي،،، لكن عندي استفسار،،،حضرتك بتقول انه اكبر منجم دهب ف افريقيا،،، يعني الكل طمعان فيه،،، و اكيد انتوا ك دولة تقدروا تاخدوا الدهب من المنجم و تفتحوا مصنع زي مصنعي و طبعا المكسب كله للدولة،،، ليه بتعرضوه للبيع من الاساس.
فيكتور : حضرتك عارف ان دولتنا فقيرة،،، مش هنقدر نتحمل تكلفة بناء مصنع زي مصنعك،،، حضرتك مصنعك كله تكنولوجيا أمريكية يابانية،،، تكلفة عالية جدا،،، مستحيل الدولة تتحملها،،، و مش عندنا عمال و موظفين فاهمين في المجال دا،، مفيش غيري انا و الوفد دا بس.
انا : تمام،،، انا عايز كل المعلومات الخاصة بالمنجم و كمان اللوكيشن بتاعه و مساحته.
ساعتها لاقيت واحد من الوفد طلع ملف. و اداه ل فيكتور و فيكتور خده منه و حطه قدامي و قال.
فيكتور : دا الملف الخاص بالمنجم،،، اهم معلومة لازم حضرتك تعرفها هو ان المنجم فيه احتياطي دهب لمدة ١٠٠ سنة قدام.
انا : تمام كدا،،، متشكر جدا لحضرتك،،، هل سعر المنجم متوافر ف الملف.
فيكتور : اكيد طبعا متواجد في اخر صفحة.
انا مبتسم : حاطين السعر بعد ما الزبون يقرأ كل المعلومات,, بحيث ميفرقش معاه السعر.
فيكتور : الدعاية شئ اساسي.
انت قومت وقفت : كدا كله اكتمل اول ما اخد القرار هبلغك سواء بالرفض او الايجاب،، متشكر لحضراتكم جدا، بالتوفيق.
الوفد قام و فيكتور اللي هو رئيس الوفد خدهم و مشي و انت قعدت اقرأ كل ما يخص المنجم دا لدرجة اني مش بفوت سطر و دا لاسباب كتير،، المنجم دا ممكن ينقلني نقلة تانية حرفيا لدرجة اني ممكن اكون اكبر واحد ف افريقيا ف تصنيع و تجارة المشغولات الدهبية،،، فعلا قرأت الملف و ساعتها رفعت السماعة ع السكرتير وقولت.
انا : من فضلك مش عايز حد يدخل ليا دلوقتي و لو حد عنده معاد يتأجل او ياخد معاد غيره.
نزلت السماعة و بعد كدا قولت.
انا : غيش فاغوش فانور.
ساعتها مفيش كام ثانية و لاقيت كاردوك بيدخل من الباب من غير ما الباب يتفتح طبعا لاننا ف الاخر جن و طبعا انتوا عارفين..
ماردوك : بص ف الملف دا،،، عايز كل حاجة. تخص المنجم دا ف اسرع وقت.
ماردوك : اكيد يا عظيم لكن لما كنت ف العالم. بتاعنا من شوية،، سمعت خبر مهم جدا لحضرتك.
انا : ايه،، حصل حرب اهلية ولا ايه.
مادروك : لا طبعا لكن عالم الجن كله هيحتفل ب استيقاظ ابو الجن،،، الشيطان سوما.
انا ب سرعة : امشي يلا نفذ اللي قولتلك عليه.
ماردوك مشي من هنا و انا وقعت ع الارض من هنا،،، ابويا سوما بقاله اكتر من ١٠٠ الف سنة في فترة سبات،،، نوم عميق،،، بحيث شبابه يتجدد،،، ما دا كان الاتفاق يا جدعان،.،،،اتخلق سوما و و الخالق قال ليه تمني،،،، سوما قال،،، اتمني انا نري و ان لا نري و ان نغيث في الثري و اما يصير كهلنا شابا،،،، ايوا زي ما جه ف دماغك،، علشان كدا احنا ك جن بنقدر نشوفكم و انتوا ك بشر مش عارفين تشوفونا،،، بنقدر نجري فيكم مجري الدم و انتوا ولا هنا اصلا.،،، راقدين ف مية البطيخ،،،، بنقدر نوسوس ليكم من غير ما تسمعونا،،، مع ان عقولكم افضل من اللي عندنا بمراحل لكن نقول ايه،،، زي اللي معاه الماظ و مفكر انها زلطة،،، مفيش. مقارنة اصلا،،، سوما اول جني صحي من السبات بتاعه و المشكلة انه ذكي جدا عنيد لاقصي درجة،،، طموح للغاية،، قوته رهيبة و عظيمة،،، انا لما سمعت انه صحي بقيت عامل زي الفرخة المبلولة،،،، دا لو لمحني هيمرجحني،،، ابويا و كل حاجة لكن حرفيا هيفشخني،،، و احنا ك جن و مش اي جن دا احنا شياطين كمان اوسخ انواع الجن،،، عندنا لو ابوك ضربك تقدر تضربه عادي،،، معلش احنا مش. متربيين بعيد عنك،،، ف طبعا لو هو عمل ليا حاجة. انا مش هسكت و هنا بقا هيبدا الاوف اح ف عالم الجن كله،،،، و مش بعيد كمان عالم البشر يجي ف الرجلين.
المهم تمالكت نفسي و اخدت بعضي و طلعت من المكتب و نزلت خرجت من المصنع ركبت عربية سلمي و اخدت بعضي و ع القصر فورا ركنت العربية و لسه هدخل القصر لاقيت الشيطان طقطقوش واقف جنبي.
انا : عايز ايه.
