NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة الحرب والجنس والغموض | السلسلة الثالثة | ـ عشرة أجزاء 14/7/2022

يسطا احنا اللي قولنا يقلل من الجنس اصل ملهاش لازمة وكل القصص هنا بيبقي فيها جنس وانت قولت بتحب التنويع في القصص فاللي هو هيبقي فيه كام مشهد جنس بس والباقي بقا احداث وكدة فاهم 👍
يعم انا معاك تمام وبعدين انت قولت كام مشهد وهو معملش غير مشهد واحد ف ايه الدنيا فاهم

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء, فاشخ الكواكب, XX_FUCKER girl_XX و 10 آخرين
يسطا المنتدي كلو مليان قصص جنس شوفلك واحده وكدا كدا الجنس بقا مهروس اللي متابع القصه دي متابعها عشان احداثها وجمدانها مش عشان الجنس فا لو انتا عايز جنس شوفلك قصه تانيه
خلي بالك انا من اول الناس الي متابعه القصه دي وحبيتها عشان اختلافها ف حوار بقا ان الجنس مهروس وشوفلك قصه تانيه دي حاجه تخصني انا

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء, Elgeneral1511, AhmesdSimo و 3 آخرين
عودة كريمة يا باشا و عيد فطرسعيد عليك انت و الاسرة الكريمة
و كالعاده تسلم ايدك على هذا الجزء الممتع
تحياتى لك

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء, Elgeneral1511, AhmesdSimo و 2 آخرين
عاش تسلم ايدك

• عجبني
روعة استمر يا نجم ♥♥

• عجبني
خلي بالك انا من اول الناس الي متابعه القصه دي وحبيتها عشان اختلافها ف حوار بقا ان الجنس مهروس وشوفلك قصه تانيه دي حاجه تخصني انا
يبرو اغلب اللي متابعين القصه دي متابعينها عشان احداثها مش عشان الجنس قصص الجنس كتير فشخ بس اهم حاجه الاحداث مش الجنس

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
يسطا المنتدي كلو مليان قصص جنس شوفلك واحده وكدا كدا الجنس بقا مهروس اللي متابع القصه دي متابعها عشان احداثها وجمدانها مش عشان الجنس فا لو انتا عايز جنس شوفلك قصه تانيه
عادي ان يكون الجنس مشهد او مشهدين بمقابل ان الاحداث تكون جامده وكتير لو علي قصص الجنس فا مفيش اكتر منها بس الاحداث ف القصه دي اهم من الجنس وكل ما ذاد الجنس قلت الاحداث وكدا القصه هتبضن

• عجبني
يسطا مع احترامي لرايك وكل حاجه بس قصص الجنس كتير ومحدش متابعها فا متجيش علي القصه اللي الاحداث فيها كتير واحنا حابينها عشان كدا وتقول زود جنس انتا فاهمني

• عجبني
تغيب تغيب و ترجع بالعظمة ❤️

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء, Elgeneral1511, Ki1inG و 2 آخرين
يسطا مع احترامي لرايك وكل حاجه بس قصص الجنس كتير ومحدش متابعها فا متجيش علي القصه اللي الاحداث فيها كتير واحنا حابينها عشان كدا وتقول زود جنس انتا فاهمني
يبرو انا أولتلك انا من اوائل الناس اللي متابعه القصه دي عشان احداثها لان انا بحب النوع من القصص دا جامد وبعدين انا مبنتقدش في القصه لأنها عاجباني بالعكس انا بقول رأيي مش اكتر

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء, AhmesdSimo, Ki1inG و 2 آخرين
يبرو انا أولتلك انا من اوائل الناس اللي متابعه القصه دي عشان احداثها لان انا بحب النوع من القصص دا جامد وبعدين انا مبنتقدش في القصه لأنها عاجباني بالعكس انا بقول رأيي مش اكتر
محترم رايك ينجم

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء, AhmesdSimo, Ki1inG و 2 آخرين
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء, نييك اوى, فاشخ الكواكب و 8 آخرين
كل عام و انتم جميعا بخير يا أفضل ناس و احسن قراء و اتمنى اشوفكم مستمتعين بالسلسلة دي

قبل ما تتمنى ان يكون عندك سلطة و قوة لازم تسئل نفسك يعني ايه سلطة او قوة اصلا و كمان نوعها ايه، يعني مثلا ممكن تكون غني و دا نوع من انواع السلطة و ممكن تكون عبقري و صاحب منصب كويس و دا برضو نوع من انواع السلطة و ممكن يكون عندك جسم قوي و تستغله و دا برضو نوع من انواع السلطة بس، يعني ايه سلطة اصلا، السلطة هي انك يكون عندك حاجة او ميزة تستغلها لمصلحتك لو حتى الميزة دي ف حد غير لازم تتعلم ازاي تستغل اي حاجة حلوة ف الشخص اللي قدامك زي مثلا الملك غايبان، دايما بستغل قوته علشان يعمل اللي هو عايزه و علشان كدا هو بيعامل اي حد ع اساس القوة و لكن لازم برضو تراعي شعور اللي حواليك علشان لما تستخدم سلطتك يحسوا فعلا انك مهتم بيهم و الا كل اللي حواليك هيبعدوا عنك.
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
اهلا و مرحبا بكم ف الجزء الأول من السلسلة الثالثة من الحرب و الجنس و الغموض.

استمر الوضع كما هو عليه، انا مش طايق الملك غايبان و الملك ناحور و برضو اخواتي مش طايقنهم و اخواتي كانوا كل فترة بيزوروني لاني استقريت خلاص ف منطقة التنانين ف القصر بتاعي و كان معايا خالتي أميرة و بنتها ولاء و مراتي مي و مراتي سيلين و الملك نالمورا و كنت كل فترة اخلي مي و سيلين و خالتي و ولاء يتدربوا معايا لحد ما بقوا اقوياء جدا و لكن طبعا مش أقوى من الملكة نالمورا لحد ما مي و سيلين بقوا حامل و جابولي ولد و بنت، الولد اسمه فاسيرون عمره بقى ٣٠٠ مليون سنة ف طولي و قوي جدا بس لسه مش زي النسل القديم حتى و يبقى ابني من مي و بنتي اسمها مايا ٣٠٠ مليون سنة اتولدت قبل اخوها ب الفين سنة و هي جميلة جدا زي سيلين امها و كمان قوي بس مش زي اخوها الصغير فاسيرون لأنها مش مهتمة بالتدريب قوي، كنت انا و بالريون دايما بعد ما نخلص تدريب يقعد يتكلم معايا شوية و بعد كدا انا بروح القصر بتاعي و ف يوم بعد ما خلصنا تدريب.
بالريون بيتوجع : يا مازن، انت دلوقتي أقوى مني و لازم تحاسب بعد كدا لأنك ممكن تموتني.
انا : معلش بقى مكنش قصدي بس انت ليه عايزني اتدرب من غير م الحيوان المختوم يبقى جوايا.
بالريون : بص، الحيوان المختوم بنستخدمه بس ف المعارك لكن ف التدريب لازم تتدرب من غيره علشان تقدر تزود قوتك.
انا : كويس لأني فعلا بقيت أقوى منك من غير ما ابنك رايفار يبقى جوايا و استخدم قوته و دي حاجة عظمة فشخ اني بقيت أقوى واحد ف عالم الجن من غير حتى ما استخدم الحيوان المختوم جوايا.
بالريون : بس خلي بالك ان فيه اشخاص أقوى مني انا و غايبان.
انا : و مين دول بقى ما هو مفيش الا انا و انت و غايبان اللي فعلا قوتنا كبيرة جدا.
بالريون : لا فيه و بعدين غايبان يبقى ابوك و اكيد هو ليه اب.
انا : إنجز و قول مين اللي أقوى مننا.
بالريون : مش هينفع اقول دلوقتي بس اوعدك انك هتعرفهم شخصيا.
انا: براحتك، على فكرة انا بقالي فترة حاسس ان فيه حاجة غلط ف جسمي.
بالريون ساعتها اترعب و انا حسيت بكدا.
بالريون متردد : ه ه ه، كل الحكاية اني ابني رايفار مش جواك بقاله فترة كبيرة بسبب التدريب.
انا ب نبرة حادة : خليك براحتك بس كدا كدا انا هعرف و لو عرفت انك كدبت عليا ساعتها لا اعرفك و لا تعرفني.
بالريون : ليه بس، كل دا هيحصل لو كدبت عليك.
انا : ايوه لأنك كدا مش مختلف عن غايبان.
و احنا بنتكلم ظهر قدامنا رايفار.
رايفار : انا عملت كل حاجة يا مازن زي ما انت طلبت و الأشخاص اللي انت قولت عليهم ف عالم البشر لسه عايشين رغم ان عدي ف عالم البشر حوالي ٥ مليون سنة.
انا متفاجئ : و دا ازاي بقى.
رايفار : اولا، اللواء على بيسلم عليك، ثانيا، اللواء على قالي انهم قدروا يخترعوا مصل يخليهم يعيشوا عمر كبير بس طبعا مش زينا.
انا : كويس ان كل اللي اعرفهم لسه عايشين.
سيبتهم و اختفيت و ظهرت ف القصر بتاعي.
بالريون : يا رايفار، مازن بدأ يحس بالطاقة النقية اللي ف جسمه.
رايفار : طب و العمل ايه دلوقتي، مازن لو قدر يحس بالطاقة النقية و لو مقدرش يتحكم فيها، ممكن يموت.
بالريون : مازن دلوقتي أقوى مني بكتير و طالما بدأ يحس بيها هنسيبه لحد ما يحس بيها كلها و ساعتها لازم اكلم الأشخاص اللي موجودين ف عالم الإلهة و هما هيقدروا يساعدوه.

عندي ف القصر بتاعي ف منطقة التنانين.
الملكة نالمورا و خالتي و ولاء و مي و سيلين قاعدين مع بعض بيتكلموا و انا ظهرت قدامهم.
انا : اخباركم ايه يا جماعة.
الكل : كويسين.
انا : اومال فين ولاد الكلب ولادي.
مي : يعني انت بتشتم نفسك.
سيلين : شكلك كدا لسه مخلص تدريب.
انا : انا فعلا لسه مخلص تدريب و كمان انا اسف لاني مش مهتم بيكم الفترة دي، فين بقى الولاد.
الملكة نالمورا : هتلاقيهم كل واحد ف الجناح بتاعه و دا كان عقاب ليهم لأنهم اتخانقوا مع بعض و مايا ضربت فاسيرون.
انا : و فاسيرون كان ردة فعله ايه.
مي : ولا حاجة و دا اللي مخوفنا لانه طالع زيك كدا لما بيحب يعمل مصيبة مش بيتكلم بيفكر بس ازاي يعملها.
خدت بعضي و رحت ل جناح بنتي مايا و دخلت.
مايا : اهلا يا بابا يا حبيبي.
انا : بطلي كلام فاضي و قوليلي، انتي و اخوكي اتخانقتوا ليه.
مايا : كل اللي حصل انه خلي صوته يعلي على طنط مي و انا ساعتها ضربته لأنها امه و المفروض يحترمها.
انا : انت عملتي الصح بصفتك اخته الكبيرة و لكن لازم تاخدي بالك ان فاسيرون أقوى منك و ممكن لما يحاول يضربك يأذيكي من غير ما ياخد باله.
مايا : و علشان كدا انا هتدرب كل يوم لحد ما ابقى أقوى منه.
سيبت مايا بنتي و رحت ل جناح فاسيرون.
فاسيرون : اهلا يا بابا اتفضل.
انا : انت ليه زعقت مع امك مي.
فاسيرون : لأنها عايزانى اتجوز بس انا مش عايز.
انا : حتى لو انت معترض ليه تعلي صوتك على امك و كمان قدام سيلين و جدتك أميرة و خالتك ولاء و كمان قدام اختك الكبيرة مايا و كمان انت حتى معملتش احترام ل نالمورا.
فاسيرون : متقلقش، كل دول سمعوني كلام ابن حرام و هزقوني جامد.
انا : كويس انهم عملوا كدا و كويس ان اختك ضربتك قدامهم بس لو دا اتكرر تاني انا ساعتها اللي هتدخل و هنا بقى انا مش هرحمك، سمعت ياض انت.
فاسيرون : ايوه سمعت بس هما برضو لازم يبعدوا عن الكلام اللي يخليني اغضب.
انا : ليه، هو انت فعلا مش هتتجوز خالص.
فاسيرون : لا طبعا هتجوز بس هما عايزين يجوزوني الأميرة ميجور بنت الملك شمهروش.
انا : هو الملك شمهروش بقى عنده اولاد غير حورس.
فاسيرون : مفيش غير حورس و ميجور.
انا : طب انت رافض ميجور ليه، هي مش جميلة ولا ايه.
فاسيرون : بالعكس، دي جميلة فشخ.
انا : اومال فيه ايه.
فاسيرون : ما جمالها دا هو المشكلة.
انا : ازاي يعني، بقولك ايه اتكلم بوضوح لاني بدأت احس انك مش راجل اصلا.
فاسيرون : لا حاسب، كل الحكاية ان ميجور مغرورة فشخ.
انا : هو انت تعرفها ولا ايه.
فاسيرون : لا معرفهاش، ما انت اني دايما ببقى موجود هنا ف منطقة التنانين، يأما ببقى موجود مع اعمامي او اخواتك بنتدرب او ببقى موجود عند جدتي يارا و عمتي ميار ف قصر جدي غايبان.
انا : اومال عرفت ازاي ان ميجور مغرورة.
فاسيرون : دي حاجة معروفة ف عالم الجن كله.
انا : بس طالما انت قولت انها جميلة يبقى انت شوفتها قبل كدا.
فاسيرون : انا فعلا شوفتها ف قصر جدي غايبان و كانت مع ابوها الملك شمهروش.
انا : طب بعيد عن أن ميجور جميلة و مغرورة، اكيد عندها صفات تانية.
فاسيرون : هي ذكية جدا و كمان قوية زي الأميرة ميوار كدا.
انا : بص يا ابني، حكاية الغرور دي بتبقى نسبية.
فاسيرون : يعني ايه الغرور حاجة نسبية.
انا : يعني مثلا ممكن تكون هي مغرورة بالنسبة ل أشخاص و بالنسبة ل أشخاص تانيين حاجة عادية.
فاسيرون : يعني انت قصدك اني اتعرف عليها و اقضي شوية وقت معاها و ساعتها انا هقدر احدد اذا كانت فعلا مغرورة او لا.
انا بضحك : مشكلتك انك فاهمني كويس هههه.
فاسيرون : لا انا مش بقدر افهمك معظم الوقت و دا بسبب انك زكي جدا بالنسبة لينا.
انا : لا ذكي و لا حاجة، انتوا بس اللي بتفكروا بطريقة معتادة و دا غلط، لازم يبقى تفكيرك فيه مرونة علشان تقدر تتعامل مع أي حد.
فاسيرون بفرح : اه صحيح، عمي ديرايير بيقول اني قربت ابقى قوي زي عمي جاسوم.
انا : كويس جدا بس برضو لازم تبقى أقوى حتى من عمك ديرايير.
فاسيرون : ما دا اللي انا عايزه و علشان كدا انا بدور على طريقة تخلي قوتي تزيد بسرعة.
انا : لا مينفعش كدا، لأن مفيش طريقة هتخليك تعمل كدا، لازم يا ابني تتعب و تجتهد و تتبهدل و يطلع عينك علشان تقدر تحقق هدفك و لأنك لو حققت هدفك من غير ما تتعب هتحس انك ولا حاجة لأنك مش هتكون حاسس بقيمة الهدف دا فهمت.
فاسيرون : فهمت يا بابا.
انا قلبت وشي : طب و مستني ايه يا خول انت قوم روح ل امك مي اعتذر ليها وبعد كدا تروح تعتذر ل اختك الكبيرة و بعد كدا روح اتدرب مع اعمامك.
فاسيرون اترعب و خد بعضه و راح اعتذر ل كل اللي موجودين و بعد كدا راح ل قصر الملك غايبان علشان يتدرب هناك و انا خدت بعضي و رجعت للقاعة العامة لان كلهم كانوا قاعدين فيها.
انا : ها، فاسيرون اعتذر ولا لسه.
خالتي : اعتذر طبعا بس كان زعلان جدا.
انا : زعلان ليه.
الملكة نالمورا : لانه عمل حاجة هو مش عايز يعملها.
انا : انا لحد دلوقتي مش عايز أشد عليه بالرغم انه عنده دلوقتي حوالي ٣٠٠ مليون سنة.
مي : ما انا دايما بقولك تشد عليه شوية بس انت اللي مش عايز.
انا : يا حبيبتي، الكلام دا مينفعش، لازم هو اللي يشد على نفسه علشان يقدر يتعامل مع كل اللي حواليه و كمان بلاش تضغطوا عليه ف حكاية الجواز دي لانه حاسس ان ميجور مغرورة.
ولاء : ميجور مش مغرورة ولا حاجة بس ابنك بقى هو اللي مش عايز حد يقرر اي حاجة ف حياته.
سيلين : من الاخر كدا ابنك مش عايز حد يتدخل ف حياته.
انا : هههههه، دا عند امه الكلام دا.
مي : انا نفسي مرة تجيب سيرتي ف حاجة حلوة.
أنا : طبعا، دا انتي و سيلين احلى حاجتين ف حياتي كلها.
لما قولت كدا حسيت ان الملكة نالمورا زعلت شوية ف انا قربت منها و مسكت ايدها و بوستها و قولت.
انا : لكن نالمورا بقى هي حياتي كلها.
الملكة نالمورا بفرح : شكرا يا حبيبي دا من ذوقك الحلو.
انا : ذوقي حلو لأن انتي حلوة فشخ.
الملكة نالمورا : انت احلى يا حبيبي.
انا : انتي اجمل واحدة ف حياتي.
مي بتهزر : طب نجيب اتنين لمون للعشاق هنا.
انا قربت منها و بالكف ع قفاها.
انا بهزر : ما تلمي نفسك يا جزمة، اهي نالمورا اتكسفت.
خالتي: ههههه، دا وشها بقى زي الطماطم.
ولاء : على فكرة احسن حاجة ف نالمورا انها بتتكسف فشخ.
الملكة نالمورا مكسوفة : خلاص بقي يا جماعة و الا هقوم امشي.
ولاء : لا خليكي قاعدة، لأن القعدة من غيرك مش بيبقى ليها طعم.
الملكة نالمورا : شكرا يا حبيبتي دا من ذوقك.
انا : هي ايه حكاية الأذواق معاكم النهاردة.
سيلين : هههههه، تصدق عندك حق.
انا ب تناكة : طول عمري عندي حق، على فكرة انا هروح ل شمهروش علشان انا عايز اقابل ميجور دي و اتكلم معاها شوية.
مي : و ليه دا كله.
انا : علشان اقدر اعرف بالضبط فاسيرون معترض عليها ليه.
خدت بعضي و اختفيت و طلعت من منطقة التنانين و ظهرت ف قصر الملك شمهروش.
سيلين : كدا مازن ناوي فعلا يخلي فاسيرون يتجوز.
الملكة نالمورا : طبعا لانه عايز يفرح ب ابنه.
خالتي : عندك حق يا نالمورا، مازن فعلا نفسه يفرح ب ولاده.

