NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

الاتنين من وجهة نظري بيكملوا بعد في حال كان الطرفين أسوياء اما لو كان عندهم إحساس طاغي داخلهم عن الإحساس التاني هنا هيتحول الامر اللي تطرف جنسي او عاطفة قارغة من اي واقعية اما بخصوص سؤالك( ما رأيكم في رجل يتخذ من الحب طريقاً للجنس دون زواج مجرد ضحك على بنو النسوة) ده يبقي شخص مش محترم ولا راجل محترم لأن مينفعش اوهم شخص بالحب والسند و الحضن و الامان عشان جسمه او شكله او اي هدف وده ينطبق علي الطرفين
🤛🤜🌹🌹🌹🤛🤜

• عجبني
التفاعلات: صاحب الكيف
  • عجبني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة
  • حبيته
هل البيضة من الفرخة
ولا الفرخة من البيضة

موضوعك فكرني بيه بصراحة
هبد وبس :ROFLMAO:

• بيضحكني
هل البيضة من الفرخة
ولا الفرخة من البيضة

موضوعك فكرني بيه بصراحة
هبد وبس :ROFLMAO:

وانا موضوعاتي اي غير هبد وبس 😅😅

شرفني مرورك وتريقتك ☺️☺️

وانا موضوعاتي اي غير هبد وبس 😅😅

شرفني مرورك وتريقتك ☺️☺️
هامو كل ما اعلق لحد يزعل
ايه ده
ياستي خلاص اسف ومش حشوفي وجهي بموضوع ثاني
سلام

• محزن
هامو كل ما اعلق لحد يزعل
ايه ده
ياستي خلاص اسف ومش حشوفي وجهي بموضوع ثاني
سلام
انا كدة زعلت ازاااي انا عاملة ايموجي ضحك على فكرة 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️
وانت بتقول هبد وانا بهزار بقولك أيوة بهبد 😅

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
انا كدة زعلت ازاااي انا عاملة ايموجي ضحك على فكرة 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️
وانت بتقول هبد وانا بهزار بقولك أيوة بهبد 😅
هي (ترقاتك) ولا مش عارف ايه مش شتيمة هذي ؟

• عجبني
هي (ترقاتك) ولا مش عارف ايه مش شتيمة هذي ؟

لاء مش شتمية دي كلمه مصريه عفوية جدا ... زي كلمه هزار بالضبط

• عجبني
التفاعلات: شـايب
  • بيضحكني

هل الحب مرتبط بالجنس ؟؟!!
هل الجنس اهم من الحب ؟؟!!
هل العاطفة اهم من الغريزة؟؟!!
هل الغريزة فطرة ام مصطنعة ؟؟!!

كلها تساؤلات وإستفهمات تدور في داخل الكثير من عقولنا اعلم تمام العلم أن الكثير على ثقافة علية وملم بكثير والكثير حول موضوعي ولكن لا بأس من إبداء ولو القليل مما يدور في عقلي ومن باب المعرفة وإضافة الكثير منكم ولكم في نقاشنا اليوم حول موضوعي المتواضع (( الحب vs الجنس )) .

ومن هنا تبدأ الكلام عن الحب ... وانا بكل ثقة وبكامل الشجاعه اقول لكم أنها اهم وأعظم الصفات التي تتمتع بها نحن البشر دون غيرنا من المخلوقات... حيث عاطفة الام نحو ابنها والاب نحو الجميع وهكذا .... وهنا حتى لا نخرج عن ضوء الموضوع وقوانين المكان ... كلامنا نحو عاطفة الحب للأنثى والذكر اووووه اسفة اقصد الررررجل وليس الذكر فحسب 🫷🫸.

الرجل اصدقائي كائن غرائزي أكثر من كونه انسانه بمعني وهنا تسمحوا لي اتكلم بحكم خبرتي الصغيرة والمتواضعه في تعاملي الكثير والكثير معكم معشر الرجال ... الرجل في طبعه يحب الامتلاك يحب الهيمنه يحب السيطرة يحب أن يقووود كل ما هم مسؤولين منه وتحت رعايته ... وهذة ميزة من صفات **** له ولا يعيبة شىء... ولكن معظم الرجل القلب عندهم دائما ما يوجد به فراغ... ويستقبل العاطفة من اي مكان كما لو أنه عنده جفاف عاطفى ... بمعني قلبه دائما مستعد للحب ... ولهذا السبب يقع الجميع في مصيدة الخيانه وإرهاق حياته بالنساء كما لو أنه محروم ... ومعظم الوقت فى تناغم بين عقلة وقلبة في إفراز هرمون الذكورة التستوستيرون وهو المسؤول عن بالعامية السخونه الجنسية معظم الوقت وجاهز في اي وقت ... ويبدي مشاعرة في اي وقت .

