NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

honorable man

نسوانجى خبرة
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
الجهل= عدم المعرفه
عدم المعرفه ده ممكن يكون كلي وممكن يكون جزئي
لو كلي ممكن تتعلم أو تتيح الفرصه لحد يعلمك
ولو جزئي ف ممكن حد يوضحلك الصوره من الزاويا اللي انت متعرفهاش
أما الجاهل
ف له تصنيفات كتيره
الجاهل السوي لما بيحس أنه مخطئ أو معندهوش معلومه كافيه بيقعد يسمع ويتعلم
والنوع الاسوء
الجاهل المتعجرف و الديكتاتور
اللي بيدافع عن وجهه نظره حتى لو كانت غلط وهو عارف انها غلط .. وبيفتكر أنه اي حد بيعارضه وبيختلف معاه ف النقاش أنه بيهاجمه وبيحول الموضوع من نقاش لشخصنه و ف حاله أنه معرفش يهاجم الأشخاص المختلفه معاه ف بيقلل منهم أو بيعلمهم الادب بكلامه وكأنه الناس فرض عليها تتفق معاه
و ده بالظبط ما يسمى بتأثير دانينغ كروجر
السؤال هنا
ليه الناس بتدي اهتمام كبير للتفاهه وبتحاول تتناقش مع ناس جاهله نقاش ف حد ذاته مكسبه خساره

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بشكل عام الأسلوب الاستفزازي اللي بيستخدمه الشخص "الجاهل"
بيخلي الواحد يحاول يناقش الفكرة المطروحة مع انه بيعرف النتيجة مسبقاً وبيعرف انه بالنهاية رح يرفع راية بيضا مو لانه خسر النقاش "بس مشان يكسب أعصابه و قدره وقيمته " وما يلاقي حاله متورط ب نقاش أعمى أبكم أصم

أنا ما بفضل سمي شخص ما جاهل الا إزا أثبت جهله وهالشي بيجي من خلال اصراره على أفكار و نقاشات مغلوطة وعم ينقلها من مصدر مغلوط او قيل عن قال وازا بتجي بتسأله سؤال بيخص الموضوع بيضوج وبيعصب وبيقلب الطاولة عليك ب حجة انك عم تحاول تفرض رأيك عليه 🤷🏻‍♀️ ف ب دقيقة بتتحول انت ل كائن مزعج " جاهل" ب نظره وهوة الشخص المتنور المثقف المدافع عن قضايا البشرية العادلة

ملاحظة : نصف العلم أخطر ب كتير من الجهل لانه هالشخص بتلاقيه آخد من كل نقطة نص المعلومة ونص الحقيقة وعم يكمل الباقي من مخلفات وألسنة مدعي العلم

بشكل عام الأسلوب الاستفزازي اللي بيستخدمه الشخص "الجاهل"
بيخلي الواحد يحاول يناقش الفكرة المطروحة مع انه بيعرف النتيجة مسبقاً وبيعرف انه بالنهاية رح يرفع راية بيضا مو لانه خسر النقاش "بس مشان يكسب أعصابه و قدره وقيمته " وما يلاقي حاله متورط ب نقاش أعمى أبكم أصم

أنا ما بفضل سمي شخص ما جاهل الا إزا أثبت جهله وهالشي بيجي من خلال اصراره على أفكار و نقاشات مغلوطة وعم ينقلها من مصدر مغلوط او قيل عن قال وازا بتجي بتسأله سؤال بيخص الموضوع بيضوج وبيعصب وبيقلب الطاولة عليك ب حجة انك عم تحاول تفرض رأيك عليه 🤷🏻‍♀️ ف ب دقيقة بتتحول انت ل كائن مزعج " جاهل" ب نظره وهوة الشخص المتنور المثقف المدافع عن قضايا البشرية العادلة

ملاحظة : نصف العلم أخطر ب كتير من الجهل لانه هالشخص بتلاقيه آخد من كل نقطة نص المعلومة ونص الحقيقة وعم يكمل الباقي من مخلفات وألسنة مدعي العلم
مش عارف بقى هتفتكريني أو لا
بس ك
@Klein 4
مش حابب اعترف اني متفق معاكي على عكس العاده
حابب اقولك كلام كتير حلو على ردك المتكامل ده بس مش هينفع عشان ميضرش تاريخ خلافاتنا 😁😁🌚

ماهو لو جاهل بشهادة عُليا ، استحالة يقتنع انه جاهل يعني هو دخل مدارس وتعليم عالي ومعاه شهادة و و و و ازاي هتقدر تقول عنه جاهل ، ودة اصعب الكائنات ف الاقناع (دة لو من الممكن اقناعه اصلا)
اما (الامي) اللي مدخلش مدارس فدة مش جاهل ، دة ملقيش فرصة انه يتعلم فلو لقي فرصة هيسمع وشوية بشوية هيبتدي يناقش عشان يوسع الاستيعاب عنده وهتلاقيه فهم بالنهاية ،،، انما الجاهل ابو شهادة ،، تجنبه (افضل)