طقطقوش : جناب المعظم ابوك سوما صحي من فترة السبات و رجع شباب خلاص و عالم. الجن كله هيتوحد من جديد.
انا : ايوا،،، انا مالي بكل دا.
طقطقوش : مالك ايه،،، يا عزازيل،،، انت ابن سوما لو هو سأل عليك و عرف اللي حصل و انك هربت وقت الحرب و وهمت الكل انك ميت،،، بجد مش هيشفي غليله غير و راسك قدامه.
انا : شكلها كدا لكن برضو مش راجع،، اتفضل امشي بقا.
طقطقوش مشي،،، ملحوظة طبعا هو جالي متشكل ك بشري،،، المهم لما مشي انا فتحت و دحلت القصر و بعد كدا طلعت علي اوضتي عدل لا كلمت حد ولا سلمت علي حد،،، اول ما دخلت اوضتي حرفيا جسمي كان سايب و اصلا انا ماسك نفسي بالعافية،،، لان سوما كدا كدا هيلاحظ غيابي و لو عملت معاه مشاكل ساعتها هلاقي اتباعه قدامه و دول اقوياء جدا لكن مش اقوي مني الفكرة ان الكترة تغلب الشجاعة،،، بقيت قاعد ف الاوضة مش علي بعضي لدرجة اني مش لاحظت ان سلمي دخلت الاوضة اصلا و عمالة تهز فيا و تزقني علشان اخد بالي و اركز انها موجودة،،، هديت شوية من التفكير و بدأت ارجع لوعيي و فعلا هيا قدامي،،، حطيت ايدي علي خدها ب حنان و قولت.
انا : اهدي شوية،،، انا بس مركز ف جمالك.
سلمي : انت خضتني،، انا قولت انك تعبان او حصل مشكلة كبيرة.
انا : لا متقلقيش انا تمام،،،، اخبار المحلات ايه و المنجم ايه اخباره.
سلمي : المحلات ماشية تمام جدا و المكسب كبير و حلو و اتحول ل حسابك ف البنك لكن المنجم بدأ يشطب،،، الرجالة بقوا يلاقوا الدهب بالعافية.
انا : تمام،،، انا خليتهم ف المصنع يزودوا الانتاج.
سلمي: كدا مبنفعش،،، لازم نقلل الانتاج،، المنجم مبقاش فيه دهب زي الاول،،، الدهب الخام بيخلص و بنلاقيه بالعافية يا خالد.
انا : انا كدا كدا هتعاقد مع غينيا الاستوائية،،، هما اكتشفوا منجم دهب و المنجم دا طلع اكبر منجم ف افريقيا كلها.
سلمي : بجد يا خالد،،، كدا هنكون الأفضل ف مجالنا ع الاقل ف افريقيا.
انا : هدفي الاول ف العالم يا سلمي.
سلمي : نتعب و نشتغل و هنقدر نعملها،.
هزرنا كتير بعد كدا لكن قطع هزارنا دخول سارة امي الاوضة و هي بتقول.
سارة : خلودا،،، فيه ضيوف تحت عايزينك،،، المحافظ و ابنه و معاهم اهل خطيبته و شبكتهم النهاردة و جايين مخصوص لينا يشتروا الدهب من عندنا.
انا : تمام،،،.
خرجت من الاوضة و نزلت تحت و سلمت علي المحافظ و ابنه و نسايبه و كان قاعد معاهم جدي هارون.
المحافظ: اهلا بالباشا الصغير.
انا : اتشرفت يا فندم،،، تحبوا نروح عند المحلات و لا ابعت اجيب الحاجة هنا.
المحافظ : نروح نتفرج و نكون علي راحتنا طبعا لكن انا ملاحظ ان الحراسة مش مقبولة هنا.
لسه جدي هارون هيتكلم،،، رحت فورا قايل.
انا : اسمحلي يا فندم،،، حضرتك كدا بتشتمنا ف بيتنا،،،.
المحافظ : مقدرش طبعا احنا عرفنا الاصول من عيلة الهمام يا بشمهندس.
انا : ما الاصول بتقول انكم ف ارض عيلة الهمام يعني لو حد قال ليك كلمة هتكون عيبة ف حقنا قبل ما تبقي عيبة ف حقك. و بعدين حراسة ايه،،، رجالة العيلة ييدوا عين الشمس دا غير اني بنفسي هكون معاك.
جدي هارون بيتفشخر بيا : عداك العيب يا خالد يا ولدي.
المحافظ : طالما دا رأي الحج هارون،،، يبقي مفيش رأي بعد كلامه.
انا : اتفضلوا معايا،، بعد اذنك يا جدي.
فعلا اخدتهم و فرجتهم علي كل الشغل اللي عندنا لكن العروسة كانت صعبة حبتين و دا لانها اخدت العريس علي جنب و بعدها العريس ميل عليا و قال ب صوت واطي.
ابن المحافظ : مفيش حاجة افضل يا بشمهندس،، يا ريت لو فيه ماس و الماظ.
انا : اوي اوي يا فندم،،، ثانية واحدة.
اخدتهم ع المحل الكبير و فتحت الخزنة قدامهم و طلعت منها افشخ طقم الماظ موجود ف مصر ان مكنش ف الشرق الاوسط كله.
انا : رأيكم ايه ف دا.
فتحت البوكس قدامهم علشان الاقي الانبهار هو اللي بقا سيد الموقف.
انا : اظن الطقم جميل ولا ايه يا سيادة المحافظ.
المحافظ : ما تشوف العروسة يا ابني،،، لو مش عجبها نشوف غيره.
العريس : عجبها جدا علي فكرة.
انا : خلاص تمام.