ف قصر الملك شمهروش.
الملك شمهروش كان قاعد مع فرعون و حورس و جيرال و لكن الملكة هند كانت قاعدة مع بنتها ميجور بعيد عنهم شوية و انا ظهرت قدام الملك شمهروش و ساعتها كل الموجودين اترعبوا فشخ و دا لأنهم عارفين اني أقوى من غايبان نفسه و دا لأنهم شافوني لما كنت ف المعركة قصاد غايبان.
الملك شمهروش مرعوب : اهلا يا جدي اتفضل.
انا : انا مش جدك انا اسمي مازن و يا ريت تبطل التوتر اللي انت فيه دا.
حورس : اهلا يا مازن اخبارك ايه يا غالي.
فرعون : ايه يا عم الغيبة دي كلها بقالك فترة مش بتظهر.
انا : كل الحكاية اني لما اكون هنا، يبقى السبب اني عايز اشوفكم و اشوف امي و اختي ميار.
جيرال : انت عارف ان هنا برضو بيتك، و كمان انت عارف ان احنا أهل يا غالي.
انا : ما علشان كدا انا دايما بسأل عليكم و بشوفكم.

عند ميجور و الملكة هند.
ميجور : مين يا ماما دا و ليه بابا و اخويا و ابن عمي و عمي خايفين كدا.
الملكة هند متوترة : فاكرة لما حكيت ليكي على اخر حرب حصلت.
ميجور : ايوه طبعا، انت قولتي ان فيه ملك اسمه ايزيس و مشهور ب الملك مازن هو اللي كسب الحرب دي و كمان كسب جدي غايبان ف القتال.
الملكة هند : اهو دا بقي هو اللي بيتكلم مع ابوكي دلوقتي.
ميجور متفاجئة : انتي بتتكلمي جد ولا بتهزري، مش انتي قولتي ان الملك مازن دا اختفى بعد المعركة و مش بيظهر الا قليل جدا.
الملكة هند : ايوه، هو بيظهر كل كام مليون سنة.
بعد شوية لاقيت الملكة هند و ميجور قربوا مننا و بدؤا يتكلموا معانا.
الملكة هند : اهلا يا مازن،. اخبارك ايه، محدش شافك من ساعة ما الحرب خلصت.
انا : انا كويس يا هند و بعدين انا كنت بظهر كل فترة اتطمن على اختي و امي و اشوف جوزك و فرعون و جيرال بس شكلهم محدش فيهم اتكلم قدامك و علشان كدا متعرفيش.
الملكة هند : دي بقي بنتي ميجور.
انا : اهلا يا ميجور، اخبارك ايه.
ميجور : كويسة يا جدي.
انا : انا مش جدك، لما تتكلمي معايا تناديني ب مازن او ايزيس زي ما تحبي.
ميجور : اللي تشوفه يا مازن.
انا : قوليلي بقى، انتي بتعملي ايه ف حياتك دلوقتي.
ميجور : دلوقتي انا بتدرب و نفسي ابقي أقوى المقاتلين ف عالم الجن او العالم بتاعنا، نفسي ابقي زيك انت و جدي غايبان و النسل القديم.
انا : كويس جدا، انت بتفكري زي ابني بالضبط.
الملك شمهروش : فاسيرون دلوقتي، بقى ف قوة اخواتك يا مازن، اكيد انت اللي بتدربه.
انا : لا مش انا،. هو بيتدرب مع اخواتي و خاصة اخويا ديرايير لان ابني بيحبه جدا.
جيرال : فعلا، جدي ديرايير يتحب لانه شخص محترم و كويس جدا دا غير انه متواضع.
انا : عندك حق يا جيرال هو فعلا جدع.
ميجور : ممكن اطلب منك طلب يا مازن.
انا : اتفضلي يا ميجور.
ميجور : ممكن تخلي جدي ديرايير يدربني انا كمان و بالمرة اتعرف على ابنك فاسيرون.
انا ساعتها فرحت شوية لاني كدا قربت بين ميجور و ابني فاسيرون و هما هيقدروا يقضوا وقت اكتر مع بعض و ساعتها ابني هيقدر يتعرف عليها.
انا بكلم واحد من الجنود : روح نادي ل ديرايير.
الجندي بفرح : تحت امر مولاي الملك مازن.
بعد شوية ظهر الجندي و بعد كدا ظهر الملك ديرايير قدامنا.
الملك ديرايير متفاجئ : ايه يا عم انت فين.
انا : انا موجود عادي و بعدين ما انت كنت عندي من يومين انت و عيرادير و فعروم و طارنوخ و جاسوم.
الملك ديرايير : بس برضو احنا بنحب نقضي وقت اكتر معاك بدل ما احنا نتعامل مع بابا و ناحور دا، يا اخي ناحور دا وجع دماغ يا عم انا خلاص هولع ف نفسي بسببه.
انا : طب ما تيجوا تعيشوا معايا و خلاص بلا وجع دماغ.
الملك ديرايير : عندك حق بس لو انا جيت اعيش معاك انا و اخواتي ممكن نتقل عليك.
انا : يا عم تعالوا و ابنوا قصر و عيشوا براحتكم.
الملك ديرايير : هفكر و هرد عليك.
انا : دلوقتي بقي انا عايزك تمسك تدريب ميجور و كمان تدربها هي و ابني فاسيرون مع بعض.
الملك ديرايير : مفيش اي مشكلة يا اخويا،. اللي تشوفه يا مازن.
انا : ابوك عامل ايه ما الزفت ناحور.
الملك ديرايير بزعل : معرفش يا مازن، كل اللي اعرفه ان ابوك شادد عليه جامد من ساعة الحرب و اللي حصل.
انا : براحته.
الملك شمهروش : افرحي يا ميجور، جدي ديرايير هو اللي هيدربك ب نفسه.
الملك ديرايير : يا شيخ اتنيل بلا وكسه.
ميجور : شكرا ي مازن.
الملك ديرايير : يا ميجور، اتكلمي مع جدك مازن ب احترام.
انا : سيبها براحتها، انا اللي قولتلها تناديني عادي، ولا عندك اعتراض.
الملك ديرايير : طالما انت اللي عايز كدا براحتك.
انا : معلش يا ميجور، ممكن تروحي ل قصر غايبان تجيبي امي و اختي اشوفهم و اقعد معاهم شوية.
ميجور : اللي تأمر بيه يا مازن.
اختفت ميجور و راحت ل قصر الملك غايبان.
انا : علي فكرة يا هند، ميجور بنتك محترمة جدا و طيبة جدا.
الملكة هند: دي مطلعة عيني يا مازن.
انا : دي حاجة عادية جدا لأن احنا لازم نتعب ف تربية ولادنا.
الملك شمهروش : عندك حق يا مازن.
انا : ايه يا حورس مش بتتكلم ليه انت و فرعون.
فرعون : هنتكلم نقول ايه يا مازن.
انا : قولوا اي حاجة، انا نفسي فعلا اتكلم معاكم.
حورس بيهزر :هههههه، دا قبل ولا بعد الفطار.
انا : هههههه تصدق انك بضان يا جدع.
جيرال : لا هي بيضة واحدة مش بضان، مثنى مؤنث بقى 😂.

ف قصر الملك غايبان.
الملك غايبان كان قاعد مع الملكة يارا و الأميرة ميار و الملك ناحور و ظهرت قدامهم الأميرة ميجور.
الملك غايبان : ايه يا ميجور، جيتي هنا ليه.
مجور : جدي مازن بعتني هنا علشان عايز يشوف الملكة يارا و الأميرة ميار.
الملكة يارا : يعني مازن موجود عند ابوكي.
ميجور : ايوه و هما دلوقتي بيتكلموا مع بعض.
الملك غايبان : انا هاجي معاكم يا يارا.
اختفي الملك غايبان مع الملكة يارا و الأميرة ميار و ظهروا ف قصر الملك شمهروش.

ف قصر الملك شمهروش.
كنا لسه قاعدين بنتكلم و نضحك مع بعض و ظهر قدامنا ميجور و امي و اختي و ابويا.
انا : ازايك يا ماما، ازايك يا ميار.
الملكة يارا : كويسة يا حبيبي، اخبارك ايه.
انا : كويس يا حبيبتي.
ميار : انا كويسة يا مازن اخبارك انت ايه.
انا : انتي ليه مش ب تزوريني ف منطقة التنانين.
ميار : ما انت كل فترة بتزورنا و انا مش عايزة اتقل عليك.
انا : يا ستي تقلي براحتك متقلقيش و بعدين يعني انا عندي كام اخت.
الملك غايبان : عامل ايه يا ابني.
انا ب بنرة حادة : انت مالك انت، عامل ايه او مش عامل ايه دي حاجة متخصكش.
الملك غايبان : خلاص بقى يا ابني مش كل مرة تفكرني ب اللي حصل.
انا : هههههه، ما انت السبب ف اللي حصل.
الملك غايبان : يا ابني، الموضوع دا عدي عليه حوالي مليار سنة، كفاية كدا، انا نفسي ترجع وسطنا تاني.
انا : مفيش اي مشكلة.
الملك غايبان : بجد يا مازن.
انا : طبعا ب جد بس لازم ناحور يموت الأول و ساعتها هتلاقيني رجعت، لكن طالما هو عايش مش هينفع.
الملك غاببان بزعل : يا مازن دا مهما كان اخوك.
انا : ايوه، اخويا اللي انت كنت عايز تذلني بسببه و كمان بسبب حاجة انا معملتهاش.
الملك غايبان : ما انا ممكن اخليه يمشي من القصر خالص و انت ترجع، يا مازن،. دا حتى اخواتك مش طايقين انهم يدخلوا القصر بسببه و دا غلط يا ابني و بعدين انت برضو مكنش ينفع انك متعملش احترام ليا لما كنا قدام كل جيوش عالم الجن، كان لازم تعمل ليا احترام حتى دلوقتي بالرغم انك أقوى مني انا و بالريون بس برضو انا ف الاخر ابوك و لازم تحترمني.
انا : انا ممكن احترمك فعلا بس لما تتعامل مع اللي حواليك من غير ما تميز مين القوي و مين الضعيف، لأنك دايما بتتعامل ع اساس القوة و دا غلط زي مثلا انك لما لاقيت ناحور قوي زي ديرايير سيبته عايش بالرغم انه كان قتل اخواته اللي انت بنفسك رجعتهم للحياة.
الملك ديرايير : مازن عنده حق يا بابا، كان لازم ناحور يتعاقب.
انا : عرفت بقى اني بتكلم صح.
الملك غايبان : يا مازن، أنا عارف انكم صح، بس انا لاقيت ابني اللي كنت مفكره ميت، عايش، و ساعتها انا كنت فرحان.
انا : خلاص اشبع بيه و خلي بقيت ولادك يكرهوك و يكرهوا اخوكم ناحور.
الملك غايبان : طب ممكن نبعد عن حكاية قتل ناحور دي و انتوا تحددوا ايه العقاب.
انا : اه طبعا ما هو ف الاول و ف الاخر اخونا.
الملك ديرايير : انت بتقول ايه يا مازن.
أنا : اصبر بس يا ديرايير.
انا : بص يا بابا، انت قولت بنفسك ان انا و اخواتي بقالنا اكتر من مليار سنة كارهينك انت و اخويا ناحور بسبب اللي حصل، صح ولا ايه.
الملك غايبان : كل كلامك صح يا ابني.
انا ب مكر : خلاص، العقاب هو انك تقعد تقتل ناحور و ترجعه تاني يعيش لمدة مليار سنة جايين.
لما قولت كدا لاقيت كل اللي موجودين اتخضوا فشخ.
الملك ديرايير : انا موافق ع العقاب دا.
الملك غايبان : يا ابني العقاب دا كبير جدا و كدا حرام.
انا : لو انت مش قادر تعمله انا ممكن اعمله عادي.
الملك غايبان : هو انت تعرف ترجع حد للحياة.
اول ما الملك غايبان خلص كلامه رحت انا قاطع راسه و هو اترمي ع الارض و مات و ساعتها كل اللي موجودين اتخضوا جامد و صرخوا.
الملك ديرايير ب غضب : انت اتجننت يا مازن، ليه قتلت ابوك.
ساعتها انا رجعت الملك غاببان تاني للحياة.
الملك غايبان ب غضب : انت ليه عملت كدا بقى كدا بتقتل ابوك يا مازن.
انا ب غضب : تحب بقى العقاب يتنفذ عليك ولا انت تنفذه على ناحور.
الملك ديرايير : كسم دماغك يا مازن.
انا : انا بتكلم بجد، يأما انا اللي انفذ العقاب دا بس على بابا يأما بابا ينفذه على ناحور، تختار ايه يا بابا.
الملك غايبان ب زعل : نفذ العقاب عليا انا يا مازن.
ساعتها كلهم زعلوا فشخ و انا كدا قدرت اثبت اني كنت صح من الاول.
انا بزعل : انا عمري ما هعمل كدا بس انا حبيت بس اعرف انت بتحبنا ولا بتحب ناحور بس و دلوقتي احنا اتأكدنا انك بتحب ناحور بس.
الملك غايبان بزعل : يا مازن انا بحبكم كلكم بس العقاب دا مينفعش.
ميار : على فكرة العقاب دا كويس ل ناحور مش كفاية انك سامحته لما اغتصبني.
ساعتها انا حسيت اني خلاص هنفجر لما سمعت اختي بتقول كدا.
الملكة يارا مخضوضة : ليه قولتي كدا دلوقتي يا غبية.
ميار : لان محدش فيكم اتصرف بالرغم انه اغتصبني مرتين.
الملك ديرايير مخضوض : يا مازن، اهدي شوية معلش، مازن رد عليا انت كويس.
انا ب نبرة حادة : ها قولت ايه يا بابا، تحب انفذ العقاب عليه ولا عليك بس خلي بالك ان دلوقتي العقاب هو الموت من غير رجوع.
الملكة يارا : لا يا مازن اوعي اعمل كدا يا ابني و بعدين ما غايبان فشخ ناحور لما اغتصب ميار.
انا : ممكن تسكتي يا كسمك ولا تحبي تموتي انتي كمان.
الملك ديرايير : ممكن تهدي يا مازن.
ميار : انا اسفة يا مازن بس فعلا غايبان بهدل ناحور لما عمل كدا.
انا ب غضب : دا بعد اول مرة ولا تاني مرة.
ميار : دا بعد تاني مرة.
انا : تصدق انك خول يا غايبان، ابنك ناحور لازم يموت والا انت اللي هتموت، تختار ايه.
ساعتها الملكة يارا اتكلمت مع واحد من الجنود.
الملكة يارا : روح بسرعة نادي ل النسل القديم كلهم و نادي بالريون و الملكة نالمورا.
الجندي : تحت امر مولاتي الملكة.
اختفى الجندي و انا ساعتها اتكلمت و قولت.
انا : كدا انتي اتطمنتي يا كسمك كل دول مش هيقدروا يغيروا حاجة من اللي هتحصل.
الملكة يارا : انت ازاي اصلا تقولي كسمك.
انا : ايه زعلتي اوي ولا ايه يا هههه كسمك.
بعد شوية ظهر قدامنا بالريون و الملكة نالمورا و اخواتي.
انا : اهلا ب كسم كل واحد فيكم بس اللي هيعمل حاجة مش تمام هنيكه.
الملكة نالمورا : تصدق انا نفسي فعلا اتناك يا حبيبي.
انا : عندك حق يا حبيبتي بس ناحور لازم يموت.
الملك عيرادير : انا موافق.
الملك طارنوخ : انا موافق.
الملك فعروم : انا موافق.
الملك جاسوم : و انا كمان موافق و يا ريت نخلص بقى من الموضوع دا.
الملك غايبان : يا جماعة دا اخوكم.
انا : ممكن تسكت يا كسمك.
بالريون : مازن، ممكن تهدي شوية علشان نعرف نتكلم.
انا حكيت ل بالريون كل اللي عرفته.
بالريون : طب ما كدا ناحور لازم يموت فعلا.
انا : سمعت يا غايبان.
الملك غايبان : انا مش موافق.
انا : حلو اوي، اسمع بقى، ابنك ناحور هيموت و كمان انت هتتسجن لمدة مليار سنة و كمان من النهاردة انا اللي متحكم ف عالم الجن مش انت، يا ديرايير روح هات ناحور هنا.
اختفى ديرايير و رجع و معاه ناحور. و انا ساعتها قربت من ناحور و رحت كسرت ضهره و ناحور اترمي ع الارض و لسه غاببان هيحاول يمنعني اختفيت و ظهرت وراه و كسرت ضهره هو كمان و هو اترمي جنب ابنه ناحور.
انا : ها يا ناحور تحب مين فيكم اللي يموت، انت ولا غايبان.
ناحور بيتوجع و اتكلم بصعوبة جدا و مرعوب : اقتل بابا، اقتل بابا، اقتل بابا.
ساعتها لاقيت الكل اتقرفوا منه جدا و لما الملك غايبان سمع كدا حس انه خد اكبر مقلب ف حياته و لاقيته بيقول.
الملك غايبان ب زعل : للآسف كان عندك حق يا مازن.
انا : هههههه، حق ايه بس، دورك جه هتختار مين فيكم اللي يموت ولا اعمل زي ما قال ناحور و اقتلك ههههه.
الملك غايبان : اقتلني.
للأسف كلنا زعلنا لما الملك غاببان قال كدا لانه المفروض كان يفهم ان ابنه باعه و لكن هو اختار يضحي بنفسه علشان ابنه يعيش.
انا ب زعل : ههههه لا مش هتموت بس انا هذلكم انتوا الاتنين ههههه.
ساعتها ضغطت على رجل غاببان كسرتها و هو بيصرخ من الوجع و سيبته و رحت ل ناحور و حطيت رجلي على صدره و ضغطت جامد و صدره كله بقى مطبق و ناحور بقى يتنفس ب صعوبة.
انا : هههههه، التعذيب حلو برضو، انا كان نفسي تدوق حاجة بسيطة من الذل اللي انت عملته فيا لما كنا ف أرض الحرب.
ساعتها حسيت ان الملك غايبان ندم فعلا هو و الملك ناحور بسبب اللي حصل ف الحرب و بعد شوية من اللي انا بعمله فيهم سيبتهم و قولت.
انا : كدا انا تمام و خدت حقي انا و اخواتي و لكن انا مش هرجع اعيش معاكم تاني.
بعد كدا مررت طاقة مني عندي ل الملك غايبان و الملك ناحور علشان يبقوا كويسين و بعد شوية قولت.
انا : يا ميار، بلاش تكدبي تاني و تقولي أن ناحور اغتصبك.
الملكة يارا متفاجئة : و انت عرفت منين انها بتكدب عليك، مفيش غير انا و غايبان و ناحور اللي عارفين انها بتكدب فعلا لان ناحور فعلا معملش حاجة ف ميار بس انت بقى عرفت ازاي.
انا بتضحك : هههههه، ما انا قادر اسمع ضربات القلب ل كل اللي موجودين هنا معانا.
ميار : هي دي قدرة من قدراتك.
انا : ايوه و بلاش تكدبي عليا تاني، بصوا يا ماما انتي و ميار و بابا، انا عارف انكم اخترعتوا حوار ال****** دا علشان ساعتها انا أفضى غضبي كله على بابا و ناحور و كنتوا مفكرين ساعتها اني كدا هرجع اعيش معاكم تاني و لكن انا مش راجع اعيش مع حد و دا آخر كلام.
الملك ديرايير : عندك حق يا مازن، ناحور لازم يبعد عننا.
الملك ناحور ب زعل : انتوا ليه بتعملوا كدا فيا، انا عارف ان اللي انا عملته دا كان غلط بس انا عملت كدا علشان ارجع اعيش معاكم تاني، انا اصلا مكنتش عايز ارجع و كنت بقول ل نفسي كويس انهم مفكرين اني ميت و كمان انا بعدت لاني كان نفسي ف امي بس هي رفضت و لكن لما عرفت انها بتحب واحد من اخواتي و اللي هو مازن ساعتها حسيت اني مش طايق نفسي و عملت اللي انا عملته دا علشان اعجبها.
الملكة نالمورا : للاسف، انا لما رفضت انك تنام معايا دا كان علشان انت أضعف مني بكتير و لو كنت نمت معايا كنت هتخسر نفسك قدام شهوتك و كان ممكن تموت و لكن لما انت حاولت تنام معايا غصب عني انا كرهتك جامد لأنك مش بتحترم رغبة اي حد ف حياتك و كمان انا دلوقتي ملك ل مازن بس لا ليك و لا حتى ل غايبان ف ياريت تنسى الموضوع دا بقى.
الملك ناحور : انا اصلا نسيته من زمان و اتمنى انكم تسامحوني.
الملك جاسوم : تسامحك ازاي بعد ما قتلتني و قتلت فعروم و طارنوخ و لو لا بابا كنا ميتين دلوقتي.
الملك غايبان : يا جماعة، اخوكم ناحور لما قتلكم كان ساعتها عارف اني هرجعكم للحياة تاني فهمتوا بقى.
انا : يعني اللي حصل دا كان من تخطيطك انت.
الملك ناحور : لا، كل اللي حصل ف الحرب كان بسببي انا و انا فعلا كنت عارف ان بابا هيرجع اخواتي للحياة و ساعتها كنت عارف انه لما يعمل كدا هيظهر ف أرض المعركة و لما يلاقيك بتموتني ساعتها هو هيقف ضدك و دا اللي حصل فعلا بس انا مكنتش متوقع انك تخليك زعلان مننا لمدة مليار سنة، يا ريت يا جماعة تسامحوني بقى و كفاية اللي بيحصل بينا دا.
انا: رأيكم ايه يا جماعة ف الموضوع دا.
الملك جاسوم : بالرغم انه قتلني بس هو ف الاخر يبقى اخويا الكبير ف انا هحاول اسامحه.
الملك طارنوخ : بص يا ناحور، من الاخر كدا انت منيوك اوي ف نفسك بس انا برضو هحاول اسامحك.
الملك فعروم : اللي مازن هيقول عليه انا هوافق عليه.
الملك عيرادير : عندك حق يا فعروم و انا كمان هعمل زيك.
الملك ديرايير : للأسف، بص يا ناحور، انت فعلا اخويا الكبير بس لحد دلوقتي انت مش كبير ف نظر حد، ركز كدا ف الكلام اللي قالوا عيرادير و فعروم، الاتنين دول مستنيين رأي مازن، تفتكر ليه عايزين يعرفوا رأيه.
الملك ناحور : لانه اكتر واحد اتظلم بسببي.
الملك ديرايير : لا، اخواتك منتظرين رأي مازن لانه فعلا كبير ف نظرهم و كبير ف نظري انا كمان و دا لانه طول عمره جدع معانا و لما حاولت تقتلنا هو وقف معانا لدرجة انه وقف قدام ابوه علشان اخواته، انا كمان مستني رأيك يا مازن.
الملكة نالمورا : اخواتك يا ناحور عندهم حق، انت لازم تغير من نفسك علشان تقدر تعيش معانا و بلاش الحركات اللي ملهاش لازمة دي و ياريت تحسن من نفسك لو انت فعلا عايزنا نسامحك.
الملك شمهروش : اخيرا هترجعوا كويسين مع بعض زي الاول.
الملكة هند : نفسي فعلا الدنيا ترجع زي زمان.
الملكة يارا : اصبروا بس لما نشوف رأى مازن ايه.
ميار : لو ليا عندك خاطر يا مازن، سامح اخوك و كفاية لحد كدا، احنا ف الاخر عائلة واحدة.
الملك غايبان : عندك حق يا ميار.
انا : انا موافق اسامحك يا ناحور.
الملك ناحور فرحان : شكر يا اخويا.
انا : بس بشرط.
الملك ناحور : قول يا مازن.
انا : انت لازم فعلا تحسن شخصيتك و تحسن حياتك و تعاملك مع كل اللي حواليك.
الملك ناحور : انا موافق بس اهم حاجة ان كلكم سامحتوني.
أنا : اصبر بس، لما نشوف رأي اخواتنا ايه.
اخواتي كلهم : موافقين يا مازن.
انا : كدا كويس بس خلوا بالكم من حاجة، لو ناحور كرر اللي عمله دا تاني، انا هموته و اللي هيحاول يمنع دا هيموت هو كمان حتى لو كانوا ولادي اللي مفيش أغلى منهم.
الملك ناحور : متقلقش يا اخويا.
كملنا قعدتنا هزار و ضحك بس انا كنت براقب حركات ناحور علشان انا عايز اتأكد هل هو فعلا ندمان و فرح لما احنا اتصالحنا ولا بيخطط ل حاجة ف دماغه، و بعد شوية انا خدت بعضي و معايا بالريون و الملكة نالمورا و اختفينا و رحنا منطقة التنانين و انا رحت القصر بتاعي اقعد مع خالتي و بنتها ولاء و مي و سيلين.
انا : اومال فين مايا.
خالتي : مايا راحت تدرب شوية.
انا : مع مين.
سيلين : راحت تتدرب مع رايفار ابن بالريون.
انا : كويس انها خدت بالها من قوتها.
الملكة نالمورا : لو تحب، انا ممكن ادربها عادي.
انا : هبقي اكلمها و لو هيا وافقت ابقى افشخيها ف التدريب.
مي : و الزفت ابنك دا راح فين.
انا : هو دلوقتي بيتدرب مع ديرايير و معاهم ميجور بنت شمهروش.
ولاء : يعني انت فعلا ناوي تجوزوا.
انا : طبعا لاني اكيد عايز افرح بيه و افرح ب مايا.
خالتي : خلي بالك يا مازن، انت بقالك فترة مش مهتم ب مي و سيلين و نالمورا.
الملكة نالمورا : براحته يا أميرة، مازن بس كان مشغول شوية و انا و مي و سيلين مقدرين اللي هو بيعمله.
ولاء : ابسط يا عم مازن نالمورا بنفسها بتدافع عنك.
مي : طبعا لأنها اكتر واحدة بتحبه.
سيلين : فعلا، نالمورا بتعشق مازن.
انا : افهم من كلامك يا مي انتي وسيلين انكم مش بتحبوني.
مي و سيلين : دا احنا بنموت فيك.
انا بتضحك : هههههه، دا مفيش دماغ عندكم خالص.
بعد شوية كلام و هزار خدت بعضي و رحت الجناح بتاعي قعدت افكر شوية علشان اقدر اقرر، هل انا هقدر اسامح ناحور ولا مش هعرف اعمل كدا و هل ابويا فعلا بيحب ناحور اكتر مننا ولا لا و بعد شوية لقيت فاسيرون ظهر قدامي.
انا : ايه، خلصت تدريب بسرعة ليه.
فاسيرون : احنا لسه مخلصين من شوية و دا بسبب ميجور اللي انت خليت اخوك يجيبها تتدرب معايا دي ضعيفة جدا بالنسبة ليا انا و عمي ديرايير.
انا : طب كدا كويس.
فاسيرون : لا مش كويس.
انا : ليه بتقول كدا.
فاسيرون : يا بابا، انا مش بحب اتعامل مع حد مغرور.
انا : يا ابني، انا اتكلمت مع ميجور لما كنت بزور جدتك يارا و عمتك ميار و هي مش مغرورة ولا حاجة بالعكس دي كويسة جدا.
فاسيرون : بصراحة كدا، انا بحب واحدة.
انا متفاجئ: مين دي بقي.
فاسيرون : مش هينفع اقول يا بابا لأنك مش هتوافق.
انا : أوافق على ايه بالضبط، اتكلم و بلاش لف و دوران.
فاسيرون : سيبها بظروفها يا بابا.
انا بزعق : يا ابني، انطق هي مين و خلصني بقى من الحوار دا.
فاسيرون : انا بحب جدتي اميرة، اللي هي تبقى خالتك أميرة.
انا ساعتها اتفاجئت فشخ و دا لان ابني طلع بيحب خالتي اللي هي أم ولاء و سيلين.
انا : طب هي رأيها ايه.
فاسيرون : هي لسه متعرفش.
انا : ثانية واحدة، هو انت بتحبها ك واحدة ممكن تبقى مراتك ولا واحدة هتبقى معاك ع السرير.
فاسيرون : لسه مش عارف و علشان كدا انا مش مستعجل ف حوار الجواز دا.
انا : حتى لو هي تعرف و موافقة، انا مستحيل أوافق على كدا.
فاسيرون : ليه بقى مش موافق يا بابا، طب ما انت كنت بتنام مع امك يارا او جدتي يارا و كمان كنت بتنام مع عمتي ميار، ايه هي جت عليا انا و المحاارم بقوا غلط دلوقتي.
انا : انا فعلا عملت كدا بس انا مخلفتش من واحدة فيهم، انا يوم بقى عندي ولاد كانوا من مراتاتي مش من واحدة من المحاارم، فهمت.
فاسيرون بزعل : فهمت يا بابا، متقلقش مش هيحصل حاجة بيني و بين جدتي اميرة.
انا : بص يا فاسيرون، لو الموضوع عليا كنت قولتلك روح دور نيك فيها بس ل انت تحب يبقى عندك ولاد من المحاارم ولا من واحدة بتحبها و تحبك.
فاسيرون : اكيد من واحدة بتحبني و احبها.
انا : علشان كدا انا رافض، يا ابني انا لحد دلوقتي بتعذب لاني فعلا كنت عايز اخلف من جدتك يارا و عمتك ميار بس لما راجعت نفسي لاقيت اني غلط و ان اللي تجيبلي ولاد لازم تبقى واحدة احبها و تحبني تبقى مراتي فعلا مش واحدة انا و هي بنريح بعض جنسيا و خلاص.
فاسيرون : خلاص يا بابا انا كدا فهمت و كمان انا بقالي فترة بفكر ف الموضوع دا و فعلا انت عندك حق انا لازم فعلا اتجوز بدل ما اضيع نفسي ع الفاضي.
انا : براحتك يا ابني بس لو انت فعلا مش قادر تبعد عن جدتك أميرة، روح و أعرض عليها الموضوع و شوف رأيها.
فاسيرون اختفى من قدامي.