المرأة واسمحوا لي سوف اختصر كثيرا في الحديث في الكلام نظرا لأن الموضوع قد يكون طويل جدا ... المرأة في كونها كائن عاطفى جدا في جاهزة لاستقبال الحب في اي وقت ... ولكن ولكن عليك أن تفهم متى واين واينما هى تريد فنحن عكسم تماما العاطفة اهم من اي شىء... وهنا ااكد كلامي عن انثى كاملة المشاعر والميول وليس لها أي انحراف تفكيري أو جنسي اوكي 👍
وفي آخر مراحل الحب تسطيع أن تصل بالمرأة الي الجنس بين زواج او شريك ولكن قبل الاندماج لمشاعرك اظن الموضوع صعب أو مستحيل ... طيب في ستات من اول كلمه او اول يوم تعارف بتبقى معايا على السرير وبتقولى لي بحبك ... صدقني يوجد عندها حرمان أو ينقصها شىء في حياتها ... وانت مجرد نزوه عابرة ... يعني كدة الستات خائنه زينا أو بنتساوى في إبداء المشاعر جنسيا .......🤷🏻‍♀️😲

اقولك لاء لأن طبيعة الرجل عكسنا خالص... لان الرجل بيتمع بصفات وهرمونات وتصدعات ... تختلف عننا نحن النسوة ف قلب الرجل وشهوته في بعض الرجال لا يستطيع أن يسيطر عليها ... وعشان كدة ** سمح له بالزواج من اربع نسوة ولا بأس وطبعا ذكر أن يعدل دون الغوص في الد* وكان منذ زمن ليس ببعيد كان من العيب أن الرجل لا يتزوج من كثير ولكن يوجد رخاء ومستويات معيشة افضل ... وكلامي توضيح لية الرجل مشاعرة ساخنه بكثير عن المرأة والمرأة برضة بتبقى ساخنة على فكرة ولكن وقت الحميمة وليس طول الوقت مع العلم أن شهوتنا نحن النسوة أضعاف أضعاف الرجل ولكن يوجد كنترول وسيطرة أكثر من الرجال .

اخيرا كلامي يحمل الصواب والأخطاء وليس مرجع أساسي فهو كما قلت ... مجرد نقاش من خبرات محدودة في الحياه .

وهنا يبقى سؤال واحد ووحيد وهو سبب الموضوع .

ما رأيكم في رجل يتخذ من الحب طريقاً للجنس دون زواج مجرد ضحك على بنو النسوة ؟؟؟؟!!!

منتظرة رأيكم في الكومنتات بسرعة 🥰

دمتم بخير ❤️

رووودي
أولا - حمد ا ل ل ه على السلامة .
ثانيا - بالنسبة للحب ما بين المرأة والرجل . لا أؤمن بالحب الأفلاطونى ( حب بدون جنس )
ثالثا - انواع الحب الاخرى مثل الصداقة الابن الام ... الخ اسمى آيات العواطف الأنسانية .

• حبيته
:unsure: انتي متأكدة انك مصريا
ما عدا عليه مصرية تعرف فرنسي
اقصد تتكلم :ROFLMAO: الفرنسي الثاني يعرفو
انا معايا اللغه الانجليزيه أساسي ... والفرنسية تعلمتها لاني حلمي السفر ل باريس والاقامه فيها

أولا - حمد ا ل ل ه على السلامة .
ثانيا - بالنسبة للحب ما بين المرأة والرجل . لا أؤمن بالحب الأفلاطونى ( حب بدون جنس )
ثالثا - انواع الحب الاخرى مثل الصداقة الابن الام ... الخ اسمى آيات العواطف الأنسانية .
**** يسلمك يا فكري.... وصدقت في منعني الحب الطاهر

• حبيته
التفاعلات: فكرى
  • عجبني
اقامه واعمل هناك ... ولو سافرت مش هرجع تاني
اختاري غير فرنسا
نصيحة ونتي براحتك
عقلك براسك تعرفي خلاصك
اكيد محجبة انتي مصرية لانك
وهناك تعاملهم مع المحجبات زفت
واكيد الفرنسي بتاعك عل قد
وكمان عنصريين بهيدا الشي
باقي الاتحاد الاوربي كلو منيح روحي لاي بلد فيه

• عجبني
اختاري غير فرنسا
نصيحة ونتي براحتك
عقلك براسك تعرفي خلاصك
اكيد محجبة انتي مصرية لانك
وهناك تعاملهم مع المحجبات زفت
واكيد الفرنسي بتاعك عل قد
وكمان عنصريين بهيدا الشي
باقي الاتحاد الاوربي كلو منيح روحي لاي بلد فيه
مش محجبة !
بالعكس اخدت عدد 2 كورس تدريب لفظي .
واخدت اسبوعين مع مرشدين أفواج سايحية في رحلات سافري عشان التمرس وكدة .

ولبس فري كاجوال .

العنصرية في كل مكان ولو مش ارتحت انقل من هناك .

العقبة الوحيدة اخوتي رافضين تماما سفري .

مش محجبة !
بالعكس اخدت عدد 2 كورس تدريب لفظي .
واخدت اسبوعين مع مرشدين أفواج سايحية في رحلات سافري عشان التمرس وكدة .

ولبس فري كاجوال .

العنصرية في كل مكان ولو مش ارتحت انقل من هناك .

العقبة الوحيدة اخوتي رافضين تماما سفري .
مش صغيرة بضن عمرك 35 او شي هيك
انتي الي تتحكمي فخواتك المفروض

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%