ناديت علي واحد من اللي واقفين ف المحل َ قولت..
انا : الطقم دا عايزه ف بوكس مطرز بالذهب و مع البرفان و البخور الخاص بيه و متنساش تجيب افضل ستيك احجار كريمة للعريس.
فعلا مفيش ربع ساعة و الطقم الالماظ عبارة عن عقد و خاتم و انسيال معمولين من الماس محطوطين ف بوكس البوكس دا مطرز بالدهب من برا و جوا و جوا البوكس تحت الطقم الماس دا فيه بخور مخصوص جاي اصلا مع الطقم و كمان برفان معمول مخصوص ليه،،، بحيث ريحته تكون مناسبة،،، و كمان فيه عصاية معمولة من العاج و مزخرفة بالدهب زي الصولجان كدا بتكون هدية المحل للعريس و فعلا الشغل دا عجبهم لدرجة انهم شكروني جدا جدا و المحافظ قال فيا شعر و بتنجان و بعد كدا لاقيت المحافظ بيقول.
المحافظ : بتقبلوا فيزا يا بشمهندس؟
انا : لا فيزا ولا كاش،،، حضرتك دا هدية مني بمناسبة الخطوبة.
المحافظ : لا طبعا يا خالد باشا،،، احنا زباين زينا زي اي حد.
انا : لكن برضو دا هدية مني ليكم و ارجو انكم تقبلوها او تشوفوا حد غيري تشتروا منه.
المحافظ مكسوف : هدية كبيرة من حد مقامه كبير يا بشمهندس.
انا : العفو يا فندم،،.
المحافظ : فندم ايه بقا،،، ناديني ب اسمي يا بشمهندس خالد.
انا : اوي اوي يا يوسف باشا،،، الف مبروك ليك يا عريس،، تتم بخير بقا.
محافظ سوهاج : يوسف الالفي،،، ٥٥ سنة،،، راجل تقيل مالي مركزه و علاقاته كبيرة جدا تخليه ليه وزن.
ابن المحافظ : شادي الالفي،،، ٢٦ سنة،،، مهندس برمجيات،، فيه شبه من الممثل احمد عز.
خطيبته : شاهنده الفايد،،، ٢٦ سنة برضو،،، معاها كلية علوم،،، جسمها و ملامح وشها شبه الممثلة البورنو لينا بول.
مرات المحافظ و ام شادي : انجي العسال،،، ٥٤ سنة،،، ميلف بمعني الكلمة و سكسي فشخ،، عليها نظره سكسي تجيبك الارض فورا،،،شبه الممثلة رانية يوسف بالحرف لكن ملامح الوش افضل بكتير.
يوسف الالفي : عندي سؤال يا خالد،،، الطقم دا منين.
انا : دا معمول ليا مخصوص من باريس و اتشحن علي مصر و لسه مستلمه اول امبارح،،،، بحب يكون عندي كام حتة كدا للحبايب بقا هههه.
يوسف الالفي : طب ممكن تجيب كمان طقم الماظ لكن دا هيكون للمدام مراتي.
انا : اوي اوي يا باشا،،، دهب ولا ماس.
يوسف الالفي : رأيك ايه يا حبيبتي. نسيت اعرفك،،، المدام،،، انجي العسال،، و دا العريس ابني،،، شادي الالفي و دي العروسة؛،، شاهنده الفايد.
انا : اتشرفت يا جماعة.
انجي العسال : الماظ طبعا يا حياتي.
انا : اوك،، ثانية واحدة.
خمس دقايق و كنت مطلع ليهم طقم جميل جدا جدا من الماس لكن مبهرج بزيادة و كدا و كنت عارف انه هيعجب انجي العسال و دا لان استايلها ف الدهب فيه بهرجة و زخرفة كتير ف اكيد لما يكون الماظ و مبهرج هيعجبها.
فعلا طلعت ليهم الطقم و عجبها لدرجة انها قالت.
انجي العسال: مش عايزة بوكس انا هلبسه حالا.
انا : براحتك يا مدام انجي..
يوسف الالفي : المرادي يا خالد انا هدفع.
انا : دي هدية للمدام يا يوسف باشا.
يوسف الالفي : كدا هقولك رجع الطقم و مش عايز حاجة.
انا : و علي ايه،، اللي حضرتك تشوفه.
يوسف الالفي. : طب تمنه كام طيب،، خد الفيزا بقا و اتعامل انت.
انا : تمام،.
اخدت منه الفيزا و فعلا اتسحب منه ١٠ مليون دولار وقتي.
رجعت ليه الفيزا و فعلا جت ليه رسالة ع الفون بتاعه كان نوعه ايفون،، خلوا بالكم ان الاحداث ف بداية القصة كانت ايام الثورة لكن دلوقتي بعد خمس سنين.
يوسف الالفي : ياااه.، دا غالي حبتين هههه.
انا : ميغلاش ع المدام طبعا هههه.
يوسف الالفي : اكيد طبعا دي حياتي،،، نستأذن احنا بقا.
انا ب هدوء : لا،،، انت ف ارض الهمام،، يعني تاخد وجبك كامل مكمل،،، لسه الغدا بقا يا باشا.
فعلا رجعنا القصر و كان الجماعة حضروا الغدا و اكلنا مع بعض و بعدها مشيوا و جدي ساعتها كان فرحان بيا و انا كان نفسي اقوله يسكت دا مش بعيد سوما يفشخني،،، المهم اليوم عدي عادي و بليل زي كل يوم رحت قعدت ف الجنينة و سلمي قاعدة معايا و هزار بقا و كلام عادي.