ف قصر الملك شمهروش.
فرعون : يا جماعة انا بقالي مليار سنة و لكن خلاص انا مش قادر استنى اكتر من كدا.
الملكة هند : خلاص روح قولها و شوف ردها ايه.
الملك شمهروش : لو هي وافقت، انا هكلم مازن و لو وافق اتجوزوا يا فرعون.
فرعون : خلاص يا عمي، انا هروح اقولها و اشوف هوصل ل ايه.
اختفى فرعون و ظهر ف القصر الملك غايبان.

ف قصر الملك غايبان.
الملك غايبان كان قاعد مع الملكة يارا بيتكلموا و ظهر قدامهم فرعون.
الملك غايبان : عايز ايه يا فرعون.
فرعون متوتر : انا كنت جاي ل ميار.
الملكة يارا : و عايز ايه من ميار يا فرعون.
فرعون : كنت عايز اتكلم معاها شوية.
طبعا الملك غايبان و الملكة يارا عارفين هو فرعون عايز ايه بس كان لازم يتصرفوا كدا لان لو فرعون حس انهم عارفين انه بيحب ميار، ساعتها هيفقد ثقته ب نفسه و مش هيعرف يتكلم قدام ميار.
الملك غايبان : ميار ف الجناح بتاعها.
اختفى فرعون و ظهر ف جناح ميار.
ميار مخضوخة : فرعون.
فرعون : اسف اني جيت من غير معاد و لكن انا كنت عايز اقولك حاجة بس بلاش تزعلي.
ميار : و انا هزعل من ايه.
فرعون متوتر فشخ : انا بحبك يا ميار و نفسي تقبلي تتجوزيني.
لما ميار سمعت كلامه عملت نفسها متفاجئة و قالت.
ميار مكسوفة : بجد بتحبني يا فرعون.
فرعون : انا اموت نفسي علشانك يا ميار.
ميار : طب ممكن تديني وقت افكر و انا هبقي ارد عليك.
فرعون : براحتك بس لو مافيهاش رخامة، ممكن اعرف امتى هتردي عليا.
ميار : متقلقش مش هاخد وقت كبير.
فرعون ساعتها اختفى من قدام ميار و ظهر ف قصر الملك شمهروش. و ميار راحت ل الملك غايبان و الملكة يارا.
الملك غايبان : ها، موافقة تتجوزي فرعون ولا ايه.
ميار : انا موافقة بس عايزه اعرف رأي مازن.
الملكة يارا : طبعا لازم تشاوري اخوكي.

ف قصر الملك شمهروش.
ظهر فرعون قدامهم و هو متوتر فشخ.
جيرال : شكلها كدا رفضت.
فرعون : لا، بس هيقالت انها محتاجة وقت تفكر.
الملكة هند : يبقى هي موافقة بس هي لازم تاخد رأي مازن و رأي امها.
فرعون : براحتها بقى ترد وقت ما ترد.
حورس : متقلقش هي هترد بسرعة.
الملك شمهروش : و عرفت منين يا خفيف.
حورس : لأنها لما كانت مع جدي غايبان هنا اخر مرة لما كان مازن موجود كانت بتبص ل فرعون كتير فشخ و لما تابعتها لاقيتها مركزة معاه جامد.
الملكة هند : اصبروا شوية ولا كام يوم و ساعتها هنعرف هي موافقة ولا ايه.
ميجور : بس مازن طلع قوي فشخ لدرجة انه يفشخ جدي غايبان و جدي ناحور مع بعض ف نفس الوقت و كمان من اير حتى ما يتعب.
الملك شمهروش : مازن دلوقتي أقوى من بالريون نفسه و كمان أقوى منه بكتير.
الملكة هند : اه صحيح، انتي عملتي ايه ف التدريب مع جدك ديرايير و فاسيرون ابن مازن.
ميجور : انا حرفيا معملتش حاجة، دول ف مستوى تاني خالص و الاتنين حرفيا مجانين قتال.
الملك شمهروش : عندك حق لان جدي ديرايير قوي جدا و لكن فاسيرون برضو قوي و كمان ممكن يكون بقوة جدي جاسوم يعني مستواها عظمة فشخ.
ميجور : بس فاسيرون دا مز المز يا جماعة و جميل فشخ.
الملكة هند : ما تلمي نفسك شوية يا نحنوحة.

ف عالم البشر.
ف القاعدة اللي ف القطب الجنوبي.
اللواء على كان موجود ف القاعة العامة و كان معاه مصلحي و علاء و عمر و كان معاهم سيادة الرئيس.
سيادة الرئيس : للأسف، احنا خلاص خسرنا قوتنا و سلطتنا ف العالم كله و دا بسبب الاهمال.
اللواء على : عندم حق يا فندم و لكن مش بسبب الإهمال، اللي حصل دا بسبب إهمال الدول التانية مش إهمال مننا احنا.
مصلحي : اللواء على عنده حق، الإرهاب دلوقتي بيحكم العالم كله، كل رؤساء الدول بقوا من الإرهابيين و مفيش غير دولتنا بس اللي لحد دلوقتي موصلش ليها الإرهاب.
عمر : هو فعلا بيحصل ف بلدنا هجمات إرهابية كبيرة و لكن نظام الدولة لحد دلوقتي سليم و بعيد تماما عن الإرهاب.
علاء ب زعل : كان نفسي فعلا احافظ ع اللي مازن سابوا لينا.
اللواء على : انا معايا الخاتم اهو و مازن كان قال اني لو حبيت اشوفه، لازم أقرب الخاتم من بقى و اقول اسمه ٣ مرات.
الرئيس : متعملش كدا دلوقتي مهو مش كل مرة هنعتمد على مازن، لازم الأول نحاول نعتمد على نفسنا و نرجع العالم زي ما كان.

ف إنجلترا ف مدينة لندن.
كان فيه اجتماع لكل دول العالم ماعدا مصر و دا لأن اللي بيحكمها مش إرهابي، كل دول العالم بقت دول إرهابية و ف الاجتماع دا اتفقوا على خطة يوقعوا بيها البلد.