ماهو لو جاهل بشهادة عُليا ، استحالة يقتنع انه جاهل يعني هو دخل مدارس وتعليم عالي ومعاه شهادة و و و و ازاي هتقدر تقول عنه جاهل ، ودة اصعب الكائنات ف الاقناع (دة لو من الممكن اقناعه اصلا)

اما (الامي) اللي مدخلش مدارس فدة مش جاهل ، دة ملقيش فرصة انه يتعلم فلو لقي فرصة هيسمع وشوية بشوية هيبتدي يناقش عشان يوسع الاستيعاب عنده وهتلاقيه فهم بالنهاية ،،، انما الجاهل ابو شهادة ،، تجنبه (افضل)
انا قصدت الجاهل ابو شهاده
التاني " الامي " يمكن ظروفه جابره ويمكن الدنيا تتيحله الفرصه يتعلم ويمكن عقله يكون احسن كتير من ناس معاهم شهادات
اتفق ف جزئيه

ودة اصعب الكائنات ف الاقناع (دة لو من الممكن اقناعه اصلا)

وبيضايقني جدا فيهم العجرفه الزياده وأنه بعضهم بيخاطب الناس بأسلوب سئ لمجرد اختلافهم معاه
وبيحاول الخلاف من اختلاف وجهات نظر ل خلاف شخصي
و ده ف نظري قمه الجهل

يعني لا عارف تقول كلام صحيح تتفق الناس عليه ولا عارف تختلف معاهم ف وجهات نظرهم!

مش عارف بقى هتفتكريني أو لا
بس ك
@Klein 4
مش حابب اعترف اني متفق معاكي على عكس العاده
حابب اقولك كلام كتير حلو على ردك المتكامل ده بس مش هينفع عشان ميضرش تاريخ خلافاتنا 😁😁🌚
وهل يخفى القمر ! اهلاً وسهلاً من جديد
بس غريبة هالمرة اسمك غير 😀ليه قطعت سلسلة klein الشهيرة

ما كانت خلافات يا صديقي كانت وجهات نظر مختلفة ب مكان ما ومتوافقة ب أماكن عدة

انا قصدت الجاهل ابو شهاده
التاني " الامي " يمكن ظروفه جابره ويمكن الدنيا تتيحله الفرصه يتعلم ويمكن عقله يكون احسن كتير من ناس معاهم شهادات
اتفق ف جزئيه

ودة اصعب الكائنات ف الاقناع (دة لو من الممكن اقناعه اصلا)

وبيضايقني جدا فيهم العجرفه الزياده وأنه بعضهم بيخاطب الناس بأسلوب سئ لمجرد اختلافهم معاه
وبيحاول الخلاف من اختلاف وجهات نظر ل خلاف شخصي
و ده ف نظري قمه الجهل

يعني لا عارف تقول كلام صحيح تتفق الناس عليه ولا عارف تختلف معاهم ف وجهات نظرهم!
بص ، هو الصح انك تحاول تتجنب النقاش بشكل عام (طالما) مش مرغم تخوض النقاش دة ،، يعني حتي لو نقاش ممكن يوصل لنتائج مثمرة ، بس تقدر تتجنبه ،،، تجنبه 👌

وهل يخفى القمر ! اهلاً وسهلاً من جديد
بس غريبة هالمرة اسمك غير 😀ليه قطعت سلسلة klein الشهيرة

ما كانت خلافات يا صديقي كانت وجهات نظر مختلفة ب مكان ما ومتوافقة ب أماكن عدة
شكراً شكراً the best
مقطعتش ده كان حساب لصديق ليا دخل هنا ومعجبهوش الجو وانا مكنتش عارف افتح حسابي اللي بالمنشن فقالي خلاص خد ده استخدمه .

بالبدايه مكانتش كلها خلافات كنت سئ بعض الشيء معاكي لكنه عن غير قصد ..
فيما بعد اتفق أنها كانت خلافات ف وجهات النظر ف حاجات و حاجات تانيه بنتفق عليها
بس ف المجمل حتى و أن اختلفنا لكن احقاقاً للحق ف رايك ف نظري افضل الآراء اللي بتتقال هنا

بص ، هو الصح انك تحاول تتجنب النقاش بشكل عام (طالما) مش مرغم تخوض النقاش دة ،، يعني حتي لو نقاش ممكن يوصل لنتائج مثمرة ، بس تقدر تتجنبه ،،، تجنبه 👌
لا انت متعرفنيش بقى 😁😁
التجاهل ده لعبتي 🌚🌚😁
العبد الفقير الى **** اول واحد وصل ل 1000 تجاهل هنا واول واحد يعرف أنه limit التجاهل هنا ل الف شخص