في عالم الجن.
قبل ما ندخل ف المفيد لازم تعرفوا كذا حاجة عن عالم الجن،،، عالم الجن قبل الحرب كان فيه مدن كتير بالعبيط زي عالم البشر كدا و لكن المدن دي كانت كلها قصور و رفاهية و حاجة اخر عظمة لكن بعد الحرب،،، كل دا اتبخر حرفيا لان حاليا عالم الجن بقا مفكك و مكون من كذا قبيلة و كل قبيلة فيها اعداد هائلة من الجن لكن فيه مدينة واحدة بس و هي مدينة ترون،،،، المدينة الخاصة بالعظماء،،، لما. نقول العظماء في عالم الجن يعني احنا هنا بنتكلم عن سوما ابو الجن و ابنه عزازيل اللي هو انا و ابنه بافوميت اخويا و ابنه سيربنت و ايوا احنا ال ٣ عظماء الخاصين ب عالم الجن،،، و دا لاسباب منها هي قوتنا، و اننا نقدر نفك الطلاسم القوية جدا مهما كانت قوة الطلسم بنقدر نفكه زي ما انا عملت مع ماردوك كدا و منها اننا ممكن نتحرك ضد الجاذبية عادي جدا و هكذا،،، المهم،، مدينة العظماء انا اللي بنيتها من زمان قبل الحرب و دي اول مدينة ف تاريخ الجن،،، ممكن تكونوا سمعتوا اسمها بشكل او بآخر،،، فالهالا،،، ايوا،،، ما الفايكنج الهبل مفكرين انها الجنة،،، مع انها مش كدا،،، المهم مدينة العظماء ليها جيش خاص بيها و الجنود المميزين ليها،،، دا كان عالم الجن حاليا ب اختصار شديد،،، المهم،،، انت ك واحد من البشر لو يعني قدرت تدخل المدينة دي و طبعا دا عندها هههه،،، هتلاقي قدامك برج كبير و طوييل جدا جدا،، طوله ١٠٠٠ متر،، تخيل كدا معايا و ركز،،، برج خليفة ف الامارات اللي طوله ٤٥٠ متر،،، ما بالك بقا ب برج طوله ١٠٠٠ متر،،،، طب طول البرج و عرفناه،،، بالنسبة للعرض بتاعه او المساحة السطحية بتاعته،،، البرج دا قد مساحة قطر مثلا،، تخيل كدا كم الجن اللي عايشين فيه،،، المهم احنا اتفقنا انك خلاص دخلت المدينة و انبهرت بالرج دا اللي كله مبني من الفضة اصلا،،، لما انت شوفته رجليك خدتك ليه و هب رحت. داخل البرج و عرفت توصل للدور الرابع من فوق يعني قبل االدور الاخير ب ٣ ادوار،،، دخلت الدور دا و لاقيت مساحته كبيرة فشخ ما انت مكنتش واخد بالك ان كل دول بمساحة دولة زي قطر،،، رجلك وجعتك من المشي و الطلوع و النزول لكن بعد كام ساعة و انت بتتمشي ف الدور دا،،، هتلاقي بحيرة كبيرة جدا و فيها افعي او حية كبيرة جدا جدا لكن خلي بالك دي لا افعي و لا حية ولا حتي تعبان،،،،دا يبقي اخويا سيربنت،،، هو جسمه كدا عامل زي جسم التنين الصيني كدا،، اربع رجول قصيرين و جسم افعي ضخم جدا،،، اخويا سيربنت تأثيره ع البشر هو الشهوة فقط لا غير،، الشهوة الجنسية و بس،،، قوي فعلا،،، نسيت اقولكم،، اي جني يقدر يتشكل زي ما هو عايز،، ف سيربنت اختار الشكل دا،،، لما تسيب الدور بتلع سيربنت و تطلع الدور اللي فوقه،،، معلش رجلك زمانها ورمت و بتجيب ددمم،،، انت حاليا طالع الدور اللي فوقه علشان تتمشي فيه و عينك تنبهر اكتر و اكتر و اكتر لما تلاقي الكل بيستشير بافوميت العظيم،،، ايوا بافوميت،،، هتلاقي الجسم،، جسم انسان ما عدا الراس و الرجلين،،، الرجلين رجلين خروف و الراس راس خروف،،،، الكل بيستشيره لان قدرته علي البشر هو انه يطمعهم ف السلطة و الحكم و اوقات كتير رؤساء الدول الغربية بيستعينوا بيه.
نفكنا بقا من افوميت و الدور بتاعه علشان نطلع الدور اللي فوقه، ايون (ايون دي بتاعت حد عزيز عليا فشخ،،، **** يخليه ليا يا رب و يديني بوسة) 😂😂😂،،،، المهم انت خلاص طلعت الدور اللي قبل الاخير ولاقيته مقفول لكنك لاحظت حاجة غريبة جدا جدا،، ايوا زي ما انت شوفت كدا الدور كله زي اي دور لكن مختلف تماما عن باقي الادوار لانه عبارة عن دخان اسود و بس،،، ايون😂😂،،، هي دي قدرتي،، الخوف،،، تأثيري ع البشر هو الخوف،،،انا ياما نشرت خوف و رعب ف عالم البشر،،، نفكنا مني لانك هتصدع،،، دلوقتي رجليك واخداك و قلبك المرادي جابك بزيادة و اتجرأت تروح ل اللي كل الجن بيخافوه،، ايوا قلبك و رجلك جابوك تطلع ل دور سوما ابو الجن،،، انت دخلت الدور من هنا و بقيت شايف بالعافية،،، ايوا بالضبط انت ف بركان كبير حرفيا،،، من قوته حسيت انك ف بركان،،، هو دا بقا سوما،،، راس اسد لكن ب قرنين كبار جدا،،، جسم انسان لكن الايد و الرجل زي ايد و رجل الاسد بالضبط،،، سوما العظيم،، بص ليك بصة مرعبة،،، قلبك دقاته زادت،،، جسمك من التوتر و الحرارة قعد يعرق،،، سوما بصلك ب ابتسامة خبيثة بعدها تلاقي نفسك ف القبر.
ندخل ف المفيد علي طول.
سوما كان قاعد بعد ما فاق و صحي من فترة السبات بتاعته و فعلا رجع شاب من جديد،،،،
سوما ب خشن شبيه ب صوت الوحوش : هاتهم هنا..
الخادم بتاعه : امر عظمتك.
فعلا قبل ما سوما يرمش ب عينه لقي سيربنت و بافوميت قدامه،،،.
سيربنت : مبروك الشباب.
بافوميت : مبروك نجاح السبات.
سوما ب خبث : ممممم فين عزازيل اخوكم الاكبر.
سيربنت ب حزن : مات ف الحرب الاخيرة.
سوما ب نبرة حادة و خبث : مات!!! عبط و هبل،،، دوروا عليه.
سيربنت متفاجئ : امرك.
بافوميت :امرك.