ف عالم الجن
ف منطقة التنانين ف القصر بتاعي.
كنت ساعتها لسه ف الجناح بتاعي بفكر ف الحاجة اللي انا حاسس انها بتغير جوايا و ايه هي اصلا و هل قوتي هتزيد و لا هتقل و انا اصلا هتصرف ازاي لحد ما لقيت مي ظهرت قدامي.
انا : تعالي يا حبيبتي.
مي قربت و قعدت جنبي ع السرير و لزقت جامد فيا.
مي بشهوة و سفاله : انا نفسي فيك دلوقتي يا حبيبي.
انا : اشمعني.
مي : هو كدا اذا كان عاجبك.
انا : طبعا عاجبني.
نطيت عليها و بوستها بوسة رومانسية فشخ و ايدي كانت بتدعك بزازها و بعد شوية نزلت ع رقبتها ابوس و اعض فيها شوية و هي بتتأوه جامد لأنها هايجة جامد و رحت نازل عند كسها قعدت الحس فيه.
مي : ايوه امممم كمان لحس كمان يا دكري قطع كسي و عضه اه اه اه اه كمل كمان الحس احسن يا حبيبي.
و انا مكمل لحس ف كسها لحد ما هي اترعشت جامد
و نزلت عسلها و انا لحسته كله و كملت لحس ف كسها و بعد شوية طلعت بوستها و مسكت زبي و دخلته ف كسها و قعدت أخرجه و ادخله و هي بتموت تحت مني.
مي : اه اه اه اه اه كمان يا حبيبي بتاعك بقى كبير كدا ليه كسي بيحرقني يا حبيبي ريحه و طفيه اكتر اكتر اكتر يا حبيبي اح اااااححححح حاسب يا حبيبي كدا هتعورني يا دكري نيكني بمزاج يا حبيبي اه اح اح كسي بياكلني يا حبيبي كمل زي ما انت احااااااااا انت جامد اوي يا دكري بحبك يا مازن امممم بموت فيك و ف زبك دا اللي مبهدلني و تاعبني كمل بقى آآآآآآه مش كدا خليك براحه.
و انا نازل فشخ ف كسها و هي بتتأوه جامد و بتتلوي تحتي لحد ما هي جابت للمرة التانية و انا برضو مكمل نيك فيها.
مي : ايوه ايوه نيكني و اخبطني اكتر نفسي تسيب ربك جوه كسي خليه يكيفني اه اح احااااااااا بتاعك يجنن يا حبيبي اه اااااااه احيه احيه انا مش حاسة بنفسي انا حاسة اني طايرة يا حبيبي ايوه كدا عشرني و انفخ بطني و اهري كسي.
بعد شوية قومت و خليتها تعمل و ضع الدوجي و رشقت زبي ف كسها و اشتغلت فيها نيك وهي كانت بتدعك بزازها ب ايد و ايدها التانية ساندة بيها ع السرير و انا مكمل نيك فيها و صوت الخبط على جدا و هي عمالة تنزل عسل.
مي بتترعش : اجمد ايوه اجمد نييييك نييييك اااحح امممم زبك مالي كسي من جوه يا دكري نفسي تعشرني بقى يا حبيبي.
بعد شوية أعصاب مي سابت خالص و ساعتها طلعت زبي من كسها و رشقته ف طيزها مرة واحدة و هي صوتت جامد فشخ.
مي بتتوجع : ااااااااااااااااااه طيزي احححححححح طيزي وسعت و بقت نفق يا حبيبي انا مش حاسة بيها يا مازن بس دا احساس جميل كمل نيك و موت طيزي وسعها اكتر يا حبيبي خليها زي النفق كمان و كمان.
ساعتها بقى انا اشتغلت بعنف شوية و رحت ضربت مي على طيزها بس براحة و لكن بسبب قوتي كانت الضربة بالنسبة ليها قوية و هي بدأت تنزل عسل اكتر و اكتر لحد ما خليتها تنام تاني و رشقت زبي ف كسها و لكن بقيت عامل زي مكنة النيك و بقيت ادخل زبي و أخرجه بسرعة اوي و هي بتترج جامد تحت مني و بزازها بقوا يطلعوا و ينزلوا بشكل خلاني اهيج اكتر و بدأت كل شوية ازود سرعتي لحد ما هي جابت عسلها ل اخر مرة و لاقيتها بتقول.
مي : امممم كفاية يا حبيبي كسي اتهري و انا مش قادرة خلاص اح اح اح كسي بيتقطع كدا يا حبيبي براحة شوية خليك رومانسي شوية و انا هحاول استحمل اه احااااا بقولك براحة يا حبيبي مش كدا.
كملت نيك فيها لحد ما لاقيت كسها خلاص مش مستحمل و طلعت زبي منه و قعدت جنبها ع السرير و مي كانت نايمة جنبي و مغمضة عنيها و بتقول.
مي : انت فشختني يا حبيبي، معلش بقى انا ارتحت بس انت لسه، كان نفسي ترتاح يا حبيبي بس انت تعبتني اوي، ممكن متزعلش مني.
انا : لا طبعا مش زعلان و بعدين اهم حاجة انتي اترتاحتي.
مي : دا كنت بموت تحت منك كل ما تنيكني بتبقى جامد اكتر يا حبيبي.
انا : ولا يهمك يا مي.
قعدت شوية مع مي و طول ما احنا قاعدين كنت عمال اقفش بزازها و ابوس فيها و احسس على وراكها و طيزها لأنها جميلة جدا و انا بحبها بس طبعا مش زي نالمورا و انا عمال العب ف جسمها.
مي : هو جسمي عجبك للدرجة دي يا مازن.
انا : طبعا يا حبيبي، انتي متضايقة من اللي بعمله ولا ايه.
مي : لا طبعا، انا بحب اللي انت بتعمله دلوقتي بس انا مش قادرة دلوقتي لأنك بهدلتني جامد يا دكري.
انا : انا لحد دلوقتي اصلا مش حاسس اني هايج.
مي : انت بتتكلم جد، يعني جسمي مش بيهيجك زي زمان.
انا : لا طبعا، جسمك فشيخ الصراحة بس بسبب اني قوتي زادت جامد الفترة اللي فاتت ف صعب جدا اني اهيج بسهولة، فهمتي.
مي بتدمع : انا اسفة يا حبيبي.
انا : ليه بتتأسفي.
مي : لاني مش قادرة ابسطك يا مازن.
انا : بالعكس، انا ببقى مبسوط لما بشوفك انتي و سيلين و نالمورا مبسوطين ليه بقى بتعيطي يا حبيبتي.
مي : لاني حاسة انك مش مبسوط معايا.
انا : اوعي تقولي كدا تاني و الا هزعل منك بجد، انا بحبك يا مي و دا الأهم.
مي : شكرا يا حبيبي، ممكن تقوم بقى و تسيبني ارتاح شوية لاني ممكن اهيج بسبب انك بتقفش فيا.
انا : اعمل ايه بس ما جسمك اللي ابن متناكة فاجر، و بعدين بزازك دي المفروض تتاكل اكل كدا.
مي : معلش يا حبيبي سيبني ارتاح بس.
قعدت انا و مي ف حضن بعض شوية حلوين و بعد كدا خدت بعضي و اختفيت و ظهرت قدام بالريون.
بالريون : ايه هنبدأ تدريب دلوقتي.
انا : لا مش دلوقتي كل الحكاية اني عايز اقعد معاك شوية.
بالريون : هههههههه برضو مش هينفع اقولك حاجة.
انا : هههههه طول عمرك فاهمني بس انا برضو هعرف بس مش منك انت.
بالريون : انا منبه ع الكل ميتكلموش خالص.
انا : طب ليه عملت كدا يا زفت.
بالريون : يا مازن افهم شوية، القوة و التدريب مش كل حاجة ف الحياة.
انا : ما انا عارف، بس انا فعلا نفسي اعرف.
بالريون : بقولك ايه ما تيجي نبدأ تدريب و خلاص و بلاش وجع دماغ.
انا : على رأيك، يا خبر النهاردة ب فلوس بكرة يبقى على زبي هههه.
بعد شوية بدأت انا و بالريون التدريب و قعدت اتدرب معاه لمدة كبيرة جدا و لما خلصنا تدريب.
بالريون بيتوجع : كسمك يا زفت انت.
انا بتضحك : معلش مكنش قصدي خالص.
بالريون : يا مازن لازم تفهم ان قوتك زادت و دلوقتي انت أقوى مني بكتير ف لازم تاخد بالك ان اللي بيتدرب معاك أضعف منك.
هنا بقى انا حبيت ازنقه شوية.
انا : نفسي بقى اعرف ليه قوتي بتزيد بالشكل دا، ما انت اهو بتدرب معايا و قوتك فعلا بتزيد بس مش بتزيد زي قوتي ما بتزيد ليه.
لما قولت كدا لاقيت بالريون بقى متوتر اوي.
انا : برضو مش عايز تتكلم.
بالريون : معلش يا صحبي بس اوعدك انك هتعرف ف الوقت المناسب.
انا : طب انا دلوقتي عايز رايفار ابنك يخش جوايا علشان اعرف قوتي هتبقى قد ايه لما استخدم قوة الحيوان المختوم جوايا.
بعد ما قولت كدا لاقيت بالريون بينادي بصوت عالي و بعد شوية ظهر رايفار.
رايفار : نعم يا بابا.
بالريون : مش انا اللي عايزك.
انا : انا محتاجك تخش جوايا يا رايفار لاني عايز اعرف قوتي هتبقى قد ايه لما استخدم قوتك مع قوتي.
بعد كدا رايفار استخدم الختم اللي بينه و بيني و فعلا دخل جوايا و لكن ساعتها أنا حسيت بوجع كبير جدا.
انا بتوجع : احاااااااااااااااا ااااااااااااااااااه هو ايه اللي بيحصل يا بالريون.
بالريون لما شافني كدا بقى مرعوب و متوتر فشخ و بعد شوية لاقيت الوجع بدأ يزيد اكتر و اكتر و بعد كدا لاقيت رايفار خرج من جوايا و كان شكله مفشوخ و جسمه كله كان مجروح جامد كأنه خارج من حرب و لاقيته بالريون بيقول.
بالريون مرعوب : ايه يا ابني، يارايفار هو ايه اللي بيحصل دا.
رايفار : الختم اتكسر يا بابا.
بالريون : خخخخخخخ ازاي دا، دي اول مرة الاقي ختم انكسر هو ايه اللي حصل لما كنت ف جسم مازن.
ساعتها كنت انا عمال تصرخ جامد و حاسس ان جسمي كله بيتحرق لدرجة اني فقدت الوعي.

بعد مليون سنة.
كنت ع السرير ف الجناح الخاص بيا ف القصر ف منطقة التنانين و كنت لسه فاقد الوعي و كان مي و سيلين و نالمورا و خالتى أميرة و ولاء بنتها و امي يارا و اختي ميار و الملك غايبان و كل اخواتي ملوك النسل القديم موجودين حواليا بقالهم فترة كبيرة وكان موجود معاهم رايفار ابن بالريون زعيم التنانين.
الملك غايبان: هو مازن بقاله كدا قد ايه.
رايفار : حوالي مليون سنة يا عمي.
الملك ديرايير : و كمان عمي بالريون اتأخر يا جماعة.
الملك غايبان : عندك حق يا ديرايير بس لازم نستنى اخويا الكبير لان هو دلوقتي الوحيد اللي يقدر يساعدنا.
الملك ديرايير : هو ايه اللي حصل يخلي مازن يتعب قوي كدا.
رايفار : كل اللي حصل انه من حوالي مليون سنة بعد ما خلص تدريب هو و ابويا بالريون، مازن ساعتها طلب اني ادخل جوا جسمه لانه كان عايز يعرف لما نتحد هتبقى قوته قد ايه و انا فعلا عملت كدا و لكن مفيش كام ثانية و حسيت ان جسم مازن رافض الطاقة بتاعتي تماما لدرجة ان اتصابت جامد و الختم اتكسر و لاقيت نفسي خرجت من جسم مازن.
لما كل اللي موجودين سمعوا كلام رايفار اتخضوا كلهم لان دي اول مرة ف عالم الجن يحصل انكسار ل ختم.
الملك عيرادير : احااااااااا، الختم اتكسر ازاي.
الملك غايبان : دا معناه ان مازن بقى قوي لدرجة ان جسمه رفض اي ختم ل اي حيوان جواه.
الملكة نالمورا: كلامك صح بس برضو الحل ايه دلوقتي.

ف كوكب تاني من كواكب الجن.
ف قصر ملك الكوكب كان موجود بالريون زعيم التنانين و كان قاعد على كرسي جنب شخص غامض فشخ و الشخص دا كان عنده قرون كبيرة جدا و عنده جناحات و كمان شكله كان زي شكل الملك غايبان كدا و الشخص دا يبقى ابو الجن ف الكوكب دا و هو الأخ الأكبر ل الملك غايبان و كان اسمه الملك امنحوتب.

الملك امنحوتب : اخبارك ايه يا غالي و اخبار غايبان و ولاده و نالمورا اختي ايه.
بالريون : بخير يا ابن عمي المهم انت اخبارك ايه و اخبار ولادك و مراتك ايه.
الملك امنحوتب : كلنا كويسين يا حبيبي.
بالريون : انا جايلك علشان تيجي معايا ل كوكب غايبان اخوك ضروري.
الملك امنحوتب : ليه حصل مشكلة ولا ايه، اوعي يكون حد منهم مات.
بالريون : لا هما كلهم كويسين مفيش حاجة بس فيه واحد من ولاد اخوك فقد الوعي من حوالي مليون سنة و لسه زي ما هو.
الملك امنحوتب مخضوض : مين بالضبط فيهم اوعي يكون ديرايير، دا اكتر واحد بحبه ف ولاد اخويا .
الملك بالريون : لا مش هو، انا بتكلم عن مازن.
الملك امنحوتب : هو اخويا بقى عنده مازن كمان.
الملك بالريون : ههههه ايوه بس مش من اختك نالمورا، مازن يبقى ابن اخوك غايبان من يارا و دي واحدة كانت من البشر و لكن غايبان حولها ل جن زينا كدا.
الملك امنحوتب : و ايه اللي حصل يخلي واحد من النسل القديم يفقد الوعي المدة دي كلها، دول مليون سنة برضو.
الملك بالريون : مازن مش من النسل القديم.
الملك امنحوتب : يبقى اكيد ضعيف و اكيد و هو بيتدرب تعب جامد و جسمه مستحملش.
الملك بالريون : لا، مازن فعلا مش من النسل القديم و دا بسبب انه أقوى من اخوك غايبان و كمان أقوى مني.
الملك امنحوتب متفاجئ : انت بتتكلم بجد يا ابن عمي.
الملك بالريون : هو دا فيه هزار يا امنحوتب، مازن أقوى مني انا و اخوك غايبان ب مراحل كبيرة جدا.
الملك امنحوتب : طب ليه بقى فقد الوعي.
ساعتها الملك بالريون حكي ل الملك امنحوتب اللي حصل.
بالريون : و انا لما لاقيت مازن فقد الوعي حاولت امرر طاقة ليه بس لاقيت حاجة كدا.
الملك امنحوتب : لاقيت ايه.
الملك بالريون : جسم مازن كله طاقة نقية.
الملك امنحوتب وقف و هو متفاجئ : انت بتتكلم بجد يا بالريون.
الملك بالريون : ايوه بتكلم بجد اومال انا جاي من كوكب تاني علشان اهزر يا ابن عمي.
الملك امنحوتب : معلش انا عايز افهم حاجة، انت عارف اني أقوى منك انت و غايبان و باقي اخواتي صح.
الملك بالريون : كلامك صح انت أقوى مننا فعلا و كمان انت أقوى من مازن بس بحاجة بسيطة.
الملك امنحوتب : يلا بينا نروح ل مازن.

كنت لسه فاقد الوعي ع السرير و برضو كل اهلي موجودين حواليا.
الملك غايبان : ابعدوا كدا يا جماعة.
الملكة نالمورا : هتعمل ايه.
الملك غايبان : هحاول امرر طاقة ل مازن.
بالفعل الملك غايبان قرب مني و حط ايده ع راسي و حاول ينقل طاقة ليا و لكن فجأة الملك غايبان اتنطر جامد ل ورا و خبط ف اخواتي و كلهم وقعوا ع الارض. و ظهر ساعتها الملك امنحوتب اخو غايبان الكبير و معاه ابن عمه الملك بالريون زعيم التنانين.
الملك امنحوتب قرب من اخته نالمورا و حضنها جامد و قال.
الملك امنحوتب : يااااااه، أخبارك ايه يا نالمورا.
الملكة نالمورا : كويسة يا اخويا، اخبارك و اخبار ولادك ايه و مراتك عاملة ايه.
الملك امنحوتب : كلهم كويسين يا نالمورا.
و ساعتها الملك امنحوتب لقى الملك غايبان و اخواتي واقعين ع الارض. ف قرب من الملك غايبان و قومه و حضنه جامد و قال.
الملك امنحوتب : ايه يا عم بقى تقعد دا كله متسألش عليا.
الملك غايبان : معلش يا اخويا حقك عليا و زي ما انت شايف.
الملك امنحوتب ساب الملك غايبان و راح ل أخواتي حضنهم و قال.
الملك امنحوتب : بقى يا كلاب تقعدوا السنين دي كلها مفيش لا حس و لا خبر.
اخواتي : احنا اسفين يا عمي مكنش قصدنا.
الملك يارا : معلش ثانية واحدة، هي نالمورا تبقى اختك و انت تبقى اخو غايبان و دا معناه ان نالمورا تبقي اخت غايبان.
الملكة نالمورا : ايوه انا ابقى اخت غايبان بس احنا اتجوزنا، معلش يا امنحوتب دي تبقي يارا مرات غايبان التانية و تبقى ام مازن و كمان دي بنتها ميار و دي تبقي خالة مازن و اسمها أميرة و دي بنتها ولاء و دي مي مرات مازن و دي سيلين برضو مرات مازن و دا يبقى فاسيرون ابن مازن و دي مايا بنت مازن.
الملك امنحوتب : اهلا بيكم ي جماعة، انا سعيد جدا اني اتعرفت عليكم، ممكن بس تخرجوا كلكم من الجناح هنا و تروحوا تقعدوا ف القاعة العامة و انت يا بالريون و انت يا غايبان و انت يا ديرايير خليكم معايا لاني ممكن احتاج ليكم.
و فعلا كل اللي موجودين ف الجناح خرجوا ماعدا ابويا و اخويا ديرايير و بالريون و هنا بقى الملك امنحوتب قرب مني و حط ايده ع دماغي و حاول يمرر ليا طاقة و لكن اترمي زي ما حصل مع غايبان بالضبط و هنا الملك امنحوتب قال.
الملك امنحوتب : مفيش حل غير اني استخدم المعرفة القديمة.
هنا بقى غايبان و ديرايير و بالريون اتخضوا جامد. و ساعتها الملك امنحوتب وقف ف وسط الجناح و عمل أشكال هندسية غريبة و كانت على شكل تعاويز و سحر و بعد كدا شال جسمي و حطه وسط التعاويز و الطلاسم دي و اول ما انا لمست الطلاسم دي، الطلاسم كلها طلعت نور كبير جدا لدرجة ان الملك امنحوتب و ابويا و اخويا ديرايير و بالريون حطوا ايدهم على عينهم و بعد شوية النور راح خالص و ساعتها الملك امنحوتب قال.
الملك امنحوتب مندهش : عندك حق يا بالريون، مازن طاقته فعلا من الطاقة النقية او بمعنى أصح مازن عنده طاقة الإلهة او طاقة ملوك الطاقة.
ساعتها الملك غايبان و الملك ديرايير اترعبوا فشخ لأنهم اول مرة يعرفوا كدا و لكن بالريون ابتسم لانه كان عارف كدا من ساعة لما بدأ يدربني.
الملك غايبان مندهش و مرعوب : يعني يعني يعني، يعني مازن بقى من ملوك الطاقة زي بابا كدا أو زي ابوك يا بالريون.
الملك بالريون : ايوه يا ابن عمي، مازن عنده قوة الإلهة و لكن لازم الأول يتدرب علشان يقدر يستخدمها.
الملك امنحوتب : دلوقتي بقي لازم نفوق مازن.
الملك امنحوتب ساعتها نقل طاقة ل الطلاسم اللي رسمها و فعلا الطلاسم دي بدأت تتحرك بسرعة كبيرة و انا فوقها لحد ما انا بدأت افتح عيني و لكن ساعتها كنت حاسس اني شخص تاني خالص.
انا بتكلم براحة و صوتي واطي : انا فين و انت مين.
الملك بالريون فرحان : متقلقش يا مازن دا يبقى عمك امنخوتب اخو ابوك الكبير.
الملك امنحوتب : اهلا يا مازن، انا عمك امنحوتب، قول بقى حاسس ب ايه دلوقتي.
انا : حاسس اني واحد تاني خالص، هو ايه اللي حصل يا بالريون انا اخر حاجة فاكرها اننا كنا خلصنا تدريب و لما رايفار دخل جوايا جسمي وجعني جامد.
ساعتها بالريون قال كل حاجة حصلت و ان عندي الطاقة النقية.
انا متفاجئ : علشان كدا قوتي كانت بتزيد بسرعة جدا.
الملك امنحوتب : دلوقتي بقي مش فاضل غير انك تتدرب علشان تبقى من ملوك الطاقة.
انا : انا فعلا محتاج اتدرب بس مين اللي هيدربني بقى لان اكيد بالريون متعاملش قبل كدا مع حد عنده طاقة نقية.
الملك امنحوتب : مخبيش عليك يا مازن، انا كمان متعاملتش قبل كدا مع حد عنده طاقة نقية و الوحيد اللي اعرفه عنده طاقة نقية هو بابا او بمعنى أصح جدك.
انا : ايه بقى حوار ملوك الطاقة دول.
الملك امنحوتب : بص يا مازن، انا و اخويا غايبان و باقي اخواتنا نبقى ولاد واحد من ملوك الطاقة او الإلهة بس احنا بنقول عليهم ملوك الطاقة و دول بقى ف مستوى تاني ف القوة و الواحد منهم بيحكم مجرة كاملة.
انا : يعني جدي بيحكم المجرة اللي احنا فيها دي.
الملك امنحوتب : بالضبط و كل واحد من ملوك الطاقة يقدر يدمر اي مجرة بمجرد انه يطرقع صوابعه.
انا : احااااااااا هما اقوياء كدا ازاي.
الملك امنحوتب : قصدك انتوا اقوياء كدا ازاي و دا لأنك خلاص بقيت منهم و مش ناقصك بس غير التدريب علشان تقدر تتحكم ف قوتك دي.
انا : بس انا دلوقتي متحكم ف قوتي كويس و تقدر تسأل بالريون لانه كان بيتدرب معايا دايما.
الملك بالريون : دلوقتي مش هتعرف تتحكم ف قوتك يا مازن لان ف الاول معظم طاقة جسمك كانت عادية و كان فيه نسبة صغيرة و هي الطاقة النقية اما دلوقتي ف كل الطاقة اللي عندك بقت طاقة نقية.
انا بزعل : طب و الحل ايه بقى لان كدا مفيش حد يقدر يفيدني ف الحوار دا.
الملك امنحوتب : متقلقش كله هبقي تمام بس اهم حاجة انك ترتاح دلوقتي لحد ما جسمك يبقى كويس.
انا : خلاص تمام يا عمي اللي تشوفه. يتبع
اخيرا الجزء الجديد المنتظر