لا انت متعرفنيش بقى 😁😁
التجاهل ده لعبتي 🌚🌚😁
العبد الفقير الى **** اول واحد وصل ل 1000 تجاهل هنا واول واحد يعرف أنه limit التجاهل هنا ل الف شخص
مش تجاهل ،، راحة بال
وطالما مش مهمتك تغير الكون ، يبقي يوووولع

مش تجاهل ،، راحة بال
وطالما مش مهمتك تغير الكون ، يبقي يوووولع
ساعات اقول كلامك ده بالنص ف بالي ويحضرني حكمه قديمه " لا تلعب مع الخنزير في الوحل ف تتسخ انت ويستمتع هو "
أعمالا بأن مناقشه السفيه أو الجاهل سباق خسران حتى لو كسبته
وساعات تانيه اقول بس السكوت بيدي الناس دي ارضيه و قضايا كتير خسرت و بقت ذكريات لأن أصحابها مدافعوش عنها لما ظهر تيار معاكس " بحجه أنه نريح بالنا ومنشغلش دماغنا ويولع

حاجات كتير كانت حلوه زمان مبقتش موجوده عشان غطا عليها السئ وبقى ذوق عام لأن الوقت اللي كان المفروض الناس فيه تتكلم الكل اشترى راحه باله
وحقيقي دايما بحتار بين ايه من الاتجاهين صح
ساعات اتكلم واقول وانا عارف أنه النتيجه غالبا صفر
وساعات اسكت واتفرج واقول وانا مالي اشتري مخك الكلام ممنهوش فايده

شكراً شكراً the best
مقطعتش ده كان حساب لصديق ليا دخل هنا ومعجبهوش الجو وانا مكنتش عارف افتح حسابي اللي بالمنشن فقالي خلاص خد ده استخدمه .

بالبدايه مكانتش كلها خلافات كنت سئ بعض الشيء معاكي لكنه عن غير قصد ..
فيما بعد اتفق أنها كانت خلافات ف وجهات النظر ف حاجات و حاجات تانيه بنتفق عليها
بس ف المجمل حتى و أن اختلفنا لكن احقاقاً للحق ف رايك ف نظري افضل الآراء اللي بتتقال هنا
أهلا وسهلا فيك ب حسابك الحالي وحساباتك المستقبلية 🖤

لا انت ما كنت سيء انت كنت بتمثل السوء بس لانه السيء ما بيعترف انه سيء أصلا 🤷🏻‍♀️

شكرا ل كلامك اللطيف وشكرا ل عقلك وفكرك اللي لسا بيشتغلو ب منطقية "ب عكس السائد"

• حبيته
التفاعلات: honorable man
طالما انت مش مهمتك تغيير الكون للافضل ، فكبر مخك والاسهل ليك وانت حُر اكييييد
انك متحاولش تعاند/تغيّر/تطور النظام ، لا اعرفه شغال ازاي ،، واركب الموجه ، لان النظام تم فرضه وبقي صح لدرجة انه من الثوابت فلو حبيت تطور تغير ، انت اللي خرجت عن النص مش اللي حواليك ،،، وانت حُر 👌

أهلا وسهلا فيك ب حسابك الحالي وحساباتك المستقبلية 🖤

لا انت ما كنت سيء انت كنت بتمثل السوء بس لانه السيء ما بيعترف انه سيء أصلا 🤷🏻‍♀️

شكرا ل كلامك اللطيف وشكرا ل عقلك وفكرك اللي لسا بيشتغلو ب منطقية "ب عكس السائد"
انا زي ما انا من اول Klein لحد الان
صحيح الزمن بيغير اشيا فينا بس مبيغيريش المبادئ و أنه الواحد ميكونش ماشي مع التيار وخلاص حتى لو الكل اتبع الشئ ذاته وهو عكسي افضل اكون عكس المسار لوحدي على اني اكون ضمن القطيع
أما عنك ف مكنش كلام لطيف أو مجامله كان وجهه نظري وقولتلها من قبل باكتر من وقت ومكان سواء عملتلك منشن عليها أو لا

• حبيته
التفاعلات: Black Rose
طالما انت مش مهمتك تغيير الكون للافضل ، فكبر مخك والاسهل ليك وانت حُر اكييييد
انك متحاولش تعاند/تغيّر/تطور النظام ، لا اعرفه شغال ازاي ،، واركب الموجه ، لان النظام تم فرضه وبقي صح لدرجة انه من الثوابت فلو حبيت تطور تغير ، انت اللي خرجت عن النص مش اللي حواليك ،،، وانت حُر 👌
حبيت كلامك و إن كان عكس هوايا جداااااااااااااا
لكنه للأسف صحيح
بيتهالي مش هعرف اركب الموجه زي ما وضحت ف التعليق اللي فوق تعليقي ليك على طول .. بس بعرف اختفي وانعزل .. 😂🌚🌚

• عجبني
التفاعلات: فحلاوى
ربما جاهل عالما. وربما عالم جهولااا

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%