خرجوا الاتنين من الدور بتاع سوما و ساعتها سيربنت بدأ يتكلم.
سيربنت : ايه دا،،، هندور علي عزازيل ازاي و هو ميت اصلا.
بافوميت : و ممكن يكون عايش.
سيربنت : حتي لو عايش بعدها سوما هيخلص عليه، لازم نلاقيه ف اسرع حال.

عند سوما.
سوما اول ما بافوميت و سيربنت مشيوا من عنده. استدعي طقطقوش فورا.
طقطقوش خايف : جناب المعظم.
سوما : روح اقتل عزازيل ابني.
طقطقوش : امر جنابك.
فعلا طقطقوش خرج من عند سوما هو كمان
و ساعتها اتقابل مع بافرميت و سيربنت.
بافوميت : هو جابك انت كمان.
طقطقوش : طلب مني اقتل عزازيل.
سيربنت : هو عايش ولا ميت و لا بقا شبح ولا ايه.،،، انا مش فاهم حاجة.
طقطقوش: عزازيل عايش و ف احسن حال كمان لكنه موجود ف عالم البشر.
فابوميت و سيربنت اندهشوا جامد و دا لانهم عارفين اني مجنون،،، انا كان بيجي اوقات ارتكب مذابح كبيرة،،، دا غير اني اقوي حد بعد سوما.
بافوميت : عايش كل دا و ساكت،،، اخونا بيحضر ل ايه يا سيربنت.
سيربنت : بتسألني انا ليه،، روح اسأله هو.
بافوميت :اسأل مين،،، فوق و ركز دا عزازيل بكل قوته.
طقطقوش : لا مش بكل قوته،،، لسه قوته مرجعتش كاملة و هقدر فعلا اقتله لكن. هتعب حبتين. بعد اذنكم.