يعم انا معاك تمام وبعدين انت قولت كام مشهد وهو معملش غير مشهد واحد ف ايه الدنيا فاهم
ياعم خلاص هيزود مشهدين تلاتة الجزء الجي اصل يسطا مبقاش ليها لازمة اوي ويعتبر هو عمل مع كل البطلات سكس فمش هيبقي فيه حاجة جديدة الا بقا لو جت بطلة جديدة

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء, فاشخ الكواكب, XX_FUCKER girl_XX و 8 آخرين
:coffee: :coffee: :love: :love: 🤪 🤪 😘 😘 😍 :unsure: :unsure: 👏 👏 :D :D (y) (y) :ROFLMAO: :ROFLMAO: o_O o_O احلى عوده

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء, Elgeneral1511, Ki1inG و شخص آخر
بجد عمرك ما خيبت ظني فيك كل جزء وسلسله اجمد من ال قبلها بجد كنت مستنيه السلسله دي من قبل رمضان

• عجبني
يجدع انتا عارف انا لستتي الأجزاء مش عشان الجنس لا عشان الأحداث الجامده الفشخ الي بتحصل

• عجبني
الصراحة كل مرة بتتفوق على نفسك
بس الشخصيات كثرت جدا بقتش عارف احفظهم
عاش على الابداع❤️❤️

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء, Elgeneral1511, Ki1inG و 2 آخرين
كل عام و انتم جميعا بخير يا أفضل ناس و احسن قراء و اتمنى اشوفكم مستمتعين بالسلسلة دي

قبل ما تتمنى ان يكون عندك سلطة و قوة لازم تسئل نفسك يعني ايه سلطة او قوة اصلا و كمان نوعها ايه، يعني مثلا ممكن تكون غني و دا نوع من انواع السلطة و ممكن تكون عبقري و صاحب منصب كويس و دا برضو نوع من انواع السلطة و ممكن يكون عندك جسم قوي و تستغله و دا برضو نوع من انواع السلطة بس، يعني ايه سلطة اصلا، السلطة هي انك يكون عندك حاجة او ميزة تستغلها لمصلحتك لو حتى الميزة دي ف حد غير لازم تتعلم ازاي تستغل اي حاجة حلوة ف الشخص اللي قدامك زي مثلا الملك غايبان، دايما بستغل قوته علشان يعمل اللي هو عايزه و علشان كدا هو بيعامل اي حد ع اساس القوة و لكن لازم برضو تراعي شعور اللي حواليك علشان لما تستخدم سلطتك يحسوا فعلا انك مهتم بيهم و الا كل اللي حواليك هيبعدوا عنك.
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
اهلا و مرحبا بكم ف الجزء الأول من السلسلة الثالثة من الحرب و الجنس و الغموض.

استمر الوضع كما هو عليه، انا مش طايق الملك غايبان و الملك ناحور و برضو اخواتي مش طايقنهم و اخواتي كانوا كل فترة بيزوروني لاني استقريت خلاص ف منطقة التنانين ف القصر بتاعي و كان معايا خالتي أميرة و بنتها ولاء و مراتي مي و مراتي سيلين و الملك نالمورا و كنت كل فترة اخلي مي و سيلين و خالتي و ولاء يتدربوا معايا لحد ما بقوا اقوياء جدا و لكن طبعا مش أقوى من الملكة نالمورا لحد ما مي و سيلين بقوا حامل و جابولي ولد و بنت، الولد اسمه فاسيرون عمره بقى ٣٠٠ مليون سنة ف طولي و قوي جدا بس لسه مش زي النسل القديم حتى و يبقى ابني من مي و بنتي اسمها مايا ٣٠٠ مليون سنة اتولدت قبل اخوها ب الفين سنة و هي جميلة جدا زي سيلين امها و كمان قوي بس مش زي اخوها الصغير فاسيرون لأنها مش مهتمة بالتدريب قوي، كنت انا و بالريون دايما بعد ما نخلص تدريب يقعد يتكلم معايا شوية و بعد كدا انا بروح القصر بتاعي و ف يوم بعد ما خلصنا تدريب.
بالريون بيتوجع : يا مازن، انت دلوقتي أقوى مني و لازم تحاسب بعد كدا لأنك ممكن تموتني.
انا : معلش بقى مكنش قصدي بس انت ليه عايزني اتدرب من غير م الحيوان المختوم يبقى جوايا.
بالريون : بص، الحيوان المختوم بنستخدمه بس ف المعارك لكن ف التدريب لازم تتدرب من غيره علشان تقدر تزود قوتك.
انا : كويس لأني فعلا بقيت أقوى منك من غير ما ابنك رايفار يبقى جوايا و استخدم قوته و دي حاجة عظمة فشخ اني بقيت أقوى واحد ف عالم الجن من غير حتى ما استخدم الحيوان المختوم جوايا.
بالريون : بس خلي بالك ان فيه اشخاص أقوى مني انا و غايبان.
انا : و مين دول بقى ما هو مفيش الا انا و انت و غايبان اللي فعلا قوتنا كبيرة جدا.
بالريون : لا فيه و بعدين غايبان يبقى ابوك و اكيد هو ليه اب.
انا : إنجز و قول مين اللي أقوى مننا.
بالريون : مش هينفع اقول دلوقتي بس اوعدك انك هتعرفهم شخصيا.
انا: براحتك، على فكرة انا بقالي فترة حاسس ان فيه حاجة غلط ف جسمي.
بالريون ساعتها اترعب و انا حسيت بكدا.
بالريون متردد : ه ه ه، كل الحكاية اني ابني رايفار مش جواك بقاله فترة كبيرة بسبب التدريب.
انا ب نبرة حادة : خليك براحتك بس كدا كدا انا هعرف و لو عرفت انك كدبت عليا ساعتها لا اعرفك و لا تعرفني.
بالريون : ليه بس، كل دا هيحصل لو كدبت عليك.
انا : ايوه لأنك كدا مش مختلف عن غايبان.
و احنا بنتكلم ظهر قدامنا رايفار.
رايفار : انا عملت كل حاجة يا مازن زي ما انت طلبت و الأشخاص اللي انت قولت عليهم ف عالم البشر لسه عايشين رغم ان عدي ف عالم البشر حوالي ٥ مليون سنة.
انا متفاجئ : و دا ازاي بقى.
رايفار : اولا، اللواء على بيسلم عليك، ثانيا، اللواء على قالي انهم قدروا يخترعوا مصل يخليهم يعيشوا عمر كبير بس طبعا مش زينا.
انا : كويس ان كل اللي اعرفهم لسه عايشين.
سيبتهم و اختفيت و ظهرت ف القصر بتاعي.
بالريون : يا رايفار، مازن بدأ يحس بالطاقة النقية اللي ف جسمه.
رايفار : طب و العمل ايه دلوقتي، مازن لو قدر يحس بالطاقة النقية و لو مقدرش يتحكم فيها، ممكن يموت.
بالريون : مازن دلوقتي أقوى مني بكتير و طالما بدأ يحس بيها هنسيبه لحد ما يحس بيها كلها و ساعتها لازم اكلم الأشخاص اللي موجودين ف عالم الإلهة و هما هيقدروا يساعدوه.

الملكة نالمورا و خالتي و ولاء و مي و سيلين قاعدين مع بعض بيتكلموا و انا ظهرت قدامهم.
انا : اخباركم ايه يا جماعة.
الكل : كويسين.
انا : اومال فين ولاد الكلب ولادي.
مي : يعني انت بتشتم نفسك.
سيلين : شكلك كدا لسه مخلص تدريب.
انا : انا فعلا لسه مخلص تدريب و كمان انا اسف لاني مش مهتم بيكم الفترة دي، فين بقى الولاد.
الملكة نالمورا : هتلاقيهم كل واحد ف الجناح بتاعه و دا كان عقاب ليهم لأنهم اتخانقوا مع بعض و مايا ضربت فاسيرون.
انا : و فاسيرون كان ردة فعله ايه.
مي : ولا حاجة و دا اللي مخوفنا لانه طالع زيك كدا لما بيحب يعمل مصيبة مش بيتكلم بيفكر بس ازاي يعملها.
خدت بعضي و رحت ل جناح بنتي مايا و دخلت.
مايا : اهلا يا بابا يا حبيبي.
انا : بطلي كلام فاضي و قوليلي، انتي و اخوكي اتخانقتوا ليه.
مايا : كل اللي حصل انه خلي صوته يعلي على طنط مي و انا ساعتها ضربته لأنها امه و المفروض يحترمها.
انا : انت عملتي الصح بصفتك اخته الكبيرة و لكن لازم تاخدي بالك ان فاسيرون أقوى منك و ممكن لما يحاول يضربك يأذيكي من غير ما ياخد باله.
مايا : و علشان كدا انا هتدرب كل يوم لحد ما ابقى أقوى منه.
سيبت مايا بنتي و رحت ل جناح فاسيرون.
فاسيرون : اهلا يا بابا اتفضل.
انا : انت ليه زعقت مع امك مي.
فاسيرون : لأنها عايزانى اتجوز بس انا مش عايز.
انا : حتى لو انت معترض ليه تعلي صوتك على امك و كمان قدام سيلين و جدتك أميرة و خالتك ولاء و كمان قدام اختك الكبيرة مايا و كمان انت حتى معملتش احترام ل نالمورا.
فاسيرون : متقلقش، كل دول سمعوني كلام ابن حرام و هزقوني جامد.
انا : كويس انهم عملوا كدا و كويس ان اختك ضربتك قدامهم بس لو دا اتكرر تاني انا ساعتها اللي هتدخل و هنا بقى انا مش هرحمك، سمعت ياض انت.
فاسيرون : ايوه سمعت بس هما برضو لازم يبعدوا عن الكلام اللي يخليني اغضب.
انا : ليه، هو انت فعلا مش هتتجوز خالص.
فاسيرون : لا طبعا هتجوز بس هما عايزين يجوزوني الأميرة ميجور بنت الملك شمهروش.
انا : هو الملك شمهروش بقى عنده اولاد غير حورس.
فاسيرون : مفيش غير حورس و ميجور.
انا : طب انت رافض ميجور ليه، هي مش جميلة ولا ايه.
فاسيرون : بالعكس، دي جميلة فشخ.
انا : اومال فيه ايه.
فاسيرون : ما جمالها دا هو المشكلة.
انا : ازاي يعني، بقولك ايه اتكلم بوضوح لاني بدأت احس انك مش راجل اصلا.
فاسيرون : لا حاسب، كل الحكاية ان ميجور مغرورة فشخ.
انا : هو انت تعرفها ولا ايه.
فاسيرون : لا معرفهاش، ما انت اني دايما ببقى موجود هنا ف منطقة التنانين، يأما ببقى موجود مع اعمامي او اخواتك بنتدرب او ببقى موجود عند جدتي يارا و عمتي ميار ف قصر جدي غايبان.
انا : اومال عرفت ازاي ان ميجور مغرورة.
فاسيرون : دي حاجة معروفة ف عالم الجن كله.
انا : بس طالما انت قولت انها جميلة يبقى انت شوفتها قبل كدا.
فاسيرون : انا فعلا شوفتها ف قصر جدي غايبان و كانت مع ابوها الملك شمهروش.
انا : طب بعيد عن أن ميجور جميلة و مغرورة، اكيد عندها صفات تانية.
فاسيرون : هي ذكية جدا و كمان قوية زي الأميرة ميوار كدا.
انا : بص يا ابني، حكاية الغرور دي بتبقى نسبية.
فاسيرون : يعني ايه الغرور حاجة نسبية.
انا : يعني مثلا ممكن تكون هي مغرورة بالنسبة ل أشخاص و بالنسبة ل أشخاص تانيين حاجة عادية.
فاسيرون : يعني انت قصدك اني اتعرف عليها و اقضي شوية وقت معاها و ساعتها انا هقدر احدد اذا كانت فعلا مغرورة او لا.
انا بضحك : مشكلتك انك فاهمني كويس هههه.
فاسيرون : لا انا مش بقدر افهمك معظم الوقت و دا بسبب انك زكي جدا بالنسبة لينا.
انا : لا ذكي و لا حاجة، انتوا بس اللي بتفكروا بطريقة معتادة و دا غلط، لازم يبقى تفكيرك فيه مرونة علشان تقدر تتعامل مع أي حد.
فاسيرون بفرح : اه صحيح، عمي ديرايير بيقول اني قربت ابقى قوي زي عمي جاسوم.
انا : كويس جدا بس برضو لازم تبقى أقوى حتى من عمك ديرايير.
فاسيرون : ما دا اللي انا عايزه و علشان كدا انا بدور على طريقة تخلي قوتي تزيد بسرعة.
انا : لا مينفعش كدا، لأن مفيش طريقة هتخليك تعمل كدا، لازم يا ابني تتعب و تجتهد و تتبهدل و يطلع عينك علشان تقدر تحقق هدفك و لأنك لو حققت هدفك من غير ما تتعب هتحس انك ولا حاجة لأنك مش هتكون حاسس بقيمة الهدف دا فهمت.
فاسيرون : فهمت يا بابا.
انا قلبت وشي : طب و مستني ايه يا خول انت قوم روح ل امك مي اعتذر ليها وبعد كدا تروح تعتذر ل اختك الكبيرة و بعد كدا روح اتدرب مع اعمامك.
فاسيرون اترعب و خد بعضه و راح اعتذر ل كل اللي موجودين و بعد كدا راح ل قصر الملك غايبان علشان يتدرب هناك و انا خدت بعضي و رجعت للقاعة العامة لان كلهم كانوا قاعدين فيها.
انا : ها، فاسيرون اعتذر ولا لسه.
خالتي : اعتذر طبعا بس كان زعلان جدا.
انا : زعلان ليه.
الملكة نالمورا : لانه عمل حاجة هو مش عايز يعملها.
انا : انا لحد دلوقتي مش عايز أشد عليه بالرغم انه عنده دلوقتي حوالي ٣٠٠ مليون سنة.
مي : ما انا دايما بقولك تشد عليه شوية بس انت اللي مش عايز.
انا : يا حبيبتي، الكلام دا مينفعش، لازم هو اللي يشد على نفسه علشان يقدر يتعامل مع كل اللي حواليه و كمان بلاش تضغطوا عليه ف حكاية الجواز دي لانه حاسس ان ميجور مغرورة.
ولاء : ميجور مش مغرورة ولا حاجة بس ابنك بقى هو اللي مش عايز حد يقرر اي حاجة ف حياته.
سيلين : من الاخر كدا ابنك مش عايز حد يتدخل ف حياته.
انا : هههههه، دا عند امه الكلام دا.
مي : انا نفسي مرة تجيب سيرتي ف حاجة حلوة.
أنا : طبعا، دا انتي و سيلين احلى حاجتين ف حياتي كلها.
لما قولت كدا حسيت ان الملكة نالمورا زعلت شوية ف انا قربت منها و مسكت ايدها و بوستها و قولت.
انا : لكن نالمورا بقى هي حياتي كلها.
الملكة نالمورا بفرح : شكرا يا حبيبي دا من ذوقك الحلو.
انا : ذوقي حلو لأن انتي حلوة فشخ.
الملكة نالمورا : انت احلى يا حبيبي.
انا : انتي اجمل واحدة ف حياتي.
مي بتهزر : طب نجيب اتنين لمون للعشاق هنا.
انا قربت منها و بالكف ع قفاها.
انا بهزر : ما تلمي نفسك يا جزمة، اهي نالمورا اتكسفت.
خالتي: ههههه، دا وشها بقى زي الطماطم.
ولاء : على فكرة احسن حاجة ف نالمورا انها بتتكسف فشخ.
الملكة نالمورا مكسوفة : خلاص بقي يا جماعة و الا هقوم امشي.
ولاء : لا خليكي قاعدة، لأن القعدة من غيرك مش بيبقى ليها طعم.
الملكة نالمورا : شكرا يا حبيبتي دا من ذوقك.
انا : هي ايه حكاية الأذواق معاكم النهاردة.
سيلين : هههههه، تصدق عندك حق.
انا ب تناكة : طول عمري عندي حق، على فكرة انا هروح ل شمهروش علشان انا عايز اقابل ميجور دي و اتكلم معاها شوية.
مي : و ليه دا كله.
انا : علشان اقدر اعرف بالضبط فاسيرون معترض عليها ليه.
خدت بعضي و اختفيت و طلعت من منطقة التنانين و ظهرت ف قصر الملك شمهروش.
سيلين : كدا مازن ناوي فعلا يخلي فاسيرون يتجوز.
الملكة نالمورا : طبعا لانه عايز يفرح ب ابنه.
خالتي : عندك حق يا نالمورا، مازن فعلا نفسه يفرح ب ولاده.

ف قصر الملك شمهروش.
الملك شمهروش كان قاعد مع فرعون و حورس و جيرال و لكن الملكة هند كانت قاعدة مع بنتها ميجور بعيد عنهم شوية و انا ظهرت قدام الملك شمهروش و ساعتها كل الموجودين اترعبوا فشخ و دا لأنهم عارفين اني أقوى من غايبان نفسه و دا لأنهم شافوني لما كنت ف المعركة قصاد غايبان.
الملك شمهروش مرعوب : اهلا يا جدي اتفضل.
انا : انا مش جدك انا اسمي مازن و يا ريت تبطل التوتر اللي انت فيه دا.
حورس : اهلا يا مازن اخبارك ايه يا غالي.
فرعون : ايه يا عم الغيبة دي كلها بقالك فترة مش بتظهر.
انا : كل الحكاية اني لما اكون هنا، يبقى السبب اني عايز اشوفكم و اشوف امي و اختي ميار.
جيرال : انت عارف ان هنا برضو بيتك، و كمان انت عارف ان احنا أهل يا غالي.
انا : ما علشان كدا انا دايما بسأل عليكم و بشوفكم.

عند ميجور و الملكة هند.
ميجور : مين يا ماما دا و ليه بابا و اخويا و ابن عمي و عمي خايفين كدا.
الملكة هند متوترة : فاكرة لما حكيت ليكي على اخر حرب حصلت.
ميجور : ايوه طبعا، انت قولتي ان فيه ملك اسمه ايزيس و مشهور ب الملك مازن هو اللي كسب الحرب دي و كمان كسب جدي غايبان ف القتال.
الملكة هند : اهو دا بقي هو اللي بيتكلم مع ابوكي دلوقتي.
ميجور متفاجئة : انتي بتتكلمي جد ولا بتهزري، مش انتي قولتي ان الملك مازن دا اختفى بعد المعركة و مش بيظهر الا قليل جدا.
الملكة هند : ايوه، هو بيظهر كل كام مليون سنة.
بعد شوية لاقيت الملكة هند و ميجور قربوا مننا و بدؤا يتكلموا معانا.
الملكة هند : اهلا يا مازن،. اخبارك ايه، محدش شافك من ساعة ما الحرب خلصت.
انا : انا كويس يا هند و بعدين انا كنت بظهر كل فترة اتطمن على اختي و امي و اشوف جوزك و فرعون و جيرال بس شكلهم محدش فيهم اتكلم قدامك و علشان كدا متعرفيش.
الملكة هند : دي بقي بنتي ميجور.
انا : اهلا يا ميجور، اخبارك ايه.
ميجور : كويسة يا جدي.
انا : انا مش جدك، لما تتكلمي معايا تناديني ب مازن او ايزيس زي ما تحبي.
ميجور : اللي تشوفه يا مازن.
انا : قوليلي بقى، انتي بتعملي ايه ف حياتك دلوقتي.
ميجور : دلوقتي انا بتدرب و نفسي ابقي أقوى المقاتلين ف عالم الجن او العالم بتاعنا، نفسي ابقي زيك انت و جدي غايبان و النسل القديم.
انا : كويس جدا، انت بتفكري زي ابني بالضبط.
الملك شمهروش : فاسيرون دلوقتي، بقى ف قوة اخواتك يا مازن، اكيد انت اللي بتدربه.
انا : لا مش انا،. هو بيتدرب مع اخواتي و خاصة اخويا ديرايير لان ابني بيحبه جدا.
جيرال : فعلا، جدي ديرايير يتحب لانه شخص محترم و كويس جدا دا غير انه متواضع.
انا : عندك حق يا جيرال هو فعلا جدع.
ميجور : ممكن اطلب منك طلب يا مازن.
انا : اتفضلي يا ميجور.
ميجور : ممكن تخلي جدي ديرايير يدربني انا كمان و بالمرة اتعرف على ابنك فاسيرون.
انا ساعتها فرحت شوية لاني كدا قربت بين ميجور و ابني فاسيرون و هما هيقدروا يقضوا وقت اكتر مع بعض و ساعتها ابني هيقدر يتعرف عليها.
انا بكلم واحد من الجنود : روح نادي ل ديرايير.
الجندي بفرح : تحت امر مولاي الملك مازن.
بعد شوية ظهر الجندي و بعد كدا ظهر الملك ديرايير قدامنا.
الملك ديرايير متفاجئ : ايه يا عم انت فين.
انا : انا موجود عادي و بعدين ما انت كنت عندي من يومين انت و عيرادير و فعروم و طارنوخ و جاسوم.
الملك ديرايير : بس برضو احنا بنحب نقضي وقت اكتر معاك بدل ما احنا نتعامل مع بابا و ناحور دا، يا اخي ناحور دا وجع دماغ يا عم انا خلاص هولع ف نفسي بسببه.
انا : طب ما تيجوا تعيشوا معايا و خلاص بلا وجع دماغ.
الملك ديرايير : عندك حق بس لو انا جيت اعيش معاك انا و اخواتي ممكن نتقل عليك.
انا : يا عم تعالوا و ابنوا قصر و عيشوا براحتكم.
الملك ديرايير : هفكر و هرد عليك.
انا : دلوقتي بقي انا عايزك تمسك تدريب ميجور و كمان تدربها هي و ابني فاسيرون مع بعض.
الملك ديرايير : مفيش اي مشكلة يا اخويا،. اللي تشوفه يا مازن.
انا : ابوك عامل ايه ما الزفت ناحور.
الملك ديرايير بزعل : معرفش يا مازن، كل اللي اعرفه ان ابوك شادد عليه جامد من ساعة الحرب و اللي حصل.
انا : براحته.
الملك شمهروش : افرحي يا ميجور، جدي ديرايير هو اللي هيدربك ب نفسه.
الملك ديرايير : يا شيخ اتنيل بلا وكسه.
ميجور : شكرا ي مازن.
الملك ديرايير : يا ميجور، اتكلمي مع جدك مازن ب احترام.
انا : سيبها براحتها، انا اللي قولتلها تناديني عادي، ولا عندك اعتراض.
الملك ديرايير : طالما انت اللي عايز كدا براحتك.
انا : معلش يا ميجور، ممكن تروحي ل قصر غايبان تجيبي امي و اختي اشوفهم و اقعد معاهم شوية.
ميجور : اللي تأمر بيه يا مازن.
اختفت ميجور و راحت ل قصر الملك غايبان.
انا : علي فكرة يا هند، ميجور بنتك محترمة جدا و طيبة جدا.
الملكة هند: دي مطلعة عيني يا مازن.
انا : دي حاجة عادية جدا لأن احنا لازم نتعب ف تربية ولادنا.
الملك شمهروش : عندك حق يا مازن.
انا : ايه يا حورس مش بتتكلم ليه انت و فرعون.
فرعون : هنتكلم نقول ايه يا مازن.
انا : قولوا اي حاجة، انا نفسي فعلا اتكلم معاكم.
حورس بيهزر :هههههه، دا قبل ولا بعد الفطار.
انا : هههههه تصدق انك بضان يا جدع.
جيرال : لا هي بيضة واحدة مش بضان، مثنى مؤنث بقى 😂.

ف قصر الملك غايبان.
الملك غايبان كان قاعد مع الملكة يارا و الأميرة ميار و الملك ناحور و ظهرت قدامهم الأميرة ميجور.
الملك غايبان : ايه يا ميجور، جيتي هنا ليه.
مجور : جدي مازن بعتني هنا علشان عايز يشوف الملكة يارا و الأميرة ميار.
الملكة يارا : يعني مازن موجود عند ابوكي.
ميجور : ايوه و هما دلوقتي بيتكلموا مع بعض.
الملك غايبان : انا هاجي معاكم يا يارا.
اختفي الملك غايبان مع الملكة يارا و الأميرة ميار و ظهروا ف قصر الملك شمهروش.

ف قصر الملك شمهروش.
كنا لسه قاعدين بنتكلم و نضحك مع بعض و ظهر قدامنا ميجور و امي و اختي و ابويا.
انا : ازايك يا ماما، ازايك يا ميار.
الملكة يارا : كويسة يا حبيبي، اخبارك ايه.
انا : كويس يا حبيبتي.
ميار : انا كويسة يا مازن اخبارك انت ايه.
انا : انتي ليه مش ب تزوريني ف منطقة التنانين.
ميار : ما انت كل فترة بتزورنا و انا مش عايزة اتقل عليك.
انا : يا ستي تقلي براحتك متقلقيش و بعدين يعني انا عندي كام اخت.
الملك غايبان : عامل ايه يا ابني.
انا ب بنرة حادة : انت مالك انت، عامل ايه او مش عامل ايه دي حاجة متخصكش.
الملك غايبان : خلاص بقى يا ابني مش كل مرة تفكرني ب اللي حصل.
انا : هههههه، ما انت السبب ف اللي حصل.
الملك غايبان : يا ابني، الموضوع دا عدي عليه حوالي مليار سنة، كفاية كدا، انا نفسي ترجع وسطنا تاني.
انا : مفيش اي مشكلة.
الملك غايبان : بجد يا مازن.
انا : طبعا ب جد بس لازم ناحور يموت الأول و ساعتها هتلاقيني رجعت، لكن طالما هو عايش مش هينفع.
الملك غاببان بزعل : يا مازن دا مهما كان اخوك.
انا : ايوه، اخويا اللي انت كنت عايز تذلني بسببه و كمان بسبب حاجة انا معملتهاش.
الملك غايبان : ما انا ممكن اخليه يمشي من القصر خالص و انت ترجع، يا مازن،. دا حتى اخواتك مش طايقين انهم يدخلوا القصر بسببه و دا غلط يا ابني و بعدين انت برضو مكنش ينفع انك متعملش احترام ليا لما كنا قدام كل جيوش عالم الجن، كان لازم تعمل ليا احترام حتى دلوقتي بالرغم انك أقوى مني انا و بالريون بس برضو انا ف الاخر ابوك و لازم تحترمني.
انا : انا ممكن احترمك فعلا بس لما تتعامل مع اللي حواليك من غير ما تميز مين القوي و مين الضعيف، لأنك دايما بتتعامل ع اساس القوة و دا غلط زي مثلا انك لما لاقيت ناحور قوي زي ديرايير سيبته عايش بالرغم انه كان قتل اخواته اللي انت بنفسك رجعتهم للحياة.
الملك ديرايير : مازن عنده حق يا بابا، كان لازم ناحور يتعاقب.
انا : عرفت بقى اني بتكلم صح.
الملك غايبان : يا مازن، أنا عارف انكم صح، بس انا لاقيت ابني اللي كنت مفكره ميت، عايش، و ساعتها انا كنت فرحان.
انا : خلاص اشبع بيه و خلي بقيت ولادك يكرهوك و يكرهوا اخوكم ناحور.
الملك غايبان : طب ممكن نبعد عن حكاية قتل ناحور دي و انتوا تحددوا ايه العقاب.
انا : اه طبعا ما هو ف الاول و ف الاخر اخونا.
الملك ديرايير : انت بتقول ايه يا مازن.
أنا : اصبر بس يا ديرايير.
انا : بص يا بابا، انت قولت بنفسك ان انا و اخواتي بقالنا اكتر من مليار سنة كارهينك انت و اخويا ناحور بسبب اللي حصل، صح ولا ايه.
الملك غايبان : كل كلامك صح يا ابني.
انا ب مكر : خلاص، العقاب هو انك تقعد تقتل ناحور و ترجعه تاني يعيش لمدة مليار سنة جايين.
لما قولت كدا لاقيت كل اللي موجودين اتخضوا فشخ.
الملك ديرايير : انا موافق ع العقاب دا.
الملك غايبان : يا ابني العقاب دا كبير جدا و كدا حرام.
انا : لو انت مش قادر تعمله انا ممكن اعمله عادي.
الملك غايبان : هو انت تعرف ترجع حد للحياة.
اول ما الملك غايبان خلص كلامه رحت انا قاطع راسه و هو اترمي ع الارض و مات و ساعتها كل اللي موجودين اتخضوا جامد و صرخوا.
الملك ديرايير ب غضب : انت اتجننت يا مازن، ليه قتلت ابوك.
ساعتها انا رجعت الملك غاببان تاني للحياة.
الملك غايبان ب غضب : انت ليه عملت كدا بقى كدا بتقتل ابوك يا مازن.
انا ب غضب : تحب بقى العقاب يتنفذ عليك ولا انت تنفذه على ناحور.
الملك ديرايير : كسم دماغك يا مازن.
انا : انا بتكلم بجد، يأما انا اللي انفذ العقاب دا بس على بابا يأما بابا ينفذه على ناحور، تختار ايه يا بابا.
الملك غايبان ب زعل : نفذ العقاب عليا انا يا مازن.
ساعتها كلهم زعلوا فشخ و انا كدا قدرت اثبت اني كنت صح من الاول.
انا بزعل : انا عمري ما هعمل كدا بس انا حبيت بس اعرف انت بتحبنا ولا بتحب ناحور بس و دلوقتي احنا اتأكدنا انك بتحب ناحور بس.
الملك غايبان بزعل : يا مازن انا بحبكم كلكم بس العقاب دا مينفعش.
ميار : على فكرة العقاب دا كويس ل ناحور مش كفاية انك سامحته لما اغتصبني.
ساعتها انا حسيت اني خلاص هنفجر لما سمعت اختي بتقول كدا.
الملكة يارا مخضوضة : ليه قولتي كدا دلوقتي يا غبية.
ميار : لان محدش فيكم اتصرف بالرغم انه اغتصبني مرتين.
الملك ديرايير مخضوض : يا مازن، اهدي شوية معلش، مازن رد عليا انت كويس.
انا ب نبرة حادة : ها قولت ايه يا بابا، تحب انفذ العقاب عليه ولا عليك بس خلي بالك ان دلوقتي العقاب هو الموت من غير رجوع.
الملكة يارا : لا يا مازن اوعي اعمل كدا يا ابني و بعدين ما غايبان فشخ ناحور لما اغتصب ميار.
انا : ممكن تسكتي يا كسمك ولا تحبي تموتي انتي كمان.
الملك ديرايير : ممكن تهدي يا مازن.
ميار : انا اسفة يا مازن بس فعلا غايبان بهدل ناحور لما عمل كدا.
انا ب غضب : دا بعد اول مرة ولا تاني مرة.
ميار : دا بعد تاني مرة.
انا : تصدق انك خول يا غايبان، ابنك ناحور لازم يموت والا انت اللي هتموت، تختار ايه.
ساعتها الملكة يارا اتكلمت مع واحد من الجنود.
الملكة يارا : روح بسرعة نادي ل النسل القديم كلهم و نادي بالريون و الملكة نالمورا.
الجندي : تحت امر مولاتي الملكة.
اختفى الجندي و انا ساعتها اتكلمت و قولت.
انا : كدا انتي اتطمنتي يا كسمك كل دول مش هيقدروا يغيروا حاجة من اللي هتحصل.
الملكة يارا : انت ازاي اصلا تقولي كسمك.
انا : ايه زعلتي اوي ولا ايه يا هههه كسمك.
بعد شوية ظهر قدامنا بالريون و الملكة نالمورا و اخواتي.
انا : اهلا ب كسم كل واحد فيكم بس اللي هيعمل حاجة مش تمام هنيكه.
الملكة نالمورا : تصدق انا نفسي فعلا اتناك يا حبيبي.
انا : عندك حق يا حبيبتي بس ناحور لازم يموت.
الملك عيرادير : انا موافق.
الملك طارنوخ : انا موافق.
الملك فعروم : انا موافق.
الملك جاسوم : و انا كمان موافق و يا ريت نخلص بقى من الموضوع دا.
الملك غايبان : يا جماعة دا اخوكم.
انا : ممكن تسكت يا كسمك.
بالريون : مازن، ممكن تهدي شوية علشان نعرف نتكلم.
انا حكيت ل بالريون كل اللي عرفته.
بالريون : طب ما كدا ناحور لازم يموت فعلا.
انا : سمعت يا غايبان.
الملك غايبان : انا مش موافق.
انا : حلو اوي، اسمع بقى، ابنك ناحور هيموت و كمان انت هتتسجن لمدة مليار سنة و كمان من النهاردة انا اللي متحكم ف عالم الجن مش انت، يا ديرايير روح هات ناحور هنا.
اختفى ديرايير و رجع و معاه ناحور. و انا ساعتها قربت من ناحور و رحت كسرت ضهره و ناحور اترمي ع الارض و لسه غاببان هيحاول يمنعني اختفيت و ظهرت وراه و كسرت ضهره هو كمان و هو اترمي جنب ابنه ناحور.
انا : ها يا ناحور تحب مين فيكم اللي يموت، انت ولا غايبان.
ناحور بيتوجع و اتكلم بصعوبة جدا و مرعوب : اقتل بابا، اقتل بابا، اقتل بابا.
ساعتها لاقيت الكل اتقرفوا منه جدا و لما الملك غايبان سمع كدا حس انه خد اكبر مقلب ف حياته و لاقيته بيقول.
الملك غايبان ب زعل : للآسف كان عندك حق يا مازن.
انا : هههههه، حق ايه بس، دورك جه هتختار مين فيكم اللي يموت ولا اعمل زي ما قال ناحور و اقتلك ههههه.
الملك غايبان : اقتلني.
للأسف كلنا زعلنا لما الملك غاببان قال كدا لانه المفروض كان يفهم ان ابنه باعه و لكن هو اختار يضحي بنفسه علشان ابنه يعيش.
انا ب زعل : ههههه لا مش هتموت بس انا هذلكم انتوا الاتنين ههههه.
ساعتها ضغطت على رجل غاببان كسرتها و هو بيصرخ من الوجع و سيبته و رحت ل ناحور و حطيت رجلي على صدره و ضغطت جامد و صدره كله بقى مطبق و ناحور بقى يتنفس ب صعوبة.
انا : هههههه، التعذيب حلو برضو، انا كان نفسي تدوق حاجة بسيطة من الذل اللي انت عملته فيا لما كنا ف أرض الحرب.
ساعتها حسيت ان الملك غايبان ندم فعلا هو و الملك ناحور بسبب اللي حصل ف الحرب و بعد شوية من اللي انا بعمله فيهم سيبتهم و قولت.
انا : كدا انا تمام و خدت حقي انا و اخواتي و لكن انا مش هرجع اعيش معاكم تاني.
بعد كدا مررت طاقة مني عندي ل الملك غايبان و الملك ناحور علشان يبقوا كويسين و بعد شوية قولت.
انا : يا ميار، بلاش تكدبي تاني و تقولي أن ناحور اغتصبك.
الملكة يارا متفاجئة : و انت عرفت منين انها بتكدب عليك، مفيش غير انا و غايبان و ناحور اللي عارفين انها بتكدب فعلا لان ناحور فعلا معملش حاجة ف ميار بس انت بقى عرفت ازاي.
انا بتضحك : هههههه، ما انا قادر اسمع ضربات القلب ل كل اللي موجودين هنا معانا.
ميار : هي دي قدرة من قدراتك.
انا : ايوه و بلاش تكدبي عليا تاني، بصوا يا ماما انتي و ميار و بابا، انا عارف انكم اخترعتوا حوار ال****** دا علشان ساعتها انا أفضى غضبي كله على بابا و ناحور و كنتوا مفكرين ساعتها اني كدا هرجع اعيش معاكم تاني و لكن انا مش راجع اعيش مع حد و دا آخر كلام.
الملك ديرايير : عندك حق يا مازن، ناحور لازم يبعد عننا.
الملك ناحور ب زعل : انتوا ليه بتعملوا كدا فيا، انا عارف ان اللي انا عملته دا كان غلط بس انا عملت كدا علشان ارجع اعيش معاكم تاني، انا اصلا مكنتش عايز ارجع و كنت بقول ل نفسي كويس انهم مفكرين اني ميت و كمان انا بعدت لاني كان نفسي ف امي بس هي رفضت و لكن لما عرفت انها بتحب واحد من اخواتي و اللي هو مازن ساعتها حسيت اني مش طايق نفسي و عملت اللي انا عملته دا علشان اعجبها.
الملكة نالمورا : للاسف، انا لما رفضت انك تنام معايا دا كان علشان انت أضعف مني بكتير و لو كنت نمت معايا كنت هتخسر نفسك قدام شهوتك و كان ممكن تموت و لكن لما انت حاولت تنام معايا غصب عني انا كرهتك جامد لأنك مش بتحترم رغبة اي حد ف حياتك و كمان انا دلوقتي ملك ل مازن بس لا ليك و لا حتى ل غايبان ف ياريت تنسى الموضوع دا بقى.
الملك ناحور : انا اصلا نسيته من زمان و اتمنى انكم تسامحوني.
الملك جاسوم : تسامحك ازاي بعد ما قتلتني و قتلت فعروم و طارنوخ و لو لا بابا كنا ميتين دلوقتي.
الملك غايبان : يا جماعة، اخوكم ناحور لما قتلكم كان ساعتها عارف اني هرجعكم للحياة تاني فهمتوا بقى.
انا : يعني اللي حصل دا كان من تخطيطك انت.
الملك ناحور : لا، كل اللي حصل ف الحرب كان بسببي انا و انا فعلا كنت عارف ان بابا هيرجع اخواتي للحياة و ساعتها كنت عارف انه لما يعمل كدا هيظهر ف أرض المعركة و لما يلاقيك بتموتني ساعتها هو هيقف ضدك و دا اللي حصل فعلا بس انا مكنتش متوقع انك تخليك زعلان مننا لمدة مليار سنة، يا ريت يا جماعة تسامحوني بقى و كفاية اللي بيحصل بينا دا.
انا: رأيكم ايه يا جماعة ف الموضوع دا.
الملك جاسوم : بالرغم انه قتلني بس هو ف الاخر يبقى اخويا الكبير ف انا هحاول اسامحه.
الملك طارنوخ : بص يا ناحور، من الاخر كدا انت منيوك اوي ف نفسك بس انا برضو هحاول اسامحك.
الملك فعروم : اللي مازن هيقول عليه انا هوافق عليه.
الملك عيرادير : عندك حق يا فعروم و انا كمان هعمل زيك.
الملك ديرايير : للأسف، بص يا ناحور، انت فعلا اخويا الكبير بس لحد دلوقتي انت مش كبير ف نظر حد، ركز كدا ف الكلام اللي قالوا عيرادير و فعروم، الاتنين دول مستنيين رأي مازن، تفتكر ليه عايزين يعرفوا رأيه.
الملك ناحور : لانه اكتر واحد اتظلم بسببي.
الملك ديرايير : لا، اخواتك منتظرين رأي مازن لانه فعلا كبير ف نظرهم و كبير ف نظري انا كمان و دا لانه طول عمره جدع معانا و لما حاولت تقتلنا هو وقف معانا لدرجة انه وقف قدام ابوه علشان اخواته، انا كمان مستني رأيك يا مازن.
الملكة نالمورا : اخواتك يا ناحور عندهم حق، انت لازم تغير من نفسك علشان تقدر تعيش معانا و بلاش الحركات اللي ملهاش لازمة دي و ياريت تحسن من نفسك لو انت فعلا عايزنا نسامحك.
الملك شمهروش : اخيرا هترجعوا كويسين مع بعض زي الاول.
الملكة هند : نفسي فعلا الدنيا ترجع زي زمان.
الملكة يارا : اصبروا بس لما نشوف رأى مازن ايه.
ميار : لو ليا عندك خاطر يا مازن، سامح اخوك و كفاية لحد كدا، احنا ف الاخر عائلة واحدة.
الملك غايبان : عندك حق يا ميار.
انا : انا موافق اسامحك يا ناحور.
الملك ناحور فرحان : شكر يا اخويا.
انا : بس بشرط.
الملك ناحور : قول يا مازن.
انا : انت لازم فعلا تحسن شخصيتك و تحسن حياتك و تعاملك مع كل اللي حواليك.
الملك ناحور : انا موافق بس اهم حاجة ان كلكم سامحتوني.
أنا : اصبر بس، لما نشوف رأي اخواتنا ايه.
اخواتي كلهم : موافقين يا مازن.
انا : كدا كويس بس خلوا بالكم من حاجة، لو ناحور كرر اللي عمله دا تاني، انا هموته و اللي هيحاول يمنع دا هيموت هو كمان حتى لو كانوا ولادي اللي مفيش أغلى منهم.
الملك ناحور : متقلقش يا اخويا.
كملنا قعدتنا هزار و ضحك بس انا كنت براقب حركات ناحور علشان انا عايز اتأكد هل هو فعلا ندمان و فرح لما احنا اتصالحنا ولا بيخطط ل حاجة ف دماغه، و بعد شوية انا خدت بعضي و معايا بالريون و الملكة نالمورا و اختفينا و رحنا منطقة التنانين و انا رحت القصر بتاعي اقعد مع خالتي و بنتها ولاء و مي و سيلين.
انا : اومال فين مايا.
خالتي : مايا راحت تدرب شوية.
انا : مع مين.
سيلين : راحت تتدرب مع رايفار ابن بالريون.
انا : كويس انها خدت بالها من قوتها.
الملكة نالمورا : لو تحب، انا ممكن ادربها عادي.
انا : هبقي اكلمها و لو هيا وافقت ابقى افشخيها ف التدريب.
مي : و الزفت ابنك دا راح فين.
انا : هو دلوقتي بيتدرب مع ديرايير و معاهم ميجور بنت شمهروش.
ولاء : يعني انت فعلا ناوي تجوزوا.
انا : طبعا لاني اكيد عايز افرح بيه و افرح ب مايا.
خالتي : خلي بالك يا مازن، انت بقالك فترة مش مهتم ب مي و سيلين و نالمورا.
الملكة نالمورا : براحته يا أميرة، مازن بس كان مشغول شوية و انا و مي و سيلين مقدرين اللي هو بيعمله.
ولاء : ابسط يا عم مازن نالمورا بنفسها بتدافع عنك.
مي : طبعا لأنها اكتر واحدة بتحبه.
سيلين : فعلا، نالمورا بتعشق مازن.
انا : افهم من كلامك يا مي انتي وسيلين انكم مش بتحبوني.
مي و سيلين : دا احنا بنموت فيك.
انا بتضحك : هههههه، دا مفيش دماغ عندكم خالص.
بعد شوية كلام و هزار خدت بعضي و رحت الجناح بتاعي قعدت افكر شوية علشان اقدر اقرر، هل انا هقدر اسامح ناحور ولا مش هعرف اعمل كدا و هل ابويا فعلا بيحب ناحور اكتر مننا ولا لا و بعد شوية لقيت فاسيرون ظهر قدامي.
انا : ايه، خلصت تدريب بسرعة ليه.
فاسيرون : احنا لسه مخلصين من شوية و دا بسبب ميجور اللي انت خليت اخوك يجيبها تتدرب معايا دي ضعيفة جدا بالنسبة ليا انا و عمي ديرايير.
انا : طب كدا كويس.
فاسيرون : لا مش كويس.
انا : ليه بتقول كدا.
فاسيرون : يا بابا، انا مش بحب اتعامل مع حد مغرور.
انا : يا ابني، انا اتكلمت مع ميجور لما كنت بزور جدتك يارا و عمتك ميار و هي مش مغرورة ولا حاجة بالعكس دي كويسة جدا.
فاسيرون : بصراحة كدا، انا بحب واحدة.
انا متفاجئ: مين دي بقي.
فاسيرون : مش هينفع اقول يا بابا لأنك مش هتوافق.
انا : أوافق على ايه بالضبط، اتكلم و بلاش لف و دوران.
فاسيرون : سيبها بظروفها يا بابا.
انا بزعق : يا ابني، انطق هي مين و خلصني بقى من الحوار دا.
فاسيرون : انا بحب جدتي اميرة، اللي هي تبقى خالتك أميرة.
انا ساعتها اتفاجئت فشخ و دا لان ابني طلع بيحب خالتي اللي هي أم ولاء و سيلين.
انا : طب هي رأيها ايه.
فاسيرون : هي لسه متعرفش.
انا : ثانية واحدة، هو انت بتحبها ك واحدة ممكن تبقى مراتك ولا واحدة هتبقى معاك ع السرير.
فاسيرون : لسه مش عارف و علشان كدا انا مش مستعجل ف حوار الجواز دا.
انا : حتى لو هي تعرف و موافقة، انا مستحيل أوافق على كدا.
فاسيرون : ليه بقى مش موافق يا بابا، طب ما انت كنت بتنام مع امك يارا او جدتي يارا و كمان كنت بتنام مع عمتي ميار، ايه هي جت عليا انا و المحاارم بقوا غلط دلوقتي.
انا : انا فعلا عملت كدا بس انا مخلفتش من واحدة فيهم، انا يوم بقى عندي ولاد كانوا من مراتاتي مش من واحدة من المحاارم، فهمت.
فاسيرون بزعل : فهمت يا بابا، متقلقش مش هيحصل حاجة بيني و بين جدتي اميرة.
انا : بص يا فاسيرون، لو الموضوع عليا كنت قولتلك روح دور نيك فيها بس ل انت تحب يبقى عندك ولاد من المحاارم ولا من واحدة بتحبها و تحبك.
فاسيرون : اكيد من واحدة بتحبني و احبها.
انا : علشان كدا انا رافض، يا ابني انا لحد دلوقتي بتعذب لاني فعلا كنت عايز اخلف من جدتك يارا و عمتك ميار بس لما راجعت نفسي لاقيت اني غلط و ان اللي تجيبلي ولاد لازم تبقى واحدة احبها و تحبني تبقى مراتي فعلا مش واحدة انا و هي بنريح بعض جنسيا و خلاص.
فاسيرون : خلاص يا بابا انا كدا فهمت و كمان انا بقالي فترة بفكر ف الموضوع دا و فعلا انت عندك حق انا لازم فعلا اتجوز بدل ما اضيع نفسي ع الفاضي.
انا : براحتك يا ابني بس لو انت فعلا مش قادر تبعد عن جدتك أميرة، روح و أعرض عليها الموضوع و شوف رأيها.
فاسيرون اختفى من قدامي.