متستغربوش ان طقطقوش بيتكلم معاهم بشكل عادي و غير رسمي،،، طقطقوش معروف عنه انه محارب قوي جدا و شيطان ذكي و الكل بيقدروا.

عندي انا.
تاني يوم الصبح قومت من ع السرير و لسه هخرج من الاوضة لكن سمعت صوت طقطقوش ف عقلي و دا معناه انه بيناديني،،، ف اخدت بعضي و اتحركت بسرعة َ ف اقل من كام ثانية كنت ف الهند ف كهف كبير جدا جدا و فعلا لاقيت طقطقوش واقف قدامي لكن بشكله الحقيقي و قولت.
انا : بتنادي عليا ليه يا طقطقوش.
طقطقوش : مزاجي كدا.
لسه هتكلم لاقيت قدامي خمسين محارب مع طقطقوش ساعتها فهمت ان سوما طلب منه يقتلني،،، كدا كدا طقطقوش ميقدر يفكر انه يتقلني لكن طالما فكر و كمان بينفذ يبقي الامر من سوما..
ساعتها قولت.
انا : يا خسارة يا طقطقوش.
طقطقوش مستغرب : ليه.
انا : هتموتوا كلكم.
لسه هينطق لقي رؤوس عشر محاربين من الخمسين مرميين ع الارض و عشرين منهم مقسومين نصين و ميتين و اخر عشرين ماتوا زيهم و انا كل دا واقف قدامه.
انا : ايه مالك،،، ما تيجي تقتلني يا طقطقوش.
ساعتها هو حاول يعمل كمية طلاسم بنت كلب لكن انا بمتص السحر كدا كدا لحد ما قولت ليه.
انا بهدوء و ملل: يا طقطقوش،،، انا كل قوتي رجعت ليا اصلا........ يتبع ...........👌😁
معلش بقا هنرجع ل قفلة الجزء اللي الكل شتمني بسببها 😂😂
اخواتي بقا و اكيد هتسامحوني 😝😛
عاش يابوب بس الجزء صغير
ميييييييييري