ف قصر الملك شمهروش.
فرعون : يا جماعة انا بقالي مليار سنة و لكن خلاص انا مش قادر استنى اكتر من كدا.
الملكة هند : خلاص روح قولها و شوف ردها ايه.
الملك شمهروش : لو هي وافقت، انا هكلم مازن و لو وافق اتجوزوا يا فرعون.
فرعون : خلاص يا عمي، انا هروح اقولها و اشوف هوصل ل ايه.
اختفى فرعون و ظهر ف القصر الملك غايبان.

ف قصر الملك غايبان.
الملك غايبان كان قاعد مع الملكة يارا بيتكلموا و ظهر قدامهم فرعون.
الملك غايبان : عايز ايه يا فرعون.
فرعون متوتر : انا كنت جاي ل ميار.
الملكة يارا : و عايز ايه من ميار يا فرعون.
فرعون : كنت عايز اتكلم معاها شوية.
طبعا الملك غايبان و الملكة يارا عارفين هو فرعون عايز ايه بس كان لازم يتصرفوا كدا لان لو فرعون حس انهم عارفين انه بيحب ميار، ساعتها هيفقد ثقته ب نفسه و مش هيعرف يتكلم قدام ميار.
الملك غايبان : ميار ف الجناح بتاعها.
اختفى فرعون و ظهر ف جناح ميار.
ميار مخضوخة : فرعون.
فرعون : اسف اني جيت من غير معاد و لكن انا كنت عايز اقولك حاجة بس بلاش تزعلي.
ميار : و انا هزعل من ايه.
فرعون متوتر فشخ : انا بحبك يا ميار و نفسي تقبلي تتجوزيني.
لما ميار سمعت كلامه عملت نفسها متفاجئة و قالت.
ميار مكسوفة : بجد بتحبني يا فرعون.
فرعون : انا اموت نفسي علشانك يا ميار.
ميار : طب ممكن تديني وقت افكر و انا هبقي ارد عليك.
فرعون : براحتك بس لو مافيهاش رخامة، ممكن اعرف امتى هتردي عليا.
ميار : متقلقش مش هاخد وقت كبير.
فرعون ساعتها اختفى من قدام ميار و ظهر ف قصر الملك شمهروش. و ميار راحت ل الملك غايبان و الملكة يارا.
الملك غايبان : ها، موافقة تتجوزي فرعون ولا ايه.
ميار : انا موافقة بس عايزه اعرف رأي مازن.
الملكة يارا : طبعا لازم تشاوري اخوكي.

ف قصر الملك شمهروش.
ظهر فرعون قدامهم و هو متوتر فشخ.
جيرال : شكلها كدا رفضت.
فرعون : لا، بس هيقالت انها محتاجة وقت تفكر.
الملكة هند : يبقى هي موافقة بس هي لازم تاخد رأي مازن و رأي امها.
فرعون : براحتها بقى ترد وقت ما ترد.
حورس : متقلقش هي هترد بسرعة.
الملك شمهروش : و عرفت منين يا خفيف.
حورس : لأنها لما كانت مع جدي غايبان هنا اخر مرة لما كان مازن موجود كانت بتبص ل فرعون كتير فشخ و لما تابعتها لاقيتها مركزة معاه جامد.
الملكة هند : اصبروا شوية ولا كام يوم و ساعتها هنعرف هي موافقة ولا ايه.
ميجور : بس مازن طلع قوي فشخ لدرجة انه يفشخ جدي غايبان و جدي ناحور مع بعض ف نفس الوقت و كمان من اير حتى ما يتعب.
الملك شمهروش : مازن دلوقتي أقوى من بالريون نفسه و كمان أقوى منه بكتير.
الملكة هند : اه صحيح، انتي عملتي ايه ف التدريب مع جدك ديرايير و فاسيرون ابن مازن.
ميجور : انا حرفيا معملتش حاجة، دول ف مستوى تاني خالص و الاتنين حرفيا مجانين قتال.
الملك شمهروش : عندك حق لان جدي ديرايير قوي جدا و لكن فاسيرون برضو قوي و كمان ممكن يكون بقوة جدي جاسوم يعني مستواها عظمة فشخ.
ميجور : بس فاسيرون دا مز المز يا جماعة و جميل فشخ.
الملكة هند : ما تلمي نفسك شوية يا نحنوحة.

ف عالم البشر.
ف القاعدة اللي ف القطب الجنوبي.
اللواء على كان موجود ف القاعة العامة و كان معاه مصلحي و علاء و عمر و كان معاهم سيادة الرئيس.
سيادة الرئيس : للأسف، احنا خلاص خسرنا قوتنا و سلطتنا ف العالم كله و دا بسبب الاهمال.
اللواء على : عندم حق يا فندم و لكن مش بسبب الإهمال، اللي حصل دا بسبب إهمال الدول التانية مش إهمال مننا احنا.
مصلحي : اللواء على عنده حق، الإرهاب دلوقتي بيحكم العالم كله، كل رؤساء الدول بقوا من الإرهابيين و مفيش غير دولتنا بس اللي لحد دلوقتي موصلش ليها الإرهاب.
عمر : هو فعلا بيحصل ف بلدنا هجمات إرهابية كبيرة و لكن نظام الدولة لحد دلوقتي سليم و بعيد تماما عن الإرهاب.
علاء ب زعل : كان نفسي فعلا احافظ ع اللي مازن سابوا لينا.
اللواء على : انا معايا الخاتم اهو و مازن كان قال اني لو حبيت اشوفه، لازم أقرب الخاتم من بقى و اقول اسمه ٣ مرات.
الرئيس : متعملش كدا دلوقتي مهو مش كل مرة هنعتمد على مازن، لازم الأول نحاول نعتمد على نفسنا و نرجع العالم زي ما كان.

ف إنجلترا ف مدينة لندن.
كان فيه اجتماع لكل دول العالم ماعدا مصر و دا لأن اللي بيحكمها مش إرهابي، كل دول العالم بقت دول إرهابية و ف الاجتماع دا اتفقوا على خطة يوقعوا بيها البلد.