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
كده كده عظمه ع عظمه يشقيق بس الجزئ المرادي صغير شويه بس أحداثه تدل انه في عظمه وانفجار في الجزئ الجديد وياريت تقول معاده يخويا ❤️🫡

يعم سسزر الجزء صغير نييييك والجديد امتااا

سيزر راجع بقووة🔥

قبل ما اقرء الجزء عوده حميده يا ملك الفانتازيا والخيال

• عجبني
التفاعلات: العقرب وحسب
  • حبيته
التفاعلات: R3 D
  • عجبني
  • عجبني
التفاعلات: العقرب وحسب و ناقد بناء
جزء روعة الروعة وليس غريب ع ملك القصص

الجنسية ...

... للمزيد من الإبداع أخويا 🧡🤗🧡

• عجبني
التفاعلات: CESAR و ناقد بناء
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ناقد بناء و 𝔱𝓗ⓔ β𝐋𝓪℃Ҝ Ã𝓓𝔞Mˢ
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
  • عجبني
حلو كتير

• عجبني
حلو كتير
ياااااااااااااااااااااااه (ثانية بس اكمل اندهاش) يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
@rafefq
ازاي يا رفيق عامل ايه و اخبارك ايه،، و **** واحشني
@M o u s a
يا موسى،،، رفيق بنفسه يا موسي،،،، يااااااااه هصييييح يا جدعان 😂😂😂

• بيضحكني
التفاعلات: rafefq
ياااااااااااااااااااااااه (ثانية بس اكمل اندهاش) يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
@rafefq
ازاي يا رفيق عامل ايه و اخبارك ايه،، و **** واحشني
@M o u s a
يا موسى،،، رفيق بنفسه يا موسي،،،، يااااااااه هصييييح يا جدعان 😂😂😂
مفيش فايدة حالتك ميؤوس منها يابنى:D😂😂

لا احنا متفقناش علي كده انزل بالجديد بسرعه

• بيضحكني
التفاعلات: CESAR
  • بيضحكني
التفاعلات: _El7awy_

المواضيع المشابهة

عودة