ف عالم الجن
ف منطقة التنانين ف القصر بتاعي.
كنت ساعتها لسه ف الجناح بتاعي بفكر ف الحاجة اللي انا حاسس انها بتغير جوايا و ايه هي اصلا و هل قوتي هتزيد و لا هتقل و انا اصلا هتصرف ازاي لحد ما لقيت مي ظهرت قدامي.
انا : تعالي يا حبيبتي.
مي قربت و قعدت جنبي ع السرير و لزقت جامد فيا.
مي بشهوة و سفاله : انا نفسي فيك دلوقتي يا حبيبي.
انا : اشمعني.
مي : هو كدا اذا كان عاجبك.
انا : طبعا عاجبني.
نطيت عليها و بوستها بوسة رومانسية فشخ و ايدي كانت بتدعك بزازها و بعد شوية نزلت ع رقبتها ابوس و اعض فيها شوية و هي بتتأوه جامد لأنها هايجة جامد و رحت نازل عند كسها قعدت الحس فيه.
مي : ايوه امممم كمان لحس كمان يا دكري قطع كسي و عضه اه اه اه اه كمل كمان الحس احسن يا حبيبي.
و انا مكمل لحس ف كسها لحد ما هي اترعشت جامد
و نزلت عسلها و انا لحسته كله و كملت لحس ف كسها و بعد شوية طلعت بوستها و مسكت زبي و دخلته ف كسها و قعدت أخرجه و ادخله و هي بتموت تحت مني.
مي : اه اه اه اه اه كمان يا حبيبي بتاعك بقى كبير كدا ليه كسي بيحرقني يا حبيبي ريحه و طفيه اكتر اكتر اكتر يا حبيبي اح اااااححححح حاسب يا حبيبي كدا هتعورني يا دكري نيكني بمزاج يا حبيبي اه اح اح كسي بياكلني يا حبيبي كمل زي ما انت احااااااااا انت جامد اوي يا دكري بحبك يا مازن امممم بموت فيك و ف زبك دا اللي مبهدلني و تاعبني كمل بقى آآآآآآه مش كدا خليك براحه.
و انا نازل فشخ ف كسها و هي بتتأوه جامد و بتتلوي تحتي لحد ما هي جابت للمرة التانية و انا برضو مكمل نيك فيها.
مي : ايوه ايوه نيكني و اخبطني اكتر نفسي تسيب ربك جوه كسي خليه يكيفني اه اح احااااااااا بتاعك يجنن يا حبيبي اه اااااااه احيه احيه انا مش حاسة بنفسي انا حاسة اني طايرة يا حبيبي ايوه كدا عشرني و انفخ بطني و اهري كسي.
بعد شوية قومت و خليتها تعمل و ضع الدوجي و رشقت زبي ف كسها و اشتغلت فيها نيك وهي كانت بتدعك بزازها ب ايد و ايدها التانية ساندة بيها ع السرير و انا مكمل نيك فيها و صوت الخبط على جدا و هي عمالة تنزل عسل.
مي بتترعش : اجمد ايوه اجمد نييييك نييييك اااحح امممم زبك مالي كسي من جوه يا دكري نفسي تعشرني بقى يا حبيبي.
بعد شوية أعصاب مي سابت خالص و ساعتها طلعت زبي من كسها و رشقته ف طيزها مرة واحدة و هي صوتت جامد فشخ.
مي بتتوجع : ااااااااااااااااااه طيزي احححححححح طيزي وسعت و بقت نفق يا حبيبي انا مش حاسة بيها يا مازن بس دا احساس جميل كمل نيك و موت طيزي وسعها اكتر يا حبيبي خليها زي النفق كمان و كمان.
ساعتها بقى انا اشتغلت بعنف شوية و رحت ضربت مي على طيزها بس براحة و لكن بسبب قوتي كانت الضربة بالنسبة ليها قوية و هي بدأت تنزل عسل اكتر و اكتر لحد ما خليتها تنام تاني و رشقت زبي ف كسها و لكن بقيت عامل زي مكنة النيك و بقيت ادخل زبي و أخرجه بسرعة اوي و هي بتترج جامد تحت مني و بزازها بقوا يطلعوا و ينزلوا بشكل خلاني اهيج اكتر و بدأت كل شوية ازود سرعتي لحد ما هي جابت عسلها ل اخر مرة و لاقيتها بتقول.
مي : امممم كفاية يا حبيبي كسي اتهري و انا مش قادرة خلاص اح اح اح كسي بيتقطع كدا يا حبيبي براحة شوية خليك رومانسي شوية و انا هحاول استحمل اه احااااا بقولك براحة يا حبيبي مش كدا.
كملت نيك فيها لحد ما لاقيت كسها خلاص مش مستحمل و طلعت زبي منه و قعدت جنبها ع السرير و مي كانت نايمة جنبي و مغمضة عنيها و بتقول.
مي : انت فشختني يا حبيبي، معلش بقى انا ارتحت بس انت لسه، كان نفسي ترتاح يا حبيبي بس انت تعبتني اوي، ممكن متزعلش مني.
انا : لا طبعا مش زعلان و بعدين اهم حاجة انتي اترتاحتي.
مي : دا كنت بموت تحت منك كل ما تنيكني بتبقى جامد اكتر يا حبيبي.
انا : ولا يهمك يا مي.
قعدت شوية مع مي و طول ما احنا قاعدين كنت عمال اقفش بزازها و ابوس فيها و احسس على وراكها و طيزها لأنها جميلة جدا و انا بحبها بس طبعا مش زي نالمورا و انا عمال العب ف جسمها.
مي : هو جسمي عجبك للدرجة دي يا مازن.
انا : طبعا يا حبيبي، انتي متضايقة من اللي بعمله ولا ايه.
مي : لا طبعا، انا بحب اللي انت بتعمله دلوقتي بس انا مش قادرة دلوقتي لأنك بهدلتني جامد يا دكري.
انا : انا لحد دلوقتي اصلا مش حاسس اني هايج.
مي : انت بتتكلم جد، يعني جسمي مش بيهيجك زي زمان.
انا : لا طبعا، جسمك فشيخ الصراحة بس بسبب اني قوتي زادت جامد الفترة اللي فاتت ف صعب جدا اني اهيج بسهولة، فهمتي.
مي بتدمع : انا اسفة يا حبيبي.
انا : ليه بتتأسفي.
مي : لاني مش قادرة ابسطك يا مازن.
انا : بالعكس، انا ببقى مبسوط لما بشوفك انتي و سيلين و نالمورا مبسوطين ليه بقى بتعيطي يا حبيبتي.
مي : لاني حاسة انك مش مبسوط معايا.
انا : اوعي تقولي كدا تاني و الا هزعل منك بجد، انا بحبك يا مي و دا الأهم.
مي : شكرا يا حبيبي، ممكن تقوم بقى و تسيبني ارتاح شوية لاني ممكن اهيج بسبب انك بتقفش فيا.
انا : اعمل ايه بس ما جسمك اللي ابن متناكة فاجر، و بعدين بزازك دي المفروض تتاكل اكل كدا.
مي : معلش يا حبيبي سيبني ارتاح بس.
قعدت انا و مي ف حضن بعض شوية حلوين و بعد كدا خدت بعضي و اختفيت و ظهرت قدام بالريون.
بالريون : ايه هنبدأ تدريب دلوقتي.
انا : لا مش دلوقتي كل الحكاية اني عايز اقعد معاك شوية.
بالريون : هههههههه برضو مش هينفع اقولك حاجة.
انا : هههههه طول عمرك فاهمني بس انا برضو هعرف بس مش منك انت.
بالريون : انا منبه ع الكل ميتكلموش خالص.
انا : طب ليه عملت كدا يا زفت.
بالريون : يا مازن افهم شوية، القوة و التدريب مش كل حاجة ف الحياة.
انا : ما انا عارف، بس انا فعلا نفسي اعرف.
بالريون : بقولك ايه ما تيجي نبدأ تدريب و خلاص و بلاش وجع دماغ.
انا : على رأيك، يا خبر النهاردة ب فلوس بكرة يبقى على زبي هههه.
بعد شوية بدأت انا و بالريون التدريب و قعدت اتدرب معاه لمدة كبيرة جدا و لما خلصنا تدريب.
بالريون بيتوجع : كسمك يا زفت انت.
انا بتضحك : معلش مكنش قصدي خالص.
بالريون : يا مازن لازم تفهم ان قوتك زادت و دلوقتي انت أقوى مني بكتير ف لازم تاخد بالك ان اللي بيتدرب معاك أضعف منك.
هنا بقى انا حبيت ازنقه شوية.
انا : نفسي بقى اعرف ليه قوتي بتزيد بالشكل دا، ما انت اهو بتدرب معايا و قوتك فعلا بتزيد بس مش بتزيد زي قوتي ما بتزيد ليه.
لما قولت كدا لاقيت بالريون بقى متوتر اوي.
انا : برضو مش عايز تتكلم.
بالريون : معلش يا صحبي بس اوعدك انك هتعرف ف الوقت المناسب.
انا : طب انا دلوقتي عايز رايفار ابنك يخش جوايا علشان اعرف قوتي هتبقى قد ايه لما استخدم قوة الحيوان المختوم جوايا.
بعد ما قولت كدا لاقيت بالريون بينادي بصوت عالي و بعد شوية ظهر رايفار.
رايفار : نعم يا بابا.
بالريون : مش انا اللي عايزك.
انا : انا محتاجك تخش جوايا يا رايفار لاني عايز اعرف قوتي هتبقى قد ايه لما استخدم قوتك مع قوتي.
بعد كدا رايفار استخدم الختم اللي بينه و بيني و فعلا دخل جوايا و لكن ساعتها أنا حسيت بوجع كبير جدا.
انا بتوجع : احاااااااااااااااا ااااااااااااااااااه هو ايه اللي بيحصل يا بالريون.
بالريون لما شافني كدا بقى مرعوب و متوتر فشخ و بعد شوية لاقيت الوجع بدأ يزيد اكتر و اكتر و بعد كدا لاقيت رايفار خرج من جوايا و كان شكله مفشوخ و جسمه كله كان مجروح جامد كأنه خارج من حرب و لاقيته بالريون بيقول.
بالريون مرعوب : ايه يا ابني، يارايفار هو ايه اللي بيحصل دا.
رايفار : الختم اتكسر يا بابا.
بالريون : خخخخخخخ ازاي دا، دي اول مرة الاقي ختم انكسر هو ايه اللي حصل لما كنت ف جسم مازن.
ساعتها كنت انا عمال تصرخ جامد و حاسس ان جسمي كله بيتحرق لدرجة اني فقدت الوعي.

بعد مليون سنة.
كنت ع السرير ف الجناح الخاص بيا ف القصر ف منطقة التنانين و كنت لسه فاقد الوعي و كان مي و سيلين و نالمورا و خالتى أميرة و ولاء بنتها و امي يارا و اختي ميار و الملك غايبان و كل اخواتي ملوك النسل القديم موجودين حواليا بقالهم فترة كبيرة وكان موجود معاهم رايفار ابن بالريون زعيم التنانين.
الملك غايبان: هو مازن بقاله كدا قد ايه.
رايفار : حوالي مليون سنة يا عمي.
الملك ديرايير : و كمان عمي بالريون اتأخر يا جماعة.
الملك غايبان : عندك حق يا ديرايير بس لازم نستنى اخويا الكبير لان هو دلوقتي الوحيد اللي يقدر يساعدنا.
الملك ديرايير : هو ايه اللي حصل يخلي مازن يتعب قوي كدا.
رايفار : كل اللي حصل انه من حوالي مليون سنة بعد ما خلص تدريب هو و ابويا بالريون، مازن ساعتها طلب اني ادخل جوا جسمه لانه كان عايز يعرف لما نتحد هتبقى قوته قد ايه و انا فعلا عملت كدا و لكن مفيش كام ثانية و حسيت ان جسم مازن رافض الطاقة بتاعتي تماما لدرجة ان اتصابت جامد و الختم اتكسر و لاقيت نفسي خرجت من جسم مازن.
لما كل اللي موجودين سمعوا كلام رايفار اتخضوا كلهم لان دي اول مرة ف عالم الجن يحصل انكسار ل ختم.
الملك عيرادير : احااااااااا، الختم اتكسر ازاي.
الملك غايبان : دا معناه ان مازن بقى قوي لدرجة ان جسمه رفض اي ختم ل اي حيوان جواه.
الملكة نالمورا: كلامك صح بس برضو الحل ايه دلوقتي.

ف كوكب تاني من كواكب الجن.
ف قصر ملك الكوكب كان موجود بالريون زعيم التنانين و كان قاعد على كرسي جنب شخص غامض فشخ و الشخص دا كان عنده قرون كبيرة جدا و عنده جناحات و كمان شكله كان زي شكل الملك غايبان كدا و الشخص دا يبقى ابو الجن ف الكوكب دا و هو الأخ الأكبر ل الملك غايبان و كان اسمه الملك امنحوتب.

الملك امنحوتب : اخبارك ايه يا غالي و اخبار غايبان و ولاده و نالمورا اختي ايه.
بالريون : بخير يا ابن عمي المهم انت اخبارك ايه و اخبار ولادك و مراتك ايه.
الملك امنحوتب : كلنا كويسين يا حبيبي.
بالريون : انا جايلك علشان تيجي معايا ل كوكب غايبان اخوك ضروري.
الملك امنحوتب : ليه حصل مشكلة ولا ايه، اوعي يكون حد منهم مات.
بالريون : لا هما كلهم كويسين مفيش حاجة بس فيه واحد من ولاد اخوك فقد الوعي من حوالي مليون سنة و لسه زي ما هو.
الملك امنحوتب مخضوض : مين بالضبط فيهم اوعي يكون ديرايير، دا اكتر واحد بحبه ف ولاد اخويا .
الملك بالريون : لا مش هو، انا بتكلم عن مازن.
الملك امنحوتب : هو اخويا بقى عنده مازن كمان.
الملك بالريون : ههههه ايوه بس مش من اختك نالمورا، مازن يبقى ابن اخوك غايبان من يارا و دي واحدة كانت من البشر و لكن غايبان حولها ل جن زينا كدا.
الملك امنحوتب : و ايه اللي حصل يخلي واحد من النسل القديم يفقد الوعي المدة دي كلها، دول مليون سنة برضو.
الملك بالريون : مازن مش من النسل القديم.
الملك امنحوتب : يبقى اكيد ضعيف و اكيد و هو بيتدرب تعب جامد و جسمه مستحملش.
الملك بالريون : لا، مازن فعلا مش من النسل القديم و دا بسبب انه أقوى من اخوك غايبان و كمان أقوى مني.
الملك امنحوتب متفاجئ : انت بتتكلم بجد يا ابن عمي.
الملك بالريون : هو دا فيه هزار يا امنحوتب، مازن أقوى مني انا و اخوك غايبان ب مراحل كبيرة جدا.
الملك امنحوتب : طب ليه بقى فقد الوعي.
ساعتها الملك بالريون حكي ل الملك امنحوتب اللي حصل.
بالريون : و انا لما لاقيت مازن فقد الوعي حاولت امرر طاقة ليه بس لاقيت حاجة كدا.
الملك امنحوتب : لاقيت ايه.
الملك بالريون : جسم مازن كله طاقة نقية.
الملك امنحوتب وقف و هو متفاجئ : انت بتتكلم بجد يا بالريون.
الملك بالريون : ايوه بتكلم بجد اومال انا جاي من كوكب تاني علشان اهزر يا ابن عمي.
الملك امنحوتب : معلش انا عايز افهم حاجة، انت عارف اني أقوى منك انت و غايبان و باقي اخواتي صح.
الملك بالريون : كلامك صح انت أقوى مننا فعلا و كمان انت أقوى من مازن بس بحاجة بسيطة.
الملك امنحوتب : يلا بينا نروح ل مازن.

كنت لسه فاقد الوعي ع السرير و برضو كل اهلي موجودين حواليا.
الملك غايبان : ابعدوا كدا يا جماعة.
الملكة نالمورا : هتعمل ايه.
الملك غايبان : هحاول امرر طاقة ل مازن.
بالفعل الملك غايبان قرب مني و حط ايده ع راسي و حاول ينقل طاقة ليا و لكن فجأة الملك غايبان اتنطر جامد ل ورا و خبط ف اخواتي و كلهم وقعوا ع الارض. و ظهر ساعتها الملك امنحوتب اخو غايبان الكبير و معاه ابن عمه الملك بالريون زعيم التنانين.
الملك امنحوتب قرب من اخته نالمورا و حضنها جامد و قال.
الملك امنحوتب : يااااااه، أخبارك ايه يا نالمورا.
الملكة نالمورا : كويسة يا اخويا، اخبارك و اخبار ولادك ايه و مراتك عاملة ايه.
الملك امنحوتب : كلهم كويسين يا نالمورا.
و ساعتها الملك امنحوتب لقى الملك غايبان و اخواتي واقعين ع الارض. ف قرب من الملك غايبان و قومه و حضنه جامد و قال.
الملك امنحوتب : ايه يا عم بقى تقعد دا كله متسألش عليا.
الملك غايبان : معلش يا اخويا حقك عليا و زي ما انت شايف.
الملك امنحوتب ساب الملك غايبان و راح ل أخواتي حضنهم و قال.
الملك امنحوتب : بقى يا كلاب تقعدوا السنين دي كلها مفيش لا حس و لا خبر.
اخواتي : احنا اسفين يا عمي مكنش قصدنا.
الملك يارا : معلش ثانية واحدة، هي نالمورا تبقى اختك و انت تبقى اخو غايبان و دا معناه ان نالمورا تبقي اخت غايبان.
الملكة نالمورا : ايوه انا ابقى اخت غايبان بس احنا اتجوزنا، معلش يا امنحوتب دي تبقي يارا مرات غايبان التانية و تبقى ام مازن و كمان دي بنتها ميار و دي تبقي خالة مازن و اسمها أميرة و دي بنتها ولاء و دي مي مرات مازن و دي سيلين برضو مرات مازن و دا يبقى فاسيرون ابن مازن و دي مايا بنت مازن.
الملك امنحوتب : اهلا بيكم ي جماعة، انا سعيد جدا اني اتعرفت عليكم، ممكن بس تخرجوا كلكم من الجناح هنا و تروحوا تقعدوا ف القاعة العامة و انت يا بالريون و انت يا غايبان و انت يا ديرايير خليكم معايا لاني ممكن احتاج ليكم.
و فعلا كل اللي موجودين ف الجناح خرجوا ماعدا ابويا و اخويا ديرايير و بالريون و هنا بقى الملك امنحوتب قرب مني و حط ايده ع دماغي و حاول يمرر ليا طاقة و لكن اترمي زي ما حصل مع غايبان بالضبط و هنا الملك امنحوتب قال.
الملك امنحوتب : مفيش حل غير اني استخدم المعرفة القديمة.
هنا بقى غايبان و ديرايير و بالريون اتخضوا جامد. و ساعتها الملك امنحوتب وقف ف وسط الجناح و عمل أشكال هندسية غريبة و كانت على شكل تعاويز و سحر و بعد كدا شال جسمي و حطه وسط التعاويز و الطلاسم دي و اول ما انا لمست الطلاسم دي، الطلاسم كلها طلعت نور كبير جدا لدرجة ان الملك امنحوتب و ابويا و اخويا ديرايير و بالريون حطوا ايدهم على عينهم و بعد شوية النور راح خالص و ساعتها الملك امنحوتب قال.
الملك امنحوتب مندهش : عندك حق يا بالريون، مازن طاقته فعلا من الطاقة النقية او بمعنى أصح مازن عنده طاقة الإلهة او طاقة ملوك الطاقة.
ساعتها الملك غايبان و الملك ديرايير اترعبوا فشخ لأنهم اول مرة يعرفوا كدا و لكن بالريون ابتسم لانه كان عارف كدا من ساعة لما بدأ يدربني.
الملك غايبان مندهش و مرعوب : يعني يعني يعني، يعني مازن بقى من ملوك الطاقة زي بابا كدا أو زي ابوك يا بالريون.
الملك بالريون : ايوه يا ابن عمي، مازن عنده قوة الإلهة و لكن لازم الأول يتدرب علشان يقدر يستخدمها.
الملك امنحوتب : دلوقتي بقي لازم نفوق مازن.
الملك امنحوتب ساعتها نقل طاقة ل الطلاسم اللي رسمها و فعلا الطلاسم دي بدأت تتحرك بسرعة كبيرة و انا فوقها لحد ما انا بدأت افتح عيني و لكن ساعتها كنت حاسس اني شخص تاني خالص.
انا بتكلم براحة و صوتي واطي : انا فين و انت مين.
الملك بالريون فرحان : متقلقش يا مازن دا يبقى عمك امنخوتب اخو ابوك الكبير.
الملك امنحوتب : اهلا يا مازن، انا عمك امنحوتب، قول بقى حاسس ب ايه دلوقتي.
انا : حاسس اني واحد تاني خالص، هو ايه اللي حصل يا بالريون انا اخر حاجة فاكرها اننا كنا خلصنا تدريب و لما رايفار دخل جوايا جسمي وجعني جامد.
ساعتها بالريون قال كل حاجة حصلت و ان عندي الطاقة النقية.
انا متفاجئ : علشان كدا قوتي كانت بتزيد بسرعة جدا.
الملك امنحوتب : دلوقتي بقي مش فاضل غير انك تتدرب علشان تبقى من ملوك الطاقة.
انا : انا فعلا محتاج اتدرب بس مين اللي هيدربني بقى لان اكيد بالريون متعاملش قبل كدا مع حد عنده طاقة نقية.
الملك امنحوتب : مخبيش عليك يا مازن، انا كمان متعاملتش قبل كدا مع حد عنده طاقة نقية و الوحيد اللي اعرفه عنده طاقة نقية هو بابا او بمعنى أصح جدك.
انا : ايه بقى حوار ملوك الطاقة دول.
الملك امنحوتب : بص يا مازن، انا و اخويا غايبان و باقي اخواتنا نبقى ولاد واحد من ملوك الطاقة او الإلهة بس احنا بنقول عليهم ملوك الطاقة و دول بقى ف مستوى تاني ف القوة و الواحد منهم بيحكم مجرة كاملة.
انا : يعني جدي بيحكم المجرة اللي احنا فيها دي.
الملك امنحوتب : بالضبط و كل واحد من ملوك الطاقة يقدر يدمر اي مجرة بمجرد انه يطرقع صوابعه.
انا : احااااااااا هما اقوياء كدا ازاي.
الملك امنحوتب : قصدك انتوا اقوياء كدا ازاي و دا لأنك خلاص بقيت منهم و مش ناقصك بس غير التدريب علشان تقدر تتحكم ف قوتك دي.
انا : بس انا دلوقتي متحكم ف قوتي كويس و تقدر تسأل بالريون لانه كان بيتدرب معايا دايما.
الملك بالريون : دلوقتي مش هتعرف تتحكم ف قوتك يا مازن لان ف الاول معظم طاقة جسمك كانت عادية و كان فيه نسبة صغيرة و هي الطاقة النقية اما دلوقتي ف كل الطاقة اللي عندك بقت طاقة نقية.
انا بزعل : طب و الحل ايه بقى لان كدا مفيش حد يقدر يفيدني ف الحوار دا.
الملك امنحوتب : متقلقش كله هبقي تمام بس اهم حاجة انك ترتاح دلوقتي لحد ما جسمك يبقى كويس.
انا : خلاص تمام يا عمي اللي تشوفه. يتبع
أنت عظمة 🤩

جامد جامد مع ان اخر السلسله التانيه كان مختلف عن بدايه التالته بس انا فهمت دماغك بس لو كنت جبتها انه خلف و قابلهم و بعدها فلاش باك و تحكى كل ده كانت حتبقى محبوكه اكتر

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%